Από αδιαφανείς και πρόχειρες διαδικασίες χαρακτηρίστηκαν οι υποχρεωτικές μετατάξεις 3.657 εκπαιδευτικών από τη Β/θμια στην Α/θμια Εκπαίδευση γεγονός που επιβεβαιώνεται από το μεγάλο αριθμό ενστάσεων που έχουν κατατεθεί αλλά και από τα δελτία τύπου επιστημονικών ενώσεων και συνδικαλιστικών φορέων που ήταν «καταπέλτης» για τις προηγούμενες πολιτικές ηγεσίες του Υπουργείου Παιδείας.
Τα μόρια των εκπαιδευτικών δεν ανακοινώθηκαν ποτέ ενώ και σε ερωτήσεις που κατατέθηκαν στη Βουλή οι απαντήσεις ήταν καθαρά γραφειοκρατικές. Απάντηση ουσιαστική δεν δόθηκε ποτέ ενώ η λέξη «διαφάνεια» φαίνεται ότι ήταν άγνωστη σε όλη τη διαδικασία.
Η άμεση λύση των ζητημάτων που προέκυψαν από την εφαρμογή της παραγράφου 11 του άρθρου 82 του Νόμου 4172/2013 και που οδήγησαν, όπως προειπώθηκε, στην υποχρεωτική μετάταξη 3.657 εκπαιδευτικών των παραπάνω ειδικοτήτων από τη Δευτεροβάθμια στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση πρέπει να αποτελέσει ζήτημα προτεραιότητας για τη νέα πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας.
Το θέμα πρέπει να λυθεί άμεσα, διότι σε αντίθετη περίπτωση μπλοκάρονται όλες οι υπόλοιπες υπηρεσιακές μεταβολές (μεταθέσεις στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, διορισμοί) και το Σεπτέμβριο του 2015 μόνο εύρυθμη λειτουργία των σχολείων δε θα προκύψει.
Ο αιρετός στο ΚΥΣΠΕ κ. Μπράτης με επιστολή του προς τη νέα πολιτική τοποθετείται στο ζήτημα των υποχρεωτικών μετατάξεων λέγοντας μεταξύ των άλλων ότι αποτελούν «μνημείο αδιαφάνειας, προχειρότητας και “πελατειακού” κράτους».
«Οι μετατάξεις αυτές έγιναν από το γραφείο του κ. Αρβανιτόπουλου με το Ν.4172/13 χωρίς τη γνώμη του ΚΥΣΠΕ και χωρίς ανακοίνωση μορίων. Είναι χαρακτηριστικό ότι καμιά από τις αποφάσεις που εκδόθηκαν δεν φέρει την υπογραφή κανενός υπαλλήλου της αρμόδιας Γενικής Δ/νσης Π.Ε και Δ.Ε. Ταυτόχρονα οι μετατάξεις αυτές δημιούργησαν τεράστιο πρόβλημα στους εκπαιδευτικούς της Π.Ε. , που ζητούσαν μετάθεση, εδώ και χρόνια, για τις συγκεκριμένες περιοχές και δεν ικανοποιήθηκε η αίτησή τους , επειδή όλες αυτές οι θέσεις δεν δόθηκαν ως κενά κατά τη διαδικασία των μεταθέσεων του 2013» τονίζει ο κ. Μπράτης και συνεχίζει γράφοντας ότι «για τους λόγους αυτούς, κύριοι Υπουργοί, υπάρχει ανάγκη ακύρωσης των συγκεκριμένων μετατάξεων και επανεξέτασης του θέματος από την αρχή. Θα πρέπει, δηλαδή, να δοθούν όλες οι νέες οργανικές θέσεις, που θα συσταθούν, ως κενά για τις φετινές μεταθέσεις των εκπαιδευτικών ειδικοτήτων της Π.Ε. και μετά να πραγματοποιηθούν οι μετατάξεις. Όπως, δηλαδή, γινόταν πριν την ψήφιση του Ν.4172/13».
Με την πιο πάνω πρόταση εκπαιδευτικοί Α/θμιας θα καταφέρουν να έρθουν κοντά στα σπίτια τους όμως από την άλλη πλευρά θα δημιουργηθούν κενά σε νησιωτικές και απομακρυσμένες περιοχές ενώ εκπαιδευτικοί της Β/θμιας θα συνεχίσουν να πλεονάζουν. Η πρόταση του αιρετού στο ΚΥΣΠΕ σχολιάζεται ιδιαίτερα αρνητικά από ορισμένους εκπροσώπους των επιστημονικών ενώσεων.
Σύμφωνα με πληροφορίες του news.gr οι επιστημονικές ενώσεις των εμπλεκόμενων κλάδων συζητούν μεταξύ τους στη βάση προσχέδιου πρότασης προς τη νέα πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας που κινείται στους ακόλουθους άξονες:
1.Σύσταση- δημιουργία συγκεκριμένων- αριθμημένων οργανικών θέσεων ανά ειδικότητα και ανά Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης.
(Εδώ πρέπει να τονιστεί ότι πρέπει να βγουν όλες οι θέσεις των ΕΑΕΠ συν ενδεχομένως νέες θέσεις από κλασικά Δημοτικά Σχολεία και όχι ακριβώς 3657)
2. Οι Mεταταγμένοι «από το ίδιο ΠΥΣΔΕ» έχουν δικαίωμα να κάνουν αίτηση και να πάρουν οργανική σύμφωνα με τις θέσεις που άνοιξαν.
Δηλαδή δημιουργούνται δύο κατηγορίες:
α) Oι Mεταταγμένοι από το ίδιο ΠΥΣΔΕ και
β) Μεταταγμένοι από άλλο ΠΥΣΔΕ. Οι μεταταγμένοι από το ίδιο ΠΥΣΔΕ θα προηγηθούν επειδή ήταν στον ίδιο Νομό και ζήτησαν «μόνο Μετάταξη» και «όχι Μετάταξη και Μετάθεση».
Έτσι προλαμβάνεται η τάση να κάνουν αίτηση για ανάκληση της Μετάταξης. Λογικό είναι να θέλουν να γυρίσουν πίσω αφού θα είναι στον ίδιο νομό και θα έχουν και λιγότερες ώρες διδασκαλίας.
3. Οι θέσεις που δεν καλύφθηκαν πρέπει να βγουν στο διαδίκτυο ως κενές οργανικές θέσεις. Συγκεκριμένες και αριθμημένες.
4. Τις θέσεις αυτές μπορούν να τις διεκδικήσουν:
α) Οι μεταταγμένοι από άλλο ΠΥΣΔΕ (δλδ κάνουν “Μετάταξη και Μετάθεση”). Eδω να σημειωθεί ότι θα μπορούν να δηλώσουν παραπάνω από δύο επιλογές, που στην αίτηση για μετάταξη δεν τους δόθηκε η δυνατότητα, είχαν υποχρεωτικά μόνο δύο επιλογές και
β) Οι ειδικότητες της πρωτοβάθμιας που θέλουν Μετάθεση (αίτηση Μετάθεσης)
5. Η κάλυψη των θέσεων θα γίνει βάση των μορίων της Πρωτοβάθμιας. Τα αποτελέσματα θα βγουν στο διαδίκτυο και θα δοθεί δικαίωμα ενστάσεων.
Θετικά Σημεία:
-Δίνονται οργανικές θέσεις και καλύπτονται οργανικά κενά.
-Τα ΕΑΕΠ θα στελεχωθούν με μόνιμο προσωπικό.
-Υπάρχει διαφάνεια, τα μόρια όλων θα είναι γνωστά, δίνεται η δυνατότητα ενστάσεων.
-Προηγούνται οι Μεταταγμένοι από το ίδιο ΠΥΣΠΕ, που έχουν αδικηθεί.
-Δίνεται η δυνατότητα να διεκδικήσουν τις θέσεις και οι ειδικότητες της Πρωτοβάθμιας , που έχουν αδικηθεί (αν κάποιος τους πάρει τη θέση θα γνωρίζουν ότι έγινε αξιοκρατικά και βάση των μορίων του).
– Δίνεται η δυνατότητα στους Μεταταγμένους από άλλο ΠΥΣΔΕ, να δηλώσουν παραπάνω από δύο επιλογές ώστε να πάνε πιο κοντά στον τόπο κατοικίας τους.
– Οι ΔΟΕ και οι ΟΛΜΕ δεν έχουν λόγο να μην συμφωνήσουν αφού δεν αδικείται κανείς.
Οι μόνοι που μπορεί να «αδικηθούν» είναι αυτοί που έκαναν «Μετάταξη- Μετάθεση με το προηγούμενο καθεστώς» και πήγαν σε ένα Νομό (με ελάχιστα μόρια συγκριτικά με τους συναδέλφους τους που διεκδικούν τις ίδιες θέσεις).
Τώρα όμως δεν θα έχει θέσεις αφού καλύφθηκαν με Μεταθέσεις. Αυτοί οι «αδικημένοι» θα πρέπει να γυρίσουν στο ΠΥΣΔΕ από όπου προήλθαν. Η αιτιολογία είναι ότι «οι Μετατάξεις έγιναν για συγκεκριμένα οργανικά κενά» εφόσον τα κενά καλύφθηκαν πρέπει να επιστρέψουν ώστε να αποφευχθούν υπεράριθμιες και στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση. Η συγκεκριμένη υποκατηγορία συναδέλφων είναι αυτοί για τους οποίους υπάρχουν και τα πιο έντονα παράπονα. Και αυτοί όμως εφόσον έχουν δηλώσει περισσότερες από δύο επιλογές έχουν πιθανότητες (βάση των μορίων τους) να πάνε με “Μετάταξη-Μετάθεση” πιο κοντά στο τόπο μόνιμης κατοικίας τους. Οπότε ούτε αυτοί αδικούνται απόλυτα.
Καλόγηρος Βασίλειος news.gr