Εξαγορά στεγαστικών δανείων από οφειλέτες πριν τα ξένα funds

Στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων με τους δανειστές επανήλθε η πρόταση για τη δυνατότητα των δανειοληπτών να εξαγοράζουν τα δάνειά τους πριν αυτά καταλήξουν σε ξένα funds. Σύμφωνα με πληροφορίες, το «μοντέλο Κύπρου», το οποίο είχε απορριφθεί πριν από μερικούς μήνες, φαίνεται ότι βρίσκει ευήκοα ώτα στην πλευρά των Θεσμών και δεν αποκλείεται να υπάρξουν εξελίξεις τις αμέσως επόμενες εβδομάδες. Κυβέρνηση, ΤτΕ και τράπεζες, μαζί την Ειδική Γραμματεία Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους, επικεντρώνουν τις προσπάθειές τους στα «κόκκινα» στεγαστικά δάνεια, τα οποία αυξάνονται δραματικά. Οι τραπεζίτες φοβούνται ότι το επόμενο διάστημα θα υπάρξει μεγαλύτερη άνοδος του ποσοστού των μη εξυπηρετούμενων δανείων αυτής της κατηγορίας, εξαιτίας των μέτρων που μειώνουν τα εισοδήματα. Ολο και περισσότεροι δανειολήπτες αδυνατούν να πληρώσουν πλέον τις δόσεις των δανείων τους και κινδυνεύουν να χάσουν τα σπίτια τους. Και μπορεί αυτή την ώρα να προστατεύεται η πρώτη κατοικία, τουλάχιστον όταν το ποσό κατάσχεσης είναι μέχρι 400 χιλ. ευρώ, ωστόσο, η απελευθέρωση των πλειστηριασμών θα δημιουργήσει μεγάλο κοινωνικό πρόβλημα. Πολλοί φοβούνται ότι και με την εφαρμογή των ηλεκτρονικών πλειστηριασμών, που παρακάμπτει τα δικαστήρια, θα βρεθούν σε δύσκολη θέση, ενώ και οι τράπεζες εκτιμούν ότι το «κοκκίνισμα» του χαρτοφυλακίου στεγαστικών θα πλήξει καίρια τους ισολογισμούς τους. Πάνω από 4 στα 10 στεγαστικά δάνεια έχουν «κοκκινήσει» και εκφράζονται φόβοι ότι θα υπάρξει περαιτέρω επιδείνωση ακόμη και για νοικοκυριά που έχουν προχωρήσει σε μακροπρόθεσμες ρυθμίσεις, αλλά δεν μπορούν ούτε τις νέες δόσεις να καλύψουν. Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία, περίπου 30 από τα 61,2 δισ. ευρώ στεγαστικών δανείων έχει «κοκκινήσει» και προβληματίζει το ποσοστό του 48% το οποίο μόλις πέρυσι ήταν στο 32%, είναι δηλαδή ραγδαία η άνοδός τους, η οποία οφείλεται κατά κύριο λόγο στο πλήγμα που έχουν δεχθεί τα εισοδήματα των μεσαίων νοικοκυριών. Τραπεζικοί κύκλοι εκτιμούν ότι αν δεν υπάρξουν γενναίες ρυθμίσεις δανείων, ακόμη και «κουρέματα» (έστω και με έμμεσο τρόπο) τότε θα σημειωθεί έκρηξη μέχρι το 2020 και τελικά θα κινδυνεύσουν οι περιουσίες των πολιτών. Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι μπορεί, υπό αυστηρούς όρους και προϋποθέσεις, να δοθεί η δυνατότητα στους δανειολήπτες να κάνουν προσφορά εξαγοράς του δανείου τους προτού αυτό καταλήξει σε κάποιο funds σε χαμηλότερη τιμή. Με τον τρόπο αυτό θα έχει μια τελευταία ευκαιρία ο δανειολήπτης να βρει χρήματα και να γλιτώσει από τον βραχνά της κατάσχεσης και αφετέρου οι τράπεζες να εισπράξουν περισσότερο απ’ ό,τι θα τους δώσει μια ξένη εταιρεία. Αξίζει να σημειωθεί ότι και στην Κύπρο οι δανειστές απέρριψαν το αίτημα, αλλά οι τράπεζες είχαν τη διακριτική ευχέρεια να καλούν τον δανειολήπτη πριν από το fund. Κάτι που και η ελληνική νομοθεσία προβλέπει, καθώς αναφέρει ότι 12 μήνες πριν από την πώληση του δανείου του μπορεί η τράπεζα να στείλει προσκλητήριο στον πελάτη για το αν θέλει να καταθέσει προσφορά. Στην Κύπρο μπορούν να υποβάλουν προσφορά εξαγοράς εντός 45 ημερών πριν πωληθεί το δάνειο σε τρίτους. Η τράπεζα είναι υποχρεωμένη να ενημερώνει για το ενδιαφέρον κάποιου τρίτου και να καλεί τον ιδιοκτήτη του σπιτιού να δηλώνει αν θέλει να συμμετέχει και αυτός στην αγορά. Στην περίπτωση της? δεύτερης ευκαιρίας συγκρούονται δύο ηθικά ζητήματα. Το πρώτο είναι αυτό του λεγόμενου «ηθικού κινδύνου». Αν δηλαδή τεθεί σε εφαρμογή η δυνατότητα εξαγοράς πριν από τα funds, να μπουν στη διαδικασία και στρατηγικοί κακοπληρωτές. Κάποιοι δηλαδή που έπαψαν να πληρώνουν, αν κι έχουν χρήματα, να εκμεταλλευτούν την ευκαιρία και να αγοράσουν το δάνειό τους σε πολύ χαμηλότερη τιμή. Υπενθυμίζεται ότι ένας στους έξι δανειολήπτες χαρακτηρίζεται από την ΤτΕ «μπαταχτσής», δεν πληρώνει δηλαδή, αν κι έχει τη δυνατότητα. Η απελευθέρωση της αγοράς δανείων από τους δανειολήπτες χωρίς έλεγχο θα δημιουργούσε τον «ηθικό κίνδυνο». Το δεύτερο ζήτημα είναι επίσης ηθικό και αντίθετο από το πρώτο. Καταναλωτικές οργανώσεις και φορείς που έχουν ξεκινήσει εκστρατεία για να ισχύσει και στην Ελλάδα το μέτρο, λένε ότι αφού η τράπεζα θα πουλήσει έτσι κι αλλιώς τα δάνειά της, γιατί να μην το κάνει παίρνοντας χρήματα από τους δανειολήπτες κι όχι από τα funds ώστε να μην περάσει σε ξένους η περιουσία και να μη δημιουργηθεί μείζον κοινωνικό, αλλά και πολιτικό πρόβλημα. Για παράδειγμα, ένας ιδιοκτήτης ακινήτου πήρε δάνειο 200 χιλ. ευρώ, έχει υπόλοιπο 120 χιλ. το οποίο έχει «κοκκινήσει» και η τράπεζα αποφασίσει να το πουλήσει σε τιμή γύρω στο 60%, δηλαδή να ανακτήσει ποσό της τάξης των 78 χιλ. ευρώ. Θα υπάρχει η δυνατότητα του δανειολήπτη να πληρώσει το ποσό αυτό ή ελαφρά προσαυξημένο, να «καθαρίσει» με την τράπεζα και να γλιτώσει το σπίτι του. Ετσι δεν θα το πάρει ένα fund, που συνήθως προσφέρει 50% - 60% για δάνεια με εγγυήσεις κάποια ακίνητα και στη συνέχεια πιέζει για να εισπράξει πολλά περισσότερα. Στο «μικροσκόπιο» Τραπεζικοί κύκλοι αναφέρουν ότι η ευνοϊκή αυτή ρύθμιση θα μπορούσε να ισχύσει α λα καρτ. Σε συγκεκριμένους δηλαδή δανειολήπτες, το προφίλ των οποίων κρίνεται αξιόπιστο. Θα ελέγχονται δηλαδή όλα τα εισοδήματά τους, το φορολογικό και τραπεζικό τους προφίλ και μόνον εφόσον διαπιστώνεται ότι δεν είναι... επαγγελματίες μπαταχτσήδες θα μπαίνει η τράπεζα σε διαδικασία διαλόγου με τον πελάτη της. Να σημειωθεί ότι παρόμοιες προτάσεις από τα αρμόδια τμήματα των τραπεζών γίνονται κατά κόρον σε καταναλωτικά δάνεια και κάρτες που έχουν χτυπήσει «κόκκινο». Οι οφειλέτες ενημερώνονται ότι μπορούν να εξοφλήσουν αν πληρώσουν πολύ χαμηλότερα ποσά από αυτά που χρωστούν, γίνεται δηλαδή έμμεσο «κούρεμα». ΕΜΜΕΣΟ ΚΟΥΡΕΜΑ Μια άλλη πρόταση Υπάρχει, όμως, και μια άλλη πρόταση για έμμεσο «κούρεμα» και συνδέεται με την αξία του ακινήτου στην παρούσα χρονική στιγμή σε σχέση με το υπόλοιπο του δανείου. Το «κούρεμα» στα δάνεια θα γίνεται με συγκεκριμένο τρόπο και θα συνδέεται με την «αρνητική καθαρή αξία» του υποθηκευμένου ακινήτου. Θα εξετάζεται το Loan to Value ratio (LTV) που είναι ο λόγος του ύψους του στεγαστικού δανείου προς την εμπορική αξία του ακινήτου. Αν π.χ. κάποιος χρωστά 120 χιλ. ευρώ αλλά το ακίνητό του αποτιμάται στην αγορά 80 χιλ. ευρώ αλλά πληρώνει δόση για το δάνειο που διαθέτει θα μπορεί να γίνει ρύθμιση για καταβολή δόσης με βάση το ποσό των 80 χιλ. ευρώ. Το ποσό των 40 χιλ. της διαφοράς μεταξύ αξίας ακινήτου και υπολοίπου δανείου θα «παγώνει» μέχρι το τέλος της σύμβασης και θα μπορεί να διαγράφεται, αν ο δανειολήπτης δεν «ξανακοκκινήσει». Πρόκειται για μια έμμεση δυνατότητα στον δανειολήπτη να πληρώσει λιγότερα απ’ αυτά που πήρε αρχικά, να υποστεί δηλαδή «κούρεμα». Οι τράπεζες σιγουρεύουν ένα διόλου ευκαταφρόνητο ποσό, δεν μπαίνουν στη διαδικασία πώλησης των δανείων σε funds και δεν αλλάζουν χέρια τα ακίνητα. ΟΙ ΤΡΑΠΕΖΕΣ ΒΓΑΖΟΥΝ ΣΤΟ ΣΦΥΡΙ ΑΚΙΝΗΤΑ Ερχονται χιλιάδες πλειστηριασμοί Βροχή πλειστηριασμών ακινήτων αναμένεται μέσα στο 2017 και το 2018 από τις τράπεζες αλλά και από τις εταιρείες διαχείρισης των NPL’s και NPE’s. Η δημιουργία ηλεκτρονικής πλατφόρμας για δημοπρασίες «καθαρών» από βάρη ακινήτων της Πειραιώς αναμένεται να ανοίξει το δρόμο και στις άλλες τράπεζες. Θα πωλούνται δηλαδή ακίνητα που αραχνιάζουν στα χαρτοφυλάκια των χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων και τα οποία θα μπορούσαν να παραχωρηθούν και να αυξηθεί έτσι η ρευστότητα των τραπεζών. Εκτιμάται ότι τουλάχιστον 15 χιλιάδες ακίνητα κατέχουν οι τέσσερις συστημικές τράπεζες και μπορούν να τα πουλήσουν μέσω πλειστηριασμών. Όμως, και από τις εταιρείες διαχείρισης που έχουν πάρει άδεια, τρεις μέχρι στιγμής, θα μπορούν να γίνουν? μεσίτες και να πωλούν ακίνητα που έρχονται στα χέρια τους. Με πρόβλεψη στο πολυνομοσχέδιο που ψηφίστηκε από τη Βουλή, οι εταιρείες αυτές δεν θα είναι αποκλειστικού σκοπού, αλλά θα μπορούν να κάνουν και διαχείριση του χαρτοφυλακίου χωρίς να χρειάζεται να συστήσουν θυγατρική. Ετσι, και μέσω των ηλεκτρονικών πλειστηριασμών που θα τεθούν από τον Αύγουστο σε εφαρμογή, θα μπορούν να πωλούν ακίνητα. imerisia

Συνεχίζουν τον αγώνα τους οι Ειδικοί Παιδαγωγοί

Σε συνέχεια της επικοινωνίας μας και ελλείψει  έως σήμερα, μιας οριστικής απόφασης και μιας δίκαιης και νόμιμης διευθέτησης του θέματός μας από το Υπουργείο, θέλουμε να τονίσουμε την κρισιμότητα της...

Συντάξεις Ιουνίου: Πότε θα καταβληθούν

Σε λίγες ημέρες ξεκινά η καταβολή των συντάξεων του Ιουνίου. Συγκεκριμένα, την Τρίτη 30 Μαΐου θα καταβάλουν τις συντάξεις το ΙΚΑ, το Δημόσιο και το ΝΑΤ. Ο ΟΑΕΕ και ο ΟΓΑ θα πληρώσουν τις συντάξεις την 1η Ιουνίου 2017, ημέρα Πέμπτη. Τα υπόλοιπα ταμεία του υπουργείου Εργασίας θα καταβάλουν τις συντάξεις στις 30 Μαΐου. Οι προσωρινές συντάξεις Ενόπλων Δυνάμεων, Σωμάτων Ασφαλείας και Πυροσβεστικού Σώματος θα καταβληθούν επίσης, στις 30 Μαΐου, ενώ οι επικουρικές συντάξεις (ΕΤΕΑ) θα πληρωθούν στις 2 Ιουνίου ημέρα Παρασκευή.

Παρατείνεται η θητεία των υπηρετούντων στελεχών εκπαίδευσης

Όπως προβλέπει το σχέδιο νόμου:....β)Η θητεία των υπηρετούντων κατά τη δημοσίευση του παρόντος στελεχών εκπαίδευσης, εκτός των σχολικών συμβούλων, λήγει, κατά περίπτωση, με την παρέλευση της διετούς θητείας για την οποία ορίσθηκαν. Μετά την παρέλευση της ως άνω θητείας εξακολουθούν να ασκούν τα καθήκοντά τους έως την επιλογή και τοποθέτηση των νέων στελεχών.Η θητεία των υπηρετούντων κατά τη δημοσίευση του παρόντος σχολικών συμβούλων λήγει σύμφωνα με το πρώτο εδάφιο της παρ.3 του άρθρου 28 του ν.4327/2015, όπως αντικαταστάθηκε με την παρ. 3 του άρθρου 39 του ν.4403/2016 (Α΄ 125).ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΛΟΓΗ ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ ΑΠΟ ΕΔΩ: ΕΔΩ

Έρχονται ηλεκτρονικοί πλειστηριασμοί: Αλλαγή με τις τιμές ακινήτων

Με δεδομένο ότι δεν υπάρχει πλέον καμία προστασία για την πρώτη κατοικία για ληξιπρόθεσμες οφειλές προς Δημόσιο, τράπεζες και ιδιώτες, με μόνη εξαίρεση τις περιπτώσεις δανειοληπτών με χαμηλά, ο δρόμος είναι πλέον ανοικτός για χιλιάδες πλειστηριασμούς πρώτης κατοικίας τους επόμενους μήνες. Οι διαδικασίες θα διευκολυνθούν με τη λειτουργία ηλεκτρονικής πλατφόρμας, που θα αποτελέσει και το μέσο για τη διενέργεια πλειστηριασμών - εξπρές. Για τις τράπεζες, οι οποίες πρέπει να αντιμετωπίσουν κόκκινα δάνεια ύψους 110 δισ. ευρώ, οι πλειστηριασμοί, αν και δεν αποτελούν την πρώτη προτεραιότητα, εντούτοις είναι το πιο ισχυρό όπλο στην προσπάθειά τους να επιτύχουν τους στόχους που τους έχουν τεθεί για απομείωση των κόκκινων δανείων τους. Παράλληλα, όχι μόνο αναμένεται να ξεκινήσουν μαζικά τους επόμενους μήνες πλειστηριασμοί για όσους οφειλέτες αρνούνται να συνεργαστούν για τη ρύθμιση των χρεών τους, αλλά αυτοί θα διενεργούνται πλέον με βάση τις εμπορικές τιμές και όχι τις αντικειμενικές τιμές των ακινήτων. Γεγονός που αναμένεται να φέρει νέα δεδομένα για όλους τους εμπλεκομένους αλλά και σε όλη την κτηματαγορά. Είναι ενδεικτικό ότι όπως αναφέρουν "Tα Νέα", οι πλειστηριασμοί με επισπεύδοντες τράπεζες και ιδιώτες που έχουν ήδη αναγγελθεί και έχουν πάρει σειρά μέχρι και τον Ιανουάριο του 2018 είχαν φτάσει μέχρι την περασμένη Πέμπτη στους 3.136. Σύμφωνα με πληροφορίες, σε πρώτη φάση τράπεζες έχουν αποφασίσει ότι δεν πρόκειται να προχωρήσουν τουλάχιστον σε πλειστηριασμούς πρώτης κατοικίας για μικροοφειλέτες. Μάλιστα, τα επιτελεία των τραπεζών έχουν ήδη κάνει διαχωρισμό των περιπτώσεων και μια ομαδοποίηση των δανείων τους ώστε να ξεκινήσουν από περιπτώσεις που βαρύνονται με ιδιαίτερα υψηλές οφειλές, ενώ οι συμβολαιογράφοι έχουν αποφασίσει ότι δεν θα προχωρούν σε πλειστηριασμούς για οφειλές μικρότερες των 400.000 ευρώ. Όμως η θεσμοθέτηση της διαδικασίας των ηλεκτρονικών πλειστηριασμών μέσω μιας διαδικτυακής πλατφόρμας φέρνει νέα δεδομένα που δεν αποκλείεται να οδηγήσουν σε μαζικούς πλειστηριασμούς ανάλογα με το πόσο επιτυγχάνονται οι στόχοι για τον περιορισμό των κόκκινων δανείων των τραπεζών. Τέλος, με τιμή εκκίνησης την αγοραία τιμή και όχι στα δύο τρίτα της αντικειμενικής αξίας όπως ίσχυε μέχρι πρότινος, θα διενεργούνται στο εφεξής οι πλειστηριασμοί ακινήτων και για χρέη προς το Δημόσιο. Η σχετική διάταξη ψηφίστηκε από τη Βουλή και απομένει τώρα η έκδοση της διευκρινιστικής εγκυκλίου για την πρακτική ενεργοποίησή της. Σε κάθε περίπτωση οι υπηρεσίες της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων σε συνεργασία με τις αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Οικονομικών θα πρέπει να καταλήξουν σε αποφάσεις αναφορικά με τον τρόπο προσδιορισμού της εμπορικής αξίας του ακινήτου, θέμα που εξακολουθεί να αποτελεί αγκάθι.

ΠΕΚ: “Νομοσχέδιο για την επιλογή Διευθυντών σχολείων – Και πάλι οι ίδιες ανορθογραφίες”

Προοδευτική Ενότητα Καθηγητών (ΠΕΚ) – Νομοσχέδιο για την επιλογή Διευθυντών σχολείων: Και πάλι το Υπουργείο Παιδείας στις ίδιες ανορθογραφίες, στο ίδιο ρεσιτάλ του εμπαιγμού Ο Υπουργός Παιδείας προσπαθεί απεγνωσμένα να...

Κύπρος – Αορίστου χρόνου θα γίνουν οι 30μηνίτες εκπαιδευτικοί

Την απόφαση να καταστούν αορίστου χρόνου οι μη μόνιμοι εκπαιδευτικοί που έχουν εργαστεί στο εκπαιδευτικό μήνυμα πέραν των 30 μηνών έλαβε σήμερα το Υπουργικό Συμβούλιο. Αυτό ανακοίνωσε μετά τη συνεδρία...

Πότε αναμένεται νόμος για Τριτοβάθμια και Πανελλήνιες – Χρονοδιάγραμμα

Το χρονοδιάγραμμα, με βάση το οποίο θα πορευτεί για την υλοποίηση του τριετούς πλάνου, έδωσε στη δημοσιότητα το υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων. Το πλαίσιο των κατευθύνσεων και των προτάσεων του υπουργείου περιλαμβάνουν νομοθετικό έργο για τον τρόπο εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, για τα ΕΠΑΛ και την εκπαίδευση ενηλίκων, για το γυμνάσιο, την τριτοβάθμια εκπαίδευση, την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και αυτο-αξιολόγηση των σχολικών μονάδων, καθώς επίσης και προτάσεις για τον εξορθολογισμό της διαχείρισης του διδακτικού προσωπικού, νέα προγράμματα σπουδών, την επιμόρφωση εκπαιδευτικών. Αναλυτικά, όπως αναφέρει το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων, πρώτη κίνηση του υπουργείου, τον ερχόμενο Ιούνιο, η υιοθέτηση νόμου για την ενοποίηση και εκσυγχρονισμό της νομοθεσίας που αφορά στο γυμνάσιο, για την εκπαίδευση των ενηλίκων, αλλά και για την αυτό-αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου των σχολείων και αξιολόγηση στελεχών της εκπαίδευσης, τα νέα κριτήρια επιλογής προσωπικού και υπεύθυνων δομών και νέα ορθολογική κατανομή τους ανά Διεύθυνση Εκπαίδευσης. Μάλιστα, η έναρξη της αυτο-αξιολόγησης της εκπαιδευτικής μονάδας τοποθετείται χρονικά από το σχολικό έτος 2017-2018, ενώ η ολοκλήρωση της επιλογής όλων των διευθυντών και των στελεχών εκπαίδευσης, με το νέο σύστημα, θα έχει γίνει μέχρι τον Αύγουστο του 2018. Τον Αύγουστο του 2017, αναμένεται ο νόμος για την τριτοβάθμια εκπαίδευση, ενώ μέχρι τις 31 του ίδιου μηνός, το υπουργείο έχει θέσει χρονικό όριο για την ολοκλήρωση των απαραίτητων ενεργειών για την τοποθέτηση μόνιμων και αναπληρωτών εκπαιδευτικών. Για τον ερχόμενο Σεπτέμβριο, εκτός του νόμου για τη βελτίωση του ελέγχου της εφαρμογής του σχολικού προγραμματισμού (μέσω αυτο-αξιολόγησης) και τις νέες αρμοδιότητες του Συλλόγου Διδασκόντων για την ενίσχυση της εκπαιδευτικής αυτονομίας των σχολικών μονάδων, προγραμματίζεται να τεθεί σταδιακά σε εφαρμογή η νέα δομή γυμνασίου-λυκείου και ο νέος τρόπος εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Τον Οκτώβριο 2017, αναμένεται η δημοσίευση της νέας Έκθεσης του ΟΟΣΑ για την Εκπαίδευση. Εξάλλου, στο πλαίσιο του εξορθολογισμού της διαχείρισης του εκπαιδευτικού προσωπικού, στα τέλη του Νοεμβρίου, αναμένεται να υλοποιηθεί η ενοποίηση συναφών τομέων και τον Δεκέμβριο να είναι σε πλήρη λειτουργία το βελτιωμένο σύστημα πληροφορικής, ώστε να παρέχει πιο αξιόπιστα δεδομένα για τον μαθητικό πληθυσμό και το διδακτικό προσωπικό. Επίσης, για το Δεκέμβριο, προβλέπεται η εφαρμογή του ηλεκτρονικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας και η ριζική αναμόρφωση των προγραμμάτων σπουδών του, με στόχο την εξασφάλιση ότι η προετοιμασία στα δημόσια σχολεία είναι επαρκής, ώστε οι μαθητές να μπορούν να αποκτήσουν πιστοποιητικά γλωσσικής επάρκειας. Τέλος, όσον αφορά στην επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, η οποία έχει ήδη ξεκινήσει με την επιμόρφωση των σχολικών συμβούλων από τον Σεπτέμβρη του 2016, προβλέπεται η ολοκλήρωση των προγραμμάτων επιμόρφωσης το Δεκέμβρη του 2019.

Μπλέ Φάλαινα: Καταγγελία για νέο κρούσμα – Οδηγίες από την Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος

«ΣΥΝΑΓΕΡΜΟΣ» ΕΧΕΙ ΣΗΜΑΝΕΙ ΣΕ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑ ΚΑΙ ΓΟΝΕΙΣ – «Μπλε Φάλαινα»: Την καταγγελία έκανε στη Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος, η μητέρα του μαθητή από το Πολύκαστρο Κιλκίς Το τέταρτο περιστατικό που φέρεται να έχει...

Τι αλλάζει σε μισθούς και αριθμό δημοσίων υπαλλήλων με το νέο μνημόνιο

...Πιο συγκεκριμένα το Μνημόνιο προβλέπει τις ακόλουθες δεκατρείς κυβερνητικές ενέργειες στο Δημόσιο, οι οποίες πρέπει να υλοποιηθούν από τον τρέχοντα μήνα μέχρι και τα μέσα του 2018:* Μεσοπρόθεσμο πλαφόν στο μισθολογικό κόστος και στο πλήθος των δημοσίων υπαλλήλων μέχρι το 2020 - 2021* Υιοθέτηση τριετούς στρατηγική μεταρρύθμισης στο Δημόσιο* Οι αποζημιώσεις για την επικίνδυνη εργασία θα ευθυγραμμιστούν με την ευρωπαϊκή νομοθεσία ( μέχρι τον Ιούνιο του 2017 )* Αξιολόγηση των δημοσίων υπαλλήλων ( μέχρι τον Ιούνιο του 2017 )* Κινητικότητα στο Δημόσιο ( Σεπτέμβριος 2017 )* Μέτρα καλύτερου συντονισμού των ενεργειών των Υπουργείων (έως τον Οκτώβριο του 2017)* Τοποθέτηση γραμματέων στα Υπουργεία ( έως το Δεκέμβριο του 2017)* Ανάπτυξη συστήματος εσωτερικού ελέγχου (μέχρι το Δεκέμβριο του 2017)* Παρεμβάσεις στα ειδικά μισθολόγια (Ιανουάριος του 2018 )* Μεταρρύθμιση του προγράμματος σπουδών (μέχρι τον Ιανουάριο του 2018)* Διορισμοί επιτελικών στελεχών του Δημοσίου σε διευθυντικές θέσεις (μέχρι τον Απρίλιο του 2018)* Πρόσβαση των πολιτών στη νομοθεσία (υλοποίηση προγράμματος μέχρι τον Ιούνιο του 2018)* Συνέχιση εντοπισμού παράνομων προσλήψεων στο Δημόσιο.......Η ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΕΔΩ

Οικογενειακά επιδόματα: Τι αλλάζει – Κερδισμένοι και χαμένοι

Ανατροπές φέρνει το πολυνομοσχέδιο που ψηφίστηκε χτες στα οικογενειακά επιδόματα και ιδιαίτερα στα επιδόματα τέκνων. Κερδισμένοι είναι εκείνοι που έχουν περισσότερα από ένα παιδί και χαμένοι όσοι έχουν ένα παιδί, γιατί αλλάζουν τα εισοδηματικά κριτήρια χορήγησης των επιδομάτων. Τα νέα εισοδηματικά διαφέρουν με τα σημερινά. Συγκεκριμένα για ένα παιδί, το επίδομα χορηγείται σε εκείνους που έχουν ετήσιο εισόδημα ως 9.000 ευρώ. Με τις αλλαγές υποχωρεί στις 6.000 ευρώ και έτσι όσοι έχουν ετήσιο εισόδημα από 6.000 ως 9.000 ευρώ χάνουν το επίδομα του παιδιού. Αντιθέτως αυξάνεται ο αριθμός των οικογενειών με δύο και τρία παιδιά, αφού διευρύνεται το εισοδηματικό κριτήριο. Συγκεκριμένα για οικογένειες με δύο παιδιά φτάνει στα 12.000 ευρώ, από 10.000 ευρώ που είναι σήμερα, ενώ για οικογένειες με τρία παιδιά το όριο εισοδήματος βάσει του οποίου προσδιορίζεται η χορήγηση οικογενειακού επιδόματος αυξάνεται πολύ περισσότερο στα 18.000 ευρώ από 11.000 ευρώ που είναι σήμερα. Επομένως πολύ περισσότερες οικογένειες θα ωφεληθούν και θα πάρουν το επίδομα τέκνων. E-Daily

Διευκρινήσεις για τους υποψήφιους Διευθυντές σχολείων

20-05-17 Για τους υποψήφιους Διευθυντές σχολείων Το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων διευκρινίζει ότι οι Διευθυντές Σχολείων που ήδη υπηρετούν σε σχολεία, θα έχουν τη δυνατότητα, αν το επιθυμούν, να υποβάλλουν εκ νέου την υποψηφιότητά τους στα σχολεία στα οποία υπηρετούν. Η βούληση του Υπουργείου θα αποτυπωθεί κατά την συζήτηση που θα διεξαχθεί τόσο στις Επιτροπές όσο και στην Ολομέλεια της Βουλής.

Προσχολικός πόλεμος για χιλιάδες οικογένειες

Σε θολά νερά η θέσπιση 2χρονης υποχρεωτικής εκπαίδευσης για μαθητές 4 έως 6 ετών. Τι τελικά θα ισχύσει τη νέα σχολική χρονιά; Η απάντηση του υπουργείου Παιδείας και όσα πρέπει να γνωρίζετε για την υποχρεωτική εκπαίδευση σε κράτη - μέλη της Ε.Ε. Στην τελική ευθεία μπαίνει η καθιέρωση της 14ετούς υποχρεωτικής εκπαίδευσης, στον απόηχο της παρουσίασης του συνολικού πλάνου σαρωτικών μεταρρυθμίσεων στη δημόσια παιδεία, με χρονικό ορίζοντα εφαρμογής την τριετία, δηλαδή έως και το 2020. Σύμφωνα και με τις κυβερνητικές εξαγγελίες της περασμένης Τρίτης διά στόματος του πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα, εκτός από τις τρεις τελευταίες τάξεις του Λυκείου, το υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων προχωρά στη θέσπιση της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής εκπαίδευσης για το σύνολο των νηπίων από 4 έως 6 ετών, γεννώντας όπως είναι φυσιολογικό, απορίες σχετικά με το τι θα απογίνουν οι εκατοντάδες δημοτικοί βρεφονηπιακοί σταθμοί, πού θα βρεθεί το επιπλέον προσωπικό που απαιτείται για να επανδρωθούν οι σχολικές τάξεις νηπιαγωγείων (δεδομένου του μνημονιακού παγώματος σε προσλήψεις), αλλά και σε ποιες τελικά σχολικές αίθουσες θα «στριμωχτούν» τα χιλιάδες προνήπια, δεδομένου ότι σήμερα ήδη η ζήτηση για μία θέση «στον ήλιο» των νηπιαγωγείων υπερβαίνει κατά πολύ την προσφορά. Και ενώ οι εγγραφές στα νηπιαγωγεία έχουν ξεκινήσει και διενεργούνται έως και τις 19/5, δεν είναι λίγοι οι γονείς που ταυτόχρονα αναρωτιούνται πού θα μπορούν να εγγράψουν τα προνήπια τη σχολική χρονιά 2017-18 . «Δεν αλλάζει τίποτα προς το παρόν. Θα προηγηθεί εκτενής διάλογος με την Τοπική Αυτοδιοίκηση για την προνηπιακή ένταξη», διαμηνύει το αρμόδιο υπουργείο, τοποθέτηση που όμως δεν στάθηκε ικανή να εφησυχάσει βρεφονηπιαγωγούς και λοιπό προσωπικό σε δημοτικές σχολικές δομές που πλέον ζουν με την αγωνία της απώλειας θέσεων και αντικειμένου εργασίας. Με το βλέμμα στα προνήπια «Δεν πρόκειται να αιφνιδιάσουμε κανέναν. Καμία αλλαγή δεν αναμένεται να γίνει τη σχολική χρονιά 2017-18. Οι εξαγγελίες ίσως αφορούν στην επόμενη σχολική χρονιά, δηλαδή το 2018-19. Επιδιώκουμε η μετάβαση να γίνει ομαλά, ώστε να καλυφθούν όλες οι ανάγκες και να αντιμετωπιστεί το θέμα με ευελιξία. Έχουμε τον χρόνο μπροστά μας να τα σχεδιάσουμε όλα. Αφουγκραζόμαστε τις αγωνίες και τις αντιδράσεις και ήδη ειδική ομάδα με καταρτισμένο προσωπικό επεξεργάζεται τις λεπτομέρειες, αλλά και εκείνες που αφορούν σε δομές και προσωπικό», δήλωσε στο News247 ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, Γιάννης Παντής σε μία προσπάθεια να αποκλιμακώσει τις αντιδράσεις που κορυφώθηκαν την περασμένη εβδομάδα με την πορεία της ΠΟΕ-ΟΤΑ έξω από το υπουργείο Εσωτερικών και τη διαμαρτυρία υπαλλήλων κατά της «ταφόπλακας» που φαίνεται να επιχειρείται σε δημοτικούς παιδικούς σταθμούς. Στόχος του νέου μέτρου είναι όχι μόνο να διευρυνθεί και να γενικευθεί η διετής υποχρεωτική φοίτηση των νηπίων Α' και Β' ηλικίας στην προσχολική αγωγή, αλλά και να εφαρμοστούν αλλαγές στα προγράμματα και τις εκπαιδευτικές μεθόδους. «Αυτό αποτελούσε άλλωστε πάγιο αίτημα γονιών, μαθητών και εκπαιδευτικών», σημειώνει ο κ. Παντής ενώ ως προς τα ακριβή χρονοδιαγράμματα της υλοποίησης του μέτρου, ο αρμόδιος υπουργός Κώστας Γαβρόγλου ξεκαθάρισε σε συνέντευξή του σε κυριακάτικη εφημερίδα ότι το φθινόπωρο θα ψηφιστεί ο νόμος για την 14χρονη υποχρεωτική εκπαίδευση. «Την επόμενη χρονιά δηλαδή θα είναι υποχρεωτικές η Α’ και Β’ Λυκείου, ενώ σε τρία χρόνια αναμένεται να είναι υποχρεωτική η φοίτηση μέχρι και τη Γ’ Λυκείου και από τεσσάρων ετών στο Προνήπιο. Είμαστε σε εκτενή και ουσιαστικό διάλογο με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς (Τοπική Αυτοδιοίκηση, εκπαιδευτικούς, γονείς κ.λπ.), ώστε να αντιμετωπιστούν τα όποια επιστημονικά ζητήματα και όσα προβλήματα λειτουργίας της προνηπιακής τάξης προκύψουν». Από το αρμόδιο υπουργείο διευκρινίζεται επιπροσθέτως στο News247, ότι κατά την νέα σχολική χρονιά θα ισχύσει το δικαίωμα εγγραφής των προνηπίων (ηλικίας 4 ετών) στα δημόσια Νηπιαγωγεία για όσους γονείς το επιθυμούν, όπως ίσχυε κατά το σχολικό έτος 2016-2017. «Εάν οι αιτήσεις όμως των προνηπίων υπερβαίνουν τις διαθέσιμες θέσεις σε Νηπιαγωγεία (ακόμη και των συστεγαζόμενων), θα εξεταστεί η επιλογή της λειτουργίας περισσότερων τμημάτων. Εάν και αυτό δεν καταστεί εφικτό, τότε υπάρχει η κλήρωση. Για όσους μαθητές μείνουν και εκτός κλήρωσης, θα αναζητηθούν λύσεις σε όμορους δήμους, όπως ίσχυε μέχρι σήμερα». Οι ανάγκες σε αριθμούς και ο αντίλογος Σύμφωνα με στοιχεία του υπουργείου Παιδείας, στα Νηπιαγωγεία φέτος εγγράφηκαν 89.752 παιδιά ηλικίας 5-6 ετών και 48.444 παιδιά ηλικίας 4-5 ετών. Άρα, το νέο μέτρο θα επιβαρύνει με περίπου 48.500 επιπλέον παιδιά τις σχολικές δομές της χώρας. Από την πλευρά της, η ΠΟΕ-ΟΤΑ κάνει λόγο για 45.000 παιδιά ηλικίας 4 με 5 ετών που φοιτούν σε δημοτικούς παιδικούς σταθμούς (στα συνολικά 140.000 παιδιά από 6 μηνών έως και 5 ετών), αλλά και για 2.500 θέσεις εργασίας που κινδυνεύουν να χαθούν. «Εάν λοιπόν η εκπαίδευση σε αυτή τη βαθμίδα καταστεί υποχρεωτική, θα πρέπει τα νηπιαγωγεία να αποκτήσουν περίπου 95.000 θέσεις στα νήπια και άλλες τόσες στα προνήπια, συνολικά δηλαδή 190.000 θέσεις. Αυτή τη στιγμή όμως, τα νηπιαγωγεία δεν έχουν παραπάνω από 80.000», αναφέρει ο δήμαρχος Νεάπολης - Συκεών και πρώην πρόεδρος της Επιτροπής Κοινωνικής Πολιτικής της ΚΕΔΕ, Σίμος Δανιηλίδης. «Η δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή απαιτεί και υποδομές και προσωπικό για να μπορέσει να ανταποκριθεί στις αυξημένες ανάγκες. Πρόκειται για μία εξαγγελία που δεν μπορεί να εφαρμοστεί. Ας πάψει επιτέλους η κυβέρνηση να "πετάει πυροτεχνήματα" στον αέρα. Οι καιροί απαιτούν σοβαρότητα», σχολίασε στο News247 από την πλευρά του και o Πρόεδρος της ΚΕΔΕ Γιώργος Πατούλης, ενώ ξεκαθάρισε ότι «δεν πρόκειται να επιτρέψουμε την υποβάθμιση του έργου των παιδικών σταθμών και την εξάλειψη θέσεων εργασίας». Αυτό παρά την επιχειρηματολογία του υπουργείου Παιδείας ότι πλέον ανοίγει ο δρόμος για περισσότερες εγγραφές σε παιδιά ηλικίας 3 ετών σε όλες τις δομές των δήμων και άρα κανένας εκπαιδευτικός δεν κινδυνεύει να χάσει τη δουλειά του. Την ίδια στιγμή, πηγές του υπουργείου Παιδείας μετριάζουν τις ανάγκες που θα προκύψουν σε 200 με 300 νέες τάξεις νηπιαγωγείων και σε περίπου 3.000 θέσεις επιπλέον αναπληρωτών νηπιαγωγών για να εφαρμοστεί ομαλά και καθολικά η δίχρονη προσχολική αγωγή. Τι ισχύει στην Ε.Ε. Την ίδια στιγμή, ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα στοιχεία για την υποχρεωτική εκπαίδευση μεταξύ των 27 κρατών - μελών της Ε.Ε.. Οι 14 χώρες έχουν 9ετή υποχρεωτική εκπαίδευση, 6 χώρες έχουν συνυπολογίσει και ένα έτος προσχολικής αγωγής και εμφανίζονται με 10ετή. Εάν εξαιρέσουμε την Ουγγαρία, η οποία διαθέτει 13ετή υποχρεωτική, καμία χώρα δεν διαθέτει 12ετή υποχρεωτική πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, ενώ14χρονη υποχρεωτική εκπαίδευση δεν υπάρχει σε καμία χώρα της Ε.Ε., είτε αυτή έχει αναβαθμισμένο εκπαιδευτικό σύστημα, είτε έχει ισχυρή οικονομία ή όχι. (Επεξεργασία Πίνακα: Κωνσταντίνος Αδριανουπολίτης, Εκπαιδευτικός – Ερευνητής, Πρόεδρος Ε.Ε.Τ.Ε.Κ.)

Φορολογική Δήλωση 2017: Ένας στους έξι έχει κάνει φορολογική δήλωση – Προθεσμίες

Περίπου ο ένας στους έξι από τα 6,1 εκατ. των φορολογουμένων είχε υποβάλλει την φορολογική του δήλωση για το 2017 με την ΑΑΔΕ να έχει εκκαθαρίσει 1.059.178 δηλώσεις μέχρι και χθες Παρασκευή, 40 ημέρες πριν από την καταληκτική ημερομηνία της 30ης Ιουνίου. Από τις δηλώσεις που έχουν ήδη κατατεθεί η μια στις τρείς ( ποσοστό 33, 69% ) είναι χρεωστική, 170.479 (ποσοστό 16 ,20% ) είναι πιστωτικές με υποχρέωση επιστροφής φόρου 53.246.127 ευρώ ( μέση επιστροφή φόρου 312 ,3 ευρώ ) και 527.384 δηλώσεις ( ποσοστό 50,11% ) είναι μηδενικές. Ο μέσος φόρος για τις 354.577 χρεωστικές δηλώσεις διαμορφώνεται μέχρι στιγμής στα 710 ευρώ . Αν και η ταχύτητα υποβολής δηλώσεων είναι παρόμοια με αυτήν του 2016 ο μέσος φόρος της περασμένη χρονιά ήταν σημαντικά μικρότερος, αφού δεν ξεπερνούσε τα 430 ευρώ ανά δήλωση κάτι που θεωρείται φυσιολογικό μετά την πρώτη μείωση του αφορολόγητου από τα 9505 ευρώ στα 8636 ευρώ. Παρά την αναδρομική ισχύ του νόμου από την 1/1/2016 η αυξημένη παρακράτηση για μισθωτούς και συνταξιούχους ξεκίνησε από την 1η Ιουλίου του περασμένου έτους . Ωστόσο υπήρχε από την αρχή πρόβλεψη ότι η διαφορά παρακράτησης του πρώτου εξαμήνου θα εμφανίζονταν στις φορολογικές δηλώσεις του 2017 οι οποίες είναι φανερό μέχρι τώρα έρχονται «φουσκωμένες». Εκτός από το αφορολόγητο φετινές δηλώσεις φέρνουν επιβαρύνσεις -Στους ελεύθερους επαγγελματίες λόγω της αύξησης της προκαταβολής φόρους από το 75% το 2016 στο 100%. -Στις επιχειρήσεις που θα φορολογηθούν φέτος με φορολογικό συντελεστή 29% αντί 26% του 2016. Σε τρεις δόσεις και φέτος Αν δεν δοθεί παράταση και φέτος όσοι έχουν χρεωστικά εκκαθαριστικά θα κληθούν και φέτος να καταβάλουν τον φόρο τους σε τρεις διμηνιαίες δόσεις : Την πρώτη στα τέλη Ιουλίου την δεύτερη στα τέλη Αυγούστου και την Τρίτη στα τέλη Οκτωβρίου . Η δήλωση θα μπορεί από φέτος να γίνεται μέσω του ιστοτόπου της ΑΑΔΕ ( www.aade.gr ) ή από το γνωστό ιστότοπο της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών συστημάτων ( www. gsis.gr ) και θα έχει από φέτος τρείς επιπλέον δυνατότητες. Η πρώτη από αυτές είναι ότι το σύστημα θα προτείνει με αναδυόμενο παράθυρο την δήλωση από τον φορολογούμενο αριθμού τραπεζικού λογαριασμού ΙΒΑΝ ο οποίος δεν θα χρησιμοποιείται μόνο στις πιστωτικές δηλώσεις αλλά και για μελλοντικούς συμψηφισμούς και επιστροφές αχρεωστήτως καταβληθέντων τα φόρων . Η δεύτερη είναι ότι η νέα εφαρμογή έχει συμβατότητα με όλες τις ηλεκτρονικές συσκευές εκτός υπολογιστών . Θεωρητικά δηλαδή θα μπορούμε να κάνουμε τη δήλωση και από έξυπνο κινητό τηλέφωνο ( με σύνδεση στον ιντερνέτ ) ή τα τάμπλετ. Η τρίτη είναι ότι για πρώτη φορά θα επιτρέπεται από το σύστημα η ξεχωριστή εκκαθάριση δηλώσεων συζύγων με διαφορετική φορολογική κατοικία ( αν παράδειγμα ο ένας από τους δύο έχει φορολογική κατοικία στο εξωτερικό) . enikonomia.

ΚΠΓ: Μεταφορά στην επόμενη εξεταστική υποψήφιοι λόγω της απεργίας ΠΝΟ

19-05-17 Στην επόμενη εξεταστική για ΚΠΓ με το ίδιο παράβολο οι υποψήφιοι που δεν μπόρεσαν να συμμετέχουν λόγω της απεργίας της ΠΝΟ Σας γνωρίζουμε ότι για τους υποψηφίους του Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας (ΚΠΓ) εξετάσεων Μαΐου 2017, οι οποίοι δεν κατόρθωσαν να μετακινηθούν στις περιοχές όπου θα εξετάζονταν, λόγω απεργίας της ΠΝΟ, μπορούν να κάνουν χρήση του συνοδευτικού παραβόλου της αίτησης τους κατά την επόμενη εξεταστική περίοδο , εφόσον επιθυμούν. Επισημαίνεται ότι η ανωτέρω χρήση αφορά την εξέταση της ίδιας γλώσσας και του ιδίου επιπέδου που είχαν αιτηθεί. Προς επιβεβαίωση της αδυναμίας τους οι υποψήφιοι θα πρέπει να προσκομίσουν σχετική βεβαίωση του Λιμεναρχείου της περιοχής διαμονής τους και να την υποβάλουν στην ίδια Διεύθυνση που είχαν υποβάλει την αίτηση συμμετοχής τους στις εξετάσεις ΚΠΓ Μαΐου 2017, ώστε να απαλλαγούν από την υποχρέωση υποβολής παραβόλου στην επόμενη εξεταστική περίοδο.

Ρύθμιση θεμάτων εκπαιδευτικού προσωπικού ΕΕΠ και ΕΒΠ

Άρθρο 3Ρύθμιση θεμάτων εκπαιδευτικού προσωπικού, ΕΕΠ και ΕΒΠ1.Η παρ. 2 του άρθρου 19 του ν.4440/2016 (Α΄ 224) αντικαθίσταται ως εξής: «2.Οι διατάξεις του άρθρου 37 του ν. 4314/2014 (Α΄ 65), οι διατάξεις για αποσπάσεις και μετατάξεις του ν. 4375/2016 (Α΄ 51), οι διατάξεις των άρθρων 93 παρ. 7 και 182 παρ. 10 του ν. 3852/2010 (Α΄ 87), οι διατάξεις για αποσπάσεις και μετατάξεις του ειδικού ένστολου προσωπικού δημοτικής αστυνομίας, οι ειδικές διατάξεις περί αποσπάσεων ή διάθεσης εκπαιδευτικών, του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΕΕΠ) και του Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (ΕΒΠ) σε υπηρεσίες του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, σε ΝΠΔΔ, ΝΠΙΔ και Ανεξάρτητες Αρχές που εποπτεύονται από αυτό και οι διατάξεις περί αποσπάσεων ή διάθεσης εκπαιδευτικών σε φορείς και υπηρεσίες του ΟΑΕΔ για την υλοποίηση της μαθητείας των εκπαιδευτικών δομών του ίδιου Υπουργείου, οι διατάξεις του άρθρου 8 παρ. 6 του Π.Δ. 351/1991 (Α΄ 121), οι διατάξεις του άρθρου 71 του ν. 4427/2016 (Α’ 188) καθώς και οι διατάξεις του άρθρου 7 του Ν. 1069/1980 (Α΄ 191) διατηρούνται σε ισχύ».2. α) Το πρώτο εδάφιο και οι περιπτ. α΄ και β΄ τηςπαρ. 4 του άρθρου 21 του ν. 3699/2008 (Α΄ 199), όπως αντικαταστάθηκε με την παρ. 3 του άρθρου 48 του ν. 4415/2016 (Α΄159), αντικαθίστανται ως εξής:«4. α) Όταν δεν καλύπτονται τα κενά με μετάθεση ή διορισμό, μόνιμοι εκπαιδευτικοί ΕΑΕ της παραγράφου 1 του άρθρου 16 μπορεί να αποσπώνται, σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις και τις υφιστάμενες εκπαιδευτικές ανάγκες, σε ΣΜΕΑΕ, ΚΕΔΔΥ και Τμήματα Ένταξης.β) Αν εξακολουθούν να υφίστανται λειτουργικές ανάγκες σε δομές ΕΑΕ μπορεί να τοποθετούνται σε αυτές εκπαιδευτικοί της ίδιας Διεύθυνσης Εκπαίδευσης, ύστερα από αίτησή τους, οι οποίοι πληρούν τουλάχιστον μία (1) από τις παρακάτω προϋποθέσεις:αα) Είναι κάτοχοι πιστοποιητικού παρακολούθησης σεμιναρίων ετήσιας επιμόρφωσης - εξειδίκευσης στην ΕΑΕ από Πανεπιστήμια ή από αναγνωρισμένους κρατικούς φορείς που εποπτεύονται από το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, αποδεδειγμένης διάρκειας τουλάχιστον τετρακοσίων (400) ωρών.ββ) Έχουν προϋπηρεσία τουλάχιστον ενός διδακτικού έτους στις ανωτέρω δομές και προγράμματα.γγ) Είναι γονείς παιδιών με ποσοστό αναπηρίας 67% και άνω».δδ) Είναι κάτοχοι πιστοποιητικού παρακολούθησης σεμιναρίων επιμόρφωσης - εξειδίκευσης στην ΕΑΕ από Πανεπιστήμια ή από αναγνωρισμένους κρατικούς φορείς που εποπτεύονται από το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων».β) Η ισχύς της παρούσας παραγράφου άρχεται από το σχολικό έτος 2016-2017.

Aυξήσεις επιδομάτων στο Δημόσιο: Ποιοι κερδίζουν και πόσο

Με αλλαγές της τελευταίας στιγμής προσπάθησε η κυβέρνηση να επιτύχει την μείωση των απωλειών που φέρνει η ψήφιση των νέων μέτρων στα ειδικά μισθολόγια.Ειδικότερα, στα ειδικά μισθολόγια διατηρούνται με τροπολογία και τίθενται σε ισχύ μια σειρά από επιδόματα.Οσον αφορά στους άνδρες και τις γυναίκες των Ενόπλων Δυνάμεων επεκτείνεται η πρόβλεψη για ειδική αποζημίωσης νυχτερινής απασχόλησης, κάτι που ίσχυε μόνο για όσους υπηρετούν στα Σώματα Ασφαλείας. Η αποζημίωση ανέρχεται στα 2,77 ευρώ ανά ώρα.Παράλληλα, για τους άνδρες και τις γυναίκες των Σωμάτων Ασφαλείας προβλέπεται χορήγηση επιδόματος παραμεθορίου ποσού 100 ευρώ το οποίο δεν περιλαμβάνεται στον υπολογισμό της προσωπικής διαφοράς.Αναλυτικά οι αυξήσεις επιδομάτωνΈτσι, το ειδικό επίδομα έρευνας για τους Ερευνητές αυξάνεται ως εξής:Γενικός Διευθυντής ή Διευθυντής Ερευνητικού Κέντρου, Ινστιτούτου και αυτοτελούς Ερευνητικού Ινστιτούτου, Πρόεδρος της Ελληνικής Επιτροπής Ατομικής Ενέργειας (Ε.Ε.Α.Ε.): 500 αντί 300 ευρώΕρευνητής Α: 500 αντί 280 ευρώΕρευνητής Β': 450 αντί 250 ευρώΕρευνητής Γ: 400 αντί 180 ευρώΕρευνητής Δ': 250 αντί 160 ευρώΕ.Λ.Ε. Α': 350 αντί 200 ευρώ Ε.Λ.Ε. Β: 320 αντί 170 ευρώΕ.Λ.Ε. Γ΄: 290 αντί 150 ευρώΕ.Λ.Ε. Δ': 270 αντί 120 ευρώΓια στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων, επεκτείνεται η πρόβλεψη για ειδική αποζημίωσης νυχτερινής απασχόλησης, που ίσχυε μόνο στα Σώματα Ασφαλείας. Η αποζημίωση ανέρχεται στα 2,77 ευρώ ανά ώρα.Στους Ιατρούς και Οδοντιάτρους του Εθνικού Συστήματος Υγείας (ΕΣΥ), στους έμμισθους ειδικευόμενους ιατρούς και στους Επικουρικούς Ιατρούς, το επίδομα νοσοκομειακής απασχόλησης, αλλάζει ως εξής:Συντονιστής Διευθυντής και Διευθυντής: 340 αντί 250ευρώΕπιμελητής Α': 295 αντί 210 ευρώΕπιμελητής Β': 280 αντί 200 ευρώΕιδικευόμενος: 230 αντί 180 ευρώΟι Ιατροί της Δημόσιας Υγείας του ΕΣΥ εξαιρούνταν από το επίδομα νοσοκομειακής απασχόλησης, με αλλαγή της τελευταίας στιγμής μπορούν να το εισπράττουν αρκεί να υπηρετούν στη Διεύθυνση ΚΕΔΥ του υπουργείου Υγείας ή στις Διευθύνσεις Υγείας των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων ή Περιφερειών. Όσον αφορά στην αλλαγή του τρόπου υπολογισμού των εφημεριών, αυτή θα ισχύσει από την 1η Ιουνίου κι όχι από τη δημοσίευση του νόμου.Στα επιδόματα διδασκαλίας και έρευνας των Πανεπιστημιακών:Καθηγητής: 500 αντί 400 ευρώΑναπληρωτής Καθηγητής: 450 αντί 400 ευρώΕπίκουρος Καθηγητής: 400 αντί 350 ευρώΛέκτορας: 250 ευρώ (αμετάβλητο) Αντιστοίχως για Μέλη Ε.Π. των Ανώτατων Τεχνολογικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (Α.Τ.Ε.Ι.), μέλη Δ.Ε.Π. των Ανώτατων Στρατιωτικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (Α.Σ.Ε.Ι.), κ.λ.π.:Καθηγητής: 500 αντί 250 ευρώΑναπληρωτής Καθηγητής: 450 αντί 200 ευρώΕπίκουρος Καθηγητής: 400 αντί 180 ευρώΛέκτορας: 250 αντί 150 ευρώ Βελτιώσεις προβλέπονται και στα επιδόματα ειδικών καθηκόντων των διπλωματών, καθώς αυτά θα καταβάλλονται χωρίς προϋποθέσεις, ενώ το επίδομα υπηρεσίας στην αλλοδαπή απαλλάσσεται και από το φόρο.Πηγή: Aυξήσεις επιδομάτων στο Δημόσιο: Ποιοι κερδίζουν και πόσο [πίνακες] | iefimerida.gr