Ακροστιχίδα
Φτιάξτε ακροστοιχίδες με τα αρχικά ονομάτων ή λέξεων που πρέπει να μάθουν τα παιδιά.
π.χ. Ποιοί είναι οι 3 μεγαλύτεροι τραγικοί ποιητές:
Α-ισχύλος
Σ-οφοκλής
Ε-υρυπίδης
Δημιουργείται η λέξη ΑΣΕ!!
Διδάξτε στα παιδιά με την βοήθεια της ομοικαταληξίας, κάτι δύσκολο από το μάθημα.
π.χ. “Το χίλια τετρακόσια πενήντα τρία
η Κωνσταντινούπολη κατακτήθηκε από την Τουρκία”
Αστείες συσχετίσεις
Για να διδάξετε δύσκολες λέξεις ή ονόματα μπορείτε να βρείτε με τι μοιάζουν οι λέξεις. Για παράδειγμα για να θυμούνται τα παιδιά το όνομα Αδαμάντιος Κοραής, πείτε τους ότι μοιάζει με διαμάτι και κοράκι!
Για να θυμούνται τα παιδιά τους Ιδρυτες της Φιλικής Εταιρείας, πείτε “Ξανθό τσακάλι με σκουφί” (Ξάνθος, Τσακάλωφ, Σκουφάς).
Νοερές εικόνες
Η μέθοδος μετατρέπει μια πληροφορία σε οπτική εικόνα και συμβάλλει πολύ στην απομνημόνευση.
π.χ. στο μάθημα της Ιστορίας: Bάλτε τα παιδιά να φανταστούν το σκηνικό της ελληνικής επανάστασης ή της μάχης των Θεμοπυλών. Δώστε τα απαραίτητα στοιχεία ακόμα και ήχους για να μπουν στο κλίμα!
Μπορεί επίσης να εφασμοστεί για κάποιο λογοτεχνικό κείμενο και στα Ομηρικά Έπη.
Συμπλήρωση κενών με λέξεις-κλειδιά
Φτιάξτε ένα διάγραμμα αφήνοντας κενά τα οποία πρέπει να συμπληρώσουν οι μαθητές. Αυτό μπορεί να γίνει με την μορφή κειμένου με κενά, ακροστοιχίδας, βάζοντας τα αρχικά γράμματα και δίνοντας τον ορισμό ή σταυρόλεξου.