Είναι μια πολύ απλή άσκηση που έχει στόχο την ενίσχυση της ορθογραφίας των καταλήξεων και ένας καλός τρόπος για επανάληψη στους κανόνες που έχουν μάθει τα παιδιά. Μπορεί να γίνει στο σπίτι και στο σχολείο και για παιδιά όλων των τάξεων.
Επιλέγουμε μια ή περισσότερες καταλήξεις που θέλουμε να θυμίσουμε στα παιδιά. Για παράδειγμα μπορούμε να κάνουμε επανάληψη στα ρήματα σε – ιζω και τις εξαιρέσεις τους. Ζητάμε από το παιδί να γράψει μερικά ρήματα με τις καταλήξεις αυτές, όπως δείχνει και η φωτογραφία.
Το ίδιο μπορεί να γίνει για όλα τα ορθογραφικά π.χ. γράψε 5 ουσιαστικά σε -ης, σε -ο, σε -ι, σε -η αλλά και γραμματικά φαινόμενα π.χ. γράψε 5 ουσιαστικά, 5 ρήματα, 5 επίθετα, 5 επιρρήματα.
Η άσκηση μπορεί να γίνει με πολλούς τρόπους, ανάλογα με τον στόχο μας κάθε φορά. Αν το παιδί “κολλήσει” σε κάποια κατηγορία, το βοηθάμε θυμίζοντας του κάποιες λέξεις.
Μπορούμε επίσης να ζητήσουμε από τα παιδιά να σχεδιάσουν κάτι για κάθε κατηγορία. π.χ ζωγράφισε 2 ουσιαστικά σε -ος (ουρανός, βάτραχος) , 2 ουδέτερα σε -ο (δώρο, δέντρο), 2 θηλυκά σε -η (βροχή, ζώνη), κάνοντας την άσκηση πιο διασκεδαστική.
Με αυτή την άσκηση λοιπόν θυμίζουμε στα παιδιά τους κανόνες των καταλήξεων και τις εξαιρέσεις τους, δίνοντας τους την ευκαιρία να σκεφτούν από μόνα τους τις λέξεις σε κάθε κατηγορία.