Μαθητικοί διαγωνισμοί για την Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου 2017

Συνεισφορά: Ελένη Ρεβέκκα Στάιου - [email protected] Η Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου για το 2017 θα είναι η 7η Φεβρουαρίου και θα έχει τον τίτλο «Γίνε η αλλαγή: Όλοι μαζί για ένα καλύτερο Διαδίκτυο». Αυτός ο εορτασμός θα είναι ο 14ος συνεχόμενος ενώ πραγματοποιείται σε πάνω από 160 χώρες σε όλον τον κόσμο. Για το 2017 λοιπόν διοργανώνονται τρείς διαγωνισμοί, για όλες τις ηλικίες, με στόχο "τα ίδια τα παιδιά να αποτυπώσουν τις ιδέες τους για το πώς αντιλαμβάνονται το δημιουργικό και ασφαλές διαδίκτυο. Σκοπός της ημέρας είναι να περάσει το μήνυμα του σεβασμού προς τους άλλους ψηφιακούς χρήστες και της αναζήτησης ευκαιριών για δημιουργική διαδικτυακή συμπεριφορά. Παιδιά και νέοι άνθρωποι ενθαρρύνονται να πάρουν θέση ως ψηφιακοί πολίτες του μέλλοντος συμμετέχοντας ενεργά σε ανοιχτές συζητήσεις και δράσεις." Παράλληλα δίνεται και το ανάλογο υλικό ώστε να διδαχθεί το νόημα της ημέρας αυτής σε μαθητές Δημοτικού και Γυμνασίου. Η προθεσμία για τους διαγωνισμούς έχει ορισθεί ως η 20η Ιανουαρίου.

Ενισχύοντας την έννοια του μαθητή του κόσμου

Συνεισφορά: Αλεξάνδρα Νάκου - [email protected] Η γνώση και η πληροφορία χαρακτηρίζεται πλέον από την παγκόσμια εμβέλεια τους. Είναι πλέον ζητούμενο η ενθάρρυνση πρακτικών που καλλιεργούν διεθνείς συνεργασίες εκπαιδευτικών και σχολείων καλλιεργώντας την έννοια του μαθητή του κόσμου και των παγκόσμιων σχολειων. Είναι συχνό φαινόμενο η ανάπτυξη και δημιουργία προγραμμάτων που ενθαρρύνουν τις συνεργασίες εκπαιδευτικών και σχολειων ανά τον κόσμο, δημιουργώντας προηγούμενες καλές πρακτικες που καλό είναι να συνεχίζονται και να αποτελούν σημείο αναφοράς. Στο άρθρο της η Stacy Tornio αναφέρει καλές πρακτικές που μπορούν να χρησιμοποιήσουν οι εκπαιδευτικοί ώστε να οδηγήσουν τους μαθητές να αποκτήσουν μία παγκόμια θεώρηση της πληροφορίας και της γνώσης αποκτώντας έτσι την ταυτότητα του μαθητή -πολίτη του κόσμου. Συγκεκριμένα, με το να θέτουμε θέματα παγκόσμιου ενδιαφέροντος και σημασίας στον ημερήσιο σχεδιασμό μαθημάτων, με το να εμπλεκόμαστε σε σχέδια εργασίας που μέσα από την εμπειρία και τη μάθηση οι μαθητές θα έρθουν σε επαφή με συμμαθητές τους από άλλες χώρες αλλά και με το να συμπεριλαμβάνουμε βιβλία ξένης λογοτεχνίας στην τάξη μας, βοηθάμε τους μαθητές να αποκτήσουν μία παγκόσμια θεώρηση της πραγματικότητας. Σε αυτό το σημείο βασικό σύμφωνα με την Stacy Tornio είναι να αποτελούν αντικείμενο μελέτης και το εποπτικό υλικό παό τυχόν ταξίδια του ίδιου του εκπαιδευτικού ή των μαθητών του αφού μέσα από τις προσωπικές ιστορίες και εμπειρίες η γνώση μεταδίδεται πιο εύκολα διατηρώντας το ενδιαφέρον των μαθητών.

Η τεχνολογία τα κάνει όλα πιο…διασκεδαστικά!

Συνεισφορά: Ελένη Ρεβέκκα Στάιου - [email protected] Τι γνώμη έχουν άραγε οι εκπαιδευτικοί αλλά και οι μαθητές για τη χρήση της τεχνολογίας μέσα στην τάξη, κατά τη διάρκεια της εκπαιδευτικής διαδικασίας; Θεωρούν ότι έχει καλύτερα αποτελέσματα από την απλή, παραδοσιακή διδασκαλία; Οι ανάλογες έρευνες που γίνονται σε εκπαιδευτικούς και μαθητές είναι ιδιαίτερα χρήσιμες καθώς μας δίνουν μία «εσωτερική» ματιά στο πώς βλέπουν την τεχνολογία και την εφαρμογή της οι ίδιοι οι εμπλεκόμενοι. Σε πρόσφατη έρευνα που πραγματοποιήθηκε διαδικτυακά σε 20.000 περίπου μαθητές και εκπαιδευτικούς τα στοιχεία δείχνουν ότι το 80% των εκπαιδευτικών και το 51% των μαθητών θεωρούν ότι οι τεχνολογικές εφαρμογές κάνουν την εκπαίδευση πιο διασκεδαστική. Αντίστοιχα, το 38% των εκπαιδευτικών λένε ότι τους βοηθούν να διδάσκουν καλύτερα ενώ το 66% των μαθητών ότι τους βοηθά να μαθαίνουν καλύτερα.

Κάνοντας έρευνα με ψηφιακά εργαλεία!

Συνεισφορά: Ελένη Ρεβέκκα Στάιου - [email protected] Έχει αναρωτηθεί κανείς πόσο έχει αλλάξει ο τρόπος που κάνουμε έρευνα πλέον, από τη στιγμή που έχουμε στη διάθεσή μας το διαδίκτυο και τόσα άλλα ψηφιακά εργαλεία; Ποιος άραγε χρησιμοποιεί ακόμα τις παραδοσιακές μεθόδους της βιβλιοθήκης και της εγκυκλοπαίδειας; Στο σημερινό λοιπόν άρθρο φιλοξενούμε ένα πόστερ που καταγράφει 7 βήματα για να κάνει κάποιος μια έρευνα χρησιμοποιώντας ψηφιακά εργαλεία. Είναι εκπληκτικό το πώς υπάρχουν εργαλεία για κάθε βήμα της έρευνας, από τη συλλογή των δεδομένων μέχρι και το τελικό στάδιο της συγγραφής μιας εργασίας ή ενός report. Το πρώτο βήμα αφορά φυσικά την αναζήτηση δεδομένων, το δεύτερο τη διαχείρισή τους, το τρίτο την οργάνωσή τους, το τέταρτο το διάβασμά τους, το πέμπτο τη σύνθεσή τους και την καταγραφή σημειώσεων, το έκτο το γράψιμο και το 7ο το γράψιμο και την οργάνωση της βιβλιογραφίας.

Τι επιπτώσεις έχει η γλώσσα των social media στους μαθητές;

Συνεισφορά: Ελένη Ρεβέκκα Στάιου - [email protected] Εσείς χρησιμοποιείτε τη γλώσσα των social media; Γράφετε LOL, BRB kai OMG; Ξέρετε άραγε τι σημαίνουν; Η νεολαία πάντως σήμερα τα χρησιμοποιεί σε ιδιαίτερα μεγάλο βαθμό, σε σημείο που αναρωτιούνται οι ειδικοί αν έχει επίπτωση στην εκπαίδευσή τους και στον τρόπο που μαθαίνουν. Η μορφή αυτή της γλώσσας, η λεγόμενη slang, θεωρείται εξέλιξη και ενσωματώνει νέες εκφράσεις ώστε να μπορέσει να αποτυπώσει και τις ανάλογες ανάγκες των ανθρώπων. Η slang λοιπόν επηρεάζει τα παιδιά μέσα στην τάξη και στον τρόπο που λαμβάνουν τη γνώση και μαθαίνουν; Δεν είναι λίγοι οι εκπαιδευτικοί που «παραπονιούνται» για τις φτωχές ικανότητες των παιδιών στην έκφραση και στον γραπτό λόγο. Παίζει κάποιο ρόλο η νέα αυτή γλώσσα; Ή μήπως ενάντια σε όλες τις προβλέψεις κάνει τελικά καλό στους μαθητές;

Συνδημιουργώντας βίντεο με τους μαθητές

Συνεισφορά: Αλεξάνδρα Νάκου - [email protected] Η χρήση του βίντεο στην εκπαίδευση ειναι μία βασική δεξιότητα οπτικού γραμματισμού που αποτελεί βασικό στόχο σε κάθε βαθμίδα εκπαίδευσης. Οι μαθητές δημιουργώντας δικά τους βίντεο αποκτούν μεγάλο βαθμό αυτενέργειας στην εκπαιδευτική διαδικασία. Στο άρθρο της η Monica Burns εκπαιδευτικός και συγγραφέας προτείνει 8 εργαλεία για τη δημιουργία βίντεο από μαθητές και εκπαιδευτικούς δίνοντάς τους έτσι χρήσιμες συμβουλές για τη χρήση των εργαλείων αυτών στην τάξη. Στις εφαρμογές αυτές συμπεριλαμβάνονται γνωστά εργαλεία όπως το iMovie, τοSpark Video, ή το ShowMe. Επιπλέον, αναφέρει και εργαλεία όπως το Explain Everything όπου οι μαθητές μπορούν να σχεδιάσουν στην οθόνη τους τα δικά τους αυθεντικά σχέδια και στη συνέχεια με τη βοήθεια του συγκεκριμένου εργαλείου να τους δώσουν ζωή και να δημιουργήσουν τα δικά τους κινούμενα σχέδια. Στον κατάλογο των οχτώ αυτών εργαλείων αναφέρνται και εργαλεία όπως το 30handsκαι το mySimpleshow όπου οι μαθητές μπορούν να καταγράψουν την οθόνη δημιουργώντας έτσι τις δικές τους αφηγήσεις ή tutorials.

Επικοινωνία που δεν σταματά με το σχόλασμα!

Συνεισφορά: Ελένη Ρεβέκκα Στάιου - [email protected] Είστε από αυτούς τους εκπαιδευτικούς που θέλουν να μοιράζονται ιδέες και ανακοινώσεις με τους μαθητές τους ακόμα και μετά το χτύπημα του κουδουνιού; Αναρωτιέστε πώς μπορείτε να το κάνετε; Δεν είναι λίγοι οι εκπαιδευτικοί που νιώθουν να καταπιέζονται από το στενό ωράριο του σχολείου και τα όρια της επίσημης επικοινωνίας. Μπορεί στον ελεύθερο χρόνο τους να ψάχνουν και άλλες πηγές και άλλες δραστηριότητες και άλλες πληροφορίες αλλά να μην μπορούν να τα μοιραστούν όλα αυτά με τους μαθητές τους. Αν ανήκετε σε αυτήν την κατηγορία τότε δείτε αυτούς τους πέντε τρόπους για να διατηρήσετε την επικοινωνία σας. Από ένα πολύ απλό εργαλείο ανταλλαγής μηνυμάτων μέχρι έναν ηλεκτρονικό πίνακα ανακοινώσεων, σίγουρα θα βρείτε κάτι που να σας ταιριάζει.

Η μάθηση γίνεται διασκεδαστική με κώδικες QR!

Συνεισφορά: Ελένη Ρεβέκκα Στάιου - [email protected] Όλο και κάπου θα έχει πάρει το μάτι σας αυτά τα περίεργα τετραγωνάκια, με τα ιδιαίτερα σχέδια μέσα, τους κώδικες QR! Οι πιο προχωρημένοι θα έχετε και στο κινητό σας την ειδική εφαρμογή, που τα «διαβάζει» και σε οδηγεί στην ιστοσελίδα με την οποία είναι συνδεδεμένα. Οι κώδικες QR έχουν αρχίσει τον τελευταίο καιρό να χρησιμοποιούνται και για εκπαιδευτικούς σκοπούς, ακόμα και μέσα στην τάξη, από τη στιγμή που υπάρχει η δυνατότητα να χρησιμοποιούνται κινητές συσκευές από μαθητές και καθηγητές, έστω και με κάποιους περιορισμούς. Οι ιδέες για τη χρήση τους, πολλές. Για παράδειγμα μπορούν να βοηθήσουν σε ένα πρωτότυπο κυνήγι θησαυρού για τα παιδιά ή μπορεί να τους προσφέρει περισσότερες πληροφορίες πάνω σε ένα αντικείμενο που μελετούν. Οι κώδικες αυτοί, έτσι και αλλιώς, μπορούν να δημιουργηθούν εύκολα και δωρεάν με τις ειδικές εφαρμογές και μπορούν να εκτυπωθούν και να κολλήσουν παντού!

Visme για διαδραστικές παρουσιάσεις

Συνεισφορά: Αλεξάνδρα Νάκου - [email protected] Η εικόνα διαχρονικά είχε την ιδιότητα να μεταφέρει ισχυρά νοήματα κατορθώνοντας να αποτυπωθεί αμεσότερα εμπλέκοντας ενεργά τον θεατή στην επεξεργασία της πληροφορίας που παρεχει. Η χρήση της εικόνας στην εκπαίδευση, είτε με παραδοσιακά μέσα, είτε με νέα τεχνολογικά εργαλεία υπήρξε ένα χρήσιμο εποπτικό μέσο για τον εκπαιδευτικό. Ζητούμενο είναι η διαδραστική παρουσίαση της πληροφορίας και η αποτελεσματικότερη χρήση της οπτικοποίησή της προς όφελος του μαθητή. Το Visme είναι ένα νέο εργαλείο για τη δημιουργία παρουσιάσεων, infographic, οπτικών στατιστικών πινάκων και γενικότερα διαδικτυακών πληροφοριών και δεδομένων με τρόπο διασκεδαστικό και άμεσο. Ο χρήστης εγγράφεται δψρεάν και μέσα από μία μεγάλη βιβλιοθήκη προτύπων δημιουργεί εύκολα την παρουσίαση του, την αφίσα ή το πόστερ του και μπορεί να το μοιραστεί με την ομάδα του.

Δημιουργούμε με τη φαντασία μας και το…Toontastic!

Συνεισφορά: Ελένη Ρεβέκκα Στάιου - [email protected] Οι μαθητές όλων των ηλικιών έχουν ένα κοινό στοιχείο: Τη φαντασία τους! Όταν τη χρησιμοποιούν για να δημιουργήσουν ιστορίες και να τις αφηγηθούν, μπορούν να κάνουν θαύματα! Ταυτόχρονα, η όλη διαδικασία τους βοηθά ιδιαιτέρως στη διαδικασία της μάθησης. Με τη βοήθεια λοιπόν του Toontastic 3D, μιας εφαρμογής της Google, τα παιδιά-αλλά και όποιος άλλος έχει έμπνευση- μπορούν να δημιουργήσουν τους δικούς τους χαρακτήρες κινουμένων σχεδίων όπως θέλουν, να σκηνοθετήσουν την ιστορία τους, να της βάλουν φωνή και μουσική και στο τέλος να μοιραστούν με όποιον θέλουν το βιντεάκι που δημιούργησαν. Η εφαρμογή είναι δωρεάν, η διαδικασία είναι απλή και διασκεδαστική και μπορεί να χρησιμοποιηθεί ακόμα και μέσα στις τάξεις, σε πολλά γνωστικά πεδία.

Η τεχνολογία επαναφέρει τα καλλιτεχνικά στα σχολεία!

Συνεισφορά: Ελένη Ρεβέκκα Στάιου - [email protected] Θυμάστε τα καλλιτεχνικά στο σχολείο; Μια ώρα που πολλοί την θεωρούσαν ευκαιρία για...χάζεμα αλλά σε άλλους έδωσε την ευκαιρία να αναδείξουν όποια ταλέντα είχαν αλλά και να μάθουν-αν ήταν τυχεροί και είχαν καλό δάσκαλο- κάποια πράγματα παραπάνω για την τέχνη. Η ώρα των καλλιτεχνικών λοιπόν, ήταν από τα πρώτα που αντιμετώπισαν περικοπές λόγω κρίσης στην εκπαίδευση. Έρχεται όμως η τεχνολογία και προσφέρει τρόπους και εργαλεία για τη διδασκαλία της αλλά και τη δημιουργία που λύνουν τα χέρια των εκπαιδευτικών. Η τεχνολογία, προσφέροντας εφαρμογές για απλή ζωγραφική μέχρι και προηγμένο μοντάζ βίντεο, δίνει τη δυνατότητα στους μαθητές και στους εκπαιδευτικούς να κάνουν δημιουργικές δράσεις με πολύ μικρότερο κόστος από ότι παλιότερα, χωρίς να επιβαρύνουν το σχολικό προϋπολογισμό.

15 ερωτήσεις πριν βάλουμε την τεχνολογία στην τάξη μας!

Συνεισφορά: Ελένη Ρεβέκκα Στάιου - [email protected] Το να εισάγει ένας εκπαιδευτικός την τεχνολογία μέσα στη τάξη του είναι μια σχετικά εύκολη διαδικασία, ειδικά τώρα που είναι διαθέσιμα τόσα διαφορετικά εργαλεία για όλες τις ανάγκες και όλα τα επίπεδα χρήσης. Πλέον, ίσως το πιο βασικό θέμα είναι να πάρει απόφαση να το κάνει. Η τεχνολογία, ενώ μπορεί να προσφέρει πολλά στη διαδικασία της μάθησης, υπάρχει η περίπτωση να μην είναι η κατάλληλη λύση στα προβλήματα που αντιμετωπίζει κάποιος εκπαιδευτικός. Γι' αυτό θα ήταν χρήσιμο, πριν τη συστήσουμε στα παιδιά, να κάνουμε 15 ερωτήσεις που θα μας δείξουν αν τελικά αυτό είναι το εργαλείο που χρειαζόμαστε και πώς πρέπει να το αξιοποιήσουμε. Για παράδειγμα, θα πρέπει να αναρωτηθούμε αν η τεχνολογία θα βοηθήσει τους μαθητές να σκεφτούν πιο βαθιά ή αν αντίθετα, υπάρχει περίπτωση να τη θεωρήσουν κάτι το βαρετό. Ενδιαφέρουσα είναι και η ερώτηση σχετικά με το αν θέλουμε να χρησιμοποιήσουμε κάποια εργαλεία επειδή απλά μας αρέσουν ή επειδή όντως θεωρούμε ότι θα βοηθήσουν τους μαθητές μας. Εσείς έχετε αναρωτηθεί κάτι από αυτά τα 15 που αναφέρει το σημερινό άρθρο;

Μαθαίνουμε για τα ζώα με τη βοήθεια της WWF

Συνεισφορά: Ελένη Ρεβέκκα Στάιου - [email protected] Η WWF, ιδιαίτερα γνωστή Μη Κυβερνητική Οργάνωση που ασχολείται με θέματα σχετικά με το περιβάλλον και τη φύση, δημιούργησε μια πολύ χρήσιμη εφαρμογή (και την αντίστοιχη ιστοσελίδα) για πάνω από 26000 είδη ζώων που βρίσκονται πάνω στη γη, σε ολόκληρο τον κόσμο. Με τη διαδραστική εφαρμογή Wildfinder, ο χρήστης μπορεί να δει πληροφορίες για έναν εξαιρετικά μεγάλο αριθμό ζώων, κατηγοριοποιημένα ανάλογα με το είδος τους ή με την περιοχή που ζουν. Εκτός των πληροφοριών, μπορούν να βρεθούν φωτογραφίες αλλά και στοιχεία για τις συνήθειές τους και για το αν αυτά τα είδη βρίσκονται σε κίνδυνο ή όχι. Η λειτουργία αυτής της εφαρμογής και σε κινητές συσκευές (κινητά και tablets) μπορεί να χρησιμεύσει ακόμα περισσότερο σε εκπαιδευτικούς και μαθητές, εντός και εκτός σχολικών τάξεων, καθώς μπορεί να συνδυαστεί με διάφορες εργασίες και εκδρομές, όπως για παράδειγμα πώς σχετίζεται ο κίνδυνος εξαφάνισης ενός είδους με τη μόλυνση του περιβάλλοντος.

Buncee για διαδραστικά μαθήματα

Συνεισφορά: Αλεξάνδρα Νάκου - [email protected] Η ενθάρρυνση της δημιουργικότητας αλλά και της ενεργούς συμμετοχής στη διαδικασία της διδασκαλίας των μαθητών είναι ζητούμενο των εκπαιδευτικών και σε μεγάλο βαθμό μπορεί να πραγματοποιηθεί με τη βοήθεια της τεχνολογίας και των νέων εφαρμογών τους. Το Buncee είναι ένα εργαλείο μαθητές κάθε ηλικίας που τους βοηθάει να εκφραστούν δημιουργικά, να συνεργαστούν διαδικτυακά και βέβαια να παρουσιάσουν τις δικές τους ιστορίες. Στην παρουσίασή του ο χρήστης- μαθητής μπορεί να προσθέσει ήχο, προσωπικό σχολιασμό ή αφήγηση και βέβαια πολλά ακόμα πολυμεσικά στοιχεία όπως αυτοκόλλητα, qr codes, εικόνα κ.α. Με τη χρήση του συγκεκριμένου εργαλείου αναπτύσσουν την κριτική τους σκέψη ενώ παράλληλα μέσα από τον σχολιαμό και τη δημιοργική διαδικασία αφοιμοιώνουν καλύτερα τον εκπαιδευτικό στόχο της παρουσίασης τους.

Μάθημα με Selfies

Συνεισφορά: Αλεξάνδρα Νάκου - [email protected] Μαθητές και έφηβοι χειρίζονται και κυρίως είναι ιδιοκτήτες κινητών συσκευών από πολύ μικρή ηλικία. Ωστόσο, αν και η τεχνολογία εχει γίνει απαραίτητο μέσο στη διδασκαλία και τη σχολική ζωή συχνά δεν είναι αποδεκτή ως αποδοτικό μέσο ενεργοποίησης του μαθητή. Στο άρθρο του τμήματος Learning Network της ηλεκτονικής έκδοσης της New York Times περιγράφεται πως η εκπαιδευτικός Robin Fogel-Shrive χρησιμοποίησε τις φωτογραφιες τύπου Selfies των μαθητών της ως μαθητική εργασία. Ειδικότερα, εκμεταλευόμενη την τάση αυτή της νέας γενιάς ανέθεσε ως εργασία στους μαθητές της να τραβήξουν μία δική τους Selfie ώστε να δημιουργηθεί ένας πίνακας με τις φωτογραφίες όλων των μαθητών της τάξης και μέσα από αυτόν τον πίνακα ο καθένας να συστήσει τον εαυτό του. Παράλληλα, μεσα από αυτή τη διαδικασία ακολύθησε συζήτηση και προβληματισμός γύρω από το φαινόμενο "αυτοφωτογράφσης" που παρατηρείται στους νέους στα δημοφιλή κοινωνικά δίκτυα. Με τον τρόπο αύτο οι μαθητές προβληματίστηκαν και απάντησαν σε ερωτήματα όπως γιατί επιλέγουν οι νέοι αυτό τον τρόπο φωτογράφησης, πόσο συχνά φωτογραφίζονται με αυτό τον τρόπο και κυρίως οι φωτογραφίες Selfies αποτελούν ένα νέο είδος οπτικού ημερολογίου για τους νέους. Η κριτική αυτή χρήση των νέων τάσεων αλλά και του τρόπυ έκθεσης των νέων στα κοινωνικά δίκτυα αποτελεί μία καλή πρακτική κινητοποίησης του ενδιαφέροντος και της κριτικής σκέψης καιν προβληματισμού των μαθητών.

Πώς προστατεύουμε τους μαθητές από τις «ψεύτικες ειδήσεις»;

Συνεισφορά: Ελένη Ρεβέκκα Στάιου - [email protected] Οι ψεύτικες ειδήσεις δεν είναι κάτι νέο, ούτε είναι φαινόμενο μόνο της ηλεκτρονικής ενημέρωσης και του διαδικτύου. Σίγουρα όμως τα κοινωνικά μέσα έχουν δώσει νέα ώθηση στην ταχύτητα με την οποία κυκλοφορούν και στον πολλαπλασιασμό του αριθμού τους. Καθώς βρισκόμαστε πάνω σε μία από τις εξάρσεις του φαινομένου, είναι ενδιαφέρον να αναρωτηθούμε πώς μπορούμε να εκπαιδεύσουμε τους μαθητές μας ώστε να προστατεύονται από αυτές τις ψεύτικες ειδήσεις. Υπάρχουν κάποια σημεία που μπορούν να εντοπίζουν ώστε να διαπιστώνουν αν μια είδηση είναι αλήθινή ή ψεύτικη; Μια λίστα με 7 σημεία προτείνει το σημερινό άρθρο, σημεία τα οποία μπορούν να χρησιμοποιούν τα παιδιά (αλλά και οι μεγαλύτεροι) ώστε να καταλήξουν αν η είδηση που διαβάζουν είναι τελικά ψεύτικη. Από εκεί, η συζήτηση ανοίγει, περιλαμβάνοντας για παράδειγμα και την παράμετρο της ιστοσελίδας που διαβάζουμε, αν είναι εμπιστοσύνης ή όχι.

Κινητά τηλέφωνα στην αίθουσα

Συνεισφορά: Αλεξάνδρα Νάκου - [email protected] Είναι γεγονός πως στην επόχή μας από πολύ μικρή ηλικία παιδιά και έφηβοι διαθέτουν κινητό τηλέφωνο δικό τους με σύνδεση στο διαδίκτυο. Τα κινητά τηλέφωνα αν και πολυμεσικέ συσκευές συνήθως θεωρούνται ως διάσπαση στη μαθησιακή διαδικασία και ως εκ τούτου απαγορεύεται η χρήση τους εντός του σχοείου. Ωστόσο, έχει δημιουργθεί μία συζήτηση για το πόσο θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν στη μαθησιακή διδασκαλία από τη στιγμή που αποτελεί ένα χρήσιμο εργαλείο για τον εμπλουτισμό της. Στο σημερινό άρθρο αναφέρεται η περίπτωση του Καναδά όπου οι εκπαιδευτικοί έχοντας εντοπίσει πως τα κινητά τηλέφωνα χρησιμοποιούνται καθημερινά και συχνά από τους μαθητές αποφάσισαν να άρουν την απαγόρευση της χρήσης τους κατά τη διάρκεια διεξαγωγής του μαθήματος. Σύμφωνα με έρευνες που δημοσιεύτηκαν και αναφέρονται στο άρθρο οι μαθητές άσχετα από τον κανόνα απαγόρευσης ή όχι θα βρουν τρόπο και να φέρουν το κινητό στο σχολείο αλλά και να το χρησιμοποιήσουν. Σχολεία που παρουσίασαν μία πιο διαλακτική πολιτική επιτρέποντας τους μαθητές να εχουν ανοικτό το κινητό και σε πλήρη θέα κατά τη διάρκεια του μαθήματος παρουσίασαν καλύτερα αποτελέσματα, καθώς όπως ανέφεραν οι εκπαιδευτικοί των σχολείων και απελευθερώθηκε η δημιουργικότητα αλλά και έλαβαν σωστές κατευθυντήριες γραμμές για τη χρήση τους σε ένα εκπαιδευτικό πλαίσιο.

Διημερίδα “Τεχνολογίες Αιχμής στην Εκπαιδευτική πράξη”

Συνεισφορά: Ελένη Ρεβέκκα Στάιου - [email protected] Τα Εκπαιδευτήρια Αυγουλέα - Λιναρδάτου διοργανώνουν, για 8η χρονιά, Διημερίδα με τίτλο "Τεχνολογίες Αιχμής στην Εκπαιδευτική πράξη" με αντικείμενο την εισαγωγή, χρήση και αξιοποίηση της τεχνολογίας στην εκπαιδευτική διαδικασία. Η Διημερίδα θα πραγματοποιηθεί στις 3 και 4 Μαρτίου 2017, στις κτηριακές εγκαταστάσεις των εκπαιδευτηρίων και απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, σε φοιτητές της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης & Κολλεγίων καθώς και σε όλους όσους ασχολούνται άμεσα ή έμμεσα με το χώρο της εκπαίδευσης. Όπως αναφέρουν οι διοργανωτές, στόχος της Διημερίδας είναι να δοθεί βήμα σε αξιόλογους εκπαιδευτικούς και εκπαιδευτές που προέρχονται είτε από το δημόσιο είτε από τον ιδιωτικό τομέα, προκειμένου να παρουσιάσουν μέρος της δουλειάς τους και να καταθέσουν τις προτάσεις τους με επιδιωκόμενο αποτέλεσμα τη βελτίωση του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου. Επίσης, να δοθεί η δυνατότητα στους επισκέπτες που θα παρακολουθήσουν τις εργασίες της διημερίδας να ενημερωθούν για τις δυνατότητες που τους παρέχουν οι Τεχνολογίες Πληροφορικής & Επικοινωνιών, να ανταλλάξουν ιδέες και πρακτικές αξιοποίησης των σύγχρονων εκπαιδευτικών εργαλείων και να ενσωματώσουν δημιουργικά τις τεχνολογίες στη διδακτική τους καθημερινότητα. Φόρμα δήλωσης Συμμετοχής

Δήλωση του Κώστα Γαβρόγλου για την ημέρα κατά της Σχολικής Βίας και του Εκφοβισμού

05-03-17 Ο υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Κώστας Γαβρόγλου δήλωσε για την 6η Μαρτίου, ημέρα κατά της Σχολικής Βίας και του Εκφοβισμού: Η 6η Μαρτίου έχει καθιερωθεί ως ημέρα κατά της Σχολικής Βίας και του Εκφοβισμού, με στόχο την ευαισθητοποίηση όλων των μελών της εκπαιδευτικής κοινότητας πάνω στο συγκεκριμένο θέμα και την πρόληψη και την αντιμετώπιση κάθε μορφής σχολικής βίας, σωματικής ή λεκτικής. Σήμερα, που η κοινωνία μας αντιμετωπίζει ποικίλες οικονομικές, κοινωνικές και πολιτισμικές προκλήσεις, είναι ιδιαίτερα σημαντικός ο ρόλος του σχολείου στην πραγμάτωση των ανθρωπιστικών αξιών, στην εξάλειψη της ρητορικής του μίσους και της ξενοφοβίας καθώς και στην εξάλειψη των προκαταλήψεων και του ρατσισμού απέναντι σε κάθε είδους διαφορετικότητα (αναπηρία, σωματική διάπλαση, φύλο). Για την αποτελεσματική πρόληψη και την εξάλειψη της σχολικής βίας είναι ανάγκη να ενισχυθεί ο δημοκρατικός και ο κοινοτικός χαρακτήρας του σχολείου, και να δοθεί έμφαση στην παιδαγωγική λειτουργία του. Σε αυτή την κατεύθυνση το υπουργείο Παιδείας σχεδιάζει την ενίσχυση της συλλογικής λειτουργίας του Συλλόγου Διδασκόντων, την αναβάθμιση του θεσμού των μαθητικών κοινοτήτων, καθώς και τη συστηματική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στην παιδαγωγική διαχείριση της τάξης. Με τη ανάπτυξη σχέσεων εμπιστοσύνης και συνεργασίας, τη συμμετοχή και τον διάλογο οικοδομείται ένα ασφαλές περιβάλλον, χωρίς αποκλεισμούς, και οι μαθητές και οι μαθήτριες ενδυναμώνονται, μαθαίνουν να επιλύουν ειρηνικά τις διαφορές τους, να αποδέχονται τον άλλο, αλλά και να αμύνονται απέναντι στον φόβο και στην ανασφάλεια που προκαλείται από κάθε μορφής βία.Ας δεσμευτούμε λοιπόν εκπαιδευτικοί, μαθητές και μαθήτριες πως το σχολείο θα είναι ένας χώρος φιλόξενος για όλους και όλες, ένας χώρος όπου όλα τα παιδιά και οι έφηβοι και οι έφηβες θα νιώθουν ασφάλεια και αποδοχή.

O Κώστας Γαβρόγλου επροσώπησε την κυβέρνηση στον εορτασμό της Ορθοδοξίας

05-03-17 O Κώστας Γαβρόγλου επροσώπησε την κυβέρνηση στον εορτασμό της Ορθοδοξίας Στην αρχιερατική Θεία Λειτουργία στον καθεδρικό ναό της Μητρόπολης Αθηνών για τον εορτασμό της Ορθοδοξίας παρέστη σήμερα ο Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Κώστας Γαβρόγλου εκπροσωπώντας και την κυβέρνηση.Αργότερα ο κ. Γαβρόγλου παρακάθησε στο γεύμα που παρέθεσε ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας Προκόπης Παυλόπουλος στο Προεδρικό Μέγαρο παρουσία και του Αρχιεπισκόπου Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ.κ. Ιερωνύμου.