Η άσκηση έχει στόχο να μάθει στα παιδιά νέες λέξεις, είναι πολύ απλή και ιδανική για όλες τις τάξεις του Δημοτικού, για παιδιά με ή χωρίς μαθησιακές δυσκολίες.

 
Πως γίνεται η άσκηση
– Κάθε φορά που θέλετε να κάνετε την άσκηση, πρέπει να φτιάξετε μια λίστα με λέξεις από το μάθημα του παιδιού.

Σε κάθε ενότητα θα βρείτε τις λέξεις που ξεχωρίζουν. Μπορείτε μάλιστα να εμπλουτίζετε την λίστα και με άλλες λέξεις.

– Μόλις φτιάξετε τη λίστα των λέξεων λοιπόν, την δίνετε στο παιδί, ώστε να την έχει μπροστά του.
– Μετά επιλέγετε μια λέξη από αυτές, και την περιγράφετε δίνοντας 2-3 χαρακτηριστικά ή ένα σύντομο ορισμό. Το παιδί, με βάση την περιγραφή σας, προσπαθεί να βρει σε ποια λέξη αναφέρεστε.
π.χ. δέντρο – πράσινο, δάσος, φρούτα
δυνατός – κάποιος που έχει δύμαμη
καταιγίδα – βροχή, αστραπές, μπουμπουνητά
άθλημα – ποδόσφαιρο, μπάσκετ, στίβος
– Μπορείτε μάλιστα να αλλάξετε ρόλους με το παιδί, δηλαδή εκείνο να σας λέει χαρακτηριστικά της λέξεις και εσείς να μαντεύετε σε ποια λέξη αναφέρεται! Με αυτόν τον τρόπο το παιδί μαθαίνει ακόμα καλύτερα τις λέξεις και τη σημασίας τους, καθώς πρέπει να περιγράψει τη σημασία τους.
 
Μπορείτε να κάνετε αυτή την άσκηση στο τέλος κάθε σχολικής ενότητας του βιβλίου της Γλώσσας ή πιο συχνά με λίστες λέξεων που θα φτιάχνετε, σύμφωνα πάντα με την ηλικία και τις γνώσεις του παιδιού.
     Σοφία Τσιντσικλόγλου   Ειδική Παιδαγωγός