Ενημερωτικό Συνεδρίασης ΠΥΣΠΕ Λασιθίου Αλεξάκης Αλέξανδρος Αιρετός ΠΥΣΠΕ Λασιθίου Σητεία 27-6-16

Τη Δευτέρα 27 Ιουνίου 2016 συμμετείχα ως αιρετός στην τακτική συνεδρίαση του ΠΥΣΠΕ Λασιθίου με θέματα ημερήσιας διάταξης:

  1. Εξέταση ένστασης αναπληρώτριας εκπ/κού κλάδου Π.Ε.70
  2. Αναγνώριση Προϋπηρεσίας Εκπ/κού για Μισθολογική Εξέλιξη
  3. Σύνταξη πίνακα οργανικής σύνθεσης διδακτικού προσωπικού της Π.Ε

Λασιθίου.

Θέμα 1ο: «Εξέταση ένστασης αναπληρώτριας εκπ/κού κλάδου Π.Ε.70»

Η συνάδελφος εκπαιδευτικός ΠΕ 70 προσλήφθηκε και τοποθετήθηκε στο 4/Θ ΔΣ Μύρτους όπου ανέλαβε καθήκοντα προϊσταμένης 4/Θ αφού το σχολείο δεν είχε υποστεί λειτουργικό υποβιβασμό. Το διάστημα 1-10-15 έως 15-12-15 , που έγινε ΠΥΣΠΕ, αφού λόγω εκλογών οι συγκροτήσεις συμβουλίων είχαν καθυστερήσει να γίνουν, το σχολείο υποβιβάστηκε και η συναδέλφισσα ορίστηκε προϊστάμενη σε 3/Θ ΔΣ μετά τον λειτουργικό υποβιβασμό. Το διάστημα όμως από 1-10-16 μέχρι και τον λειτουργικό υποβιβασμό 15-12-15 η συναδέλφισσα ασκούσε καθήκοντα “αλληλογραφίας” με εντολή Διευθυντή Εκπαίδευσης. Από πού προκύπτει να εκτελεί συνάδελφος καθήκοντα αλληλογραφίας, όταν στην πραγματικότητα εκτελεί τα πλήρη καθήκοντα διευθυντή. Δεν μπορεί να υπάρξει κενό στη διοίκηση γι’ αυτό στα σχολεία που δεν είχαν οριστεί Προϊστάμενοι και Διευθυντές για να εκτελούν καθήκοντα , ορίστηκαν προσωρινά τον Οκτώβριο και αναδρομικά μόνιμα το Δεκέμβριο. Οι αναπληρωτές δεν έχουν το ίδιο δικαίωμα με τους μόνιμους αφού εκτελούν τα ίδια καθήκοντα; Ζητώ άμεσα να παρέμβει ο Περιφερειακός Διευθυντής Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης Κρήτης προκειμένου να αποκατασταθεί η συναδέλφισσα και να λάβει τα μόρια και το επίδομα που δικαιούται. Είναι νόμιμο ηθικό και δίκαιο για ίδιο έργο να υπάρχει ίδια αντιμετώπιση.

Καταθέτω και απόσπασμα του Ν 1566/85 Άρθρο 17
Αρμοδιότητες των Διευθυντών Εκπαίδευσης σχετικές με τους πίνακες των Διευθυντών – Υποδιευθυντών των σχολικών μονάδων
και άλλα συναφή θέματα

5. Ορίζουν, ύστερα από εισήγηση του οικείου Υπηρεσιακού Συμβουλίου, τους αναπληρωτές των Διευθυντών των σχολικών μονάδων για τις οποίες δεν προβλέπεται Υποδιευθυντής.
6. Ορίζουν, ύστερα από εισήγηση του αρμοδίου Υπηρεσιακού Συμβουλίου, τον προσωρινό αναπληρωτή Διευθυντή, όταν δεν υπάρχει, κωλύεται ή απουσιάζει ο Διευθυντής και δεν υπάρχει Υποδιευθυντής.
7. Ορίζουν τους Προϊσταμένους των Μονοθέσιων, των Διθέσιων και Τριθέσιων Δημοτικών σχολείων και τους προϊσταμένους Νηπιαγωγείων ύστερα από πρόταση των οικείων Υπηρεσιακών Συμβουλίων..

Θέμα 2ο : «Αναγνώριση Προϋπηρεσίας Εκπ/κού για Μισθολογική Εξέλιξη»

Η συναδέλφισσα νηπιαγωγός είχε προϋπηρεσία σε ΚΔΑΠ και υπαγόταν στον ΔΕΠΟΤΑΣ (Δημοτική Επιχείρηση Πολιτιστικής και Τουριστικής Ανάπτυξης Σητείας) με σύμβαση εργασίας. Το καινούριο νομικό πλαίσιο 4354/15 και η ερμηνευτική εγκύκλιος προβλέπει ότι αναγνωρίζεται η προϋπηρεσία όσων έχουν συνάψει σύμβαση εργασίας και υπάγονται στο άρθρο 7 παρ 1 που αναφέρει τους φορείς με τους οποίους έχει συναπτεί η σύμβαση. Η συναδέλφισσα λόγω του ότι ο ΔΕΠΟΤΑΣ δεν ανήκει στο άρθρο 7 παρ 1 δεν αναγνωρίστηκε πράγμα που είναι κατάφορη αδικία καθώς έχει προσφέρει εκπαιδευτικό έργο και η προϋπηρεσία έχει άμεση συνάφεια με το αντικείμενό της. Το Νομικό Πλαίσιο δημιουργεί ανισότητες και οφείλουμε να τις στηλιτεύουμε προκειμένου να αλλάξει. Στήριξα τη συναδέλφισσα και θεωρώ ότι το Υπηρεσιακό Συμβούλιο θα πρέπει να αναγνωρίζει τέτοιες περιπτώσεις.

Θέμα 3ο : «Σύνταξη πίνακα οργανικής σύνθεσης διδακτικού προσωπικού της Π.Ε

Λασιθίου.»

Όσον αφορά την σύνταξη πίνακα οργανικών θέσεων στο ΠΥΣΠΕ Λασιθίου το Υπουργείο Παιδείας είχε αποστείλει εγκύκλιο στις 16/6/16 με ΑΠ 98245/Ε2 και 98235/E2 με την οποία ορίζει τον τρόπο που θα γίνει η εξαγωγή των οργανικών θέσεων σε κάθε ΠΥΣΠΕ μετά την εφαρμογή της ΥΑ του Υπουργείου Παιδείας για τον νέο τύπο σχολείου . Στην εγκύκλιο αυτή διασαφηνίζει τον τρόπο λειτουργίας του νέου τύπου σχολείου όπου το ολοήμερο δεν υπολογίζεται στις οργανικές και οι ώρες των ειδικοτήτων όπως Εικαστικά , Θεατρική Αγωγή κλπ δεν υπάρχουν πουθενά. Ως αιρετοί διαχωρίσαμε τη θέση μας. Επιμένουμε να δοθούν όλα τα πραγματικά κενά αφού δεν έχει πραγματοποιηθεί κανένας οργανικός υποβιβασμός , οπότε δεν προκύπτει από πουθενά η κατάθεση επιλεγμένων οργανικών κενών. Ζήτησα να δοθεί ο πίνακας με τα πραγματικά οργανικά κενά και δίπλα σαν παρατήρηση τις πιθανές υπεραριθμίες . Δεν θα αποσταλεί ούτε ο πίνακας με τα πραγματικά οργανικά κενά παρά μόνο ο πίνακας που αναφέρεται ως εκτίμηση ΠΥΣΠΕ τον οποίο καταψήφισα σε όλους τους τόνους. Στο ΠΥΣΠΕ Λασιθίου χάνονται με την εφαρμογή της ΥΑ 58 οργανικές θέσεις ΠΕ 70 (Δασκάλων) συνεπώς τα κενά που θα σταλούν είναι 31 και 24 ΠΕ 60 (Νηπιαγωγών ), οπότε τα κενά που θα σταλούν είναι 35, για ΠΕ 06 (Αγγλικών) θα σταλούν 2 και ΠΕ 16 (Μουσικής) 6 ενώ για ΠΕ 11 (Φυσική Αγωγή) δε θα ζητηθεί κανένας καθώς προκύπτει πλεόνασμα 5 συναδέλφων. Στην ειδική Αγωγή δεν έχουμε καμιά αλλαγή στα περυσινά οργανικά κενά.

ΚΛΑΔΟΣ

ΟΜΑΔΟΠΟΙΗΜΕΝΗ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ

ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ ΟΡΓΑΝΙΚΕΣ ΘΕΣΕΙΣ

ΟΡΓΑΝΙΚΕΣ ΘΕΣΕΙΣ ΜΕ ΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΗΣ ΥΑ

ΟΡΓΑΝΙΚΑ ΑΝΗΚΟΝΤΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ

ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΕΛΛΕΙΜΜΑΤΑ(-) / ΠΛΕΟΝΑΣΜΑΤΑ(+)

ΠΡΟΤΑΣΗ ΠΥΣΠΕ ΕΛΛΕΙΜMΑΤΑ (-) / ΠΛΕΟΝΑΣΜΑΤΑ (+)

ΠΕ 70

ΔΑΣΚΑΛΟΙ

370

312

286

-84

-31

ΠΕ 60

ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΙ

155

131

96

– 59

-35

ΠΕ11

ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ

36

29

34

-2

+5

ΠΕ06

ΑΓΓΛΙΚΩΝ

25

25

25

-2

-2

ΠΕ19-20

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ

20

ΠΕ 08

ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ

14

14

0

-14

-14

ΠΕ 16

ΜΟΥΣΙΚΗ

11

11

5

– 6

-6

ΣΜΕΑΕ

ΠΕ 70

ΔΑΣΚΑΛΟΙ

27

27

4

-23

-23

ΠΕ 60

ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΙ

8

-8

-8

ΠΕ 19-20

ΑΓΓΛΙΚΩΝ

ΠΕ 11

ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ

ΠΕ 16

ΜΟΥΣΙΚΗΣ

Διεκδικούμε την αποστολή των πραγματικών οργανικών κενών και την πλήρη στελέχωση όλων των σχολικών μονάδων με όλες τις ειδικότητες. Την περυσινή χρονιά είχε γίνει πρόταση προς την Περιφερειακή Διεύθυνση Α/θμιας και Β/θμιας Κρήτης για ίδρυση οργανικών θέσεων ειδικοτήτων με βάση τις πραγματικές ανάγκες και η Περιφερειακή Διεύθυνση τις επέστρεψε πίσω. Τα κενά των ειδικοτήτων δεν μπορούν να οριστούν με ακρίβεια καθώς η εξαγωγή τους έγινε με λογιστικό τρόπο , όπου το γινόμενο των ωρών όλων των τμημάτων (ώρες ανά τμήμα x άθροισμα τμημάτων) διαιρείται με το 24 (ώρες εκπαιδευτικού) για να εξαχθούν οι οργανικές, απέχει πολύ από τις πραγματικές ανάγκες των σχολικών μονάδων.

Τέλος έχουμε ζητήσει την άμεση ίδρυση Τμημάτων Ένταξης σε όλες τις σχολικές μονάδες που πληρούν τα κριτήρια και την πλήρη στελέχωση των δομών ειδικής αγωγής .

Είμαστε ενάντια σε κάθε λογής υποβάθμιση της ποιότητας της εκπαίδευσης με λογιστικούς όρους στο βωμό της εξοικονόμησης πόρων.