Πολλαπλασιασμός των ΑΜΩ και ωρομισθία από τα παλιά (Συγκριτικοί πίνακες)

Το υπουργείο παιδείας και η ελληνική κυβέρνηση προχωρούν στη μείωση του εκπαιδευτικού προσωπικού με πρώτα θύματα


τους ελαστικά εργαζόμενους στην εκπαίδευση και κύρια στόχευση την άρση της μονιμότητας στην εργασία. Δέκα χιλιάδες αναπληρωτές, από τους 23.000 που κάλυψαν πάγιες και διαρκείς ανάγκες την περσινή χρονιά, παραμένουν απολυμένοι. Συνολικά μόλις 12.296 έχουν επαναπροσληφθεί μέχρι στιγμής αποδεικνύοντας ότι η εργαλειοθήκη του ΟΟΣΑ που μιλά για «προσαρμογή του αριθμού των εκπαιδευτικών» που δυσχεραίνεται από τη «μονιμότητα της εργασίας» με το βάρος να πέφτει σε «αυτούς που δεν είναι μόνιμοι, συνήθως όσους βρίσκονται στην αρχή της σταδιοδρομίας τους»γίνεται πράξημέσα από διαδοχικές Υ.Α. και τροπολογίες που μειώνουν δραματικά τις θέσεις εργασίας σε κάθε δομή και βαθμίδα της εκπαίδευσης.

Η παραπάνω πολιτική ήταν σαφής ήδη από τις κινητοποιήσεις για το νέο σύστημα πρόσληψης την περασμένη άνοιξη, όταν ο υπουργός δήλωνε «δε θα σας μιλήσω για πρόσωπα που θα προσληφθούν». Απ’ ό, τι φαίνεται όμως ούτε και τα νούμερα είναι το φόρτε της πολιτικής ηγεσίας, παρά τα συναπτά δελτία τύπου περί αυξημένων και έγκαιρων προσλήψεων. Οι τροπολογίες και οι Υ.Α. για νηπιαγωγεία, τμήματα ένταξης, ειδική αγωγή, νέο ενιαίο τύπο ολοήμερου δημοτικού, αναμόρφωση των ωρολόγιων προγραμμάτων στη Δ.Ε., συγχωνεύσεις-καταργήσεις κατευθύνσεων, τομέων και τμημάτων σε συνδυασμό με το υπόμνημα Λιάκου και την επικείμενη αλλαγή του συστήματος πρόσληψης συνθέτουν ένα συνεκτικό πλαίσιο αναδιάρθρωσης της δημόσιας εκπαίδευσης στη βάση λογιστικών κριτηρίων εμπνευσμένων από τη λειτουργία της αγοράς. Δεξιότητες και μαθητεία για τους μαθητές, δια βίου εργασιακή περιπλάνηση, εκμετάλλευση και έλεγχος μέσω αξιολόγησης για τους εκπαιδευτικούς.
Ταυτόχρονα η χρόνια αδιοριστία συνοδεύεται από ένα εγχείρημα τομής στις εργασιακές σχέσεις των ελαστικά εργαζόμενων. Το μοντέλο της μερικής/εκ περιτροπής απασχόλησης εντείνεται, τη στιγμή που δομές του δημόσιου σχολείου αποκόπτονται από τον σταθερό πυρήνα του. Άλλωστε η αυτονομία της σχολικής μονάδας ως βασικός άξονας στον εθνικό διάλογο θέλει πιάτα έτοιμα για το πέρασμα στους δήμους κι εργαζόμενους ακόμα πιο φθηνούς χωρίς πολλά-πολλά δικαιώματα. Συμπύκνωση και προπομπός των νέων ευέλικτων σχέσεων εργασίας υπήρξε ανέκαθεν η ειδική αγωγή, η οποία χρηματοδοτείται αποκλειστικά μέσω προγραμμάτων ΕΣΠΑ τα τελευταία χρόνια: συνάδελφοι παραμένουν αδιόριστοι επί 15 χρόνια, ενώ το κράτος αποσύρεται από την υποχρέωση κάλυψης της εκπαίδευσης των μαθητών με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες βάζοντας κόφτη στη στελέχωση τμημάτων ένταξης, παράλληλων στηρίξεων, ειδικών σχολείων και ΚΕΔΔΥ. Γονείς υποχρεώνονται να πληρώνουν ιδιωτικές παράλληλες κι η ιδιωτικοποίηση της εκπαίδευσης παίρνει σάρκα και οστά.
Φαίνεται ξεκάθαρα ότι η καταπάτηση στα εργασιακά και μορφωτικά δικαιώματα συμβαδίζει απόλυτα. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η πρόσθετη διδακτική στήριξη και η ενισχυτική διδασκαλία στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση: το υπουργείο κόβει ώρες από το πρωινό πρόγραμμα, αποσυνδέει πλήρως τις υποστηρικτικές δομές από τη λειτουργία του δημόσιου σχολείου και προτίθεται να προσλάβει εκπαιδευτικούς με συμβάσεις ΕΣΠΑ μειωμένου ωραρίου κι ωρομισθία. Ακόμα πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα η εκπαίδευση των προσφυγόπουλων: ουσιαστική άρνηση του ελληνικού κράτους να εντάξει τα 18.500 προσφυγόπουλα στα πρωινά τμήματα των δημόσιων σχολείων με ταυτόχρονη στελέχωση των αναγκαίων τμημάτων υποδοχής, απογευματινό πρόγραμμα- γκετοποίησης για περιορισμένο ποσοστό μαθητών και συνθήκες εργασιακής γαλέρας με συμβάσεις μειωμένου ωραρίου, που δε φτάνουν καν τις 15 ώρες, για τους εκπαιδευτικούς.
Δε χωρά αμφιβολία ότι η μείωση του κόστους στην εκπαίδευση περιλαμβάνει τη διάλυση εργασιακών δικαιωμάτων. Οι αριθμοί από μόνοι τους και οι δείκτες απασχόλησης δε λένε τίποτα, αν δε δούμε τις συνθήκες και τους όρους εργασίας. Με μια ματιά στις φετινές προσλήψεις φαίνεται ξεκάθαρα τάση πολλαπλασιασμού των ΑΜΩ. Συγκεκριμένα οι προσλήψεις μειωμένου ωραρίου έχουν σχεδόν διπλασιαστεί στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση: 254 το σχολικό έτος 2015-2016, 410 μέχρι στιγμής φέτος. Όσο για τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση οι πρώτες προσλήψεις μειωμένου στη γενική εκπαίδευση πέρυσι έγιναν στις20-11, για να φτάσουν συνολικά τις 344, ενώ φέτος ήδη μετράμε 173 ΑΜΩ. Συνάδελφοι αναπληρωτές τρέχουν σε 3, 4, 5 ακόμα και 7 σχολεία προκειμένου να πληρωθούν μια ώρα παραπάνω, ενώ διανύουν τεράστιες χιλιομετρικές αποστάσεις με το κόστος να βαραίνει τους ίδιους και τη σκέψη της παραίτησης να γυροφέρνει.
Παράλληλα colpo grosso έχει στήσει το υπουργείο για την επίτευξη της πολυδιάσπασης και την αποδυνάμωση των αντιστάσεων. Διάκριση σε μόνιμους και αναπληρωτές, διάκριση ανάμεσα σε κλάδους και ειδικότητες με επίκεντρο πώς θα καταφέρει ο καθένας να βρει μια θέση στις μειωμένες προσλήψεις και πώς θα καλύψει το ωράριό του. Πολύ θα ήθελε να ξεχάσουμε ότι η πολιτική ηγεσία του ευθύνεται για τις απολύσεις χιλιάδων συναδέλφων.Πολύ θα ήθελε να πιστέψουμε ότι ο αριθμός των προσλήψεων ανά κλάδο είναι ζήτημα «παιδαγωγικού προσανατολισμού» και όχι διάλυσης του δημόσιου και δωρεάν σχολείου μέσω της διαχρονικής υποστελέχωσής του. Πολύ θα ήθελε να πούμε «εχθρός είναι ο συνάδελφος» , ο τάδε κλάδος ή η τάδε περιούσια ειδικότητα που έχει x ή y % προσλήψεις, λες και στόχος δεν είναι να μειωθεί το εκπαιδευτικό προσωπικό σε κλάδους με μεγάλο ποσοστό μόνιμων συναδέλφων, λες και σε όσους κλάδους ή ειδικότητες δουλεύουν ως επί το πλείστον αναπληρωτές υπάρχει εξασφαλισμένο εργασιακό μέλλον όσο δε γίνονται μόνιμοι διορισμοί. Για το υπουργείο, την κυβέρνηση και τους θεσμούς βέβαια σημασία δεν έχουν οι ανάγκες του δημόσιου σχολείου, σημασία έχει να πραγματοποιηθούν πια απολύσεις και σε μόνιμο προσωπικό. Με βάση τις επιδιώξεις τους δε θα γίνουν οι αναπληρωτές μόνιμοι, αλλά οι μόνιμοι αναπληρωτές. Θα τους αφήσουμε;
Από την πλευρά μας απαντάμε:
ΕΧΘΡΟΣ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΚΑΙ ΘΑ ΜΑΣ ΒΡΕΙ ΑΠΕΝΑΝΤΙ
ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ:
-Μαζικούς μόνιμους διορισμούς ΤΩΡΑ / Κατάργηση της ελαστικής εργασίας
-Κανένα προσοντολόγιο / Όχι στην αξιολόγηση
-Πλήρη εργασιακά-ασφαλιστικά-συνταξιοδοτικά δικαιώματα
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ: ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ 2015-2016
ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ ΕΑΕ Π.Ε.
ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ
ΑΝΑ ΔΕΛΤΙΟ
ΤΥΠΟΥ
ΠΕ61
ΠΕ60.50
ΠΕ71
ΠΕ70.50
ΠΕ06.50
ΠΕ11.01
ΠΕ16.01.50
ΠΕ16.00.50
ΣΥΝΟΛΟ
07-09-2016
Α’ ΦΑΣΗ
ΣΜΕΑΕ-ΤΕ
ΕΣΠΑ
46
177
1.261
1.484
09-09-2016
ΜΕΤΡΑ ΕΞΑΤ.
ΕΣΠΑ
23
23
23-09-2016
ΑΝΑΔΡΟΜΙΚΕΣ
ΣΜΕΑΕ-ΤΕ
1
1
23-9-2016
Α’ ΦΑΣΗ
ΠΑΡΑΛΛΗΛΗ
ΕΣΠΑ
140
713
287
1.140
7-10-2016
Β’ ΦΑΣΗ
ΣΜΕΑΕ-ΤΕ
ΕΣΠΑ
21
95
22
1
3
10
9
161
ΣΥΝΟΛΟ
46
338
2.070
309
1
26
10
9
2.809
ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ Ε.Ε.Π./Ε.Β.Π.
ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ
ΕΕΠ
ΕΒΠ
ΣΥΝΟΛΟ
23-9-2016
360
*Σημαντικές καθυστερήσεις
Στις προσλήψεις
ανά περιφέρεια
360
ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ ΕΑΕ Δ.Ε.
ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ
ΑΝΑ ΔΕΛΤΙΟ
ΤΥΠΟΥ
ΑΡΙΘΜΟΣ ΠΡΟΣΛΗΨΕΩΝ/ ΚΛΑΔΟ
ΣΥΝΟΛΟ
09-09-2016
ΜΕΤΡΑ ΕΞΑΤΟΜΙΚΕΥΜΕΝΗΣ
ΕΣΠΑ
100 πλήρους ωραρίου-ΠΕ08.50, ΠΕ08 και ΠΕ11.01
100 πλήρους
13-9-2016
ΜΕΤΡΑ ΕΞΑΤΟΜΙΚΕΥΜΕΝΗΣ
ΕΣΠΑ
875 πλήρους ωραρίου –ΠΕ01.50, ΠΕ02.50, ΠΕ03.50, ΠΕ04.50, ΠΕ09.50, ΠΕ10.50, ΠΕ13.50 και ΠΕ19-20.50
875 πλήρους
21-9-2016
ΜΕΤΡΑ ΕΞΑΤΟΜΙΚΕΥΜΕΝΗΣ
ΕΣΠΑ
310 πλήρους ωραρίου- ΠΕ06.50, ΠΕ12.50, ΠΕ14.50, ΠΕ15.50, ΠΕ17.50, ΠΕ18.50 και ΤΕ01.50
310 πλήρους-38
272 πλήρους
22-9-2016
ΑΝΑΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ
ΜΕΤΡΑ ΕΞΑΤΟΜΙΚΕΥΜΕΝΗΣ
ΕΣΠΑ
38 πλήρους ωραρίου- ΠΕ18.02.50, ΠΕ18.35.50 και ΤΕ01.19.50
38 πλήρους
23-9-2016
ΠΑΡΑΛΛΗΛΗ
ΕΣΠΑ
241 μειωμένου- ΠΕ02.50, ΠΕ03.50, ΠΕ04.50
(ακόμη δεν έχει γίνει αναβάθμιση σε πλήρους)
241 μειωμένου
7-10-2016
ΜΕΤΡΑ ΕΞΑΤΟΜΙΚΕΥΜΕΝΗΣ
ΕΣΠΑ
209 πλήρους ωραρίου- ΠΕ02.50, ΠΕ03.50, ΠΕ04.50, ΠΕ9.50, ΠΕ10.50, ΠΕ11.01, ΠΕ12.50, ΠΕ14.50, ΠΕ15.50, ΠΕ16.01.50, ΠΕ17.50, ΠΕ18.50, ΠΕ19-20.50 και ΤΕ16.50
209 πλήρους
18-10-2016
ΜΕΤΡΑ ΕΞΑΤΟΜΙΚΕΥΜΕΝΗΣ
ΕΣΠΑ
77 εκπαιδευτικοί κλάδων/ειδικοτήτων ΠΕ08, ΠΕ14.04, ΠΕ15, ΠΕ17.02 και ΠΕ18 Β/θμιας Εκπαίδευσης στην ΕΑΕ
77 πλήρους
ΣΥΝΟΛΟ
1.571 πλήρους
241 μειωμένου
ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ ΓΕΝΙΚΗΣ Π.Ε.
ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ
ΑΝΑ
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
ΠΕ60
ΠΕ70
ΠΕ73
ΣΥΝΟΛΟ
07-09-2016
Α’ ΦΑΣΗ
ΕΣΠΑ&ΠΔΕ
1.335
2.360
3.695
15-09-2016
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
ΜΕΙΟΝΟΤΙΚΩΝ
65
65
23-09-2016
ΑΝΑΔΡΟΜΙΚΕΣ
4
1
5
23-9-2016
Β’ ΦΑΣΗ
ΕΣΠΑ&ΠΔΕ
159
(61 ΕΣΠΑ-98 ΠΔΕ)
253
(43 ΕΣΠΑ-210 ΠΔΕ)
412
7-10-2016
ΔΥΕΠ
26 ΑΜΩ
-6 αναβαθμίσεις
στις 20-10-2016
26 ΑΜΩ
-6 αναβαθμίσεις
στις 20-10-2016
11-10-2016
Α’ ΦΑΣΗ
ΤΑΚΤΙΚΟΣ
56
99
155
20-10-2016
Α’ ΦΑΣΗ ΖΕΠ
ΕΣΠΑ
424
424
25-10-2016
Β’ ΦΑΣΗ ΔΥΕΠ
5 ΑΜΩ
5 ΑΜΩ
ΣΥΝΟΛΟ
1.554
3.137
&
25 ΑΜΩ
65
4.756
&
25 ΑΜΩ
ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ
ΑΝΑ
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
ΠΕ05
ΠΕ06
ΠΕ07
ΠΕ08
ΠΕ11
ΠΕ16.01
ΠΕ18.41
ΠΕ19-20
ΠΕ32
ΣΥΝΟΛΟ
08-09-2016
ΕΣΠΑ
728
588
1.316
09-09-2016
ΕΣΠΑ
31
31
23-09-2016
ΕΣΠΑ
42μ
222
105μ
75
297
147 ΑΜΩ
30-09-2016
ΕΣΠΑ
261
261
30-09-2016
ΠΔΕ
43
43
7-10-2016
ΔΥΕΠ
13μ
11μ
31 ΑΜΩ
11-10-2016
ΤΑΚΤΙΚΟΣ
191
1
30π
12μ
222
14 ΑΜΩ
11-10-2016
ΠΔΕ
36μ
143
24μ
77μ
115
15μ
65
21μ
130
20μ
453
193 ΑΜΩ
ΣΥΝΟΛΟ
78μ
365
37μ
182μ
843
16μ
191
11μ
369
21μ
32
205
24μ
618
14μ
2.623
385 ΑΜΩ
ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ ΓΕΝΙΚΗΣ Δ.Ε.
ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ
ΑΝΑ ΔΕΛΤΙΟ
ΤΥΠΟΥ
ΣΥΝΟΛΟ
08-09-2016
ΠΔΕ
740 πλήρους ωραρίου ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04
740
09-09-2016
ΠΔΕ
ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΑ
7 πλήρους ωραρίου ΠΕ18.41
7
23-09-2016
ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΑ
12 ΠΕ02,ΠΕ03,ΠΕ04
11 πλήρους-1 μειωμένου
11
1 μειωμένου
23-09-2016
ΤΑΚΤΙΚΟΣ
798 πλήρους ωραρίου ΠΕ01, ΠΕ02,ΠΕ03,ΠΕ04, ΠΕ05, ΠΕ06, ΠΕ07, ΠΕ08, ΠΕ09, ΠΕ10, ΠΕ13, ΠΕ15, ΠΕ18.23, ΠΕ19-20 και ΤΕ01.19
798
3-10-2016
ΤΑΚΤΙΚΟΣ
ΜΟΥΣΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ
431 πλήρους και μειωμένου ΠΕ16.01, ΠΕ16.02 και ΤΕ16
290 πλήρους- 141 μειωμένου
290
141 μειωμένου
7-10-2016
ΔΥΕΠ
16 μειωμένου ωραρίου ΠΕ02 , ΠΕ03
16 μειωμένου
11-10-2016
ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΑ
11 ΠΕ01, ΠΕ03, ΠΕ04.04, ΠΕ06, ΠΕ09, ΠΕ16.01, ΤΕ16.01, και ΠΕ20, πλήρους και μειωμένου ωραρίου σε σχολεία αρμοδιότητας Διεύθυνσης Θρησκευτικής
6 πλήρους-5 μειωμένου
6
5 μειωμένου
11-10-2016
ΤΑΚΤΙΚΟΣ
269 πλήρους και μειωμένου ωραρίου ΠΕ12, ΠΕ14, ΠΕ17, ΠΕ18 και ΤΕ01.19
259 πλήρους-10 μειωμένου
259
10 μειωμένου
14-10-2016
ΤΑΚΤΙΚΟΣ
149 πλήρους ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ09, ΠΕ10 και ΠΕ13
149
14-10-2016
ΠΔΕ
101 πλήρους ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ09, ΠΕ10 και ΠΕ13
101
ΣΥΝΟΛΟ
2.534
2.361
173 μειωμένου

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025