10 πράγματα που πρέπει να προσέξουμε στην Α' Δημοτικού
Η Α’ δημοτικού είναι ίσως η πιο βασική τάξη, αφού τότε ουσιαστικά ξεκινά η μάθηση της γραφής, της ανάγνωσης και της μαθηματικής σκέψης. Είναι πολύ σημαντικό λοιπόν, αν έχουμε παιδιά...
Η Α’ δημοτικού είναι ίσως η πιο βασική τάξη, αφού τότε ουσιαστικά ξεκινά η μάθηση της γραφής, της ανάγνωσης και της μαθηματικής σκέψης. Είναι πολύ σημαντικό λοιπόν, αν έχουμε παιδιά...
Του Νίκου Τσούλια Αναφέρομαι στη δασκάλα, γιατί εκτιμώ ότι μάλλον αυτή (και όχι ο δάσκαλος) διδάσκει και διαπαιδαγωγεί τα παιδιά του Δημοτικού των μικρών ηλικιών και πιο ειδικά τα «πρωτάκια»....
Του Νίκου Τσούλια Έχει ειπωθεί ότι η παιδεία είναι και παίδεμα. Αλλά είναι παίδεμα δημιουργικό που οδηγεί στην απελευθέρωση του πνεύματος και στη μέθη της γνώσης και της μάθησης· δεν...
Το παιδαγωγικό πιστεύω και τί ακριβώς προτείνει στον άνθρωπο Του Νίκου Τσούλια Κάθε θεωρία Παιδαγωγικής, κάθε «παιδαγωγικό πιστεύω» είναι και μια πολιτική θεώρηση. Γιατί κάθε συγκροτημένο παιδαγωγικό σχήμα οφείλει για...
Ως γονείς, δεν περνάτε στα παιδιά σας μόνο τα γονίδιά σας. Αργά ή γρήγορα, θα υιοθετήσουν και τις συνήθειές σας, καλές ή κακές…Μπορείτε να δείξετε τη φροντίδα σας μαθαίνοντάς τους...
“Η τεμπελιά ή η αδιαφορία του μαθητή δεν είναι η αιτία αλλά το αποτέλεσμα της αδυναμίας του” του Μιχαηλίδη Γιάννη, imerologiodaskalou Αυτο- αποτελεσματικότητα Όλοι μας, εκπαιδευτικοί, γονείς, μαθητές έχουμε κατηγορήσει...
Είναι γνωστή σε όλους η καθυστέρηση εξέτασης ενός μαθητή από τα ΚΕΔΔΥ , η οποία μπορεί να φθάσει παραπάνω από έναν ολόκληρο χρόνο. Ο εκπαιδευτικός μπορεί ωστόσο άτυπα να εξετάσει...
«Μικρότερο κακό είναι η αγραμματοσύνη, παρά η κακή και χωρίς μέθοδο εκπαίδευση. Είναι βέβαιο πως ανάμεσα στους αγράμματους ευκολότερα βρίσκει κανείς άνθρωπο ενάρετο, παρά ανάμεσα σ” εκείνους που εκπαιδεύτηκαν χωρίς...
Διακρίνονται 4 χαρακτηριστικά σημάδια στα παιδιά με διάσπαση προσοχής- υπερκινητικότητα, που βέβαια μπορεί να διαφέρουν από παιδί σε παιδί ή κάποια από αυτά να μην συνυπάρχουν ή να εμφανίζονται με...
Όπως είναι αναμενόμενο, τα παιδιά στις πρώτες τάξεις του δημοτικού αντιμετωπίζουν δυσκολίες συγκέντρωσης και δεν έχουν ανεπτυγμένη την ικανότητα διαβάσματος. Με καλή οργάνωση και σωστό χειρισμό, μπορούμε να μάθουμε στα...
Όλοι θέλουμε να έχουμε σωστά και επιτυχημένα παιδιά! Η επιστήμη δίνει τη συνταγή! Υπάρχουν 9 σημαντικά πράγματα που μπορούν να κάνουν οι γονείς για να έχουν επιτυχημένα παιδιά. Ξεκινήστε από...
Ένα συχνό παράπονο που κάνουν τα παιδιά στους γονείς είναι ότι ενώ έχουν μελετήσει, όταν έρθει η στιγμή να γράψουν διαγώνισμα ή να εξεταστούν προφορικά στο μάθημα, έχουν ξεχάσει όσα...
Οι Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες έχουν πολλές αιτίες. Για το λόγο αυτό, δεν είναι εύκολη υπόθεση η διάγνωσή τους και κρίνεται απαραίτητη η διαφοροδιάγνωση.Η διαφορική διάγνωση οδηγεί στην ανίχνευση ή ακριβέστερα...
Όσο πιο πολύ κάθονται τα παιδιά μπροστά σε μια οθόνη, τόσο μικρότεροι είναι οι βαθμοί τους στο σχολείο, σύμφωνα με νέα Βρετανική μελέτη.Από όλες τις οθόνες η πιο επιζήμια για...
Oι γονείς διαμορφώνουν διάφορους τρόπους συμπεριφοράς απέναντι στα παιδιά τους. Δείτε αναλυτικά 1. Αποτελούμε παράδειγμα προς μίμηση για τα παιδιά, κάτι που δεν πρέπει ποτέ να ξεχνάμε Εμείς οι μεγάλοι...
Όταν οι γονείς θέλουν να διδάξουν στα παιδιά τους τα όρια μέσα στην οικογένεια, συνήθως χρησιμοποιούν την αμοιβή ή την τιμωρία ως μεθόδους. Η αμοιβή αναφέρεται στην… παραχώρηση κάποιου θετικού...
Οι Μαθησιακές Δυσκολίες αποτελούν την πολυπληθέστερη κατηγορία ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών και απασχολούν σημαντικό αριθμό μαθητών, γονέων, εκπαιδευτικών και ερευνητών από πολλούς επιστημονικούς χώρους. Τα τελευταία 10 χρόνια το ενδιαφέρον αυτό...
Πολλές φορές σαν γονείς, ξεχνάμε ότι έχουμε απέναντί μας ένα παιδί που το μόνο που θέλει είναι αγάπη από εμάς.Ενώ εσύ μου φώναζες, μου μάθαινες να σε φοβάμαι…Ενώ εσύ μου...
Φάσεις παραγωγής γραπτού λόγου με παραδείγματα από τα διδακτικά εγχειρίδια (κειμενοκεντρικό-διαδικαστικό μοντέλο) Προβολή Λήψη Στάδια παραγωγής γραπτού λόγου με παραδείγματα Προβολή Λήψη Δραστηριότητες βελτίωσης του αρχικού κειμένου Προβολή Λήψη Αυτοβελτίωση-αυτοαξιολόγηση...
Γιατί και πώς χρησιμοποιούν οι μαθητές τα δάκτυλά τους στην εκτέλεση απλών προσθέσεων και αφαιρέσεων Γενικά η χρήση των δακτύλων στις δύο πρώτες τάξεις του Δημοτικού είναι αποδεκτή και αναμενόμενη...