“Το τρις ‘εξαμαρτείν’ για τις πανελλαδικές εξετάσεις, ουκ Υπουργείου Παιδείας σοφού…”

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ 2017 Ανακοίνωση του Τομέα Παιδείας του Ποταμιού για τις επαναληπτικές πανελλαδικές εξετάσεις «Το τρις ‘εξαμαρτείν’ για τις πανελλαδικές εξετάσεις, ουκ Υπουργείου Παιδείας σοφού…» Δεν είναι μία, ούτε δύο, άλλα...

Ακίνητα: Δείτε πόσο πωλούνται οι κατοικίες σε 93 περιοχές

Παλαιά σπίτια, ακόμη και 30 ετών καθώς και εμβαδού κάτω από 110 τετραγωνικά μέτρα, επέλεξαν να αγοράσουν οι Ελληνες το 2016. Η οικονομική δυσπραγία και η έλλειψη χρηματοδότησης από τις τράπεζες αναγκάζει τους αγοραστές να αναζητούν καλές επενδυτές ευκαιρίες στα μεταχειρισμένα ακίνητα, τα οποία και ανακαινίζουν. Η πανελλαδική έρευνα της εταιρείας κτηματομεσιτικών γραφείων RE/MAX, καταγράφει το προφίλ του Ελληνα αγοραστή ο οποίος πέρυσι στην συντριπτική του πλειοψηφία επέλεξε να αποκτήσει κατοικία, εγκαταλείποντας τις επενδύσεις σε γραφεία, καταστήματα, οικόπεδα κ.λπ. Το γεγονός και μόνο ότι πάνω από εννέα στις δέκα συναλλαγές αφορούσαν σε σπίτια, δείχνει ότι οι αγοραστές δίνουν χρήματα είτε για να καλύψουν τις ανάγκες τους είτε για να τα μισθώσουν και να έχουν ένα σταθερό εισόδημα. Σύμφωνα με τους αναλυτές της γνωστής αλυσίδας, μπήκε «φρένο» στην παρατεταμένη ύφεση των τελευταίων ετών με την κτηματαγορά να εμφανίζει τάσεις σταθεροποίησης παρά τις οικονομικές αβεβαιότητες. Η RE/MAX επικαλείται στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ που δείχνουν αύξηση 25% το 2015 σε σύγκριση με το 2014 στις αγοραπωλησίες ακινήτων, ενώ και πέρυσι η τάση ήταν ανοδική. Οι τιμές των κατοικιών υποχώρησαν οριακά το 2016 σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Σε εθνικό επίπεδο, οι τιμές των μεταχειρισμένων ακινήτων μειώθηκαν κατά μέσο όρο 2,3% , ενώ των νέων ακινήτων δεν παρουσίασαν ιδιαίτερη μεταβολή (0,2%). Στην περιοχή της Αττικής στα μεταχειρισμένα σημειώθηκε μικρή πτώση 0,6%, ενώ αντίθετα στα νέα ακίνητα καταγράφηκε αύξηση 2,2%. Στη Θεσσαλονίκη η πτώση στα μεταχειρισμένα κατά μέσο όρο ήταν 3,2%, ενώ στα νέα ακίνητα οι τιμές επίσης μειώθηκαν κατά 4,8%. Για την υπόλοιπη χώρα στα μεταχειρισμένα σημειώθηκε άνοδος κατά μέσο όρο 3,3% και στα νέα ακίνητα επίσης άνοδος κατά 1,6%. Αναφορικά με το προφίλ των αγοραστών, τα κυριότερα στοιχεία είναι: Σε όλη τη χώρα περίπου το 85% των πωληθέντων ακινήτων ήταν κατοικίες (διαμερίσματα & μονοκατοικίες/μεζονέτες), ενώ τα οικόπεδα καθώς και τα επαγγελματικά ακίνητα είχαν μικρά μερίδια (ποσοστό 6% και 9% αντίστοιχα). Στην Αττική το 78% των πωληθέντων ακινήτων ήταν κατοικίες. Τα οικόπεδα-αγροτεμάχια έφθασαν μόλις στο 4%, ενώ η συμμετοχή των επαγγελματικών ακινήτων ανήλθε στο 18%. Στη Θεσσαλονίκη οι αγοραπωλησίες επικεντρώθηκαν σχεδόν αποκλειστικά (96%) στις κατοικίες και το υπόλοιπο 4% σε επαγγελματικά ακίνητα. Προτιμήθηκαν παλαιές κατοικίες (άνω της πενταετίας) σε ποσοστό 92%, έναντι των νεόδμητων και νέων (μέχρι πενταετίας) που ήταν μόλις το 8%. Έντονο ήταν το ενδιαφέρον για κατοικίες 6 έως 15 ετών (29% του συνόλου), ενώ κυρίαρχη τέλος στις προτιμήσεις των αγοραστών αναδείχθηκε η κατηγορία των παλαιών άνω των 30 ετών (40%). Στην Αττική, πάνω από ένα στα δύο ακίνητα (58%) που πωλήθηκαν ήταν παλαιά (άνω 25ετίας). Τα νεόδμητα μαζί με τα νέα (έως 5ετίας), συγκέντρωσαν μόνο το 4% των προτιμήσεων, ενώ αυτά με ηλικία 6 έως 15 ετών συγκέντρωσαν περίπου το 1/5 των προτιμήσεων (18%). Τέλος, για την ενδιάμεση κατηγορία ακινήτων ηλικίας 16 έως 25 ετών, το ποσοστό προτίμησης ανήλθε επίσης στο 20%, δηλαδή 1 στα 5. Στη Θεσσαλονίκη στην κορυφή των προτιμήσεων βρίσκονται οι κατοικίες άνω της 25ετίας με ποσοστό 52%, δηλαδή οι μισές από τις κατοικίες που συναλλάσσονται ενώ ένα στα έξι ήταν έως 10ετίας (16%) και το υπόλοιπο ποσοστό 32% αφορούσε ακίνητα 10 έως 25 ετών. Μεσαία σπίτια Στην Αττική προτιμήθηκαν από τους μισούς περίπου αγοραστές (46%) οι μεσαίες κατοικίες (δηλαδή εμβαδού 71-110τ.μ.), οι μικρές κατοικίες (1-50τ.μ. και 50-70τ.μ.) από το ένα τρίτο περίπου (29%), ενώ όλες σχεδόν οι υπόλοιπες κατηγορίες κινήθηκαν κάτω από το 10%. Στη Θεσσαλονίκη η κατηγορία με την μεγαλύτερη απήχηση, ήταν από 71-90 τ.μ. που την προτίμησαν σχεδόν 3 στους 10 αγοραστές, με δεύτερη επιλογή (17%) τα διαμερίσματα 51-70τ.μ. ενώ ένα ποσοστό 17% στράφηκε σε μεγάλες κατοικίες άνω των 150 τ.μ. Η πρόβλεψη για την ελληνική αγορά ακινήτων το επόμενο χρονικό διάστημα είναι συγκρατημένα αισιόδοξη. Και αυτό οφείλεται στους εξής παράγοντες: Πρώτον, η ελληνική οικονομία δείχνει σημάδια σταθεροποίησης αλλά και προοπτικές ανάπτυξης. Ακολούθως, παρατηρείται έντονο επενδυτικό ενδιαφέρον από το εξωτερικό αλλά και αύξηση της ζήτησης από την εγχώρια αγορά, καθώς οι τιμές των ακινήτων έχουν φτάσει σε ένα ιδιαίτερα ελκυστικό επίπεδο και το ακίνητο εξακολουθεί να αποτελεί μία αξιόπιστη επιλογή για επένδυση, σε συνδυασμό μάλιστα με τη διάθεση των τραπεζών για αύξηση των χορηγούμενων στεγαστικών δανείων. imerisia

Διαμαρτυρόμενοι μαθητές, εκπαιδευτικοί και φοιτητές στο Υπουργείο Παιδείας

Σε κινητοποίηση στο υπουργείο Παιδείας προχωρούν σήμερα στις 12 το μεσημέρι φοιτητές, σπουδαστές και μαθητές. Στην κινητοποίηση καλούν οι σύλλογοι Φυσικού, Βιολογικού, Ιστορικού – Αρχαιολογικού, Νηπιαγωγών, Δασκάλων, Τουρκικών Σπουδών, ΝΦΕΕΜΠ,...

Αυξημένος κίνδυνος θανάτου από πνιγμό ή τραυματισμό για τα παιδιά με αυτισμό

Τα παιδιά με αυτισμό αντιμετωπίζουν ιδιαίτερα αυξημένο κίνδυνο θανάτου από πνιγμό ή τραυματισμό, σύμφωνα με μια νέα αμερικανική επιστημονική έρευνα. Οι θάνατοι των παιδιών με αυτισμό εμφανίζουν αύξηση τα τελευταία χρόνια και είναι τρεις φορές πιθανότερο, σε σχέση με τον υπόλοιπο πληθυσμό, να οφείλονται σε τραυματισμό. Η μέση ηλικία θανάτου των ατόμων με αυτισμό στις ΗΠΑ είναι τα 36 έτη, πολύ μικρότερη από τον γενικό πληθυσμό. Πάνω από το ένα τέταρτο (28%) των θανάτων των ατόμων με αυτισμό οφείλονται σε τραυματισμό, ενώ ακολουθούν ως αιτίες η ασφυξία και ο πνιγμός. Στις τρεις αυτές αιτίες οφείλεται από κοινού σχεδόν το 80% των θανάτων. Σχεδόν οι μισοί θάνατοι (πάνω από 40%) συμβαίνουν στο σπίτι. Οι ερευνητές της Σχολής Δημόσιας Υγείας του Πανεπιστημίου Κολούμπια της Νέας Υόρκης, με επικεφαλής τον κινεζικής καταγωγής καθηγητή επιδημιολογίας Γκουοχούα Λι, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο αμερικανικό περιοδικό για θέματα δημόσιας υγείας «American Journal of Public Health», ανέλυσαν τις αιτίες θανάτου 1.043 αρρένων και 324 θηλέων που είχαν διαγνωσθεί με αυτισμό μεταξύ 1999-2014 (περίοδο κατά την οποία οι θάνατοι ατόμων με διαγνωσμένο αυτισμό σχεδόν επταπλασιάσθηκαν). Διαπιστώθηκε ότι τα παιδιά με αυτισμό έχουν 160 φορές μεγαλύτερη πιθανότητα να πεθάνουν από πνιγμό σε σχέση με τα υπόλοιπα παιδιά. Οι ερευνητές τόνισαν ότι, μετά από αυτό το εύρημα, είναι ύψιστης προτεραιότητας τα μαθήματα κολύμβησης γι' αυτά τα παιδιά αμέσως μετά τη διάγνωσή τους, που συνήθως γίνεται έως την ηλικία των τεσσάρων ετών. «Παιδίατροι και γονείς πρέπει αμέσως να φροντίσουν για την ένταξη του παιδιού σε πρόγραμμα κολύμβησης, προτού καν αρχίσουν άλλες θεραπευτικές παρεμβάσεις συμπεριφορικές, λογοθεραπείας κ.α. Η κολυμβητική δεξιότητα για τα παιδιά με αυτισμό αποτελεί επείγουσα ικανότητα επιβίωσης» δήλωσε ο δρ Λι. Σύμφωνα με τους επιστήμονες, τα παιδιά με αυτισμό έχουν μια τάση για το νερό (θάλασσες, λίμνες, ποτάμια, πισίνες κ.α.), που φαίνεται να ανακουφίζει το άγχος τους για την έλλειψη επικοινωνίαςμ ε τους γύρω τους. Όμως, αν δεν ξέρουν κολύμπι, αυτό μπορεί να εξελιχθεί σε τραγωδία.

Κόφτης μεταθέσεων για εκπαιδευτικούς

ΜΕΤΑΘΕΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ 2017 ΣΤΟΧΟΣ ΝΑ ΟΛΟΚΛΗΡΩΘΟΥΝ ΜΕΧΡΙ ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΑΠΡΙΛΙΟΥ Να ανακοινώσει έγκαιρα θέλει το υπουργείο τις μεταθέσεις των εκπαιδευτικών, ώστε άμεσα να προχωρήσουν και όλες οι υπόλοιπες υπηρεσιακές μεταβολές,...

Επέκταση του προγράμματος σίτισης των μαθητών «Σχολικά Γεύματα» σε 8 δήμους της Θεσσαλονίκης

22-03-17 Επέκταση του προγράμματος σίτισης των μαθητών «Σχολικά Γεύματα» σε 8 δήμους της Θεσσαλονίκης Επεκτείνεται το πρόγραμμα σίτισης όλων των μαθητών των δημοτικών σχολείων σε οκτώ δήμους του νομού Θεσσαλονίκης. Πρόκειται για τους Δήμους: Αμπελοκήπων, Μενεμένης, Βόλβης, Δέλτα, Κορδελιού- Εύοσμου, Νεάπολης-Συκεών, Παύλου Μελά, Λαγκαδά και Χαλκηδόνας. Το πρόγραμμα σίτισης που εφαρμόζεται σε συνεργασία με το Υπουργείο Εργασίας, Κοιν. Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης έχει στόχο την κάλυψη των διατροφικών αναγκών των μαθητών στο πλαίσιο της υγιεινής μεσογειακής διατροφής ώστε να επιτευχθούν: Η μείωση των κοινωνικών ανισοτήτων και του κοινωνικού αποκλεισμού καθώς και Η βελτίωση των παιδαγωγικών και γνωστικών αποτελεσμάτων της παρεχόμενης εκπαίδευσης. Το πρόγραμμα εφαρμόζεται ήδη από πέρυσι στα σχολεία των Δήμων Περάματος Αττικής, Τρικκαίων και Καβάλας. Το έγγραφο σε μορφή pdf

Το Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. Λιβαδειάς “υιοθέτησε” το Λιοντάρι, το Αρχαιολογικό Μουσείο και το Αρχαίο Θέατρο της Χαιρώνειας

Το Δίκτυο Τοπικής Ιστορίας, “Σχεδιάζοντας εκπαιδευτικά προγράμματα για χώρους πολιτισμικής αναφοράς της Βοιωτίας”, εγκρίθηκε από το ΥΠ.Π.Ε.Θ., κατόπιν της θετικής εισήγησης του Ι.Ε.Π.. Λειτουργεί υπό το συντονισμό και την καθοδήγηση του Σχολικού Συμβούλου Φιλολόγων Βοιωτίας Ευστράτιου Μαϊστρέλλη και συμμετέχουν 19 σχολεία της ΔΔΕ Βοιωτίας.Στόχος μας είναι, αφού μελετήσουμε με τους/τις μαθητές/τριες μας το χώρο ή το μνημείο ή το μουσείο που επιλέξαμε, να προχωρήσουμε στο σχεδιασμό και την παραγωγή εκπαιδευτικού υλικού με ποικίλες δραστηριότητες βιωματικού τύπου, ώστε να καθίσταται γόνιμη και δημιουργική μια διδακτική επίσκεψη στο συγκεκριμένο χώρο.Το ΕΕΕΕΚ Λιβαδειάς "υιοθέτησε" το Λιοντάρι, το Αρχαιολογικό Μουσείο και το Αρχαίο Θέατρο της Χαιρώνειας.Μπορείτε να κατεβάσετε όλο το πρόγραμμα για τη Χαιρώνεια από ΕΔΩκαι να δείτε όλα τα εκπαιδευτικά προγράμματα του ΔΙΚΤΥΟΥ ΤΟΠΙΚΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ από ΕΔΩ

4ο ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ 3ου ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΟΥ ΚΥΚΛΟΥ 2016-2017 – Πανελλήνια Επιστημονική Ένωση Διευθυντών Σχολικών Μονάδων Π.Ε.

Δηλώσεις συμμετοχής μέχρι και την Πέμπτη 30-03-2017, στην ηλεκτρονική διεύθυνση: https://form.jotformeu.com/70796465848374Για περισσότερες πληροφορίες:www.panenosi.gr, Τηλέμαχος Κουντούρης 6939415171 και Νικόλαος Μακεδών 6972093097.

Απέχουν και σήμερα από τους πλειστηριασμούς οι συμβολαιογράφοι

Απέχουν και σήμερα από τους πλειστηριασμούς οι συμβολαιογράφοι. Η αποχή αφορά την πρώτη κατοικία με επισπεύδοντες τις Τράπεζες, το ελληνικό Δημόσιο, τα ασφαλιστικά ταμεία και τους ΟΤΑ. Κατ’ εξαίρεση θα διεξάγονται πλειστηριασμοί κατόπιν αδείας από τους Συλλόγους ή την συντονιστική επιτροπή των Συμβολαιογραφικών Συλλόγων Ελλάδος, σύμφωνα με τις αποφάσεις της συντονιστικής επιτροπής. «Αδικαιολόγητα στοχοποιείται ο Έλληνας συμβολαιογράφος κατά τη διεξαγωγή εκείνων των πλειστηριασμών που καμία σχέση δεν έχουν με πλειστηριασμό της πρώτης και μοναδικής κατοικίας των συμπολιτών μας» αναφέρεται στην ανακοίνωση. Επίσης, αναφέρεται στην εν λόγω ανακοίνωση, ότι μετά από μήνες αποχής, παρατηρείται ότι «η διενέργεια των υπολοίπων πλειστηριασμών οι οποίοι δεν έχουν καμία σχέση με πλειστηριασμούς κατοικίας, σε ορισμένα Ειρηνοδικεία της χώρας είναι αδύνατη λόγω αντιδράσεων μερίδας συμπολιτών μας», ενώ επιπρόσθετα είναι γνωστό ότι «αρκετοί συμπολίτες μας που αντιμετωπίζουν το πρόβλημα της απώλειας της πρώτης και μοναδικής κατοικίας τους, δεν εξαντλούν το σύνολο των δυνατοτήτων προστασίας τους που τους παρέχουν οι ισχύουσες σήμερα διατάξεις». Στη Θεσσαλονίκη, στις 15:30 μέλη του Συντονισμού Συλλογικοτήτων ενάντια στους πλειστηριασμούς θα συγκεντρωθούν έξω από τα δικαστήρια.

Μόλις 120.000 πολίτες πληρώνουν το 30% των φόρων. Στα 16 δισ. η φοροδιαφυγή

Στο δυσθεώρητο ποσό των 16 δισ. ευρώ φτάνουν οι απώλειες του κράτους από τη φοροδιαφυγή ενώ μόλις το 1,6% των φορολογούμενων πληρώνει σχεδόν το 30% των φόρων. Τα στοιχεία έρευνας της διαΝΕΟσις, που παρουσιάζει η «Καθημερινή» είναι αποκαλυπτικά για το μέγεθος της φοροδιαφυγής αλλά και για την κατανομή των φόρων που πληρώνονται στο κράτος. Χαρακτηριστικό είναι ότι μόλις 120.000 πολίτες πληρώνουν το 29,5% του συνόλου του φόρου εισοδήματος φυσικών προσώπων που εισπράττει το κράτος. Πρόκειται για πολίτες με εισοδήματα 42.000 ευρώ και άνω και αποτελούν το 1,6% των φορολογούμενων, σύμφωνα με δεδομένα από το 2014. Από τη μελέτη προκύπτει επίσης ότι το Δημόσιο χάνει ετησίως έως και 16 δισεκατομμύρια ευρώ λόγω της φοροδιαφυγής, ποσό το οποίο αποτελεί το 32% των συνολικών ετήσιων εσόδων του κράτους. Ως αιτίες της φοροδιαφυγής επισημαίνονται η αναποτελεσματικότητα του φοροεισπρακτικού μηχανισμού, η υπερφορολόγηση, η πολυνομία, οι χιλιάδες νόμοι, αποφάσεις και εγκύκλιοι. Σύμφωνα με την έκθεση, οι βασικοί παράγοντες που συντελούν στην εμφάνιση και στην εξέλιξη της φοροδιαφυγής θα πρέπει να αναζητηθούν στην φορολογική πολιτική και στο πολιτικό περιβάλλον της χώρας εν γένει. Σύμφωνα μάλιστα με τα ευρήματα, οι άγαμοι είναι αυτοί που φαίνεται να φοροδιαφεύγουν λιγότερο σε σύγκριση με τους έγγαμους.

Πώς θα αμειφθούν όσοι εργαστούν την αργία της 25ης Μαρτίου

Η ΓΣΕΕ με ανακοίνωση της ενημερώνει τους μισθωτούς του ιδιωτικού τομέα ότι σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία την 25η Μαρτίου, ως ημέρα υποχρεωτικής αργίας, απαγορεύεται η απασχόληση των εργαζομένων και η λειτουργία των επιχειρήσεων, εκτός από εκείνες που νόμιμα λειτουργούν Κυριακές και αργίες. Ειδικότερα, φέτος που η 25η Μαρτίου συμπίπτει με ημέρα Σάββατο η ΓΣΕΕ στην ενημέρωση της αναφέρει ότι ισχύει: α) Για τις επιχειρήσεις που δεν λειτουργούν: 1) Όσοι εργάζονται με πενθήμερο, αμείβονται με ημερομίσθιο και δεν θα απασχοληθούν το Σάββατο 25 Μαρτίου 2017, θα πρέπει να λάβουν ένα ημερομίσθιο επιπλέον. 2) Οι εργαζόμενοι που αμείβονται με μισθό και δεν θα απασχοληθούν το Σάββατο 25 Μαρτίου 2017, λόγω συστήματος πενθήμερης εργασίας, δεν δικαιούνται να λάβουν τίποτα πέραν του μηνιαίου μισθού τους. Επί συστήματος εξαήμερης απασχόλησης, όσοι εργαζόμενοι αμείβονται με ημερομίσθιο και δεν απασχοληθούν στις 25 Μαρτίου 2017, θα λάβουν κανονικά το αναλογούν ημερομίσθιο, (6 ημερομίσθια συνολικά την εβδομάδα), ενώ οι αμειβόμενοι με μισθό δεν δικαιούνται άλλης αμοιβής πέραν του μισθού τους. β) Για τις επιχειρήσεις που νόμιμα λειτουργούν: Οι εργαζόμενοι που θα απασχοληθούν δικαιούνται: 1) αν αμείβονται με ημερομίσθιο, το σύνηθες καταβαλλόμενο ημερομίσθιό τους και προσαύξηση 75% που θα υπολογισθεί στο νόμιμο ωρομίσθιό τους για όσες ώρες απασχοληθούν. 2) στην περίπτωση που οι εργαζόμενοι αμείβονται με μηνιαίο μισθό: α) αν πρόκειται για επιχειρήσεις που αργούν κατά τις Κυριακές και ημέρες αργίας και εκτάκτως θα λειτουργήσουν την 25η Μαρτίου, οφείλεται το 1/25 του συνήθως καταβαλλομένου μισθού τους και επιπλέον προσαύξηση 75% επί του νόμιμου ημερομισθίου για όσες ώρες απασχοληθούν. β) αν πρόκειται για επιχειρήσεις που λειτουργούν νόμιμα κατά τις Κυριακές και τις λοιπές απ' το νόμο αργίες, οφείλεται μόνον προσαύξηση 75%, που υπολογίζεται στο 1/25 του νομίμου ημερομισθίου τους για όσες ώρες απασχοληθούν. Σε περίπτωση που ισχύουν ευνοϊκότεροι όροι (πχ από ΣΣΕ, Κανονισμό Εργασίας, επιχειρησιακή συνήθεια ή έθιμο) ως προς τις προσαυξήσεις της αμοιβής για την εργασία σε ημέρα υποχρεωτικής αργίας ή Κυριακής, αυτοί υπερισχύουν. Tέλος, η ΓΣΕΕ επισημαίνει στην ανακοίνωση της ότι ο συμψηφισμός ημέρας οφειλόμενης ανάπαυσης (ρεπό), με ημέρα υποχρεωτικής αργίας δεν είναι νόμιμος.

Πανελλήνιες 2017: Επαναληπτικές Πανελλαδικές και Βάσεις 2017

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ 2017: Τον Σεπτέμβριο οι επαναληπτικές πανελλαδικές εξετάσεις Το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων αποφάσισε τη διεξαγωγή επαναληπτικών πανελλαδικών εξετάσεων τον Σεπτέμβριο για όσους/ες υποψήφιους/ες δεν μπορέσουν να συμμετάσχουν στις...

Εσπευσμένα στις Βρυξέλλες ο Σταθάκης. Η ΔΕΗ το κερασάκι της διαπραγμάτευσης

Το ξεπούλημα των λιγνιτικών και υδροηλεκτρικών μονάδων της ΔΕΗ είναι ο ωμός εκβιασμός των δανειστών προκειμένου να «κλείσει» η αξιολόγηση ώστε η χώρα να λάβει μια ακόμη δόση δανεικών για να ξεπληρώσει παλαιότερα δάνεια τα οποία λήγουν μέσα στον Ιούλη. Η εσπευσμένη μετάβαση στις Βρυξέλλες του υπουργού περιβάλλοντος και ενέργειας Γιώργου Σταθάκη προκειμένου να συμμετάσχει στην ελληνική διαπραγματευτική ομάδα για το κλείσιμο της αξιολόγησης έρχεται να επιβεβαιώσει τις πληροφορίες οι οποίες καθ όλη την διάρκεια της διαπραγμάτευσης κάνουν λόγο για τις παρασκηνιακές απαιτήσεις των δανειστών σχετικά με τη ΔΕΗ. Σύμφωνα με αυτές τις πληροφορίες οι «θεσμοί» απαιτούν από την κυβέρνηση να ορίσει οδικό χάρτη (πρόσληψη Συμβούλων που θα αποτιμήσουν τα περιουσιακά στοιχεία) και μέχρι τον Σεπτέμβρη να προχωρήσει στο ξεπούλημα μονάδων (υδροηλεκτρικών και λιγνιτικκών) που συμβάλουν στο 40% της συνολικής παραγωγής της ΔΕΗ. Γίνεται λοιπόν για μια ακόμη φορά φανερό ότι ο απώτερος στόχος των δανειστών είναι το πλιάτσικο των όσων ακόμη «τιμαλφών» έχουν απομείνει υπό τον έλεγχο του ελληνικού δημοσίου. Μετά το ξεπούλημα των περιφερειακών (κερδοφόρων) αεροδρομίων από το ελληνικό δημόσιο στο γερμανικό και των σιδηροδρόμων (από το ελληνικό δημόσιο στο Ιταλικό) ήρθε η σειρά των παραγωγικών μονάδων της ΔΕΗ να αλλάξουν χέρια αφαιρώντας από τη χώρα δυνατότητες για την ανασυγκρότησή της. Ετσι, μαζί με ένα ακόμη τσεκούρωμα συντάξεων και μια ακόμη μεγαλύτερη …ελαστικότητα στην εργασιακή ζούγκλα που μαζί με το ψαλίδισμα των δημόσιων δαπανών για υγεία και παιδεία αποφέρουν ρευστό για τα σεντούκια των δανειστών, οι εντιμότατοι εταίροι είναι έτοιμοι να αρπάξουν τζάμπα δημόσια περιουσία (νερά και λιγνίτη) καθώς και υποδομές αξίας δισεκατομμυρίων που έχουν καταβάλει γενιές Ελλήνων φορολογουμένων. Την ίδια στιγμή και ενώ η λεηλασία της χώρας συνεχίζεται απρόσκοπτα οδηγώντας την βαθύτερα στην κρίση και το αδιέξοδο κυβέρνηση και αξιωματική αντιπολίτευση αποφεύγουν να μιλήσουν για την ταμπακιέρα του ολοκληρωτικού ξεπουλήματος και μάχονται μεταξύ τους για το ποιος είναι ικανότερος να το φέρει καλύτερα ταχύτερα και με τις λιγότερες κοινωνικές αντιδράσεις σε πέρας… topontiki

Συντάξεις στο Δημόσιο: Οι 10 κατηγορίες που μπορούν να συνταξιοδοτηθούν πριν από τα 60

Περισσότεροι από 50.000 ασφαλισμένοι στο Δημόσιο μπορούν να συνταξιοδοτηθούν μέσα στο 2017 έως και το 2021 χωρίς να χρειαστεί να συμπληρώσουν τα ανώτατα νέα προβλεπόμενα από τον νόμο όρια ηλικίας, δηλαδή τα 62 ή τα 67 έτη. Τυχεροί θεωρούνται όσοι έχουν συμπληρώσει 25 έτη ασφάλισης ως το 2012 ή 35 χρόνια ασφάλισης και έχουν θεμελιώσει ηλικιακό όριο στην 25ετία. Σύμφωνα με τις διατάξεις του νόμου ,δέκα κατηγορίες δημοσίων υπαλλήλων μπορούν να κάνουν χρήση των ευνοϊκών διατάξεων και να αξιοποιήσουν την ευκαιρία που έχουν ώστε να συνταξιοδοτηθούν ,χωρίς να περιμένουν έως και τα 67 έτη. Οι διατάξεις ισχύουν ανάλογα με την ημερομηνία πρόσληψης ,δηλαδή εάν ο δημόσιος υπάλληλος έχει προσληφθεί πριν το 1983 ή μετά το 1983. Να σημειωθεί ότι οι γυναίκες δημόσιοι ,που είναι μητέρες ανηλίκων τέκνων μπορούν ακόμη και στην ηλικία των 51 ετών να βγουν στη σύνταξη όσες ασφαλισμένες εάν «έπιασαν» 25ετία μέχρι το τέλος του 2010 και είχαν συμπληρώσει το όριο ηλικίας των 50 ετών έως τις 18 Αυγούστου 2015. Αντιστοίχως μπορούν να συνταξιοδοτηθούν και άνδες δημόσιοι υπάλληλοι με ανήλικο τέκνο που είχαν 25ετία (με πλασματικά έτη ) το 2011 και στις 18/8/2015,που άλλαξε ο ασφαλιστικός νόμος είχαν κλείσει το 52ο έτος. Οι δημόσιοι υπάλληλοι μπορούν να συνταξιοδοτηθούν: Πρόσληψη πριν από το 1983: 1. Με 35 έτη ασφάλισης από 19/8/2015 και μετά, βγαίνουν με το όριο ηλικίας που ισχύει τη χρονιά που συμπληρώνουν και το 58ο έτος. Για παράδειγμα, με 35ετία το 2017 σύνταξη στα 59,6. 2. Γυναίκες με 25ετία ως το 2010: Βγαίνουν με πλήρη στα 60 και μειωμένη στα 55. Αν η ηλικία των 55 έχει συμπληρωθεί μετά τις 19/8/2015, τότε τα όρια ηλικίας για μειωμένη ανέρχονται στα 60,2 το 2017. Για πλήρη σύνταξη θα, 60ό έτος συμπληρωμένο το 2017, σύνταξη στα 62,8. 3. Γυναίκες με ανήλικο παιδί στη 15ετία. Συνταξιοδοτούνται όταν συμπληρώσουν 24,6 έτη υπηρεσίας χωρίς όριο ηλικίας. Οι περισσότερες αυτής της κατηγορίας έχουν θεμελιωμένο δικαίωμα και αποχωρούν οποτεδήποτε. Πρόσληψη μετά το 1983 με 25ετία ως το 2010 4. Άνδρες και γυναίκες με 25ετία ως το 2010 και συνολικό χρόνο 37 έτη συνταξιοδοτούνται συνταξιοδοτηθεί στα 57,8. 5. Άνδρες και γυναίκες με 25ετία ως το 2010 και συνολικά 35 χρόνια ασφάλισης συνταξιοδοτύνται στα 59,6 κατά την τρέχουσα χρονιά. 6. Μητέρες με ανήλικο τέκνο και 25ετία ως το 2010 συνταξιοδοτούνται στα58,5 το 2017. Πρόσληψη μετά το 1983 με 25ετία το 2011 και το 2012 7.Με 25ετία το 2011 κατοχυρώνουν το 58ο έτος και χρειάζονται συνολικά 36 έτη στη συνταξιοδότηση. Στα 36 έτη συνυπολογίζονται μέχρι 4 πλασματικά και επιπλέον 1 έτος για ένα παιδί, 2 για το δεύτερο και 2 για το τρίτο και κάθε επόμενο αλλά ο πλασματικός χρόνος δεν μπορεί να υπερβαίνει τα 5 έτη. 8. Με 25ετία το 2012 κατοχυρώνουν το 59ο έτος με 37 έτη συνολικά. Το όριο ηλικίας από τις 19/8 και μετά αυξάνεται κατά 4 ή 5 μήνες κάθε χρόνο και καθορίζεται όταν οι ασφαλισμένοι έχουν και τα 59 και τα 37 έτη.. 9. Με 25ετία το 2012, τα όρια ηλικίας για μειωμένη και πλήρη σύνταξη είναι 58 και 63 ετών.Ένας ασφαλισμένος με 31 έτη το 2017 και ηλικία 58 ετών μπορεί να πάρει μειωμένη στα 61,5. 10. Γονείς με ανήλικο τέκνο και με 25ετία τα έτη 2011 και 2012. Είχαν όριο ηλικίας για σύνταξη τα 52 και τα 55. Εάν συμπληρώσουν αυτές τις ηλικίες το2017,συνταξιοδοτούνται σε ηλικίες από 55 ως 59,5 ετών. enikonomia

Πώς θα γίνονται οι κατασχέσεις και οι πλειστηριασμοί για χρέη σε εφορία και τράπεζες

Εξπρές και πολλαπλές κατασχέσεις σε ίδια κινητά και ακίνητα περιουσιακά στοιχεία για όσους χρωστούν στο Δημόσιο, σε ιδιώτες και τις τράπεζες και πλειστηριασμοί ακινήτων με τιμή εκκίνησης η οποία είναι διαφορετική αν ο οφειλέτης χρωστά στο Δημόσιο και διαφορετική αν έχει οφειλές προς τις τράπεζες είναι ορισμένες από τις ανατροπές που που έχει φέρει η ενεργοποίηση του ν. 4331/2015 με τον οποίο τροποποιήθηκαν οι διατάξεις του Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας. Οι διαδικασίες για τις κατασχέσεις και τους πλειστηριασμούς επιταχύνονται, ενώ περιορίζονται στα απολύτως απαραίτητα για τη διαβίωση του οφειλέτη και της οικογένειάς του τα περιουσιακά στοιχεία που δεν μπορούν να κατασχεθούν και να βγουν στο σφυρί. Οι αλλαγές στις κατασχέσεις και πλειστηριασμούς περιουσιακών στοιχείων για χρέη προς τις τράπεζες, προς ιδιώτες και το Δημόσιο κωδικοποιούνται με εγκύκλιο του διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων Γ. Πιτσιλή. Ειδικότερα: [1] Πλειστηριασμοί ακινήτων: Με βάση την αντικειμενική αξία και όχι την εμπορική, η οποία στις περισσότερες περιπτώσεις είναι σημαντικά χαμηλότερη, εξακολουθεί να προσδιορίζεται η τιμή εκκίνησης κατά τους πλειστηριασμούς ακινήτων για ληξιπρόθεσμα χρέη προς το Δημόσιο. Αντιθέτως, για πλειστηριασμούς που πραγματοποιούνται για ληξιπρόθεσμα χρέη προς τις τράπεζες η τιμή εκκίνησης προσδιορίζεται πλέον με βάση την εμπορική αξία, δηλαδή σε σημαντικά χαμηλότερα επίπεδα στις περισσότερες των περιπτώσεων. Συγκεκριμένα τα κατασχεμένα ακίνητα πλέον εκτιμώνται με βάση την εμπορική αξία αυτών κατά το χρόνο της κατάσχεσης, η οποία ορίζεται και ως τιμή πρώτης προσφοράς. Πριν την αλλαγή αυτή, ίσχυε η κατ' εκτίμηση αξία από το δικαστικό επιμελητή ή τον προσληφθέντα πραγματογνώμονα, η οποία δεν μπορούσε να είναι μικρότερη της αντικειμενικής αξίας. Ο προσδιορισμός της τιμής πρώτης προσφοράς γινόταν στα 2/3 της εκτιμηθείσας αξίας ή στην αντικειμενική. [2] Πολλαπλές κατασχέσεις: Συγκεκριμένα επιτρέπονται πλέον πολλαπλές κατασχέσεις επί του ιδίου πράγματος (κινητού ή ακινήτου), σε αντίθεση με τις μέχρι σήμερα ισχύουσες ρυθμίσεις. Στην περίπτωση αυτή οι εκτελεστικές διαδικασίες βαίνουν παράλληλα και σταματάνε όταν γίνει η πρώτη κατακύρωση. [3] Κατάσχεση στα χέρια μεσεγγυούχου: Το Δημόσιο μπορεί να κατάσχει κινητά πράγματα που μπορεί να έχει ο μεσεγγυούχος (π.χ. κοσμήματα, πίνακες) [4] Δικαίωμα κατάσχεσης: Δημόσιο, τράπεζες και ιδιώτες μπορούν να κατάσχουν περιουσιακά στοιχεία του οφειλέτη. Για παράδειγμα εάν ο οφειλέτης έχει μόνο ένα σπίτι, μπορούν να το διεκδικήσουν την ίδια στιγμή, τόσο το δημόσιο όσο και οι τράπεζες ή οι υπόλοιποι ιδιώτες πιστωτές. [5] Διεκδίκηση απαιτήσεων: Το δημόσιο χάνει τη σειρά του, στην διεκδίκηση περιουσιακών στοιχείων των πτωχευμένων επιχειρήσεων. Συγκεκριμένα καταργούνται τα προνόμια του δημοσίου, των εργαζομένων και των ασφαλιστικών ταμείων στην ικανοποίηση των απαιτήσεών του δημοσίου τομέα, έναντι των απαιτήσεων των τραπεζών (ειδικά προνόμια).Όλοι οι πιστωτές να έχουν ίσα δικαιώματα απέναντι στον οφειλέτη. [6] Ακατάσχετα: Καταργούνται κατηγορίες ακατασχέτων του Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας. Εξαιρούνται πλέον από την κατάσχεση, μόνον τα πράγματα που είναι απολύτως απαραίτητα για τις στοιχειώδεις ανάγκες διαβίωσης του οφειλέτη και της οικογένειάς του και, προκειμένου για πρόσωπα που με την προσωπική τους εργασία αποκτούν όσα τους χρειάζονται για να ζήσουν, τα πράγματα τα οποία είναι απαραίτητα για την εργασία τους. Συγκεκριμένα από την κατάσχεση εξαιρούνται είδη προσωπικής χρήσης του οφειλέτη όπως ρούχα, παπούτσια και σεντόνια. Σε ότι αφορά τα έπιπλα δεν κατάσχονται μόνο εκείνα που είναι απαραίτητα για την διαβίωση του οφειλέτη. Επίσης δεν κατάσχονται εργαλεία τα οποία προορίζονται για την άσκηση του επαγγέλματος του οφειλέτη. [7] Διαδικασία πλειστηριασμού: Θεσπίζεται διαφορετικός τρόπος πλειοδοσίας (αναβάθμιση γραπτών προσφορών). Ο πλειστηριασμός γίνεται μόνο με γραπτές σφραγισμένες προσφορές, ενώ οι προφορικές προσφορές υποβάλλονται μόνο αν οι γραπτές προσφορές είναι ίσες. [8] Πλειστηριασμοί 11 μήνες το χρόνο: Μειώνεται το χρονικό διάστημα κατά το οποίο δεν μπορεί να διεξαχθεί πλειστηριασμός ή αναπλειστηριασμός, από 1 έως 31 Αυγούστου, αντί από 1 Αυγούστου έως 15 Σεπτεμβρίου όπως ίσχυε, εκτός αν πρόκειται για πράγματα που μπορεί να υποστούν φθορά, καθώς και όταν πρόκειται για πλειστηριασμό πλοίων ή αεροσκαφών. [9] Αρση τραπεζικού απορρήτου: Το Δημόσιο, οι τράπεζες και οι επιχειρήσεις θα μπορούν να ζητούν την άρση του τραπεζικού απορρήτου του οφειλέτη και να δεσμεύσουν ποσό ισόποσο με το χρέος ή μετοχές αντίστοιχης αξίας. [10] Εγγυοδοσία: Προβλέπεται η κατάθεση από κάθε πλειοδότη εγγυοδοσίας ίσης με το 30% (αντί του 100 % αυτής που ίσχυε) της τιμής της πρώτης προσφοράς. [11] Διαδικασίες εξπρές: Επιταχύνονται οι χρόνοι (έως 50%) και απλοποιούνται οι διαδικασίες πλειστηριασμού σε βάρος οφειλετών. Η ημέρα του πλειστηριασμού ορίζεται υποχρεωτικά στην κατασχετήρια έκθεση 7 μήνες από την ημέρα περάτωσης της κατάσχεσης και όχι πάντως μετά την παρέλευση 8 μηνών [12] Διαδικασία κατάσχεσης: Η διαδικασία της κατάσχεσης ολοκληρώνεται σε πέντε ημέρες από την κοινοποίηση της κατάσχεσης κινητών και ακίνητων στον οφειλέτη, από 8 που ίσχυε. Μάλιστα για τις κατασχέσεις που διενεργεί το Δημόσιο προβλέπεται ότι αντίγραφο της έκθεσης κατασχέσεις ακινήτων παραδίδεται άμεσα με την κατάσχεση στον οφειλέτη ή εντός 4άρων ημερών από την ημέρα της κατάσχεσης. Υποχρεωτικά θα αναγράφεται και ο αριθμός φορολογικού μητρώου (ΑΦΜ) του οφειλέτη και τους επισπεύδοντος στην κατασχετήρια έκθεση. [13] Ηλεκτρονική δημοσίευση πλειστηριασμών: Καθιερώνεται διαδικτυακή δημοσίευση, μέσα από την ιστοσελίδα δημοσιεύσεων πλειστηριασμών (deltio.tnomik.gr) του Δελτίου Δικαστικών Δημοσιεύσεων του Τομέα Ασφάλισης Νομικών του Ενιαίου Ταμείου Ανεξάρτητα Απασχολούμενων, με επιμέλεια του δικαστικού επιμελητή. imerisia

Ο.Λ.Τ.Ε.Ε.: Στάση Εργασίας στις 22-3-2017

Ο.Λ.Τ.Ε.Ε. - ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥΑθήνα, 20-3-2017Αριθμ. Δ.Τ.: 026Στάση Εργασίας στις 22-3-2017Η Ο.Λ.Τ.Ε.Ε. αλληλέγγυα μετις κινητοποιήσεις των μαθητώνθα πραγματοποιήσει στάση εργασίας τηνΤετάρτη 22-3-2017 , 12:00-14:00 για τον πρωινό κύκλο και 14:00-16:00 για τον απογευματινό κύκλο, για τη διευκόλυνση των μαθητών και των εκπαιδευτικών που θα συμμετάσχουν στα συλλαλητήριαΚαλούμε τα μέλη μας να εκφράσουν με την παρουσία τους τιςθέσειςμας:·Επαναφορά των επαναληπτικών πανελλαδικών εξετάσεων. ·Αύξηση των ποσοστών πρόσβασης στη Τριτοβάθμια Εκπαίδευση για τους μαθητές των ΕΠΑ.Λ..·Όχι στην κοινήΑ΄ Λυκείου.·Αυθύπαρκτο 3ετές Λύκειο της Τ.Ε.Ε. που θα παρέχει Πτυχίο Ειδικότητας και Απολυτήριο ισότιμο του Γενικού Λυκείου.·Διατήρηση της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης στη ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΤΥΠΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ του Υπουργείου Παιδείας.·Όχι στις συγχωνεύσεις ειδικοτήτων, τομέων και σχολικών μονάδων της Τ.Ε.Ε. που στοχεύουν στη συρρίκνωση της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης.ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΜΠΟΡΟΥΜΕ να τους ΧΑΛΑΣΟΥΜΕ τα ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΙΚΑ ΣΧΕΔΙΑ που έχουν στο στόχαστρο την Τ.Ε.Ε., τους Μαθητές και τους Εκπαιδευτικούς της.ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΙ ΣΤΑΜΑΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣΓια το Διοικητικό Συμβούλιο της Ο.Λ.Τ.Ε.Ε.Ο Πρόεδρος Νικόλαος Σεκεριάδης Ο Γενικός Γραμματέας Παλαιολόγος Δούρος

Π.Δ.Ε. ΣΤΕΡΕΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ: Τροποποίηση αποφάσεων Αναγνώρισης προϋπηρεσίας αναπληρωτών Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π. για μισθολογική εξέλιξη

Τροποποίηση αποφάσεων Αναγνώρισης προϋπηρεσίας αναπληρωτών Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΕΕΠ) και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (ΕΒΠ) για μισθολογική εξέλιξη, σύμφωνα με το Ν.4354/2015 ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ

Στο σφυρί οι περιουσίες των οφειλετών. Αυστηρότερα τα κριτήρια κατασχέσεων

Αυστηρότερες και ταχύτερες διαδικασίες για τη διενέργεια κατασχέσεων και πλειστηριασμών σε περιουσιακά στοιχεία χιλιάδων οφειλετών των τραπεζών, του λοιπού ιδιωτικού τομέα και του Δημοσίου προβλέπουν οι διατάξεις του νέου Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας και του Κώδικα Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων, όπως διαμορφώθηκαν από την 1η Ιανουαρίου 2016 με την εφαρμογή του «μνημονιακού νόμου» 4335/2015. Ακόμη και κινητά πράγματα από την προσωπική περιουσία των οφειλετών, όπως βιβλία, μουσικά όργανα, εργαλεία τέχνης που προορίζονται για την επιστημονική ή καλλιτεχνική και γενικότερα την πνευματική μόρφωση και ανάπτυξη των ιδίων και των οικογενειών τους επιτρέπεται πλέον να κατάσχονται για χρέη προς τις τράπεζες και προς ιδιώτες, ενώ με τις παλαιότερες διατάξεις θεωρούνταν ακατάσχετα! Ως μόνα ακατάσχετα από τις τράπεζες και τους λοιπούς ιδιώτες πιστωτές θεωρούνται πλέον τα κινητά πράγματα τα οποία είναι απολύτως αναγκαία για τη στοιχειώδη διαβίωση του οφειλέτη, όπως τα ρούχα, τα κλινισκεπάσματα και τα έπιπλα! Αντιθέτως, ως ακατάσχετα από το Δημόσιο εξακολουθούν να θεωρούνται, εκτός από τα απολύτως αναγκαία για τη στοιχειώδη διαβίωση του οφειλέτη, τα ποσά των μισθών και των συντάξεων μέχρι το όριο των 1.000 ευρώ το μήνα και μέχρι το 50% του ποσού πάνω από τα 1.000 και μέχρι τα 1.500 ευρώ, καθώς επίσης και οι καταθέσεις μέχρι του ποσού των 1.250 ευρώ. Επιπλέον, με το νέο καθεστώς που προβλέπει ο ν. 4335/2015, από την 1η-1-2016 επιτρέπονται κατασχέσεις καταθέσεων και μετοχών τις οποίες κατέχουν οφειλέτες μη εξυπηρετούμενων τραπεζικών και λοιπών δανείων. Συγκεκριμένα, σε κάθε περίπτωση ληξιπρόθεσμου δανειακού χρέους προς τράπεζα ή ιδιώτη το απόρρητο των τραπεζικών καταθέσεων και των μετοχών του οφειλέτη αίρεται έναντι του πιστωτή. Η άρση του απορρήτου ισχύει μόνο μέχρι το χρηματικό ποσό που απαιτείται για την ικανοποίηση του δανειστή. Ο ν. 4335/2015 καθιέρωσε εξάλλου επαχθέστερο καθεστώς πλειστηριασμών για τους οφειλέτες των τραπεζικών και λοιπών ιδιωτικών χρεών. Συγκεκριμένα, ο νόμος αυτός προβλέπει ότι για πλειστηριασμούς ακινήτων που πραγματοποιούνται προκειμένου να εισπραχθούν ληξιπρόθεσμα χρέη προς τις τράπεζες ή προς ιδιώτες η τιμή εκκίνησης προσδιορίζεται πλέον με βάση τις εμπορικές αξίες των ακινήτων κι όχι με βάση τις αντικειμενικές τιμές τους. Δηλαδή τα ακίνητα των οφειλετών μπορούν σε αυτές τις περιπτώσεις να εκποιούνται έναντι πινακίου φακής! Αντιθέτως, για τα ληξιπρόθεσμα χρέη προς το Δημόσιο οι πλειστηριασμοί των ακινήτων των οφειλετών μπορούν να ξεκινούν με τιμές εκκίνησης οι οποίες εξακολουθούν να προσδιορίζονται με βάση τις αντικειμενικές αξίες των ακινήτων που αυτή τη στιγμή στις περισσότερες περιοχές της χώρας είναι υψηλότερες των εμπορικών τιμών τους. Οι παραπάνω βασικές αλλαγές στις διατάξεις του Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας και τα όσα διαφορετικά ορίζει σε ορισμένες περιπτώσεις ο Κώδικας Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων παρουσιάζονται αναλυτικά σε διευκρινιστική εγκύκλιο που εξέδωσε ο διοικητής της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων Γ. Πιτσιλής και απέστειλε πρόσφατα σε όλες τις ΔΟΥ της χώρας. Αξίζει πάντως να σημειωθεί ότι η εγκύκλιος εκδόθηκε από τον κ. Πιτσιλή με καθυστέρηση τουλάχιστον ενός έτους και τριών μηνών από την ημερομηνία έναρξης εφαρμογής των διατάξεων του συγκεκριμένου νόμου (1η-1-2016)! Αναλυτικά, οι πιο σημαντικές αλλαγές στις διαδικασίες κατασχέσεων και πλειστηριασμών που επήλθαν από την 1η-1-2016 με το ν. 4335/2015 είναι οι ακόλουθες: 1) Τα κατασχεμένα ακίνητα πλέον εκτιμώνται με βάση την εμπορική αξία αυτών κατά το χρόνο της κατάσχεσης. Η αξία αυτή ορίζεται και ως τιμή πρώτης προσφοράς. Πριν επέλθει η τροποποίηση αυτή ίσχυε η κατ’ εκτίμηση αξία από το δικαστικό επιμελητή ή τον προσληφθέντα πραγματογνώμονα, η οποία δεν μπορούσε να υπολείπεται της αντικειμενικής αξίας, και ο προσδιορισμός της τιμής πρώτης προσφοράς γινόταν στα 2/3 της εκτιμηθείσας αξίας ή στην αντικειμενική αξία αντίστοιχα. Ωστόσο, ειδικά για τα ληξιπρόθεσμα χρέη προς το Δημόσιο ισχύουν οι διατάξεις του Κώδικα Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων σύμφωνα με τις οποίες: * Ο προσδιορισμός της αξίας των ακινήτων που έχουν κατασχεθεί και πρόκειται να βγουν σε πλειστηριασμό γίνεται κατ’ εκτίμηση του κατασχόντα ή του πραγματογνώμονα εάν η εκτίμηση αυτών απαιτεί ειδικές γνώσεις και ο προσδιορισμός της τιμής πρώτης προσφοράς επιτρέπεται να γίνει στο μισό της εκτιμηθείσας αξίας ή μέχρι και τα 4/5 αυτής ανάλογα με το ύψος της οφειλής. * Ειδικά δε για τα ακίνητα που βρίσκονται σε περιοχή όπου ισχύει το σύστημα του αντικειμενικού προσδιορισμού της αξίας των ακινήτων για τον υπολογισμό του φόρου μεταβίβασης, η τιμή πρώτης προσφοράς δεν μπορεί να υπολείπεται της αξίας αυτής, όπως ισχύει κατά το χρόνο επιβολής της κατάσχεσης ή κατά το χρόνο έκδοσης του προγράμματος πλειστηριασμού αντίστοιχα. 2) Καταργήθηκαν κατηγορίες ακατάσχετων με αποτέλεσμα να εξαιρούνται πλέον από την κατάσχεση για χρέη προς τις τράπεζες και τον λοιπό ιδιωτικό τομέα μόνο τα πράγματα που είναι απολύτως απαραίτητα για τις στοιχειώδεις ανάγκες διαβίωσης του οφειλέτη και της οικογένειάς του, και προκειμένου για πρόσωπα που με την προσωπική τους εργασία αποκτούν όσα τους χρειάζονται για να ζήσουν, τα πράγματα τα οποία είναι απαραίτητα για την εργασία τους. Οσον αφορά τα ληξιπρόθεσμα χρέη προς το Δημόσιο, εξακολουθούν να ισχύουν οι διατάξεις του ΚΕΔΕ περί ακατάσχετων. 3) Επήλθε σύντμηση της προθεσμίας για τις αναγγελίες δανειστών με επίδοσή τους στον υπάλληλο του πλειστηριασμού το αργότερο 5 ημέρες πριν από τον πλειστηριασμό (αντί της 15νθήμερης προθεσμίας μετά τον πλειστηριασμό όπως ίσχυε), ενώ μέσα στην ίδια προθεσμία πρέπει να κατατεθούν και τα έγγραφα που αποδεικνύουν την απαίτηση. 4) Το απόρρητο των κάθε μορφής καταθέσεων σε πιστωτικά ιδρύματα, καθώς και των άυλων μετοχών που καταχωρίζονται στο Σύστημα Αϋλων Τίτλων (ΣΑΤ) του Κεντρικού Αποθετηρίου Αξιών δεν ισχύει έναντι του δανειστή που έχει δικαίωμα κατάσχεσης της περιουσίας του δικαιούχου της κατάθεσης ή της μετοχής. Το απόρρητο αίρεται μόνο για το χρηματικό ποσό που απαιτείται για την ικανοποίηση του δανειστή. etypos