Γιατί θαυμάζω τη δασκάλα!

Του Νίκου Τσούλια Αναφέρομαι στη δασκάλα, γιατί εκτιμώ ότι μάλλον αυτή (και όχι ο δάσκαλος) διδάσκει και διαπαιδαγωγεί τα παιδιά του Δημοτικού των μικρών ηλικιών και πιο ειδικά τα «πρωτάκια»....

Το παιδί που στουμπώνουμε ..

Του Νίκου Τσούλια Έχει ειπωθεί ότι η παιδεία είναι και παίδεμα. Αλλά είναι παίδεμα δημιουργικό που οδηγεί στην απελευθέρωση του πνεύματος και στη μέθη της γνώσης και της μάθησης· δεν...

Το παιδαγωγικό πιστεύω και τί ακριβώς προτείνει στον άνθρωπο

Το παιδαγωγικό πιστεύω και τί ακριβώς προτείνει στον άνθρωπο Του Νίκου Τσούλια Κάθε θεωρία Παιδαγωγικής, κάθε «παιδαγωγικό πιστεύω» είναι και μια πολιτική θεώρηση. Γιατί κάθε συγκροτημένο παιδαγωγικό σχήμα οφείλει για...

Πώς να πείσουμε τους αδύναμους μαθητές ότι μπορούν να πετύχουν στο σχολείο

“Η τεμπελιά ή η αδιαφορία του μαθητή δεν είναι η αιτία αλλά το αποτέλεσμα της αδυναμίας του” του Μιχαηλίδη Γιάννη, imerologiodaskalou Αυτο- αποτελεσματικότητα Όλοι μας, εκπαιδευτικοί, γονείς, μαθητές έχουμε κατηγορήσει...

38 αποφθέγματα για την εκπαίδευση !

«Μικρότερο κακό είναι η αγραμματοσύνη, παρά η κακή και χωρίς μέθοδο εκπαίδευση. Είναι βέβαιο πως ανάμεσα στους αγράμματους ευκολότερα βρίσκει κανείς άνθρωπο ενάρετο, παρά ανάμεσα σ” εκείνους που εκπαιδεύτηκαν χωρίς...

Τα 4 χαρακτηριστικά σημάδια της Διάσπασης προσοχής/ υπερκινητικότητας

Διακρίνονται 4 χαρακτηριστικά σημάδια στα παιδιά με διάσπαση προσοχής- υπερκινητικότητα, που βέβαια μπορεί να διαφέρουν από παιδί σε παιδί ή κάποια από αυτά να μην συνυπάρχουν ή να εμφανίζονται με...

Πώς να μάθετε στο παιδί να διαχειρίζεται το διάβασμά του

Όπως είναι αναμενόμενο, τα παιδιά στις πρώτες τάξεις του δημοτικού αντιμετωπίζουν δυσκολίες συγκέντρωσης και δεν έχουν ανεπτυγμένη την ικανότητα διαβάσματος. Με καλή οργάνωση και σωστό χειρισμό, μπορούμε να μάθουμε στα...

Η “συνταγή” της σχολικής επιτυχίας: 9 πράγματα που κάνουν οι γονείς των καλών μαθητών

Όλοι θέλουμε να έχουμε σωστά και επιτυχημένα παιδιά! Η επιστήμη δίνει τη συνταγή! Υπάρχουν 9 σημαντικά πράγματα που μπορούν να κάνουν οι γονείς για να έχουν επιτυχημένα παιδιά. Ξεκινήστε από...

Τα σημάδια των μαθησιακών δυσκολιών στο Γυμνάσιο και Λύκειο

Οι Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες έχουν πολλές αιτίες. Για το λόγο αυτό, δεν είναι εύκολη υπόθεση η διάγνωσή τους και κρίνεται απαραίτητη η διαφοροδιάγνωση.Η διαφορική διάγνωση οδηγεί στην ανίχνευση ή ακριβέστερα...

Οι 2 βασικοί κανόνες διαπαιδαγώγησης για γονείς

Oι γονείς διαμορφώνουν διάφορους τρόπους συμπεριφοράς απέναντι στα παιδιά τους. Δείτε αναλυτικά 1. Αποτελούμε παράδειγμα προς μίμηση για τα παιδιά, κάτι που δεν πρέπει ποτέ να ξεχνάμε Εμείς οι μεγάλοι...

Δωρεάν e-book για τις μαθησιακές δυσκολίες

Οι Μαθησιακές Δυσκολίες αποτελούν την πολυπληθέστερη κατηγορία ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών και απασχολούν σημαντικό αριθμό μαθητών, γονέων, εκπαιδευτικών και ερευνητών από πολλούς επιστημονικούς χώρους. Τα τελευταία 10 χρόνια το ενδιαφέρον αυτό...

Ενώ εσύ μου φώναζες….

Πολλές φορές σαν γονείς, ξεχνάμε ότι έχουμε απέναντί μας ένα παιδί που το μόνο που θέλει είναι αγάπη από εμάς.Ενώ εσύ μου φώναζες, μου μάθαινες να σε φοβάμαι…Ενώ εσύ μου...

Παραγωγή γραπτού λόγου στο δημοτικό (παιδαγωγικό υλικό)

Φάσεις παραγωγής γραπτού λόγου με παραδείγματα από τα διδακτικά εγχειρίδια (κειμενοκεντρικό-διαδικαστικό μοντέλο) Προβολή Λήψη Στάδια παραγωγής γραπτού λόγου με παραδείγματα Προβολή Λήψη Δραστηριότητες βελτίωσης του αρχικού κειμένου Προβολή Λήψη Αυτοβελτίωση-αυτοαξιολόγηση...

Γιατί και πώς χρησιμοποιούν οι μαθητές τα δάκτυλά τους σε προσθέσεις και αφαιρέσεις

Γιατί και πώς χρησιμοποιούν οι μαθητές τα δάκτυλά τους στην εκτέλεση απλών προσθέσεων και αφαιρέσεων Γενικά η χρήση των δακτύλων στις δύο πρώτες τάξεις του Δημοτικού είναι αποδεκτή και αναμενόμενη...