Η παρουσίαση των βασικών σημείων του νομοσχεδίου που σχετίζεται με τις αλλαγές στο λύκειο και την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αναμένεται να γίνει τις επόμενες ημέρες στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής. Η κύρια αλλαγή εντοπίζεται στο γεγονός ότι το βασικό κριτήριο για την εισαγωγή στα ΑΕΙ και στα ΤΕΙ θα είναι το απολυτήριο του λυκείου. Το νέο σύστημα αναμένεται να εφαρμοστεί για πρώτη φορά στους μαθητές της Γ' λυκείου, οι οποίοι θα διεκδικήσουν την εισαγωγή τους στα πανεπιστήμια και στα ΤΕΙ το 2020. Ωστόσο, όποια εξέλιξη υπάρξει στο θέμα, θα λάβει χώρα μετά το τέλος των φετινών πανελλαδικών εξετάσεων του Ιουνίου, προκειμένου οι υποψήφιοι να μείνουν ανεπηρέαστοι από τις όποιες εντάσεις υπάρξουν στον δημόσιο διάλογο που θα γίνει. Σύμφωνα με όσα αναφέρει με σχετικό της άρθρο η Καθημερινή, τα βασικά σημεία των προτάσεων του υπουργείου Παιδείας για το εν λόγω σύστημα δεν απέχουν πολύ από την πρόταση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής. Στην Α’ λυκείου θα αντανακλώνται τα βασικά χαρακτηριστικά τόσο της αντίστοιχης τάξης του Γενικού Λυκείου όσο και αυτής του Τεχνικού-Επαγγελματικού Λυκείου, ώστε οι μαθητές να εξοικειωθούν με τα γνωστικά αντικείμενα της κατεύθυνσης που θα ακολουθήσουν. Στη Β’ και στη Γ’ λυκείου θα μειωθεί ο αριθμός των μαθημάτων (σήμερα υπάρχουν 18 μαθήματα στη Β’ τάξη και 15 στη Γ’), ενώ τα μαθήματα θα διδάσκονται σε δύο σερί 45λεπτα, για πιο αποτελεσματική διδασκαλία. Επίσης, έχει προταθεί να γίνει μεταβολή στον τρόπο αξιολόγησης, ενώ ο βαθμός της Β’ λυκείου δεν θα μετράει στην εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Τέλος, για να πάρουν το απολυτήριο στα χέρια τους οι μαθητές, θα πρέπει πρώτα να εξεταστούν με επιτυχία σε τέσσερα τουλάχιστον μαθήματα.
Μέσω τριών διαγωνισμών του ΑΣΕΠ που θα γίνουν το αμέσως επόμενο διάστημα θα γίνουν 464 προσλήψεις. Οι θέσεις που “ανοίγουν” είναι: 76 στον ΑΔΜΗΕ 218 στις υπηρεσίες Ασύλου 170 στο...
Μαθησιακή δυσκολία ονομάζεται οποιαδήποτε δυσκολία αντιμετωπίζει το παιδί στην κατανόηση ή τη χρήση της γλώσσας, στην πραγματοποίηση μαθηματικών υπολογισμών, στη διατήρηση της συγκέντρωσής του ή ακόμη και στο συντονισμό των...
Στην Ουάσινγκτον θα βρίσκονται από σήμερα ο υπουργός Οικονομικών, κ. Τσακαλώτος, ο υπουργός Οικονομίας κ. Παπαδημητρίου και ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών κ. Χουλιαράκης, όπου θα έχουν επαφές για προκαταρκτικές συζητήσεις σχετικά με το χρέος, στο περιθώριο της Εαρινής Συνόδου του ΔΝΤ, που πραγματοποιείται την Παρασκευή και το Σάββατο, 21 και 22 Απριλίου. Ο υπουργός Οικονομικών, Ευκλείδης Τσακαλώτος και ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Γιώργος Χουλιαράκης μεταβαίνουν σήμερα Πέμπτη 20 Απριλίου στην Ουάσιγκτον, όπου θα συμμετέχουν στην Εαρινή Σύνοδο του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου. Πλέον, στην Ουάσιγκτον αναζητούνται πολιτικές "λύσεις" στο περιθώριο της Εαρινής Συνόδου του ΔΝΤ και της Παγκόσμιας Τράπεζας που εισέρχεται στην τελική της ευθεία. Ο Έλληνας ΥΠΟΙΚ σχεδιάζει συναντήσεις με Λαγκάρντ, Σόιμπλε, Ντάισελμπλουμ και άλλα στελέχη των Θεσμών αλλά και ομολόγους του. Επίσης πληροφορίες αναφέρουν ότι επιχειρείται να συνέλθει Washington Group για το ελληνικό ζήτημα. Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, το πρόγραμμα των συναντήσεων* του υπουργού Οικονομικών, Ευκλείδη Τσακαλώτου έχει ως εξής: Παρασκευή 21 Απριλίου 2017 09:00 Christine Lagarde, Γενική Διευθύντρια του ΔΝΤ. 09:30 Jeroen Dijsselbloem, Πρόεδρος του Eurogroup. 13:10 Wolfgang Schäuble, Υπουργός Οικονομικών της Γερμανίας. 13:45 Michel Sapin, Υπουργός Οικονομικών της Γαλλίας. Σάββατο 22 Απριλίου 2017 13.40 Andy Baukol, Βοηθός Υφυπουργός Οικονομικών των ΗΠΑ. 14.30 Pierre Moscovici, Επίτροπος Οικονομικών Υποθέσεων της Ε.Ε. 17.15 Poul Thomsen, Διευθυντής του Ευρωπαϊκού Τμήματος του ΔΝΤ. * Οι ώρες των συναντήσεων είναι τοπικές Η επιστολή Ντάισελμπλουμ Η επιστολή Ντάισελμπλουμ προς τους ομολόγους του με ημερομηνία 18 Απριλίου για τον καθιερωμένο απολογισμό του Eurogroup, καταγράφει τις αποφάσεις της συνόδου της 7ης Απριλίου. Τοποθετεί την Ελλάδα ως 4ο θέμα και μεταξύ άλλων αναφέρει ότι "οι ελληνικές αρχές συμφώνησαν να νομοθετήσουν μια δέσμη δημοσιονομικών διαρθρωτικών μέτρων ύψους 2% του ΑΕΠ: μία μεταρρύθμιση του συνταξιοδοτικού συστήματος που θα ανέλθει στο 1% του ΑΕΠ θα εφαρμοσθεί το 2019, ενώ η μεταρρύθμιση του φόρου εισοδήματος φυσικών προσώπων η οποία θα ανέρχεται στο 1% του ΑΕΠ θα εφαρμοστεί επί της αρχής (in principle) το 2020, εκτός εάν είναι αναγκαία μια εμπροσθοβαρής εφαρμογή προκειμένου να επιτευχθεί ο συμφωνημένος δημοσιονομικός στόχος για πρωτογενές πλεόνασμα του 3,5% το 2019”. Στην επιστολή επισημαίνεται ακόμη ότι "συμφωνήσαμε επίσης ότι οι ελληνικές αρχές μπορούν να νομοθετήσουν ένα δυνητικό (contingent) επεκτατικό πακέτο που θα εφαρμοστεί με αρχή από το 2019, υπό τον όρο ότι θα επιτευχθούν οι συμφωνηθέντες μεσοπρόθεσμοι στόχοι". Ουσιαστικά στην επιστολή γίνεται σαφές ότι αν το 2019 δεν επιτευχθούν οι δημοσιονομικοί στόχοι δεν αμφισβητείται μόνο η εφαρμογή ισόποσων αντίμετρων, αλλά και ο χρόνος ενεργοποίησης του πακέτου του 2020 που περιλαμβάνει τις περικοπές στο αφορολόγητο. Η αμφισβήτηση του ΔΝΤ Χθες, το ΔΝΤ ανακοίνωσε ότι παρά την (δραστική) αλλαγή των προβλέψεών του για το 2016 επιμένει να βλέπει δημοσιονομική απόκλιση 1,5% του ΑΕΠ στον στόχο του 2018 και 2% του ΑΕΠ στο στόχο του 2019. Μία ημέρα πριν είχε ανακοινώσει και αναθεωρήσεις στα στοιχεία για το ΑΕΠ. Χθες όμως και η Επιτροπή προανήγγειλε εκ νέου αλλαγή των προβλέψεων για την Ελλάδα στις Εαρινές Εκτιμήσεις της που θα ανακοινωθούν τον Μάιο. Η Ελληνική πλευρά από την άλλη πλευρά "ποντάρει" στις ανακοινώσεις της ΕΛΣΤΑΤ για τα δημοσιονομικά του 2016 (θα εκδοθούν νωρίς το μεσημέρι την Παρασκευή, πριν αρχίσουν τα "ραντεβού" στην Ουάσιγκτον). Η κα Λαγκάρντ πάντως έκανε σαφείς από χθες τις θέσεις της ότι τα πλεονάσματα 3,5% για τα επόμενα δέκα χρόνια δεν είναι εφικτά, ούτε υλοποιήσιμα αλλά και ότι "δεν έχουν ικανοποιηθεί οι όροι μας και γι' αυτό δεν έχουμε πρόγραμμα με την Ελλάδα". "Η ανάλυση βιωσιμότητας του ελληνικού χρέους, πρέπει να διεξαχθεί βάσει λογικών προβλέψεων" τόνισε. Ο υπουργός Οικονομικών των ΗΠΑ Steven Mnuchin εξέφρασε τη βεβαιότητά του ότι θα υπάρξουν ιδιωτικές συζητήσεις για την Ελλάδα, αλλά σημείωσε δεν του έχει παρουσιαστεί ακόμη κάποιο συγκεκριμένο σχέδιο. topontiki, capital.
Ειδικότερα το κονδύλι που θα απαιτηθεί για την πληρωμή του ΚΕΑ (κοινωνικό εισόδημα αλληλεγγύης) υπερβαίνει τα 30 εκατ. ευρώ και θα αφορά πάνω από 150.000 δικαιούχους που έχουν εγκριθεί οι...
Μεγάλο ενδιαφέρον παρουσιάζουν αυτές τις ημέρες οι «ειδήσεις» από τον ΟΓΑ καθώς βρίσκονται σε εξέλιξη οι αιτήσεις Α21 για την καταβολή των οικογενειακών επιδομάτων ενώ πολλοί είναι εκείνοι που αναζητούν...
«Εδώ και επτά χρόνια ευρωπαϊκά κράτη και ΔΝΤ προσπαθούν να τραβήξουν την Ελλάδα έξω από την κρίση, με ένα μείγμα δανείων βοήθειας, περικοπών και μεταρρυθμίσεων. Εξαιτίας των δανείων (και παρά το ότι μεσολάβησε ένα κούρεμα χρέους ιδιωτών πιστωτών το 2011) το δημόσιο χρέος έχει εκτοξευθεί από το 145% στο 180% του ΑΕΠ. Το ότι αυτό το ποσοστό δεν έχει οδηγήσει τη χώρα ακόμη σε χρεοκοπία οφείλεται στο ότι οι Ευρωπαίοι πιστωτές έχουν επιμηκύνει τη διάρκεια των δανείων, οι προθεσμίες αποπληρωμής μετατίθενται για όλο και αργότερα ενώ τα επιτόκια συνεχίζουν να μειώνονται. Το ζήτημα του χρέους αφήνεται να διευθετηθεί σε μια περίοδο, κατά την οποία πιθανώς κανείς από τους σημερινούς πρωταγωνιστές δεν θα βρίσκεται στην ίδια θέση», σημειώνει η Frankfurter Allgemeine Zeitung αναφορικά με τη συνεχιζόμενη διαμάχη μεταξύ ΔΝΤ και Ευρωπαίων εταίρων για το ελληνικό πρόγραμμα. Ασυμφωνία, αδράνεια και στο βάθος πάλι κρίση «Οι διαρθρωτικές αλλαγές στην οικονομία και το κράτος, που καταγράφονται στα εκάστοτε μεταρρυθμιστικά προγράμματα των πιστωτών, δεν έχουν προχωρήσει μέχρι στιγμής. Ξανά και ξανά βρίσκονται στη μεταρρυθμιστική ατζέντα τα ίδια προαπαιτούμενα για τις συντάξεις, τους φόρους, τις αλλαγές στον εργασιακό τομέα. Κάθε φορά η αξιολόγηση καθυστερεί σημαντικά λόγω της αντίστασης που προβάλλει η Αθήνα. Οι εκπεφρασμένες δημόσια προ δύο εβδομάδων προσδοκίες του γερμανού υπ. Οικονομικών ότι (σσ: το κλείσιμο της τρέχουσας αξιολόγησης) ήταν θέμα λίγων εβδομάδων έχουν ήδη καταρριφθεί», αναφέρει η γερμανική εφημερίδα κάνοντας έναν απολογισμό. Όπως σημειώνει η FAZ η συνεχιζόμενη διαμάχη για το μέλλον του ελληνικού προγράμματος έχει προ πολλού απομακρυνθεί από τον αρχικό στόχο της που δεν ήταν άλλος από «την εξυγίανση των δημόσιων οικονομικών, την ανάκαμψη της οικονομίας και την δημιουργία ενός λειτουργικού κράτους. Όλοι μεριμνούν για τα δικά τους συμφέροντα». Σύμφωνα με την εφημερίδα στο ίδιο μήκος κύματος κινείται και ο Β. Σόιμπλε, ο οποίος, όπως σημειώνει η FAZ, δεν ενδιαφέρεται πια για την εξυγίανση της Ελλάδας. Βέβαια ακόμη και το ότι η ζητούμενη εξυγίανση δεν είναι εφικτή στο πλαίσιο του ισχύοντος προγράμματος, είναι κάτι που ο Γερμανός υπουργός δεν θέλει να παραδεχθεί. Η FAZ υπενθυμίζει τη γερμανική θέση ότι χωρίς την προοπτική περαιτέρω συμμετοχής του ΔΝΤ στο ελληνικό πρόγραμμα η γερμανική βουλή δεν μπορεί να εγκρίνει νέα δάνεια. Ωστόσο μέχρι στιγμής το Ταμείο δεν έχει ακόμη αποφασίσει τι θα πράξει, κι αυτή η κατάσταση ενδέχεται να κρατήσει μέχρι το τέλος του προγράμματος στα μέσα του 2018. Αυτό όμως δεν πρέπει να προκαλεί έκπληξη, γιατί το ΔΝΤ λειτουργεί με τους δικούς του κανόνες, παρατηρεί η εφημερίδα. Ένας εξ αυτών ορίζει ότι μια χώρα δεν μπορεί να λαμβάνει επιπλέον δάνεια εάν το χρέος της δεν είναι βιώσιμο. Μπορεί ο τρόπος υπολογισμού του χρέους να είναι συζητήσιμος, αλλά κανείς δεν μπορεί να στερήσει το ΔΝΤ από το δικαίωμα να επιλέγει το ίδιο το πώς θα το υπολογίσει. Το ότι το ΔΝΤ ζητά από τους Ευρωπαίους να προσδιορίσουν τρόπους ελάφρυνσης του χρέους για την περίπτωση που προκύψει ανάγκη το 2018, είναι επίσης κατανοητό, εκτιμά η FAZ. Αυτό όμως ο Β. Σόιμπλε το θεωρεί «χυδαίο» λαμβάνοντας υπόψη το κόστος μιας τέτοιες ενέργειας για τον Γερμανό φορολογούμενο. «Ο Σόιμπλε θέλει μεν να διατηρήσει την τεχνογνωσία του ΔΝΤ στο ελληνικό πρόγραμμα, αλλά όταν αυτή οδηγεί σε μη επιθυμητά αποτελέσματα, τότε το αγνοεί». Ο Γερμανός υπουργός προσπαθεί κάθε τόσο με διάφορα επιχειρήματα να στηρίξει τη θέση του περί παραμονής του ΔΝΤ στο πρόγραμμα χωρίς περαιτέρω ελαφρύνσεις, ωστόσο αυτό δεν συνεπάγεται ότι και το ΔΝΤ θα συνάψει ένα νέο πρόγραμμα με τους όρους του Σόιμπλε, σημειώνει κλείνοντας η εφημερίδα, εκτιμώντας ότι, ούτως εχόντων των πραγμάτων, το πιο πιθανό είναι να μην αλλάξει κάτι μέχρι τις γερμανικές εκλογές. Στη συνέχεια, αναφέρει το δημοσίευμα, μέσα στο φθινόπωρο το ΔΝΤ θα μπορούσε να κάνει την «έκπληξη» και να βγει από το ελληνικό πρόγραμμα, ο Σόιμπλε να «νίψει τας χείρας του» και η ελληνική κρίση να συνεχίσει να παραμένει άλυτη, όπως παλιά.
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ 2017: Παιδαγωγικά και ψυχολογικά σωστό οι μαθητές που ασθένησαν κατά τις πανελλήνιες εξετάσεις του Ιουνίου να εξεταστούν τον Σεπτέμβριο σε όλα τα μαθήματα, με βάση την αρχή της ισονομίας,...
Το υπουργείο παιδείας με έγγραφο του ζητά από τα σχολεία της Περιφέρειας Αττικής εκπαιδευτικούς για τις εξετάσεις για την εισαγωγή Ανθυπαστυνόμων γενικών καθηκόντων στο Τμήμα Επαγγελματικής Μετεκπαίδευσης Ανθυπαστυνόμων (Τ.Ε.Μ.Α.) της...
Αντιδράσεις προκάλεσε και από πλευράς του Πανελλήνιου Συλλόγου Αγωγής Υγείας το οργανόγραμμα. Ο σύλλογος ζητάει την ίδρυση Αυτοτελούς Τμήματος Σχολικής Αγωγής και Προαγωγής της Υγείας και κάνει λόγο για «αναντίστοιχη...
Μετά από διακοπή έξι ετών πραγματοποιείται το 25ο Πανελλήνιο Συνέδριο της Παγκύπριας Οργάνωσης Ελλήνων Διδασκάλων (ΠΟΕΔ) και Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας (ΔΟΕ) στη Λευκωσία, με θέμα: “Η Εκπαίδευση στα χρόνια της...
Αρχίζει την επόμενη εβδομάδα η καταβολή των συντάξεων του Μαΐου και η διαδικασία θα ολοκληρωθεί ως τις 3 του μήνα. Τα 2 εκατομμύρια των συνταξιούχων θα λάβουν τις συντάξεις τους στις εξής ημερομηνίες: Οι συντάξεις του Δημοσίου θα καταβληθούν στις 27 Απριλίου. Την ίδια ημέρα θα δοθούν και οι συντάξεις του ΙΚΑ και του ΝΑΤ. Ο ΟΑΕΕ και ο ΟΓΑ θα πληρώσουν τους συνταξιούχους τους στις 2 Μαΐου, ενώ το ΕΤΕΑΕΠ θα καταβάλει τις επικουρικές συντάξεις στις 3 Μαΐου.
Τα πλεονάσματα 3,5% για τα επόμενα δέκα χρόνια δεν είναι εφικτά, ούτε υλοποιήσιμα και αυτό είναι γνωστό, ανέφερε η διευθύντρια του ΔΝΤ Κριστίν Λαγκάρντ μιλώντας σε εκδήλωση στο πλαίσιο της εαρινής συνόδου του Ταμείου σύμφωνα με την ανταποκρίτρια της ΕΡΤ στην Ουάσιγκτον, Λένα Αργύρη. Η Κρ. Λαγκάρντ υπογράμμισε ακόμη πως «δεν έχουν ικανοποιηθεί οι όροι μας και γι' αυτό δεν έχουμε πρόγραμμα με την Ελλάδα». Παραδέχεται όμως πως υπάρχει πρόοδος σε μεταρρυθμίσεις αλλά ανέφερε πως το χρέος είναι μη βιώσιμο. «Η ανάλυση βιωσιμότητας του ελληνικού χρέους, πρέπει να διεξαχθεί βάσει λογικών προβλέψεων» τόνισε. Οι μεταρρυθμίσεις στη Ελλάδα, ανέφερε, πρέπει «να οδηγούν σε βιώσιμη ανάπτυξη και να μην έχουν προσωρινά αποτελέσματα όπως έχει γίνει κάποιες φορές στο παρελθόν». Επισήμανε ακόμη πως οι ελληνικές αρχές γνωρίζουν ότι η μεταρρύθμιση του συνταξιοδοτικού είναι απολύτως απαραίτητη και πως το σημερινό σύστημα οδηγεί σε αθροιστικά συσσωρευμένο έλλειμμα. Επίσης ο διευθυντής του τομέα Δημοσιονομικών Υποθέσεων του ΔΝΤ Βίτορ Γκασπάρ απαντώντας σε ερώτηση του CNN Greece ξεκαθάρισε πως η εκτίμηση για το πρωτογενές πλεόνασμα του 2016 είναι προσωρινή και πως τελεί υπό αναθεώρηση. “Δεν έχουμε τελικά μεγέθη αλλά εκτιμήσεις για το 2016”, ανέφερε. Ο ίδιος προσέθεσε πως αν το 3,3% επιβεβαιωθεί τότε θα έχει ξεπεραστεί σημαντικά ο αρχικός στόχος (0,50%) Ξεκαθάρισε ωστόσο πως αυτή η υπέρβαση του στόχου έχει βασιστεί σε προσωρινά μέτρα. Για το εάν η ελληνική οικονομία μπορεί να διατηρήσει πλεονάσματα της τάξης του 3,5% του ΑΕΠ για πολλά έτη ο ίδιος αποσαφήνισε πως από την πλευρά του το ΔΝΤ θεωρεί πως ρεαλιστικός στόχος για τα μεσοπρόθεσμα πλεονάσματα είναι 1,5%. Ο Γκασπάρ κατέληξε, σύμφωνα με το ΑΠΕ, λέγοντας πως είναι σημαντικό το ελληνικό χρέος να καταστεί βιώσιμο και πως ως εκ τούτου θα απαιτηθεί αναδιάρθωση του χρέους εκ μέρους του επίσημου τομέα. enikonomia
Παράνομες και αυθαίρετες μειώσεις επιβάλλονται μετά το νόμο Κατρούγκαλου σε επικουρικές και σε κύριες συντάξεις, όπως αποκαλύπτεται σε έγγραφο-βόμβα του Συνηγόρου του Πολίτη (ΣτΠ) που εξασφάλισε και δημοσιεύει ο Ελεύθερος Τύπος. Στο έγγραφο αυτό που φέρει ημερομηνία 28 Μαρτίου 2017 ο ΣτΠ απευθύνεται στο υπουργείο Εργασίας, στο ΕΤΕΑ και στο Μετοχικό Ταμείο Πολιτικών Υπαλλήλων (ΜΤΠΥ) και λέει ότι οι μειώσεις των νόμων 4093/2012 επί του αθροίσματος συντάξεων άνω των 1.000 ευρώ και του 3986/2011 στις επικουρικές άνω των 300 ευρώ επιβάλλονται με λάθος τρόπο και σε ανύπαρκτα ποσά, τονίζοντας ότι τα ποσά που έχουν «κρατηθεί παρανόμως» λόγω εσφαλμένων υπολογισμών θα πρέπει να επιστραφούν αναδρομικά στους συνταξιούχους. Από τις περιπτώσεις που παραθέτει ο ΣτΠ, μέσα από ενημερωτικά σημειώματα συντάξεων αποκαλύπτεται ότι: 1 Σε επικουρικές συντάξεις που έχουν επανυπολογιστεί, οι μειώσεις που επιβάλλονται με το νόμο 3986/2011 (σ.σ.: Ειδική Εισφορά Συνταξιούχων Επικουρικής Ασφάλισης 3% ως 10% για ποσά άνω των 300 ευρώ), είναι διπλάσιες και τριπλάσιες σε σχέση με την περικοπή που είχαν από το ν. 3986/2011, πριν από τον επανυπολογισμό τους! Αναφέρονται δύο χαρακτηριστικές περιπτώσεις συνταξιούχων, όπου ο ένας είχε επικουρική 376,18 ευρώ και η μείωση του ν. 3986 πριν γίνει ο επανυπολογισμός της με το ν. Κατρούγκαλου ήταν 15,05 ευρώ. Μετά τον επανυπολογισμό και παρότι το ποσό της επικουρικής έμεινε στα 376 ευρώ, η μείωση του ν. 3986 εκτινάχθηκε στα 57,52 ευρώ, δηλαδή σχεδόν τετραπλασιάσθηκε (από τα 15,05 στα 57,52 ευρώ). Σε άλλη περίπτωση, η επικουρική ήταν 648,66 ευρώ πριν τον επανυπολογισμό της και είχε μείωση 58,38 ευρώ με το ν. 3986/11. Μετά τον επανυπολογισμό της η επικουρική έμεινε στο ίδιο ποσό (648,66 ευρώ), αλλά η μείωση του ν. 3986 σχεδόν διπλασιάστηκε και πήγε στα 109,36 ευρώ! Το ίδιο παρατηρείται και σε ενημερωτικά σημειώματα επικουρικών συντάξεων σύμφωνα με τα οποία: α) Συνταξιούχος της ΔΕΗ με επικουρική 541,90 ευρώ είχε μείωση 37,93 ευρώ από το ν. 3986/2011 πριν γίνει ο επανυπολογισμός. Με το που έγινε ο επανυπολογισμός και έπεσε το ψαλίδι με το νόμο Κατρούγκαλου, η επικουρική μειώθηκε στα 314,08 ευρώ, αλλά η κράτηση του ν. 3986 έμεινε ίδια στα 37,93 ευρώ, ενώ θα έπρεπε να μειωθεί στα 9,5 ευρώ. β) Συνταξιούχος με επικουρική 477 ευρώ είχε βάσει του ν. 3986/11 μείωση 28,67 ευρώ. Μετά τον επανυπολογισμό η επικουρική μειώθηκε στα 289,24 ευρώ, δηλαδή σε ποσό που δεν προβλέπεται μείωση από το ν. 3986/11, γιατί είναι κάτω από τα 300 ευρώ. Παρά ταύτα στο ενημερωτικό σημείωμα η μείωση του ν. 3986/11 εξακολουθεί να επιβάλλεται με το ίδιο ποσό δηλαδή -28,67 ευρώ, ενώ θα έπρεπε να είναι μηδενική!
Σημαντικά υψηλότερους φόρους από αυτούς που αναλογούν στα πραγματικά τους εισοδήματα πλήρωσαν το 2016 πάνω από 1,8 εκατομμύρια φορολογούμενοι, καθώς πιάστηκαν στα δίχτυα των τεκμηρίων διαβίωσης και απόκτησης περιουσιακών στοιχείων. Οπως αποκαλύπτει σήμερα ο «Ε.Τ.», περίπου 3 στα 10 νοικοκυριά (οικογένειες και άγαμοι φορολογούμενοι) που υπέβαλαν πέρυσι φορολογικές δηλώσεις φορολογήθηκαν για εισοδήματα πολύ μεγαλύτερα από αυτά που δήλωσαν. Ακτινογραφία Σύμφωνα, ειδικότερα, με τα στοιχεία της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων από τη στατιστική επεξεργασία των δεδομένων των φορολογικών δηλώσεων που υποβλήθηκαν το 2016: 1 Τα νοικοκυριά που φορολογήθηκαν με βάση τα τεκμήρια κι όχι με βάση τα πραγματικά δηλωθέντα εισοδήματά τους ανήλθαν σε 1.842.135 ή στο 29,74% του συνόλου αυτών που υπέβαλαν δήλωση φορολογίας εισοδήματος (6.194.233). 2 Το συνολικό ποσό του επιπλέον φορολογητέου εισοδήματος των 1.842.135 νοικοκυριών, το οποίο προσδιορίστηκε με βάση τα τεκμήρια, ανήλθε σε 6,94 δισ. ευρώ. Δεδομένου ότι το συνολικό δηλωθέν εισόδημα των νοικοκυριών αυτών έφθασε τα 6,2 δισ. ευρώ, προκύπτει το συμπέρασμα ότι τα τεκμήρια προκάλεσαν την προσαύξηση του φορολογητέου εισοδήματος 1.842.135 νοικοκυριών κατά ποσοστό 111,9%! 3 Από τα 1.842.135 νοικοκυριά τα οποία παγιδεύτηκαν από τα τεκμήρια τα 659.972 αποτελούνται από μισθωτούς φορολογούμενους. Δεδομένου δε ότι το σύνολο των νοικοκυριών με μισθωτούς φορολογούμενους ανήλθε το 2016 σε 2.035.065, προκύπτει το συμπέρασμα ότι περίπου 1 στους 3 μισθωτούς (για την ακρίβεια το 32,4% του συνόλου των μισθωτών) πιάστηκε πέρυσι στην παγίδα των τεκμηρίων. Το συνολικό δηλωθέν οικογενειακό εισόδημα των μισθωτών οι οποίοι φορολογήθηκαν με βάση τα τεκμήρια ανήλθε σε 2,74 δισ. ευρώ περίπου. Στο ποσό αυτό οι υπηρεσίες της ΑΑΔΕ πρόσθεσαν άλλα 2 δισ. ευρώ, λόγω των τεκμηρίων, με αποτέλεσμα οι συγκεκριμένοι μισθωτοί να φορολογηθούν για συνολικό ποσό εισοδήματος 4,74 δισ. ευρώ, το οποίο είναι προσαυξημένο κατά 73% σε σχέση με το συνολικό δηλωθέν εισόδημά τους. 4 Στα δίχτυα των τεκμηρίων πιάστηκε σημαντικός αριθμός «εισοδηματιών», δηλαδή φορολογουμένων που δήλωσαν κατά κύριο λόγο εισοδήματα από ακίνητα, τόκους καταθέσεων, μερίσματα και υπεραξία από μεταβίβαση κεφαλαίου. Συνολικά, 575.329 νοικοκυριά με φορολογούμενους «εισοδηματίες» επί συνόλου 1.215.042 που υπέβαλαν δηλώσεις, δηλαδή περίπου 1 στους 2 «εισοδηματίες» (για την ακρίβεια το 47,35% του συνόλου), έπεσε στην παγίδα των τεκμηρίων, καθώς δήλωσε εισόδημα σημαντικά χαμηλότερο από αυτό που προέκυψε με βάση τις αντικειμενικές δαπάνες διαβίωσης και τις δαπάνες απόκτησης περιουσιακών στοιχείων. Το εισόδημα που δήλωσαν οι 575.329 «εισοδηματίες» ανήλθε μόλις σε 344,8 εκατ. ευρώ, αλλά το εισόδημα για το οποίο τελικά φορολογήθηκαν ήταν 9,5 φορές μεγαλύτερο καθώς ανήλθε περίπου σε 3,28 δισ. ευρώ! Το τελικό φορολογητέο εισόδημα των συγκεκριμένων φορολογουμένων προσαυξήθηκε κατά 850% περίπου σε σύγκριση με το δηλωθέν! Είναι προφανές ότι πολλοί από τους φορολογούμενους αυτούς αναγκάστηκαν να πληρώσουν φόρο εισοδήματος σημαντικά υψηλότερο ακόμη κι από το εισόδημα που δήλωσαν! Στην κατηγορία αυτή περιλαμβάνονται πολλοί φορολογούμενοι των οποίων το δηλωθέν εισόδημα αποτελείτο από πενιχρά ποσά τόκων και εισπραχθέντων ενοικίων αλλά το τεκμαρτό, το οποίο προέκυψε κυρίως με βάση τις αντικειμενικές δαπάνες διαβίωσης, ήταν μεγαλύτερο από 9.500 ευρώ, με αποτέλεσμα η προστιθέμενη διαφορά φορολογητέου εισοδήματος που προέκυψε να φορολογηθεί με την κλίμακα των ελευθέρων επαγγελματιών, δηλαδή με 26% από το πρώτο ευρώ, και το υπέρογκο ποσό φόρου που προέκυψε να προσαυξηθεί περαιτέρω κατά 75% λόγω της επιβολής προκαταβολής φόρου έναντι του επόμενου έτους. ελεύθερος τύπος
Η Ομάδα εργασίας για θέματα Εγκυκλίου Αναπληρωτών του Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ, επεξεργάσθηκε σε πρώτη φάση την χθεσινή δημοσιευθείσα Υ.Α. για τα κριτήρια πρόσληψης αναπληρωτών Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π. για το 2017-18 και βρήκε τις παρακάτω διαφορές σε σχέση με την περσινή.Οι αλλαγές σε σχέση με πέρσι είναι οι παρακάτω: 1) Η προϋπηρεσία σε ΣΜΕΑΕ και σε ΚΕΔΔΥ λαμβάνει μοριοδότηση 0,25 από 0,20 μόρια για κάθε μήνα. 2) Προσμετράται η ιδιωτική προϋπηρεσία στον κλάδο (εξαρτημένη εργασία) και όχι αποκλειστικά σε αντικείμενο με άτομα με αναπηρία ή με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.3) Ποσοστό αναπηρίας άνω του 67% παίρνει 7 μονάδες από 3 μονάδες και για τα τέκνα ισχύει το ίδιο.4) Οι τρίτεκνοι λαμβάνουν μοριοδότηση 3 μόρια αντί 1 και οι πολύτεκνοι 7 μόρια αντί 2.5) Ο βαθμός πτυχίου ΕΠΑ.Λ ή Πτυχίου Τ.Ε.Ε., Τ.Ε.Λ. ή Ενιαίων Πολυκλαδικών Λυκείων πέντε δέκατα της μονάδας (0,5) για κάθε βαθμό άνω του δέκα (10), καθώς και κλάσματα αυτής με αναγωγή στο δεύτερο δεκαδικό ψηφίο, ενώ για το πτυχίο ή δίπλωμα Ι.Ε.Κ. ή «Τάξης μαθητείας ΕΠΑΛ» ογδόντα πέντε εκατοστά (0,85) της μονάδας για κάθε βαθμό άνω του δέκα(10). Πέρυσι ο βαθμός πτυχίου «Τάξης Μαθητείας» ΕΠΑ.Λ ή Πτυχίου Τ.Ε.Ε., Τ.Ε.Λ. ή Ενιαίων Πολυκλαδικών Λυκείων λάμβανε μισή (0,5) μονάδα για κάθε βαθμό άνω του δεκαπέντε(15), ενώ για το πτυχίο ή δίπλωμα Ι.Ε.Κ. είχαμε μισή (0,5) μονάδα για κάθε βαθμό άνω του δώδεκα(12). Τέλος, παραμένει το αποδεικτικό ελληνομάθειας για όσους έχουν βασικό πτυχίο στο εξωτερικό. Επανερχόμεθα με διεξοδικότερη ανάλυση προσεχώς.Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ
Του Νίκου ΤσούλιαΤο παρόν άρθρο αναφέρεται μόνο στα αρνητικά σημεία των σχολικών εκδρομώνΟι σχολικές εκδρομές πάντα συγκέντρωναν ένα ιδιαίτερο ενδιαφέρον και θεωρούνται από όλες τις μαθητικές γενιές ως συστατικό στοιχείο των σχολικών αναμνήσεών τους. Και είναι ακριβώς αυτό το σημείο που «καλεί» μαθητές και μαθήτριες στη δημιουργία «αιχμηρών γεγονότων» – πέραν των συμβατικών συμπεριφορών του σχολείου – και έτσι τα παιδιά και οι έφηβοι επιθυμούν σφόδρα να δημιουργήσουν τα δικά τους ξεχωριστά γεγονότα. Αλλά αν αυτή είναι η βαθύτερη μαθητική επιθυμία, το σχολείο έχει τις δικές του ιεραρχήσεις. Λαμβάνει υπόψη του σε κάθε περίπτωση αυτή την «ανάγκη» του μαθητόκοσμου, αλλά δεν μπορεί να μείνει μόνο σ’ αυτή. Ο μορφωτικός και επιμορφωτικός, ο παιδαγωγικός και πολιτισμικός ρόλος των σχολικών εκδρομών είναι πολύ βασικός και δεν μπορεί παρά να υπηρετείται με περισσή επιμέλεια. Και δεν πρόκειται απλά και μόνο για μια εμμονή των θεσμών της εκπαίδευσης αλλά και για μια κοινωνική επιλογή, αρκεί να σκεφτούμε αν υπάρχει έστω και ένας γονέας που να θέλει το παιδί του σε μια εκδρομή να μην αποκομίζει κάποιους μαθησιακούς θησαυρούς. Ωστόσο, σ’ αυτό το σημείωμα πρόθεση είναι να σταθούμε στα αγκάθια των σχολικών εκδρομών και να δώσουμε και μια έστω πρόχειρη θεώρησή τους. Το πρώτο σημείο, που αξίζει να αναφερθεί, είναι η αποφυγή των κινδύνων και των ατυχημάτων, γιατί σε αντίθετη περίπτωση η εικόνα της εκδρομής έχει αμαυρωθεί. Δεν είναι καθόλου τυχαίο το γεγονός ότι εμείς οι εκπαιδευτικοί θεωρούμε κάθε εκδρομή επιτυχημένη μόνο και μόνο αν δεν συμβεί κάποιο αρνητικό συμβάν! Προς τούτο απαιτείται διαρκής εγρήγορση των συνοδών εκπαιδευτικών και στενή παρακολούθηση των μαθητών / μαθητριών στις φάσεις που δεν υπάρχει οργανωμένη εκδήλωση. Δεύτερο σημείο εκτιμώ ότι είναι η καλή οργάνωσή τους και η συστηματική και προσεκτική υλοποίησή τους σε σχέση με την επιλογή του Γραφείου. Συνήθως διαπιστώνονται ελλειμματικές υπηρεσίες εκ μέρους της επιχείρησης που αναλαμβάνει το όλο εγχείρημα και γι’ αυτό απαιτείται ενδελεχής έλεγχος! Εδώ ενυπάρχουν επιμέρους στοιχεία. Η αρτιότητα των υπηρεσιών του Γραφείου, που έχει αναλάβει το όλο εγχείρημα, εξασφαλίζεται όχι απλά και μόνο μέσα από τη διαφάνεια της προκήρυξης αλλά και από τη μελέτη των επιμέρους στοιχείων (λεωφορεία, ιστορικό του Γραφείου) πριν ξεκινήσει η όλη εξόρμηση, γιατί στη συνέχεια τα πράγματα γίνονται πιο σύνθετα. Τρίτο σημείο αφορά το πρόγραμμα που διαμορφώνει το σχολείο. Εδώ κατά κανόνα γίνεται το εξής λάθος. Υπερφορτώνεται το όλο επιμορφωτικό / μαθησιακό πλαίσιο, σαν να πρόκειται για σχολικό πρόγραμμα. Η συγκρότηση του προγράμματος γίνεται εν πολλοίς «επί χάρτου» και με βασικό άξονα ότι δεν θα υπάρξει καμιά δυσκολία ούτε καθυστέρηση ούτε απρόβλεπτες καιρικές συνθήκες κλπ. Δεν λαμβάνουμε υπόψη μας και δεν προοικονομούμε δηλαδή την πραγματική εικόνα του εγχειρήματος. Και θεωρώ ότι δεν είναι και πολύ φρόνιμο να ξεφορτώνεται το πρόγραμμα στη διάρκεια της εκδρομής είτε από αντικειμενικούς λόγους είτε από απαίτηση των μαθητών / μαθητριών. Τέταρτο σημείο – αγκάθι θεωρώ ότι είναι η οργάνωση της βραδινής ψυχαγωγίας. Εδώ είναι η μεγάλη πρόκληση, αρκεί να σκεφτούμε ότι εδώ τέμνεται ο πιο «αγαθός» ίσως κοινωνικός θεσμός, το σχολείο, με ένα από το πιο «γκρίζα σκηνικά», εκείνο των νυχτερινών κέντρων όπου ενυπάρχει και ένα μέρος του υπόκοσμου. Ιδιαίτερα στην περίπτωση του κλαμπ, η όλη υπόθεση είναι αρκετά δύσκολη, αφού ο έλεγχος επί των μαθητών / μαθητριών – όταν το κλαμπ είναι μεγάλο και θεοσκότεινο – δεν είναι καθόλου εύκολος. Εδώ πηγάζει και το πρόβλημα του αλκοόλ με πιθανή μορφή και εκείνη των χαλασμένων και ύποπτων ποτών. Η άποψή μου σ’ αυτό το σημείο είναι απόλυτη. Επιβάλλεται η προτίμηση μικρών κλαμπ, που θα χωρούν ένα – δύο σχολεία, για να υπάρχει η δυνατότητα κάποιας εικόνας επίβλεψης και όχι τα μεγάλα κλαμπ όπου επικρατεί χάος! Η πέμπτη «αναφορά του κακού» συνδέεται με τη σχέση των μαθητών / μαθητριών με το αλκοόλ. Είναι μάλλον μια γενικευμένη εικόνα η μεταφορά αλκοολούχων ποτών στις αποσκευές τους. Δύο ομάδες από τους εκπαιδευόμενους χρήζουν ειδικής αντιμετώπισης. Η «ευάλωτη ομάδα» που δεν έχει εμπειρία με το αλκοόλ και αναζητεί ευκαιρία να δοκιμάσει ή και να ξεσπάσει και η «προχωρημένη ομάδα» που θεωρεί το αλκοόλ «μαγκιά» και αυτοπροβάλλεται ως ο κινητήριος μοχλός της «μικρής επανάστασης». Εδώ η συμπεριφορά πρέπει να είναι ξεκάθαρη και να αποβλέπει στην απόλυτη απαγόρευση του αλκοόλ αλλά και στον περιοδικό έλεγχο των αποσκευών παρουσία των μαθητών / μαθητριών. Αυτό σημαίνει ότι έχουν γίνει συστάσεις από το σχολείο, ότι στην περίπτωση σύλληψης και χρήσης αλκοόλ ο υπαίτιος επιστρέφει στους γονείς του, με ό,τι αυτό συνεπάγεται. Θεωρώ ότι οποιαδήποτε ελαστικότητα στο θέμα αυτό οδηγεί σε παρατράγουδα, αρκεί να σκεφτούμε ότι σχεδόν όλα τα σχολεία έχουν κακή εμπειρία με το αλκοόλ σε κάποια απ’ όλες τις εκδρομές τους. Τελειώνω με το σημείο των σχέσεων εκπαιδευτικών – μαθητών / μαθητριών. Είναι βέβαιο ότι το καλό παιδαγωγικό κλίμα του σχολείου βοηθάει στη διαμόρφωση όμορφων σχέσεων. Μόνο που στις εκδρομές οι καθαρά ενδοσχολικές σχέσεις υφίστανται μετασχηματισμό συνήθως προς το καλύτερο και προς το φιλικότερο, αλλά μπορούν να βγάλουν και εκτρωματικές όψεις. Επομένως απαιτείται ορθολογική διαχείριση και η μεγαλύτερη δυνατή πρόληψη των ανεπιθύμητων συγκρούσεων. Όλοι οι εκπαιδευτικοί γνωρίζουν το βάρος της ευθύνης, παιδαγωγικής αλλά και νομικής, που έχουν κατά τη διάρκεια των σχολικών εκδρομών. Γνωρίζουν επίσης ότι αντικαθιστούν εν μέρει και τους γονείς των μαθητών / μαθητριών γι’ αυτές τις ημέρες. Και αυτό σημαίνει πολλά…anthologio.wordpress.com
Το ότι το εμφιαλωμένο νερό συμβάλλει τα μέγιστα στο να πνίξουμε τον πλανήτη στα πλαστικά σκουπίδια είναι γνωστό. Αυτό που δεν είναι πολύ γνωστό είναι η ύπαρξη του εργαστηρίου Skipping Rocks Lab, στο Λονδίνο, όπου πριν τέσσερα χρόνια παρουσίασαν ως πρωτότυπο το Ooho!Τι είναι αυτό; Μια φούσκα από βρώσιμη μεμβράνη -κατασκευασμένη από εκχύλισμα φυκιών- η οποία περικλείει νερό. Εάν δεν θέλεις να την καταπιείς, η εύπλαστη μεμβράνη θα βιοδιασπαστεί σε τέσσερις με έξι εβδομάδες, ακριβώς όπως ένα κομμάτι φρούτου.Επιπλέον, μπορεί να κυκλοφορεί σε διάφορες γεύσεις, σε διάφορα χρώματα και να χρησιμοποιηθεί και για αναψυκτικά, οινοπνευματώδη, καλλυντικά.http://www.cnn.gr
Στοιχεία-σοκ από την Α.Α.Δ.Ε.: 3 στα 10 νοικοκυριά φορολογήθηκαν το 2016 για εισοδήματα σημαντικά υψηλότερα από αυτά που δήλωσαν, καθώς πιάστηκαν στα δίχτυα των τεκμηρίων διαβίωσης και απόκτησης περιουσιακών στοιχείων. Δήλωσαν εισοδήματα συνολικού ύψους 6,2 δισ. ευρώ και φορολογήθηκαν για εισοδήματα ύψους 13,14 δισ. ευρώ, δηλαδή για υπερδιπλάσιο ποσό!-Θύματα των τεκμηρίων 1 στους 2 εισοδηματίες και 1 στους 3 μισθωτούς, αυτοαπασχολούμενους και αγρότες. Για εισόδημα 9,5 φορές μεγαλύτερο από αυτό που δήλωσαν φορολογήθηκαν οι εισοδηματίες-Στο δόκανο των τεκμηρίων και 306.382 χαμηλοσυνταξιούχοι. Υπέρογκα ποσά φόρου εισοδήματος εκλήθησαν να καταβάλουν το 2016 περισσότεροι από 1,8 εκατομμύρια φορολογούμενοι, καθώς πιάστηκαν στα δίχτυα των τεκμηρίων διαβίωσης και απόκτησης περιουσιακών στοιχείων. Σύμφωνα με στοιχεία που αποκαλύπτουν σήμερα τα dikaiologitika.gr, περίπου 3 στα 10 νοικοκυριά (οικογένειες και άγαμοι φορολογούμενοι) που υπέβαλαν πέρυσι φορολογικές δηλώσεις φορολογήθηκαν για εισοδήματα πολύ μεγαλύτερα από αυτά που δήλωσαν. Οι υπηρεσίες της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (Α.Α.Δ.Ε.) εφάρμοσαν τις διατάξεις των άρθρων 31 και 32 του Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος για τις αντικειμενικές δαπάνες διαβίωσης και τις δαπάνες απόκτησης περιουσιακών στοιχείων και προσδιόρισαν τα τελικά ποσά των φορολογητέων εισοδημάτων τους σε πολύ πιο υψηλά επίπεδα από τα δηλωθέντα. Το αποτέλεσμα ήταν τα νοικοκυριά αυτά να κληθούν να πληρώσουν ποσά φόρου πολύ μεγαλύτερα από αυτά που θα πλήρωναν αν λαμβάνονταν υπόψη μόνο τα δηλωθέντα εισοδήματά τους. Σύμφωνα, ειδικότερα, με τα στοιχεία της Α.Α.Δ.Ε. από την στατιστική επεξεργασία των δεδομένων των φορολογικών δηλώσεων που υποβλήθηκαν το 2016: 1) Τα νοικοκυριά που φορολογήθηκαν με βάση τα τεκμήρια διαβίωσης και απόκτησης περιουσιακών στοιχείων κι όχι με βάση τα πραγματικά δηλωθέντα εισοδήματά τους ανήλθαν σε 1.842.135 ή στο 29,74% του συνόλου αυτών που υπέβαλαν δήλωση φορολογίας εισοδήματος (6.194.233). 2) Το συνολικό ποσό του επιπλέον φορολογητέου εισοδήματος, το οποίο προσδιορίστηκε με βάση τα τεκμήρια, ανήλθε σε 6,94 δισ. ευρώ. Κατά το ποσό αυτό προσαυξήθηκε, δηλαδή, το τελικό φορολογητέο εισόδημα των 1.842.135 νοικοκυριών, εξαιτίας της εφαρμογής των τεκμηρίων. Δεδομένου ότι το συνολικό δηλωθέν εισόδημα των νοικοκυριών αυτών έφθασε τα 6,2 δισ. ευρώ και το επιπλέον εισόδημα που τους προσδιόρισαν τα τεκμήρια ήταν άλλα 6,94 δισ. ευρώ, προκύπτει το συμπέρασμα ότι τα τεκμήρια προκάλεσαν την προσαύξηση του φορολογητέου εισοδήματος 1.842.135 νοικοκυριών κατά ποσοστό 111,9%! Το συνολικό ποσό εισοδήματος με βάση το οποίο τα νοικοκυριά αυτά φορολογήθηκαν ξεπέρασε τα 13,1 δισ. ευρώ. 3) Από τα 1.842.135 νοικοκυριά τα οποία παγιδεύτηκαν από τα τεκμήρια και αναγκάστηκαν να φορολογηθούν για εισοδήματα σημαντικά υψηλότερα αυτών που δήλωσαν, τα 659.972 αποτελούνται από μισθωτούς φορολογούμενους. Δεδομένου δε ότι το σύνολο των νοικοκυριών με μισθωτούς φορολογούμενους ανήλθε το 2016 σε 2.035.065, προκύπτει το συμπέρασμα ότι περίπου 1 στους 3 μισθωτούς (για την ακρίβεια το 32,4% του συνόλου των μισθωτών) πιάστηκε πέρυσι στην παγίδα των τεκμηρίων. Το συνολικό δηλωθέν οικογενειακό εισόδημα των μισθωτών οι οποίοι φορολογήθηκαν με βάση τα τεκμήρια ανήλθε σε 2,74 δισ. ευρώ περίπου. Στο ποσό αυτό οι υπηρεσίες της Α.Α.Δ.Ε. πρόσθεσαν άλλα 2 δισ. ευρώ, λόγω της εφαρμογής των τεκμηρίων, με αποτέλεσμα οι συγκεκριμένοι μισθωτοί να φορολογηθούν για συνολικό ποσό εισοδήματος 4,74 δισ. ευρώ, το οποίο είναι προσαυξημένο κατά 73% σε σχέση με το συνολικό δηλωθέν εισόδημά τους. 4) Στα δίχτυα των τεκμηρίων πιάστηκε σημαντικός αριθμός «εισοδηματιών», δηλαδή φορολογουμένων που δήλωσαν κατά κύριο λόγο εισοδήματα από ακίνητα, τόκους καταθέσεων, μερίσματα και υπεραξία από μεταβίβαση κεφαλαίου. Συνολικά, 575.329 νοικοκυριά με φορολογούμενους «εισοδηματίες» επί συνόλου 1.215.042 που υπέβαλαν δηλώσεις αναγκάστηκαν να πληρώσουν σημαντικά υψηλότερους φόρους από αυτούς που αναλογούν στα πραγματικά δηλωθέντα εισοδήματά τους, λόγω του προσδιορισμού των τελικών φορολογητέων εισοδημάτων τους σε επίπεδα υψηλότερα των δηλωθέντων βάσει των τεκμηρίων διαβίωσης και απόκτησης περιουσιακών στοιχείων. Δηλαδή περίπου 1 στους 2 «εισοδηματίες» (για την ακρίβεια το 47,35% του συνόλου) έπεσε στην παγίδα των τεκμηρίων, καθώς δήλωσε εισόδημα σημαντικά χαμηλότερο από αυτό που προέκυψε με βάση τις αντικειμενικές δαπάνες διαβίωσης και τις δαπάνες απόκτησης περιουσιακών στοιχείων. Το εισόδημα που δήλωσαν οι 575.329 «εισοδηματίες» ανήλθε μόλις σε 344,8 εκατ. ευρώ, αλλά το εισόδημα για το οποίο τελικά φορολογήθηκαν ήταν 9,5 φορές μεγαλύτερο καθώς ανήλθε περίπου σε 3,28 δισ. ευρώ! Το τελικό φορολογητέο εισόδημα των συγκεκριμένων φορολογούμενων προσαυξήθηκε κατά 850% περίπου σε σύγκριση με το δηλωθέν! Είναι προφανές ότι πολλοί από τους φορολογούμενους αυτούς αναγκάστηκαν να πληρώσουν φόρο εισοδήματος σημαντικά υψηλότερο ακόμη κι από το εισόδημα που δήλωσαν! Στην κατηγορία αυτή, περιλαμβάνονται πολλοί φορολογούμενοι των οποίων το δηλωθέν εισόδημα αποτελείτο από πενιχρά ποσά τόκων και εισπραχθέντων ενοικίων, αλλά το τεκμαρτό, το οποίο προέκυψε κυρίως με βάση τις αντικειμενικές δαπάνες διαβίωσης ήταν μεγαλύτερο από 9.500 ευρώ, με αποτέλεσμα η προστιθέμενη διαφορά φορολογητέου εισοδήματος που προέκυψε να φορολογηθεί με την κλίμακα των ελευθέρων επαγγελματιών, δηλαδή με 26% από το πρώτο ευρώ, και το υπέρογκο ποσό φόρου που προέκυψε να προσαυξηθεί περαιτέρω κατά 75% λόγω της επιβολής προκαταβολής φόρου έναντι του επόμενου έτους. 5) Με υπέρογκα ποσά φόρων εξαιτίας της εφαρμογής των τεκμηρίων χρεώθηκαν πέρυσι και 306.382 νοικοκυριά συνταξιούχων. Αντιπροσωπεύουν το 15,28% του συνόλου των 2.004.135 νοικοκυριών που αποτελούνται από συνταξιούχους. Πρόκειται, κατά κύριο λόγο, για περιπτώσεις χαμηλοσυνταξιούχων, οι οποίοι μόνο και μόνο επειδή απλώς διαμένουν σε ιδιόκτητα, ενοικιαζόμενα ή δωρεάν παραχωρηθέντα σπίτια (διαμερίσματα ή μονοκατοικίες) και κατέχουν κι ένα Ι.Χ. αυτοκίνητο, εμφανίζονται με τεκμαρτά εισοδήματα σημαντικά υψηλότερα των πενιχρών που δηλώνουν. Το συνολικό ποσό του εισοδήματος που δήλωσαν τα 306.382 νοικοκυριά συνταξιούχων ανήλθε σε 1,89 δισ. ευρώ, αλλά το συνολικό ποσό εισοδήματος για το οποίο τελικά φορολογήθηκαν έφθασε τα 2,67 δισ. ευρώ. Η προσαύξηση του φορολογητέου εισοδήματος λόγω της εφαρμογής των τεκμηρίων ανήλθε σε 777 εκατ. ευρώ ή σε ποσοστό 41% επί του συνολικού δηλωθέντος οικογενειακού εισοδήματος. 6) Με - σημαντικά υψηλότερα των δηλωθέντων - εισοδήματα προσδιορισθέντα με βάση τα τεκμήρια, φορολογήθηκαν επίσης 210.566 μικρομεσαίοι επιχειρηματίες και ελεύθεροι επαγγελματίες που άσκησαν το 2016 ατομικά τις επιχειρηματικές ή επαγγελματικές τους δραστηριότητες. Οι φορολογούμενοι αυτοί δήλωσαν συνολικά 949,3 εκατ. ευρώ αλλά, λόγω της εφαρμογής των τεκμηρίων, φορολογήθηκαν, τελικά, για εισοδήματα συνολικού ύψους 1,88 δισ. ευρώ, δηλαδή με «καπέλο» άλλα 934,48 εκατ. ευρώ στο συνολικό φορολογητέο τους εισόδημα. Η προσαύξηση του φορολογητέου εισοδήματός τους έφθασε το 98,43%! Το ποσοστό των μικρομεσαίων επιχειρηματιών και των ελευθέρων επαγγελματιών που πιάστηκαν στο δόκανο των τεκμηρίων ανήλθε στο 31,71% του συνόλου (663.830). Δηλαδή περίπου 1 στους 3 αυτοαπασχολούμενους φορολογήθηκε το 2016 με βάση τα τεκμήρια. Σε πολλές από τις περιπτώσεις αυτές δηλώθηκε αρνητικό ποσό εισοδήματος, δηλαδή ζημία, η οποία όμως δεν αναγνωρίστηκε, καθώς τα τεκμήρια προσδιόρισαν ουσιαστικά τεκμαρτό καθαρό κέρδος! 7) Περίπου 1 στους 3 αγρότες πιάστηκε επίσης στα δίχτυα των τεκμηρίων. Επί συνόλου 276.161 οι 89.886 (το 32,54%) φορολογήθηκαν για συνολικό ποσό εισοδήματος υψηλότερο κατά 106,27% από αυτό που δήλωσαν. Ειδικότερα, ενώ δήλωσαν συνολικά 276 εκατ. ευρώ, φορολογήθηκαν τελικά για εισοδήματα συνολικού ύψους 569,34 εκατ. ευρώ. dikaiologitika, enikonomia