Έκθεση πεπραγμένων του αιρετού στο ΚΥΣΔΕ Νεκτάριου Κορδή στο 18ο Συνέδριο της ΟΛΜΕ. Χαιρετίζω το 18ο Συνέδριο του κλάδου μας και εύχομαι οι διαδικασίες του να στεφθούν με επιτυχία που θα αναδείξει μια Ομοσπονδία ικανή να συσπειρώσει το σύνολο του κλάδου σε αποφασιστικούς και ενωτικούς αγώνες για τη μεγάλη δημοκρατική αλλαγή στην Παιδεία, την ουσιαστική αναβάθμιση της εργασίας και της ζωής μας.
Το 18ο συνέδριο της ΟΛΜΕ διεξάγεται μέσα σε πολύ δύσκολες συνθήκες, μετά από επτά χρόνια μνημονίων και λιτότητας. Η επίθεση του νεοφιλελευθερισμού στην Ελλάδα, την Ευρώπη και τον κόσμο, κλιμακώνεται. Στη χώρα μας, για έβδομη συνεχή χρονιά οι εργαζόμενοι και η κοινωνία στο σύνολό της βιώνουν τα αποτελέσματα των νεοφιλελεύθερων μνημονιακών πολιτικών. Από το καλοκαίρι του 2015, μετά την υπογραφή του 3ου μνημονίου, ως αποτέλεσμα της υποχώρησης της κυβέρνησης στους εκβιασμούς και τις πιέσεις των δανειστών, διαμορφώθηκαν ειδικές πολιτικές συνθήκες που σφράγισαν τις εξελίξεις τα δύο τελευταία χρόνια. Οι πολιτικές της λιτότητας που εφαρμόζονται στα πλαίσια του 3ου μνημονίου, παρά τις παράλληλες προσπάθειες για επιμέρους μέτρα ελάφρυνσης των φτωχότερων στρωμάτων, δημιουργούν νέα βάρη για τους εργαζόμενους (ασφαλιστικό – φορολογικό), περικοπές των κοινωνικών δαπανών, ιδιωτικοποιήσεις, παραπέρα ελαστικοποίηση των εργασιακών σχέσεων. Καθώς οι δανειστές με κάθε νέα ευκαιρία απαιτούν όλο και μεγαλύτερες περικοπές, όλο και πιο μακροχρόνιες δεσμεύσεις για να υπηρετήσουν τα σχέδιά τους, και η κυβέρνηση υποχωρεί από τις «κόκκινες γραμμές» της, οι αντιστάσεις του συνδικαλιστικού κινήματος είναι αναντίστοιχες του μεγέθους των προβλημάτων και των προκλήσεων, και η ενεργός συμμετοχή των εργαζομένων έχει δώσει τη θέση της σε στάση αναμονής και αίσθημα αδιεξόδου.
Μπροστά σε αυτή την κατάσταση, που εγκυμονεί μεγάλους κινδύνους για τα κοινωνικά αντανακλαστικά, το μεγάλο στοίχημα για το συνδικαλιστικό κίνημα είναι να συμβάλλει στη δημιουργία προϋποθέσεων ώστε οι εργαζόμενοι να συσπειρωθούν και να ενεργοποιηθούν στα σωματεία, παρεμβαίνοντας δυναμικά, διεκδικώντας λύσεις στα προβλήματα, αναπτύσσοντας αγώνες οι οποίοι μπορούν να βάλλουν φρένο στην εφαρμογή αντιλαϊκών μέτρων δημιουργώντας ρωγμές στις μνημονιακές πολιτικές, χτίζοντας καθημερινά τις συνθήκες εκείνες, οι οποίες θα οδηγήσουν στη συνολική ανατροπή αυτής της πολιτικής. Μόνο συνδικάτα με κινηματική υπεράσπιση αξιών και δικαιωμάτων, μέσα από νίκες και ήττες, μπορούν να αποκτήσουν την αναγκαία αξιοπιστία και να αποτελέσουν σημαντικό κοινωνικοπολιτικό παράγοντα προοδευτικών αλλαγών.
Στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση οι εφαρμοζόμενες πολιτικές περιορισμού των κοινωνικών δαπανών, εκτός των άλλων, έχουν επηρεάσει αρνητικά και την εκπαίδευση. Οι δαπάνες παραμένουν καθηλωμένες, και οι μόνες προσλήψεις μόνιμων εκπαιδευτικών που έγιναν αφορούσαν όσους δικαιώθηκαν δικαστικά, παρά τα μεγάλα κενά που έχουν δημιουργηθεί από τις συνταξιοδοτήσεις. Το σταμάτημα του κατήφορου στις δαπάνες για την Παιδεία στο 2,8% του ΑΕΠ για φέτος – ενώ στόχος του μεσοπρόθεσμου ήταν να φτάσει στο 1,9%- δεν αρκεί και απέχει πολύ από το διακηρυγμένο στόχο του 5% που προβάλει σταθερά η ομοσπονδία. Τη λογική της εξοικονόμησης προσωπικού εξυπηρετούν και τα περισσότερα από τα μέτρα που πάρθηκαν, τα οποία οδηγούν σε περισσότερα τεχνητά πλεονάσματα, λιγότερες προσλήψεις αναπληρωτών, μετακινήσεις σε περισσότερα σχολεία, επιβάρυνση και ελαστικοποίηση των εργασιακών σχέσεων. Οι αυθαίρετες αλλαγές στα ωρολόγια προγράμματα και στις αναθέσεις μαθημάτων, αυξάνουν την εργασιακή ανασφάλεια, ενώ η συνεχιζόμενη μισθολογική καθήλωση ιδιαίτερα των νεότερων συναδέλφων, δυσχεραίνει ακόμη περισσότερο το εργασιακό τοπίο.
Ταυτόχρονα με τα παραπάνω, εφαρμόζονται ή εξαγγέλλονται και κάποιες αλλαγές, που, παρά την αποσπασματικότητά τους, ακουμπούν σε διεκδικήσεις του εκπαιδευτικού κινήματος περιέχοντας θετικά στοιχεία, όπως η συμμετοχή του Συλλόγου διδασκόντων στην επιλογή του διευθυντή σχολικής μονάδας, η κατάργηση της Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου, η μείωση εξετάσεων με αύξηση του διδακτικού έτους στα γυμνάσια, η μείωση ύλης και οι αλλαγές στα αναλυτικά προγράμματα, οι αλλαγές στη δομή των ΕΠΑΛ (τομείς στη Β΄ τάξη, ειδικότητες στη Γ΄ τάξη, θεσμοθέτηση μεταλυκειακού έτους σε σύνδεση με το χώρο εργασίας, η κατάργηση των ΣΕΚ, η ενισχυτική διδασκαλία, η πιστοποίηση ξένης γλώσσας και Η.Υ., οι σχολικές βιβλιοθήκες, κ.ά.) Για να μη μείνει όμως στα λόγια και να είναι αποτελεσματική η υλοποίηση αυτών των μέτρων, απαιτείται αύξηση των δαπανών για την Παιδεία, μείωση του ανώτατου αριθμού μαθητών ανά τμήμα, επιμόρφωση εκπαιδευτικών, σεβασμός στα κατακτημένα εργασιακά δικαιώματα, επαναφορά του διδακτικού ωραρίου στα προ του 2013 επίπεδα, και βέβαια, άρση των ελαστικών σχέσεων εργασίας και των μετακινήσεων σε περισσότερα από δύο σχολεία.
Είναι επομένως ιδιαίτερα κρίσιμο σε αυτή τη φάση, κατά την οποία είναι σε εξέλιξη και αναδιαρθρώσεις στα πλαίσια των δεσμεύσεων του 3ου Μνημονίου και των κατευθύνσεων του ΟΟΣΑ (αδιοριστία, αξιολόγηση, δομή Λυκείου), το εκπαιδευτικό κίνημα να παρέμβει δυναμικά για να προωθήσει τα αιτήματά του και να εμποδίσει τη θεσμοθέτηση μέτρων που υποβαθμίζουν τη μορφωτική διαδικασία και δυσχεραίνουν τις εργασιακές συνθήκες.
Τα σημαντικότερα ζητήματα που απασχόλησαν το ΚΥΣΔΕ κατά την προηγούμενη διετία είναι τα ακόλουθα:
ΔΙΟΡΙΣΜΟΙ – ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΕΣ
Μετά τους 100 μόνιμους διορισμούς κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους 2013-2014, τη φετινή σχολική χρονιά είχαμε άλλους 45 μόνιμους διορισμούς από τους διοριστέους του ΑΣΕΠ 2008. Είναι προφανές ωστόσο, ότι με δεδομένη την πρόσληψη 21000 αναπληρωτών για τις ανάγκες όλης της εκπαίδευσης, οι διορισμοί μόνιμων εκπαιδευτικών καθίστανται επιτακτική ανάγκη. Είναι χαρακτηριστικό ότι μόνο την 7ετία 2010-2016 είχαμε συνολικά 19018 αποχωρήσεις από τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση λόγω παραιτήσεων, τη στιγμή που οι μόνιμοι διορισμοί από το 2007 είναι μόλις 14215! (ΠΙΝ.1) Ο συνολικός αριθμός των υπηρετούντων εκπαιδευτικών στη Δευτεροβάθμια είναι 66.196. Το σχολικό έτος 2008-2009 ο αριθμός των υπηρετούντων ήταν 103.247 εκπαιδευτικοί. Έχουμε συνεπώς μια μείωση των εκπαιδευτικών από το 2008 κατά 37.051 που αντιστοιχεί σε ποσοστό μείωσης 35,88%! Σε σχέση με την ηλικιακή επιβάρυνση των εκπαιδευτικών στην Ελλάδα της κρίσης, λόγω της μακροχρόνιας αδιοριστίας, είναι χαρακτηριστικό ότι η έκθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής αναφέρει ότι το 49% των εκπαιδευτικών στην Α/θμια είναι άνω των 50 ετών, ενώ λιγότεροι από 1% είναι κάτω των 30 ετών. Για τη Β/θμια το 39% των εκπαιδευτικών έχουν ηλικία από 40-49 ετών. Σας υπενθυμίζω ότι η μέση τιμή της ηλικίας όλων των μονίμων εκπαιδευτικών στη Δ.Ε. είναι τα 49 έτη και η αντίστοιχη τιμή όλων των υπηρετούντων (και των αναπληρωτών) τα 48 έτη!
Παράλληλα τη σχολική χρονιά 2016-2017 εργάστηκαν συνολικά 6076 αναπληρωτές. Πιο αναλυτικά στη Γενική εκπαίδευση εργάστηκαν 3113, στα Μουσικά και Καλλιτεχνικά Σχολεία 442, στην ειδική Αγωγή εργάστηκαν συνολικά 2388 αναπληρωτές και στις ΔΥΕΠ 64 αναπληρωτές. Παράλληλα διατέθηκαν 55000 ώρες για πρόσληψη ωρομισθίων σε μουσικά και καλλιτεχνικά σχολεία. Τέλος έχουν προσληφθεί 12 αναπληρωτές στο Γυμνάσιο με Λ.Τ. του Ε.Κ.Κ.Ν. Αυλώνα, 44 αναπληρωτές στα ΚΕΔΔΥ και 1 αναπληρωτής τμημάτων Δ.Ε. στη μονάδα Απεξάρτησης «18 Άνω» του Ψ.Ν.Α. Τη σχολική χρονιά 2015-2016 εργάστηκαν συνολικά 6162 αναπληρωτές. Πιο αναλυτικά στη Γενική εκπαίδευση εργάστηκαν 3684, στα Μουσικά και Καλλιτεχνικά Σχολεία 415, στην ειδική Αγωγή εργάστηκαν συνολικά 2063 αναπληρωτές. Συνεπώς το 2017 έχουμε συνολικά 86 λιγότερες προσλήψεις. Ωστόσο συγκρίνοντας τις επιμέρους προσλήψεις παρατηρούμε αρκετές διαφορές. Πιο αναλυτικά στη Γενική εκπαίδευση το 2017 έχουμε 571 λιγότερες προσλήψεις (μείωση 15,5%). Στην Ειδική Αγωγή αντίθετα, το 2017 έχουμε 1050 περισσότερες προσλήψεις (αύξηση 50,9%) (ΠΙΝ.2). Είναι χαρακτηριστικό ότι οι ελαστικές μορφές εργασίας αυξάνονται συνεχώς στη Δημόσια εκπαίδευση! Το σχολικό έτος 2011/12 το ποσοστό των αναπληρωτών επί των μονίμων εκπαιδευτικών σε όλη την εκπαίδευση ήταν 8% για να φτάσουμε σήμερα σχεδόν στο 15%! Τέλος λαμβάνοντας υπόψη ότι τη φετινή σχολική χρονιά εργάστηκαν συνολικά στην εκπαίδευση πάνω από 21000 αναπληρωτές, είναι απόλυτα ρεαλιστικό το αίτημα των εκπαιδευτικών ομοσπονδιών για μόνιμους και μαζικούς διορισμούς εκπαιδευτικών!
ΜΕΤΑΘΕΣΕΙΣ
Κατά τις μεταθέσεις του 2017 είχαμε 6874 αιτήσεις και ικανοποιήθηκαν 213 (ποσοστό 3,10%) (ΠΙΝ.3) Επίσης έγιναν 85 μεταθέσεις σε Μουσικά Σχολεία, 5 σε Διαπολιτισμικά, 2 σε καλλιτεχνικά και 44 στην Ειδική Αγωγή. Το 2016 είχαμε 6997 αιτήσεις και ικανοποιήθηκαν 404 (ποσοστό 5,77%). Υπενθυμίζουμε ότι το 2015 είχαμε 8098 αιτήσεις και ικανοποιήθηκαν 1718 (ποσοστό 21,22%). Το 2014 από τις 8389 αιτήσεις ικανοποιήθηκαν τελικά 751 (ποσοστό 8,99%). Το 2013 ικανοποιήθηκαν 607 αιτήσεις σε σύνολο 11260 αιτήσεων (ποσοστό 5,4%). Κατά τις μεταθέσεις του 2012 υποβλήθηκαν 14.855 αιτήσεις και ικανοποιήθηκαν 2.434 (ποσοστό 16,39%). Οι Γενικές Μεταθέσεις πραγματοποιήθηκαν με βάση τις εκτιμήσεις των Περιφερειακών Διευθυντών εκπαίδευσης. Τα συνολικά κενά που δηλώθηκαν ήταν 1481 με πολλά από αυτά να είναι κατανεμημένα στη νησιωτική χώρα και 433 να είναι κενά Βιολόγων για τα οποία δεν υπήρχαν αιτήσεις μετάθεσης! Δυστυχώς με τα δεδομένα αυτά είχαμε ένα συντριπτικά χαμηλό ποσοστό μεταθέσεων (3,10%) το μικρότερο αριθμητικά των τελευταίων ετών!
Καταψηφίσαμε συνολικά τους πίνακες κενών και πλεονασμάτων με βάση την ακόλουθη Δήλωση: «Το ΚΥΣΔΕ καλείται να υπολογίσει κενά και πλεονάσματα του εκπαιδευτικού προσωπικού,
βάσει της εγκυκλίου με αριθμ. Πρωτ. 61052/Ε2,07/04/2017 με σοβαρή χρονική καθυστέρηση, καθώς το ΠΔ 50/96 ορίζει ότι οι εισηγήσεις των ΠΥΣΔΕ προς την Κεντρική Υπηρεσία του Υπουργείου αποστέλλονται μέχρι τις 15 Φεβρουαρίου και ότι για την πραγματοποίηση των μεταθέσεων καταρτίζονται μέχρι τις 10 Μαρτίου κάθε σχολικού έτους πίνακες κενών οργανικών θέσεων κατά περιοχή μετάθεσης.
Εκφράζω την αντίθεσή μου στη μη επαναφορά του ωραρίου μας στα επίπεδα του 2013, στην κατάργηση του 3ωρου υπευθύνων εργαστηρίων Φυσικών Επιστημών και Πληροφορικής, στη διεύρυνση των αναθέσεων και στη μείωση των ωρών μαθημάτων στο Γυμνάσιο. Παράλληλα θεωρώ επισφαλείς τις προβλέψεις και τις εκτιμήσεις για τα ΕΠΑΛ (αριθμός τομέων και ειδικοτήτων ανά περιοχή, ολιγομελή τμήματα, επέκταση της μαθητείας σε όλες τις ειδικότητες). Με τα δεδομένα αυτά δημιουργούνται τεχνητά πλεονάσματα με συνέπεια να οδηγούνται στην ανεργία πολλοί συνάδελφοι αναπληρωτές παρότι καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες και να έχουμε μετακινήσεις μονίμων εκπαιδευτικών για συμπλήρωση ωραρίου. Επιπρόσθετα στη συμπλήρωση των πινάκων δεν υπολογίστηκαν οι παραιτήσεις εκπαιδευτικών που υποβλήθηκαν τον Απρίλη παρά μόνο οι αυτοδίκαιες αποχωρήσεις λόγω ορίου ηλικίας. Παράλληλα στη συμπλήρωση των πινάκων οργανικών κενών δεν υπήρξε η στήλη «εκτίμηση ΠΥΣΔΕ» παρά μόνο οι εκτιμήσεις των Περιφερειακών Διευθυντών Εκπαίδευσης, συρρικνώνοντας περαιτέρω τον αριθμό των συνολικών κενών. Πάγια θέση του συνδικαλιστικού κινήματος είναι οι πίνακες κενών να συμπληρώνονται με τη σύμφωνη γνώμη του συλλόγου διδασκόντων και όχι αποκλειστικά και μόνο από το Διευθυντή του σχολείου. Σε κάθε περίπτωση η ευθύνη των αποφάσεων για τον υπολογισμό κενών να καλύπτεται από συλλογικά και όχι μονοπρόσωπα όργανα!
Η πρόταση για την υλοποίηση του συντριπτικά χαμηλού ποσοστού μεταθέσεων (3,10% των αιτήσεων) οδηγεί σε απόγνωση μεγάλο αριθμό εκπαιδευτικών με σοβαρότατα προβλήματα υγείας, οικογενειακά και οικονομικά. Οι εκπαιδευτικοί αυτοί παραμένουν εγκλωβισμένοι για πολλά χρόνια σε διάφορες περιοχές της χώρας μακριά από το τόπο κατοικίας τους και τις οικογένειες τους, μέσα στις συνθήκες της κρίσης που πλήττει όλη την ελληνική κοινωνία αντιμετωπίζοντας τις πολλαπλές συνέπειες των μνημονίων και των πολιτικών λιτότητας που εφαρμόζονται στη χώρα μας όλα τα τελευταία χρόνια.
Με βάση τα παραπάνω καταψηφίζω τους πίνακες που αφορούν κενά και πλεονάσματα εκπαιδευτικού προσωπικού, όπως αναφέρει και η εγκύκλιος Αρ. Πρωτ. 61052/Ε2,7/4/2017 για τις μεταθέσεις των εκπαιδευτικών.
Πέρα από τη συνολική διαφωνία μου το ελάχιστο που θα μπορούσε να γίνει αποδεκτό είναι οι εκπαιδευτικοί που εντάσσονται σε ειδική κατηγορία να μετατίθενται ανεξαρτήτως κενών για να ικανοποιηθεί τουλάχιστον μεγαλύτερος αριθμός αιτήσεων».
Στις 29 Ιουνίου 2016 ολοκληρώθηκαν οι γενικές μεταθέσεις. Το 2016 είχαμε 6997 αιτήσεις και ικανοποιήθηκαν 404 (ποσοστό 5,77%) (ΠΙΝ.4). Επίσης έγιναν 70 μεταθέσεις σε Μουσικά Σχολεία, 3 σε Διαπολιτισμικά, 9 σε καλλιτεχνικά και 46 στην Ειδική Αγωγή.
Καταψηφίσαμε τους πίνακες κενών και πλεονασμάτων τονίζοντας ότι το ελάχιστο που θα μπορούσε να γίνει αποδεκτό -κάτι που δεν συνέβη παρά την πρότασή μας- ήταν να ληφθούν υπόψη οι εκτιμήσεις των ΠΥΣΔΕ για τον υπολογισμό κενών και πλεονασμάτων τα οποία γνωρίζουν την καθημερινότητα και τις πραγματικές ανάγκες των περιοχών τους.
Παράλληλα είχαμε και τις εξής αμοιβαίες μεταθέσεις: Το 2015 60 αμοιβαίες μεταθέσεις, το 2016 56 και το 2017 46 μεταθέσεις.
Σχετικά με τις ειδικές κατηγορίες μετάθεσης το ΚΥΣΔΕ ομόφωνα συμφώνησε στην αναγκαιότητα ένταξης και νέων σοβαρών ασθενειών στην ειδική κατηγορία μεταθέσεων κάτι που αποτελεί και πάγια θέση της ΟΛΜΕ. Θεωρούμε ότι η ένταξη ασθενειών θα πρέπει να επανεξετάζεται σε τακτά χρονικά διαστήματα, αφού τα επιστημονικά δεδομένα της Ιατρικής μεταβάλλονται ταχύτατα .Απαιτείται συνεπώς η ΑΜΕΣΗ επικαιροποίηση των ασθενειών με βάση τα νεότερα πορίσματα του ΚΕΣΥ που θα συμπληρώνει το Π.Δ. 50/96 και θα καθορίζει με σαφήνεια τις ασθένειες που εντάσσονται σε ειδική κατηγορία (νεότερες ασθένειες πιθανά να ενταχθούν και παλαιότερες πιθανά να αφαιρεθούν) και η απαραίτητη νομοθετική ρύθμιση.
ΑΠΟΣΠΑΣΕΙΣ
Κατά τη σχολ. χρονιά 2016-2017 υποβλήθηκαν 5098 αιτήσεις απόσπασης. Μεταξύ αυτών 496 ΠΕ06, 1050 ΠΕ02, 255 ΠΕ03, 410 από τον κλάδο ΠΕ04, 582 ΠΕ11, 538 ΠΕ19/20. Παράλληλα 1625 αιτήσεις αφορούν το νομό Αττικής και 1059 το νομό Θεσσαλονίκης. Η ανακοίνωση των αποσπάσεων θα γίνει εντός του Ιουλίου. Είναι προφανές ότι μετά την ικανοποίηση ελάχιστων μεταθέσεων διεκδικούμε την ικανοποίηση μαζικού αριθμού αποσπάσεων που θα προσφέρουν μια-έστω και προσωρινή- ανάσα στους εγκλωβισμένους εκπαιδευτικούς.
Στις 2/9/2015 ολοκληρώθηκαν οι γενικές αποσπάσεις του 2015. Οι ενεργές αιτήσεις ήταν 4874 και τελικά ικανοποιήθηκαν 711 αιτήσεις κατά προτεραιότητα και 1897 αιτήσεις από ΠΥΣΔΕ σε ΠΥΣΔΕ/ΠΥΣΠΕ. Ο συνολικός αριθμός των αιτήσεων που ικανοποιήθηκαν ήταν 2608. Το ποσοστό ικανοποίησης των αιτήσεων ανέρχεται σε 53,5% περίπου. (ΠΙΝ.5) Το 2013 είχαν πραγματοποιηθεί συνολικά 2156 αποσπάσεις και το 2014 είχαν γίνει 2756.
Στις 5/8/2016 ολοκληρώθηκαν οι γενικές αποσπάσεις του 2016. Οι ενεργές αιτήσεις ήταν 3705 και αποσπώνται 775 εκπαιδευτικοί κατά προτεραιότητα και 2041 βάσει μορίων. Εξ αυτών οι 476 αποσπώνται σε ΠΥΣΠΕ. Συνεπώς από τις 3705 αιτήσεις ικανοποιήθηκαν 2816 (ποσοστό ικανοποίησης 76%). Το ποσοστό αυτό είναι το υψηλότερο των τελευταίων ετών! Παράλληλα πραγματοποιήθηκαν 139 αποσπάσεις σε ΣΜΕΑΕ, 9 αποσπάσεις σε Καλλιτεχνικά Σχολεία, 61 αποσπάσεις εκπαιδευτικών γενικών ειδικοτήτων και 62 αποσπάσεις εκπαιδευτικών μουσικής παιδείας σε αντίστοιχα Μουσικά Σχολεία. Τέλος πραγματοποιήθηκαν και 29 αμοιβαίες μεταθέσεις. Παράλληλα έγιναν και 2605 αποσπάσεις σε άλλους φορείς. Επιπρόσθετα έγιναν και 922 αποσπάσεις σε σχολεία του εξωτερικού και 40 στα Ευρωπαϊκά Σχολεία. Κατά τη σχολ. χρονιά 2015-2016 έγιναν 1622 αποσπάσεις σε φορείς (ΠΙΝ.6). Τη σχολική χρονιά 2016-2017 έγιναν 1347 αποσπάσεις σε φορείς (ΠΙΝ.7). Τέλος το σχ. έτος 2015-16 έγιναν 110 νέες αποσπάσεις εκπαιδευτικών στο εξωτερικό και το 2016-17 230 νέες αποσπάσεις στα σχολεία του εξωτερικού και 5 στα Ευρωπαϊκά σχολεία. Παράλληλα έχουν εγκριθεί 6 αποσπάσεις στα Ευρωπαϊκά σχολεία από τη νέα σχολική χρονιά.
Για όλους τους εκπαιδευτικούς που εντάσσονται σε αποσπάσεις κατά προτεραιότητα ΠΑΓΙΑ ΘΕΣΗ μας είναι να τους δοθούν αποσπάσεις ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΣ ΚΕΝΩΝ. Με τον τρόπο αυτό τα υπάρχοντα λειτουργικά κενά θα χρησιμοποιηθούν για να ικανοποιηθεί ο μεγαλύτερος δυνατός αριθμός αιτήσεων των υπόλοιπων εκπαιδευτικών. Παράλληλα θεωρούμε ότι αποσπάσεις μπορούν να γίνουν και από πλεονασματικές σε πλεονασματικές περιοχές με στόχο οι εκπαιδευτικοί να έρθουν κοντά στον τόπο τους.
ΜΕΤΑΤΑΞΕΙΣ
Το 2015 είχαμε 32 μετατάξεις εκπαιδευτικών από κλάδο σε κλάδο. Πιο συγκεκριμένα 5 στον κλάδο ΠΕ02, 11 στον κλάδο ΠΕ03, 1 στον κλάδο ΠΕ04.01, 1 στον κλάδο ΠΕ04.04, 1 στον κλάδο ΠΕ04.05 , 1 στον κλάδο ΠΕ08, 3 στον κλάδο ΠΕ09 1 στον κλάδο ΠΕ10, 2 στον κλάδο ΠΕ12.05, 2 στον κλάδο ΠΕ14.04, 1 στον κλάδο ΠΕ16.01, 1 στον κλάδο ΠΕ18.02, 1 στον κλάδο ΠΕ18.36 και 1 στον κλάδο ΤΕ01.04
Το 2016 είχαμε 40 μετατάξεις εκπαιδευτικών από κλάδο σε κλάδο. Πιο συγκεκριμένα 1 στον κλάδο ΠΕ01, 6 στον κλάδο ΠΕ02, 11 στον κλάδο ΠΕ03, 1 στον κλάδο ΠΕ04.02, 2 στον κλάδο ΠΕ04.04, 1 στον κλάδο ΠΕ08, 1 στον κλάδο ΠΕ09 1 στον κλάδο ΠΕ10, 2 στον κλάδο ΠΕ12.05, 4 στον κλάδο ΠΕ16.01, 1 στον κλάδο ΠΕ18.10, 1 στον κλάδο ΠΕ18.16, 1 στον κλάδο ΠΕ18.25,1 στον κλάδο ΤΕ011.02, 5 στον κλάδο ΤΕ01.19 και 1 στον κλάδο ΤΕ01.25 (ΠΙΝ.8).
Το 2017 είχαμε 21 μετατάξεις εκπαιδευτικών από κλάδο σε κλάδο. Πιο συγκεκριμένα 1 στον κλάδο ΠΕ01, 3 στον κλάδο ΠΕ02, 8 στον κλάδο ΠΕ03, 1 στον κλάδο ΠΕ04.01, 1 στον κλάδο ΠΕ04.04, 1 στον κλάδο ΠΕ08, 1 στον κλάδο ΠΕ09,1 στον κλάδο ΠΕ12.05, 1 στον κλάδο ΠΕ18.04, 1 στον κλάδο ΠΕ18.11, και 2 στον κλάδο ΤΕ01.19
Παράλληλα το 2015 είχαμε 14 μετατάξεις για λόγους υγείας σε Διοικητική Θέση και το 2016 άλλες 16 μετατάξεις για τον ίδιο λόγο. Τέλος το 2016 είχαμε και 13 μετατάξεις εκπαιδευτικών Δ.Ε. σε άλλες υπηρεσίες (εκτός Υπ. Παιδείας).
Παράλληλα εκκρεμούν και 822 αιτήσεις μετάταξης σε διοικητικές θέσεις και άλλες 483 αιτήσεις μετάταξης εκπαιδευτικών σε θέση ΕΔΙΠ.
ΠΑΡΑΙΤΗΣΕΙΣ- ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΗΣΕΙΣ
Σχετικά με τις παραιτήσεις εκπαιδευτικών υπενθυμίζουμε ότι την 7ετία 2010-2016 είχαμε συνολικά 19018 αποχωρήσεις από τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (ΠΙΝ.9). Πιο αναλυτικά το 2010 είχαμε 2839 αποχωρήσεις, το 2011 3503, το 2012 3186 αποχωρήσεις , το 2013 3442, το 2014 3235, το 2015 είχαμε 1638 αποχωρήσεις εκπαιδευτικών και τέλος το 2016 977 αποχωρήσεις εκπαιδευτικών. Το 2017 μέσω ΚΥΣΔΕ είχαμε 9 παραιτήσεις και 2 ανακλήσεις παραιτήσεων λόγω πλάνης με βάση το άρθρο 4 του ν. 4151/2013. Τέλος μέσω ΠΥΣΔΕ είχαμε 449 παραιτήσεις οι οποίες κατανέμονται ανά ειδικότητα ως εξής:
ΚΩΔ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑΣ | ΣΥΝΟΛΟ ΑΙΤΗΣΕΩΝ ΠΑΡΑΙΤΗΣΗΣ |
ΔΕ01.01 | 1 |
ΔΕ01.02 | 1 |
ΔΕ01.11 | 2 |
ΔΕ01.12 | 2 |
ΠΕ01.00 | 10 |
ΠΕ02.00 | 80 |
ΠΕ03.00 | 98 |
ΠΕ04.01 | 54 |
ΠΕ04.02 | 27 |
ΠΕ04.03 | 1 |
ΠΕ04.04 | 11 |
ΠΕ04.05 | 17 |
ΠΕ05.00 | 10 |
ΠΕ06.00 | 20 |
ΠΕ07.00 | 6 |
ΠΕ08.00 | 6 |
ΠΕ09.00 | 5 |
ΠΕ10.00 | 4 |
ΠΕ11.00 | 21 |
ΠΕ12.02 | 2 |
ΠΕ12.03 | 1 |
ΠΕ12.04 | 4 |
ΠΕ12.05 | 7 |
ΠΕ12.08 | 2 |
ΠΕ13.00 | 4 |
ΠΕ14.01 | 2 |
ΠΕ14.02 | 1 |
ΠΕ14.04 | 3 |
ΠΕ15.00 | 3 |
ΠΕ16.00 | 3 |
ΠΕ17.01 | 3 |
ΠΕ17.02 | 2 |
ΠΕ17.03 | 4 |
ΠΕ17.04 | 1 |
ΠΕ17.05 | 2 |
ΠΕ17.06 | 2 |
ΠΕ17.08 | 2 |
ΠΕ18.02 | 1 |
ΠΕ18.12 | 1 |
ΠΕ18.18 | 1 |
ΠΕ18.35 | 1 |
ΠΕ19.00 | 11 |
ΠΕ32.00 | 1 |
ΤΕ01.01 | 1 |
ΤΕ01.04 | 2 |
ΤΕ01.06 | 4 |
ΤΕ01.17 | 1 |
ΤΕ01.19 | 1 |
ΣΥΝΟΛΟ ΑΙΤΗΣΕΩΝ | 449 |
Εκτιμώ ότι στο 18ο συνέδριο της ΟΛΜΕ, το ασφαλιστικό των εκπαιδευτικών πρέπει να αναδειχτεί ως ένα από τα κυρίαρχα ζητήματα! Μέσα στα πλαίσια αυτά θα πρέπει να αναγνωριστεί η ιδιαιτερότητα του επαγγέλματος και να μειωθούν τα όρια ηλικίας συνταξιοδότησης. Το αίτημα για πλήρη σύνταξη με 30 χρόνια εργασίας, ώστε να ανανεωθεί το έμψυχο δυναμικό της εκπαίδευσης, να δημιουργηθούν νέες θέσεις εργασίας και να αμβλυνθεί το οξύ πρόβλημα της ανεργίας των νέων εκπαιδευτικών, παραμένει πάντα στην πρώτη γραμμή!
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΔΙΑΦΟΡΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ
Την περίοδο αυτή σε όλα τα ΠΥΣΔΕ/ΠΥΣΠΕ της χώρας βρίσκονται σε εξέλιξη οι διαδικασίες επιλογής των στελεχών της εκπαίδευσης. Ο συνολικός αριθμός όλων των στελεχών της εκπαίδευσης είναι περίπου 19500! Ο συνολικός αριθμός των Διευθυντών/ντριων στη Δευτεροβάθμια είναι περίπου 3340. Αυτοί κατανέμονται σε 1790 Γυμνάσια, 1069 ΓΕΛ, 398 ΕΠΑΛ και 84 ΣΜΕΑΕ.
Στο πλαίσιο της συνεχούς επικοινωνίας και ενημέρωσης των συναδέλφων δημοσιοποιήσαμε πάνω από 60 ενημερωτικά σημειώματα για πολλά εκπαιδευτικά ζητήματα.
Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,
Το 18ο Συνέδριο της ΟΛΜΕ πρέπει να παίξει καθοριστικό ρόλο στη χάραξη του διεκδικητικού πλαισίου και στη δημιουργία προϋποθέσεων για τη συσπείρωση των συναδέλφων και τον προσανατολισμό των αγώνων της νέας περιόδου. Οι διαδικασίες του 18ου Συνεδρίου θα πρέπει να δώσουν μια ακόμα ευκαιρία να συζητηθούν και να αντιμετωπιστούν στη ρίζα τους τα πραγματικά προβλήματα και η κρίση στο συνδικαλιστικό κίνημα, έτσι ώστε να παρθούν μέτρα για την αποφασιστική ανασυγκρότηση και την αποτελεσματικότερη λειτουργία της ΟΛΜΕ και του συνδικαλιστικού κινήματος (αναγκαιότητα συγκλήσεων-συνθέσεων για τη λήψη αποφάσεων, την άμεση έκδοση ανακοινώσεων-εισηγήσεων, την οργάνωση δράσεων και τέλος την ενεργοποίηση των μελών στα πρωτοβάθμια σωματεία).
Μέσα στα πλαίσια αυτά επιβάλλεται η ενωτική και αγωνιστική δράση όλων μας για τη στήριξη της Ομοσπονδίας, για την αποτελεσματικότερη διεκδίκηση των αιτημάτων του κλάδου, την προάσπιση του δημόσιου σχολείου και των εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών. Είναι πλέον επιτακτική η ανάγκη της ανασυγκρότησης του εκπαιδευτικού κινήματος που θα οργανώνεται με βάση στοχευμένες δράσεις, θα εξασφαλίζει τη μεγαλύτερη δυνατή συμμετοχή, και θα ενώνεται με τα αιτήματα και τις διεκδικήσεις του εργατικού και γενικότερα του λαϊκού κινήματος, ώστε να δημιουργηθούν οι προϋποθέσεις για το άνοιγμα του δρόμου της συνολικής ανατροπής των μνημονίων και της λιτότητας.
Ευθύνη όλων μας συνεπώς είναι να αναδείξουμε μια ΟΛΜΕ αγωνιστική, ριζοσπαστική, ενωτική, που θα γίνει η φωνή και η δύναμή μας, ανάχωμα στα πισωγυρίσματα, πρωτοπόρα στις διεκδικήσεις για την προάσπιση των εκπαιδευτικών και της εκπαίδευσης ως δημόσιου και κοινωνικού αγαθού, ανυποχώρητη στον αγώνα για την ανατροπή των μνημονίων και των πολιτικών λιτότητας. Με τη συμμετοχή μας στους συλλογικούς – ενωτικούς αγώνες για το σχολείο των αναγκών και των οραμάτων μας. Ένα ενιαίο δεκατετράχρονο, δημόσιο, δημοκρατικό σχολείο, που θα χωρά όλα τα παιδιά και όλη τη γνώση.