(σε μετάφραση και απόδοση στα ελληνικά δεδομένα!)
Ο Υφυπουργός Παιδείας Michael Gove δέχεται ένα μάθημα από τον Secret Teacher αυτή την εβδομάδα σχετικά με το γεγονός ότι οι ώρες εργασίας ενός δασκάλου δεν αθροίζονται!
Λοιπόν, ξέρω ότι πάει καιρός από τότε που ήσουν στο σχολείο, γι’ αυτό θα ξεκινήσουμε από τα βασικά, Michael. Λίγα Μαθηματικά. Δε θα είναι τόσο δύσκολο, όσο δίνεις προσοχή. Michael; Κοίταξέ με, σε παρακαλώ. Θυμάσαι πόσο σημαντικό είναι να μην αποσπάται η προσοχή σου από τους φίλους σου; Ναι το ξέρω ότι έχετε το ίδιο όνομα αλλά αυτό δε σημαίνει ότι πρέπει να συμπεριφέρεστε το ίδιο, έτσι δεν είναι;
Τώρα, συγκεντρώσου.
Ένας δάσκαλος είναι υπεύθυνος για 25-30 μαθητές. Αν ξοδεύει 2’ τσεκάροντας την εργασία κάθε μαθητή κάθε μέρα – ξέρω, δεν είναι αρκετά τα 2’, Michael, ειδικά όταν τα παιδιά έχουν εργασία για το σπίτι για 7 μαθήματα την ημέρα, ας πούμε λοιπόν 5’ – Πόσες ώρες ξοδεύει στο διόρθωμα κάθε μέρα;
2 με 2,5 ώρες. Την εβδομάδα; 10 ώρες; Σωστά. Και πρόσθεσε και 24 διδακτικές ώρες, μας κάνει σύνολο 34 ώρες.
Όχι, δεν τελειώσαμε ακόμα. Κάθε μάθημα χρειάζεται να είναι γεμάτο με συναρπαστικές δραστηριότητες, γεγονότα και ιδέες διδασκαλίας. Ναι, ξέρω ότι δεν τα θεωρείτε αυτά σημαντικά και ναι, ξεκάθαρα νομίζετε ότι ξέρετε καλύτερα από μένα. Στην πραγματικότητα, είναι αυτό ακριβώς που με δυσκολεύει στο να κάνω τη δουλειά μου.
Τέλος πάντων. Ο δάσκαλος χρειάζεται τουλάχιστον 5’ για να σχεδιάσει κάθε 45λεπτο μάθημα. Ναι, Michael, θα το διαφοροποιήσει για κάθε επίπεδο ικανότητας και αναγκών.
αι αναζητά πηγές. Και ετοιμάζει διαγωνίσματα. Και αναθέτει εργασίες. Και φροντίζει συνεχώς για ευρύτερη ανάγνωση, μολονότι η διδακτέα ύλη και τα κείμενα αλλάζουν κάθε χρόνο. Λοιπόν, Michael, όταν μεγαλώσεις, θα καταλάβεις πόσο σημαντικό είναι για ανθρώπους σε θέσεις ευθύνης να ξέρουν για τι πράγμα μιλάνε.
Επομένως, 10’ προετοιμασία για κάθε45 λεπτά διδασκαλίας. (Έχεις δίκιο, αγαπητέ, δεν είναι αρκετή ώρα. Μην ανησυχείς, θα σου το εξηγήσω στο αυριανό μάθημα «Οι διακοπές των δασκάλων») Άρα είναι περίπου 1 ώρα την ημέρα και 5 την εβδομάδα. Πρόσθεσέ τες στις 34 τώρα. 39 ώρες; Ωραία.
Τώρα, ώρα για νοερή αριθμητική.
Έτοιμος; Θα στρογγυλοποιήσω τα παρακάτω για να το κάνω πιο εύκολο. Πρόσθεσε 2 ώρες για σεμινάρια, 1,5 ώρα για συγκέντρωση συλλόγων, 4 ώρες για δουλειά γραφείου (πολύ έξυπνο εκ μέρους σου, Michael, αλλά θα προτιμούσαμε να ξοδεύουμε τον χρόνο αυτό στην προετοιμασία της διδασκαλίας) 1 ώρα για συναντήσεις γονέων. Επίσης ώρες για οργανώσεις διαγωνισμών, εκπονήσεις σχεδίων εργασίας, διοργανώσεις εορταστικών εκδηλώσεων και σχεδιασμό εκπαιδευτικών ταξιδιών.
Τι έχουμε, λοιπόν, Michael; Τουλάχιστον 50 ώρες; Περιλαμβάνονται σε αυτές διαλείμματα για να φάμε ή να πάμε τουαλέτα; Όχι; Λοιπόν, μην ανησυχείς γι’αυτό, έχουμε έτσι κι αλλιώς πιο σημαντικά πράγματα να κάνουμε.
Τι; Οι μαθητές; Αυτοί πάντα έχουν προτεραιότητα σε σχέση με όλα τα άλλα, αγαπητέ. Από πού να αρχίσω; Δύο απόντες, τρεις αργοπορημένοι και τέσσερις χαμένες ενότητες να κυνηγήσεις. Και η επιπλέον βοήθεια στον Adam… και ο μικρός διάλογος με τον φίλο σου τον Michael σχετικά με το bullying και μετά συνέβη εκείνο το τρομερό περιστατικό με την πυξίδα. Και όλα αυτά μόνο στο μάθημα της Δευτέρας- δε θα σε κουράσω με τα υπόλοιπα 20 μαθήματα.
Οι δάσκαλοι δουλεύουν πάνω από 50 ώρες την εβδομάδα. Η δουλειά τους δε σταματά όταν τελειώνει η σχολική μέρα και δεν τελειώνει όταν αρχίζουν οι διακοπές. Γιατί λοιπόν εμμένετε να διαιωνίζετε τον μύθο για τον τεμπέλη δάσκαλο; Μην το κάνετε. Δε μας αξίζει.