Πώς θα γίνονται οι κατασχέσεις και η αναγκαστική εκτέλεση

H εγκύκλιος για τα μέτρα αναγκαστικής εκτέλεσης κωδικοποιεί τις σημαντικότερες μεταβολές που επήλθαν με το νόμο 4335/2015 και δίνει οδηγίες εφαρμογής, προκειμένου οι υπηρεσίες της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων να ενεργούν ενιαία. Αυτό διευκρινίζουν πηγές της ΑΑΔΕ οι οποίες επισημαίνουν σχετικά με την εγκύκλιο ( ΠΟΛ 1041/2017) ότι δεν κοινοποιείται τίποτε νέο. Οι συγκεκριμένες διατάξεις εφαρμόζονται από το καλοκαίρι του 2016, οπότε και εφαρμόστηκε ο 4335/2015, μετά την υπογραφή του σχετικού προεδρικού διατάγματος. Όπως σημειώνουν για την προετοιμασία και την έκδοσή της χρειάστηκε χρόνος, λόγω πολύπλοκων νομικών ζητημάτων. Οι διατάξεις αφορούν στο δίκαιο της (κοινής) αναγκαστικής εκτέλεσης, δηλαδή στις διαφορές, που αναφύονται κατά κύριο λόγο μεταξύ ιδιωτών. Δεν αφορούν στους πλειστηριασμούς από πλευράς Δημοσίου, αλλά σε πλειστηριασμούς τρίτων, στους οποίους, ως γνωστόν, αναγγέλλεται η ΑΑΔΕ. Συνεπώς, οι συγκεκριμένες διατάξεις εφαρμόζονται συμπληρωματικά και για το Δημόσιο, κατά το δίκαιο της διοικητικής εκτέλεσης, σύμφωνα με τον Κώδικα Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων (ΚΕΔΕ), εφόσον δεν αντίκεινται στις διατάξεις αυτού. Στο μέρος, που αφορά στην αναγκαστική είσπραξη οφειλών από το Δημόσιο, δεν έχει επέλθει οποιαδήποτε μεταβολή στις διατάξεις του ΚΕΔΕ. Το ίδιο ισχύει και για τις διατάξεις του ΚΕΔΕ, που θεσπίζουν κατηγορίες ακατασχέτων: Εξακολουθούν να ισχύουν και επιπλέον συμπληρώνονται με τη γενικότερη διάταξη περί ακατασχέτων, που θεσπίστηκε με τις νέες διατάξεις του Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας. Τι είναι η αναγκαστική εκτέλεση Αναγκαστική εκτέλεση είναι η με τη συνδρομή των αρμοδίων κρατικών οργάνων αναγκαστική πραγμάτωση της ουσιαστικής αξίωσης, που είναι ενσωματωμένη σε εκτελεστό τίτλο. Μέσα της αναγκαστικής εκτέλεσης είναι: η αφαίρεση κινητού πράγματος με τη χρήση βίας η αποβολή από το ακίνητο με χρήση βίας η κατάσχεση η προσωπική κράτηση η χρηματική ποινή η αναγκαστική διαχείριση ο βεβαιωτικός όρκος.

Με ανάρτηση στο Twitter ο Ρέγκλινγκ επιβεβαιώνει πως το ΔΝΤ είναι η λύση…

Τον κομβικό ρόλο του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου στο ζήτημα της Ελλάδας επεσήμανε ο επικεφαλής του ESM, Κλάους Ρέγκλινγκ, τονίζοντας πως θα αποτελέσει μέρος της λύσης. Επεσήμανε δε, σε ανάρτησή του στο twitter, πως «ο ESM μπορεί να εξελιχθεί σε έναν οργανισμό ο οποίος θα μοιάζει περισσότερο με το ΔΝΤ», διευκρινίζοντας πως το ΔΝΤ δεν θα διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο σε άλλες ευρωπαϊκές υποθέσεις. Όπως εξήγησε αυτό θα προϋπέθετε την αλλαγή της συνθήκης του ESM και ενδεχομένως αλλαγές και στην συνθήκη της ίδιας της ΕΕ.

Οι Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ θέτουν τα ερωτήματά τους προς τον υπουργό Δικαιοσύνης

Την ανησυχία τους για την προοπτική ίδρυσης πολιτικού φορέα, είτε από στελέχη είτε από τον ίδιο τον αρχηγό της Οργάνωσης «Ελλήνων Συνέλευσις» Αρτέμη Σώρρα, ο οποίος έχει καταδικασθεί και καταζητείται, εκφράζουν με ερώτηση τους προς τον υπουργό Δικαιοσύνης Σταύρο Κοντονή, 20 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ. «Η τακτική της ίδρυσης πολιτικού φορέα, ο οποίος χρησιμοποιείται ως άλλοθι για την εκφορά μισαλλόδοξου και ρατσιστικού λόγου και στον οποίο εγκολπώνονται παράνομες δραστηριότητες, έχει δοκιμαστεί ξανά στη χώρα μας. Ήδη έχουμε ένα κόμμα στο ελληνικό Κοινοβούλιο που ακροβατεί καθημερινά στα όρια της νομιμότητας, ενώ μέλη και υψηλόβαθμα στελέχη του δικάζονται αυτήν την στιγμή για κακουργηματικές πράξεις», τονίζουν χαρακτηριστικά οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ. Ακόμα, υπογραμμίζουν ότι, «μετά τις τελευταίες δικαστικές εξελίξεις και το ένταλμα σύλληψης για τον αρχηγό της οργάνωσης «Ελλήνων Συνέλευσις» Αρτέμη Σώρρα, επανέρχονται τα ερωτήματα σχετικά με τη δράση της εν λόγω οργάνωσης». Όπως αναφέρουν, «η οργάνωση φαίνεται να διαθέτει περί τα 210 γραφεία στην Ελλάδα και περίπου άλλα 10 σε άλλες χώρες του κόσμου και στην ηλεκτρονική της σελίδα εμφανίζεται και σύνδεσμος, που είναι υπό κατασκευή, για τον «πολιτικό φορέα Ελλήνων Συνέλευσις».Την ερώτηση υπογράφουν με τη σειρά, Χρήστος Καραγιαννίδης, Χρήστος Αντωνίου, Στάθης Γιαννακίδης, Θοδωρής Δρίτσας, Γιάννης Θεωνάς, Κατερίνα Ιγγλέζη, Αννέτα Καββαδία, Γιώργος Κυρίτσης, Κωνσταντίνος Μορφίδης, Μάκης Μπαλαούρας, Αριστείδης Μπαλτάς, Χρήστος Μπγιάλας, Γιώργος Πάλλης, Χριστόφορος Παπαδόπουλος, Κωνσταντίνος Παυλίδης, Δημήτρης Ρίζος, Μπέττυ Σκούφα, Ελένη Σταματάκη, Μερόπη Τζούφη και Μαρία Τριανταφύλλου.

Πώς θα ελέγχει η εφορία καταθέσεις και εισοδήματα

Το αυτοματοποιημένο σύστημα διασταυρώσεων μεταξύ πρωτογενών καταθέσεων στις τράπεζες και των εισοδημάτων που δηλώνονται στην εφορία πρόκειται άμεσα να τεθεί σε εφαρμογή από την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων. Το συγκεκριμένο σύστημα έχει ήδη τεθεί σε πιλοτική λειτουργία με επιτυχία και άμεσα αναμένεται να ενισχύσει το οπλοστάσιο της ΑΑΔΕ για την πάταξη της φοροδιαφυγής. Ο «Μεγάλος Αδελφός» της εφορίας θα περνά άμεσα και σε λίγες ώρες από κόσκινο τις καταθέσεις σε συνδυασμό με τις φορολογικές δηλώσεις. Όπως ανακοίνωσε ο πρόεδρος της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων Γιώργος Πιτσιλής ολοκληρώνεται εντός των επομένων ημερών η προτεραιοποίηση των ελέγχων για το έτος 2017 με βάση συγκεκριμένα κριτήρια ανάλυσης κινδύνου ανά ελεγκτική υπηρεσία (ΚΕΦΟΜΕΠ, ΚΕΜΕΕΠ, ΦΑΕ, ΔΟΥ). Σημειώνεται ότι φέτος, όπως προβλέπει η νομοθεσία, το 60% των ελέγχων θα αφορά νέες υποθέσεις, δηλαδή υποθέσεις περιόδου 2012-2016. Στο προσεχές διάστημα θα τεθεί σε λειτουργία η Εφαρμογή Αυτοματοποιημένου Ελέγχου Προσαύξησης Περιουσίας, μέσω της οποίας θα αντλούνται από τους ελεγκτές της ΑΑΔΕ τα πρωτογενή δεδομένα που απέστειλαν τα πιστωτικά ιδρύματα σε ενιαίο κωδικολόγιο. Αυτό φτιάχτηκε από στελέχη της ΑΑΔΕ σε συνεργασία με τα πιστωτικά ιδρύματα. Ήδη, όπως ανέφερε ο πρόεδρος της ΑΑΔΕ, «έχουμε τρέξει το σύστημα σε πιλοτική λειτουργία, από την οποία δεν διαπιστώθηκαν αστοχίες στις παραμέτρους του λογισμικού, οι οποίες λαμβάνουν υπόψη τις συναλλαγές των επενδυτικών προϊόντων μέσω των κινήσεων των καταθετικών λογαριασμών. Εξαιρούνται τα δάνεια απ' όλες αυτές τις κινήσεις». Το αποτέλεσμα των διαφορών που προκύπτουν, όπως εξήγησε ο κ. Πιτσιλής, συνιστά αρχική εκτίμηση ενδεχόμενων διαφορών μεταξύ πρωτογενών καταθέσεων και δηλωθέντων εσόδων και όχι ολοκληρωμένο έλεγχο, που προσδιορίζει ποσό για την έκδοση πράξεων προσδιορισμού φόρων, ενώ ταυτόχρονα η εξατομικευμένη χρήση της εφαρμογής από τους ελεγκτές της Α.Α.Δ.Ε συνιστά ελεγκτικό εργαλείο για την επίσπευση και αρτιότητα των διενεργούμενων ελέγχων. newsbeast

Aνάλυση “Πανελλαδικός προσωρινός πίνακας μεταθέσεων Δ.Ε. 2017”

ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΟΣ ΠΡΟΣΩΡΙΝΟΣ ΠΙΝΑΚΑΣ ΑΙΤΗΣΕΩΝ ΜΕΤΑΘΕΣΕΩΝ 2017 Του Πάνου Ντούλα,  Καθηγητή Αγγλικής,  Αιρετού ΑΠΥΣΔΕ Πελοποννήσου,  Κόρινθος, 22/03/2017 Στατιστική ανάλυση “Πανελλαδικός προσωρινός πίνακας μεταθέσεων Δ.Ε. 2017” Με βάση τους προσωρινούς Πίνακες των...

Δεν έχει στα χέρια του ο Υπουργός την απόφαση ΣτΕ για τους Διευθυντές Σχολείων

Η ακυρωτική απόφαση του ΣτΕ για τον νόμο Μπαλτά – Κουράκη δεν έχει αποδοθεί ακόμη στο υπουργείο Παιδείας Μόνο… σημειώσεις έχει στη διάθεσή του το υπουργείο Παιδείας για την ακυρωτική...

Επίσκεψη του Γερμανού υπουργού: Απομένουν οι δύσκολες αποφάσεις

Το δίλημμα είναι σαφές, ή θα επανακτήσουμε το κοινωνικό συμβόλαιο και το κοινωνικό κεκτημένο ή θα παραμείνουμε σε ρατσιστικά συνθήματα που δυστυχώς ακούγονται και από επίσημα χείλη. Η Ελλάδα επιλέγει την πρώτη κατηγορία, και είναι αποφασισμένη να δουλέψει γι΄αυτό. Αυτό τόνισε μεταξύ άλλων ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας υποδεχόμενος το υπουργό Εξωτερικών της Γερμανίας Ζίγκμαρ Γκάμπριελ.Από την πλευρά, του ο Γερμανός αξιωματούχος, αναφερόμενος στις διαπραγματεύσεις για το ελληνικό πρόγραμμα τόνισε πως πρόκειται για δύσκολες αποφάσεις, αλλά «πρέπει να δουλέψουμε όλοι ώστε τον Απρίλιο να φτάσουμε σε λύση».«Δεν θέλουμε να έχουμε μια ιστορία χωρίς τέλος. Πρέπει να δουλέψουμε όλοι ώστε τον Απρίλιο να φτάσουμε σε λύση. Αυτό που μένει μπροστά είναι δύσκολες αποφάσεις», ανέφερε ο κ. Γκάμπριελ.Σε άλλο σημείο ανέφερε ότι συμφωνεί με όσα είπε ο Έλληνας πρωθυπουργός σχετικά και με την οικονομία της Ελλάδας και πρόσθεσε:«Δεν πρέπει να διαιρεθεί η ΕΕ, πρέπει να μείνει ενωμένη. Γιατί ακόμα και η Γερμανία που έχει δυνατή φωνή δεν θα ακούγεται και δεν θα μπορεί να αντιμετωπίσει οικονομίες, όπως η Κίνα, οι ΗΠΑ και η Ρωσία».

Mέσω twitter ο Πρωθυπουργός εξέφρασε την αλληλεγγύη στον βρετανικό λαό

Αλληλεγγύη προς στον βρετανικό λαό μετά την επίθεση που έγινε το απόγευμα της Τετάρτης, εξέφρασε ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας, υποδεχόμενος τον Γερμανό ΥΠΕΞ Ζίγκμαρ Γκάμπριελ. Συγκεκριμένα όπως έγραψε στο twitter, είπε: «Εκφράζουμε ακόμα, την αλληλεγγύη μας στον βρετανικό λαό, για την τυφλή επίθεση σήμερα στο κέντρο του Λονδίνου».

Συνεχίζονται οι αντιδράσεις στην Βουλή κατά των δηλώσεων Ντάισελμπλουμ

Για σχόλια που εισάγουν «τον ρατσισμό και τον σεξισμό με τον πιο ξεκάθαρο τρόπο» μιλούν οι Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ αναφερόμενοι στις δηλώσεις του Γερούν Ντάισελμπλουμ και ζητούν από όλους τους βουλευτές του Ελληνικού κοινοβουλίου, πλην αυτών της Χρυσής Αυγής, να υπογράψουν ένα κοινό κείμενο καταδίκης των δηλώσεων του επικεφαλής του Eurogroup. Η δήλωση των βουλευτών της κυβέρνησης αναφέρει συγκεκριμένα: «Αλγεινή εντύπωση και οξύτατες αντιδράσεις προκαλεί η δήλωση Νταϊσελμπλουμ τη Δευτέρα στην Frankfurter Allgemeine Zeitung, σύμφωνα με την οποία – όπως αναφέρεται κατά λέξη: «Στη διάρκεια της κρίσης στην ευρωζώνη, οι χώρες του βορρά της ευρωζώνης έδειξαν αλληλεγγύη στις χώρες που αντιμετώπιζαν κρίση. Εγώ, ένας σοσιαλδημοκράτης, πιστεύω ότι η αλληλεγγύη είναι εξαιρετικά σημαντική. Όμως αυτός που τη ζητά έχει και υποχρεώσεις. Δεν μπορώ να σπαταλώ όλα μου τα χρήματα για σναπς και γυναίκες και στη συνέχεια να ζητώ υποστήριξη». Η συγκεκριμένη δήλωση έρχεται σε αντίθεση με ό,τι θα έπρεπε να αντιπροσωπεύει για όλους τους πολίτες της η Ευρώπη: την έμφυλη ισότητα, τον πλουραλισμό, το σεβασμό στον πολιτικό διάλογο και τη δημοκρατία. Η δήλωση αυτή δυστυχώς εισάγει στον πολιτικό διάλογο της καρδιάς της Ευρώπης τον ρατσισμό και τον σεξισμό με τον πιο ξεκάθαρο τρόπο: διάκριση των ευρωπαίων πολιτών με όρους «Βορείων και Νοτίων» δηλαδή με όρους πολιτιστικών χαρακτηριστικών, όπου προφανώς οι Βόρειοι συγκεντρώνουν όλα τα «θετικά» χαρακτηριστικά, μαζί και το χρήμα, και οι Νότιοι όλα τα αρνητικά, μαζί και τη φτώχεια. Το γεγονός ότι τα ελλείμματα του Νότου ισοσκελίζουν τα κέρδη του Βορρά, οι σαφείς αδικίες και αστοχίες του οικονομικού ευρωπαϊκού μοντέλου που είναι ανάγκη να αλλάξει για να γίνει πιο δίκαιο και βιώσιμο, κανέναν δεν αφορούν εδώ, πολλώ δε μάλλον τον κύριο Ντάισελμπλουμ. Το θέμα είναι πολιτισμικό, δεν επιδέχεται λογικής ερμηνείας. Η γνώμη του, δε, για τις γυναίκες και δη για τις γυναίκες του Νότου είναι ακόμη χειρότερη, καθώς αυτές εμφανίζονται διπλά αποκλεισμένες: άβουλα πλάσματα που συντηρούνται από τους απολίτιστους, ουσιαστικά δεν είναι καν κυρίες του εαυτού τους αλλά παρεπόμενα των ανδρών που τις τρέφουν. Είναι εξωφρενικό να ακούγονται τέτοιες δηλώσεις από ευρωπαίους αξιωματούχους, οι οποίες είναι δυστυχώς ενδεικτικές και των απόψεων της νεοφιλελεύθερης μερίδας των ευρωπαίων πολιτικών. Απόψεις οι οποίες, αν δεν αναχαιτιστούν όσο ακόμη είναι καιρός από τους ίδιους τους πολίτες, θα οδηγήσουν το ευρωπαϊκό οικοδόμημα σε μια πολύ άσχημη και απευκταία μετάλλαξη. Η Ενωμένη Ευρώπη που κλείνει σε λίγο τα 60 χρόνια της είναι αδύνατο να συνεχίσει την πορεία της βασισμένη σε ιδέες και πρακτικές όπως αυτές που πρεσβεύει ο κος Ντάισελμπλουμ. Καλούμε όλες τις γυναίκες, όλους τους ευρωπαίους πολίτες να καταδικάσουν αυτές τις δηλώσεις, και κυρίως, αυτές τις ιδέες, άμεσα και κατηγορηματικά».

To πλάνο της Fraport για τη νέα εποχή των 14 αεροδρομίων

Στο πλαίσιο της ανάληψης της διαχείρισης και λειτουργίας των 14 αεροδρομίων, η Fraport Greece έχει καταρτίσει ένα ολοκληρωμένο πλάνο για τον εκμοντερνισμό και ανάπτυξη τους. Το πλάνο της εταιρείας περιλαμβάνει άμεσες αλλά και σε βάθος χρόνου εργασίες και έργα ανάπτυξης των υποδομών στα αεροδρόμια, οι οποίες θα συμβάλλουν καθοριστικά στην αύξηση του αριθμού των επιβατών, αλλά και στη βελτίωση της ταξιδιωτικής τους εμπειρίας. Για το σύνολο των έργων ανάπτυξης η Fraport Greece θα επενδύσει μέχρι το 2021 τουλάχιστον το ποσό των 330 εκατ. ευρώ. Στην υπόλοιπη διάρκεια της περιόδου παραχώρησης θα πραγματοποιήσει επιπλέον έργα συντήρησης και αναβάθμισης στα αεροδρόμια, υλοποιώντας συνολικά επενδύσεις ύψους 1 δις. ευρώ περίπου. Οι άμεσες εργασίες που θα πραγματοποιηθούν στα αεροδρόμια με την ανάληψη της λειτουργίας τους από τη Fraport Greece και πριν την έναρξη της καλοκαιρινής περιόδου περιλαμβάνουν: Γενικό καθαρισμό Βελτίωση του φωτισμού και της σηματοδότησης στους εσωτερικούς (τερματικοί σταθμοί) και εξωτερικούς χώρους των αεροδρομίων (χώρος στάθμευσης αεροσκαφών-διάδρομοι προσγείωσης-απογείωσης). Αναβάθμιση και βελτίωση των εγκαταστάσεων υγιεινής Βελτίωση παρεχόμενων υπηρεσιών συμπεριλαμβανομένης δωρεάν σύνδεσης με το διαδίκτυο (WiFi) Εργασίες για τη βελτίωση της πυρασφάλειας σε όλους τους χώρους των αεροδρομίων Οι παραπάνω παρεμβάσεις αναμένεται να βελτιώσουν άμεσα την ταξιδιωτική εμπειρία όλων των επιβατών στα αεροδρόμια μέχρι και την ολοκλήρωση των μεγάλων κατασκευαστικών έργων το 2021. Στο πλαίσιο των έργων ανάπτυξης που θα υλοποιήσει η Fraport Greece στην πρώτη 4ετία θα κατασκευαστούν 5 νέοι τερματικοί σταθμοί (αεροδρόμια Θεσσαλονίκης, Κέρκυρας, Κεφαλονιάς, Κω, Μυτιλήνης), ενώ τo συνολικό μέγεθος των 14 τερματικών σταθμών στα αεροδρόμια θα αυξηθεί κατά 100.000 m2 σε 300.000 m2 περίπου. Οι σημαντικές βελτιώσεις που θα πραγματοποιηθούν για την αύξηση τόσο της χωρητικότητας των αεροδρομίων όσο και της ποιότητας των υπηρεσιών περιλαμβάνουν, επίσης, την αύξηση των σταθμών Check-In από 213 σε 297 (+28%), την αύξηση των σημείων ασφαλείας από 44 σε 84 (+47%), την αύξηση των πυλών από 103 σε 147 (+30%) και την αύξηση των θέσεων στάθμευσης αεροσκαφών από 115 σε 150 (+23%). Θα πραγματοποιηθεί πλήρης ανακαίνιση και των 15, συνολικά, διαδρόμων προσγείωσης-απογείωσης και όλων των τερματικών σταθμών (συνολικού εμβαδού 200.000 m2). Θα ανακαινιστούν, επίσης, στο σύνολό τους οι εγκαταστάσεις υγιεινής (συνολικό μέγεθος: 10.000 m2), οι πυροσβεστικοί σταθμοί των αεροδρομίων (14 συνολικά), οι χώροι στάθμευσης των αεροσκαφών και οι γεννήτριες ηλεκτροδότησης (100 συνολικά). Σε όλα τα αεροδρόμια θα εγκατασταθεί νέο, τελευταίας τεχνολογίας σύστημα ελέγχου και διαχείρισης αποσκευών (inline system). Σημαντικό χαρακτηριστικό της νέα εποχής των αεροδρομίων αποτελεί η ανανέωση και ο εκμοντερνισμός της εσωτερικής και εξωτερικής τους όψης. Ο προσεγμένος και σε κάποιες περιπτώσεις νέος αρχιτεκτονικός σχεδιασμός θα προσφέρει μία νέα εικόνα στις 14 «πύλες» του ελληνικού τουρισμού δημιουργώντας μια ευχάριστη ταξιδιωτική εμπειρία σε εκατομμύρια επιβάτες κάθε χρόνο. Παρακάτω, μπορείτε να βρείτε μια σύνοψη, ανά αεροδρόμιο (σε αλφαβητική σειρά), των αλλαγών που θα πραγματοποιηθούν στο πλαίσιο του επενδυτικού προγράμματος της Fraport Greece μέχρι το 2021: Αεροδρόμιο Ακτίου Επέκταση κατά 2.381 m2 και ανακαίνιση τερματικού σταθμού Εγκατάσταση συστήματος «HBS inline screening» για τον έλεγχο των αποσκευών Aναδιοργάνωση του χώρου στάθμευσης των αεροσκαφών Ανακαίνιση του οδοστρώματος στους χώρους προσγείωσης-απογείωσης- στάθμευσης αεροσκαφών 75% αύξηση των σταθμών Check-in (από 8 σε 14) 60% αύξηση του συνολικού αριθμού πυλών (από 5 σε 8) Διπλασιασμός των σημείων ασφαλείας και ελέγχου του αεροδρομίου (από 2 σε 4) Αεροδρόμιο Ζακύνθου «Δ. Σολωμός» Ανακαίνιση και αναδιαμόρφωση του τερματικού σταθμού Εγκατάσταση συστήματος «HBS inline screening» για τον έλεγχο των αποσκευών Ανακαίνιση του πύργου ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας Νέος πυροσβεστικός σταθμός Μετεγκατάσταση των μετασχηματιστών και γεννητριών Aναδιοργάνωση του χώρου στάθμευσης των αεροσκαφών Ανακαίνιση του οδοστρώματος στους χώρους προσγείωσης-απογείωσης-στάθμευσης αεροσκαφών Ανακαίνιση του οδοστρώματος στην είσοδο του αεροδρομίου και στο χώρο στάθμευσης οχημάτων Νέος σταθμός ασφάλειας & φύλαξης 33% αύξηση των σταθμών Check-in (από 15 σε 20) 150% αύξηση των σημείων ασφαλείας και ελέγχου του αεροδρομίου (από 2 σε 5) Αεροδρόμιο Θεσσαλονίκης «Μακεδονία» Νέος Τερματικός Σταθμός Επέκταση τερματικού σταθμού κατά 30.988 m2 και δημιουργία νέας πρόσβασης Ανακαίνιση του υπάρχοντος τερματικού σταθμού Νέος πυροσβεστικός σταθμός Επέκταση της εγκατάστασης επεξεργασίας λυμάτων ή σύνδεση με το δημοτικό δίκτυο Aναδιοργάνωση του χώρου στάθμευσης των αεροσκαφών Ανακαίνιση του οδοστρώματος στους χώρους προσγείωσης-απογείωσης-στάθμευσης αεροσκαφών Εγκατάσταση συστήματος «HBS inline screening» για τον έλεγχο των αποσκευών 47% αύξηση των σταθμών Check-in (από 30 σε 44) 75% αύξηση των ζωνών παραλαβής αποσκευών (από 4 σε 7) 50% αύξηση του συνολικού αριθμού πυλών (από 16 σε 24) Διπλασιασμός των σημείων ασφαλείας και ελέγχου του αεροδρομίου (από 6 σε 12) Αεροδρόμιο Καβάλας «Μ. Αλέξανδρος» Επέκταση τερματικού σταθμού κατά 2.029 m2 Aναδιαμόρφωση του τερματικού σταθμού Εγκατάσταση συστήματος «HBS inline screening» για τον έλεγχο των αποσκευών Αναδιαμόρφωση και επέκταση του πυροσβεστικού σταθμού Επέκταση της εγκατάστασης επεξεργασίας λυμάτων ή σύνδεση με το δημοτικό δίκτυο Aναδιοργάνωση του χώρου στάθμευσης των αεροσκαφών Ανακαίνιση του οδοστρώματος στους χώρους προσγείωσης-απογείωσης-στάθμευσης αεροσκαφών 20% αύξηση των σταθμών Check-in (από 8 σε 10) Αεροδρόμιο Κέρκυρας «Ι. Καποδίστριας» Νέος Τερματικός Σταθμός Επέκταση τερματικού σταθμού κατά 10.294 m2 και ανακαίνιση του υπάρχοντος τερματικού σταθμού Εγκατάσταση συστήματος «HBS inline screening» για τον έλεγχο των αποσκευών Ανακαίνιση και αναβάθμιση του πυροσβεστικού σταθμού Aναδιοργάνωση του χώρου στάθμευσης των αεροσκαφών Ανακαίνιση του οδοστρώματος στους χώρους προσγείωσης-απογείωσης στάθμευσης αεροσκαφών 27% αύξηση των σταθμών Check-in (από 22 σε 28) 33% αύξηση του συνολικού αριθμού πυλών (από 9 σε 12) 33% αύξηση των σημείων ασφαλείας και ελέγχου του αεροδρομίου (από 6 σε 8) Αεροδρόμιο Κεφαλονιάς «Α. Πολλάτου» Νέος Τερματικός Σταθμός Επέκταση και ανακαίνιση τερματικού σταθμού Εγκατάσταση συστήματος «HBS inline screening» για τον έλεγχο των αποσκευών Μετατόπιση του συστήματος ύδρευσης και αποχέτευσης Aναδιοργάνωση του χώρου στάθμευσης των αεροσκαφών Ανακαίνιση του οδοστρώματος στους χώρους προσγείωσης-απογείωσης-στάθμευσης αεροσκαφών 71% αύξηση των σταθμών Check-in (από 7 σε 12) 100% αύξηση του συνολικού αριθμού πυλών (από 3 σε 6) Διπλασιασμός των σημείων ασφαλείας και ελέγχου του αεροδρομίου (από 2 σε 4) Αεροδρόμιο Κω «Ιπποκράτης» Νέος Τερματικός Σταθμός Νέος πυροσβεστικός σταθμός Ανακαίνιση/επέκταση της εγκατάστασης επεξεργασίας λυμάτων 201% αύξηση της συνολικής έκτασης του αεροδρομίου σε 24.000 m2 75% αύξηση των σταθμών Check-in (από 16 σε 28) 125% αύξηση των σημείων ασφαλείας και ελέγχου του αεροδρομίου (από 4 σε 9) Αεροδρόμιο Μυκόνου Επέκταση και αναδιαμόρφωση του τερματικού σταθμού - 50% αύξηση της συνολικής έκτασης του αεροσταθμού σε 13.350 m2 με την ανέγερση νέου τμήματος αεροσταθμού Νέος πυροσβεστικός σταθμός Aναδιοργάνωση του χώρου στάθμευσης των αεροσκαφών 13% αύξηση των σταθμών Check-in (από12 σε 16) 17% αύξηση του συνολικού αριθμού πυλών (από 6 σε 7) 25% αύξηση των σημείων ασφαλείας και ελέγχου του αεροδρομίου (από 4 σε 5) Αεροδρόμιο Μυτιλήνης «Οδ. Ελύτης» Νέος Τερματικός Σταθμός Νέος πυροσβεστικός σταθμός Νέα εγκατάσταση επεξεργασίας λυμάτων Νέος χώρος στάθμευσης των αεροσκαφών 185% αύξηση της συνολικής έκτασης του αεροδρομίου σε 7.185 m2 29% αύξηση των σταθμών Check-in (από 7 σε 9) Αεροδρόμιο Ρόδου «Διαγόρας» Aναδιαμόρφωση του τερματικού σταθμού Aναδιοργάνωση του χώρου στάθμευσης των αεροσκαφών Νέος πυροσβεστικός σταθμός 13% αύξηση των σταθμών Check-in (από 40 σε 45) 13% αύξηση του συνολικού αριθμού πυλών (από 16 σε 18) 71% αύξηση των σημείων ασφαλείας καιελέγχου του αεροδρομίου (από 7 σε 12) 25% αύξηση χώρων παραλαβής αποσκευών (από 4 σε 5) Αεροδρόμιο Σάμου «Αρίσταρχος ο Σάμιος» Επέκταση και αναδιαμόρφωση του τερματικού σταθμού Νέος πυροσβεστικός σταθμός Aναδιοργάνωση του χώρου στάθμευσης των αεροσκαφών 19% αύξηση της συνολικής έκτασης του αεροσταθμού 9.605 m2 40% αύξηση των σταθμών Check-in (από 10 σε 14) 25% αύξηση του συνολικού αριθμού πυλών (από 4 σε 5) 50% αύξηση των σημείων ασφαλείας και ελέγχου του αεροδρομίου (από 2 σε 3) Αεροδρόμιο Σαντορίνης Επέκταση και αναδιαμόρφωση του τερματικού σταθμού Νέος πυροσβεστικός σταθμός Aναδιοργάνωση του χώρου στάθμευσης των αεροσκαφών 236% αύξηση της συνολικής έκτασης του αεροσταθμού 15.640 m2 με την αντικατάσταση τμήματος του υπάρχοντος και την ανέγερση νέου. 113% αύξηση των σταθμών Check-in (από 8 σε 17) Διπλασιασμός των ζωνών παραλαβής αποσκευών (από 1 σε 2) 20% αύξηση του συνολικού αριθμού πυλών (από 5 σε 6) 250% αύξηση των σημείων ασφαλείας και ελέγχου του αεροδρομίου (από 2 σε 7) 250% αύξηση των ζωνών ασφαλείας του αεροδρομίου Αεροδρόμιο Σκιάθου «Λ. Παπαδιαμάντης» Επέκταση και αναδιαμόρφωση του τερματικού σταθμού Aναδιοργάνωση του χώρου στάθμευσης των αεροσκαφών 39% αύξηση της συνολικής έκτασης του αεροσταθμού σε 9.511 m2 με την επέκταση υπαρχόντων κτιρίων 11% αύξηση των σταθμών Check-in (από 9 σε 10) 33% αύξηση του συνολικού αριθμού πυλών (από 3 σε 4) Διπλασιασμός των ζωνών παραλαβής αποσκευών (από 1 σε 2) Αεροδρόμιο Χανίων «I. Δασκαλογιάννης» Αναδιοργάνωση εσωτερικών χώρων αεροσταθμού Αναδιοργάνωση του χώρου αναχωρήσεων Νέο σύστημα ελέγχου αποσκευών Επέκταση των διαδικασιών ασφαλείας Επέκταση της εγκατάστασης επεξεργασίας λυμάτων ή σύνδεση με το δημοτικό δίκτυο Aναδιοργάνωση του χώρου στάθμευσης των αεροσκαφών Ανακαίνιση του οδοστρώματος στους χώρους προσγείωσης-απογείωσης- στάθμευσης αεροσκαφών 25% αύξηση του συνολικού αριθμού πυλών (από 8 σε 10) Διπλασιασμός των σημείων ασφαλείας και ελέγχου του αεροδρομίου (από 4 σε 8) Το έργο παραχώρησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων αποτελεί τη μεγαλύτερη επένδυση στην εθνική βιομηχανία της χώρας, τον τουρισμό, με τεράστια οφέλη σε εθνικό και τοπικό επίπεδο. Πέρα από τα σημαντικά έσοδα για το ελληνικό κράτος σε μια δύσκολη και κρίσιμη περίοδο και τη σημαντική ώθηση που δίνεται στον ελληνικό τουρισμό, η επένδυση της Fraport Greece θα αποτελέσει «μοχλό ανάπτυξης» για τις τοπικές κοινωνίες συμβάλλοντας καθοριστικά στην οικονομική ανάπτυξη τους μέσω της αύξησης της τουριστικής κίνησης στις περιοχές αυτές αλλά και τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας news

Το τσάι σύμμαχος στη πρόληψη της άνοιας

Η συστηματική κατανάλωση τσαγιού μπορεί να μειώνει σε σημαντικό βαθμό τον κίνδυνο ανάπτυξης άνοιας, σύμφωνα με επιστήμονες από το Εθνικό Πανεπιστήμιο της Σιγκαπούρης. Τα οφέλη είναι ακόμη μεγαλύτερα για όσους έχουν γενετική προδιάθεση εκδήλωσης άνοιας, καθώς η μείωση μπορεί να φθάσει το 86%, όπως έδειξε η σχετική μελέτη. Η μελέτη πραγματοποιήθηκε σε 957 εθελοντές ηλικίας άνω των 55 ετών, τους οποίους οι επιστήμονες παρακολούθησαν επί επτά χρόνια, υποβάλλοντάς τους ανά διετία σε τεστ αξιολόγησης των νοητικών λειτουργιών τους. Κατέγραφαν επίσης αναλυτικές πληροφορίες για τη διατροφή, τον τρόπο ζωής, την κατάσταση της υγείας τους, καθώς και για τις σωματικές και κοινωνικές δραστηριότητές τους. Μέχρι το τέλος της περιόδου παρακολούθησης οι 72 από τους εθελοντές είχαν εκδηλώσει άνοια. Σύμφωνα με τα ευρήματα, όσοι συνήθιζαν να πίνουν μαύρο τσάι διέτρεχαν κατά 47% μικρότερο κίνδυνο άνοιας, ενώ όσοι έπιναν πράσινο τσάι είχαν 57% λιγότερες πιθανότητες άνοιας. Η κατανάλωση έπρεπε να είναι συστηματική, με το μεγαλύτερο όφελος (μείωση του κινδύνου κατά 61%) να παρατηρείται σε όσους έπιναν καθημερινά τουλάχιστον ένα φλιτζάνι τσάι. Από την ανάλυση των στοιχείων φάνηκε ακόμη ότι η συστηματική κατανάλωση τσαγιού σχετίζεται με μειωμένο κίνδυνο άνοιας περισσότερο στις γυναίκες (είχαν 68% μικρότερο κίνδυνο άνοιας), ενώ πιο προστατευμένες απ’ όλους τους εθελοντές ήταν όσες έφεραν το γονίδιο ApoE-e4, που είναι γνωστό ότι προκαλεί άνοια. Οι γυναίκες αυτές είχαν 86% μικρότερο κίνδυνο άνοιας σε σύγκριση με τις συνομήλικές τους που δεν έφεραν το γονίδιο. Τα οφέλη του τσαγιού πηγάζουν από τα βιοενεργά συστατικά, όπως οι κατεχίνες και οι θεαφλαβίνες, που υπάρχουν στα φύλλα του. «Τα συστατικά αυτά ασκούν αντιφλεγμονώδη και αντιοξειδωτική δράση που μπορεί να προστατεύουν τον εγκέφαλο από τις αγγειακές βλάβες και τη νευροεκφύλιση», τονίζουν οι ερευνητές. Τα αποτελέσματα της έρευνας δημοσιεύτηκαν στην επιθεώρηση The Journal of Nutrition, Health & Aging.

ΥΠΕΞ: Η Ελλάδα καταδικάζει την τρομοκρατία

Με ανακοίνωση του το υπουργείο Εξωτερικών, με ανακοίνωση του εκφράζει τον αποτροπιασμό του για την «ειδεχθή και άνανδρη τρομοκρατική ενέργεια» που σημειώθηκε σήμερα στο Λονδίνο. «Η Ελλάδα καταδικάζει απερίφραστα την τρομοκρατία και στέκεται στο πλευρό της κυβέρνησης και του λαού του Ηνωμένου Βασιλείου» προσθέτει η ανακοίνωση. Επισημαίνει δε ότι η πρεσβεία της Ελλάδας στο Λονδίνο παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις σε συνεργασία με τις αρμόδιες βρετανικές αρχές. Επί του παρόντος δεν υπάρχουν πληροφορίες για ύπαρξη Ελλήνων μεταξύ των τραυματιών, δήλωσαν διπλωματικές πηγές.

ΥΠΕΞ: Δεν υπάρχουν πληροφορίες για ύπαρξη Ελλήνων στους τραυματίες

Τον αποτροπιασμό του για την «ειδεχθή και άνανδρη τρομοκρατική ενέργεια» που σημειώθηκε σήμερα στο Λονδίνο, εκφράζει με ανακοίνωση Τύπου το υπουργείο Εξωτερικών.«Η Ελλάδα καταδικάζει απερίφραστα την τρομοκρατία και στέκεται στο πλευρό της κυβέρνησης και του λαού του Ηνωμένου Βασιλείου» προσθέτει η ανακοίνωση.Επισημαίνει δε ότι η πρεσβεία της Ελλάδας στο Λονδίνο παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις σε συνεργασία με τις αρμόδιες βρετανικές αρχές.Επί του παρόντος δεν υπάρχουν πληροφορίες για ύπαρξη Ελλήνων μεταξύ των τραυματιών, δήλωσαν στο ΑΠΕ-ΜΠΕ διπλωματικές πηγές.

Κ.Φωτάκης:Στηρίζουμε την έρευνα και την καινοτομία και προωθούμε τη σύνδεσή τους με την επιχειρηματικότητα

22-03-17 Κ.Φωτάκης «Με ένα ολοκληρωμένο πλέγμα παρεμβάσεων στηρίζουμε αποφασιστικά την έρευνα και την καινοτομία και προωθούμε τη σύνδεσή τους με την επιχειρηματικότητα» Ο Αναπληρωτής Υπουργός Έρευνας και Καινοτομίας Κώστας Φωτάκης και ο Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομίας και Ανάπτυξης Αλέξης Χαρίτσης ήταν σήμερα οι κεντρικοί ομιλητές στην εκδήλωση της Ειδικής Υπηρεσίας Διαχείρισης και Εφαρμογής Δράσεων στους τομείς Έρευνας, Τεχνολογικής Ανάπτυξης και Καινοτομίας (ΕΥΔΕ ΕΤΑΚ) και της Γενικής Γραμματείας Έρευνας και Τεχνολογίας, για την παρουσίαση του προγράμματος «Ερευνώ – Δημιουργώ – Καινοτομώ» που ξεκινά στις 23 του Μάρτη. Το πρόγραμμα «Ερευνώ – Δημιουργώ Καινοτομώ» είναι μία από τις εμβληματικές δράσεις του νέου ΕΣΠΑ, με σημαντικό προϋπολογισμό ύψους 280 εκατ. ευρώ, που έρχεται να προωθήσει τη σύνδεση της έρευνας και της καινοτομίας με την επιχειρηματικότητα. Αποτελεί προϊόν της στενής συνεργασίας του Υπουργείου Οικονομίας και Ανάπτυξης με το Υπουργείο Παιδείας και στοχεύει στην ενίσχυση της παραγωγικότητας και της εξωστρέφειας των επιχειρήσεων και τη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας τους. Όπως δήλωσε ο κ. Φωτάκης: «Mεταξύ των προγραμμάτων Έρευνας, Ανάπτυξης και Καινοτομίας του νέου ΕΣΠΑ που διαχειρίζεται η Γενική Γραμματεία Έρευνας και Καινοτομίας, τo πρόγραμμα ‘Ερευνώ-Δημιουργώ-Καινοτομώ’, θα έλεγα ότι αποτελεί την ναυαρχίδα. Κι αυτό όχι μόνο για το σημαντικό ύψος των διαθέσιμων πόρων αλλά και γιατί διασυνδέει την Έρευνα που διεξάγεται στα ΑΕΙ και τα Ερευνητικά Κέντρα της χώρας με την καινοτόμο επιχειρηματικότητα. Λειτουργεί συμπληρωματικά με άλλες κυβερνητικές πρωτοβουλίες όπως η στήριξη της «ελεύθερης» Έρευνας μέσω του Ελληνικού Ιδρύματος Έρευνας και Καινοτομίας (ΕΛΙΔΕΚ) και η αξιοποίηση της Καινοτομίας που προκύπτει από την επιστημονική έρευνα, μέσω του Ταμείου Συμμετοχών. Με τον τρόπο αυτό για πρώτη φορά διαμορφώνεται στη χώρα ένα πλήρες και συγκροτημένο σχέδιο Ανάπτυξης που έχει ως βάση την Οικονομία της Γνώσης». Ο κ. Χαρίτσης επεσήμανε πως το συγκεκριμένο πρόγραμμα είναι το μεγαλύτερο που έχει σχεδιαστεί ποτέ για την προώθηση της έρευνας και τη σύνδεση της με την επιχειρηματικότητα και εντάσσεται στον συνολικότερο αναπτυξιακό σχεδιασμό της κυβέρνησης και του Υπουργείου Οικονομίας για τον παραγωγικό μετασχηματισμό της ελληνικής οικονομίας και την αξιοποίηση του υψηλά μορφωμένου και καταρτισμένου ανθρώπινου δυναμικού της χώρας. «Με το πρόγραμμα ‘Ερευνώ – Δημιουργώ – Καινοτομώ’, αλλά και με μία σειρά άλλες δράσεις που ήδη τρέχουν και ενισχύουν τους νέους ερευνητές και τη νεανική και νεοφυή επιχειρηματικότητα», τόνισε ο κ. Χαρίτσης, «αλλάζουμε ριζικά το τοπίο στην έρευνα και την παραγωγική αξιοποίηση της, αντιμετωπίζοντας τη διαχρονική υστέρηση της χώρας σε αυτούς του κρίσιμους τομείς. Στηρίζουμε αποφασιστικά την καινοτομία και την έρευνα και τη σύζευξή τους με την παραγωγή, ενισχύουμε την τεχνολογική αναβάθμιση των μικρομεσαίων επιχειρήσεων και ωθούμε την οικονομία σε δραστηριότητες υψηλής προστιθέμενης αξίας, ικανές να σταθούν στο νέο πιο απαιτητικό διεθνές περιβάλλον. Κυρίως όμως δίνουμε τη δυνατότητα στους νέους επιστήμονες και ερευνητές, που τώρα φεύγουν μαζικά στο εξωτερικό, να παραμείνουν στη χώρα και να αξιοποιήσουν παραγωγικά τις γνώσεις και τα ταλέντα τους, κάνοντας δική τους υπόθεση την παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας.»

Πανελλήνιες 2017: Απάντηση του υπουργείου για τον αριθμό εισακτέων

22-03-17 Απάντηση του υπουργείου για τα δημοσιεύματα περί του αριθμού εισακτέων Σε απάντηση δημοσιευμάτων που δημιουργούν εσφαλμένες εντυπώσεις για την υπουργική απόφαση που καθορίζει τον αριθμό εισακτέων για το ακαδημαϊκό έτος 2017-18 διευκρινίζουμε τα εξής: Ο χρόνος δημοσίευσης της συγκεκριμένης υπουργικής απόφασης ορίζεται από νόμο και μάλιστα από νόμο που έχει ψηφιστεί πριν να αναλάβει την εξουσία η σημερινή κυβέρνηση. Επίσης καθορίζεται από παλαιότερη νομοθεσία η χρονική στιγμή που καλούνται οι υποψήφιοι να υποβάλουν τις αιτήσεις-δηλώσεις τους . Γι’ αυτόν τον λόγο πάντα οι αιτήσεις-δηλώσεις προηγούνται της έκδοσης της υπουργικής απόφασης του αριθμού των εισακτέων. Ο συνολικός αριθμός των εισακτέων για το 2017-18 (παρά τα αιτήματα των πανεπιστημιακών και τεχνολογικών ιδρυμάτων για μεγάλη μείωση των εισακτέων) έχει μειωθεί μόνο κατά 500 θέσεις: είναι 69.150, έναντι 69.650 που ήταν την προηγούμενη χρονιά, όπως δείχνει ο επόμενος πίνακας: Πρόταση Πανεπιστημίων Υπουργική Απόφαση 2017 Υπουργική Απόφαση 2016 29.915 42.510 43.520 Πρόταση Τ.Ε.Ι. Υπουργική Απόφαση 2017 Υπουργική Απόφαση 2016 19.710 26.640 26.130 Για την κατανομή του αριθμού εισακτέων ανά τμήμα έχουν ληφθεί υπόψη καταρχάς οι αναπτυξιακές κατευθύνσεις της χώρας, εξ ου και επιδιώχθηκε η προσθήκη νέων τμημάτων τουρισμού και η ενίσχυση των τμημάτων που σχετίζονται με τον πρωτογενή τομέα και την πληροφορική. Δεύτερο κριτήριο ήταν η ανάγκη να αποκατασταθεί μια ισορροπία στην αναλογία των θέσεων που προσφέρονται στους υποψήφιους των τριών ομάδων προσανατολισμού, δεδομένου ότι μέχρι σήμερα ήταν ευνοημένοι/ες οι υποψήφιοι/ες της Ομάδας Προσανατολισμού των Θετικών Επιστημών, καθώς μπορούσαν να διεκδικήσουν αναλογικά περισσότερες θέσεις. Έγινε λοιπόν προσπάθεια να αυξηθούν οι θέσεις που προσφέρονται στους υποψήφιους των δύο άλλων Ομάδων Προσανατολισμού. Ένα τρίτο κριτήριο ήταν οι εισηγήσεις των τμημάτων των πανεπιστημιακών και τεχνολογικών ιδρυμάτων. Όσον αφορά τις προτάσεις των ελάχιστων τμημάτων που ζητούσαν αύξηση, αυτές υιοθετήθηκαν όλες επακριβώς. Όσον αφορά τις προτάσεις των τμημάτων που ζητούσαν μείωση (που αποτελούσαν και τη συντριπτική πλειοψηφία), αυτές εξετάστηκαν υπό το πρίσμα της διατήρησης ενός υψηλού ακαδημαϊκού επιπέδου σπουδών. Έτσι, όπου κρίθηκε βάσιμη η αιτιολογία της πρότασης μείωσης, ιδίως σε τμήματα με μεγάλο αριθμό μαθημάτων των οποίων η διδασκαλία απαιτεί τη χρήση εργαστηρίων, ικανοποιήθηκαν μερικώς τα αιτήματα των Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων και ο αριθμός εισακτέων μειώθηκε αλλά κατά πολύ λιγότερο από όσο ζητήθηκε. Ενδεικτικά ακολουθούν μερικά παραδείγματα: Το ΑΠΘ (Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης) είχε προτείνει φέτος την εισαγωγή 3.820 υποψηφίων, το Υπουργείο Παιδείας αποφάσισε την εισαγωγή 5.600 υποψηφίων, ενώ το προηγούμενο έτος η απόφαση προέβλεπε την εισαγωγή 6.000 υποψηφίων. Το ΕΚΠΑ (Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών) είχε προτείνει την εισαγωγή 4.505 υποψηφίων, το Υπουργείο Παιδείας αποφάσισε την εισαγωγή 5.245 υποψηφίων, ενώ το προηγούμενο έτος η απόφαση προέβλεπε την εισαγωγή 5.455 υποψηφίων. Το Ε.Μ.Π. είχε προτείνει την εισαγωγή 860 υποψηφίων, το Υπουργείο Παιδείας αποφάσισε την εισαγωγή 1.080 υποψηφίων, ενώ το προηγούμενο έτος η απόφαση προέβλεπε την εισαγωγή 1.230 υποψηφίων. Το Τ.Ε.Ι. Αθηνών είχε προτείνει την εισαγωγή 1.980 υποψηφίων, το Υπουργείο Παιδείας αποφάσισε την εισαγωγή 3.075 υποψηφίων, ενώ το προηγούμενο έτος η απόφαση προέβλεπε την εισαγωγή 3.275 υποψηφίων. Η μερική αποδοχή της πρότασης των συγκεκριμένων ιδρυμάτων αφορά κυρίως τμήματα με πολλά εργαστηριακά μαθήματα, όπως φαίνεται από τους παρακάτω ενδεικτικούς πίνακες: Αριθμός εισακτέων Πρόταση ΑΕΙ Απόφαση Υπουργείου ΑΠΘ 3.820 5.600 Ιατρική Σχολή 70 130 Οδοντιατρική 30 70 Φαρμακευτική 45 70 Τμήμα Χημικών Μηχανικών 55 90 Τμήμα Χημείας 120 150 Αριθμός εισακτέων Πρόταση ΑΕΙ Απόφαση Υπουργείου ΕΚΠΑ 4.505 5.245 Ιατρική Σχολή 120 140 Οδοντιατρική 70 80 Τμήμα Φαρμακευτικής 60 95 Τμήμα Χημείας 40 75 Αριθμός εισακτέων Πρόταση ΑΕΙ Απόφαση Υπουργείου Ε.Μ.Π. 860 1.080 Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών 60 80 Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών 170 220 Χημικών Μηχανικών 80 100 Στόχος του υπουργείου είναι να βελτιωθούν οι συνθήκες εκπαίδευσης και οι υποδομές στα πανεπιστημιακά και τεχνολογικά ιδρύματα, ώστε να μπορούν όσο γίνεται περισσότεροι μαθητές και περισσότερες μαθήτριες να σπουδάζουν αυτό που επιθυμούν και να αποκτούν την επιστημονική κατάρτιση υψηλού επιπέδου που θα διασφαλίζει ότι θα μπορούν να ασκήσουν το επάγγελμά τους προς όφελος και των ίδιων αλλά οπωσδήποτε και των συμπολιτών τους. Σε αυτή την κατεύθυνση κινούνται όλες οι προσπάθειές του, παρά την οικονομική δυσπραγία.

Μανιάτης: «Πιθανή χρεοκοπία της ΔΕΗ θα συμπαρασύρει ολόκληρη τη χώρα»

Για «πιθανή χρεοκοπία» της ΔΕΗ, που «θα συμπαρασύρει ολόκληρη τη χώρα» κάνει λόγο η Δημοκρατική Συμπαράταξη και κατηγορεί την κυβέρνηση ότι «ξεπούλησε τη μεγαλύτερη ελληνική επιχείρηση».Σε δήλωσή του ο υπεύθυνος της ΚΟ της ΔΗΣΥ για Ενέργεια, Περιβάλλον και Υποδομές, Γιάννης Μανιάτης, αναφέρει ότι «ο κ. Τσίπρας υπέγραψε την υποχρεωτική συρρίκνωση της εταιρείας στο 50% της παραγωγής και των πελατών, οδηγώντας έτσι την εταιρεία σε απόλυτο οικονομικό αδιέξοδο», και ότι «κινδυνεύει συνολικά η ευστάθεια του ενεργειακού συστήματος της χώρας από τον τυχοδιωκτισμό και την ιδεοληψία της κυβέρνησης». «Οδήγησαν την εταιρεία σε 4 συνεχόμενες υποβαθμίσεις από τους διεθνείς οίκους τους τελευταίους μήνες. Η εταιρεία έχει ουσιαστικά κηρύξει στάση πληρωμών προς τους προμηθευτές, αλλά και την υπόλοιπη ενεργειακή αγορά με πάνω από 1,5 δισ. ευρώ, ενώ οι εργαζόμενοι ανακοινώνουν ότι ίσως δεν υπάρχει ρευστότητα ούτε για τους μισθούς τους τον Ιούνιο. Παρέλαβαν τη ΔΕΗ με χρηματιστηριακή αξία 2,5 δισ. ευρώ και την κατάντησαν με μόλις 0,6 δισ. ευρώ», προσθέτει ο ίδιος, λέγοντας ότι «η διοίκηση και οι εργαζόμενοι κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου από την επερχόμενη οικονομική κατάρρευση».Συνεχίζοντας κατηγορεί την κυβέρνηση για «εξαιρετική ικανότητα να προστατεύει τα golden boys του κόμματος σε ΑΔΜΗΕ και ΔΕΣΦΑ που χαρίζουν στον εαυτό τους 20.000 ευρώ το μήνα και 300.000 ευρώ εφάπαξ» και καταλήγει:«Πιθανή χρεοκοπία της ΔΕΗ που θα συμπαρασύρει ολόκληρη τη χώρα, τους προειδοποιούμε γι’ άλλη μια φορά, ότι δεν θα έχει απλά και μόνο πολιτικές συνέπειες γι’ αυτούς που παίζουν στα ζάρια τη μοίρα της χώρας».

Κοινωνικό Εισόδημα Αλληλεγγύης: Τι πρέπει να γνωρίζουν οι δικαιούχοι

Ενημέρωση στους δικαιούχους του Κοινωνικού Εισοδήματος Αλληλεγγύης για τη διαδικασία έκδοσης και παραλαβής της προπληρωμένης τους κάρτας ανάλογα με την τράπεζα που έχουν επιλέξει. Διαβάστε αναλυτικά την διαδικασία που ακολουθεί η κάθε Τράπεζα. Η Ελληνική Ένωση Τραπεζών (ΕΕΤ), για λογαριασμό των τραπεζών μελών της, ενημερώνει τους δικαιούχους του Κοινωνικού Εισοδήματος Αλληλεγγύης για τη διαδικασία έκδοσης και παραλαβής της προπληρωμένης τους κάρτας ανάλογα με την τράπεζα που έχουν επιλέξει για την πίστωση του ΚΕΑ. Δείτε αναλυτικά την διαδικασία που ακολουθεί η κάθε Τράπεζα. Τράπεζα και Διαδικασία Τράπεζα Πειραιώς: Η κάρτα αποστέλλεται ταχυδρομικώς απενεργοποιημένη, στη διεύθυνση που ο δικαιούχος δήλωσε κατά την αίτηση ένταξής του στο πρόγραμμα ΚΕΑ και συνοδεύεται από επιστολή με οδηγίες για την ενεργοποίησή της. Ο Προσωπικός Μυστικός Αριθμός (PIN) της κάρτας αποστέλλεται στην ίδια διεύθυνση, με συστημένη αλληλογραφία. Εθνική Τράπεζα: Η κάρτα αποστέλλεται απενεργοποιημένη στη διεύθυνση επικοινωνίας που έχει δηλωθεί κατά την υποβολή της αίτησης από τον δικαιούχο, με απλό ταχυδρομείο, συνοδευόμενη από τον 15ψήφιο κωδικό (Smart PIN). Για την ενεργοποίηση της κάρτας o κάτοχος πρέπει να προσέλθει σε οποιοδήποτε κατάστημα της Εθνικής Τράπεζας επιθυμεί για την απόκτηση των θέσεων του PIN και την υπογραφή των όρων χρήσης της κάρτας. Alpha Βank: Η κάρτα (Alpha Bank Prepaid MasterCard Επιδομάτων) αποστέλλεται ταχυδρομικώς απενεργοποιημένη στη διεύθυνση που έχει δηλώσει ο δικαιούχος κατά την αίτησή του για την ένταξή του στο ΚΕΑ. Ο Προσωπικός Μυστικός Αριθμός (PIN) της κάρτας αποστέλλεται σε μεταγενέστερο χρόνο, στην ως άνω διεύθυνση. Η κάρτα μπορεί να ενεργοποιηθεί μέσω της υπηρεσίας Alpha Web Banking ή τηλεφωνικά, με κλήση του δικαιούχου-πελάτη στην εξυπηρέτηση πελατών της τράπεζας (210- 3260000), και κατόπιν επιτυχούς ολοκληρώσεως της διαδικασίας ταυτοποιήσεως του. Eurobank: Οι πελάτες της Eurobank – δικαιούχοι ΚΕΑ μπορούν να παραλάβουν άμεσα την προπληρωμένη τους κάρτα από οποιοδήποτε κατάστημα Eurobank και Νέου Ταχυδρομικού Ταμιευτηρίου. Η έκδοση και παραλαβή νέας προπληρωμένης κάρτας απαιτείται και για όσους ήδη διαθέτουν προπληρωμένη κάρτα. Για τη χρήση προπληρωμένων καρτών Eurobank δεν απαιτείται έκδοση PIN. Attica Bank: Οι πελάτες της ATTICA BANK, δικαιούχοι ΚΕΑ, μπορούν να παραλάβουν την προπληρωμένη κάρτα τους καθώς και το PIN τους, από το κατάστημα τήρησης του λογαριασμού τους, μετά την υπογραφή σχετικής σύμβασης. H ενεργοποίηση των προπληρωμένων καρτών Attica Prepaid Card VISA, θα πραγματοποιείται κατόπιν τηλεφωνικής επικοινωνίας του κατόχου στο τηλεφωνικό κέντρο ενεργοποίησης καρτών 210-3397246. Επίσης παρέχεται η δυνατότητα, εφόσον το επιθυμεί ο κάτοχος, η επικοινωνία για την ενεργοποίηση της κάρτας να πραγματοποιείται από κλήση του κατόχου μέσω του εκάστοτε Καταστήματος. Για κάθε πρόσθετη πληροφορία ή διευκρίνιση μπορείτε να απευθυνθείτε στην τράπεζα συνεργασίας σας. newsit