«Καμπανάκι» στη χρήση smartphones – Στο νηπιαγωγείο και τον βρεφονηπιακό σταθμό, πολλά παιδιά «σπρώχνουν» τις σελίδες των βιβλίων με το δάκτυλό τους σαν να είναι η οθόνη του κινητού
Τα παιδιά είναι τόσο εξοικειωμένα με τα iPads και τα smartophones που έχουν ξεχάσει πώς να γυρνούν τις σελίδες των βιβλίων, προειδοποιεί η Διδασκαλική Ομοσπονδία της Βρετανίας.
Πολλοί δάσκαλοι εκφράζουν έντονη ανησυχία υποστηρίζοντας πως, ορισμένοι λιλιπούτειοι μαθητές δεν είναι εξοικειωμένοι με τα βιβλία με αποτέλεσμα να μην ξέρουν να γυρίσουν τις σελίδες τους.
Τα μέλη της Ομοσπονδίας έσπευσα να διευκρινίσουν ότι η εξάρτηση των παιδιών από τα iPads και τα smartphones είναι τέτοια που τα παιδιά,όταν κρατούν στα χέρια τους βιβλία,τα χειρίζονται σαν είναι κινητά, δηλαδή «σπρώχνουν» τις σελίδες αντί να τις γυρίσουν…
Το πρόβλημα εντοπίζεται σε μαθητές νηπιαγωγείου αλλά και σε παιδιά προσχολικής ηλικίας, τα οποία, από μικρή ηλικία έχουν εθιστεί σε ηλεκτρονικές συσκευές με αποτέλεσμα να ξεχνούν ότι στα βιβλία πρέπει να γυρίσουν τις σελίδες αντί να βάζουν το δάκτυλό τους σαν να ήταν οθόνη κινητού.
Πολλοί γονείς όχι μόνο δεν διαβάζουν βιβλία στα παιδιά τους αλλά δεν τους αγοράζουν κιόλας.
Η Τζένιφερ Μπάμπρι Λάιτ, μέλος της Διδασκαλικής Ένωσης, εξηγεί πως το βιβλίο φέρνει πιο κοντά γονείς και παιδιά.
«Έχω διδάξει τόσο σε βρεφονηπιακό σταθμό όσο και σε νηπιαγωγείο… Με ενοχλεί να βλέπω ένα παιδί να παίρνει στα χέρια του ένα βιβλίο και να μην ξέρει να γυρίσει τις σελίδες, να μην ξέρει πώς είναι η μυρωδιά του βιβλίου και να μην ξέρει τι είναι σελιδοδείκτης. Πολλοί γονείς ισχυρίζονται ότι δεν έχουν αρκετά χρήματα να αγοράσουν βιβλία.Όταν απλά δεν μπορείτε να αγοράσετε ένα βιβλίο, δεν έχετε παρά να επισκεφθείτε μία δημόσια βιβλιοθήκη και να πάρετε μαζί και το παιδί σας», προτείνει η Τζένιφερ Μπάμπρι Λάιτ.
Η συζήτηση αυτή γίνεται εν μέσω αυξανόμενων ανησυχιών ότι τα παιδιά δεν ξέρουν γραφή κι ανάγνωση αφού αποφεύγουν τα βιβλία δείχνοντας σαφέστατη προτίμηση στα κινητά τηλέφωνα, τα iPads και τα social media.
Ενδιαφέρον έχει μία πρόσφατη έρευνα, στην οποία συμμετείχαν 214 Βρετανοί διευθυντές σχολείων και δημοσιεύτηκε στο περιοδικό «Booked». Τα αποτελέσματά της έδειξαν ότι το 70% θεωρεί ότι το Facebook και το Twitter «βλάπτουν την Παιδεία».
«Από την υπερβολική χρήση των social media, η ορθογραφία και η γραμματική των νέων έχει δεχτεί ισχυρό πλήγμα», υποστηρίζει η πλειοψηφία των Βρετανών διευθυντών, σύμφωνα με το Πρώτο Θέμα.