Κεραμέως για Πανελλήνιες 2022: Βάλτε τα δυνατά σας, δώστε τον καλύτερό σας εαυτό!

Πανελλήνιες 2022: Τι αναφέρει στο μήνυμά της η κ.Νίκης Κεραμέως για τους υποψηφίους των Πανελλαδικών εξετάσεων 2022 ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ: Αγαπητά μας παιδιά, σας εύχομαι από καρδιάς καλή επιτυχία! Να πετύχετε...

Μακρή για Πανελλήνιες 2022: Έφτασε η στιγμή που η προσπάθειά σας θα σας δώσει το κίνητρο

Πανελλήνιες 2022 – Τι αναφέρει το μήνυμα της Υφυπουργού Παιδείας Ζέττας Μακρή στους υποψηφίους ΓΕΛ και ΕΠΑΛ ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ: Αγαπητές και αγαπητοί υποψήφιοι, προς όλες και όλους εσάς, που θα...

Πώς θα λειτουργήσει το Υπουργείο Παιδείας τις ημέρες των Πανελληνίων 2022

Αλλαγές στη λειτουργία του Υπουργείου Παιδείας τις ημέρες των Πανελληνίων 2022 .Για το διάστημα από τις 2-6-2022 έως και τις 30-6-2022, των Σαββάτων συμπεριλαμβανομένων, που διενεργούνται Πανελλαδικές Εξετάσεις, θα ισχύσουν...

Ξαφνικός θάνατος 12χρονης – Πέθανε στον ύπνο της

Ξαφνικός χαμός ενός 12χρονου κοριτσιού στη Θεσσαλονίκη.Η σορός του άτυχου κοριτσιού μεταφέρθηκε στην ιατροδικαστική υπηρεσία του ΑΠΘ για να διαπιστωθούν τα ακριβή αίτια του θανάτου του παιδιού Σύμφωνα με πληροφορίες...

Τέλος ο ΟΑΕΔ – Έρχεται η ΔΥΠΑ: Αυτό είναι το νέο σήμα

Τέλος εποχής για τον ΟΑΕΔ – Δείτε το λογότυπο της Δημόσιας Υπηρεσίας Απασχόλησης που παρουσίασε σήμερα το υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων. Αναλυτικότερα, όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, «το νέο...

Εμβόλιο: Πόσο αποτελεσματικές είναι οι 3 δόσεις από συνδυασμό διαφορετικών εμβολίων

Η τρίτη δόση κρίνεται ιδιαίτερα αναγκαία για την προστασία από την Όμικρον. Επίσης στους ασθενείς με ανοσοκαταστολή η τρίτη δόση από mRNA εμβόλιο βελτιώνει την προστασία τους. Οι τρεις δόσεις...

Κορoνοϊός: Τι δείχνει η πρώτη άμεση σύγκριση τεσσάρων εμβολίων

Η σύγκριση αφορά τόσο τα επίπεδα των αντισωμάτων όσο και της κυτταρικής ανοσίας, δηλαδή Τ-λεμφοκυττάρων (CD4+ και CD8+) και Β-κυττάρων. Επιστήμονες του Ινστιτούτου Ανοσολογίας La Jolla στην Καλιφόρνια των ΗΠΑ έδωσαν...

Πανελλήνιες 2022: Πώς θα εξεταστούν και πώς θα βαθμολογηθούν τα μαθήματα

Πανελλήνιες 2022: Ξεκινούν αύριο 2 Ιουνίου οι εξετάσεις για τους υποψήφιους των ΕΠΑΛ, ενώ την Παρασκευή 3 Ιουνίου οι εξετάσεις αρχίζουν για τους υποψήφιους των Γενικών Λυκείων. Πανελλήνιες 2022: Το πρόγραμμα...

Αναλήψεως 2022: Τι γιορτάζουμε

Σαράντα ημέρες συμπληρώνονται την Πέμπτη 2 Ιουνίου 2022 από την Ανάσταση έως την Ανάληψη του Κυρίου. Τι γιορτάζουμε Η παραμονή της Αναλήψεως 2022, η 1η Ιουνίου, είναι η τελευταία ημέρα...

ΝΕΕΣ διακοπές ρεύματος: Οι ώρες και οι περιοχές

Διαβάστε αναλυτικά την ανακοίνωσή της η ΔΕΔΔΗΕ αναφέρει τις περιοχές και τις ώρες όπου θα γίνουν οι προγραμματισμένες διακοπές ρεύματος. Η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ: «H ΔΕΔΔΗΕ Α.Ε. καταβάλλει διαρκείς προσπάθειες για τη...

Πανελλήνιες 2022: Αλλαγές στα αποτελέσματα φέτος – Τι θα ισχύει με όσους «χάσουν» τις εξετάσεις Ιουνίου

Πανελλήνιες 2022: Όπως έχει γίνει ήδη γνωστό, φέτος αναμένονται τα αποτελέσματα των Πανελληνίων 2022 νωρίτερα από κάθε άλλη χρονιά. Πιο συγκεκριμένα,  αρχές του Αυγούστου  φαίνεται να είναι η επικρατέστερη ημερομηνία...

Σε απόγνωση οι καταναλωτές λόγω ακρίβειας: Τα προϊόντα που είναι «απλησίαστα» – Αποκαλυπτικός πίνακας

Ακρίβεια: Οι ανατιμήσεις  πλέον αφορούν σειρά αγαθών που επηρεάζονται από τη δραστική αύξηση του κόστους παραγωγής, όπως είναι για παράδειγμα το γάλα και εν γένει τα γαλακτοκομικά προϊόντα. Πιο συγκρκριμένα,...

: Μια «ανάσα» πριν από την έναρξη των για την εισαγωγή τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, βρίσκονται οι υποψήφιοι.

Ποιές οι συμβουλές

Η επιστημονική ομάδα της συμβουλευτικής Γραμμής 115 25 είναι και φέτος στο πλευρό των μαθητών, των γονέων και κηδεμόνων τους, αλλά και των εκπαιδευτικών προκειμένου να ακούσει τους προβληματισμούς τους πριν τις εξετάσεις.

Η διαχείριση του άγχους των παιδιών και των γονέων τους είναι μια πολύ σημαντική παράμετρος.

Η επιστημονική ομάδα της Γραμμής απαντά στα ερωτήματα που τέθηκαν κατά τη διάρκεια των ψυχο-εκπαιδευτικών σεμιναρίων που διεξήχθησαν όλη τη σχολική χρονιά σε τάξεις των μαθητών της Γ΄Λυκείου.

Το Μαζί για το Παιδί συνομιλεί με μαθητές της Γ’ Λυκείου

Τη φετινή χρονιά, εμείς οι συνεργάτες του συμβουλευτικού κέντρου της Ένωσης «Μαζί για το Παιδί» πραγματοποιήσαμε ψυχο-εκπαιδευτικά σεμινάρια με θέμα το άγχος των και μπήκαμε στις σχολικές τάξεις σχολείων ανά την Ελλάδα.

Στόχος μας ήταν με τα  σεμινάρια αυτά να δώσουμε δύναμη στους μαθητές στην προσπάθειά τους για τις Πανελλήνιες εξετάσεις και να βοηθήσουμε να διαχειριστούν το άγχος τους με τον καλύτερο τρόπο.

Έτσι μας δόθηκε η ευκαιρία να ακούσουμε τις δυσκολίες και τους προβληματισμούς των εφήβων μερικά βήματα πριν από μια σημαντική για εκείνους στιγμή.

Πάμε να δούμε τα ζητήματα που περισσότερο μοιάζει να απασχολούν μέσα από τη δική μας εμπειρία.

1.  Προσωπική  επιτυχία ή αποτυχία η όλη μου η προσπάθεια

Μια από τις βασικές ανησυχίες των εφήβων μοιάζει να είναι το αν θα επιτύχουν ή θα αποτύχουν στην προσπάθειά τους.  Συχνά φοβούνται ότι αυτό το αποτέλεσμα θα επικυρώσει ή θα ακυρώσει την προσπάθειά τους ολοκληρωτικά. Σα μια κλίμακα άσπρου-μαύρου που δεν επιτρέπει κανένα άλλο χρώμα. Εδώ έχουμε να αναρωτηθούμε πόσο μπορεί και οι γονείς να έχουν υπερεστιάσει στην επιτυχία και δεν έχουν επεξεργαστεί και το σύνολο της μαθητικής πορείας αλλά και των επιθυμιών του εφήβου.

Στην σύγχρονη κοινωνία, οι γονείς θεωρούν την υψηλή μόρφωση ως ένα πολύ σημαντικό κριτήριο για την μετέπειτα επιτυχία, επαγγελματική αποκατάσταση και απόκτηση κύρους για το παιδί τους. Η μελέτη είναι πολύ συχνά αντικείμενο πίεσης από τους γονείς και η επίδοση στις εξετάσεις ένα κριτήριο για την πίστη τους ότι το παιδί είναι άξιο, αποδεκτό, όπως και για την ικανοποίησή τους από αυτό. Η στήριξή των γονέων στα παιδιά και η ενθάρρυνση να μορφωθούν και να πετύχουν είναι πολύ όμορφο πράγμα.

Όμως, όσο κι αν φαίνεται περίεργο, μερικές φορές η επιμονή των γονέων ή των δασκάλων στην απόδοση του παιδιού, μπορεί να αυξήσει το άγχος του αλλά και να μειώσει την απόδοσή του.  Συνήθως, η  πίεση για απόδοση δημιουργεί περισσότερο άγχος και ανασφάλεια στο παιδί με αποτέλεσμα να χάνει την συγκέντρωσή του ή/και να αποεπενδύει από την μαθησιακή διαδικασία και από πράγματα από τα οποία αντλεί χαρά.

Είναι σημαντικό οι γονείς να είναι σε επαφή με το δικό τους συναίσθημα, να μπορέσουν να το αναγνωρίσουν προκειμένου να αντιληφθούν που σταματούν οι ίδιοι και που ξεκινά το παιδί. Με αυτό τον τρόπο θα μπορέσουν να διαχωρίσουν αυτό που αφορά πραγματικά τον έφηβο από το δικό τους συναίσθημα και να μην τον επιβαρύνουν περισσότερο. Μέσω μιας τέτοιας διαχείρισης, θα είναι πιο εύκολο να ακούσουν πραγματικά τον έφηβο και τις ανάγκες του αυτήν την περίοδο, να είναι σε θέση να τις φροντίσουν και να σεβαστούν το ρυθμό του και τις δυνατότητές του.

2.  Αποχωρισμός από το σπίτι και άνοιγμα στην ενήλικη ζωή

Ένας άλλος παράγοντας που φάνηκε να στρεσάρει τους εφήβους είναι ο αποχωρισμός από το σπίτι και την ασφάλεια του. Σε πολλές περιπτώσεις ο αποχωρισμός και από τον τόπο διαμονής, τους φίλους, τις συνήθειες και γενικότερα τη ρουτίνα μοιάζουν πολύ δύσκολα, ενώ παράλληλα είναι πολύ επιθυμητά.

Το άγνωστο φοβίζει αλλά και ενθουσιάζει και η ελευθερία της ενήλικης ζωής χρειάζεται αγώνα.  Ένα οικογενειακό πλαίσιο όπου ενθαρρύνεται η έκφραση των συναισθημάτων, των σκέψεων, των αγωνιών αλλά και των φόβων ενός εφήβου μπορεί να λειτουργήσει πολύ βοηθητικά καθ’ όλη την διάρκεια αυτής της μεταβατικής περιόδου. Η δημιουργία ενός ασφαλούς πλαισίου όπου ο έφηβος μπορεί να επικοινωνήσει ανοιχτά όλα αυτά που τον απασχολούν και να νιώθει αποδεκτός.

3.  Αγωνία για οικονομικές δυσκολίες από τη φοιτητική ζωή

Παρατηρήσαμε ότι οι κοινωνικό-οικονομικές συνθήκες έχουν αντίκτυπο και σε αυτή την προσπάθεια των εφήβων. Ερωτήματα όπως «Πώς θα τα βγάλουν πέρα οι γονείς μου;», «Φοβάμαι ότι θα τους επιβαρύνω…», «Κι αν πρέπει να εργάζομαι ταυτόχρονα με τις σπουδές μου θα τα καταφέρω» συχνά απασχολούν τους εξεταζόμενους.

Για κάποιους μαθητές είναι ένας ακόμα λόγος άγχους ενώ για κάποιους μπορεί να είναι τόσο σημαντικός ώστε να μην προχωρήσουν σε επιλογή βάσει της επιθυμίας τους για το μέλλον αλλά βάσει των οικογενειακών αναγκών, ή ακόμα και να αποφασίσουν να μην προσπαθήσουν. «Γιατί να τους επιβαρύνω με φροντιστήρια αφού δε θα τα καταφέρω;»

Δε μπορούμε να παρακάμψουμε την καλή πρόθεση και την επιθυμία των γονέων να βοηθήσουν το παιδί τους. Από εκεί και πέρα, καλό θα είναι η επιλογή του φροντιστηρίου, όσον αφορά τουλάχιστον το Λύκειο, να γίνεται κατόπιν συζητήσεως με το παιδί. Πρέπει το παιδί να έχει λόγο σε αυτό, γιατί όπως γνωρίζουμε ο ρόλος του εκπαιδευτικού και το περιβάλλον το εκπαιδευτικό είναι πολύ σημαντικά.

Είναι πολύ σημαντικό να έχει γίνει εκ των προτέρων μια εκτεταμένη συζήτηση μεταξύ γονέων και εφήβων σχετικά με τις δυνατότητες και τις δυσκολίες, ώστε να είναι κάτι που και οι δυο πλευρές έχουν γνώση και να μην πρέπει ο έφηβος να θυσιαστεί στην αγωνία ότι δεν μπορούν να τον στηρίξουν. Η οικογένεια χρειάζεται να βοηθήσει τον έφηβο να φτιάξει ένα πλάνο βάσει τόσο των επιθυμιών του αλλά και των δυνατοτήτων της οικογένειας.

Πανελλήνιες 2022: Οι προβληματισμοί των μαθητών και οι συμβουλές από ειδικούς

Πανελλήνιες 2022: Μια «ανάσα» πριν από την έναρξη των εξετάσεων για την εισαγωγή τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, βρίσκονται οι υποψήφιοι.

Φορολογικές δηλώσεις 2022: Ποιοί μπορούν να κάνουν διορθώσεις χωρίς πρόστιμο

Φορολογικές δηλώσεις 2022: Τροποποιήσεις στις δηλώσεις τους μπορούν να κάνουν όσοι διαπιστώνουν εκ των υστέρων ότι υπάρχουν λάθη ή παραλείψεις. Ποιοί μπορούν να κάνουν διορθώσεις Η εφαρμογή για την ηλεκτρονική...