Κλίμακα Σχολικής Προσαρμογής
Ερωτηματολόγιο για την κατανόηση της Σχολικής Προσαρμογής των μαθητών
Του ΑΝΑΝΙΑ Π. ΤΟΖΑΚΙΔΗ ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ 8ης ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ & ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Παρακάτω θα βρεις μερικές σκέψεις που έχουν κάνει παιδιά της ηλικίας σου για το σχολείο. Θέλουμε τώρα τη δική σου γνώμη. Αν δηλαδή αυτό που λέει η κάθε σκέψη, είναι για σένα σωστό και πόσο είναι σωστό.
Διάβασε προσεκτικά μια-μια πρόταση. Σκέψου αυτό που λέει η καθεμιά πόσο ταιριάζει σε σένα.
Αν ταιριάζει σε σένα πολύ, κλείσε σε έναν κύκλο το γράμμα Π (που σημαίνει πολύ)
Αν ταιριάζει σε σένα μέτρια, κλείσε σε έναν κύκλο το γράμμα Μ (που σημαίνει μέτρια)
Αν ταιριάζει σε σένα λίγο, κλείσε σε έναν κύκλο το γράμμα Λ (που σημαίνει λίγο)
Αν δεν ταιριάζει σε σένα καθόλου, κλείσε σε έναν κύκλο το γράμμα Κ (που σημαίνει καθόλου).
ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ
1.Κάθε μέρα λαχταρώ την ώρα που θα ΄ρθω στο σχολείο
Π Μ Λ Κ
2.Μερικές φορές νιώθω μοναξιά στο σχολείο και δεν ξέρω τι να κάνω
Π Μ Λ Κ
3.Δεν πάω καλά με τα μαθήματά μου
Π Μ Λ Κ
4.Αγαπάω τους καθηγητές μου
Π Μ Λ Κ
5.Πολλά απ’ όσα μας λένε να κάνουμε στο σχολείο δεν με ενδιαφέρουν
Π Μ Λ Κ
6.Φοβάμαι να ρωτήσω τους καθηγητές, όταν δεν καταλαβαίνω κάτι
Π Μ Λ Κ
7.Τ’ άλλα παιδιά της τάξης ζητούν τη συντροφιά μου και θέλουν την παρέα μου
Π Μ Λ Κ
8.Στο σχολείο κανείς δε μου δίνει σημασία
Π Μ Λ Κ
9.Θα ήμουνα ευχαριστημένος στο σχολείο, αν δεν μας έβαζαν τόσες πολλές εργασίες
Π Μ Λ Κ
10.Οι καθηγητές μου με βοηθούν να καταλαβαίνω τα μαθήματα
Π Μ Λ Κ
11.Στο σχολείο μπορώ να κάθομαι με το παιδί που θέλω
Π Μ Λ Κ
12.Δύσκολα παίρνεις καλό βαθμό στην τάξη μου
Π Μ Λ Κ
13.Κάθε φορά που έχουμε διαγώνισμα, ανησυχώ μήπως δε γράψω καλά
Π Μ Λ Κ
14.Δε μ’ ευχαριστεί τίποτε στο σχολείο
Π Μ Λ Κ
15.Στο σχολείο δεν έχω τόσους φίλους όσους θα ήθελα
Π Μ Λ Κ
16.Συνήθως το σχολείο δε με κουράζει
Π Μ Λ Κ
17.Οι καθηγητές μου δε με συμπαθούν
Π Μ Λ Κ
18.Υπάρχει τόση ακαταστασία στο σχολείο που τα χάνεις καμιά φορά
Π Μ Λ Κ
19.Με πιάνει αγωνία κάθε φορά που ο καθηγητής μου κάνει ερωτήσεις την ώρα του μαθήματος.
Π Μ Λ Κ
20.Στο σχολείο παιδιά σαν και μένα δεν τα πάνε καλά.
Π Μ Λ Κ
21.Οι πιο πολλοί μαθητές δεν ενδιαφέρονται για ό,τι γίνεται στο σχολείο
Π Μ Λ Κ
22.Προχωρώ καλά στα μαθήματα.
Π Μ Λ Κ
23.Θα ήμουνα ευχαριστημένος, αν μας αφήνανε να κάνουμε πράγματα μόνοι μας, χωρίς να μας λένε πώς ακριβώς να τα κάνουμε.
Π Μ Λ Κ
24.Οι πιο πολλοί συμμαθητές μ’ αγαπούν και θέλουν να τους κάνω παρέα.
Π Μ Λ Κ
25.Νομίζω ότι τα παιδιά σαν και μένα ποτέ δεν θα γίνουν καλοί μαθητές όσο κι αν προσπαθήσουν.
Π Μ Λ Κ
26.Την ώρα που γράφω διαγώνισμα, έχω αγωνία
Π Μ Λ Κ
27.Αγαπώ το σχολείο πιο πολύ, απ’ όσο το αγαπούν τα άλλα παιδιά.
Π Μ Λ Κ
28.Κανένας στο σχολείο δεν ενδιαφέρεται για ό,τι μου συμβαίνει
Π Μ Λ Κ
29.Είναι για μένα δύσκολο να τα πηγαίνω καλά στο σχολείο, όσο θα ήθελαν οι καθηγητές και οι γονείς μου.
Π Μ Λ Κ
30.Οι καθηγητές μου μού φέρονται φιλικά
Π Μ Λ Κ
31.Οι πιο πολλές σχολικές εργασίες που μας βάζουν να κάνουμε είναι άχρηστες.
Π Μ Λ Κ
32.Συχνά φοβάμαι, μήπως πω κάτι ανόητο την ώρα του μαθήματος.
Π Μ Λ Κ
33.Κάθε φορά που έχουμε διαγώνισμα, είμαι σίγουρος πως θα γράψω καλά.
Π Μ Λ Κ
34.Οι καθηγητές μου ενδιαφέρονται για μένα
Π Μ Λ Κ
35.Νευριάζω, όταν οι καθηγητές μου δε με βοηθούν εκεί που τους χρειάζομαι.
Π Μ Λ Κ
36.Είμαι πολύ ευχαριστημένος με την πρόοδο που έχω στα μαθήματα.
Π Μ Λ Κ