Και ποιος γονέας δεν θα θελε να πιστέψει πως κάθετι που το παιδί του λέει είναι αληθινό? Η ανάγκη μας να πιστέψουμε στα παιδιά μας και το ότι θέλουμε να τα προστατέψουμε και να τα καλύψουμε μας κάνει συχνά ιδιαίτερα ευάλωτους σε …παγίδες που στήνουν έξυπνα μικροί επιτήδειοι μαθητές ..Αυτοί οι μαθητές έχουν ένα τεράστιο ρεπερτόριο από δικαιολογίες για να εξηγήσουν τους κακούς βαθμούς,να δικαιολογήσουν αυτά που έκαναν ή δεν έκαναν στο σχολείο Να μερικές από τις συνηθισμένες δικαιολογίες τους για να ξεφεύγουν από τις σχολικές …κακοτοπιές.
————-
“ΣΗΜΕΡΑ ΔΕΝ ΕΧΟΥΜΕ ΕΡΓΑΣΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ”
Μπορεί να το λέει αλλά πώς το εννοεί.Μπορεί να ισχυρίζεται πως δεν έχει καμία εργασία αλλά λέει τη μισή αλήθεια ΔΗΛΑΔΗ πως δεν έχει γραπτή εργασία..Μπορεί κάλλιστα να έχει άλλα πράγματα να κάνει.Πχ να βρει πληροφορίες για κάτι,ή να διαβάσει κάτι που την επόμενη μέρα θα το συζητήσουν στο σχολείο..Δεν θα ήταν άσχημο να του ζητήσετε σε μικρή τάξη ειδικά να βάζει ένα σελιδοδείκτη σε ό,τι κάνουν στο σχολείο ενώ σε μεγαλύτερη να γράφει σε ένα ημερολόγιο τι έχει κάνει ή τι έκαναν στην τάξη…
———————
“ΔΕΝ ΠΕΙΡΑΖΕΙ ΚΑΙ ΑΝ ΑΡΓΗΣΩ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ”
Αν το παιδί σας καθυστερεί να πάει στο σχολείο θα πρέπει να δείτε αν πρώτα από όλα φταίτε και εσείς σε αυτό.Αν του επιτρέψατε να αργήσει επανειλημμένες φορές και δεν μεριμνήσατε τότε όντως περνάει στο παιδί το “δεν πειράζει να αργώ”.Πρέπει να εμπνεύσετε στο παιδί σας την ακρίβεια στην ώρα του στο σχολείο και τις πιθανές άλλες υποχρεώσεις τους.Η τακτικότητα στις ώρες αποτελεί σημαντικό στοιχείο για την μετέπειτα πορεία του και επαγγελματική του επιτυχία τόσο στο σχολείο όσο και στην επαγγελματική του σταδιοδρομία..Το παιδί πρέπει να μάθει να σέβεται τους κανόνες και τα ωράρια ..Τις ώρες που έχει όχι μόνο να κάνει κάτι αλλά και τις ώρες πχ παιχνιδιού ή κοινής ησυχίας..Βοηθάει το παιδί να οριοθετήσει τα δικά του όρια ..Και έτσι είναι..Για σκεφτείτε το λίγο..
——————————-
“ΔΕΝ ΕΙΜΑΙ ΚΑΛΟΣ/Η ΠΧ ΣΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ..ΕΞΑΛΛΟΥ ΕΣΕΙΣ ΟΙ ΓΟΝΕΙΣ ΜΟΥ ΔΕΝ ΕΙΣΤΕ”..
Αν δέχεστε αυτή τη λογική τότε πιθανόν θα πρέπει να δέχεστε και το ότι το παιδί σας δεν θα σας ξεπεράσει σε τίποτα.Αν δικαιολογείτε αυτή τη φράση του και δεν το σταματάτε δεν του εξηγείτε και το αποδέχεστε τότε δικαιολογείτε το κάθε τι που δεν θα μπορεί να κάνει απλά και μόνο γιατί βαριέται ή του φαίνεται επίπονο..Φροντίστε να μη συγκρίνει τον εαυτό του με εσάς..Εξηγείτε του συχνά πως άλλο εσείς άλλο αυτό και καλά θα ήταν να μη λέτε μπροστά ,ειδικά σε ένα μικρό παιδί. τέτοιες φράσεις που υποδηλώνουν μια αδυναμία σας.Θα ρθει δυστυχώς πολύ πιθανόν η στιγμή που σαν έφηβος όταν θα ξεκινήσουν οι συγκρούσεις να σας το “χτυπήσουν” και τότε αυτό που θα νιώσετε θα ναι το λιγότερο πικραμένοι..Στηρίζετε το παιδί σας και ενθαρρύνετέ το..Πηγαίνετε στο σχολείο και μιλήστε με το δάσκαλο για το θέμα.Πολλές φορές να ξέρετε πως επειδή δεν θέλουν να προσπαθήσουν η δικαιολογία”και η μαμά δεν ήταν καλή στη γλώσσα ¨η “ο μπαμπάς δεν το χε με τα μαθηματικά τι περιμένετε από μένα” γινεται ανασταλτικός παράγοντας να βρει τις δικές του δυνατότητες..Αν συνεργαστείτε με το δάσκαλο θα βοηθήσετε το παιδί σας.Εξάλλου αυτό δεν είναι που θέλετε?Το καλό του?
———————————————–
“ΔΕΝ ΤΟ ΕΚΛΕΨΑ ,ΤΟ ΒΡΗΚΑ”,”ΔΕΝ ΈΚΑΝΑ ΕΓΩ ΤΗ ΦΑΣΑΡΙΑ,ΑΠΛΑ ΚΑΘΟΜΟΥΝ ΕΚΕΙ.” ,ΚΛΠ
Μας έχει συμβεί πολλές φορές σαν γονείς αλλά και σαν δάσκαλοι να ακούσουμε αυτή τη δικαιολογία.,Μπορεί να μην το κανε όντως αυτό το παιδί μα είναι φανερή η προσπάθειά του να μεταθέσει την ενοχή από τον εαυτό του σε κάποιον άλλο.Κάποια αλήθεια βέβαια υπάρχει και πρέπει να το καταλάβει καλά πως η παρουσία του και μόνο εκεί που γίνονται μη “σωστά” πράγματα τον καθιστά συμμέτοχο ειδικά αν δεν έκανε κάτι για αυτό..Τα παιδιά πρέπει να καταλάβουν τι είναι σωστό και τι όχι,τι είναι δίκαιο και πρέπον και πως η ελευθερία τους σταματά εκεί που αρχίζει η ελευθερία των άλλων..
————————————
“Ο ΔΑΣΚΑΛΟΣ ή Ο ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΜΟΥ ΔΕΝ ΜΕ ΣΥΜΠΑΘΕΙ ΚΑΙ ΟΛΟ ΜΕ ΜΑΛΩΝΕΙ.”
Αυτό είναι η κύρια αιτία διαπληκτισμών και κακών σχέσεων συνήθως μεταξύ εκπαιδευτικών και γονέων δυστυχώς.
Μη βιαστείτε να βγάλετε συμπεράσματα και να τα βάλετε με τον εκπαιδευτικό πριν το ψάξετε..Πολλοί γονείς με το που το παιδί θα πει κάτι τέτοιο “ορμούν “κυριολεκτικά στο δάσκαλο και μάλιστα μπροστά στο παιδί και δεν μπαίνουν στον κόπο να ρωτήσουν να ψάξουν τι συνέβη.Πρέπει να δείτε και την άλλη πλευρά του νομίσματος..Δυστυχώς όμως πολλές φορές οι γονείς το παίρνουν ως ..προσωπική προσβολή και απόρριψη μα δεν ισχύει κάτι τέτοιο και το ξέρουμε όλοι αυτό..Εχει να κάνει με την πεποίθηση κυρίως ότι το παιδί μας δεν λέει ψέματα και πως για να το λέει έτσι συμβαίνει..Εδω πρέπει να επικρατήσει η λογική πάνω από όλα..Κανένας δάσκαλος δεν έχει λόγο να είναι άδικος με το παιδί.Κανείς δάσκαλος δεν θέλει το κακό του παιδιού .Μάθετε από τον ίδιο τον εκπαιδευτικό τι συμβαίνει.Μπορεί πχ το παιδί σας να αρνείται να εκτελέσει μια εντολή από υπέρμετρο εγωισμό η να θεωρεί πως πρέπει να γίνει το δικό του και να αγνοεί πολλές παραμέτρους γύρω του.Ο ρόλος του δασκάλου είναι να κάνει αυτό που πρέπει για να διδάξει το παιδί και φυσικά έχει θέσει όρια και στόχους σε κάθε τι που κάνει τα οποία όταν παραβιαστούν μπορούν να φέρουν το παιδί μπροστά στις συνέπειες των πράξεών του.Αν επιτρέπουμε στα παιδιά να ξεπερνούν τα όρια και τους κανόνες που θέτονται τώρα, ως έφηβοι και ως ενήλικοι σίγουρα θα χουν χάσει την μπάλα καθώς ήδη τους έχουμε περάσει πως όλα τα όρια μπορούν να παραβιαστούν και πως οι γονείς τους μια ζωή θα τους συγχωρούν με αποτέλεσμα να δημιουργηθούν απροσπέλαστα τείχη και τριβές μεταξύ παιδιών και γονέων