Κρήτη: Πάνω από 700 φοιτητές για το πρόγραμμα «Erasmus»

Περισσότεροι από 700 φοιτητές από διάφορα Πανεπιστήμια της Ευρώπης επισκέπτονται την Κρήτη με αφορμή τον εορτασμό των 30 χρόνων του προγράμματος «Erasmus», στο πλαίσιο του οποίου διοργανώνονται με την στήριξη...

Προνοιακά επιδόματα: Σήμερα θα καταβληθούν από τον δήμο Θεσσαλονίκης

Ανάσα αναμένεται να πάρουν εκατοντάδες πολίτες της Θεσσαλονίκης, καθώς σήμερα Παρασκευή 12 Μαΐου, θα καταβληθούν τα προνοιακά επιδόματα του διμήνου Μαρτίου-Απριλίου 2017. Συγκεκριμένα, σήμερα ξεκινά η καταβολή των προνοιακών επιδομάτων του διμήνου Μαρτίου –Απριλίου 2017 από το Δήμο Θεσσαλονίκης. Η διαδικασία καταβολής πραγματοποιείται μέσω των Διατραπεζικών Συστημάτων ΔΙΑΣ Α.Ε. Οι δικαιούχοι θα μπορούν να τα εισπράττουν μέσω των ειδικών λογαριασμών τους. thestival

Πανελλαδικές εξετάσεις: “Πόλεμος” ανακοινώσεων Μαξίμου – ΝΔ για την κατάργησή τους

ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ – ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ: Αναστάτωση έχει προκαλέσει στον πολιτικό χώρο – κι όχι μόνο- η εξαγγελία του πρωθυπουργού για κατάργηση των Πανελλαδικών εξετάσεων. «Ο κ. Μητσοτάκης οφείλει να σεβαστεί τους...

Μπαξεβανάκης: Στόχος τα επαγγελματικά λύκεια να γίνουν μία ισότιμη επιλογή για τους μαθητές

Μπαξεβανάκης για ΕΠΑΛ: Η αναβάθμιση των επαγγελματικών λυκείων, με τη στήριξη των αποφοίτων στον εργασιακό τομέα μέσω του προγράμματος της τάξης μαθητείας, τη διεύρυνση της πρόσβασής τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση...

“Ποιος υπονομεύει την παιδαγωγική λειτουργία του σχολείου;”

ΚΟΙΝΗ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ των συλλόγων εκπ/κων ΠΕ Αν, Αττικής: “Αλ. Δελμούζος”, “Κ. Σωτηρίου”, “Σωκράτης”, Γλυφάδας-Βάρης-Βούλας-Βουλιάγμένης Σχετικά με το έγγραφο αίτημα του Γενικού επιθεωρητή δημόσιας διοίκησης. Θέλουν τη διάλυση ακόμα και της παιδαγωγικής σχέσης εκπαιδευτικών και γονέων ; Ποιος υπονομεύει την παιδαγωγική λειτουργία του σχολείου ; Να σταματήσει τώρα ο εμπαιγμός και η επιχείρηση τρομοκρατίας! Την Τετάρτη 10/5μετά τις 2μ.μ. εστάληέγγραφο από τη δ/νση ΠΕ Ανατολικής Αττικής σε όλατα σχολεία ευθύνηςτηςμε το οποίοη Δ/ντρια διαβιβάζει έγγραφο αίτημα του Γενικού επιθεωρητή δημόσιας διοίκησης,με τίτλο «Διερεύνηση καταγγελίας για λειτουργία δημοτικών σχολείων», όπου μας πληροφορεί ότι υπάρχει έγγραφη καταγγελία -τα στοιχεία του καταγγέλλοντα ζητήθηκε να παραμείνουν κρυφά - και ζητάει να διερευνηθεί, αν υπήρξε παραβίασητου ωρολογίου προγράμματος στα σχολεία της Αν Αττικής κατά την ημερομηνία επίδοσης της βαθμολογίας. Είναι επίσης εντυπωσιακόότι υπάρχει διαβιβαστικό του περιφερειακού δ/ντή ΠΕ και ΔΕ περιφέρειας Αττικής, στο οποίο ασχολίαστα ζητείταινα διερευνηθεί η καταγγελία και να ενημερωθεί η υπηρεσίαενώ στην ίδια κατεύθυνση η Δ/νσητο επαναλαμβάνειπροσδιορίζοντας μάλιστα το ασφυκτικό όριο των 3 ημερών για την απάντηση των δ/ντών. Το όλο γεγονός θα μπορούσε να είναι ένα κακόγουστο αστείο αλλά δυστυχώς έχουμε να κάνουμε με μια απίστευτη γραφειοκρατική αντίληψη άσκησης διοίκησης στην εκπαίδευση που όχι μόνο δεν έχει καμία σχέση με την εκπαιδευτική διαδικασία και πράξη αλλά είναι εχθρική, επικίνδυνη προς αυτή και υπονομεύει σοβαρές πλευρές της λειτουργίας του δημόσιου σχολείου ενώ απειλεί τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών. Το ερώτημα που τίθεται από τον επιθεωρητή δημόσιας διοίκησης είναι σε τελείως λάθος βάση. Βέβαια αυτός μπορεί να μη γνωρίζει την εκπαιδευτική πραγματικότητα, όμως τα στελέχη εκπαίδευσης και το Υπουργείο δε τη γνωρίζουν ; Δε γνωρίζουντησημασία της σχέσης γονέων και εκπαιδευτικών για την πρόοδο του παιδιού ; Δε γνωρίζουν ότι οι συναντήσεις για τον έλεγχο προόδου – έλεγχο φοίτησης,πρέπει, και στη συντριπτική πλειοψηφία είναι,ουσιαστικές και χρειάζονται χρόνο για την επικοινωνία με όλους τους γονείς και τον καθένα χωριστά ; Δε γνωρίζουν ότι στις περισσότερες περιπτώσεις δε φτάνει ούτε μιάμιση ακόμα και δύο ώρες; Δε γνωρίζουν ότι το σωστό είναι να δίνονται οι βαθμοί από όλο το σχολείο μαζί καθώς πρέπειαφενός να διευκολύνονται οι γονείς που έχουν περισσότερα από ένα παιδιά, να έρχονται την ίδια μέρα αλλά και για να μπορεί ο κάθε γονέας να βρίσκει συγκεντρωμένους τους εκπαιδευτικούς όλων των ειδικοτήτων και να έχει ολοκληρωμένη εικόνα; Δε γνωρίζουν ότι στη συντριπτική πλειοψηφία των σχολείων σε όλη τη χώρα οι βαθμοί δίνονταιτις τελευταίες μία ή και δύο διδακτικές ώρες ενώ ταυτόχρονα οι συνάδελφοι στην πλειοψηφία τους παραμένουν πέραν τουεργασιακού τους ωράριου καθώς δεν έχουν προλάβει να τελειώσουν με όλους τους γονείς ; Δε γνωρίζουν ότι σύμφωνα με τον 1566/85προβλέπεται ρητάστο άρθρο 13, παράγραφος 8,ότι : «Κάθε εκπαιδευτικός παραμένει υποχρεωτικά στο σχολείο, στις εργάσιμες ημέρες πέρα από τις ώρες διδασκαλίας, για την εκτέλεση συγκεκριμένου έργου(αναφέρει και την ενημέρωση των γονέων και κηδεμόνων)..... όχι όμως πέρα από έξι (6) ώρες την ημέρα...» Επίσης δε γνωρίζουν ότι όταν ο σύλλογος διδασκόντων καθορίσει τον σχετικό χρόνο για αυτή τη διαδικασία με τρόπο που να συνδυάζει τόσο το να είναι ουσιαστική όσο και το να μην παραβιάζει τα κατοχυρωμένα εργασιακά δικαιώματα , πρώτα και πάνω από όλα φροντίζει τους μαθητές που παραμένουν στο σχολείο με επιπλέον εφημερίες και απασχόληση ενώσυνεχίζεται κανονικά η λειτουργία του ολοήμερου μέχρι της 4μμ, εφόσον οι γονείς με δική τους πρωτοβουλία δεν πάρουν τα παιδιά τους μαζί τους ; Το γεγονός ότι, ενώ όλα αυτά είναι γνωστά τόσο στα στελέχη της διοικητικής ιεραρχίας όσο και στο Υπ Παιδείας,αντίνα προστατέψουν τα σχολεία και την λειτουργία τουςτο στέλνουν ζητώντας διερεύνηση σημαίνει ότι είτε αντιλαμβάνονται το ρόλο τους ως ξερήγραφειοκρατία που καμία σχέση δεν έχει με την εκπαίδευση είτε συνεργούν σε ένα ευρύτερο σχέδιο που με προκάλυμμα την καταγγελία γονέα , ο επιθεωρητήςδημόσιας διοίκησης, το Υπ. Παιδείας και όλη η ιεραρχία της εκπαίδευσης προωθεί την επιχείρηση τρομοκράτησης των εκπαιδευτικών και εκβιάζει για την παραβίαση των εργασιακών τους δικαιωμάτων. Στην πράξη επαναφέρει τη προσπάθεια όλων των προκατόχων Υπ. Παιδείας που προσπαθούσαν να επιβάλουν την δραστική αύξηση του εργασιακού ωραρίου και την μεταφορά μιας σειράς εργασιών το απόγευμα μετά το σχολείο , (συνεδριάσεις των συλλόγων διδασκόντων, ενημέρωση των γονέων, συνεδριάσεις των ομάδων αυτοαξιολόγησηςκλπ. ) ‘Όταν είμαστε μπροστά στην ψήφιση του 4ου Μνημονίου και πριν από την επιβολή της νέας απόπειρας αντιεκπαιδευτικής πολιτικής που θα περιλαμβάνει όπως δεσμεύεται από το Μνημόνιο όλες τις κατευθύνσεις του ΟΟΣΑ και της ΕΕ για την παιδεία και την εργασία θεωρούμε ότι τέτοια γεγονόταΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΚΑΘΟΛΟΥ ΤΥΧΑΙΑ. Οφείλει το υπουργείο Παιδείας να πάρει θέσει για το έγγραφο του επιθεωρητή δημόσιας διοίκησης. Σε κάθε περίπτωση οφείλει να μας πει αν πρέπει να διαλύσουν τα σχολεία την παιδαγωγικήσχέση εκπαιδευτικών και γονέων και να δίνουν βαθμούς στο πόδι και στα κενά τους οι εκπαιδευτικοί – ο καθένας χωριστά -ή αν πρέπει να ευτελίσουν αυτή τη διαδικασία σε μια διαδικασία fasttrackτης μισής ώρας ώστε να γίνεται μετά τη λήξη των μαθημάτων (και πάλι όχι του ολοήμερου) και πριν από τη λήξη του εργασιακού ωραρίου (2μμ), “στο πόδι” . Απαιτούμε η Δνσηνα προχωρήσει στην απόσυρση του σχετικού εγγράφου με το οποίο ζητά την εντός τριών ημερών απάντηση των διευθυντών και να απευθυνθείστο Υπουργείο. Το Υπουργείο οφείλει να πάρει θέση και να παρέμβει στον επιθεωρητή δημόσιας διοίκησης για να επανεξεταστεί ή όλη διαδικασία και να σταματήσει. Σε κάθε περίπτωση ενημερώνουμε τα σχολεία και τους συναδέλφους ότι δεν έχουμε να φοβηθούμε τίποτα γιατί πράττουμε το καθήκον μας με γνώμονα το καλό των μαθητών μας και με σεβασμό στο έργο μας. Όλοι μαζίθα ακυρώσουμε και αυτή και άλλες προσπάθειες τρομοκράτησης και αυταρχισμού για την αφαίρεση κατοχυρωμένων εργασιακών δικαιωμάτων. Τα ΔΣ των συλλόγων

ΕΛΜΕ Μαγνησίας: Καταγγελία για εγκύκλιο αποσπάσεων και μεταθέσεις

Το ΔΣ της ΕΛΜΕ Μαγνησίας καταγγέλλει τις ελάχιστες μεταθέσεις του 2017 και την συνέχιση του απαράδεκτου τρόπου καθορισμού των αποσπάσεων. Συγκεκριμένα από 6874 αιτήσεις μετάθεσης, ικανοποιήθηκαν φέτος μόνο 213 αιτήσεις...

Ιταλία: 52.000 μόνιμες προσλήψεις εκπαιδευτικών μέχρι τον Σεπτέμβριο

Μετά από συμφωνία μεταξύ του Ιταλικού υπουργείου Οικονομικών και του υπουργείου Παιδείας, έγινε γνωστό ότι μέχρι το Σεπτέμβριο  2017 το ιταλικό δημόσιο πρόκειται να προσλάβει 52.000 καθηγητές. Περίπου 15.000 θέσεις...

Αντίμετρα: Τι προβλέπει για επιδότηση ενοικίου, φάρμακα, σχολικά γεύματα

Στο νομοσχέδιο που θα κατατεθεί στη Βουλή συμπεριλαμβάνονται και τα αντισταθμιστικά έργα που όπως αναφέρουν πηγές του υπουργείου Εργασίας αφορούν: 1) Επιδότηση ενοικίου, 2) Συμμετοχή στη φαρμακευτική δαπάνη 3) Αύξηση δικαιούχων δωρεάν πρόσβασης σε βρεφονηπιακούς σταθμούς 4) Επέκταση του προγράμματος των Σχολικών Γευμάτων 5) Αύξηση και επέκταση του οικογενειακού επιδόματος 6) Προγράμματα δημιουργίας νέων θέσεων εργασίας - Επιδότηση Ενοικίου Συνολικά ωφελούμενα είναι 600.000 νοικοκυριά. Ωφελούμενοι θα είναι σε ατομικό επίπεδο με ετήσιο εισόδημα 9.846 ευρώ και μια τετραμελής οικογένεια με ετήσιο εισόδημα 20.677 ευρώ. Ετησίως η επιδότηση ενοικίου ή δανείου πρώτης κατοικίας θα είναι 600 ευρώ για 1 άτομο, 900 ευρώ για 2 άτομα, 1200 ευρώ για οικογένεια με 2 παιδιά, 1350 ευρώ με 3 παιδιά και 1500 ευρώ για 4 παιδιά. Το μέγιστο ποσό του επιδόματος θα φτάνει τα 150 ευρώ το μήνα δηλαδή 1800 το χρόνο και ο μέσος όρος του επιδόματος είναι 83,3 ευρώ το μήνα (1000 ευρώ το χρόνο). Ενδεικτικά, το ποσό του επιδόματος για νοικοκυριό του ενός ατόμου θα είναι 50 ευρώ το μήνα, για κάθε επιπλέον άτομο του νοικοκυριού 25 ευρώ το μήνα, και για κάθε παιδί 12,5 ευρώ το μήνα. - Συμμετοχή στη φαρμακευτική δαπάνη Με μηνιαίο ατομικό εισόδημα έως 700 ευρώ η συμμετοχή στα φάρμακα θα είναι μηδενική και ισχύει για όλα τα φάρμακα και για όλους τους εργαζόμενους, τους άνεργους και τους συνταξιούχους. Εδώ περιλαμβάνονται συνολικά 5.295.728 άτομα δηλαδή το 60,4% του συνόλου των πολιτών. Με μηνιαίο ατομικό εισόδημα από 701-1200 ευρώ η συμμετοχή στη φαρμακευτική δαπάνη θα είναι μειωμένη κατά 50% (από 10% στο 5% και από 25% στο 12,5%). Ο πληθυσμός που είχε μηδενική συμμετοχή στα φάρμακα συνεχίζει να έχει μηδενική συμμετοχή ανεξαρτήτως εισοδηματικής κατηγορίας. Αυτό το μέτρο αφορά το 79,45% στο σύνολο του πληθυσμού. - Αύξηση δικαιούχων δωρεάν πρόσβασης σε βρεφονηπιακούς σταθμούς Η αύξηση των ωφελούμενων απ’ το μέτρο έως το 2020, υπολογίζεται να φθάσει συνολικά τα 45.000 άτομα. Ειδικότερα, το 2017 οι ωφελούμενοι θα είναι 90.000, το 2019 θα είναι 120.000 (+30.000) και το 2020 θα είναι 135.000 (+15.000). - Επέκταση του προγράμματος των σχολικών γευμάτων Το μέτρο αφορά 448.500 μαθητές δημοτικού και γυμνασίου, δηλαδή συνολικά το 50% των μαθητών, με έμφαση σε περιοχές με υψηλά ποσοστά ανεργίας και φτώχιας. - Αύξηση και επέκταση του οικογενειακού επιδόματος Το επίδομα τέκνων αυξάνεται για όλες τις εισοδηματικές κατηγορίες. Το ποσό δεν είναι ίδιο για όλες τις κατηγορίες, αλλά προσαυξάνεται για όλους με έμφαση στο 1ο και στο 2ο παιδί. Ειδικότερα, πριν το μέτρο, μια οικογένεια με 1 παιδί και ετήσιο εισόδημα μέχρι 6.000 ευρώ έπαιρνε μηνιαίως 40 ευρώ δηλαδή 480 ευρώ το χρόνο, ενώ μετά το μέτρο θα παίρνει 60 ευρώ το μήνα, δηλαδή 720 ευρώ το έτος. Μια οικογένεια με 2 παιδιά και ετήσιο εισόδημα έως 12.000 ευρώ, έπαιρνε πριν το μέτρο 54 ευρώ το μήνα και 648 ευρώ το χρόνο, ενώ μετά το μέτρο θα παίρνει 100 ευρώ το μήνα, δηλαδή 1200 ευρώ το χρόνο. Μια οικογένεια με 2 παιδιά και εισόδημα έως 18.000 ευρώ το χρόνο, πριν το μέτρο έπαιρνε 26 ευρώ το μήνα (312 ευρώ το χρόνο) και μετά το μέτρο θα παίρνει 75 ευρώ το μήνα (900 ευρώ το χρόνο). - Προγράμματα δημιουργίας νέων θέσεων εργασίας Από τα προγράμματα αυτά υπολογίζεται να δημιουργηθούν 30.000 θέσεις εργασίας στον ιδιωτικό και τον δημόσιο τομέα με έμφαση στους τομείς του κοινωνικού κράτους και της πρόνοιας.

ΔΟΕ: Κενές περιεχομένου οι εξαγγελίες του Πρωθυπουργού για την παιδεία

ΔΟΕ: Οι εξαγγελίες του Πρωθυπουργού για την εκπαίδευση είναι κενές περιεχομένου. Ο χρόνος υλοποίησης των εξαγγελιών, ουσιαστικά, δεν οριοθετήθηκε. Το βάθος 3ετίας είναι αόριστο και ασαφές. Σε παρόντα χρόνο δηλώνουμε...

Ιστορίες καινοτομίας που εμπνέουν μαθητές

Μοναχικός άνδρας κλεισμένος σε ένα εργαστήριο. Κάπως τρελός, με γυαλιά και μαλλί Αϊνστάιν. Φορά τη χαρακτηριστική λευκή ρόμπα και κάνει μία ανακάλυψη. Κάπως έτσι αποτυπώνουν τα παιδιά στο χαρτί την...

Κομοτηνή: Μαθητές με ιδιαίτερες κλήσεις στην Επαγγελματική Εκπαίδευση

«Η εκπαίδευση και η παιδεία απαιτεί μια συνεχή μεταρρύθμιση. Συνεχώς αντιμετωπίζουμε όλα τα ζητήματα και προσπαθούμε να βρούμε καινούργιες λύσεις και να δώσουμε καινούργιες κατευθύνσεις, όπως συνέβη με τη Μαθητεία...

Θέματα προαγωγικών εξετάσεων στην Άλγεβρα Α΄ τάξης Ημερήσιου ΓΕΛ

Επαναληπτικά θέματα για τις προαγωγικές εξετάσεις στην Άλγεβρα Α’ τάξης Ημερήσιου Γενικού Λυκείου σύμφωνα με τη διδακτέα ύλη του σχολικού έτους 2016-2017. Θέματα προαγωγικών εξετάσεων στην Άλγεβρα Α΄ τάξης Ημερήσιου...

Προκήρυξη ΑΣΕΠ 5Κ 2017: 257 θέσεις στο Υπουργείο Υγείας

Αθήνα, 11 Μαΐου 2017ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗΕΚΔΟΣΗ ΠΡΟΚΗΡΥΞΗΣ 5Κ/2017Γνωστοποιείται ότι εκδόθηκε η 5Κ/2017 Προκήρυξη του ΑΣΕΠ (ΦΕΚ 16/9-5-2017 τ. Προκηρύξεων ΑΣΕΠ) που αφορά στην πλήρωση με σειρά προτεραιότητας διακοσίων πενήντα επτά (257) θέσεων τακτικού προσωπικού Πανεπιστημιακής, Τεχνολογικής και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης σε φορείς του Υπουργείου Υγείας και στο Αρεταίειο Νοσοκομείο (Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων).Το ΦΕΚ της προκήρυξης διατίθεται δωρεάν από το Εθνικό Τυπογραφείο (Καποδιστρίου 34, Αθήνα) και από το Γραφείο Εξυπηρέτησης Πολιτών του ΑΣΕΠ (Πουλίου 6, Αθήνα).Οι υποψήφιοι πρέπει να συμπληρώσουν και να υποβάλουν ηλεκτρονική αίτηση συμμετοχής στο ΑΣΕΠ, ακολουθώντας τις οδηγίες που παρέχονται στην Προκήρυξη (Παράρτημα ΣΤ΄).Η προθεσμία υποβολής των ηλεκτρονικών αιτήσεων συμμετοχής στη διαδικασία αρχίζει στις 29 Μαΐου 2017 ημέρα Δευτέρα και λήγει στις 13 Ιουνίου 2017, ημέρα Τρίτη και ώρα 14:00.Η υπογεγραμμένη εκτυπωμένη μορφή της ηλεκτρονικής αίτησης με τα απαιτούμενα κατά περίπτωση δικαιολογητικά υποβάλλονται στο ΑΣΕΠ ταχυδρομικά με συστημένη επιστολή στη διεύθυνση:Α.Σ.Ε.Π.Αίτηση για την Προκήρυξη 5Κ/2017Τ.Θ. 14308Αθήνα Τ.Κ. 11510αναγράφοντας στο φάκελο την κατηγορία Π.Ε. ή Τ.Ε. ή Δ.Ε. της οποίας θέσεις διεκδικούν.Η προθεσμία αποστολής της υπογεγραμμένης εκτυπωμένης μορφής της ηλεκτρονικής αίτησης με τα απαιτούμενα, κατά περίπτωση, δικαιολογητικά λήγει με την πάροδο της 16ης Ιουνίου 2017, ημέρας Παρασκευής.

Βουλή: Ερώτηση για τις άδειες και επιδόματα ανεργίας αναπληρωτών

ΕρωτήσειςΘΕΜΑ: Άδειες και επιδόματα ανεργίας αναπληρωτών εκπαιδευτικώνΟι αναρρωτικές άδειες και οι άδειες μητρότητας των μονίμων εκπαιδευτικών καθορίζονται από τις διατάξεις του Υπαλληλικού Κώδικα (ν. 3528/2007), την τροποποίηση ορισμένων από αυτές από το ν. 4210/2013, καθώς και την ενσωμάτωση της ευρωπαϊκής οδηγίας 2010/18/ΕΕ στην εθνική νομοθεσία με το ν. 4075/2012. Το θέμα των αναρρωτικών αδειών και των αδειών μητρότητας για τους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς ορίζεται από τα άρθρα 657 και 658 του Αστικού Κώδικα, το άρθρο 11 του ν. 2874/2000 και από την εγκύκλιο αρ. 79/14-7-1999 του ΙΚΑ με αρ. πρωτοκόλλου Π06/40/29-4-2013. Αυτό το νομοθετικό πλαίσιο προσδιορίζει διαφορετικές πρακτικές για τους μόνιμους και τους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς: Αρχικά, ενώ για τους μόνιμους εκπαιδευτικούς προβλέπεται χορήγηση αναρρωτικής άδειας για διάστημα μικρότερο των τριών ημερών με υπεύθυνη δήλωση από τον ασθενή, δεν προβλέπεται κάτι αντίστοιχο για τους αναπληρωτές. Επιπλέον, οι μόνιμοι εκπαιδευτικοί δικαιούνται βραχυχρόνιας αναρρωτικής άδειας ύστερα από γνωμάτευση οποιουδήποτε θεράποντος γιατρού, ενώ για τους αναπληρωτές ισχύει το παραπάνω ύστερα από γνωμάτευση γιατρού μόνο του ΕΟΠΠΥ (πρώην ΙΚΑ-ΕΤΑΜ). Επίσης, οι άδειες μητρότητας για τις μόνιμες εκπαιδευτικούς ορίζονται στους 2 μήνες πριν και 3 μήνες μετά την πιθανολογούμενη ημερομηνία τοκετού. Το διάστημα αυτό ισοδυναμεί σε 150 ημερολογιακές ημέρες. Αντίθετα, η προβλεπόμενη άδεια μητρότητας για τις αναπληρώτριες εκπαιδευτικούς ανέρχεται σε 119 ημερολογιακές ημέρες. Επιπροσθέτως, για τις μόνιμες εκπαιδευτικούς, σε περίπτωση απώλειας του εμβρύου μέχρι την 24η εβδομάδα της εγκυμοσύνης προβλέπεται η χορήγηση αναρρωτικής άδειας σύμφωνα με τη σύσταση του θεράποντος γιατρού. Δεν υπάρχει αντίστοιχη πρόβλεψη για τις αναπληρώτριες. Τέλος, σε περίπτωση πρόωρου ή πρώιμου τοκετού μετά την 24η εβδομάδα της εγκυμοσύνης και πριν την έναρξη της άδειας κύησης στις μόνιμες εκπαιδευτικούς προβλέπεται τρίμηνη άδεια λοχείας ανεξάρτητα από την έκβαση του εμβρύου. Από τη νομοθεσία δεν προκύπτει ανάλογη πρόβλεψη για τις αναπληρώτριες εκπαιδευτικούς. Όσον αφορά το νομοθετικό πλαίσιο που ορίζει τις προϋποθέσεις για τη χορήγηση επιδόματος ανεργίας σε αναπληρωτές εκπαιδευτικούς, δεν εντοπίζεται κάποια διαφοροποίηση σε σχέση με τους άλλους εργαζόμενους, παρόλο που η φύση του εκπαιδευτικού επαγγέλματος είναι διαφορετική. Η νομολογία που διέπει την χορήγηση επιδόματος ανεργίας είναι ο ν.1545/1985 (άρθρα 3-8), ο ν.1836/1989 (άρθρα 15-24), ο ν.1892/1990 (άρθρο 37), ο ν.3552/2007 (άρθρο 5), ο ν.3996/2011 (άρθρο 71 και απόφαση Δ.Σ. ΟΑΕΔ 3701/55/22-11-11), ο ν.3986/2011 (άρθρο 39), ο ν.4203/2013 (άρθρο 26)και ο ν.4301/2014 (άρθρο 54). Η βασική πρόβλεψη που εκπορεύεται από τους παραπάνω είναι ότι, για έναν νέο δικαιούχο επιδόματος ανεργίας απαιτούνται 125 εργάσιμες ημέρες τους τελευταίους 14 μήνες χωρίς την προσμέτρηση των δύο τελευταίων μηνών πριν από τη λήξη της σύμβασης και επιπλέον 160 ημέρες συνολικά (80 κατ’ έτος) από τα προηγούμενα δύο χρόνια. Αυτή η βασική πρόβλεψη καθίσταται μάλλον προβληματική για τους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς, επειδή, σε πολλές περιπτώσεις, η πρόσληψή τους μπορεί να γίνει προς τη λήξη του σχολικού έτους, χωρίς να μπορούν να εξασφαλίσουν τον απαιτούμενο χρόνο για την εξασφάλιση του επιδόματος ανεργίας. Από τα παραπάνω γίνονται προφανή, ότι υπάρχει διαφορετική μεταχείριση των αναπληρωτών εκπαιδευτικών σε σχέση με τους μόνιμους για τη χορήγηση αναρρωτικών αδειών και αδειών μητρότητας και είναι προβληματικό το πλαίσιο χορήγησης επιδόματος ανεργίας στους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς. Δεδομένου ότι στις προθέσεις των υπουργείων είναι η κατά το δυνατόν ίση μεταχείριση όλων των εκπαιδευτικών και εργαζομένωνΕρωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί:α) Σε ποιες συγκεκριμένες ενέργειες είναι διατεθειμένοι να προβούν, ώστε να ενιαιοποιηθεί το καθεστώς χορήγησης αναρρωτικών αδειών και αδειών μητρότητας σε μόνιμους και αναπληρωτές εκπαιδευτικούς;β) Σε ποιες συγκεκριμένες ενέργειες είναι διατεθειμένοι να προβούν, ώστε να μειωθεί για τους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς ο προαπαιτούμενος χρόνος εργασίας που καθιστά δυνατή τη χορήγηση επιδόματος ανεργίας; Κόμμα: ΣΥΝΑΣΠΙΣΜΟΣ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΗΣ ΑΡΙΣΤΕΡΑΣ Ημερομηνία:11/05/2017Ημ. Τελευταίας Τροποποίησης:11/05/2017 Καταθέτοντες: Αντωνίου Αθανασίου Χρήστος Αυλωνίτου Βασιλείου Ελένη Βάκη Γεωργίου Φωτεινή Βράντζα Αχιλλέως Παναγιώτα Γάκης Θωμά Δημήτριος Γεννιά Σωκράτη Γεωργία Γεωργοπούλου - Σαλτάρη Ευσταθίου Ευσταθία (Έφη) Γιαννακίδης Αλεξάνδρου Ευστάθιος Γκαρά Γεωργίου Αναστασία (Νατάσα) Δέδες Γεωργίου Ιωάννης Δημητριάδης Κλεάνθη Δημήτριος Δουζίνας Ευαγγέλου Κωνσταντίνος Δριτσέλη Ιωάννη Παναγιώτα Ζεϊμπέκ Χασάν Χουσεϊν Θελερίτη Παναγιώτη Μαρία Καββαδία Σωκράτη Ιωαννέτα (Αννέτα) Καΐσας Δημητρίου Γεώργιος Καματερός Ιωάννη Ηλίας Καρακώστα Ελευθερίου Ευαγγελία (Εύη) Καρασαρλίδου Γεωργίου Ευφροσύνη (Φρόσω) Καστόρης Νικολάου Αστέριος Κάτσης Σπυρίδωνος Μάριος Κοζομπόλη - Αμανατίδη Γεωργίου Παναγιώτα Λάππας Ευαγγέλου Σπυρίδωνας Λιβανίου Ευαγγέλου Ζωή Μεϊκόπουλος Μιχαήλ Αλέξανδρος Μιχαηλίδης Φραγκούλη Ανδρέας Μιχελής Ιωάννη Αθανάσιος Μιχελογιαννάκης Δημητρίου Ιωάννης Μορφίδης Ανέστη Κωνσταντίνος Μουμουλίδης Σταματίου Θεμιστοκλής Μπαλαούρας Δημητρίου Γεράσιμος Μπαλλής Γεωργίου Συμεών Μπάρκας Θεοφάνη Κωνσταντίνος Ντζιμάνης Δημητρίου Γεώργιος Παρασκευόπουλος Ανδρέα Νικόλαος Πρατσόλης Κλεάνθη Αναστάσιος (Τάσος) Ρίζος Γεωργίου Δημήτριος Ριζούλης Κωνσταντίνου Ανδρέας Σεβαστάκης Αλεξίου Δημήτριος Σιμορέλης Βασιλείου Χρήστος Σκούφα Δημητρίου Ελισσάβετ (Μπέττυ) Σπαρτινός Νικολάου Κωνσταντίνος Σταμπουλή Αποστόλου Αφροδίτη Στέφος Θεοδώρου Ιωάννης Στογιαννίδης Κωνσταντίνου Γρηγόριος Συρμαλένιος Ευαγγέλου Νικόλαος Τελιγιορίδου Ιωάννη Ολυμπία Τζάκρη Εμμανουήλ Θεοδώρα Τριανταφύλλου Κωνσταντίνου Μαρία Τσίρκας Δημητρίου Βασίλειος Τσόγκας Παύλου Γεώργιος Ψυχογιός Κωνσταντίνου Γεώργιος Υπουργεία:Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Υπουργοί:Αχτσιόγλου Ευτυχία (Υπουργός Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης)Γαβρόγλου Κωνσταντίνος (Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων)

Τα τέσσερα επιδόματα που καταργούνται το 2017

Σύμφωνα με το νέο Μνημόνιο δεκάδες επιδόματα, όπως και το ΕΚΑΣ, θα καταργηθούν και κάποια από αυτά θα ενσωματωθούν στο Κοινωνικό Επίδομα Αλληλεγγύης (ΚΕΑ) το οποίο χορηγείται με εισοδηματικά κριτήρια.Ωστόσο για τέσσερα προνοιακά επιδόματα η κατάργηση τους θα αρχίσει από τον Σεπτέμβριο του 2017. Τα συγκεκριμένα επιδόματα είναι ύψους 10 εκατ. ευρώ. Ειδικότερα από το 2017 καταργούνται τα 8 εκατ. ευρώ που αφορούν τα συγκεκριμένα επιδόματα και η δαπάνη τους ενσωματώνεται στο Κοινωνικό Εισόδημα Αλληλεγγύης επειδή αλληλεπικαλύπτονται, ενώ άλλα 2 εκατ. καταργούνται από το 2018.Συγκεκριμένα πρόκειται για:— Το επίδομα ένδειας και φυσικών καταστροφών. Δίνονται από τους δήμους και αφορούν περίπου 500-1.300 ωφελουμένους με προϋπολογισμό 2,8 εκατ. ευρώ.— Το επίδομα απροστάτευτων τέκνων. Αφορά 13.000 ωφελουμένους με προϋπολογισμό 5,268 εκατ. για το 2016. Τα 3,952 εκατ. μεταφέρονται το 2017 και τα υπόλοιπα το 2018.Το επίδομα θα ενσωματωθεί σταδιακά στο ΚΕΑ.— Το επίδομα για την αντιμετώπιση της σχολικής διαρροής. Αφορούσε 5.000 ωφελουμένους για παρακολούθηση υποχρεωτικής εκπαίδευσης με προϋπολογισμό 1,75 εκατ. ευρώ.— Το επίδομα ΟΑΕΔ για νεοεισερχόμενους στην αγορά εργασίας. Αφορούσε σε 5.500 ωφελουμένους και είχε συνολικό ύψος 2 εκατ. ευρώ. Το 1,5 εκατ. θα κοπεί άμεσα από το 2017 και τα υπόλοιπα το 2018.

ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ: “Πλειστηριασμός της δίχρονης υποχρεωτικής εκπαίδευσης”

ΠΛΕΙΣΤΗΡΙΑΣΜΟΣ ΤΗΣ ΔΙΧΡΟΝΗΣ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ – ΑΓΩΓΗΣ  ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Τριτοκοσμικές καταστάσεις στο Υπουργείο Παιδείας! Απίστευτες καταστάσεις συνέβησαν στο Υπουργείο Παιδείας κατά τη συνάντηση με τη ΔΟΕ σήμερα. Μεταξύ άλλων ο...

Θεσσαλονίκη: Αλυτα τα προβλήματα για μαθητές ειδικών σχολείων

Ακόμη και σήμερα υπάρχουν μαθητές που δεν μεταφέρονται στα ειδικά σχολεία στα οποία φοιτούν. Από την πλευρά του, ο αρμόδιος αντιπεριφερειάρχης της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, Φάνης Παπάς, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ...