Παραλείπουν γράμματα (ζωγαφίζω αντί ζωγραφίζω)Παραλείπουν συλλαβές (τραζι αντί τραπέζι)
Προσθέτουν συλλαβές (μολυλυβι αντί μολύβι)Αντιστρέφουν τη σειρά των γραμμάτων στα δίψηφα ή τρίψηφα (πέρτα αντί πέτρα)Αντικαθιστούν λέξεις με άλλες που μοιάζουν οπτικά Δεν βάζουν τελείεςΑντιστρέφουν γράμματα ή αριθμούς- καθρεπτική γραφή (π.χ. 3 με ε)
Μπερδεύουν τα γράμματα που μοιάζουν (π-τ, θ-φ, β-θ, ζ-ξ, π-κ, ζ-σ )
Δεν ξεκινούν την πρόταση με κεφαλαίο γράμμαΓράφουν το άρθρο ή το σύνδεσμο “και” δύο φορές (πήρα το το τετράδιο)Ξεχνούν λέξεις, συνήθως τα άρθρα και μάλιστα δεν εντοπίζουν την παράλειψη τους, ακόμα και όταν διαβάζουν (βάζω μολύβι στο θρανίο)Κάνουν πολλά ορθογραφικά λάθηΓνωρίζουν τους κανόνες ορθογραφίας αλλά δεν τους γενικεύουν, δεν τους τηρούν όταν γράφουνΚάνουν ορθογραφικά λάθη, ακόμα και στην αντιγραφήΚάνουν “άσχημα” γράμματα- μερικές φορές δυσανάγνωσταΔεν βάζουν τόνουςΔεν τηρούν τα διαστήματα ανάμεσα στις λέξεις- κολλάνε τις λέξεις μεταξύ τους ή γράφουν αραιά τα γράμματα και τις συλλαβές μιας λέξηςΤα γράμματα έχουν διαφορετικά μεγέθη και σχήματα
Τα γράμματα “πετούν” πάνω από τη γραμμή του τετραδίουΓράφουν πολύ αργάΔυσκολεύονται πολύ στην αντιγραφή- χρειάζονται πολύ χρόνο και κάνουν λάθηΔεν τηρούν τα περιθώρια και τις γραμμές των τετραδίωνΗ γραπτή έκφραση είναι πολύ απλή, συχνά μπερδεμένη, χωρίς σωστή σωστήΣτη γραπτή έκφραση ξεφεύγουν από το θέμαΟ ελεύθερος γραπτός λόγος περιέχει μικρές και σύντομες προτάσεις ή το εντελώς αντίθετο, τεράστιες προτάσεις, ασύνδετες μεταξύ τους!
Σοφία ΤσιντσικλόγλουΕιδική Παιδαγωγόςpaidagwgos.blogspot.gr