Ένα από αυτά που ΔΕΝ πρέπει να κάνει ποτέ ο γονιός, είναι να χρησιμοποιεί άσχημους χαρακτηρισμούς όταν μιλάει στο παιδί του. Συχνά οι γονείς παιδιών που αντιμετωπίζουν μαθησιακές δυσκολίες, χάνουν την ψυχραιμία τους και μιλούν άσχημα στα παιδιά με φράσεις του τύπου “τελικά είσαι χαζός”, “δεν σε αντέχω άλλο”, “δεν πρόκειται να μάθεις ποτέ”, “θα μείνεις αγράμματος”, “θα γίνεις σκουπιδιάρης”…! Και όλα αυτά και ίσως και χειρότερα, πάντα συνοδευόμενα με απίστευτες φωνές, επειδή το παιδί δεν συγκεντρώνεται ή δεν θυμάται έναν κανόνα παρόλο που το έχει διδαχτεί πολλές φορές ή έκανε λάθη στην αντιγραφή κ.λ.π.

Και τελικά η καθημερινή μελέτη γίνεται η χειρότερη ώρα της ημέρας, για παιδιά και γονείς, χαλάει όλο το κλίμα στο σπίτι, και το σημαντικότερο είναι ότι η αυτοπεποίθηση του παιδιού πέφτει συνεχώς. Νοιώθει ότι όσο κι αν προσπαθεί δεν καταφέρνει τίποτα, άρα θα αναρωτηθεί κάποια στιγμή ποιος είναι ο λόγος να προσπαθεί και τελικά θα τα παρατήσει. Νοιώθει ότι οι γονείς του δεν το αποδέχονται, δεν κατανοούν την μαθησιακή του δυσκολία και δεν καταλαβαίνουν ότι μερικές φορές όντως είναι δύσκολο να συγκεντρωθεί και δεν ξέρει γιατί κάνει τόσο γελοία λάθη!
Ακόμα κι αν το παιδί κάνει “χαζά” λάθη, σίγουρα δεν το θέλει! Δεν νομίζω κανένα παιδί να θέλει να κάνει λάθη για να του φωνάζουν ή να πρέπει να ξαναδιαβάσει και να διορθώσει. Μπορεί για μας να φαίνεται αδύνατο για κάποιον να κάνει λάθη στην αντιγραφή αλλά όμως συμβαίνει .
Εσείς οι γονείς:
– Διαβάστε και ενημερωθείτε για την μαθησιακή δυσκολία του παιδιού σας.
– Αποδεχτείτε την δυσκολία του.
– Ζητήστε βοήθεια και συμβουλές από τους ειδικούς θεραπευτές, και ακολουθήστε αυτά που θα σας πουν!
– Γεμίστε με θετική ενέργεια και υπομονή, ώστε η ώρα της καθημερινής μελέτης να είναι ήρεμη και όχι με φωνές και άσχημες φράσεις.
– Τονίστε την όποια πρόοδο του παιδιού και βεβαιώστε το ότι όσο περισσότερο προσπαθεί, τόσο καλύτερο θα γίνεται.
– Μην τιμωρείτε ένα παιδί με διάσπαση προσοχής επειδή αποσπάται η προσοχή του, αλλά βρείτε τρόπους να αυξάνεται η προσοχή του.
– Μη ξεσπάτε τα νεύρα σας ή προσωπικές ανησυχίες στα παιδιά σας.
– Φροντίστε να τονώνετε την αυτοπεποίθηση και αυτοεκτίμηση του παιδιού.
– Δείξτε στο παιδί ότι από τα λάθη μαθαίνουμε!
– Καταλάβετε ότι οι μαθησιακές δυσκολίες δεν έχουν σχέση με το νοητικό επίπεδο του παιδιού. Άλλωστε έχει βρεθεί ότι πετυχημένοι και πολύ έξυπνοι άνθρωποι είχαν μαθησιακές δυσκολίες.
– Βρείτε ευχάριστες ασκήσεις και παιχνίδια για να κάνετε επαναλήψεις με τα παιδιά.
– Ποτέ μα ποτέ μην μιλάτε άσχημα και αρνητικά στα παιδιά σας….μόνο κακό τους κάνετε!

Σοφία Τσιντσικλόγλου Ειδική Παιδαγωγός

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025