Τη σύμπραξη εκπαιδευτικών και γονέων για την καλύτερη διαπαιδαγώγηση των παιδιών, “ προτάσσουν” τα ευρήματα έρευνας που διενήργησε η Alpha Research στη Βουλγαρία, σε δείγμα 1.027 ενηλίκων, από τις 14 μέχρι και τις 19 Δεκεμβρίου 2018.
Βάσει των ευρημάτων της έρευνας, το 66% των Βούλγαρων εκτιμά ότι εκτός από τη διδασκαλία, το σχολείο πρέπει, επίσης, να συμβάλει στη διαπαιδαγώγηση των παιδιών. Η άποψη αυτή είναι κυρίαρχη σε όλες τις κοινωνικές ομάδες, ανεξάρτητα από την κοινωνική και οικονομική κατάσταση των ερωτηθέντων, επισημαίνουν οι αναλυτές.
Από την ίδια έρευνα προκύπτει ότι, ενώ υπάρχει μαζική υποστήριξη για το ρόλο του σχολείου στη διαπαιδαγώγηση, οι απόψεις ποικίλλουν σημαντικά ως προς τον τρόπο με τον οποίο το σχολείο πρέπει να το κάνει αυτό.
Συγκεκριμένα, το μεγαλύτερο ποσοστό των ερωτηθέντων (35%) πιστεύει ότι τα παιδιά μαθαίνουν κυρίως από τη συμπεριφορά άλλων, όπως οι εκπαιδευτικοί, αλλά και οι γονείς, οι συγγενείς και τα δημόσια πρόσωπα.
Το 28% των ερωτηθέντων πιστεύουν ότι δεν είναι τόσο το σχολείο, όσο το ευρύτερο κοινωνικό περιβάλλον (κοινωνικές σχέσεις, αξίες, μοντέλα επιτυχίας στην κοινωνία) που εκπαιδεύει και θα μπορούσε να υποστηρίξει – ή να υπονομεύσει – τις προσπάθειες του σχολείου στη διαπαιδαγώγηση των παιδιών.
Σύμφωνα με το 27% των ερωτηθέντων, η πειθαρχία αποτελεί “ κινητήρια δύναμη” της εκπαίδευσης και όταν οι εκπαιδευτικοί δεν είναι σε θέση να την επιβάλλουν, τότε μειώνεται το αποτέλεσμα των προσπαθειών τους.
Το 8% των ερωτηθέντων θεωρεί ότι, τα βιβλία, οι ταινίες και η τέχνη διαδραματίζουν πρωταγωνιστικό ρόλο στην ανατροφή των παιδιών.
“ Αυτά τα αποτελέσματα δείχνουν ότι οι άνθρωποι συνειδητοποιούν σαφώς ότι στη διαπαιδαγώγηση των παιδιών συμβάλλουν πολλοί διαφορετικοί παράγοντες και πρέπει να υπάρχει συνεργασία και αμοιβαία στήριξη των προσπαθειών των γονέων, των σχολείων και των δημόσιων θεσμών”, σχολιάζουν οι αναλυτές της Alpha Research.
Επισημαίνουν δε, ότι, “ οι γονείς αποδίδουν μεγάλη σημασία στην ανάγκη ριζικής αλλαγής της εκπαιδευτικής διαδικασίας, ώστε να αναπτυχθούν επαρκώς οι δεξιότητες των παιδιών και να ανταποκριθούν στη σύγχρονη πραγματικότητα”.
Από την ίδια έρευνα προκύπτει επίσης, ότι, το 49,6% των ερωτηθέντων θεωρεί επιτυχημένα τα μέτρα που ελήφθησαν από την κυβέρνηση και αφορούν τη ψηφιοποίηση της εκπαίδευσης.