Οι ασκήσεις απευθύνονται σε παιδιά δημοτικού χωρίς ή με μαθησιακές δυσκολίες. Τα υλικά που θα χρειαστείτε είναι πολύ απλά. Καταρχήν κενά χαρτιά ή τετράδιο, κόλλα και φωτογραφίες από περιοδικά! π.χ. πρόσωπα, ρούχα, φρούτα, δωμάτια, τοπία και οτιδήποτε άλλο ενδιαφέρον και κατάλληλο για την ηλικία του παιδιού ή εκτυπώστε φωτογραφίες από το διαδίκτυο.
Έπειτα μπορείτε να κάνετε πολλές ασκήσεις, μερικές από αυτές σας γράφω εδώ:
– Γραφή προτάσεων με τα αντικείμενα των φωτογραφιών. Κολλήστε τις φωτογραφίες στο χαρτί και ζητήστε από το παιδί να φτιάξει προτάσεις χρησιμοποιώντας τα αντικείμενα των φωτογραφιών.
– Ομαδοποίηση λέξεων: Κολλήστε μια ομάδα αντικειμένων π.χ. φρούτα και ζητήστε από το παιδί να γράψει όλα τα φρούτα που γνωρίζει. Το ίδιο μπορεί να γίνει με τα μέσα μεταφοράς, τα ρούχα κ.λ.π.
-Περιγραφή εικόνας: Κολλήστε μια όμορφη εικόνα με ένα δωμάτιο σπιτιού ή ένα τοπίο και ζητήστε από το παιδί να περιγράψει προφορικά ή γραπτά αυτό που βλέπει με όσες περισσότερες λεπτομέρειες μπορεί.
– Δημιουργία ιστορίας: Μια ή περισσότερες εντυπωσιακές εικόνες μπορεί να είναι πηγή έμπνευσης φανταστικών ιστοριών. π.χ. Έχουμε μια φωτογραφία με έναν σκύλο σε ένα λιβάδι. Ζητάμε από το παιδί να φτιάξει μια δική του ιστορία με αυτό που βλέπει. Για να το βοηθήσουμε κάνουμε ερωτήσεις τύπου “Πώς λένε τον σκύλο, πού μένει, τι κάνει εκεί στο λιβάδι, τι έγινε μετά” κ.λ.π.
– Βάλτε εικόνες σχετικές με κάποιο στόχο ορθογραφίας. π.χ. τα ουδέτερα σε -ο. Βρείτε φωτογραφίες αντικειμένων που ανήκουν σε αυτή την κατηγορία (καπέλο, αβγό, μωρό, ποδήλατο, μήλο, κλπ) και ζητήστε από το παιδί να φτιάξει μια πρόταση με την κάθε εικόνα, αφού πρώτα διδάξετε τον ορθογραφικό στόχο.
Σοφία Τσιντσικλόγλου
Ειδική Παιδαγωγός