Τι συμβαίνει όταν η αυτοεκτίμηση του παιδιού είναι χαμηλή;
Δεν καταβάλλει την απαιτούμενη προσπάθεια γιατί τα βλέπει όλα αρνητικά.
Κρατά μια μοιρολατρική στάση και δεν μπορεί να αλλάξει τις επιδόσεις του. Είναι σίγουρο πώς δεν θα τα καταφέρει ό, τι και αν κάνει.
Μια 18χρονη μου είχε αναφέρει κάποτε.
“Όταν έφτασα στη Β λυκείου σταμάτησα τις σπουδές μου. Η χρονιά είχε ξεκινήσει άσχημα από την αρχή δεν μπορούσα να παρακολουθήσω τους εντατικούς ρυθμούς που μας επέβαλλαν οι καθηγητές. Μόλις πήρα την πρώτη κακή βαθμολογία άρχισα να έχω αμφιβολίες και να μη θέλω να συνεχίσω. Πέταγα την τσάντα μου σε μια γωνία όταν γύριζα σπίτι και την ξανάνοιγα το πρωί. Έλεγα στον εαυτό μου πώς δεν ήμουν άξια για σπουδές αφού είχα τέτοιο άγχος και χρειαζόμουν τόση προσπάθεια” .
Συμβουλές για καλύτερη στήριξη του παιδιού:
-Να εκδηλώνετε συστηματικά την αγάπη σας προς αυτά.
-Ποτέ μην κάνετε ψυχολογικό εκβιασμό. Μην δείξετε ποτέ ότι αν δεν τα πάνε καλά στις εξετάσεις ή αν δεν διαβάσουν όσο θα έπρεπε, θα αλλάξουν τα δικά σας συναισθήματα. “Μη λέτε πολύ με στεναχώρησες. Με απογοήτευσες”. Είναι καλύτερα να πείτε “Θα ήταν καλό να το είχες κάνει διαφορετικά ή να είχες διαβάσει πιο πολύ”.
-Δείξτε ενδιαφέρον για όλες τις ασχολίες και τα ενδιαφέροντά του. Όχι μόνο για το διάβασμα.
-Μάθετε στο παιδί πώς μια αποτυχία δεν πρέπει να μας οδηγεί στην κατάρρευση. Με ποιο τρόπο; Μα φυσικά με τη δική σας συμπεριφορά, το δικό σας παράδειγμα.
-Μη το συγκρίνετε ποτέ με άλλα παιδιά, αδέρφια, ξαδέρφια, φίλους.
-Μη το αφήσετε να κλειστεί στον κόσμο του αν νιώσει απογοητευμένο από τις επιδόσεις του, μιλήστε μαζί του αναζητήστε τα αίτια.
-Να μιλάτε οι δυο σας με το παιδί. Δεν είναι καλό να μιλάτε εκ μέρους και του μπαμπά και της μαμάς. Χρειάζεται να δώσετε στην προσωπική επαφή και επικοινωνία.