Τη φετινή σχολική χρονιά 2019-2020 έχουν προσληφθεί 25.188 αναπληρωτές εκπαιδευτικοί, για την κάλυψη των αναγκών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης.
Φέτος πραγματοποιήθηκαν οι περισσότερες προσλήψεις αναπληρωτών στην ιστορία της εκπαίδευσης, αριθμός ρεκόρ.
Για την πληρέστερη ενημέρωσή σας, σας παραθέτω τους παρακάτω αναλυτικούς πίνακες:
ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ | ||
ΑΠΩ | ΑΜΩ | |
ΠΕ60 | 3261 | 0 |
ΕΝΙΑΙΟΥ ΤΥΠΟΥ | |||
ΑΠΩ | ΑΜΩ | ||
ΠΕ70 ΕΝΙΑΙΟΥ | 4896 | 0 | 4896 |
ΠΕ05 | 0 | 152 | 152 |
ΠΕ06 | 664 | 43 | 707 |
ΠΕ07 | 0 | 294 | 294 |
ΠΕ08 | 1321 | 18 | 1339 |
ΠΕ11 | 523 | 38 | 561 |
ΠΕ79.01 | 544 | 28 | 572 |
ΠΕ86 | 481 | 42 | 523 |
ΠΕ91.01 | 782 | 31 | 813 |
ΠΕ91.02 | 31 | 4 | 35 |
9242 | 650 | 9892 |
ΣΜΕΑΕ – ΤΕ | |||
Α.Π.Ω. | Α.Μ.Ω | ||
ΠΕ60 | 423 | 0 | 423 |
ΠΕ70 | 2136 | 0 | 2136 |
ΠΕ06 | 10 | 0 | 10 |
ΠΕ08 | 41 | 0 | 41 |
ΠΕ11 | 51 | 4 | 55 |
ΠΕ79 | 68 | 3 | 71 |
ΠΕ86 | 63 | 3 | 66 |
ΠΕ91.01 | 31 | 2 | 33 |
ΠΕ91.02 | 2 | 0 | 2 |
2825 | 12 | 2837 |
ΠΑΡΑΛΛΗΛΗ | |||
Α.Π.Ω. | Α.Μ.Ω. | ||
ΠΕ60 | 1255 | 0 | 1255 |
ΠΕ70 | 5911 | 0 | 5911 |
7166 | 0 | 7166 |
ΚΕΣΥ | |
ΠΕ60 | 57 |
ΠΕ70 | 75 |
132 |
Δ.Υ.Ε.Π. | |||
Α.Π.Ω. | ΑΜΩ | ||
ΠΕ60 | 116 | 0 | 116 |
ΠΕ70 | 58 | 31 | 89 |
ΠΕ06 | 0 | 42 | 42 |
ΠΕ08 | 0 | 2 | 2 |
ΠΕ11 | 0 | 33 | 33 |
ΠΕ79 | 0 | 9 | 9 |
ΠΕ86 | 0 | 31 | 31 |
ΠΕ91.01 | 0 | 7 | 7 |
ΠΕ91.02 | 0 | 0 | 0 |
174 | 155 | 329 |
ΠΕ70 ΤΥΖΕΠ | 1542 |
ΠΕ70 ΜΕΙΟΝ | 22 |
ΠΕ70 ΕΥΡΩ | 5 |
ΠΕ60 ΕΥΡΩ | 2 |
ΣΥΝΟΛΟ | 25188 |
Ο μεγάλος αυτός αριθμός αναπληρωτών πιστοποιεί την αδήριτη ανάγκη για μόνιμους διορισμούς.
Δεν είναι δυνατόν το εκπαιδευτικό μας σύστημα να στηρίζεται στο θεσμό του αναπληρωτή.
Η κυβέρνηση οφείλει να δρομολογήσει διαδικασίες για την κάλυψη όλων των κενών με διορισμούς μόνιμων εκπαιδευτικών.
Αναμφισβήτητα οι 4.500 μόνιμοι διορισμοί που θα πραγματοποιηθούν για πρώτη φορά στην ειδική αγωγή κι αποτελούν ένα θετικό βήμα και οι 10.500 που δρομολογούνται για τη γενική αγωγή δεν πρόκειται να καλύψουν τις πραγματικές κι αδιαμφισβήτητες ανάγκες της εκπαίδευσης.
Ο αγώνας για μόνιμους διορισμούς με βάση τα πραγματικά κενά συνεχίζεται.
Ταυτόχρονα η πολιτική ηγεσία οφείλει να δρομολογήσει νομοθετικές ρυθμίσεις ώστε στο δημόσιο σχολείο να μην έχουμε εκπαιδευτικούς δύο ταχυτήτων.
Οι αναπληρωτές επιτέλους πρέπει να αντιμετωπισθούν με υπευθυνότητα και ρεαλισμό, ώστε από τη νέα σχολική χρονιά 2020-2021 να αποκτήσουν τα ίδια δικαιώματα με αυτά των μονίμων.