Χρειάζονται μπαμπούλες και άη-βασίληδες για να μάθουν τα παιδιά να πειθαρχούν και να φέρονται σωστά;

Χρειάζονται μπαμπούλες και άη-βασίληδες για να μάθουν τα παιδιά να πειθαρχούν και να φέρονται σωστά;

Τελικά χρειαζόμαστε μπαμπούλες και άη-βασίληδες για να είμαστε πειθαρχημένοι και για να φερόμαστε καλά στους άλλους; Το σίγουρο είναι ότι εκπαιδευόμαστε να λειτουργούμε με βάση το φόβο της τιμωρίας ή...

Ιστορίες του σχολείου…

Αμέτρητες οι ιστορίες του σχολείου. Ιστορίες μικρές ή μεγάλες, προσωπικές ή συλλογικές μπορούν να εκτυλίσσονται κάθε ημέρα ακόμα και με τον πιο απρόβλεπτο τρόπο. Μια ζωντανή κοινότητα είναι το σχολείο,...

Ποιά ακριβώς παιδεία επιζητούμε

Το ξεπέρασμα της κρίσης και οι αξίες που έχουμε στερηθεί.  Η χώρα βιώνει μια σοβαρή και παρατεταμένη κρίση. Και ενώ από τη μία όλοι την ονομάζουμε οικονομική, από την άλλη...

Πώς πρέπει να διαβάζουν οι μαθητές;

Ο τρόπος διαβάσματος των μαθητών έχει ιδιαίτερη σημασία στην εκπαίδευσή τους και στη γενικότερη μορφωτική τους εξέλιξη. Βεβαίως κάθε μαθητής και κάθε μαθήτρια κατακτά και έναν προσωπικό τρόπο διαβάσματος και...

Οι βαθμοί είναι το γκάζι των καλών μαθητών και το φρένο των αδύναμων

Οι βαθμοί είναι το γκάζι των καλών μαθητών και το φρένο των αδύναμων

Οι υποστηρικτές των βαθμών ως το αποτέλεσμα της αξιολόγησης των μαθητών ισχυρίζονται ότι οι βαθμοί χρησιμεύουν ως ανατροφοδότηση των μαθητών (feedback) δηλαδή για να γνωρίζουν οι μαθητές την πραγματική τους...

Το σχολείο που δεν έχει κυλικείο γιατί οι μαθητές του δεν έχουν λεφτά

Ο σύγχρονος ρόλος του εκπαιδευτικού

Σε έναν κόσμο που είναι διαρκώς μεταβαλλόμενος, σε κοινωνίες που μετασχηματίζονται σε ολοένα και πιο σύνθετες λειτουργίες, σε μια εποχή όπου η γνώση και η τεχνολογία είναι ένα ρευστό πεδίο...

Διαχείριση τάξεων με μαθητές με δυσκολίες συναισθήματος και συμπεριφοράς

Η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Μεσσηνίας, σε συνέχεια μιας σειράς εγχειριδίων που εκδίδει προκειμένου να υποστηρίξει τις σχολικές και επιμορφωτικές της δραστηριότητες προβαίνει στην έκδοση ενός συνοπτικού, χρηστικού εγχειριδίου διαθέσιμο για...

Τα παιδιά με περισσότερα αδέλφια πέφτουν πιο συχνά θύματα μπούλινγκ μέσα στην οικογένεια

Ένα παιδί που έχει περισσότερα από ένα αδέλφια, είναι πιθανότερο να γίνει θύμα εκφοβισμού (μπούλινγκ) μέσα στην οικογένειά του, σε σχέση με τα παιδιά που έχουν μόνο ένα αδελφό ή...

Όταν οι μαθητές θεωρούν ότι όσα μαθαίνουν στο σχολείο είναι άχρηστα για τη ζωή τους

Όσοι είναι εκπαιδευτικοί σίγουρα θα έχουν βρεθεί αντιμέτωποι με ερωτήσεις μαθητών που αφορούν την χρησιμότητα των γνώσεων που παίρνουν από τα μαθήματα του σχολείου. Παραδείγματα τέτοιων ερωτήσεων είναι τα εξής:...

Παιδιά με πρόγραμμα ενηλίκων και γονείς που παλιμπαιδίζουν

Την σημερινή εποχή όλο και πιο συχνά παρατηρείται εκείνο το πρότυπο οικογένειας όπου τα παιδιά ακολουθούν καθημερινά ένα απολύτως οργανωμένο και απαιτητικό πρόγραμμα δραστηριοτήτων, κάτι που φυσιολογικά θα ταίριαζε σε...

Μικρός «χάρτης» της σχολικής αίθουσας

Μπορεί να είναι απλώς μια κατάθεση εμπειρίας, μιας εμπειρίας όμως που είναι υπό διαρκή δοκιμασία και υπό μερικό μετασχηματισμό, μπορεί να είναι μια παιδαγωγική «γνώμη» που τίθεται στην κρίση συναδέλφων...

ΟΟΣΑ: Χαμηλές οι αμοιβές των Ελλήνων εκπαιδευτικών

O εμπνευσμένος δάσκαλος στο καινοτόμο σχολείο…

Σε πλείστες όσες περιπτώσεις του δημόσιου λόγου για την Παιδεία και το εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας μας, οι όροι “εμπνευσμένος” (δάσκαλος) και “καινοτόμο” (σχολείο) χρησιμοποιούνται ως επάλληλοι και ως παραπληρωματικοί....

Εκπαιδεύοντας «χαρισματικά παιδιά»

Η ενθάρρυνση και η υποστήριξη των γονιών το πιο σημαντικό στην πρόοδο ενός παιδιού στο σχολείο

Η Αλίκη Τζάθα διδάσκει ελληνικά, αγγλικά και μαθηματικά στα απογευματινά τμήματα του 45ου Δημοτικού Σχολείου στην Κυψέλη, ως ενισχυτική διδασκαλία σε παιδιά μεταναστών. Στην τάξη των αρχαρίων φοιτούν 23 παιδιά...

Αυξημένος κίνδυνος διαταραχών για μικρότερα αδέρφια των παιδιών με αυτισμό

Τα μικρότερα αδέρφια των παιδιών με διαταραχή του φάσματος του αυτισμού ή με διαταραχή ελλειμματικής προσοχής και υπερκινητικότητας (ΔΕΠΥ), έχουν και τα ίδια αυξημένη πιθανότητα να εμφανίσουν τις δύο διαταραχές,...

Θέλουμε, λέμε, την ευτυχία των παιδιών μας. Μήπως εννοούμε την επιτυχία;

Αν πραγματοποιούταν μια έρευνα που θα έθετε στους Έλληνες γονείς την ερώτηση «επιτυχία ή ευτυχία είναι αυτό που θέλετε για τα παιδιά σας;», η συντριπτική πλειοψηφία θα απαντούσε, χωρίς δεύτερη...