Δελτίο Τύπου
Σε ένα θετικό κλίμα που επικράτησε ο σεβασμός απέναντι στον συνομιλητή, δηλαδή οι κανόνες ενός πολιτισμένου διαλόγου, πραγματοποιήθηκε η συνάντηση του Υπουργού Παιδείας Ερευνάς και Θρησκευμάτων Νίκου Φίλη με τα μέλη των διοικητικών συμβούλιων της ΔΟΕ και της ΟΛΜΕ. Μία εικόνα που απέχει παρασάγγας από τις χθεσινές συναντήσεις, στα γραφεία των εκπαιδευτικών ομοσπονδιών.
Ο Νίκος Φίλης κάλεσε τους εκπροσώπους της ΔΟΕ και της ΟΛΜΕ «να κάνουμε ένα μικρό βήμα πριν το άλμα. Δεν είμαστε απέναντι, μπορούμε να αντιμετωπίσουμε τα οξυμένα προβλήματα της εκπαιδευτικής καθημερινότητας μαζί, τουλάχιστον σε επίπεδο προθέσεων. »
Ο Υπουργός τόνισε ότι για τα προβλήματα της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης πρέπει να βρεθούν λύσεις οι οποίες θα προκύψουν από τις διαδικασίες ενός εθνικού κοινωνικού διαλόγου για τη παιδεία. Όπως είπε ο διάλογος επίσης θα «καταλήξει σε δεσμεύσεις ως προς τις εργασιακές σχέσεις και τους διορισμούς των εκπαιδευτικών».
Για τη πρόσληψη μονίμου προσωπικού που αδρανεί επί μία δεκαετία, παρά τις συνταξιοδοτήσεις των εκπαιδευτικών είπε «ο φαύλος κύκλος της αδιοριστίας θα σπάσει μέσω ενός συστήματος πρόσληψης μόνιμου εκπαιδευτικού προσωπικού από το επόμενο σχολικό έτος. Επίσης θα αρχίσει σύντομα η επεξεργασία του προγράμματος των διορισμών, με ορίζοντα τετραετίας. »
Για το επίκαιρο ζήτημα των σχολικών κενών υπογράμμισε «κληρονομήσαμε από τις προηγούμενες κυβερνήσεις αδιοριστία στα σχολεία και δεκάδες χιλιάδες κενά. Σήμερα οι συνθήκες, παρά τον δημοσιονομικό καταναγκασμό, δεν είναι χειρότερες από τη περσινή χρονιά. Φέτος θα βρεθούν στις σχολικές αίθουσες 2000 περισσότεροι αναπληρωτές σε σχέση με πέρσι».
Για το ίδιο ζήτημα αναφέρθηκε λέγοντας «ήδη έχουν καλυφθεί οι θέσεις 12,000 αναπληρωτών και έως τη Παρασκευή ο αριθμός θα φτάσει τους 14000. Η πλήρωση των θέσεων έχει ως προτεραιότητα την πρωτοβάθμια εκπαίδευση και ειδικότερα στην ειδική αγωγή έχουν πραγματοποιηθεί 1000 προσλήψεις. Οι πιστώσεις αφορούν συνολικά τη πρόσληψη 19500 αναπληρωτών».
Τα κονδύλια κάλυψης των 2000 επιπλέον θέσεων, όπως πρόσθεσε ο Υπουργός Παιδείας Έρευνας και Θρησκευμάτων, προέρχονται από την αναδιάταξη του προγράμματος δημοσίων επενδύσεων.
Εξερχόμενος από την αίθουσα χαρακτήρισε τη συζήτηση εξαιρετική λέγοντας πως «υπήρχε η διάθεση να λυθούν προβλήματα χωρίς παρεξηγήσεις και προκαταλήψεις. »
Για το Δελτίο Τύπου πατήστε εδώ