: Το αύριο για αυτούς τους υποψήφιους δεν είναι αδιαπέραστο πέπλο όπως λέει ο τίτλος του κειμένου που καλούνται να σχολιάσουν και να αναλύσουν, αναφέρει ο Θόδωρος Χατζηπαντελής, καθηγητής του Α.Π.Θ σε κείμενο του.

Αναλυτικά το κείμενο

Ολοκληρώνονται σιγά-σιγά οι ιερές . Αυτονόητα εύχομαι σε όλους και όλες να πετύχουν όποιο στόχο έχουν και να μπορέσουν ανεξάρτητα από το αποτέλεσμα να συνεχίσουν την πορεία τους προς το μέλλον. Θα δούμε τους αριθμούς όταν υπάρξουν. Πόσοι έδωσαν, ποιος είναι ο μέσος όρος, πόσο είναι το 80%, ποιο ποσοστό θέσεων καλύφθηκε σε κάθε τμήμα, τι θα γίνει κλπ.

Μέχρι τότε δεν μπορώ να μην σχολιάσω ευχάριστα τα θέματα για το μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας για τους υποψηφίους των ΓΕΛ. Οι τυχεροί φετινοί υποψήφιοι που διδάχτηκαν Πολιτική Παιδεία, Σύγχρονο Κόσμο – Πολίτη και Δημοκρατία στο Λύκειο μπορεί να σκεφτούν και να κρίνουν και να απαντήσουν στα ερωτήματα που τίθενται. Διαβάστε τα θέματα και θα το καταλάβετε.

Το αύριο για αυτούς τους υποψήφιους δεν είναι αδιαπέραστο πέπλο όπως λέει ο τίτλος του κειμένου που καλούνται να σχολιάσουν και να αναλύσουν. Γιατί έχουν μάθει στο Σχολείο πώς να αναλύσουν κοινωνικά και πολιτικά φαινόμενα, πώς να προβάλλουν το μέλλον. Αν θυμούνται και τα λίγα που έμαθαν από στατιστικά δεδομένα είναι ικανοί να καταλάβουν το 47% που αναφέρει το κείμενο. Αν τέλος δούλεψαν στα μαθήματα του Λυκείου πιθανόν μπορεί να αναλύσουν τα ερωτήματα περί επαγγελματικού προσανατολισμού και γιατί όχι να συνδέσουν τα δύο κείμενα!

Δηλαδή! Αυτοί που έβαλαν θέματα στράφηκαν εναντίον της «μεταρρύθμισης» που γεμίζει Αρχαία και Λατινικά το Λύκειο και φυσικά εξαφανίζει κάθε μάθημα που ετοιμάζει τον αυριανό Πολίτη να ενταχθεί στην Κοινωνία κατανοώντας την οργάνωση της Πολιτείας.

Πως θα μάθει ο μαθητής για την Βουλή, τους Δήμους, τα Κόμματα; Πως θα μάθει για τις διαδικασίες διαλόγου, για τις μεθόδους εκλογών, την ηλεκτρονική ψήφο, τα δικαιώματα; Από την μελέτη των Λατινικών και τα Αρχαία; Θα τα μάθει εκτός Σχολείου, φυσικά θα τα μάθει στραβά, φυσικά θα είναι υποχείριο υποτιθέμενων ειδικών. Η ουσία είναι ότι δεν θα έχει τα εφόδια να ψηφίσει και πιθανόν, αυτός που στα 17 ψηφίζει!, δεν θα πάει.

Το 2019 πριν τις εκλογές μετά την διδακτική παρέμβαση σε Λύκεια διαπιστώσαμε ότι το ποσοστό δηλούμενης συμμετοχής στους μαθητές αυξήθηκε στο 80% ενώ στους φοιτητές παρέμεινε στο 65%. Φρόντισαν τα σχετικά μαθήματα του Λυκείου για αυτό!

Γιατί λοιπόν η «μεταρρύθμιση» εξαφανίζει αυτά τα αντικείμενα από το Λύκειο; Συνήθως οι απλές απαντήσεις είναι οι ορθές. Όπως σε όλα. Έτσι οι «σύμβουλοι» που θέλουν να ενισχύσουν το λόμπι τους και να ενισχύσουν την ομάδα τους επικαλούμενοι ιδεοληψίες κέρδισαν σε βάρος του ορθού λόγου. Όπως η εισαγωγή των αγγλικών στο νηπιαγωγείο έχει να κάνει με την ειδικότητα αυτού που το υπέγραψε. Όπως πριν από χρόνια δόθηκε έργο στους Γυμναστές.

Για του λόγου το αληθές: στην Θεσσαλονίκη μετατέθηκαν 170 φιλόλογοι και βγήκαν υπεράριθμοι 70 καθηγητές κοινωνικών επιστημών. Η πρώτη ομάδα είναι πολυπληθής και φέρνει περισσότερες ψήφους. Μόνο που αυτοί που θα ψήφιζαν θα ενημερωθούν από αλλού. Περαστικά μας.

 

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025