ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ 2017
Το πόρισμα του ΙΕΠ για τις εισηγήσεις των επιστημονικών φορέων στη Βουλή – Το πόρισμα του ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής θα κληθούν να σχολιάσουν τα κόμματα το επόμενο διάστημα, με στόχο τη συναίνεση στις αλλαγές στο Λύκειο
Αδιάβλητες μεν, αλλά μη αξιόπιστες και έγκυρες κρίθηκαν οι Πανελλαδικές εξετάσεις από την πλειοψηφία των φορέων που συμμετείχαν στις συνεδριάσεις της Βουλής για τη μεταρρύθμιση του Λυκείου και την αλλαγή του συστήματος εισαγωγής. Όπως προκύπτει από το πόρισμα του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής που συμπυκνώνει τα όσα διατυπώθηκαν στις συνεδριάσεις στην αρχή του έτους, η πλειοψηφία των φορέων τοποθετήθηκε υπέρ της παραμονής ενός συστήματος γραπτών εξετάσεων, ενώ ελάχιστοι πρότειναν την ελεύθερη πρόσβαση.
[irp posts=”109539″ name=”Πανελλήνιες 2017: ‘Η του ύψους ή του βάθους οι βάσεις 2017″]
Το πόρισμα που έχει στη διάθεσή της η “Αυγή” θα αποτελέσει αντικείμενο της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων μέσα στην άνοιξη, προκειμένου τα κόμματα να πάρουν θέση απέναντι σε όσα προτάθηκαν από 35 φορείς της επιστημονικής κοινότητας και των εκπαιδευτικών συνδικαλιστικών φορέων.
Αν και ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου, είχε εξαρχής ζητήσει η συζήτηση να εστιάσει μόνο στις αλλαγές στις τρεις τάξεις του Λυκείου, ελάχιστοι απέφυγαν τον πειρασμό να αναφερθούν στο σύστημα εισαγωγής. Οι φορείς κατά βάση πρότειναν «βελτιώσεις» στο υπάρχον σύστημα, με το ΙΕΠ να καταγράφει στο συγκεντρωτικό πόρισμα “την κατοχύρωση της βαθμολογίας ή τη δυνατότητα επανεξέτασης”. Κατά το πόρισμα που ανέλαβε το ΙΕΠ να φτιάξει “υποστηρίχθηκε επίσης η θέση ότι οι εξετάσεις πρέπει να ‘περάσουν’ στη δικαιοδοσία του Εθνικού Οργανισμού Εξετάσεων ή μιας ανεξάρτητης αρχής”.
[irp posts=”109411″ name=”Πανελλήνιες 2017: Βάσεις 2017 και Αριθμός εισακτέων”]
Debate για την εισαγωγή σε σχολές ή τμήματα
Όσον αφορά την εισαγωγή των υποψηφίων σε σχολές ή τμήματα, όσοι τάχθηκαν υπέρ των τελευταίων επιστράτευσαν το επιχείρημα περί σχολών που αποτελούνται από πολλά και ετερόκλητα τμήματα. “Υπέρ της εισαγωγής σε σχολές και της δυνατότητας να υπάρχει κινητικότητα ανάμεσα στα τμήματα εντός της ίδιας Σχολής τοποθετήθηκαν αρκετοί”, κατά το ΙΕΠ, επισημαίνοντας ωστόσο “τη σημασία της διασφάλισης του αδιάβλητου χαρακτήρα αυτής της κινητικότητας, καθώς και της σχετικής συνάφειας των αντικειμένων”. Ακόμη “υποστηρίχθηκε η θέση ότι πρέπει να αφεθούν οι σχολές να αποφασίσουν αν είναι δυνατή η κινητικότητα εντός τους και ότι δεν υπάρχει ανάγκη ομοιομορφίας, καθώς και η ιδέα για την καθιέρωση πτυχίων πρωτεύουσας και δευτερεύουσας ειδίκευσης”. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι φορείς κατά πλειοψηφία στάθηκαν στην “ανάγκη σταδιακής εφαρμογής των αλλαγών”, επισημαίνοντας τη σημασία της χρηματοδότησης, αλλά και του ενιαίου σχεδιασμού.
14χρονη υποχρεωτική εκπαίδευση
Κατά τα λοιπά, τις προτιμήσεις “κέρδισε” η υποχρεωτική δίχρονη προσχολική αγωγή, αλλά και η επέκταση της υποχρεωτικής εκπαίδευσης στη βαθμίδα του Λυκείου. Ακόμη, ενώ πολλοί τοποθετήθηκαν υπέρ της αναβάθμισης της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, οι τοποθετήσεις για το ζήτημα της ενιαίας Α’ Λυκείου που εισάγει στην πολυκλαδικότητα υπήρξαν ανάμεικτες. “Πολλοί επίσης τόνισαν τη σημασία της δυνατότητας των αποφοίτων των ΕΠΑΛ να εισάγονται ισότιμα ή σε μεγαλύτερους αριθμούς στην τριτοβάθμια”, κατά το ΙΕΠ, ενώ τονίστηκε και η ανάγκη ίδρυσης πειραματικών ΕΠΑΛ. Τέλος, όπως παρατηρεί το ΙΕΠ “από τις συνεδριάσεις της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων αναδείχθηκαν με καθολικό σχεδόν τρόπο τα προβλήματα που αφορούν στο περιεχόμενο των εκπαιδευτικών υλικών, στις διδακτικές πρακτικές και σε άλλους τομείς της εκπαίδευσης.