Διαφορετική θα είναι η αντιμετώπιση των επιχειρηματιών που θέλουν να προχωρήσουν σε αναδιάρθρωση των δανειακών τους υποχρεώσεων και επιθυμούν τη συνέχιση της λειτουργίας της εταιρείας τους, έστω και με ένα επώδυνο business plan. Οσοι το τελευταίο διάστημα προσέγγισαν τις τράπεζες και είχαν διαρκείς διαβουλεύσεις για ρυθμίσεις των χορηγήσεών τους θα μπουν στην πρώτη γραμμή του «παζαριού» που θα ξεκινήσει από τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα. Θα ερευνηθούν: 1. Το οικονομικό προφίλ του δανειολήπτη - επιχειρηματία και αν αυτός έχει πρόθεση να ενισχύσει την εταιρεία του με δικό του «ζεστό» χρήμα. 2. Τη μελέτη βιωσιμότητας που θα κάνει είτε η τράπεζα είτε ο ειδικός συντονιστής όταν τεθεί σε εφαρμογή ο εξωδικαστικός μηχανισμός. 3. Το business plan, και πόσο αυτό είναι εφικτό να υλοποιηθεί, για σημαντικές μειώσεις στις δαπάνες. 4. Την ύπαρξη ή όχι στρατηγικών επενδυτών, είτε μεμονωμένων επιχειρηματιών είτε ξένων funds που βλέπουν μεγάλες επενδυτικές ευκαιρίες στην Ελλάδα. Σύμφωνα με πληροφορίες, οι ξένοι έχουν σκανάρει την ελληνική αγορά εντοπίζοντας «φιλέτα» στους τομείς των ξενοδοχείων και του τουρισμού, της αγοράς τροφίμων, στις ιχθυοκαλλιέργειες κ.λπ. Αν ο δανειολήπτης φέρει πρόταση στις τράπεζες για στρατηγική συμμαχία με άλλη εταιρεία ή αν κάποιο fund έχει ήδη προσεγγίζει τους τραπεζίτες δείχνοντας ενδιαφέρον για συγκεκριμένες επιχειρήσεις, τότε θα μπορεί να προκύψει γενναίο «κούρεμα» στα δάνεια, μειώσεις επιτοκίων αλλά και νέα κεφάλαια για την ανάπτυξή τους. Νέο τοπίο δημιουργείται και για τα υπόλοιπα δάνεια, καταναλωτικά, στεγαστικά και μικρά επιχειρηματικά που έχουν καθυστέρηση πάνω από 90 ημέρες. Οι τράπεζες θα διαχωρίσουν και αυτά σε δάνεια που μπορούν να εξυπηρετηθούν εφόσον υπάρξουν γενναίες ρυθμίσεις και σ’ αυτά που δεν είναι δυνατόν να εισπραχθούν. Επίσης, θα ελέγχεται και πάλι το οικονομικό προφίλ του δανειολήπτη και αν διαπιστώνεται η αντικειμενική αδυναμία να πληρώσει τότε θα καλείται για ρυθμίσεις που για πρώτη φορά θα προβλέπουν και κουρέματα. Αλλωστε, ανεπίσημα ακόμη και τώρα οι τράπεζες καλούν τηλεφωνικά δανειολήπτες με «φουσκωμένες» κάρτες και τους προτείνουν την άμεση αποπληρωμή των οφειλών με «κούρεμα» 20%, 30% έως και 50%. Σε ό,τι αφορά στα στεγαστικά δάνεια, όσοι ιδιοκτήτες αδυνατούν να πληρώσουν θα δέχονται σειρά προτάσεων που άλλωστε προβλέπει και ο Κώδικας Δεοντολογίας της ΤτΕ. Από απομείωση του δανείου μέχρι μείωση επιτοκίων, επιμήκυνση του χρόνου αποπληρωμής, πώληση του ακινήτου εφόσον το επιθυμεί ο ιδιοκτήτης κ.λπ. Στην περίπτωση των πιο πάνω δανείων τον πρώτο λόγο θα έχουν οι εταιρείες διαχείρισης «κόκκινων» χορηγήσεων που θα πιάσουν δουλειά το επόμενο διάστημα. enikonomia
«Διδασκαλία της αγγλικής γλώσσας ως ξένης (επίπεδο Γ1)» “English language courses in C1 level” (Αιτήσεις γίνονται δεκτές έως 25/4/2017) Στο πλαίσιο της Δομής Δια Βίου Μάθησης του Α.Π.Θ. θα υλοποιηθεί...
EFKA.GOV.GR:Διαβάστε τι θα χρειαστείτε προκειμένου να εκτυπώσετε το ειδοποιητήριο πληρωμών σας από το efka.gov.gr. Δείτε, βήμα-βήμα, πως μπορείτε να εκτυπώσετε το ειδοποιητήριό σας. Μέσω αυτής της υπηρεσίας παρέχεται η...
«Η θέσπιση ορίου ηλικίας στα 55 και η μείωση του ποσοστού της σύνταξης που δικαιούται η χήρα στο 50% από 70%» είναι οι δύο βασικές αλλαγές που επιφέρει ο νόμος Κατρούγκαλου στις συντάξεις χηρείας, σύμφωνα με δελτίο Τύπου που εξέδωσε το Ενιαίο Δίκτυο Συνταξιούχων (ΕΝ.ΔΙ.ΣΥ.). Κάνει λόγο για δραματικές μειώσεις που ισχύουν για τις νέες συντάξεις χηρείας που εκδίδονται μετά τις 12 Μαΐου 2016 «οδηγώντας στο περιθώριο της φτώχειας μια μεγάλη μερίδα πληθυσμού». Σύμφωνα με το Ενιαίο Δίκτυο Συνταξιούχων οι ανατροπές που επέρχονται με το νόμο Κατρούγκαλου, στο καθεστώς των νέων συντάξεων χηρείας, είναι οι εξής: 1. Θεσπίζεται το 55ο έτος ως όριο ηλικίας του επιζώντος συζύγου για τη θεμελίωση δικαιώματος συνταξιοδότησης λόγω θανάτου και προκύπτουν οι περιπτώσεις: - εάν ο επιζών σύζυγος έχει συμπληρώσει το 55ο έτος της ηλικίας του κατά την ημερομηνία θανάτου τότε χορηγείται σύνταξη εφ’ όρου ζωής.- εάν ο επιζών σύζυγος δεν έχει συμπληρώσει το 55ο έτος κατά την ημερομηνία θανάτου, τότε χορηγείται σύνταξη για μία τριετία και εάν το 55ο έτος συμπληρώνεται εντός αυτής της τριετίας, τότε η σύνταξη επαναχορηγείται στα 67 διά βίου. Αν το 55ο έτος της ηλικίας δεν συμπληρώνεται εντός της τριετίας, μετά τη λήξη της η σύνταξη διακόπτεται και δεν επαναχορηγείται. 2. Ο θανών ασφαλισμένος πρέπει κατά τον χρόνο θανάτου να έχει συμπληρώσει τις χρονικές προϋποθέσεις για τη λήψη σύνταξης γήρατος ή αναπηρίας, πλήρους ή μειωμένης. Σύμφωνα με το Δίκτυο Συνταξιούχων «Εδώ υπάρχει δυσμενής αλλαγή για τους «παλαιούς» ασφαλισμένους (πριν από το 1993), για τους οποίους διπλασιάζονται οι απαιτούμενες ημέρες ασφάλισης εντός της τελευταίας 5ετίας. Ο θανών έπρεπε να είχε 1.500 ημέρες ασφάλισης, εκ των οποίων 300 την τελευταία 5ετία, ενώ τώρα απαιτούνται 1.500 ημέρες, εκ των οποίων 600 την τελευταία 5ετία». 3. Αλλάζει ο τρόπος υπολογισμού και συναρτάται πλέον με τη διάρκεια του έγγαμου βίου και τη διαφορά της ηλικίας του θανόντος με τον επιζώντα σύζυγο. Η χήρα παίρνει το 50% της σύνταξης του θανόντος (ενώ έπαιρνε στις περισσότερες περιπτώσεις το 70%). Αν ο θανών ήταν συνταξιούχος, η σύνταξή του επανυπολογίζεται με τον νέο τρόπο (εθνική και αναλογική) και η χήρα παίρνει το 50% της νέας σύνταξης. Το ποσό αυτό ισχύει για την πρώτη 3ετία. Μετά τα τρία χρόνια, αν δεν εργάζεται και δεν λαμβάνει δική της σύνταξη, θα συνεχίσει να παίρνει το ίδιο ποσό (εφόσον έχει τις ηλικιακές προϋποθέσεις). Αν εργάζεται ή παίρνει δική της σύνταξη, η σύνταξη χηρείας περιορίζεται στο μισό (50%). Τέλος θεσπίζεται ελάχιστο όριο έγγαμης συμβίωσης τα 5 έτη, που θα πρέπει να έχουν συμπληρωθεί μέχρι την ημερομηνία θανάτου. Εδώ η αλλαγή αφορά σε θάνατο ασφαλισμένου, καθώς έχουμε αύξηση: απαιτούνταν 3 χρόνια και τώρα απαιτούνται 5. Ισχύουν εξαιρέσεις αν ο θάνατος οφείλεται σε ατύχημα, αν γεννηθεί παιδί κατά τη διάρκεια του γάμου ή η χήρα τελεί σε εγκυμοσύνη.
Από την Τρίτη 2 Μαΐου έως και την Τετάρτη 10 του μηνός, θα διαρκέσει η ενδιάμεση ανοιξιάτικη εκπτωτική περίοδος στα εμπορικά καταστήματα της Θεσσαλονίκης, σύμφωνα με ανακοίνωση του Εμπορικού Συλλόγου της πόλης (ΕΣΘ). Μάλιστα, προαιρετικά τα καταστήματα θα μπορούν να λειτουργήσουν και την Κυριακή 7 Μαΐου (ως πρώτη Κυριακή της ενδιάμεσης ανοιξιάτικης εκπτωτικής περιόδου), με προτεινόμενο ωράριο λειτουργίας από τις 11 το πρωί έως τις 6 το απόγευμα. Κατά τη διάρκεια των εκπτώσεων, πέραν της αναγραφής της παλαιάς και της νέας τιμής των προϊόντων και υπηρεσιών που πωλούνται με έκπτωση, επιτρέπεται η αναγραφή και η εμπορική επικοινωνία ποσοστού έκπτωσης, όπως διευκρινίζει ο ΕΣΘ.
Ικανοποιημένοι από τα αποτελέσματα του πρώτου γύρου των χθεσινών προεδρικών εκλογών στη Γαλλία είναι οι ιθύνοντες των Βρυξελλών και δεν το κρύβουν. Ο πρόεδρος της Ευρωπαΐκής Επιτροπής Ζαν Κλοντ Γιούνκερ, η αρμόδια για τα θέματα της εξωτερικής πολιτικής επίτροπος Φεντερίκα Μογκερίνι, καθώς και ο ευρωπαίος διαπραγματευτής στο ζήτημα της εξόδου του Ηνωμένου Βασιλείου από την ΕΕ Μισέλ Μπαρνιέ, με τον ένα ή με τον άλλο τρόπο εξέφρασαν την ικανοποίησή τους για τη χθεσινή επικράτηση του Εμανουέλ Μακρόν και του ευχήθηκαν να εκλεγεί Πρόεδρος της Γαλλικής Δημοκρατίας στο δεύτερο γύρο των προεδρικών εκλογών. Υπερβαίνοντας και αυτός τα εσκαμμένα, που θέλουν τους ιθύνοντες των Βρυξελλών να μην εμπλέκονται στις προεκλογικές εκστρατείες των χωρών μελών της ΕΕ, ο Γάλλος επίτροπος Πιέρ Μοσκοβισί δήλωσε σήμερα από τις Βρυξέλλες ότι ο δεύτερος γύρος των προεδρικών εκλογών στη Γαλλία θα έχει επί της ουσίας τον χαρακτήρα ενός δημοψηφίσματος υπέρ ή κατά της Ευρώπης. Ανέφερε επίσης ότι στο δεύτερο γύρο των προεδρικών εκλογών θα αναμετρηθούν οι δυνάμεις που θέλουν μία Ευρώπη ανοιχτή στον κόσμο, στην οικονομία και στον πολιτισμό με τις δυνάμεις που θέλουν μία Γαλλία κλεισμένη στον εαυτό της και στον προστατευτισμό. Ο Γάλλος Επίτροπος, μιλώντας σήμερα σε ομάδα δημοσιογράφων στις Βρυξέλλες, χαρακτήρισε εξάλλου "σεισμό" τα χθεσινά αποτελέσματα στη Γαλλία και εξέφρασε την ανησυχία του για το γεγονός ότι 15 χρόνια μετά την εμφάνιση του πατέρα της στον δεύτερο γύρο των γαλλικών προεδρικών εκλογών, η Μαρίν Λεπέν και το Εθνικό Μέτωπο επανέρχονται και μάλιστα με ποσοστά πρωτόγνωρα υψηλά. Ο Πιέρ Μοσκοβισί εξέφρασε επίσης την ανησυχία του για το γεγονός ότι τα τελευταία χρόνια έχει γίνει στη Γαλλία "μπανάλ" το να ψηφίζει κανείς άκρα δεξιά και σημείωσε ότι, αν στον δεύτερο γύρο των προεδρικών εκλογών η Μαρίν Λεπέν λάβει ποσοστά μεγαλύτερα από το 40% του εκλογικού σώματος, θα πρόκειται για μία πάρα πολύ ανησυχητική εξέλιξη. Ο Πιέρ Μοσκοβισί, που δεν έκρυψε ότι στο δεύτερο γύρο θα ψηφίσει υπέρ του Εμανουέλ Μακρόν, σημείωσε ακόμη ότι η επικράτησή του θα πρέπει να σηματοδοτήσει μία αλλαγή ρότας στην Ευρώπη, κυρίως σε ό,τι αφορά την προστασία των κοινωνικών δικαιωμάτων και την υπεράσπιση του ευρωπαϊκού μοντέλου κοινωνίας. Ταυτόχρονα τόνισε την ανάγκη δημοσιονομικής εξυγίανσης στη Γαλλία, επισημαίνοντας πως θα πρέπει να αποφευχθεί πάση θυσία το ενδεχόμενο να εμφανίζει η Γαλλία και το 2018 υπερβολικό δημοσιονομικό έλλειμμα. Όπως μεταδίδει το αθηναϊκό πρακτορείο, ο Γάλλος Επίτροπος ανέφερε επίσης ότι, για να αντιμετωπιστεί η άνθηση του λαϊκισμού στην Ευρώπη, θα πρέπει να υιοθετηθούν οικονομικά και κοινωνικά μέτρα για τους "χαμένους της παγκοσμιοποίησης", δηλαδή τους εργαζόμενους που χάνουν την εργασία τους λόγω του ανοίγματος των αγορών διεθνώς. Αναφερόμενος στα ζητήματα της εσωτερικής πολιτικής ζωής στη Γαλλία, ο Μοσκοβισί επέκρινε τον Ζαν-Λικ Μελανσόν για την απόφασή του να μη δώσει χθες καθαρή κατεύθυνση στους ψηφοφόρους του να ψηφίσουν κατά της Μαρίν Λεπέν και σημείωσε ότι ο λαϊκισμός ενδημεί τόσο στο χώρο της Ακροαριστεράς όσο και στο χώρο της Ακροδεξιάς. Υπογράμμισε ωστόσο ότι ο δεύτερος είναι ο πλέον επικίνδυνος διότι συνδυάζει τον εθνικισμό με τις αντιδημοκρατικές αντιλήψεις. Σχολιάζοντας τέλος τα εξαιρετικά χαμηλά ποσοστά που πέτυχε χθες ο υποψήφιος του γαλλικού Σοσιαλιστικού Κόμματος Μπενουά Αμόν, ο Γάλλος επίτροπος ανέφερε ότι "ο δημοκρατικός σοσιαλισμός δεν διαλύθηκε στη Γαλλία". Τόνισε όμως ταυτόχρονα ότι θα πρέπει να αποφευχθεί η επίρριψη όλων των ευθυνών στον Αμόν όπως και οι εσωτερικές εντάσεις και το κλείσιμο του κόμματος στον εαυτό του. Κατέληξε όμως λέγοντας ότι η κρίση της σοσιαλδημοκρατίας σε κάθε περίπτωση δεν είναι ένα καλό νέο για την Ευρώπη. cnn
Εγκρίθηκε η μεταφορά πίστωσης, ύψους 553.614,80 ευρώ, προκειμένου να προχωρήσει η καταβολή της πληρωμής υπολοίπων δόσεων δικαιούχων της πρώτης φάσης του προγράμματος «Κοινωνικό Εισόδημα Αλληλεγγύης» (ΚΕΑ) στους δικαιούχους, το σύνολο των οποίων ανέρχεται στους 2.313. Αυτό προβλέπει σχετική απόφαση, την οποία υπογράφει η υπουργός Εργασίας, Έφη Αχτσιόγλου. Η πίστωση θα πραγματοποιηθεί σήμερα και τα χρήματα θα είναι διαθέσιμα στους δικαιούχους αύριο, Τρίτη 25 Απριλίου. Υπενθυμίζεται ότι την Παρασκευή, 28 Απριλίου, θα πραγματοποιηθεί η δεύτερη πληρωμή των δικαιούχων του πανελλαδικού προγράμματος ΚΕΑ, των οποίων οι αιτήσεις εγκρίθηκαν έως τις 31 Μαρτίου 2017. Το ποσό των 40.945.782,86 ευρώ θα καταβληθεί σε 187.187 δικαιούχους και αφορά συνολικά 432.402 άτομα. Σύμφωνα με το υπουργείο Εργασίας, «η πληρωμή του ΚΕΑ θα πραγματοποιηθεί με πίστωση εξ ημισείας στον λογαριασμό και στην προπληρωμένη κάρτα αγορών, στις περιπτώσεις που το συνολικό καταβαλλόμενο ποσό είναι ίσο με ή υπερβαίνει τα 100 ευρώ ανά μήνα. Η προπληρωμένη τραπεζική κάρτα του δικαιούχου μπορεί να χρησιμοποιηθεί, χωρίς κανέναν περιορισμό, για οποιαδήποτε αγορά, συμπεριλαμβανομένων των ηλεκτρονικών αγορών. Οι δικαιούχοι του ΚΕΑ παρακαλούνται να απευθύνονται στην τράπεζα με την οποία συνεργάζονται και μόνο σε αυτήν, για θέματα που σχετίζονται με τον τραπεζικό λογαριασμό τους ή την προπληρωμένη κάρτα αγορών. Η ηλεκτρονική πλατφόρμα του ΚΕΑ παραμένει ανοιχτή, ώστε οι ενδιαφερόμενοι να την επισκέπτονται και να υποβάλλουν τις αιτήσεις τους».
Στο 0,7% και στο 179% του ΑΕΠ διαμορφώθηκαν το πλεόνασμα και το χρέος αντίστοιχα στην Ελλάδα το 2016, σύμφωνα με την πρώτη κοινοποίηση των στοιχείων της Eurostat για το έλλειμμα και το χρέος των κρατών-μελών της ΕΕ για την περασμένη χρονιά. Ειδικότερα, η Eurostat, επιβεβαίωσε τα δημοσιονομικά στοιχεία που παρουσίασε η ΕΛΣΤΑΤ την Παρασκευή και δείχνουν ότι το πρωτογενές πλεόνασμα του 2016 έφτασε το 3,9% του ΑΕΠ με βάση τους κανόνες της στατιστικής αρχής (4,19% με βάση τα προβλεπόμενα στο πρόγραμμα διάσωσης). η οποία κάνει λόγο για πλεόνασμα στο ισοζύγιο της κυβέρνησης, ύψους 1,288 δισ. ευρώ ή 0,7% του ΑΕΠ. Η Eurostat σημειώνει επίσης στη σημερινή της ανακοίνωση ότι δε προέβη σε τροποποιήσεις στα δεδομένα που κοινοποίησαν τα κράτη-μέλη. Ειδικότερα, το 2015 το δημόσιο έλλειμμα της Ελλάδας σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat ήταν στο 5,9% του ΑΕΠ, το 2014 στο 3,7% και το 2013 στο 13,1%. Σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, το ελληνικό χρέος διαμορφώθηκε το 2016 στο 179% AEΠ (314,9 δισ. ευρώ), από 177,4% του ΑΕΠ το 2015, 179,7% του ΑΕΠ το 2014 και 177,4% του ΑΕΠ το 2013. Συνολικά στην Ευρωζώνη το έλλειμμα διαμορφώθηκε στο 1,5% του ΑΕΠ (έναντι 2,1% του ΑΕΠ το 2015 και 2,6% του ΑΕΠ το 2014), στη δε ΕΕ το έλλειμμα μειώθηκε στο 1,7% του ΑΕΠ (έναντι 2,4% του ΑΕΠ το 2015 και 3% του ΑΕΠ το 2014). Όσον αφορά το χρέος, στην Ευρωζώνη διαμορφώθηκε στο 89,2% του ΑΕΠ το 2016 και στην ΕΕ στο 83,5% του ΑΕΠ. Αναλυτικότερα, πλεόνασμα κατέγραψαν εκτός από την Ελλάδα, το Λουξεμβούργο (+1,6% του ΑΕΠ), η Μάλτα (+1%), η Σουηδία (+0,9%), η Γερμανία (+0,8%), η Τσεχία (+0,6%), η Κύπρος και η Ολλανδία (και οι δύο +0,4%). Τα χαμηλότερα ελλείμματα σημειώθηκαν στην Ιρλανδία (0,6% του ΑΕΠ), στην Κροατία (0,8%) και στη Δανία (0,9%). Όπως τονίζει η Eurostat, τέσσερα κράτη-μέλη παρουσίασαν δημόσιο έλλειμμα πάνω από το όριο του 3% του ΑΕΠ. Πρόκειται για την Ισπανία (4,5%), τη Γαλλία (3,4%), τη Ρουμανία και το Ηνωμένο Βασίλειο (και οι δύο με 3%). Όσον αφορά το δημόσιο χρέος, τα χαμηλότερα ποσοστά καταγράφηκαν το 2016 στην Εσθονία (9,5%), στο Λουξεμβούργο (20%), στη Βουλγαρία (29,5%) και στην Τσεχία (37,2%). Η Eurostat σημειώνει ότι 16 κράτη-μέλη εμφάνισαν χρέος πάνω από το όριο του 60% του ΑΕΠ με τα υψηλότερα ποσοστά να καταγράφονται στην Ελλάδα (179%), στην Ιταλία (132,6%), στην Πορτογαλία (130%), στην Κύπρο (107,8%) και στο Βέλγιο (105,9%). eleftherostypos
ΑΣΕΠ 2017: Προκειμένου να ολοκληρωθούν οι διαδικασίες του γραπτού διαγωνισμού του ΑΣΕΠ (asep.gr) για την πλήρωση θέσεων του κλάδου ΠΕ2 Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (Προκήρυξη 1Γ/2015-ΦΕΚ 8/29-10-2015,...
Την Πέμπτη 20-04-2017 στο Γραφείο του Υπουργού Παιδείας κ. Κωνσταντίνου Γαβρόγλου έγινε συνάντηση με τον Πρόεδρο του Ι.Ε.Π. κ. Γεράσιμο Κουζέλη και τα μέλη της Ομάδας Εργασίας που ορίστηκε από...
Ο ΠΑΣΑΔ ενημερώνει: Στα μέσα προς τέλη Μαΐου αναμένεται η δημοσίευση των προσωρινών πινάκων και ακολούθως προθεσμία πέντε ημερών για ενστάσεις στο ΑΣΕΠ.Αρνητική είναι η στάση της πολιτικής και διοικητικής ηγεσίας του Υπουργείου για παράταση της διαδικασίας ή για άνοιγμα ξανά, αργότερα, του ΟΠΣΥΔ προκειμένου να γίνει εγγραφή στους πίνακες όσων έχουν αποκτήσει πτυχίο, μεταπτυχιακό, συμπληρώνουν δεκαμηνο στην Ειδική Αγωγή ή θα προσληφθούν από εδώ και πέρα.Τα κενα Γενικής Αγωγής έχουν ζητηθεί μέχρι αύριο το μεσημέρι.ΠΑΣΑΔ
ΑΣΕΠ: Την εργασιακή αποκατάσταση χιλιάδων συμβασιούχων του δημόσιου τομέα που καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες θα προωθήσει η κυβέρνηση αμέσως μετά την ολοκλήρωση της συνολικής συμφωνίας με τους δανειστές Το...
Θεσμοθέτηση ακατάσχετου επιχειρηματικού τραπεζικού λογαριασμού φυσικών και νομικών προσώπων, άρση εμποδίων εφαρμογής του εξωδικαστικού συμβιβασμού και ένταξη σε αυτόν περισσοτέρων επαγγελματικών δραστηριοτήτων, ζητά με τροπολογία που κατέθεσε στη Βουλή η Δημοκρατική Συμπαράταξη. Η τροπολογία που φέρει τις υπογραφές όλων των βουλευτών της Δημοκρατικής Συμπαράταξης πλην της Φώφης Γεννηματά, «επιδιώκει να διευρύνει το πεδίο εφαρμογής του εξωδικαστικού συμβιβασμού ώστε να ενταχθούν στις διατάξεις του επιχειρήσεις και επαγγελματίες που είναι αντιμέτωποι με τον κίνδυνο της οικονομικής ασφυξίας, λόγω των συνεπειών της παρατεταμένης ύφεσης που μαστίζει την ελληνική οικονομία». Η αιτιολογική έκθεση Η επιστροφή της οικονομίας σε ύφεση, η υπερφορολόγηση των δύο τελευταίων χρόνων, τα capital controls και η καθίζηση της ρευστότητας του τραπεζικού συστήματος κατά την ίδια χρονική περίοδο, έχει προκαλέσει ένα δυσμενές επιχειρηματικό περιβάλλον για τις επιχειρήσεις και τους ελεύθερους επαγγελματίες. Η Πολιτεία οφείλει αντί να προβαίνει τυφλά, σε μέτρα αναγκαστικής εκτέλεσης εναντίον των επιχειρήσεων που αγωνίζονται να επιβιώσουν, να θεσμοθετήσει άμεσα έναν ειδικό Ακατάσχετο Επιχειρηματικό Τραπεζικό Λογαριασμό, προκειμένου να συμβάλλει στην ομαλή λειτουργία τους και στην δυνατότητά τους να εκπληρώσουν τις υποχρεώσεις τους. Την αναγκαιότητα αυτή επιχειρεί να ικανοποιήσει η παρούσα προτεινόμενη τροπολογία. Περαιτέρω η τροπολογία επιδιώκει να διευρύνει το πεδίο εφαρμογής του εξωδικαστικού συμβιβασμού ώστε να ενταχθούν στις διατάξεις του επιχειρήσεις και επαγγελματίες που είναι αντιμέτωποι με τον κίνδυνο της οικονομικής ασφυξίας, λόγω των συνεπειών της παρατεταμένης ύφεσης που μαστίζει την ελληνική οικονομία. Επιπλέον, αναδιαμορφώνεται το σύστημα δικαστικής επικύρωσης της σύμβασης αναδιάρθρωσης, με αντικατάσταση της «πολυτελούς» διαδικασίας της συζήτησης ενώπιον του Πολυμελούς Πρωτοδικείου με έκδοση διαταγής Ειρηνοδίκη, προς αποφυγή περιττών γραφειοκρατικών καθυστερήσεων. Τέλος, ενισχύεται η αποτελεσματικότητα και λειτουργικότητα της διαπραγμάτευσης, στα πρότυπα της διαμεσολάβησης του ν. 3898/2010, με την απόδοση εξουσίας στον συντονιστή (διαμεσολαβητή) να απευθύνει μη δεσμευτικές προτάσεις στα μέρη, προς άρση αδιεξόδων και διευκόλυνση επίτευξης συμφωνίας. Ειδικότερα, η πρώτη παράγραφος εισάγει την έννοια του ειδικού ακατάσχετου επιχειρηματικού τραπεζικού λογαριασμού για όλους τους επαγγελματίες και τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον πρωτογενή, δευτερογενή και τριτογενή τομέα, ο οποίος είναι απολύτως αναγκαίος προκειμένου να διενεργούνται απρόσκοπτα πληρωμές εργαζομένων, φόρων, εισφορών κοινωνικής ασφάλισης, προμηθευτών, λειτουργικών εξόδων κ.λπ.. Με τις παραγράφους 2 και 13 συμπεριλαμβάνονται στον εξωδικαστικό μηχανισμό οι ελεύθεροι επαγγελματίες, οι αγρότες, οι κτηνοτρόφοι και οι αλιείς ώστε να μπορούν να ρυθμίσουν το σύνολο των οφειλών τους προς πιστωτές, προμηθευτές, δημόσιο και ασφαλιστικά ταμεία. Με την παράγραφο 3 δίνεται η δυνατότητα ένταξης στον εξωδικαστικό συμβιβασμό και σε όσες επιχειρήσεις και επαγγελματίες έχουν προχωρήσει σε ρυθμίσεις οφειλών και πριν την 1η Ιουλίου 2016. Με την παράγραφο 4 δίνεται η δυνατότητα ένταξης στον Εξωδικαστικό Συμβιβασμό, ως δεύτερη ευκαιρία, και σε όσες επιχειρήσεις προχώρησαν από το 2009 και μετά σε διακοπή εργασιών, είναι εγγεγραμμένες ακόμα στο Γ.Ε.ΜΗ. και τα φυσικά πρόσωπα – ιδιοκτήτες αυτών εξυπηρετούν ακόμα τη ρύθμιση των οφειλών τους. Με την παράγραφο 5 αίρεται ο αποκλεισμός που προέβλεπε το νομοσχέδιο για οφειλέτες, όταν αυτοί οφείλουν πάνω από το 85% των υποχρεώσεών του σε έναν και μόνο πιστωτή. Με τις παραγράφους 6 και 7 προβλέπεται για την ένταξη μιας επιχείρησης στον εξωδικαστικό συμβιβασμό να χρειάζεται μία κερδοφόρα χρήση (λειτουργικά κέρδη) τα τελευταία 5 χρόνια και λαμβάνεται υπόψη το κριτήριο της εξέλιξης του κύκλου εργασιών σε περίπτωση που η επιχείρηση ή ο επαγγελματίας δεν παρουσιάζουν κερδοφορία. Παράλληλα, με την παράγραφο 8 παρέχεται εξουσιοδότηση για περαιτέρω εξειδίκευση και επέκταση των κριτηρίων βάσει των πραγματικών αναγκών της ελληνικής οικονομίας. Με την παράγραφο 9 εξασφαλίζεται ότι δύνανται να συμπεριλαμβάνονται στο Μητρώο Συντονιστών το σύνολο των Διαπιστευμένων Διαμεσολαβητών του Υπουργείου Δικαιοσύνης. Με την παράγραφο 10 αναδιαμορφώνεται, απλουστεύεται και επιταχύνεται το σύστημα δικαστικής επικύρωσης της σύμβασης αναδιάρθρωσης οφειλών. Με την παράγραφο 11 δίδεται στον συντονιστή η κρίσιμη εξουσία να απευθύνει προτάσεις στα μέρη, προς υποβοήθηση της διαπραγμάτευσης. Με την παράγραφο 12 λαμβάνεται ειδική μέριμνα για την προστασία της πρώτης κατοικίας συνοφειλέτων και εγγυητών δανείων οι οποίοι δεν σχετίζονται με τη διαχείριση και λειτουργία της επιχείρησης. Τροπολογία - Προσθήκη Στο σχέδιο νόμου “Εξωδικαστικός μηχανισμός ρύθμισης οφειλών επιχειρήσεων” 1.α. Προστίθεται νέο άρθρο 18 ως εξής: «Άρθρο 18 Κάθε φυσικό ή νομικό πρόσωπο που ασκεί επιχειρηματική δραστηριότητα, στον πρωτογενή, δευτερογενή ή τριτογενή τομέα, δύναται να διατηρεί Ειδικό Ακατάσχετο τραπεζικό λογαριασμό έναντι κάθε είδους απαίτησης και από οποιονδήποτε, σ΄ ένα από τα πιστωτικά ιδρύματα της χώρας. Μέσω του Ειδικού Ακατάσχετου Επιχειρηματικού Λογαριασμού, θα πραγματοποιείται η διαχείριση: α) εσόδων από συναλλαγές μέσω POS ή μέσω ηλεκτρονικών συναλλαγών β) καταβολής αμοιβών των εργαζομένων γ) κατάθεσης των ασφαλιστικών εισφορών και πληρωμής των υποχρεώσεων προς το Δημόσιο (Φόροι, ρυθμίσεις, ΦΠΑ κ.λπ.) δ) πληρωμή ενοικίων, ΔΕΚΟ προμηθευτών κ.λπ. ε) εύλογες δαπάνες διαβίωσης Το ύψος του ποσού του Ακατάσχετου Λογαριασμού προσδιορίζεται ανάλογα με τη δυναμικότητα της επιχείρησης, τον κύκλο εργασιών των προηγούμενων ετών, τον αριθμό των εργαζομένων καθώς και άλλα κριτήρια και προϋποθέσεις που καθορίζονται με Κοινή Απόφαση των Υπουργών Οικονομικών, Οικονομίας και Ανάπτυξης και Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων. Με την ίδια Απόφαση ρυθμίζεται και κάθε θέμα σχετικό με την εφαρμογή του άρθρου αυτού». β. Το άρθρο 18 του σχεδίου νόμου αναριθμείται σε 19. 2. Από το πρώτο εδάφιο της παραγράφου 1 του άρθρου 2 διαγράφεται η φράση «με πτωχευτική ικανότητα». 3. Στην περίπτωση α) της παραγράφου 1 του άρθρου 2 αντικαθίσταται η φράση «μετά την 1η Ιουλίου 2016» με τη φράση «στο παρελθόν». 4. Στο τέλος του κειμένου της περίπτωσης γ) της παραγράφου 3 του άρθρου 2 προστίθεται φράση ως εξής «ή εκτός αν η επιχείρηση προχώρησε από το 2009 και μετά σε διακοπή εργασιών, παραμένει εγγεγραμμένη ακόμα στο Γ.Ε.ΜΗ. και τα φυσικά πρόσωπα που είναι ιδιοκτήτες αυτής εξυπηρετούν ακόμα τη ρύθμιση των οφειλών τους.». 5. Η παράγραφος 5 του άρθρου 2 διαγράφεται και οι παράγραφοι 6 και 7 αναριθμούνται σε 5 και 6, αντίστοιχα. 6. Στην παράγραφο 1 του άρθρου 3 αντικαθίσταται η φράση «τρεις χρήσεις» από τη φράση «πέντε χρήσεις ή εφόσον τα έσοδα μεσοσταθμικά για τις τελευταίες πέντε χρήσεις είναι άνω του 60% των μεσοσταθμικών εσόδων των πέντε προηγούμενων χρήσεων». 7. Στην παράγραφο 2 του άρθρου 3 αντικαθίσταται η φράση «τρεις χρήσεις» από τη φράση «πέντε χρήσεις» και προστίθεται περίπτωση γ) ως εξής: «γ) έχει έσοδα μεσοσταθμικά άνω του 60% των αντίστοιχων εσόδων των πέντε προηγούμενων χρήσεων.». 8. Μετά την παράγραφο 2 του άρθρου 3 προστίθεται παράγραφος 3 ως εξής: «3. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονοµίας και Ανάπτυξης και Οικονοµικών, δύναται να προσδιορίζονται περαιτέρω ποσοτικά και ποιοτικά κριτήρια, όπως ενδεικτικά ο συνδυασμός χρηματοοικονομικών αριθμοδεικτών, η εξέλιξη των θέσεων εργασίας στις επιχειρήσεις ή η διενέργεια άμεσων επενδύσεων, για την ένταξη και επιχειρήσεων που δεν πληρούν τα κριτήρια των ανωτέρω παραγράφων του παρόντος άρθρου». 9. Οι παράγραφοι 5, 6 και 7 του άρθρου 6 διαγράφονται και η παράγραφος 8 αναριθμείται σε παράγραφο 5. 10. α. Η παράγραφος 1 του άρθρου 12 αντικαθίσταται ως εξής: «1. Ο οφειλέτης ή συμμετέχων πιστωτής δύναται να υποβάλλει στο Ειρηνοδικείο, στην περιφέρεια του οποίου έχει έδρα ο οφειλέτης, αίτηση επικύρωσης της σύμβασης αναδιάρθρωσης οφειλών. Ο Ειρηνοδίκης με διάταξή του επικυρώνει τη σύμβαση. Οι παρεμβάσεις, πρόσθετες ή κύριες, ασκούνται αποκλειστικά με κατάθεση προτάσεων μέχρι την επικύρωση από τον Ειρηνοδίκη χωρίς τήρηση προδικασίας». β. Το πρώτο εδάφιο της παραγράφου 3 αντικαθίσταται ως εξής: «Από την κατάθεση της αίτησης επικύρωσης της σύμβασης αναδιάρθρωσης οφειλών και μέχρι την έκδοση διαταγής από τον αρμόδιο Ειρηνοδίκη για την επικύρωση ή μη της συμφωνίας αναδιάρθρωσης, αναστέλλονται αυτοδικαίως τα μέτρα, εκκρεμή ή μη, ατομικής και συλλογικής αναγκαστικής εκτέλεσης κατά του οφειλέτη για την ικανοποίηση απαιτήσεων που έχουν γεννηθεί πριν την υποβολή αίτησης υπαγωγής στη διαδικασία εξωδικαστικής ρύθμισης οφειλών». γ. Η παράγραφος 4 του άρθρου 12 καταργείται, οι δε λοιπές παράγραφοι αναριθμούνται αναλόγως. δ. Τα δύο τελευταία εδάφια της νέας παραγράφου 4, μετά την αναρίθμηση, αφαιρούνται. ε. Η νέα παράγραφος 5, μετά την αναρίθμηση, αντικαθίσταται ως εξής: «Ο αρμόδιος Ειρηνοδίκης εξετάζει όλες τις ενστάσεις που υποβλήθηκαν εγγράφως κατά της διαδικασίας διαπραγμάτευσης, καθώς και κάθε άλλη ένσταση που προβάλλεται κατά τα ανωτέρω και απορρίπτει την αίτηση επικύρωσης μόνο εφόσον συντρέχει μία από τις ακόλουθες περιπτώσεις: (α) Εφόσον παραβιάσθηκαν οι υποχρεωτικοί κανόνες που προβλέπονται στα άρθρα 9 και 15. (β) Εφόσον παραβιάσθηκαν άλλοι κανόνες της διαδικασίας και η παράβαση προκάλεσε βλάβη σε συμμετέχοντα ή μη πιστωτή. (γ) Εφόσον δεν κλητεύθηκαν στην διαδικασία διαπραγμάτευσης πιστωτές που είναι δικαιούχοι ποσοστού επί του συνόλου των απαιτήσεων κατά του οφειλέτη, ικανού να ανατρέψει τη σύναψη της σύμβασης αναδιάρθρωσης οφειλών. (δ) Εφόσον αποδεικνύεται ότι ο οφειλέτης δεν εκπληρώνει τις χρηματικές υποχρεώσεις του, σύμφωνα με τους όρους της σύμβασης αναδιάρθρωσης οφειλών. Σε κάθε άλλη περίπτωση ο Ειρηνοδίκης επικυρώνει τη σύμβαση αναδιάρθρωσης οφειλών». στ. Η νέα παράγραφος 6, μετά την αναρίθμηση, αντικαθίσταται ως εξής: «Κατά της διαταγής του Ειρηνοδίκη επιτρέπεται άσκηση ανακοπής από κάθε πρόσωπο που έχει έννομο συμφέρον». ζ. Η νέα παράγραφος 7, μετά την αναρίθμηση, αντικαθίσταται ως εξής: «Η διαταγή επικύρωσης καταλαμβάνει το σύνολο των απαιτήσεων του οφειλέτη που ρυθμίζονται στη σύμβαση αναδιάρθρωσης οφειλών και δεσμεύει τον οφειλέτη και το σύνολο των πιστωτών, ανεξαρτήτως συμμετοχής τους στην διαπραγμάτευση ή την σύμβαση αναδιάρθρωσης οφειλών. Η διαταγή επικύρωσης αποτελεί τίτλο εκτελεστό. Εφόσον ο οφειλέτης είναι πρόσωπο εγγεγραμμένο στο Γενικό Εμπορικό Μητρώο σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 3419/2005 (Α’ 297), η διαταγή επικύρωσης υποβάλλεται προς καταχώριση και δημοσιεύεται στον διαδικτυακό τόπο του Γ.Ε.ΜΗ. με επιμέλεια και δαπάνες του αιτούντος. Για τους λοιπούς οφειλέτες η ανωτέρω δημοσίευση γίνεται στην ιστοσελίδα της Ε.Γ.Δ.Ι.Χ.». 11. Στο τέλος της παραγράφου 11 του άρθρου 8 προστίθεται εδάφιο ως εξής: «Σε κάθε περίπτωση, ο συντονιστής είναι ελεύθερος να απευθύνει μη δεσμευτικές προτάσεις προς τα μέρη της διαπραγμάτευσης». 12. Μετά το δεύτερο εδάφιο της παραγράφου 4 του άρθρου 9 προστίθεται εδάφιο ως εξής: «Οι διατάξεις του πρώτου εδαφίου δεν έχουν εφαρμογή για τη δηλωθείσα στην τελευταία δήλωση φόρου εισοδήματος ως κύρια κατοικία του συνοφειλέτη εκτός και αν αυτός είναι πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου, διευθύνων σύμβουλος σε ανώνυμη εταιρεία, διαχειριστής σε εταιρεία περιορισμένης ευθύνης ή σε ιδιωτική κεφαλαιουχική εταιρεία ή ομόρρυθμος εταίρος ή διαχειριστής σε προσωπική εταιρεία.» 13. Από την παράγραφο 21 του άρθρου 15 διαγράφεται η φράση «και την παράγραφο 5 του άρθρου 2 ή επειδή αυτοί είναι φυσικά πρόσωπα, τα οποία αποκτούν εισόδημα από επιχειρηματική δραστηριότητα σύμφωνα με το ν. 4172/2013, αλλά δεν έχουν πτωχευτική ικανότητα». cnn
Πρόσκληση υποψηφίων για πρόσληψη προσωρινών αναπληρωτών και ωρομισθίων από τους κλάδους του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού(Ε.Ε.Π.) και αναπληρωτών από τον κλάδο ΔΕ1 Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (Ε.Β.Π.) για τις δομές της Ειδικής Αγωγής (Σ.Μ.Ε.Α.Ε. ,ΚΕ.Δ.Δ.Υ. , Ε.Δ.Ε.Α.Υ. καθώς και για την εξειδικευμένη υποστήριξη μαθητών που φοιτούν σε σχολικές μονάδες της Γενικής Παιδείας) για το σχολικό έτος 2017-2018ΔΕΙΤΕ ΤΗΝ Υ.Α. ΕΔΩ ΔΕΙΤΕ ΤΟ Φ.Ε.Κ. ΜΕ ΤΗΝ Υ.Α., ΑΠΟ ΕΔΩ: http://seepea-stella.blogspot.gr/2017/04/1-2017-2018.html ΔΕΙΤΕ ΤΙΣ ΟΔΗΓΙΕΣ ΤΩΝ 13 Π.Δ.Ε. ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΘΕΣΗ ΑΙΤΗΣΗΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ Ε.Ε.Π. ΚΑΙ Ε.Β.Π. ΓΙΑ ΤΟ 2017-18, ΑΠΟ ΕΔΩ: http://seepea-stella.blogspot.gr/2017/04/13.html
24-04-17 Εκλογή Προέδρου και Αντιπροέδρου του Επιστημονικού Συμβουλίου του ΕΛΙΔΕΚ Τα εννέα μέλη του Επιστημονικού Συμβουλίου, που πριν από ένα μήνα είχαν εκλεγεί από τη Γενική Συνέλευση του ΕΛΙΔΕΚ, προχώρησαν την Παρασκευή 21-4-17 στο αποφασιστικό βήμα της επιλογής του Προέδρου και Αντιπροέδρου του ΕΛΙΔΕΚ. Ως Πρόεδρος εκλέχθηκε ο Διονύσης Τσιχριτζής, Πρόεδρος του Συμβουλίου Ιδρύματος του Πολυτεχνείου Κρήτης και κορυφαίος καθηγητής Πληροφορικής. Ως Αντιπρόεδρος εκλέχθηκε ο Ξενοφών Βερύκιος, επιφανής καθηγητής στο Τμήμα Χημικών Μηχανικών και κάτοχος ένδεκα Ευρωπαϊκών και Διεθνών Διπλωμάτων Ευρεσιτεχνίας. Τις εργασίες του Επιστημονικού Συμβουλίου άνοιξε με την ενημέρωση των μελών ο Αναπληρωτής Υπουργός Έρευνας και Καινοτομίας Κώστας Φωτάκης, ο οποίος στην εισήγησή του ανέλυσε τις προϋποθέσεις, τους στόχους και τις προοπτικές του ΕΛΙΔΕΚ. Ακολούθησε η ψηφοφορία των μελών του ΕΣ για την εκλογή Προέδρου και Αντιπροέδρου και εκτενείς συζητήσεις περί οργανωτικών θεμάτων και των προτεραιοτήτων του εγχειρήματος. Στο τέλος οι παρευρισκόμενοι ξεναγήθηκαν στους χώρους που παραχωρήθηκαν πρόθυμα από το Ινστιτούτο ΠΑΣΤΕΡ για τη στέγαση του ΕΛΙΔΕΚ. Μετά την εκλογή του ο Πρόεδρος κ.Διονύσης Τσιχριτζής δήλωσε: «Ευχαριστώ το Σώμα και τη ΓΣ οι οποίοι μου έκαναν την τιμή να με εκλέξουν σε αυτή την θέση. Είναι τεράστια η ευθύνη γιατί διαχειριζόμαστε χρήματα τα οποία πρέπει να αξιοποιήσουμε στις δύσκολες αυτές συνθήκες και να κάνουμε πραγματικά ό,τι μπορούμε για να κρατήσουμε τους καλούς επιστήμονες στην Ελλάδα. Τα μεγάλα και επείγοντα θέματα που θα μας απασχολήσουν είναι να δημιουργηθεί μια καλή επικοινωνία μεταξύ μας και να δημιουργήσουμε σχέσεις αμοιβαίας εμπιστοσύνης, δεδομένου ότι προερχόμαστε από διαφορετικούς κλάδους. Στο επόμενο βήμα θα πρέπει να αναζητήσουμε επιπλέον χρηματοδοτήσεις ώστε να διασφαλίσουμε τη βιωσιμότητα του ΕΛΙΔΕΚ και να δημιουργήσουμε ευρύτερες προοπτικές για το μέλλον». Ο Αντιπρόεδρος κ.Ξενοφών Βερύκιος δήλωσε: «Το ΕΛΙΔΕΚ δημιουργείται με πάρα πολύ καλούς οιωνούς και έχει πολύ καλές προοπτικές για να δώσει μια καινούργια ώθηση στον Τομέα της επιστημονικής έρευνας στην χώρα μας. Πράγματι, μπορεί να συνεισφέρει σημαντικά στην δημιουργία αξιόλογης ερευνητικής δραστηριότητας και κυρίως να δώσει την ευκαιρία σε νέους Έλληνες επιστήμονες να αναπτύξουν την Επιστήμη και την Τεχνολογία προς όφελος της Οικονομίας και της Κοινωνίας του τόπου μας και, όπως ελπίζουμε, να δημιουργήσει τις συνθήκες εκείνες που θα αντιστρέψουν το brain drain».
Τηλεφωνική επικοινωνία με τον νικητή του πρώτου γύρου των γαλλικών προεδρικών εκλογών, Εμανουέλ Μακρόν είχε νωρίτερα σήμερα ο Αλέξης Τσίπρας. Ο Ελληνας πρωθυπουργός συνεχάρη τον κ. Μακρόν για το αποτέλεσμα, του ευχήθηκε καλή επιτυχία στη μάχη του δεύτερου γύρου απέναντι στην άκρα δεξιά, και εξέφρασε την πεποίθησή του ότι με την εκλογή του θα υπάρξει συνέχεια στις στενές σχέσεις φιλίας και συνεργασίας ανάμεσα στην Ελλάδα και τη Γαλλία.
ΠΡΟΚΗΡΥΞΕΙΣ ΑΣΕΠ ΑΣΕΠ: Μέχρι το καλοκαίρι αναμένεται να εκδοθούν δύο προκηρύξεις θέσεων εκ των οποίων η πρώτη θα αφορά την πρόσληψη 68 αρχαιολόγων, αρχιτεκτόνων, φυλάκων, συντηρητών αρχαιοτήτων και έργων τέχνης...
Η Ελλάδα ξεπέρασε το 2016 και το στόχο του 2018 ανέφερε ο εκπρόσωπος της Κομισιόν Μαργαρίτης Σχοινάς κατά την καθιερωμένη ενημέρωση των δημοσιογράφων στις Βρυξέλλες. «Η χώρα παρουσίασε πλεόνασμα 4,2% του ΑΕΠ για το 2016 με βάση τους ορισμούς του προγράμματος. Αυτό είναι σημαντικά πάνω από το 0,5% του ΑΕΠ που ήταν ο στόχος του προγράμματος για το 2016 και πάνω ακόμα και από το στόχο του 3,5% του ΑΕΠ που προβλέπεται το 2018. Αυτό επιβεβαιώνει τις τάσεις που εμείς στην Κομισιόν αναφέρουμε εδώ και καιρό» σημείωσε. Παράλληλα ο κ. Σχοινάς επιβεβαίωσε την επιστροφή των θεσμών στην Αθήνα με στόχο να υπάρξει τεχνική συμφωνία (Staff Level Agreement) το συντομότερο δυνατό. «Οι συζητήσεις θα ξεκινήσουν αύριο Τρίτη και αναμένεται να κρατήσουν κάποιες ημέρες» σημείωσε. Επιβεβαιώνει η Eurostat τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ για το πρωτογενές πελόνασμα Επιβεβαίωσε σήμερα, Δευτέρα, η Eurostat τα στοιχεία που παρουσίασε η ΕΛΣΤΑΤ την περασμένη Παρασκευή για το πρωτογενές πλεόνασμα στο 3,9% του ΑΕΠ. Το χρέος φτάνει το 179% του ΑΕΠ ή 314,897 δισ. ευρώ. Σύμφωνα με την πρώτη κοινοποίηση στοιχείων της Eurostat το πλεόνασμα φτάνει το 0,7% του ΑΕΠ. Τα στοιχεία που δημοσιεύει η Eurostat για το πλεόνασμα διαφέρουν από το στόχο για πρωτογενές πλεόνασμα του προγράμματος, καθώς συμπεριλαμβάνουν μεταξύ άλλων τις δαπάνες για τους τόκους. Η Eurostat σημειώνει επίσης στη σημερινή της ανακοίνωση ότι δεν προέβη σε τροποποιήσεις στα δεδομένα που κοινοποίησαν τα κράτη-μέλη. Ειδικότερα, το 2015 το δημόσιο έλλειμμα της Ελλάδας σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat ήταν στο 5,9% του ΑΕΠ, το 2014 στο 3,7% και το 2013 στο 13,1%. Σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, το ελληνικό χρέος διαμορφώθηκε το 2016 στο 179% AEΠ (314,9 δισ. ευρώ), από 177,4% του ΑΕΠ το 2015, 179,7% του ΑΕΠ το 2014 και 177,4% του ΑΕΠ το 2013. Συνολικά στην Ευρωζώνη το έλλειμμα διαμορφώθηκε στο 1,5% του ΑΕΠ (έναντι 2,1% του ΑΕΠ το 2015 και 2,6% του ΑΕΠ το 2014), στη δε ΕΕ το έλλειμμα μειώθηκε στο 1,7% του ΑΕΠ (έναντι 2,4% του ΑΕΠ το 2015 και 3% του ΑΕΠ το 2014). Όσον αφορά το χρέος, στην Ευρωζώνη διαμορφώθηκε στο 89,2% του ΑΕΠ το 2016 και στην ΕΕ στο 83,5% του ΑΕΠ. Αναλυτικότερα, πλεόνασμα κατέγραψαν εκτός από την Ελλάδα, το Λουξεμβούργο (+1,6% του ΑΕΠ), η Μάλτα (+1%), η Σουηδία (+0,9%), η Γερμανία (+0,8%), η Τσεχία (+0,6%), η Κύπρος και η Ολλανδία (και οι δύο +0,4%). Τα χαμηλότερα ελλείμματα σημειώθηκαν στην Ιρλανδία (0,6% του ΑΕΠ), στην Κροατία (0,8%) και στη Δανία (0,9%). Όπως τονίζει η Eurostat, τέσσερα κράτη-μέλη παρουσίασαν δημόσιο έλλειμμα πάνω από το όριο του 3% του ΑΕΠ. Πρόκειται για την Ισπανία (4,5%), τη Γαλλία (3,4%), τη Ρουμανία και το Ηνωμένο Βασίλειο (και οι δύο με 3%). Όσον αφορά το δημόσιο χρέος, τα χαμηλότερα ποσοστά καταγράφηκαν το 2016 στην Εσθονία (9,5%), στο Λουξεμβούργο (20%), στη Βουλγαρία (29,5%) και στην Τσεχία (37,2%). Η Eurostat σημειώνει ότι 16 κράτη-μέλη εμφάνισαν χρέος πάνω από το όριο του 60% του ΑΕΠ με τα υψηλότερα ποσοστά να καταγράφονται στην Ελλάδα (179%), στην Ιταλία (132,6%), στην Πορτογαλία (130%), στην Κύπρο (107,8%) και στο Βέλγιο (105,9%). tovima
Νέες οδηγίες για το Κοινωνικό Εισόδημα Αλληλεγγύης (ΚΕΑ) δίνουν οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Εργασίας ενώ γίνεται γνωστό ότι αν δεν ανανεωθεί η κάρτα ανεργίας αιτούντων που είναι εγγεγραμμένοι στα...