Με τους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς να ψηφίζουν αύριο 14 Μαρτίου στο Κολέγιο Δελασάλ, 10:00 - 16:00 στην περιοχή Πεύκα (Ρετζίκι) συνεχίζονται οι εκλογές του συλλόγου μας. Οι συνάδελφοι που εργάζονται σε γειτονικά σχολεία της Δυτικής Θεσσαλονίκης καλό είναι να ενημερώσουν και όσους τυχόν δεν το έχουν πληροφορηθεί. Ημερομηνία Τόπος Ώρες Τρίτη 14-3-2017 Κολέγιο Δελασάλ 10:00 – 16:00 Τετάρτη 15-3-2017 Ξενοδοχείο Imperial, Αντιγονιδών 13 14:00 – 20:00 Πέμπτη 16-3-2017 Κολέγιο Ανατόλια 10:00 – 16:30 Παρασκευή 17-3-2017 Αμερικανική Γεωργική Σχολή 12:00 – 16:00 Σάββατο 18-3-2017 Ξενοδοχείο Imperial, Αντιγονιδών 13 10:00 – 17:00 Δευτέρα 20-3-2017 Εκπαιδευτήρια Απόστολος Παύλος 11:00 – 16:00
Μετά το Κολέγιο Δελασάλ, όπου οι συνάδελφοι ενημερώθηκαν από κλιμάκιο του ΣΙΕΛΒΕ και της ΟΙΕΛΕ και ψήφισαν μαζικά, οι εκλογές συνεχίζονται αύριο Τετάρτη 15 Μαρτίου στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, στο Ξενοδοχείο Imperial, Αντιγονιδών 13. Όσοι συνάδελφοι διευκολύνονται να ψηφίσουν στο κέντρο της πόλης, μπορούν να το κάνουν αύριο και το Σάββατο 18 Μαρτίου. Ημερομηνία Τόπος Ώρες Τετάρτη 15-3-2017 Ξενοδοχείο Imperial, Αντιγονιδών 13 14:00 – 20:00 Πέμπτη 16-3-2017 Κολέγιο Ανατόλια 10:00 – 16:30 Παρασκευή 17-3-2017 Αμερικανική Γεωργική Σχολή 12:00 – 16:00 Σάββατο 18-3-2017 Ξενοδοχείο Imperial, Αντιγονιδών 13 10:00 – 17:00 Δευτέρα 20-3-2017 Εκπαιδευτήρια Απόστολος Παύλος 11:00 – 16:00
ΣταΕκπαιδευτήρια "Απόστολος Παύλος" στο Πανόραμα, την Δευτέρα 20 Μαρτίου, 11:00 - 16:00, ολοκληρώνεται η πολυήμερη εκλογική διαδικασία του συλλόγου μας. Όσοι συνάδελφοι δεν πρόλαβαν να ψηφίσουν τις προηγούμενες ημέρες μπορούν να το κάνουν την Δευτέρα.Συμμετέχουμε, Δυναμώνουμε, Διεκδικούμε
Συνεχίζεται η ψηφοφορία του Συλλόγου με αυξημένο ποσοστό συμμετοχής. Δεκάδες νέοι συνάδελφοι έχουν γίνει μέλη του ΣΙΕΛΒΕ, γεγονός που αποδεικνύει την ισχυρή δυναμική του κλάδου.Οι εκλογές διεξάγονται αύριο Σάββατο 18-3 στο ξενοδοχείο Imperial, Αντιγονιδών 13, από τις 10:00 έως τις 17:00. Τη Δευτέρα, 20/3 οι εκλογές ολοκληρώνονται στο ιδιωτικό εκπαιδευτήριο Απ. Παύλος , από τις 11:00 έως τις 16:00.
Μετά την ιδιαίτερα ενθαρρυντική προσέλευση των συναδέλφων στο Κολέγιο Ανατόλια, αύριο Παρασκευή 17-3 την σκυτάλη παίρνει η Αμερικανική Γεωργική Σχολή, όπου από τις 12:00 μέχρι τις 16:00 μπορούν να ψηφίσουν και όλοι οι συνάδελφοι που υπηρετούν σε γειτονικά σχολεία. Ημερομηνία Τόπος Ώρες Παρασκευή 17-3-2017 Αμερικανική Γεωργική Σχολή 12:00 – 16:00 Σάββατο 18-3-2017 Ξενοδοχείο Imperial, Αντιγονιδών 13 10:00 – 17:00 Δευτέρα 20-3-2017 Εκπαιδευτήρια Απόστολος Παύλος 11:00 – 16:00
Η ΟΙΕΛΕ κατήγγειλε στη Διεύθυνση ΔΕ Ξάνθης την επιβολή οικονομικού στραγγαλισμού του εκπαιδευτικού Χότσικα Νιχάτ, του οποίου η απόλυση κρίθηκε παράνομη ως καταχρηστική και ακυρώθηκε από το αρμόδιο υπηρεσιακό συμβούλιο. Παρά το γεγονός ότι ο Νιχάτ έχει επιστρέψει, μετά από δικαστική απόφαση, στα καθήκοντά του εδώ και δύο μήνες, το σχολείο δεν του καταβάλλει τις νόμιμες αποδοχές, ενώ οφείλει να του καταβάλλει και τους μισθούς της περιόδου Νοεμβρίου-Ιανουαρίου.Η ΟΙΕΛΕ ζήτησε από τη Διεύθυνση να γίνει ταυτόχρονα έλεγχος των μισθοδοτικών καταστάσεων του σχολείου από τις οποίες προκύπτει πως όλοι οι εκπαιδευτικοί πληρώνονται κανονικά πλην του Νιχάτ, γεγονός που καταδεικνύει την εκδικητική στάση της διοίκησης του σχολείου εναντίο του.Η Διεύθυνση ΔΕ Ξάνθης με έγγραφό της πήρε θέση για την πρωτοφανή και καταφανώς παράνομη πρακτική του σχολείου, ζητώντας άμεσα να αποκατασταθεί η νομιμότητα και να καταβληθούν οι δεδουλευμένες αποδοχές στον συνάδελφό μας.Tις επόμενες ημέρες εκπρόσωποι της Ομοσπονδίας θα επισκεφτούν τη Διεύθυνση και το τοπικό παράρτημα της Επιθεώρησης Εργασίας.
Σήμερα στα Εκπ. "Ο Απόστολος Παύλος" ολοκληρώθηκαν με επιτυχία οι αρχαιρεσίες του συλλόγου μας. Ψήφισαν συνολικά 416 συνάδελφοι εκ των οποίων οι 78 για πρώτη φορά!Ο αριθμός των ψηφισάντων αυξήθηκε κατά 15% σε σχέση με το 2015 και δημιουργεί έντονα συναισθήματα αισιοδοξίας και μεγάλης ευθύνης. Η μεγάλη επιτυχία της συσπείρωσης και ενότητας του συλλόγου1. δικαιώνει την απόφαση της Γενικής Συνέλευσης για διενέργεια εκλογών εντός των σχολικών μονάδων2. επιβραβεύει το αίσθημα ευθύνης όλων των μελών του συλλόγου που προσήλθαν μαζικά στην κάλπη, αλλά και όσους εργάστηκαν για την καλή οργάνωση των αρχαιρεσιών.3. επιδοκιμάζει τις προσπάθειες και την στάση του απερχόμενου ΔΣ να βρίσκεται πάντοτε δίπλα στους συναδέλφους, ιδιαίτερα τα τελευταία δύσκολα χρόνια4. Επικροτεί την ποιότητα του συνδικαλισμού που ασκείται όλα αυτά τα χρόνια από τον σύλλογο και την ομοσπονδία και λειτουργεί ανατροφοδοτικά γεμίζοντας με δύναμη, κουράγιο και ευθύνη όσους θα εκλεγούν στα διοικητικά όργαναΗ δεκαήμερη περίοδος των αρχαιρεσιών του συλλόγου μας αποτελεί πλέον ιστορικό γεγονός. Είναι όμως και μια καινούργια αρχή για ακόμη πιο αποτελεσματική λειτουργία και ενότητα. Οφείλουμε ένα μεγάλο ευχαριστώ σε όσους βοήθησαν για το σημερινό αποτέλεσμα, στα μέλη της εφορευτικής επιτροπής, στα σχολεία που φιλοξένησαν τις διαδικασίες ψηφοφορίας και διευκόλυναν την άσκηση των συνδικαλιστικών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών.Σε νεότερη ανακοίνωση θα αναρτηθούν τα λεπτομερή αποτελέσματα.Συμμετέχουμε, δυναμώνουμε, διεκδικούμε - ΣΙΕΛΒΕ
Συγκροτήθηκε σήμερα σε σώμα το νέο Διοικητικό Συμβούλιο του ΣΙΕΛΒΕ. Τα εννέα μέλη του νέου ΔΣ είναι τα εξής:1. Πρόεδρος : Βουρκούδης Απόστολος2. Αντιπρόεδρος: Χότσικα Νιχάτ3. Γεν. Γραμματέας: Σελέκος Δημήτρης4. Αν. Γεν. Γραμματέας: Αηδονίδης Μιλτιάδης5. Ταμίας: Δελιγκάς Μένιος6. Μέλος: Χρυσός Αντώνης 7. Μέλος: Κιοσές Χρήστος8. Μέλος: Κασάπης Κώστας9. Μέλος: Σακκάς ΠαναγιώτηςΤο νέο ΔΣ συνήλθε μέσα σε πνεύμα ενότητας και σύμπνοιας και αποφάσισε καταρχάς να εντείνει τις προσπάθειές του για την διεκδίκηση των δικαιωμάτων των μελών του. Επίσης αποφασίστηκε η εντατικοποίηση της επαφής με τους συναδέλφους και της αμφίδρομης ενημέρωσης.Συνάδελφοι, επικοινωνείτε με τα μέλη του ΔΣ για οποιοδήποτε ζήτημα σας απασχολεί στα σχολεία σας. Η ενότητα η δύναμή μας.
Η ΟΙΕΛΕ δίνει σήμερα στη δημοσιότητα το σχέδιο της πλήρους εμπορευματοποίησης της εκπαίδευσης, της απόσυρσης της κρατικής εποπτείας από την Παιδεία και της μετατροπής των σχολείων σε αμιγείς επιχειρήσεις. Αφού οι γνωστοί επιχειρηματικοί κύκλοι απέτυχαν να καταρρίψουν το Ν. 4415/2016, μεγάλα ιδιωτικά σχολεία που στο παρελθόν έχουν εμπλακεί σε σοβαρές υποθέσεις παραβίασης της νομοθεσίας (διαρροή θεμάτων ΙΒ, αδήλωτη εργασία, παράνομες απολύσεις κ.λπ.) επιχειρούν από την πίσω πόρτα να απαλλαγούν από κάθε κρατικό έλεγχο και να εισάγουν στυγνούς όρους αγοράς στη διαδικασία παροχής ενός ευαίσθητου δημόσιου αγαθού. Και τούτο όχι για την «αναβάθμιση της παρεχόμενης εκπαίδευσης», όπως έντεχνα παρουσιάζουν τις πρωτοβουλίες τους, αλλά για να μπορούν χωρίς κανένα έλεγχο να στήσουν επιχειρήσεις παροχής τίτλων σπουδών μόνο για όσους έχουν τη δυνατότητα να πληρώσουν.ΤΟ ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣΣε παγκόσμιο επίπεδο, η επιχείρηση για την πλήρη ιδιωτικοποίηση του εκπαιδευτικού συστήματος έχει ξεκινήσει εδώ και μερικές δεκαετίες. Ο Appleστο εξαίρετο βιβλίο του «Επίσημη Γνώση» αναφέρει ότι η «συντηρητική επίθεση» στο δημόσιο αγαθό της εκπαίδευσης άρχισε τη δεκαετία του ’80 σε ΗΠΑ και Βρετανία με την εισαγωγή αμιγώς τεχνοκρατικών όρων που αντικαθιστούν τις παιδαγωγικές αρχές, με την επέκταση της «ελεύθερης» γονεϊκής επιλογής και με την «αγοραιοποίηση της Παιδείας».Στη χώρα μας η στρατηγική αυτή έχει ξεκινήσει να εφαρμόζεται από το 2010. Διόλου τυχαία, ταυτόχρονα με την έναρξη της χειρότερης κρίσης στην μεταπολεμική της ιστορία, άρχισε η σταδιακή απορρύθμιση της εκπαίδευσης με σειρά νόμων (3848/2010, 4254/2014), που είχαν ως στόχο την αποδυνάμωση του δημόσιου εκπαιδευτικού συστήματος και την εισαγωγή όρων ασύδοτης αγοράς στο χώρο της Παιδείας. Ιδιαίτερα με τον τελευταίο νόμο (4254/2014) αποσύρθηκε κάθε εποπτεία της πολιτείας από τα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια, με αποτέλεσμα να γιγαντωθούν παρανομίες που μέχρι τότε βρίσκονταν υπό σχετικό έλεγχο (καταστρατήγηση ωρολόγιων προγραμμάτων, αλλοίωση βαθμολογιών, έκδοση παράνομων τίτλων σπουδών). Πλέον, η ηγεσία των ιδιωτικών εκπαιδευτηρίων και οι πολιτικές δυνάμεις που τη στηρίζουν βρίσκονταν κοντά στην υλοποίηση ενός σκοτεινού οράματος για την εκπαίδευση που θέλει την πρόσβαση στο εκπαιδευτικό αγαθό και την κατάκτηση των υψηλά αμειβόμενων θέσεων εργασίας μόνο για τα παιδιά των (πραγματικά) προνομιούχων.Η ΜΕΘΟΔΕΥΣΗ ΚΑΠΟΙΩΝ ΙΔΙΩΤΙΚΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΚΑΜΨΗ ΤΗΣ ΕΠΟΠΤΕΙΑΣ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ ΜΕΣΩ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ ΠΑΡΑΝΟΜΩΝ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΩΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣΗ ψήφιση του Ν. 4415/2016 αποτέλεσε κυματοθραύστη στις ορέξεις των συγκεκριμένων πολιτικών και επιχειρηματικών κύκλων, καθώς σε ένα βαθμό αποκατέστησε τη συνταγματική νομιμότητα και τον εποπτικό ρόλο του κράτους στην ιδιωτική εκπαίδευση. Από τη στιγμή που όλες οι απόπειρες για να αποσυρθεί η εποπτεία της πολιτείας από την ιδιωτική εκπαίδευση έπεσαν στο κενό (χρησιμοποιήθηκε από τους συγκεκριμένους κύκλους ακόμη και η υπόθεση του εκπαιδευτικού στο ιδιωτικό μειονοτικό σχολείο της Ξάνθης προκειμένου να «πέσει» ο Ν. 4415/2016), έπρεπε να βρεθεί άλλη μέθοδος για να παρακαμφθεί ο έλεγχος της πολιτείας. Αποκαλύπτουμε σήμερα ότι συγκεκριμένα ιδιωτικά σχολεία, εκπρόσωποι των οποίων βρέθηκαν πίσω από τις νομοθετικές πρωτοβουλίες της περιόδου 2010-14, χρησιμοποιούν ως Δούρειο Ίππο παράνομες διαδικασίες αξιολόγησης μέσω της ένταξής τους σε ένα φορέα με το όνομα «Ελληνική Εταιρία Διοικήσεως Επιχειρήσεων»(ΕΕΔΕ) που σκοπό έχει τη διάδοση, ανάπτυξη και προβολή των αρχών, των μεθόδων και της πρακτικής του σύγχρονου μάνατζμεντ» στις επιχειρήσεις – μέλη του. Η συγκεκριμένη εταιρία παρέχει πιστοποιητικά ποιότητας στα μέλη της με βάση δικά της κριτήρια και δικούς της αξιολογητές που ουδεμία σχέση έχουν με την εκπαίδευση. Συνεργαζόμενα σχολεία αναφέρονται στο site της Εταιρίας και αναρτήσεις στο διαδίκτυο το Ελληνοαμερικανικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Κολλέγιο Αθηνών – Κολλέγιο Ψυχικού και η «Νέα Γενιά Ζηρίδη».Eκτός όμως από τα σχολεία αυτά, υπάρχουν και άλλα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια «υπεράνω υποψίας», τα οποία προετοιμάζουν πιστοποίηση iso (!) κατά παράβαση των κείμενων διατάξεων. Η πιστοποίηση αυτή είναι άγνωστο από ποιους φορείς διεξάγεται και βάσει ποιων διαδικασιών η πιστοποίηση αυτή εκδίδεται.TOTAL QUALITY MANAGEMENT: ΟΓΟΝΕΑΣ-ΠΕΛΑΤΗΣ, ΟΜΑΘΗΤΗΣ-ΠΡΟΪΟΝΗ εταιρεία αυτή συνεργάζεται στενά με όλους τους μεγάλους εργοδοτικούς φορείς της χώρας (ΣΕΒ, ΣΕΤΕ) και είναι φανερό από την ιστοσελίδα της πως έχει ως στόχο στο κομμάτι της εκπαίδευσης να δημιουργήσει ένα παράλληλο παραεκπαιδευτικό σύστημα, χωρίς φυσικά κανένα έλεγχο της πολιτείας. Η εταιρεία αυτή προβάλλει ως εργαλείο εποπτείας των φορέων εκπαίδευσης και γενικά των επιχειρήσεων το TotalQualityManagement. Ας δούμε όμως ποιες γενικές αρχές προτάσσει το TotalQualityManagementστην εκπαίδευση με βάση τη σχετική βιβλιογραφία:• Εργαλειακή γνώση• Ευέλικτο εκπαιδευτικό δυναμικό• Η συμμόρφωση του προϊόντος στις απαιτήσεις του πελάτη• Οι μαθητές ως εργαζόμενοι και ως προϊόνταΠΡΟΣΧΗΜΑΤΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΜΕ ΔΙΠΛΟ ΣΤΟΧΟ: ΠΡΟΒΟΛΗ ΔΗΘΕΝ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΣΤΟΧΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ «ΑΝΕΠΙΘΥΜΗΤΩΝ» ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝΣτα προαναφερθέντα σχολεία εφαρμόζονται κρυφά, ή φανερά «αξιολογικές» διαδικασίες. Μάλιστα είχε προκληθεί σάλος στην εκπαιδευτική κοινότητα με τη διαδικασία αξιολόγησης του εκπαιδευτηρίου «Νέα Γενιά Ζηρίδη». Η διοίκηση του σχολείου επέβαλε την πραγματοποίηση δειγματικών διδασκαλιών στους εκπαιδευτικούς. Προσέλαβε δε για τη διαδικασία δύο ανθρώπους που δεν είχαν καμία ελληνική, ή διεθνή πιστοποίηση αξιολόγησης, έναν συνταξιούχο (!) εκπαιδευτικό και μια επίκουρη καθηγήτρια Πανεπιστημίου. Το προσχηματικό της διαδικασίας αποδεικνύεται και από τα «κείμενο αξιολόγησης», ένα δαιδαλώδες κείμενο-συρραφή αντιγραμμένων κειμένων από ξένα βιβλία που, όπως μας ανέφεραν ειδικοί στο ζήτημα της πιστοποίησης της εκπαίδευσης, ήταν αδύνατον να εφαρμοστεί. Ο πραγματικός λόγος της δήθεν αξιολόγησης ήταν ότι το εν λόγω εκπαιδευτήριο, γεννώντας κατακραυγή σε εκπαιδευτικούς και γονείς, είχε απολύσει λίγους μήνες πριν καταξιωμένους εκπαιδευτικούς με προϋπηρεσία άνω των 15 ετών! Επομένως, έπρεπε να αιτιολογήσει τις επόμενες απολύσεις με δήθεν επιστημονικό επίχρισμα. Η πολιτεία με Υ.Α. έβαλε τέλος στην παράνομη και προσχηματική αυτή διαδικασία αξιολόγησης, γεγονός που προκάλεσε την έντονη αντίδραση του σχολείου και της ηγεσίας των σχολαρχών μέσω στημένων δημοσιευμάτων.Το έτερο σχολείο που έχει ενταχθεί στη συγκεκριμένη εταιρεία, το Κολλέγιο Αθηνών, έχει πρωτοστατήσει τα τελευταία χρόνια στην προσπάθεια απορρύθμισης της εκπαίδευσης στη χώρα. Είναι γνωστό στο ευρύ κοινό το γεγονός ότι το συγκεκριμένο εκπαιδευτήριο ξεκίνησε να απολύει εκπαιδευτικούς χωρίς αιτιολόγηση πριν καν ψηφιστεί ο νόμος και χωρίς φυσικά καμιά επίπτωση από τις τότε αρχές. Πριν από μερικούς μήνες μάλιστα, πιστοί στις αρχές της …ποιοτικής αξιολόγησης, απέλυσαν τον επί χρόνια Υποδιευθυντή του σχολείου και υπεύθυνο για τη συγκεκριμένη αξιολογική διαδικασία στο Λύκειο!Για ποιο λόγο, άραγε;Αναρωτιέται εύλογα κάποιος, για ποιο λόγο το Κολλέγιο, αφού θέλει να «αναβαθμίσει την ποιότητά του», εντασσόμενο στην εν λόγω εταιρεία, δεν ακολούθησε τις οδηγίες του πορίσματος της επιτροπής του Χάρβαρντ (που το ίδιο κάλεσε στην Ελλάδα στα τέλη της δεκαετίας του ’90) και η οποία είχε προειδοποιήσει πως το σχολείο παρακμάζει και πως θα πρέπει να βελτιωθούν οι εργασιακές συνθήκες και να σταματήσει το πελατειακό καθεστώς εύνοιας των γόνων των ισχυρών.Ο ΚΙΝΔΥΝΟΣ ΑΦΟΡΑ ΟΛΗ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΤΑ ΙΔΙΩΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑΗ εισαγωγή όρων ασύδοτης αγοράς στα ιδιωτικά σχολεία που αποτελεί κύρια επιδίωξη συγκεκριμένης μερίδας των επιχειρηματιών της εκπαίδευσης, δεν αφορά μόνο το συγκεκριμένο χώρο. Σε περίπτωση που αντικατασταθεί η κρατική εποπτεία από αγοραίους θεσμούς, πλέον η κατάσταση θα γίνει ανεξέλεγκτη για ολόκληρη την εκπαίδευση και οι συνέπειες θα είναι δραματικές για όλη την κοινωνία. Το πλέον σημαντικό είναι ότι ουδείς θα γνωρίζει ποιοι και με ποιες διαδικασίες θα εκδίδουν τίτλους σπουδών και σε ποιους μαθητές! Είναι νωπή, άλλωστε, η αποκάλυψη της Ομοσπονδίας ότι σε ιδιωτικά σχολεία εκδίδονται τίτλοι σπουδών σε μαθητές-φαντάσματα, που δεν παρακολουθούν καν μαθήματα!Αποτελεί κύρια υποχρέωση της πολιτείας να προασπίσει το Σύνταγμα και τους νόμους και να μην επιτρέψει σε επιχειρηματίες που δραστηριοποιούνται στο χώρο της εκπαίδευσης να ανοίξουν την κερκόπορτα της εμπορευματοποίησης. Μια τέτοια εξέλιξη θα πλήξει αποκλειστικά τα παιδιά που φοιτούν σε σχολεία που λειτουργούν νόμιμα, οξύνοντας τις εκπαιδευτικές και τις κοινωνικές ανισότητες.
Συγκινητική υπήρξε η στήριξη που παρείχαν τα μέλη του συλλόγου μας στον αγωνιζόμενο εδώ και μήνες συνάδελφο από την Ξάνθη Χότσικα Νιχάτ. Στις πρόσφατες εκλογές ο Νιχάτ έλαβε εκατοντάδες ψήφους και εξελέγη ομόφωνα Αντιπρόεδρος στο ΔΣ του συλλόγου μας. Επίσης, αποφασίστηκε να ζητηθεί από την ΟΙΕΛΕ να τοποθετηθεί ως εκπρόσωπος των ιδιωτικών εκπαιδευτικών στα Υπηρεσιακά Συμβούλια (ΠΥΣΔΕ - ΠΥΣΠΕ) στην Θράκη.Στο πρόσωπο του Χότσικα Νιχάτ που αγωνίζεται (απλήρωτος ήδη από τον Οκτώβριο) για την τήρηση του νόμου στην ιδιωτική εκπαίδευση, αναγνωρίζουμε κάθε ιδιωτικό εκπαιδευτικό με αξιοπρέπεια και σθένος.Η Ενότητα η Δύναμή μας
Αρ. Πρωτ. 1255 Αθήνα 07/04/2017 Προς Τους Συλλόγους Εκπαιδευτικών Π.Ε. Θέμα: Εγκύκλιος του Γενικού Γραμματέα του Υπουργείου Παιδείας για «διαφήμιση» συνεδρίου με θέμα «Αξιολόγηση στην Εκπαίδευση» Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. καταγγέλλει την ενέργεια του Γενικού Γραμματέα του Υπουργείου Παιδείας κ. Παντή να «διαφημίζει» με εγκύκλιό του προς τους εκπαιδευτικούς, συνέδριο και μάλιστα με οικονομικό κόστος για όσους το παρακολουθήσουν, που πραγματοποιεί αστική, μη κερδοσκοπική εταιρεία με θέμα «Αξιολόγηση στην Εκπαίδευση» (!!!). Είναι δικαίωμα της κάθε εταιρείας να διοργανώνει τις δράσεις που αποφασίζει (η συγκεκριμένη, το ΕΛ.Π.ΠΟ. προσφέρει εκπαιδευτικά προγράμματα κατάρτισης με δίδακτρα) και φυσικά είναι δικαίωμα του οποιουδήποτε να τις παρακολουθεί. Αυτό που είναι αδιανόητο είναι ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Παιδείας μέσα από την άσκηση του θεσμικού του ρόλου να αναγορεύεται, έστω και έμμεσα, σε συνεργάτη της όποιας εταιρείας. Ακόμη πιο εξοργιστικό είναι το γεγονός ότι το συνέδριο που «διαφημίζει» ο Γενικός Γραμματέας (μέλος της κυβέρνησης που όταν ως κόμμα ήταν στην αντιπολίτευση μαχόταν μαζί με το εκπαιδευτικό κίνημα κατά της αξιολόγησης – χειραγώγησης) έχει ως θέμα του την αξιολόγηση στην εκπαίδευση. Θυμίζουμε στην πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας ότι η δέσμευσή του προς τη Δ.Ο.Ε. για κατάργηση του θεσμικού πλαισίου της αξιολόγησης – χειραγώγησης παραμένει μια ακόμη ανεκπλήρωτη υπόσχεση της κυβέρνησης και ότι κάθε σχετική με την αξιολόγηση συζήτηση που γίνεται εντός του πλαισίου αυτού παραπέμπει ευθέως σε χειραγώγηση. Όταν, μάλιστα, φτάνει ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου να την ενισχύει, είναι σαφές ότι δεν μπορεί να αποτελεί παρά μέρος της συνολικής στάσης της κυβέρνησης απέναντι στο ζήτημα. Καταδικάζουμε τη διαφήμιση των πληρωμένων προγραμμάτων για την εφαρμογή της αξιολόγησης από τον Γενικό Γραμματέα του Υπουργείου Παιδείας, καλούμε τον ίδιο να ανακαλέσει άμεσα την εγκύκλιο και τον κύριο Υπουργό Παιδείας να φροντίσει ώστε να μην επαναληφθούν παρόμοια φαινόμενα στο μέλλον αλλά και να υλοποιήσει άμεσα τη δέσμευση της κυβέρνησης για κατάργηση του θεσμικού πλαισίου της αξιολόγησης – χειραγώγησης. Πατήστε ΕΔΩγια να διαβάσετε την ανακοίνωση σε μορφή PDF
Αρ. Πρωτ. 1258 Αθήνα 12/04/2017 Προς Τους Συλλόγους Εκπαιδευτικών Π.Ε. Θέμα : Καθυστέρηση της ανακοίνωσης καταβολής β’ δόσης λειτουργικών δαπανών στις σχολικές μονάδες Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. εκφράζει την έντονη διαμαρτυρία του για την επανάληψη, για μια ακόμη φορά, του απαράδεκτου φαινομένου της καθυστέρησης καταβολής των κονδυλίων που αφορούν την κάλυψη των λειτουργικών δαπανών των σχολείων. Συγκεκριμένα δεν έχει, καν, ανακοινωθεί ακόμη η καταβολή της β’ δόσης του 2017. Παρά το γεγονός ότι στις κατά καιρούς συζητήσεις ακόμα και η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας αναγνωρίζει ότι τα χρήματα δεν επαρκούν (ιδιαίτερα τη φετινή χρονιά με το βαρύ χειμώνα και με τις έκτακτες ανάγκες που δημιουργεί η λειτουργία των ΔΥΕΠ), καμιά ενέργεια δε γίνεται στην κατεύθυνση της έγκαιρης απόδοσής τους στα σχολεία. Τονίζουμε, επίσης, ότι τα προβλήματα ελλιπούς χρηματοδότησης ενισχύονται από τη δυσλειτουργία στο σύστημα απόδοσης των χρημάτων από τους Δήμους στις σχολικές μονάδες. Οι αδικαιολόγητες καθυστερήσεις, τα διαφορετικά, κατά περίπτωση, σκεπτικά στον τρόπο χρηματοδότησης, η αδιαφάνεια που επικρατεί σε πάρα πολλές περιπτώσεις στη διαχείριση των κονδυλίων από τους Δήμους, δημιουργούν τεράστια προβλήματα στη λειτουργία των σχολικών μονάδων. Η κυβέρνηση (μέσω των αρμόδιων Υπουργείων) οφείλει να παρέμβει ώστε τα σχολεία να μπορούν να ανταπεξέρχονται στις ανάγκες τους και να λειτουργούν ομαλά. Πατήστε ΕΔΩγια να διαβάσετε την ανακοίνωση σε μορφή PDF
1. Προκηρύσσεται διαγωνισμός για την εισαγωγή στη Διπλωματική Ακαδημία δεκαπέντε (15) υποψηφίων Ακολούθων Πρεσβείας. Ο διαγωνισμός θα διενεργηθεί στην Αθήνα, σε χώρο και ώρα, που θα εξαρτηθεί από τον αριθμό των αιτήσεων συμμετοχής και θα ανακοινωθεί εγκαίρως, με ημερομηνία έναρξης την Τρίτη, 30 Μαΐου 2017 και ώρα 10.00. 2. Οι επιτυχόντες υποψήφιοι, προκειμένου να πραγματοποιηθεί ο διορισμός τους, θα πρέπει: α) Να έχουν την ελληνική ιθαγένεια, β) να έχουν την υγεία και τη φυσική καταλληλότητα που απαιτείται για την εκτέλεση των καθηκόντων των προκηρυσσόμενων θέσεων, γ) οι άνδρες να έχουν εκπληρώσει τις στρατιωτικές τους υποχρεώσεις ή να έχουν απαλλαγεί νόμιμα από αυτές, δ) να μην έχουν τα προβλεπόμενα στο άρθρο 66 του Οργανισμού του Υπουργείου Εξωτερικών κωλύματα διορισμού και ε) να κατέχουν τους απαιτούμενους τίτλους σπουδών μέχρι την ημερομηνία λήξης της προθεσμίας υποβολής των αιτήσεων. Οι προϋποθέσεις διορισμού πρέπει να συντρέχουν τόσο κατά το χρόνο υποβολής των σχετικών αιτήσεων όσο και κατά το χρόνο εισαγωγής στη Διπλωματική Ακαδημία. 3. Στο διαγωνισμό γίνονται δεκτοί υποψήφιοι, οι οποίοι: α) Να έχουν συμπληρώσει το εικοστό πρώτο (21ο ) έτος της ηλικίας. Για τη συμπλήρωση του ανωτέρω ορίου ηλικίας ως ημέρα γέννησης θεωρείται η 1 η Ιανουαρίου.β) κατέχουν πτυχίο Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης Ελληνικού Α.Ε.Ι. ή Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου (Ε.Α.Π.) ή αναγνωρισμένο ισότιμο τίτλο της αλλοδαπής. Εάν ο τίτλος έχει αποκτηθεί στην αλλοδαπή, απαιτείται πράξη αναγνώρισης από το ΔΙ.Κ.Α.Τ.Σ.Α, ή το Ι.Τ.Ε. για την ισοτιμία τίτλου ή πιστοποιητικό αναγνώρισης από τον Διεπιστημονικό Οργανισμό Αναγνώρισης Τίτλων Ακαδημαϊκών και Πληροφόρησης (Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π.) περί ισοτιμίας. Σε περίπτωση που από την πράξη ή το πιστοποιητικό αναγνώρισης δεν προκύπτει το γνωστικό αντικείμενο, απαιτείται βεβαίωση από το Εκπαιδευτικό Ίδρυμα που χορήγησε τον τίτλο, η οποία να καθορίζει το γνωστικό αντικείμενο, καθώς και επίσημη μετάφρασή της. Εξαιρούνται από την υποχρέωση προσκόμισης πράξης αναγνώρισης για την ισοτιμία του τίτλου, όσοι υποψήφιοι υποβάλλουν αποφάσεις αναγνώρισης επαγγελματικών προσόντων ή επαγγελματικής ισοδυναμίας τίτλων τυπικής ανώτατης εκπαίδευσης οι οποίες χορηγήθηκαν από το Συμβούλιο Αναγνώρισης Επαγγελματικών Προσόντων (Σ.Α.Ε.Π.) σύμφωνα με τις διατάξεις του Π.Δ. 38/2010 (Α΄ 78). 4. Τα μαθήματα στα οποία εξετάζονται οι υποψήφιοι είναι: 1. Γλώσσες: Α) Ελληνική γλώσσαΒ) Αγγλική γλώσσαΓ) Δεύτερη ξένη γλώσσα (μία εκ των αραβικής, γαλλικής, γερμανικής, ισπανικής, κινεζικής, ρωσικής) 2. Συνέντευξη 3. Πρωτεύοντα Μαθήματα: Α) Ελληνική και Παγκόσμια Διπλωματική Ιστορία από το 1815 μέχρι σήμεραΒ) Γενικό και Ειδικό Διεθνές ΔίκαιοΓ) Διεθνείς Σχέσεις και ΠολιτικήΔ) Ιστορική, Θεσμική και Πολιτική Διάσταση της Ευρωπαϊκής ΟλοκλήρωσηςΕ) Πολιτική Οικονομία, Δημόσια Οικονομία και Διεθνείς Οικονομικές Σχέσεις 4. Δευτερεύοντα μαθήματα: Α) Στοιχεία Αρχαίου Ελληνικού, Βυζαντινού και Νεοελληνικού ΠολιτισμούΒ) Ιδιωτικό Διεθνές ΔίκαιοΓ) Ναυτικό ΔίκαιοΔ) Παγκόσμια ΓεωγραφίαΕ) Xρήση Ηλεκτρονικών Υπολογιστών Η δοκιμασία στις Γλώσσες και στα Πρωτεύοντα Μαθήματα του διαγωνισμού είναι γραπτή και προφορική. Η Συνέντευξη είναι μόνο προφορική. Στα Δευτερεύοντα Μαθήματα του διαγωνισμού, εκτός από τη Χρήση Ηλεκτρονικών Υπολογιστών, η δοκιμασία είναι μόνο προφορική. 5. Για τη συμμετοχή στο διαγωνισμό απαιτείται η υποβολή (αυτοπροσώπως ή μέσω τρίτου με σχετική εξουσιοδότηση) ή η αποστολή ταχυδρομικά με συστημένη επιστολή και την ένδειξη «Για το διαγωνισμό των Ακολούθων» στο Υπουργείο Εξωτερικών (ΣΤ1 Διεύθυνση Προσωπικού και Διοικητικής Οργάνωσης, Ακαδημίας 1, 10671, Αθήνα-γραφείο 208, ώρες 11:00-13:00 καθημερινά, τηλ.: 210-368 1139) αίτησης συμμετοχής-υπεύθυνης δήλωσης σε ειδικό έντυπο, από την επομένη της δημοσίευσης της προκήρυξης στο Φ.Ε.Κ. μέχρι και την Τετάρτη, 10 Μαΐου 2017. Η εμπρόθεσμη ταχυδρομική αποστολή αποδεικνύεται από τη σφραγίδα του ταχυδρομείου. Η αίτηση συμμετοχής-υπεύθυνη δήλωση επέχει θέση υπεύθυνης δήλωσης του άρθρου 8 του Ν. 1599/1986 (Α΄ 75) και η ανακρίβεια των δηλουμένων στοιχείων επισύρει τις προβλεπόμενες ποινικές κυρώσεις. Με την αίτηση συμμετοχής-υπεύθυνη δήλωση συνυποβάλλονται απαραίτητα τα ακόλουθα δικαιολογητικά: Α. πρόσφατη φωτογραφία (διαβατηρίου ή ταυτότητας) με αναγραφή του ονοματεπωνύμου και υπογραφή στο πίσω μέρος αυτής,Β. ευκρινές φωτοαντίγραφο των δύο όψεων του αστυνομικού δελτίου ταυτότητας ή ελλείψει ταυτότητας φωτοαντίγραφο των κρίσιμων σελίδων του διαβατηρίου (δηλαδή αυτών όπου αναφέρονται ο αριθμός και τα στοιχεία ταυτότητας του κατόχου),Γ. ευκρινές φωτοαντίγραφο του πτυχίου Ανωτάτου Πανεπιστημιακού Ιδρύματος της ημεδαπής ή ισότιμο της αλλοδαπής καιΔ. ευκρινές φωτοαντίγραφο του πιστοποιητικού του Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π. ή της πράξης του ΔΙ.Κ.Α.Τ.Σ.Α. ή απόφασης αναγνώρισης επαγγελματικών προσόντων ή επαγγελματικής ισοδυναμίας του Σ.Α.Ε.Π. (όπου απαιτείται). Ο υποψήφιος πρέπει να επισυνάπτει στην αίτηση όλα τα απαιτούμενα από την προκήρυξη πιστοποιητικά ή τίτλους σε ευκρινή αντίγραφα. Όλα τα ανωτέρω δικαιολογητικά, που συνυποβάλλονται με την αίτηση συμμετοχής, θα πρέπει να έχουν εκδοθεί μέχρι και την τελευταία ημέρα της προθεσμίας υποβολής των αιτήσεων συμμετοχής και δε γίνονται δεκτά μετά τη λήξη της προθεσμίας υποβολής των αιτήσεων. Στα εκπρόθεσμα δικαιολογητικά περιλαμβάνονται και τα συμπληρωματικά ή διευκρινιστικά εκείνων, που κατατέθηκαν εμπρόθεσμα. Τίτλοι, πιστοποιητικά και βεβαιώσεις της αλλοδαπής υποβάλλονται και επίσημα μεταφρασμένοι στην ελληνική γλώσσα. 6. Το έντυπο της αίτησης-υπεύθυνης δήλωσης μπορούν να αναζητηθεί στην ιστοσελίδα του Υπουργείου Εξωτερικών (http://www.mfa.gr/dinatotites-epaggelmatikisstadiodromias-sto-ypex/diplomatikos-klados/). 7. Για την απόδειξη της συνδρομής των αναφερομένων στην παράγραφο 2 προσόντων, οι υποψήφιοι, που θα περιληφθούν στον πίνακα επιτυχόντων, υποχρεούνται να προσκομίσουν στη Διεύθυνση Προσωπικού του Υπουργείου Εξωτερικών εντός τριάντα (30) ημερών από την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων τα ακόλουθα δικαιολογητικά: α) δύο (2) γνωματεύσεις (i) παθολόγου ή γενικού ιατρού και (ii) ψυχιάτρου, είτε του δημοσίου είτε ιδιωτών, με τις οποίες πιστοποιείται η υγεία τους.β) υπεύθυνη δήλωση του Ν. 1599/1986 (Α΄ 75) περί (μη) παραπομπής σε δίκη και περί (μη) άσκησης ποινικής δίωξης.Σε περίπτωση άπρακτης παρόδου της προθεσμίας δεν πραγματοποιείται ο διορισμός τους, διαγράφονται από τον οικείο πίνακα και καλούνται για αναπλήρωση οι αμέσως επόμενοι. 8. Η Διεύθυνση Προσωπικού του Υπουργείου Εξωτερικών προβαίνει σε αυτεπάγγελτη αναζήτηση των κάτωθι πιστοποιητικών των επιτυχόντων υποψηφίων: α) αντίγραφο ή απόσπασμα ληξιαρχικής πράξεως γέννησης,β) πιστοποιητικό γέννησης από το Δήμο εγγραφής,γ) πιστοποιητικό στρατολογικής κατάστασης τύπου Α΄ από το αρμόδιο στρατολογικό γραφείο,δ) αντίγραφο ποινικού μητρώου για δικαστική χρήση. 9. Περίληψη της Απόφασης αυτής να δημοσιευθεί με φροντίδα του Υπουργείου Εξωτερικών σε τέσσερις (4) ημερήσιες πολιτικές εφημερίδες της πρωτεύουσας. Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Δείτε τα σχετικά με την προκήρυξη έντυπα εδώ. πηγή: Υπουργείο Εξωτερικών compass | Σπύρος Παπαχαρίσης | Υπεύθυνος ΣΕΠ ΚΕΣΥΠ Φλώρινας
Το φως της δημοσιότητας είδε αυτές τις μέρες η Έκθεση της Αρχής Διασφάλισης της Ποιότητας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (ΑΔΙΠΠΔΕ) για την αξιολόγηση και αυτοαξιολόγηση των σχολικών μονάδων. Εν αναμονή της νομοθετικής ρύθμισης για τις αυξημένες αρμοδιότητες της Αρχής ως γενικού επόπτη της αξιολόγησης στην εκπαίδευση, ήρθε το πλήρωμα του χρόνου για την έναρξη της διαδικασίας της αξιολόγησης, που το εκπαιδευτικό κίνημα με τους αγώνες του έχει μπλοκάρει από το 2014. Επείγεται να υλοποιήσει τη ρητή δέσμευση από το 3ο Μνημόνιο του καλοκαιριού του 2015, σύμφωνα με το οποίο «οι αρχές θα διασφαλίσουν τον περαιτέρω εκσυγχρονισμό της εκπαίδευσης σύμφωνα με τις βέλτιστες πρακτικές της ΕΕ σε συνεργασία με τον ΟΟΣΑ, ενώ η επανεξέταση θα αξιολογήσει την αυτονομία των δημόσιων εκπαιδευτικών μονάδων, την αξιολόγηση και διαφάνεια σε όλα τα επίπεδα». Σύμφωνα λοιπόν με την έκθεση που έχει σταλεί ως πρόταση στο Υπουργείο Παιδείας μπορούμε να δούμε τις γενικές κατευθύνσεις και στοχεύσεις. 1. Πρώτος και βασικός στόχος είναι «να διασφαλιστούν οι διαθέσεις και οι στάσεις τωνεκπαιδευτικών για ενεργό εμπλοκή τους (στις διαδικασίες αξιολόγησης). Οι μορφές αυτοαξιολόγησης και εξωτερικής αξιολόγησης θα συνδυαστούν αφού έχει εμπεδωθεί κουλτούρα αξιολόγησης». Σε απλά ελληνικά: έχει μεγάλη σημασία να αποδεχθούν οι εκπαιδευτικοί την υποτίθεται «ανώδυνη» αυτοαξιολόγηση, να δεχθούν το περιτύλιγμα με το οποίο θα πλασαριστεί, έτσι ώστε να δεχθούν στη συνέχεια και την εξωτερική αξιολόγηση. Ως μορφή αξιολόγησης της σχολικής μονάδας η έκθεση εισηγείται την «αυτοαξιολόγησή» της.Για τη στήριξη αυτής της απόφασης, χρησιμοποιούνται εύηχες λέξεις όπως το σχολείο «κοινότητα μάθησης», προς την κατεύθυνση «της επαγγελματικής μάθησης και ανάπτυξης των εκπαιδευτικών». Κι ενώ σε κάποιο σημείο αναφέρεται ότι «οι αξιολογικές εκθέσεις δεν πρέπει να δημοσιοποιούνται από την ΑΔΙΠΠΔΕ αλλά να αξιοποιούνται από τις σχολικές μονάδες και τις διευθύνσεις εκπαίδευσης για ενημέρωση και ανατροφοδότηση», στη συνέχεια αναφέρεται «η δημιουργία ολοκληρωμένου πληροφοριακού συστήματος διαχείρισης και βάση δεδομένων αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου». Αυτό σημαίνει ότι ανά πάσα στιγμή θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί μια τεράστια βάση δεδομένων με τις εκθέσεις των σχολείων όταν θα έρθει η ώρα της κατάταξης και της κατηγοριοποίησής τους… 3. Περίοπτη θέση στην έκθεση της Αρχής κατέχει η αυτονομία της σχολικής μονάδας. Εδώ όλα τα έχει ο μπαξές, από «πυρηνικά» προγράμματα σπουδών που θα αντιστοιχούν στο 75% του διδακτικού χρόνου, περιγραφική αξιολόγηση μαθητών και Ατομικός Φάκελος Μαθητή (portfolio) που θα τον συνοδεύει σε όλη τη διάρκεια της σχολικής του πορείας, θεσμικό πλαίσιο σύμφωνα με το οποίο η σχολική μονάδα θα διαχειρίζεται αυτόνομα τους πόρους που διαθέτει, οικονομικούς και σε ανθρώπινο δυναμικό. Για την άμβλυνση των εκπαιδευτικών ανισοτήτων προτείνεται και η δικαιότερη κατανομή πόρων- με άλλα λόγια τα σχολεία να αποφασίζουν και για το μοίρασμα της φτώχειας. Ταυτόχρονα όμως, ορίζεται με σαφήνεια ότι πρέπει να ενισχυθούν ταυτόχρονα και οι συστηματικές διαδικασίες απόδοσης λόγου. Σε απλά ελληνικά η αυτονομία σας τελειώνει εκεί που πρέπει να λογοδοτήσετε για την υλοποίηση της εκπαιδευτικής μας πολιτικής μέσα στα πλαίσια που εμείς σας καθορίζουμε. Η έκθεση εισηγείται την εισαγωγή του θεσμού του «κριτικού φίλου», τον οποίον θα αναλάβουν οι Σχολικοί Σύμβουλοι. Οι διατυπώσεις έχουν μεγάλο ενδιαφέρον: «οι κοινότητες μάθησης είναι αναγκαίο να έχουν την εξωτερική στήριξη ενός «κριτικού φίλου», ο οποίος δεν θα καθορίζει επιλογές αλλά θα βοηθά τα μέλη της να προβούν σε συνειδητές και επεξεργασμένες επιλογές και δράσεις, απαλλαγμένα από αυτοαναφορικότητες και υποκειμενικές αλληλο-επιβεβαιώσεις (!)». Με άλλα λόγια: ο σύμβουλος δεν θα καθορίζει αλλά θα «πείθει» τους συναδέλφους ότι σε περίπτωση που έχουν διαφορετική γνώμη είναι «αυτοαναφορικός» και με «συνειδητό» τρόπο θα πρέπει να ακολουθεί τις οδηγίες του… Για την παιδαγωγική και διδακτική επάρκεια των υποψηφίων εκπαιδευτικών, η Αρχή προτείνει τη διαμόρφωση ενός νέου νομοθετικού πλαισίου που θα καθορίζει τις προϋποθέσεις πιστοποίησης και τα προσόντα που πρέπει να κατέχει ο υποψήφιοςεκπαιδευτικός. Μετάφραση: το βασικό πτυχίο ως προϋπόθεση διορισμού μάλλον πάει περίπατο…. 6. Σύμφωνα με την αρχή, «η μονιμοποίηση των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών έχει μετατραπεί σε μια γραφειοκρατική διαδικασία» ενώ – αν είναι δυνατόν – «γίνεται αυτομάτως μετά την παρέλευση συγκεκριμένου χρονικού διαστήματος». Άρα: ενδοσχολική επιμόρφωση και επιμορφώσεις από φορείς, «με κριτήριο τις ανάγκες του διδακτικού και εκπαιδευτικού έργου στο οποίο θα αξιολογηθούν για τη μονιμοποίησή τους». Βέβαια οι μόνιμοι διορισμοί είναι το πιο σύντομο ανέκδοτο τα τελευταία χρόνια στην εκπαίδευση, όμως γίνεται σαφές ότι όποιος διορισμός από δω και πέρα δεν θα σημαίνει και μονιμότητα, αφού πρώτα ο νεοδιόριστος θα πρέπει να αξιολογηθεί. Πολύ σοβαρό είναι το θέμα της «ενδοσχολικής υπηρεσιακής ανέλιξης» των εκπαιδευτικών και ο θεσμός του «μέντορα», σε ρόλο πιο αναβαθμισμένο από εκείνο της Διαμαντοπούλου, που τον προέβλεπε μόνο για το νεοδιόριστο. Έτσι, η ΑΔΙΠΠΔΕ εισηγείται τη δυνατότητα να μπορούν μετά από διαδικασία πιστοποιημένης επιμόρφωσης να επιλέγονται εκπαιδευτικοί με πλούσια διδακτική εμπειρία και ακαδημαϊκά προσόντα ως μέντορες – μέσα από διαδικασίες και κριτήρια που θα καθοριστούν. Με άλλα λόγια, θα έχουμε ένα «σώμα» εκπαιδευτικών μέσα στα σχολεία, που θα «ξεχωρίζει» από το υπόλοιπο και μάλιστα με διαδικασία πιστοποίησης. 8. Προτείνεται η καθιέρωση εθνικού φορέα επιμόρφωσης, με προγράμματα όμως επιμόρφωσης«fasttrack», διάρκειας από 15-100 ώρες, μετά το τέλος των οποίων θα χορηγείται πιστοποίηση – και για όσους επιμορφώνονται και για τους επιμορφωτές – η οποία θα μοριοδοτείται. Κουβέντα για την επαναφορά των διδασκαλείων και της ουσιαστικής επιμόρφωσης με απαλλαγή από τα διδακτικά καθήκοντα. 9. Τέλος, η έκθεση αναφέρεται ανοιχτά στη χρήση των συμπερασμάτων από το διαγωνισμό PISA του ΟΟΣΑ, τη συμπλήρωση ερωτηματολογίου για τη «συγκέντρωση και την καταγραφή απαραίτητων πληροφοριών σχετικά με την αυτοαξιολόγηση των σχολικών μονάδων της χώρας μας» στο πλαίσιο του προγράμματος INES του ΟΟΣΑ, καθώς και τη συνεργασία με αρχές αξιολόγησης από άλλες χώρες, ανάμεσά τους και το διαβόητο γραφείο αξιολόγησης OFSTED της Μεγάλης Βρετανίας, που εφαρμόζει μια από τις σκληρές μορφές αξιολόγησης παγκόσμια. Αυτό από μόνο του δείχνει ότι η αυτοαξιολόγηση είναι απλά ο δούρειος ίππος για την επιβολή και της ατομικής και της εξωτερικής αξιολόγησης, αφού όλοι αυτοί οι «οργανισμοί» τις προκρίνουν και τις εφαρμόζουν. ( Στην πρόσφατη συνάντησή του με τη ΔΟΕ, ο υπουργός Παιδείας δήλωσε ότι θα ξεκινήσει με την αξιολόγηση των στελεχών, από τους Περιφερειακούς Διευθυντές μέχρι τους υποδιευθυντές των σχολείων και τις προϊσταμένες των νηπιαγωγείων. Το ότι ο Περιφερειακός Διευθυντής είναι το ίδιο με την προϊσταμένη του νηπιαγωγείου ή το διευθυντή και υποδιευθυντή του σχολείου μόνο η λογική της επιβολής της αξιολόγησης και της «κουλτούρας» της πάση θυσία μπορεί να το εξηγήσει….) Όσο κι αν προσπαθήσουν να «χρυσώσουν το χάπι», όσο κι αν προσπαθήσουν να αλλάξουν το νόημα των λέξεων, οι μάχιμοι εκπαιδευτικοί γνωρίζουν πολύ καλά τι κρύβεται πίσω από τις λέξεις… Εξάλλου εύκολα φαίνεται ποια είναι τα σκονάκια τους…. Ο ΟΟΣΑ, η ΕΕ, όλο το νεοφιλελεύθερο/νεοσυντηρητικό μοντέλο της εκπαίδευσης που μέσα από μετρήσεις, λογοδοσίες, αξιολογήσεις προσπαθεί να τυποποιήσει την εκπαιδευτική πράξη, να κατατάξει, να ξεχωρίσει τους «άξιους» από τους «ανάξιους», να ενοχοποιήσει τον εκπαιδευτικό για τα προβλήματα της εκπαίδευσης. Σε αυτή τους την προσπάθεια, όπως και το 2014, θα μας βρουν ξανά απέναντι…. Η αξιολόγηση έχει τις ίδιες πολιτικές στοχεύσεις είτε με τις προηγούμενες κυβερνήσεις, είτε με τις τωρινές, είτε με τις επόμενες.Όπως και το 2014, έτσι και τώρα δεν θα τους κάνουμε τη χάρη! Δεν θα επιτρέψουμε στην κυβέρνηση να «μας ζητήσει και τα ρέστα» γιατί δήθεν δεν «πιάσαμε τους στόχους», γιατί δεν «ανταποκριθήκαμε στους δείκτες». Με τρόπο συλλογικό και αποφασιστικό, πρέπει να δώσουμε τη μάχη ενάντια σε μια διαδικασία που θέλει ουσιαστικά να μας κάνει συνένοχους στη διάλυση του δημόσιου σχολείου. Πρέπει για μια ακόμα φορά να υψώσουμε το μπόι μας απέναντι στην πολιτική που διαλύει τα σχολεία και τις ζωές μας. Και θα το κάνουμε! Μέσα από τα σωματεία μας και τις συλλογικές μας διαδικασίες, να ετοιμαστούμε από τη τώρα για τη μάχη που έχουμε μπροστά μας! Αγωνιζόμαστε για: 12χρονο ενιαίο, δημόσιο δωρεάν υποχρεωτικό σχολείο με 2χρονη υποχρεωτική δημόσια και δωρεάν προσχολική αγωγή Παιδαγωγική ελευθερία και δημοκρατία στο σχολείο Όλοι και όλες στις συγκεντρώσεις την Τετάρτη 5 Απριλίου στη 1μμ Στην Αθήνα στα Προπύλαια Στη Θεσσαλονίκη στο Άγαλμα Βενιζέλου Στο Ηράκλειο στην Περιφερειακή Διεύθυνση Κρήτης (η ΔΟΕ και η ΟΛΜΕ έχουν προκηρύξει στάση εργασίας 11π.μ.-2μ.μ.) …