Δημιουργία μητρώου αγροτικής γης για αναξιοποίητες ιδιωτικές εγκαταλειμμένες γαίες

Αριθμός:4075Τύπος:ΕρωτήσειςΣυνοδος / Περίοδος:Β΄Σύνοδος ΙΖ΄ ΠΕΡΙΟΔΟΣ (ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ)Θέμα:Δημιουργία μητρώου αγροτικής γης για αναξιοποίητες ιδιωτικές εγκαταλειμμένες γαίεςΚόμμα:ΣΥΝΑΣΠΙΣΜΟΣ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΗΣ ΑΡΙΣΤΕΡΑΣΗμερομηνία:09/03/2017Ημ. Τελευταίας Τροποποίησης:10/03/2017Καταθέτοντες:Αραχωβίτης Γεωργίου ΣταύροςΔημαράς Θεοδώρου ΓεώργιοςΜηταφίδης Ανδρέα Τριαντάφυλλος Υπουργεία:Αγροτικής Ανάπτυξης και ΤροφίμωνΠαιδείας, Έρευνας και ΘρησκευμάτωνΥπουργοί:Αποστόλου Ευάγγελος (Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων)Γαβρόγλου Κωνσταντίνος (Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων)Αρχεία Ερωτήσεων:

Εκκρεμότητες Νομοθετικού Έργου

Αριθμός:4057Τύπος:ΕρωτήσειςΣυνοδος / Περίοδος:Β΄Σύνοδος ΙΖ΄ ΠΕΡΙΟΔΟΣ (ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ)Θέμα:Εκκρεμότητες Νομοθετικού ΈργουΚόμμα:ΕΝΩΣΗ ΚΕΝΤΡΩΩΝΗμερομηνία:09/03/2017Ημ. Τελευταίας Τροποποίησης:10/03/2017Καταθέτοντες:Σαρίδης Γεωργίου ΙωάννηςΥπουργεία:Παιδείας, Έρευνας και ΘρησκευμάτωνΥπουργοί:Γαβρόγλου Κωνσταντίνος (Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων)Αρχεία Ερωτήσεων:

Σε κοντέινερ η φοίτηση των μαθητών του Δημοτικού Σχολείου Μανωλάδας

Αριθμός:4069Τύπος:ΕρωτήσειςΣυνοδος / Περίοδος:Β΄Σύνοδος ΙΖ΄ ΠΕΡΙΟΔΟΣ (ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ)Θέμα:Σε κοντέινερ η φοίτηση των μαθητών του Δημοτικού Σχολείου ΜανωλάδαςΚόμμα:ΛΑΪΚΟΣ ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ - ΧΡΥΣΗ ΑΥΓΗΗμερομηνία:09/03/2017Ημ. Τελευταίας Τροποποίησης:10/03/2017Καταθέτοντες:Γερμενής Σπυρίδωνος ΓεώργιοςΥπουργεία:Παιδείας, Έρευνας και ΘρησκευμάτωνΥπουργοί:Γαβρόγλου Κωνσταντίνος (Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων)Αρχεία Ερωτήσεων:

ΔΟΕ: «Κυριολεκτικά στο μηδέν» η εκπαίδευση των προσφυγόπουλων

Η κατάσταση βρίσκεται κυριολεκτικά στο μηδέν” όσον αφορά την εκπαίδευση των προσφυγόπουλων, κατήγγειλαν χθες με ανακοίνωσή τους οι δάσκαλοι, σε συνέχεια συνάντησης της ομοσπονδίας τους με την πολιτική ηγεσία του...

Δ. Τζανακόπουλος: «Η Πολιτεία αποφασίζει για τα Θρησκευτικά»

Τρεις κόκκινες γραμμές από τους μητροπολίτες – Μυστική κάλπη – “ψήφο εμπιστοσύνης” ζήτησε ο Ιερώνυμος για τα Θρησκευτικά. Την ίδια ώρα, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος κάλυπτε πλήρως τον πρώην υπουργό Ν....

Διαψεύδει το ΔΝΤ τα δημοσιεύματα για νέο δάνειο

Διέψευσε το ΔΝΤ το τηλεγράφημα του πρακτορείου Bloomberg που υποστήριζε πως το ΔΝΤ κινείται προς την κατεύθυνση της επανασύνδεσης με το πρόγραμμα διάσωσης της Ελλάδας με ένα νέο δάνειο ύψους 3-6 δισ. ευρώ. Εκπρόσωπος του ΔΝΤ απαντώντας σε ερωτήματα δημοσιογράφων παρέπεμψε σε χθεσινή απάντηση που έδωσε ο εκπρόσωπος του Ταμείου Τζέρι Ράις στον δημοσιογράφο που υπογράφει το δημοσίευμα και σύμφωνα με την οποία δεν έχει υπάρξει καμία συζήτηση σε επίπεδο Εκτελεστικού Συμβούλιου του ΔΝΤ για χρηματοδοτική συνεισφορά προς την Ελλάδα. Πηγές από την Ουάσιγκτον αναφέρουν πως το Ταμείο ζήτησε από το πρακτορείο να τροποποιήσει την ιστορία του συμπεριλαμβάνοντας την επίσημη θέση του ΔΝΤ. Το Bloomberg ήδη το έκανε. Σύμφωνα με το δημοσίευμα του Bloomberg το ποσό που είναι έτοιμο να δώσει το ΔΝΤ στην Ελλάδα είναι μεταξύ 3 και 6 δισ. δολάρια

Με νέο νόμο η επιλογή διευθυντών στα σχολεία

Υπ. Παιδείας: “Οι αποφάσεις των Ανωτάτων Δικαστηρίων είναι σεβαστές και άρα δεσμευτικές” Με νέο νόμο θα αντικαταστήσει αυτόν των Μπαλτά-Κουράκη (ν.4327/2015) για την επιλογή διευθυντών σχολικών μονάδων το υπουργείο Παιδείας,...

Πρόστιμο 1.500 ευρώ σε όποιον καπνίζει στο αυτοκίνητο ενώ είναι μέσα παιδί

Πρόστιμο ύψους 1.500 ευρώ θα επιβάλει η αστυνομία σε όποιον καπνίζει τσιγάρο, είτε ακόμη και ηλεκτρονικό τσιγάρο στο αυτοκίνητο, ανεξάρτητα αν είναι οδηγός η όχι, στην περίπτωση που επιβαίνουν στο όχημα παιδιά κάτω των 12 ετών.Παράλληλα, τίθεται σε ισχύ η απαγόρευση του ατμίσματος ηλεκτρονικού τσιγάρου σε όλους τους δημόσιους χώρους. Επιπλέον, οι δημόσιοι υπάλληλοι που καπνίζουν στην εργασία τους θα βρεθούν αντιμέτωποι με διοικητικές και πειθαρχικές κυρώσειςΕιδικότερα σύμφωνα με εγκύκλιο του υπουργείου Υγείας τίθενται σε ισχύ νέες ρυθμίσεις για τη χρήση προϊόντων καπνού, νέων προϊόντων καπνού , ηλεκτρονικών τσιγάρων και φυτικών προϊόντων για το κάπνισμα . Σε μια προσπάθεια να τεθεί ο αντικαπνιστικός νόμος σε ισχύ οι αρμόδιες αρχές θα εντείνουν τους ελέγχους διενεργώντας τακτικές, έκτακτες και αιφνιδιαστικές επιθεωρήσεις προκειμένου να διαπιστωθεί ο βαθμός συμμόρφωσης με τις σχετικές νέες απαιτήσεις, ενώ τα όργανα ελέγχου συντάσσουν μηνιαίες εκθέσεις με αναλυτικά στοιχεία σχετικά με τα αποτελέσματα των ελέγχων και την διαπίστωση παραβάσεων, ώστε να ελέγχονται τυχόν επαναλαμβανόμενες παραβάσεις χώρων υγειονομικού ενδιαφέροντος και να προβαίνει η υπηρεσία σε ανάκληση της άδειας λειτουργίας του καταστήματος, σε περίπτωση μη συμμόρφωσης.Τακτικοί έλεγχοι διεξάγονται σε μηνιαία ή διμηνιαία βάση ανάλογα με τον αριθμό των διαπιστωθεισών παραβάσεων και το εύρος της περιοχής ελέγχου. Έκτακτοι έλεγχοι διενεργούνται οποιαδήποτε ώρα της ημέρας ή της νύχτας, ανάλογα με το ωράριο λειτουργίας του ελεγχόμενου χώρου, δίνοντας προτεραιότητα σε χώρους στους οποίους έχουν ήδη διαπιστωθεί παραβάσεις. Σε περίπτωση καταγγελίας κινητοποιείται η διαδικασία εκτάκτου ελέγχου.Κριτήριο για το πρόστιμο αποτελεί ο χώρος όπου διαπιστώνεται η παράβαση, ενώ ειδικά για τους δημοσίους λειτουργούς, δημοσίους υπαλλήλους, υπαλλήλους ΟΤΑ, υπαλλήλους Ν.Π.Δ.Δ., Ν.Π.Ι.Δ. και υπαλλήλους του δημόσιου τομέα σε χώρους όπου είναι εγκατεστημένες οι υπηρεσίες τους, το ύψος των πειθαρχικών προστίμων είναι αντίστοιχο των διοικητικών που επισύρει η ίδια παράβαση.dikaiologitika.gr.

Το ΔΝΤ εξετάζει να δώσει δάνειο 3- 6 δισ. δολαρίων στην Ελλάδα

Προς την κατεύθυνση συμμετοχής του στο ελληνικό πρόγραμμα κινείται το ΔΝΤ, σύμφωνα με άτομα που παρακολουθούν από κοντά τις συζητήσεις, τονίζοντας ότι έτσι θα εκπληρωθεί ο όρος που έχει μπει από τη Γερμανία και άλλες χώρες της Ευρωζώνης για συνέχιση της βοήθειας. Σύμφωνα με το Bloomberg, σε μια κίνηση που θα συμβάλει στο να τερματιστεί το ζήτημα γύρω από τη συμμετοχή του, το ΔΝΤ είναι έτοιμο να προσφέρει στην Ελλάδα ένα μικρότερο δάνειο από εκείνο προ πέντε ετών, όπως υποστηρίζουν οι ίδιες πηγές, καθιστώντας ευκολότερο για το Ταμείο να δικαιολογήσει την εμπλοκή του στις χώρες- μέλη του. Το ποσό που συζητείται να δοθεί κυμαίνεται μεταξύ 3 και 6 δισ. δολ. έναντι 31 δισ. δολ. (29 δισ. ευρώ) που είχε δοθεί από το ΔΝΤ στα πλαίσια του δεύτερου ελληνικού προγράμματος το 2012.

Νομοθετική πρωτοβουλία από το ΥΠ.Π.Ε.Θ. ώστε η επιλογή των νέων διευθυντών σχολικών μονάδων να είναι σύμφωνη με την σημερινή απόφαση του ΣτΕ

Νομοθετική πρωτοβουλία μετά την απόφαση του ΣΤΕ για τους διευθυντέςΜε αφορμή τις πληροφορίες για την απόφαση του ΣτΕ επί της διαδικασίας επιλογής διευθυντών σχολικών μονάδων, σύμφωνα με τον νόμο 4327/2015, το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων ανακοινώνει:Οι αποφάσεις των Ανωτάτων Δικαστηρίων είναι σεβαστές και άρα δεσμευτικές.Το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων αφού λάβει και μελετήσει την απόφαση, αμέσως μετά θα αναλάβει την αναγκαία νομοθετική πρωτοβουλία ώστε η επιλογή των νέων διευθυντών σχολικών μονάδων να είναι σύμφωνη με την σημερινή απόφαση του ΣτΕ.

Νομοθετική πρωτοβουλία μετά την απόφαση του ΣΤΕ για τους διευθυντές

10-03-17 Νομοθετική πρωτοβουλία μετά την απόφαση του ΣΤΕ για τους διευθυντές Με αφορμή τις πληροφορίες για την απόφαση του ΣτΕ επί της διαδικασίας επιλογής διευθυντών σχολικών μονάδων, σύμφωνα με τον νόμο 4327/2015, το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων ανακοινώνει: Οι αποφάσεις των Ανωτάτων Δικαστηρίων είναι σεβαστές και άρα δεσμευτικές. Το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων αφού λάβει και μελετήσει την απόφαση, αμέσως μετά θα αναλάβει την αναγκαία νομοθετική πρωτοβουλία ώστε η επιλογή των νέων διευθυντών σχολικών μονάδων να είναι σύμφωνη με την σημερινή απόφαση του ΣτΕ.

Σχετικά με την ομαδοποίηση ειδικοτήτων

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣΜε αφορμή δημοσιεύματα στον Τύπο που σχολιάζουν την πρόταση του ΥΠΠΕΘ για την ομαδοποίηση ειδικοτήτων των εκπαιδευτικών, η οποία δόθηκε στη δημοσιότητα για διαβούλευση, το ΥΠΠΕΘ διευκρινίζει τα παρακάτω:Οι ομαδοποιήσεις ειδικοτήτων- αφορούν κλάδους και ειδικότητες που έχουν ήδη κοινές αναθέσεις μαθημάτων σε πολύ μεγάλο ποσοστό,- διευκολύνουν τη διαμόρφωση συλλόγων διδασκόντων αποτελούμενων κατά μεγάλο μέρος από σταθερά μέλη, παρόντα στη σχολική μονάδα σε καθημερινή βάση, γεγονός που επιτρέπει τη δημιουργία μιας συλλογικότητας που νιώθει το σχολείο δικό της και ταυτόχρονα εξασφαλίζει καλύτερες συνθήκες εργασίας για τους εκπαιδευτικούς,- διευκολύνουν και καθιστούν δικαιότερες τις υπηρεσιακές μεταβολές των εκπαιδευτικών.2. Δεν πρόκειται ούτε για κατάργηση ειδικοτήτων, ούτε για «ψαλίδι» στις ειδικότητες, όπως γράφηκε, αλλά για ομαδοποίησή τους.3. Καμιά ειδικότητα από τις υπάρχουσες ειδικότητες δεν μένει εκτός εκπαίδευσης, ούτε μαθήματα που διδάσκονται καταργούνται.4. Η ομαδοποίηση δεν οδηγεί σε συγχώνευση ή κατάργηση τομέων και ειδικοτήτων στα ΕΠΑ.Λ.5. Ο κλάδος ΠΕ04 παραμένει με τη σημερινή του δομή.6. Η πρόταση του ΥΠΠΕΘ δόθηκε σε δημόσια διαβούλευση αφού είχε παραδοθεί πριν από ένα μήνα στην ΟΛΜΕ. Το ΥΠΠΕΘ αναμένει τις προτάσεις όλων των φορέων, προκειμένου να διαμορφώσει την τελική του νομοθετική πρόταση.

Τόμσεν: Όσες μεταρρυθμίσεις και να γίνουν το χρέος δεν είναι βιώσιμο

Ξεκάθαρα μη βιώσιμο είναι το ελληνικό χρέος σύμφωνα με τον διευθυντή Ευρωπαϊκών Υποθέσεων του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου, Πολ Τόμσεν, σημειώνοντας ότι μόνο η εφαρμογή μεταρρυθμίσεων δεν αρκεί.Μιλώντας σε εκδήλωση του Atlantic Council για την ανάπτυξη στην Ευρώπη, ο κ. Τόμσεν τόνισε ότι χρειάζεται ελάφρυνση του χρέους, ωστόσο, «καμία ελάφρυνση δεν θα βοηθήσει χωρίς την εφαρμογή δομικών μεταρρυθμίσεων».Σε ό,τι αφορά τα πρωτογενή πλεονάσματα επανέλαβε τη θέση του Ταμείου πως το 3,5% είναι υψηλό και «αν συμφωνήσουν σε αυτό Ελλάδα και Ευρωπαίοι εταίροι θα πρέπει να γνωρίζουν ότι αυτό σίγουρα θα πλήξει την ανάπτυξη σε σχέση με μικρότερα πλεονάσματα».thestival

Στον Παυλόπουλο ο πρόεδρος του Ελληνικού Δημοσιονομικού Συμβουλίου

Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας, Προκόπης Παυλόπουλος δέχθηκε, νωρίτερα σήμερα τον πρόεδρο του Ελληνικού Δημοσιονομικού Συμβουλίου, Παναγιώτη Κορλίρα. Ο κ. Κορλίρας ενημέρωσε τον κ. Παυλόπουλο γι' αυτόν τον νέο θεσμό και ζήτησε τη συμπαράστασή του. Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας, αφού ευχαρίστησε εκ των προτέρων για την ενημέρωση, τόνισε τη σημασία του Ελληνικού Δημοσιονομικού Συμβουλίου, υπογραμμίζοντας ότι πρόκειται για έναν θεσμό, ο οποίος προκύπτει από την πορεία, γενικότερα, και την πολιτική της Ευρωζώνης και διαβεβαίωσε ότι από την πλευρά του και στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων του θα είναι πάντα συμπαραστάτης σε όλη αυτήν την προσπάθεια.

Η πολύπλευρη συνεργασία Ελλάδας-Ρουμανίας, στο επίκεντρο των συναντήσεων Αμανατίδη-Κουίκ-Σιάμπα

Με τους υφυπουργούς Εξωτερικών Γιάννη Αμανατίδη και Τέρενς Κουίκ συναντήθηκε στην Αθήνα ο Ρουμάνος υφυπουργός Εξωτερικών, αρμόδιος για διμερείς και στρατηγικές, Τζορτζ Σιάμπα. Κατά τη συνάντησή του με τον κ. Αμανατίδη, στο επίκεντρο βρέθηκε η εκατέρωθεν πολύπλευρη συνεργασία Ελλάδας-Ρουμανίας, με στόχο τη σταθερότητα και την ανάπτυξη της Νοτιοανατολικής Ευρώπης και της περιοχής της Μαύρης Θάλασσας. Ειδικότερα, οι δύο αξιωματούχοι εξέτασαν την περαιτέρω ενδυνάμωση της συνεργασίας των δύο χωρών μέσα από το πρίσμα συμμετοχής τους σε περιφερειακά φόρα και οργανισμούς, όπως η Διαδικασία Συνεργασίας ΝA Ευρώπης (SEECP), ο Οργανισμός Συνεργασίας Ευξείνου Πόντου (BSEC), καθώς επίσης και η τριμερής Συνεργασία «Ρουμανία-Βουλγαρία-Ελλάδα» και η ανάλογη τετραμερής «Βουλγαρία-Ρουμανία-Κροατία-Ελλάδα». Επιπλέον, αντηλλάγησαν απόψεις αναφορικά με ζητήματα πολιτιστικής/μορφωτικής και θρησκευτικής διπλωματίας, τομείς της αρμοδιότητας του κ. Αμανατίδη. Κατά τη διάρκεια της συνάντησης, σύμφωνα με ανακοίνωση του ΥΠΕΞ, ο κ. Αμανατίδης υπενθύμισε ότι η Ελλάδα παραμένει ανάμεσα στους κυριότερους επενδυτές στη Ρουμανία, στην οποία οι ελληνικές επιχειρήσεις διαθέτουν εξέχουσα και ενεργή παρουσία, ενώ σημείωσε ότι η Ελλάδα παραδοσιακά υπήρξε ένθερμος υποστηρικτής της Ρουμανίας στα ευρωπαϊκά ζητήματα, προεξεχούσης της ένταξης της στην ΕΕ. Επίσης, εξέφρασε την ικανοποίηση του για το γεγονός ότι η ελληνική γλώσσα διδάσκεται σήμερα σε πολλά πανεπιστήμια της Ρουμανίας, ενώ η συζήτηση επεκτάθηκε σε συγκεκριμένους τρόπους περαιτέρω ενίσχυσης και εμβάθυνσης της διμερούς συνεργασίας στα εν λόγω πεδία.

Ο Δημήτρης Μπαξεβανάκης στην προσυνεδριακή ημερίδα στο ΕΠΑ.Λ. Βελεστίνου

10-03-17 Ο Υφυπουργός Παιδείας Δημήτρης Μπαξεβανάκης στην προσυνεδριακή ημερίδα της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Θεσσαλίας στο ΕΠΑ.Λ. Βελεστίνου Στην προσυνεδριακή ημερίδα της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Θεσσαλίας στο ΕΠΑ.Λ. Βελεστίνου παρευρέθηκε σήμερα 10 Μαρτίου 2017, ο Υφυπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Δημήτρης Μπαξεβανάκης και ο Διευθυντής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης του ΥΠΠΕΘ κ. Γεώργιος Μουστάκας. Στην εκδήλωση, που διοργανώθηκε με πρωτοβουλία της Περιφερειακής Διευθύντριας Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Θεσσαλίας κ. Ελένης Αναστασοπούλου, συμμετείχαν ο Αντιπρόεδρος του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής κ. Παύλος Χαραμής, ο Περιφερειακός Διευθυντής Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Στερεάς Ελλάδας κ. Χρήστος Δημητρίου, ο Περιφερειακός Διευθυντής Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Μακεδονίας κ. Κωνσταντόπουλος Κωνσταντίνος, ο Διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας κ. Σωκράτης Σαβελίδης, η Διευθύντρια Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Τρικάλων κ. Κάκλα- Ηλιάδη Βασιλική, Σχολικοί Σύμβουλοι Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Διευθυντές Επαγγελματικών Λυκείων καθώς και Εκπρόσωποι Επιμελητηρίων Λάρισας και Καρδίτσας. Επιπλέον στην εκδήλωση παρευρέθηκαν η Υφυπουργός Οικονομικών Κατερίνα Παπανάτσιου, οι Βουλευτές Μαγνησίας κ.κ. Μεϊκόπουλος Αλέξανδρος και Μπαλής Συμεών και ο Δήμαρχος Ρήγα- Φεραίου με έδρα το Βελεστίνο κ. Νασίκας Δημήτριος. Στο χαιρετισμό, που απηύθυνε ο Υφυπουργός, αναφέρθηκε στην προτεραιότητα που δίνει το ΥΠΠΕΘ στην αναβάθμιση της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης με σκοπό να αρθούν παγιωμένες αντιλήψεις του παρελθόντος που την είχαν απαξιώσει. Ως προς αυτό, επισήμανε ότι έχει σχεδιαστεί ένα ολοκληρωμένο στρατηγικό πλαίσιο που στοχεύει στο να ενισχύσει την ανάπτυξη γνώσεων και δεξιοτήτων των μαθητών/-τριών, ώστε να ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις και τις ανάγκες της σύγχρονης εποχής, γεγονός που βοηθά στην άμβλυνση των κοινωνικών ανισοτήτων παρέχοντας στους αποφοίτους της εργασιακή εμπειρία και μειώνοντας έτσι και τα υψηλά τα ποσοστά ανεργίας στους νέους. Πιο συγκεκριμένα, ο κ. Μπαξεβανάκης αναφέρθηκε στην αλλαγή της δομής των ΕΠΑΛ και στην αναμόρφωση των προγραμμάτων σπουδών, ώστε να ανταποκρίνεται η Επαγγελματική Εκπαίδευση στις ανάγκες και τα ενδιαφέροντα των μαθητών/-τριών εξασφαλίζοντάς τους αφενός στέρεες γενικές γνώσεις και αφετέρου τεχνολογικές και επαγγελματικές γνώσεις και δεξιότητες, αποφεύγοντας παράλληλα την πρόωρη ειδίκευση. Επιπλέον, αναφέρθηκε στη διεύρυνση της πρόσβασης των αποφοίτων ΕΠΑΛ σε Πανεπιστήμια & ΤΕΙ που αυξάνουν τις ακαδημαϊκές και επαγγελματικές διεξόδους των τελειόφοιτων. Τέλος, μίλησε εκτενώς για την εφαρμογή του «Μεταλυκειακού Έτους- Τάξης Μαθητείας» που ως πρόγραμμα στοχεύει στο να προσφέρει στους ενήλικες αποφοίτους των ΕΠΑΛ μια εναλλακτική μαθησιακή διαδρομή ώστε να εκπαιδευτούν στο χώρο εργασίας, είτε του δημοσίου είτε του ιδιωτικού τομέα και να προετοιμαστούν για την ομαλή και ασφαλή είσοδός τους στην αγορά εργασίας. Σε συνέχεια δε της πρόσφατης προκήρυξης 2.000 θέσεων μαθητείας και της σημερινής έναρξης λειτουργίας των τμημάτων του Μεταλυκειακού Έτους- τάξης Μαθητείας σε όλα τα ΕΠΑΛ της χώρας, ο Υφυπουργός επισήμανε τη σπουδαιότητα του προγράμματος καθώς: α) παρέχεται στους μαθητευόμενους αμοιβή που ορίζεται στο εβδομήντα πέντε τοις εκατό (75%) επί του νόμιμου, νομοθετημένου, κατώτατου ορίου του ημερομισθίου και πλήρη εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα. β) τελεί υπό την εποπτεία των ΕΠΑΛ και ακολουθεί συγκεκριμένο Πρόγραμμα Σπουδών διάρκειας 28 ωρών εβδομαδιαίως για τέσσερις (04) ημέρες ενώ παρακολουθούν 7ωρο εργαστηριακό μάθημα της ειδικότητας στο αρμόδιο ΕΠΑ.Λ. ή/και Εργαστηριακό Κέντρο (μία φορά την εβδομάδα). γ) αποτελεί ένα εκπαιδευτικό μοντέλο που μετασχηματίζει το ίδιο το εκπαιδευτικό περιβάλλον θέτοντας στο επίκεντρο την αλληλεπίδραση σχέσεων ομάδας και μελών μέσα από την ενεργό εμπλοκή όλων με την παραγωγική διαδικασία που συνολικά αναβαθμίζει το παραγόμενο αποτέλεσμα. γ) συμβάλλει στην εργασιακή προοπτική των αποφοίτων των ΕΠΑΛ καθώς βοηθά στο να αποκτήσει ο μαθητευόμενος εργασιακή κουλτούρα και εμπειρία επιδρώντας θετικά στη μελλοντική επαγγελματική και προσωπική του ανάπτυξη. δ) αποτελεί μια εκπαιδευτική διέξοδο που απαντά στις διεθνείς και ευρωπαϊκές εκπαιδευτικές επιταγές που τονίζουν την ανάγκη παροχής ποιοτικά αναβαθμισμένων γνώσεων και δεξιοτήτων σε συνεχώς μεταβαλλόμενες συνθήκες εργασίας. ε) οι μαθητευόμενοι συμμετέχουν σε πραγματικές συνθήκες εργασίας αποδεικνύοντας πως διασυνδέεται η σχολική γνώση με τις κοινότητες εργασίας και παραγωγής δημιουργώντας ένα συνδετικό κρίκο ανάμεσα στην σχολική μονάδα και τις ανάγκες και απαιτήσεις την τοπικής κοινωνίας. ε) με τη συμμετοχή και επιτυχή ολοκλήρωση του προγράμματος της μαθητείας διεξάγονται εξετάσεις που παρέχουν στους αποφοίτους πιστοποιημένο τίτλο σπουδών επιπέδου 5 βάση Εθνικού και Ευρωπαϊκού Πλαισίου Προσόντων. Χαρακτηριστικό παράδειγμα του φιλόδοξου αυτού εγχειρήματος, που συναντά την καθολική αποδοχή και υποστήριξη από τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές/-τριες των ΕΠΑΛ όλης της περιφέρειας, αποτελεί η Περιφέρεια της Θεσσαλίας, όπου και παρατηρείται υψηλή κάλυψη των προβλεπόμενων θέσεων μαθητείας που φτάνει στο 95% των ΕΠΑΛ΄(76,5% των θέσεων μαθητείας) σε όλες τις ειδικότητες με την θετική ανταπόκριση επιχειρήσεων δημοσίου τομέα (67,5%) και ιδιωτικού τομέα (32,5%). Συγκεκριμένα, λειτουργούν σε 19 ΕΠΑΛ 36 τμήματα Μεταλυκειακού έτους- τάξης Μαθητείας με κάλυψη 248 θέσεων μαθητείας. Κλείνοντας, ο Υφυπουργός υπενθύμισε σε όλους τους παρευρισκόμενους ότι η Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση οφείλει να καταστεί από λύση ανάγκης σε ισοδύναμη, ισότιμη εκπαιδευτική επιλογή για τους μαθητές/-τριες σε συνάρτηση με τις κλίσεις, τα ενδιαφέροντά τους και τις διαφοροποιημένες ανάγκες τους και ότι προς αυτή την κατεύθυνση καλούνται όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς να συμβάλλουν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Μετά το πέρας της ημερίδας, ο Υφυπουργός συναντήθηκε με εκπροσώπους της ΕΛΜΕ Μαγνησίας με τους οποίους συζήτησε τοπικά εκπαιδευτικά θέματα.

Σάλος με τις καταγγελίες για… μπράβους που παίρνουν πίσω τους μισθούς εργαζομένων από τα ΑΤΜ!

Αναφορικά με τα πρόσφατα δημοσιεύματα Τύπου, στα οποία καταγγέλλεται ότι εργαζόμενοι οδηγούνται, συνοδεία μπράβων, στα ΑΤΜ, ώστε να κάνουν ανάληψη του νόμιμου μισθού, που τους έχει κατατεθεί στην τράπεζα και, στη συνέχεια, να τον επιστρέψουν στον εργοδότη, για να τους καταβληθεί μέρος αυτού, η Ε.Ε. της Ομοσπονδίας Ιδιωτικών Υπαλλήλων Ελλάδος (ΟΙΥΕ) διευκρινίζει ότι η συγκεκριμένη καταγγελία δεν έχει γίνει από την ΟΙΥΕ, αλλά από πρωτοβάθμιο σωματείο-μέλος της οργάνωσής της, με έδρα την Πάτρα. Όπως επισημαίνεται σε σχετική ανακοίνωση, στην Ομοσπονδία, μέχρι στιγμής, δεν έχει γίνει καμία τέτοια καταγγελία- επώνυμη ή ανώνυμη -ούτε έχει τεθεί στα θεσμικά της όργανα (εκτελεστική επιτροπή, διοίκηση) τέτοιου είδους ζήτημα από το σωματείο-μέλος, με αποτέλεσμα να μην υπάρχουν στοιχεία, για να διερευνήσει η ΟΙΥΕ τις καταγγελίες και να προβεί στις απαραίτητες ενέργειες. «Εφόσον, όμως, υπάρχουν τέτοιου είδους καταγγελίες περί εργοδοτικών μπράβων, ζητούμε να κατατεθούν από το σωματείο στα όργανα της ΟΙΥΕ, αλλά και στις αρμόδιες αρχές, από τη στιγμή που στοιχειοθετείται– εκτός άλλων –και ποινικό αδίκημα» αναφέρει η ΟΙΥΕ.

Σύνοδος Κορυφής: Στο επίκεντρο η Ευρώπη των πολλών ταχυτήτων

Το ζήτημα της Ευρώπης των πολλαπλών ταχυτήτων συζητήθηκε, για πρώτη φορά επίσημα, σήμερα στη Σύνοδο Κορυφής των «27» για το μέλλον της ΕΕ, μετά την αποχώρηση του Ηνωμένου Βασιλείου. Οι 27 Ευρωπαίοι ηγέτες -χωρίς τη συμμετοχή της Βρετανίδας πρωθυπουργού, Τερέζας Μέι- επικεντρώθηκαν στην προετοιμασία της Διακήρυξης της Ρώμης, η οποία αναμένεται να υπογραφεί στις 25 Μαρτίου στην ιταλική πρωτεύουσα, σε μια επετειακή Σύνοδο για τα 60 χρόνια από την ίδρυση της ΕΟΚ. «Μετά τη Σύνοδο της Μάλτας αλλά και τη δημοσίευση της Λευκής Βίβλου της Επιτροπής, δεν υπάρχει αμφιβολία ότι η Ευρώπη των πολλών ταχυτήτων θα είναι μέρος της συζήτησης ενόψει της επετείου της Ρώμης», δήλωσε ο πρόεδρος του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου, Ντόναλντ Τουσκ, κατά τη διάρκεια συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε με τον πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Ζαν Κλοντ Γιούνκερ, μετά το πέρας των εργασιών της Συνόδου Κορυφής. «Κάποιοι αναμένουν συστημικές αλλαγές, οι οποίες θα χαλαρώσουν τους δεσμούς στο εσωτερικό της Ευρωζώνης και θα ενδυναμώσουν τον ρόλο των κρατών-εθνών σε σχέση με την κοινότητα, ενώ άλλοι ζητούν νέες και πιο βαθιές δυνατότητες ενοποίησης, ακόμη και αν αυτό αφορά λιγότερα κράτη-μέλη», πρόσθεσε ο ίδιος, τονίζοντας ότι κάτι τέτοιο προβλέπεται ήδη από τις συνθήκες της ΕΕ. Σε κάθε περίπτωση, ανέφερε, ενόψει Brexit, έγινε ξεκάθαρο σήμερα πως και οι «27» συμφωνούν ότι η «πολιτική ενότητα» της ΕΕ είναι το «πιο πολύτιμο προσόν» της. Από την πλευρά του, ο κ. Γιούνκερ τόνισε την ανάγκη να γίνει κατανοητό ότι η ιδέα να μπορούν «να κάνουν περισσότερα» όσοι θέλουν, δεν είναι μία «μέθοδος αποκλεισμού», διευκρινίζοντας, μάλιστα, ότι δεν σχετίζεται με τις ανησυχίες περί μείωσης των ευρωπαϊκών κονδυλίων για κάποιες χώρες. Σύμφωνα με τον ίδιο, οι ανατολικές χώρες εξέφρασαν την ανησυχία ότι πρόκειται για ένα νέο «σιδηρούν παραπέτασμα» μεταξύ Ανατολής και Δύσης. «Η αρχική ιδέα είναι ότι και οι 27 θα προχωρήσουμε μαζί», υπογράμμισε. Ερωτηθείς σχετικά με τη χθεσινή αντιπαράθεση με την Πολωνία για το θέμα της επανεκλογής του, ο κ. Τουσκ απάντησε πως «το κλίμα σήμερα ήταν πολύ πιο θετικό και αισιόδοξο απ' όλα τα κράτη-μέλη συμπεριλαμβανομένης της Πολωνίας». Χθες, η Πολωνή πρωθυπουργός, Μπεάτα Σίντλο, αρνήθηκε να υπογράψει τα συμπεράσματα της Συνόδου, αντιδρώντας στην ανανέωση της θητείας του κ. Τουσκ για ακόμη δυόμισι χρόνια. «Θα είμαι σε επαφή με την πολωνική κυβέρνηση. Σήμερα, πρότεινα να καθορίσουμε μία απευθείας γραμμή συνεργασίας με τις πολωνικές Αρχές και ελπίζω να γίνει δεκτή αυτή η πρόταση», σημείωσε ο κ. Τουσκ.

Στην τελευταία θέση στην Ευρώπη για δαπάνες στην παιδεία η Ελλάδα!

Η συζήτηση για την εκπαίδευση γενικώς αλλά και στην χώρα μας, για την ποιότητά της, την αυτονομία της, τον δημόσιο χαρακτήρα της και την προσβασιμότητά της δεν μπορεί να μην ξεκινά από το θέμα των δαπανών που διατίθονται για αυτήν.Το δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα στην χώρα μας αναμφισβήτητα υποχρηματοδοτείται και για αυτό το εκπαιδευτικό κίνημα παλεύει χρόνια ζητώντας από τη δεκαετία του 60 να πηγαίνει το 15% στην παιδεία.Οι δημόσιες δαπάνες έμειναν καθηλωμένες για πολλά χρόνια, ακόμα και τα χρόνια της «ανάπτυξης», κάτω από το 3,5% επί του ΑΕΠ. Και αυτό παρά τις διακηρύξεις των τότε κυβερνήσεων ότι θα φτάσουμε το στόχο του 5 %.Δραματική μείωση των δημόσιων δαπανών για την εκπαίδευση παρατηρήθηκε κατά την περίοδο των μνημονίων όχι μόνο σε ποσοστό επί του ΑΕΠ αλλά και σε απόλυτους αριθμούς. Μελετώντας τους κρατικούς προϋπολογισμούς των ετών 2009 και 2015 παρατηρούμε μείωση του συνολικού προϋπολογισμού του Υπουργείου Παιδείας κατά 34,1%. Αν δε αφαιρέσουμε τις δαπάνες Θρησκευμάτων, Έρευνας και διαφόρων οργανισμών, το ποσοστό της μείωσης ανεβαίνει στα 35,4%. Αυτό σημαίνει μια μείωση του ποσοστού των δαπανών παιδείας επί του ΑΕΠ κατά 0,4 – 0,6.Στον παρακάτω πίνακα ο οποιος προέρχεται από στοιχεία της Eurostat τα οποία τα επεξεργάστηκε και τα μορφοποίησε ο εκπαιδευτικός Πάνος Ντούλας, μπορείτε να δείτε το ποσοστό δαπανών για την εκπαίδευση.Η χώρα μας είναι στην τελευταία θέση με 7,8 ενώ στην πρώτη θέση είναι η Ισλανδία και ακολουθεί η Ελβετία.http://www.alfavita.gr/