3° ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑΣ ΕΝΩΣΗΣ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΩΝ
«ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ ΓΙΑ ΕΝΑ ΣΥΓΧΡΟΝΟ
ΚΑΙ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ»
Α΄ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
Η Πανελλήνια Ένωση Σχολικών Συμβούλων (Π.Ε.Σ.Σ) ανακοινώνει τη διοργάνωση του 3ου Πανελλήνιου Συνεδρίου στην Αθήνα τον Φεβρουάριο 2016 με θέμα «Προοπτικές για ένα σύγχρονο και δημοκρατικό σχολείο».
Η διοργάνωση του Συνεδρίου αποτελεί συνέχεια των δράσεων της ΠΕΣΣ, μετά την επιτυχή διεξαγωγή των δύο πρώτων συνεδρίων – Κόρινθος (Νοέμβριος, 2013) και Θεσσαλονίκη (Μάρτιος, 2015) – στην προσπάθεια των Σχολικών Συμβούλων να συμβάλλουν ενεργά στον δημόσιο διάλογο για τη σύγχρονη εκπαιδευτική πραγματικότητα.
Το 3ο Πανελλήνιο Συνέδριο της Πανελλήνιας Ένωσης Σχολικών Συμβούλων (Π.Ε.Σ.Σ) στοχεύει στην προσέγγιση Θεμάτων και Προοπτικών, με βάση σύγχρονες επιστημονικές παραδοχές και ερευνητικά δεδομένα, για το σύγχρονο και δημοκρατικό σχολείο.
Το σύγχρονο σχολείο καλείται να υιοθετήσει πολλούς ρόλους, όπως αυτοί αναφύονται μέσα από την εξέλιξη της τεχνολογίας, την παγκοσμιοποίηση και των συνεχών μεταβολών του κοινωνικού και πολιτισμικού περιβάλλοντος. Οι εκπαιδευτικοί κατά συνέπεια θα πρέπει να επαναπροσδιορίζουν συνεχώς τις απόψεις τους, να επιζητούν την ενημέρωση και να επαναπροσδιορίζουν τη στάση τους, έτσι ώστε να βρίσκουν τη θέση τους στο σύγχρονο εκπαιδευτικό σκηνικό.
Είναι σαφές πλέον ότι ο εκπαιδευτικός καλείται να προσαρμόζεται στη σύγχρονη εκπαιδευτική και κοινωνική πραγματικότητα με ευελιξία και συνέπεια. Το ζήτημα της πνευματικότητας και της προσωπικότητας του εκπαιδευτικού είναι περισσότερο από κάθε άλλη εποχή θέμα προς συζήτηση από όλους τους σύγχρονους παιδαγωγούς και την ακαδημαϊκή κοινότητα.
Προβάλλει πλέον εντονότερα το αίτημα της αυτομόρφωσης και της απόκτησης υψηλού επιπέδου πνευματικότητας, έτσι ώστε να ανταποκρίνεται με επάρκεια στο πολυεπίπεδο έργο του, το οποίο εκτείνεται πέρα από τα στενά όρια μιας μεθοδικά σχεδιασμένης διδασκαλίας.
Τα θέματα στο εκπαιδευτικό γίγνεσθαι ζητούν συνεχείς συνθέσεις και ανασυνθέσεις λόγω των ραγδαίων μεταβολών. Δεν προκρίνεται η διαγραφή αλλά ο αναστοχασμός. Ο καταρτισμένος εκπαιδευτικός μπορεί να αναγνωρίζει τα προβλήματα, να τα αναλύει και να τα επιλύει. Θέτει ερωτήματα, επιζητά τη συνεργασία και δημιουργεί εσωτερικά κίνητρα επίτευξης των σκοπών που έχει θέσει. Με απλά λόγια, δημιουργεί Προοπτικές Επιτυχίας και Δημοκρατικότητας.
Το δημοκρατικό πνεύμα, η συνεργασία και η συμβουλευτική στάση είναι οι αρχές που θα πρέπει να εμφορούν το σύγχρονο σχολείο, το οποίο θα μπορεί να αφουγκράζεται και να προσαρμόζεται στις ανάγκες των μαθητών και της κοινωνίας και θα απορρίπτει οποιεσδήποτε “προκρούστιες” τεχνικές.
Οι θεματικές ενότητες του Συνεδρίου είναι οι εξής:
-
Εκπαιδευτική Έρευνα
-
Προσχολική Παιδαγωγική
-
Σχολική Παιδαγωγική
-
Εκπαίδευση και επιμόρφωση εκπαιδευτικών
-
Εκπαιδευτική Ηγεσία. Οργάνωση, Διοίκηση και Οικονομία της Εκπαίδευσης
-
Η καινοτομία και η επιχειρηματκότητα στην εκπαίδευση
-
Διδακτική Μεθοδολογία: Αναλυτικά Προγράμματα, Σχολικά εγχειρίδια, Διδακτικά αντικείμενα
-
Εκπαιδευτική Αξιολόγηση
-
Παιδαγωγική Ψυχολογία: Μάθηση και Διδασκαλία
-
Συμβουλευτική στην Εκπαίδευση
-
Ειδική Εκπαίδευση και Αγωγή
-
Φιλοσοφία της Παιδείας
-
Κοινωνιολογία της Εκπαίδευσης
-
Διά βίου Μάθηση-Εκπαίδευση Ενηλίκων
-
Διαπολιτισμική Αγωγή και Εκπαίδευση
-
Συγκριτική Παιδαγωγική
-
Ιστορία της Παιδαγωγικής και της Εκπαίδευσης