iPaideia.gr

Τί έγινε στη συνάντηση ανέργων αναπληρωτών ειδικοτήτων Αθμιας στο Υπ Παιδείας στις 16/11

Τη Δευτέρα, 16/11/2015, και δεδομένου ότι δεν είχαμε καμία απάντηση στο αίτημά μας για τη συνάντηση με τον υπουργό Νίκο Φίλη –ο οποίος, θυμίζουμε, είχε δεσμευθεί ότι θα μας ξαναδεί μετά τη Β᾽ φάση–, ομάδα ανέργων εκπαιδευτικών ειδικοτήτων της Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης πήγαμε στο υπουργείο να πιέσουμε ώστε να πάρουμε απαντήσεις. Ορισμένοι από εμάς ήμασταν και τη μέρα που κατατέθηκε το αίτημα της συνάντησης με τον υπουργό (7/11), αλλά και την Παρασκευή 13/11, χωρίς όμως να λάβουμε καμία δέσμευση. Μας είχαν πει, μάλιστα, ότι ο κ. Κατσαρός δεν ήταν σε θέση να μας απαντήσει κάτι, διότι περίμενε να συλλεχθουν τα κενά και ότι θα μας ειδοποιούσε όταν θα ήταν έτοιμος. Οι δε απαντήσεις που ελάβαμε ήταν απολύτως ασαφείς και ήταν πρόδηλο ότι δεν είχαν προχωρήσει σε κατανομή πιστώσεων ούτε και υπήρχε συγκεκριμένος σχεδιασμός όσον αφορά τις ειδικότητές μας.

Τη Δευτέρα, λοιπόν, ζητήσαμε πάλι να δούμε τον κ. Κατσαρό. Μας οδήγησαν στο συνεργάτη του υπουργού, τον κ. Πολίτη, λέγοντάς μας ότι ο κ. Κατσαρός ήταν σε σύσκεψη. Κατά τη διάρκεια της συζήτησής μας, ο κ. Πολίτης μάς δήλωσε πως σύμφωνα με την εφαρμογή my school, φαίνονταν πλεονάσματα ειδικοτήτων και όχι ελλείψεις! Αντιτείναμε πως αυτό ασφαλώς και δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα και πως η εικόνα που παρουσιάζει το my school είναι καταφανώς λανθασμένη, διότι τα κενά εξακολουθούν να είναι ακόμη πάρα πολλά και τα αριθμητικά δεδομένα (που έχουμε, άλλωστε, στη διάθεσή μας) το αποδεικνύουν. Τονίσαμε ότι η επιμονή μας σε σχέση με τις συγκεκριμένες ειδικότητες της πρωτοβάθμιας απορρέει από το γεγονός ότι από την αρχή της χρονιάς δεν υπήρχε κανένας σχεδιασμός σε σχέση με αυτές, δεδομένου και του γνωστού θέματος της εξαίρεσης των τριών περιφερειών από τη χρηματοδότηση του ΕΣΠΑ (δίχως να υπάρχει η πρόβλεψη κάλυψης από κρατικούς πόρους), οδηγώντας στα γνωστά αποτελέσματα της υπολειτουργίας των σχολείων και της ταλαιπωρίας που υπέστησαν και συνεχίζουν να υπόκεινται οι συνάδελφοί μας, μαθητές και γονείς. Ο δε αριθμός προσλήψεων εκπαιδευτικών ειδικοτήτων, όπως έχουμε τονίσει πολλές φορές, ήταν, από την Α᾽ φάση, πολύ μικρότερος σε σχέση με την περσινή χρονιά.

Ο κ. Πολίτης δεν ήταν σε θέση να μας δώσει συγκεκριμένους αριθμούς πιστώσεων ούτε να δεσμευτεί για το πότε θα γινόταν αυτό. Επιμείναμε, λοιπόν, να δούμε επειγόντως τον κ. Κατσαρό. Η γραμματέας του μας είπε να περιμένουμε και, πράγματι, μετά από 20 περίπου λεπτά, μας δέχθηκε ο κ. Κατσαρός, ο οποίος μας είπε ότι άργησε να βγει, γιατί ήθελε να μας ανακοινώσει συγκεκριμένο αριθμό πιστώσεων.

Μας είπε, λοιπόν, πως μέσα στην εβδομάδα θα διατεθούν περίπου 800 πιστώσεις για τις ειδικότητες της Πρωτοβάθμιας από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων και ότι ένα μικρό κομμάτι από αυτές θα κρατηθεί για αργότερα, για περιπτώσεις κυήσεων κ.λπ. Από τις 800 αυτές πιστώσεις, οι μισές και ενδεχομένως περισσότερες από τις μισές, θα προορίζονται για την περιφέρεια της Αττικής, που αντιμετωπίζει αυτήν τη στιγμή το μεγαλύτερο πρόβλημα κενών, λόγω της σταδιακής εξόδου της από το ΕΣΠΑ και με δεδομένο ότι διαθέτει πολύ μεγάλο αριθμό ολοήμερων και ΕΑΕΠ σχολείων.

Η συγκεκριμένη εξέλιξη (αν και εφόσον φυσικά ισχύσουν οι δεσμεύσεις και ο αριθμός που μας ανακοίνωσε κ. Κατσαρός), αποτελεί ένα θετικό βήμα που, για μία ακόμη φορά, αποδεικνύει ότι πρέπει να συνεχίζουμε να πιέζουμε και να μην επαναπαυόμαστε. Ωστόσο, δεν αποτελεί λύση. Υπάρχουν τεράστια ζητήματα που πρέπει άμεσα να λυθούν, καθώς και κενά όλων των κλάδων και ειδικοτήτων που πρέπει να καλυφθούν, τόσο στη Γενική όσο και στην Ειδική Αγωγή.

Ζητούμε λοιπόν:

Την άμεση κάλυψη όλων των κενών σε όλες τις δομές και τις βαθμίδες της εκπαίδευσης. Δεν είναι δυνατόν να πλησιάζουμε στο τέλος του Νοέμβρη και να υπάρχουν ακόμη τόσες ελλείψεις.

Σταθερότητα στις πληρωμές των δεδουλευμένων και εμπρόθεσμη καταβολή των μισθών όλων των αναπληρωτών εκπαιδευτικών.

Τη σύσταση των οργανικών θέσεων των κλάδων που δεν έχουν συσταθεί στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση.

Την κατοχύρωση των διδακτικών αντικειμένων σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, αλλά και των εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών. Ισότιμη αντιμετώπιση όλων των κλάδων και ειδικοτήτων.

Μόνιμους διορισμούς που θα δώσουν πραγματικές λύσεις και θα καλύψουν πάγιες ανάγκες και όχι προσωρινές «θεραπείες» και ελαστικές σχέσεις εργασίας.

Αναπληρωτές Ειδικοτήτων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης

iPaideia.gr