Σύμφωνα με ενημερωτικό του αιρετού Νεκτάριου Κορδή οι συνέπειες των περικοπών στην εκπαίδευση την τελευταία 4ετία ήταν οι παρακάτω:
Συναδέλφισσες, συνάδελφοι
Οι βίαιες οικονομικές περικοπές στον τομέα της παιδείας, που αποτελούσαν την στρατηγική επιλογή των μνημονιακών κυβερνήσεων, διαμόρφωσαν καθοριστικά το τοπίο της εκπαίδευσης κατά την πενταετία των μνημονίων (2010-2014), στοχεύοντας στην απαξίωση και συρρίκνωση του αγαθού της δημόσιας και δωρεάν παιδείας προς όφελος της ιδιωτικής αγοράς. Η οικονομική συρρίκνωση εκφράστηκε με την μείωση των εκπαιδευτικών, τις απολύσεις – διαθεσιμότητες και τις σαρωτικές καταργήσεις και συγχωνεύσεις σχολείων. Οι αριθμοί που ακολουθούν επιβεβαιώνουν απόλυτα τις καταστροφικές συνέπειες των μνημονίων στην παιδεία:
Κατά τη διάρκεια της πενταετίας των μνημονίων 2010 έως 2014 έγιναν αθρόες συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων. Συνολικά 2.437 σχολικές μονάδες συγχωνεύθηκαν σε 1.122.
Επίσης την ίδια πενταετία καταργήθηκαν 605 σχολεία. Συγκεκριμένα 277 Δημοτικά σχολεία, 264 Νηπιαγωγεία, 35 Γυμνάσια, και 18 Λύκεια
Αποτέλεσμα των παραπάνω είναι ότι από 11.694 σχολικές μονάδες στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση και 3.740 στην δευτεροβάθμια που υπήρχαν το 2009, τώρα υπάρχουν 9.876 στην Πρωτοβάθμια και 3.740 στη Δευτεροβάθμια.
Οι συγχωνεύσεις και οι καταργήσεις οδήγησαν σε αύξηση των μαθητών στις τάξεις με αποτέλεσμα αυτή τη στιγμή να υπάρχουν 2.636 τάξεις (σε σύνολο 46.903) στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση και 5.966 (σε σύνολο 29.968) στη Δευτεροβάθμια, οι οποίες έχουν πάνω από 25 μαθητές.
Επίσης κατά την ίδια πενταετία έγιναν 11.045 αποχωρήσεις εκπαιδευτικών στην πρωτοβάθμια και 16.205 στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση, οι οποίες λόγω των πολύ λίγων προσλήψεων έχουν οδηγήσει σε χιλιάδες κενά. Συγκεκριμένα σήμερα υπάρχουν 3000 κενά σε όλη την εκπαίδευση!
Το 2010 υπηρετούσαν 168.782 μόνιμοι εκπαιδευτικοί (74.518 στην πρωτοβάθμια και 94.264 στην δευτεροβάθμια) ενώ τώρα υπηρετούν 136.926 εκπαιδευτικοί (68.235 στην πρωτοβάθμια και 68.691 στη δευτεροβάθμια).
Οι εκπαιδευτικοί το επόμενο διάστημα, συσπειρωμένοι ακόμα περισσότερο στα σωματεία και την ομοσπονδία μας, πρέπει να αγωνιστούμε για να ανοίξει οριστικά και αμετάκλητα ο δρόμος για τη λύση των μεγάλων προβλημάτων της εκπαίδευσης και των εκπαιδευτικών. Για να γίνουν οι πολιτικές και της λιτότητας οριστικό παρελθόν!
news.gr
Μπορεί η σημερινή πολιτική ηγεσία να έχει δηλώσει στις προγραμματικές της δηλώσεις ότι τερματίζει την πολιτική των καταργήσεων και των συγχωνεύσεων των σχολικών μονάδων και στα πλαίσια αυτά να έχει προχωρήσει σε ανάκληση σχετικών εγκυκλίων ωστόσο δε συνέβη το ίδιο με τις προηγούμενες πολιτικές ηγεσίες.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που παραθέτει ο αιρετός στο ΚΥΣΔΕ κ. Κορδής, κατά τη διάρκεια της πενταετίας των μνημονίων 2010 έως 2014 έγιναν αθρόες συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων. Συνολικά 2.437 σχολικές μονάδες συγχωνεύθηκαν σε 1.122.
Επίσης την ίδια πενταετία καταργήθηκαν 605 σχολεία. Συγκεκριμένα 277 Δημοτικά σχολεία, 264 Νηπιαγωγεία, 35 Γυμνάσια, και 18 Λύκεια.
Αν ανατρέξουμε στα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής θα διαπιστώσουμε ότι το σχολικό έτος 2009-10 υπήρχαν 1873 Γυμνάσια, 1265 Λύκεια, 389 ΕΠΑΛ ενώ ο αντίστοιχος αριθμός για το σχολικό έτος 2013-14 ήταν αρκετά μειωμένος όπως φαίνεται και από τον πίνακα που ακολουθεί.
Μέσα τρία μόλις σχολικά έτη έσβησαν από το χάρτη 1.590 σχολεία, λόγω συγχωνεύσεων, καταργήσεων ενώ αν δούμε τον αριθμό μαθητών θα διαπιστώσουμε ότι αυτός διατηρείται στα ίδια επίπεδα το 2013-14 με το 2009-10.
ΤΥΠΟΣ ΜΟΝΑΔΑΣ | 2009-2010 | 2013-14 | ΔΙΑΦΟΡΑ |
ΓΥΜΝΑΣΙΑ | 1.873 | 1.656 | -217 |
ΛΥΚΕΙΑ | 1.265 | 1.209 | -56 |
ΕΠΑΛ | 389 | 388 | -1 |
ΔΗΜΟΤΙΚΑ (ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΥΝΤΑ) | 5.098 | 4.331 | -767 |
ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΑ(ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΥΝΤΑ) | 5700 | 5.151 | -549 |
ΣΥΝΟΛΟ | 14.325 | 12.735 | -1.590 |
ΑΡΙΘΜΟΣ ΜΑΘΗΤΩΝ |
||
ΤΥΠΟΣ | 2009-2010 | 2013-14 |
ΔΗΜΟΤΙΚΑ | 587.383 | 589.967 |
ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΑ | 146.250 | 154.783 |
ΓΥΜΝΑΣΙΑ | 317.455 | 298.876 |
ΛΥΚΕΙΑ | 232.043 | 230.719 |
ΕΠΑΛ | 79.911 | 89.214 |
ΣΥΝΟΛΟ | 1.363.042 | 1.363.559 |
Οι συγχωνεύσεις και οι καταργήσεις οδήγησαν σε αύξηση των μαθητών στις τάξεις με αποτέλεσμα αυτή τη στιγμή να υπάρχουν 2.636 τάξεις (σε σύνολο 46.903) στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση και 5.966 (σε σύνολο 29.968) στη Δευτεροβάθμια, οι οποίες έχουν πάνω από 25 μαθητές, σύμφωνα με τον κ. Κορδή.
Άλλο ένα αποτέλεσμα των συγχωνεύσεων και καταργήσεων ήταν και η γιγάντωση του μαθητικού πληθυσμού των σχολείων όπως διαπιστώνει κανείς από τα στοιχεία που παραθέτει το news.gr
ΜΕΣΟΣ ΟΡΟΣ ΜΑΘΗΤΩΝ ΑΝΑ ΣΧΟΛΕΙΟ | 2009-2010 | 2013-14 |
ΔΗΜΟΤΙΚΑ |
115,2 |
136,22 |
ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΑ |
25,66 |
30,05 |
ΓΥΜΝΑΣΙΑ |
169,5 |
180,48 |
ΛΥΚΕΙΑ |
183,43 |
190,83 |
ΕΠΑΛ |
205,42 |
229,93 |
Ο κ. Κορδής δεν παραλείπει να αναφερθεί και στις χιλιάδες αποχωρήσεις των εκπαιδευτικών και τις ελάχιστες προσλήψεις. Κατά την περίοδο 2009-2010 έγιναν 11.045 αποχωρήσεις εκπαιδευτικών στην πρωτοβάθμια και 16.205 στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση, οι οποίες λόγω των πολύ λίγων προσλήψεων έχουν οδηγήσει σε χιλιάδες κενά.
Συγκεκριμένα σήμερα υπάρχουν 3000 κενά σε όλη την εκπαίδευση!
Το 2010 υπηρετούσαν 168.782 μόνιμοι εκπαιδευτικοί (74.518 στην πρωτοβάθμια και 94.264 στην δευτεροβάθμια) ενώ τώρα υπηρετούν 136.926 εκπαιδευτικοί (68.235 στην πρωτοβάθμια και 68.691 στη δευτεροβάθμια).
«Οι εκπαιδευτικοί το επόμενο διάστημα, συσπειρωμένοι ακόμα περισσότερο στα σωματεία και την ομοσπονδία μας, πρέπει να αγωνιστούμε για να ανοίξει οριστικά και αμετάκλητα ο δρόμος για τη λύση των μεγάλων προβλημάτων της εκπαίδευσης και των εκπαιδευτικών. Για να γίνουν οι πολιτικές και της λιτότητας οριστικό παρελθόν» τονίζει ο αιρετός.