Πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 22/3/18 στο Υπουργείο Παιδείας, η 1η συνεδρίαση της Εθνικής επιτροπής για την Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση η οποία θεσμοθετήθηκε με το άρθρο 79 του ν. 4485/2017 και συστάθηκε με την 1608/Υ2 Υπουργική Απόφαση.
Στη συνεδρίαση συμμετείχαν: ο Δημ. Μπαξεβανάκης, υφυπουργός Π.Ε.Θ., και πρόεδρος της επιτροπής, ο Γεώργ. Αγγελόπουλος, Γ. Γραμματέας του ΥΠΠΕΘ, ο Παυσανίας Παπαγεωργίου, Γ. Γραμματέας Διά Βίου Μάθησης και Νέας Γενιάς, ο Γεώρ. Ιωαννίδης, Ειδ. Γραμματέας Διαχείρισης Τομεακών Ε.Π. του Ε.Κ.Τ. του υπουργείου Οικονομίας και Ανάπτυξης και η Μαρία Καραμεσίνη, Διοικήτρια του Ο.Α.Ε.Δ.
Στη συνεδρίαση της επιτροπής έγινε μια συνοπτική παρουσίαση του Εθνικού Στρατηγικού Πλαισίου για την ΕΕΚ και του συστήματος διακυβέρνησης του Εθνικού Στρατηγικού Πλαισίου.
Τονίστηκε ότι η ΕΕΚ αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι του εκπαιδευτικού μας συστήματος και η αναβάθμιση της προτεραιότητα της σημερινής Κυβέρνησης.
Όπως είναι γνωστό, στις αρχές του 2016 ολοκληρώθηκε ένας λεπτομερής Στρατηγικός Σχεδιασμός για την ΕΕΚ και τη Μαθητεία, με στόχο να επιτευχθεί η ποιοτική αναβάθμιση της ΕΕΚ ώστε να συναντά την αποδοχή γονέων, μαθητών/τριών, εκπαιδευτικών αλλά και της ευρύτερης κοινωνίας.
Ο σχεδιασμός αυτής της στρατηγικής στηρίχθηκε:
- – στον προσδιορισμό των πραγματικών αναγκών της οικονομίας και της κοινωνίας με στόχο τη βελτίωση και όχι την αναπαραγωγή των αδυναμιών που υπάρχουν αλλά και στο Ευρωπαϊκό κεκτημένο και τις καλές πρακτικές,
- – στην ολιστική θεώρηση ολόκληρου του συστήματος της ΕΕΚ, στην αναγνώριση και ενίσχυση του κοινωνικού ρόλου της, με τον περιορισμό των κοινωνικών ανισοτήτων, στην ανάγκη συνεχούς εναρμόνισής της με τις απαιτήσεις της ελληνικής κοινωνίας και οικονομίας και τη σύνδεσή της με τον συνολικό αναπτυξιακό σχεδιασμό της χώρας
- – στην ανάγκη παροχής ποιοτικής εκπαίδευσης στους μαθητές και στις μαθήτριες που την επιλέγουν, στην ανάγκη παροχής ασφαλών επαγγελματικών διεξόδων στους αποφοίτους της, στην εμπέδωση εργασιακής ασφάλειας και στη διαμόρφωση ενός ρεαλιστικού οράματος για τους εκπαιδευτικούς.
Μέρος του παραπάνω σχεδιασμού είναι η υιοθέτηση μιας ευέλικτης αλλά ολοκληρωμένης δομής διακυβέρνησης με δημοκρατική προσέγγιση στην χάραξη πολιτικής, σαφείς και αυστηρές διαδικασίες στην εφαρμογή της και παραχώρηση περισσότερης αυτονομίας στις δομές εκπαίδευσης.
Παρουσιάστηκε η πρόοδος εφαρμογής των δράσεων του Εθνικού Στρατηγικού Πλαισίου σε όλους τους τομείς, όπως η μεταρρύθμιση στη Δευτεροβάθμια Επαγγελματική Εκπαίδευση και τη Μαθητεία, στην αρχική και τη συνεχιζόμενη επαγγελματική κατάρτιση.
Κρίσιμα θέματα που συζητήθηκαν στη συνεδρίαση της Εθνικής Επιτροπής ΕΕΚ ήταν:
· Χαρτογράφηση των αναγκών της Ελληνικής οικονομίας σε απαιτούμενες δεξιότητες
· Σύνδεση της ΕΕΚ με τον αναπτυξιακό σχεδιασμό της χώρας
· Σύστημα παρακολούθησης της υλοποίησης των δράσεων του Στρατηγικού Πλαισίου
· Διοργάνωση συνεδρίου για την ΕΕΚ με τη συμμετοχή όλων των εμπλεκομένων υπουργείων, οργανισμών και κοινωνικών φορέων.
· Ιδιαίτερα συζητήθηκε η εκπόνηση μελέτης για τη συστηματική παρακολούθηση της μετάβασης των αποφοίτων της ΕΕΚ στην αγορά εργασίας.
Τέλος δόθηκαν κατευθυντήριες οδηγίες για τη συνεδρίαση της Τεχνικής Επιτροπής για την ΕΕΚ που θα ακολουθήσει το επόμενο διάστημα.