Ποια η κατάσταση των ελληνικών τραπεζών μετά το 2015;

Σχετικά καλή και επαρκής είναι η κεφαλαιοποίηση των ελληνικών τραπεζών, μετά την ανακεφαλοποίηση, η οποία έλαβε χώρα στα τέλη του 2015, δήλωσε σήμερα, ενώπιον του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, η πρόεδρος του Eποπτικού Συμβουλίου της ΕΚΤ, Ντανιέλ Νουί. Ειδικότερα, ερωτηθείσα για τα προβληματα του ελληνικού τραπεζικού συστήματος, από τον ευρωβουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ και αντιπρόεδρο της Ευρωβουλής, Δημήτρη Παπαδημούλη, η κ. Νουί, αφού σημείωσε ότι η κεφαλαιοποίηση είναι επαρκής, ανέφερε: «Σε ό,τι αφορά, τώρα, τις ελληνικές τράπεζες, όντως είχα τη χαρά να παρευρεθώ στην Αθήνα την προηγούμενη εβδομάδα. Αντιλήφθηκα, και το δήλωσα και προς τις ελληνικές τράπεζες, ότι έχουν σημειώσει πρόοδο, κάνουν καλές προσπάθειες να ανταποκριθούν στα προβλήματα». «Σε ό,τι αφορά την επαρκή κεφαλαιοποίηση, απάντησα σε μία ερώτηση για το κατά πόσον θεωρώ ότι χρειάζονταν περισσότερα κεφάλαια, δεν πιστεύω ότι αυτό είναι το θέμα στην παρούσα φάση. Θεωρώ ότι είναι σχετικά καλή και επαρκής η κεφαλαιοποίηση των ελληνικών τραπεζών, μετά την ανακεφαλοποίηση, η οποία έλαβε χώρα στα τέλη του 2015. Αλλά αντιμετωπίζουν και προκλήσεις. Προκλήσεις γνωστές. Πρόσφατα έλαβαν μέτρα για την πρόκληση της διαχείρισης σε ό,τι αφορά τη σύνθεση των μελών των συμβουλίων, σε ό,τι αφορά και τη διαφάνεια της διαχείρισης και υπάρχει και η σχετική νέα νομοθεσία. Αυτό θεωρώ ότι αποτελεί ένα θετικό βήμα, προς τη σωστή κατεύθυνση. Άρα, υπάρχει μεγάλη πρόοδος, ναι, το σημειώνουμε, αλλά ακόμα χρειάζεται μεγάλη δέσμευση, το οποίο είναι και φυσιολογικό αν θέλετε. Δεν διαφέρει η κατάσταση των τραπεζών στην Ελλάδα από εκείνη των τραπεζών σε άλλες χώρες, πάντα υπάρχουν δυσκολίες και προκλήσεις», πρόσθεσε. Πηγή κειμένου: protothema

ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ ΜΕΤΑΘΕΣΕΩΝ Ε.Ε.Π. ΚΑΙ Ε.Β.Π. ΓΙΑ ΤΟ 2017-18…ΑΙΤΗΣΕΙΣ 24/3 ΕΩΣ 6/4/2017

Από αύριο έως τις 6 Απριλίου οι αιτήσεις μετάθεσης στην Ειδική ΑγωγήΑπό το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων ανακοινώνεται ότι από το τρέχον σχολικό έτος οι αιτήσεις μετάθεσης Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π.) σε Σ.Μ.Ε.Α.Ε. και ΚΕ.Δ.Δ.Υ. και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (Ε.Β.Π.) σε Σ.Μ.Ε.Α.Ε., υποβάλλονται ηλεκτρονικά από τα ίδια τα μέλη ΕΕΠ-ΕΒΠ μέσω του Online Συστήματος Διαχείρισης Μητρώου Εκπαιδευτικών και Υποβολής Αιτήσεων Μεταθέσεων (https://teachers.minedu.gov.gr).Η προθεσμία υποβολής αιτήσεων μετάθεσης ορίζεται από 24-03-2017 έως 06-04-2017, και η σύνδεση στο σύστημα γίνεται με το όνομα χρήστη (user name) και τον κωδικό πρόσβασης (password) που χρησιμοποιούν τα μέλη ΕΕΠ-ΕΒΠ για την πρόσβασή τους στις υπηρεσίες του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου (ΠΣΔ).Η εγκύκλιος

Πότε πρέπει να πληρώσετε τον ΕΦΚΑ;

Μέχρι τις 13 Απριλίου 2017 έχει παραταθεί η καταληκτική ημερομηνία πληρωμής εισφοράς Φεβρουαρίου 2017 μη μισθωτών ασφαλισμένων, όπως ανακοίνωσε ο Ενιαίος Φορέας Κοινωνικής Ασφάλισης (ΕΦΚΑ). Την ίδια ημερομηνία, θα πραγματοποιηθεί η καταβολή της εισφοράς, μέσω άμεσης χρέωσης τραπεζικού λογαριασμού (πάγια εντολή).

Στη Ρώμη ο Αλέξης Τσίπρας

Με την αποψινή ομιλία του, στις 21:00 ώρα Ελλάδας, στην εκδήλωση του δικτύου transform! Europe, με τίτλο: «Μία Ευρώπη για τον Λαό από τον Λαό», ξεκινά το τριήμερο πρόγραμμα του πρωθυπουργού, Αλέξη Τσίπρα, στην ιταλική πρωτεύουσα. Ο πρωθυπουργός μεταβαίνει το απόγευμα για την 60ή επέτειο της Συνθήκης της Ρώμης. Αύριο Παρασκευή, 24 Μαρτίου, το πρωί, θα έχει διαδοχικές συναντήσεις με κόμματα, οργανώσεις και προσωπικότητες της ιταλικής Αριστεράς. Για τις 19:00 ώρα Ελλάδας έχει προγραμματιστεί η ακρόαση των αρχηγών κρατών και κυβερνήσεων της ΕΕ από τον πάπα Φραγκίσκο, στο Αποστολικό Μέγαρο του Βατικανού. Δυόμιση ώρες αργότερα, ο πρωθυπουργός θα συμμετάσχει στην προπαρασκευαστική συνάντηση του Ευρωπαϊκού Σοσιαλιστικού Κόμματος.Αναλυτικά, το Σάββατο, 25 Μαρτίου, το πρόγραμμα της Συνόδου Κορυφής ως εξής (ώρα Ελλάδας):Στις 10:00 οι αφίξεις των αρχηγών κρατών και κυβερνήσεων στο Campidoglio.Στις 11:00 η έναρξη της Συνόδου των αρχηγών κρατών και κυβερνήσεων.Στις 12:20 η τελετή υπογραφής της Διακήρυξης της Ρώμης.Στις 12:50 η οικογενειακή φωτογραφία.Στις 14:00 το επίσημο γεύμα των αρχηγών κρατών και κυβερνήσεων, παρατιθέμενο από Πρόεδρο της Ιταλικής Δημοκρατίας, Σέρτζιο Ματαρέλα, στο Προεδρικό Μέγαρο Quirinale.

ΔΝΤ: Έχει ζητηθεί να δεσμευθεί και η αντιπολίτευση για τα μέτρα

Aνοικτό άφησε σήμερα το ενδεχόμενο, ο εκπρόσωπος του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου Τζ. Ράις, το ΔΝΤ να ζητήσει και από την αντιπολίτευση να δεσμευτεί για την εφαρμογή των μέτρων της νέας συμφωνίας λίγο πριν αυτή οριστικοποιηθεί. Ωστόσο, διευκρίνισε ότι «ακόμη δεν βρισκόμαστε κοντά σε αυτό το στάδιο. Επιπροσθέτως ο ίδιος διέψευσε ότι ήδη το Ταμείο έχει πραγματοποιήσει επαφές με τα κόμματα της αντιπολίτευσης». Σταθερός ως προς τις απόψεις που εκφράζει το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο , εμφανίστηκε ο εκπρόσωπος Τύπου του, Τζέρι Ράις στην εβδομαδιαία ενημέρωση των συντακτών στην Ουάσιγκτον. Όπως ήταν απόλυτα φυσιολογικό η Ελλάδα δεν μπορούσε παρά να αποτελέσει αντικείμενο αρκετών ερωτήσεων, με τον κ. Ράις να είναι αρκούντως φειδωλός στις δηλώσεις του, με δεδομένο και το γεγονός ότι συνεχίζονται οι διαπραγματεύσεις μεταξύ κυβέρνησης και θεσμών στις Βρυξέλλες. Επανέλαβε ότι παραμένουν τα «αγκάθια» σε αρκετά ευαίσθητα ζητήματα, όπως το συνταξιοδοτικό και η αγορά εργασίας, υπογραμμίζοντας χαρακτηριστικά ότι «οι συζητήσεις συνεχίζονται στις Βρυξέλλες. Υπάρχει διαπραγμάτευση σε βασικά ζητήματα πολιτικής όπως το συνταξιοδοτικό και το εργασιακό, έχει σημειωθεί πρόοδος αλλά απομένει ακόμη δουλειά που πρέπει να γίνει προκειμένου να γεφυρωθούν οι διαφορές». Κάλεσε την ελληνική κυβέρνηση να αποκτήσει «ισχυρή ιδιοκτησία» του προγράμματος, μία πάγια θέση τόσο του ΔΝΤ όσο και των Ευρωπαίων εταίρων. Σύμφωνα με τον κ. Ράις «είναι σημαντικό να υπάρχει ισχυρή «ιδιοκτησία» του προγράμματος είναι αδιαμφισβήτητα σημαντική για την επιτυχία του και το ταμείο ενθαρρύνει την ελληνική κυβέρνηση να δομήσει ισχυρή στήριξη». Όσο για το θέμα που ενέσκηψε μετά τη δήλωση του Γάλλου υπουργού Μισέλ Σαπέν ότι το ΔΝΤ επιθυμεί να δεσμευθεί και η ελληνική αντιπολίτευση για τα μέτρα, υποστήριξε ότι «είναι κάτι που όντως έχει ζητηθεί όχι μόνο από την Ελλάδα αλλά και από άλλες χώρες, αλλά θα πρέπει πρώτα να φτάσουμε κοντά στο επίπεδο της συμφωνίας, ότι θα συμμετάσχουμε στο πρόγραμμα και ακόμη δεν βρισκόμαστε σε αυτό το στάδιο». Φρόντισε, όμως, να προσθέσει, προς αποφυγή παρεξηγήσεων ότι «δεν είχαμε καμία επικοινωνία με κόμματα της αντιπολίτευσης».

Αβραμόπουλος: Θα είναι καταστροφή να καταρρεύσει η συμφωνία με την Τουρκία για το προσφυγικό

Η συμφωνία της Ευρωπαϊκής Ένωσης με την Τουρκία για την ανάσχεση των μαζικών αφίξεων προσφύγων και μεταναστών από την Τουρκία στις ελληνικές ακτές «λειτουργεί καλά» παρά τις επαναλαμβανόμενες απειλές των τελευταίων εβδομάδων δια στόματος τούρκων αξιωματούχων, τονίζει ο ευρωπαίος επίτροπος Μετανάστευσης Δημήτρης Αβραμόπουλος σε συνέντευξή του που δημοσιεύεται στην εφημερίδα Le Soir. «Ακόμη και στην κορύφωση της έντασης, ούτε ένας άνθρωπος δεν διέσχισε τη θάλασσα», λέει ο επίτροπος. «Εάν αυτή η συμφωνία καταρρεύσει, θα πρόκειται για καταστροφή», προειδοποιεί.«Θεωρώ ότι η Τουρκία θέλει πραγματικά να παραμείνει προσηλωμένη στις δεσμεύσεις της», δηλώνει ο ευρωπαίος επίτροπος υπενθυμίζοντας ότι από την πλευρά της η Ευρωπαϊκή Ενωση έχει βάλει στο τραπέζι σημαντικά αντισταθμιστικά όπως είναι η διάθεση τριών δισεκατομμυρίων ευρώ για τη βελτίωση της καθημερινότητας των σύρων προσφύγων στην Τουρκία. «Από τη πλευρά μας, προσπαθούμε να κάνουμε αυτό που μας αντιστοιχεί ανάμεσα στο αρνητικό κλίμα και τις πολιτικές μας υποχρεώσεις. Αυτές οι δεσμεύσεις δεν αφορούν μόνο την υποχρέωση της Τουρκίας να σταματήσει τη ροή των αφίξεων, υπάρχει επίσης η δική μας υποχρέωση να υποστηρίξουμε οικονομικά τα τρία εκατομμύρια των προσφύγων που βρίσκονται στην Τουρκία. Αυτή η συνεργασία μπορεί να συνεχίσει να λειτουργεί», λέει. Πηγή κειμένου: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Fake News: Ένα δημοτικό σχολείο όπου εκπαιδεύονται για τις ψεύτικες ειδήσεις

Οι μαθητές σε ένα σχολείο στην Άνω Σαβοΐα της Γαλλίας μαθαίνουν χάρη σε μια μέθοδο μιας δασκάλας να ξεχωρίζουν την αληθινή από την ψευδή είδηση Η Ροζ-Μαρί Φαρινέλλα, δασκάλα στην Άνω Σαβοΐα της Γαλλίας, πειραματίζεται εδώ και τρία χρόνια με ένα πρόγραμμα εκπαίδευσης με θέμα τα ΜΜΕ. Οι μαθητές μαθαίνουν χάρη στη μέθοδό της να ξεχωρίζουν την αληθινή από την ψευδή είδηση. Στο βίντεο του youtuber «Hygiene mentale» (Ψυχική Υγιεινή) (δείτε παρακάτω στο πρώτο βίντεο μετά το 5:29), τα παιδιά κρύβουν τα μάτια τους πίσω από αστείες μάσκες φτιαγμένες από εφημερίδα. Στον πίνακα, η δασκάλα τούς δείχνει μια φωτογραφία: κάτι οπαδοί μαλώνουν στις εξέδρες ενός σταδίου. Παραδίπλα, ένας άντρας, φορώντας μόνο το σλιπ του, κραδαίνει ένα φτυάρι. «Λοιπόν; Τι σκέφτεστε γι’ αυτήν την εικόνα;», τα ρωτάει η Ροζ - Μαρί Φαρινέλλα, εκπαιδευτικός. Σε λιγότερα από δύο δευτερόλεπτα τα χέρια σηκώνονται. Ένα αγόρι παίρνει το λόγο: «είναι λάθος!». Το πόδι του άντρα με το φτυάρι «δεν πατάει σωστά πάνω στο σκαλοπάτι», προσθέτει, αιτιολογώντας την απάντηση του. Η δασκάλα το απολαμβάνει: «Τέλεια! Το ξέρεις ότι ένας δημοσιογράφος του RTL ξεγελάστηκε απ’ αυτήν την εικόνα; (...) Και μίλησε γι’ αυτή σ’ έναν υπουργό κατά τη διάρκεια μιας συνέντευξης». Κι ύστερα τα παιδιά δεν κρατιούνται, βομβαρδίζουν το φωτομοντάζ με μια χούφτα επιχειρήματα ακόμη και το «διαλύουν». Η σκηνή αυτή εκτυλίσσεται σε ένα Δημοτικό σχολείο της πόλης Τανένζ (Άνω Σαβοΐα) τον Ιούνιο του 2016, την ημέρα ακριβώς που οι μαθητές της Ε’ Δημοτικού έλαβαν το δίπλωμα τους ως «hoaxbuster». (κυνηγοί hoax, ψεύτικων ειδήσεων) Η Ροζ - Μαρί Φαρινέλλα, δασκάλα Δημοτικού και πρώην δημοσιογράφος, συνέλαβε και πειραματίζεται για τρίτη συνεχή χρονιά με ένα πρόγραμμα εκπαίδευσης στα ΜΜΕ για το οποίο βραβεύτηκε πρόσφατα. Ο στόχος του: ακονίζοντας το βλέμμα τους, οι μαθητές να καταφέρνουν να διακρίνουν την αληθινή από την ψευδή είδηση. Ο Κριστόφ Μισέλ, εκπαιδευτικός και δημιουργός ενός καναλιού στο YouTube, μετέδωσε στο κανάλι του, «Ψυχική Υγιεινή» δύο ενδιαφέροντα βίντεο που αφηγούνται το συγκεκριμένο πείραμα. (Παρουσίασε τα βίντεο στην ημερίδα για τα fake news που οργανώθηκε στο Ευρωκοινοβούλιο, με πρωτοβουλία του ευρωβουλευτή Στέλιου Κούλογλου). Σε αυτά τα μαθήματα κριτικής σκέψης, των οποίων το λεπτομερές πρόγραμμα είναι αναρτημένο στο διαδίκτυο, οι μαθητές ανακαλύπτουν το επάγγελμα του δημοσιογράφου, μαθαίνουν να αποκρυπτογραφούν εικόνες, να εντοπίζουν και να διασταυρώνουν τις πηγές κι έτσι, να ανιχνεύουν τα “hoaxes”. Μια δουλειά μακράς πνοής που πραγματοποιείται σε όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς για 45 λεπτά την εβδομάδα. Για ποιο λόγο δημιουργήσατε αυτό το πρόγραμμα; Ξεκίνησα να το σκέφτομαι το 2014. Λάμβανα πολλά «hoaxes» κι ανησυχούσα πολύ. Πώς καταφέρνουν οι χρήστες του διαδικτύου να τα εντοπίζουν; Πολύ περισσότερο πώς θα το καταφέρουν οι νεότερες γενιές; Σκέφτηκα ότι θα χρειαστεί να δημιουργηθούν εργαλεία. Παράλληλα, στη διάρκεια των σχολικών συνεδριάσεων άκουγα γονείς και δασκάλους να παραπονιούνται πως είναι άοπλοι απέναντι στα κοινωνικά δίκτυα, στα όποια έβλεπαν πως οι μαθητές μπορούν ν’ ανταλλάσσουν μεταξύ τους πολύ επιθετικά μηνύματα. Υπάρχει ένα κοινό θέμα σε αυτές τις δύο διαπιστώσεις: πώς να ενημερώνεται κανείς και πώς να επικοινωνεί μέσω των κοινωνικών δικτύων; Σκέφτηκα ότι έπρεπε να φτιαχτεί ένα πρότζεκτ εκκινώντας από αυτά τα ερωτήματα. Με τον καιρό, αντιλήφθηκα τη σημασία να μπορούν οι μαθητές να συζητήσουν για το διαδίκτυο, καθώς δεν ήταν κάτι που απαραίτητα κάνουν με τους γονείς τους. Είχαν τόσες ερωτήσεις που χρειάστηκε να φτιάξω ένα σύστημα με χαρτάκια στα οποία να μπορούν να τις σημειώνουν. Την τελευταία μέρα της περσινής χρονιάς, όταν και τους απονεμήθηκαν τα διπλώματα τους του «hoaxbuster», πήρα μαζί μου φεύγοντας τέτοια χαρτάκια γιατί είχαν κι άλλες ερωτήσεις που είχαν μείνει αναπάντητες. Όσο για μένα, δεν ξέρω όλες τις απαντήσεις! Τις απαντήσεις εξάλλου, στη διάρκεια της χρονιάς τις ψάχναμε μαζί. πηγή: TVXS

ΔΝΤ: Όντως, έχει ζητηθεί να δεσμευθεί και η αντιπολίτευση για τα μέτρα

Aνοικτό άφησε σήμερα το ενδεχόμενο, ο εκπρόσωπος του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου Τζ. Ράις, το ΔΝΤ να ζητήσει και από την αντιπολίτευση να δεσμευτεί για την εφαρμογή των μέτρων της νέας συμφωνίας λίγο πριν αυτή οριστικοποιηθεί. Ωστόσο, διευκρίνισε ότι «ακόμη δεν βρισκόμαστε κοντά σε αυτό το στάδιο. Επιπροσθέτως ο ίδιος διέψευσε ότι ήδη το Ταμείο έχει πραγματοποιήσει επαφές με τα κόμματα της αντιπολίτευσης». Σταθερός ως προς τις απόψεις που εκφράζει το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο , εμφανίστηκε ο εκπρόσωπος Τύπου του, Τζέρι Ράις στην εβδομαδιαία ενημέρωση των συντακτών στην Ουάσιγκτον. Όπως ήταν απόλυτα φυσιολογικό η Ελλάδα δεν μπορούσε παρά να αποτελέσει αντικείμενο αρκετών ερωτήσεων, με τον κ. Ράις να είναι αρκούντως φειδωλός στις δηλώσεις του, με δεδομένο και το γεγονός ότι συνεχίζονται οι διαπραγματεύσεις μεταξύ κυβέρνησης και θεσμών στις Βρυξέλλες. Επανέλαβε ότι παραμένουν τα «αγκάθια» σε αρκετά ευαίσθητα ζητήματα, όπως το συνταξιοδοτικό και η αγορά εργασίας, υπογραμμίζοντας χαρακτηριστικά ότι «οι συζητήσεις συνεχίζονται στις Βρυξέλλες. Υπάρχει διαπραγμάτευση σε βασικά ζητήματα πολιτικής όπως το συνταξιοδοτικό και το εργασιακό, έχει σημειωθεί πρόοδος αλλά απομένει ακόμη δουλειά που πρέπει να γίνει προκειμένου να γεφυρωθούν οι διαφορές». Κάλεσε την ελληνική κυβέρνηση να αποκτήσει «ισχυρή ιδιοκτησία» του προγράμματος, μία πάγια θέση τόσο του ΔΝΤ όσο και των Ευρωπαίων εταίρων. Σύμφωνα με τον κ. Ράις «είναι σημαντικό να υπάρχει ισχυρή «ιδιοκτησία» του προγράμματος είναι αδιαμφισβήτητα σημαντική για την επιτυχία του και το ταμείο ενθαρρύνει την ελληνική κυβέρνηση να δομήσει ισχυρή στήριξη». Όσο για το θέμα που ενέσκηψε μετά τη δήλωση του Γάλλου υπουργού Μισέλ Σαπέν ότι το ΔΝΤ επιθυμεί να δεσμευθεί και η ελληνική αντιπολίτευση για τα μέτρα, υποστήριξε ότι «είναι κάτι που όντως έχει ζητηθεί όχι μόνο από την Ελλάδα αλλά και από άλλες χώρες, αλλά θα πρέπει πρώτα να φτάσουμε κοντά στο επίπεδο της συμφωνίας, ότι θα συμμετάσχουμε στο πρόγραμμα και ακόμη δεν βρισκόμαστε σε αυτό το στάδιο». Φρόντισε, όμως, να προσθέσει, προς αποφυγή παρεξηγήσεων ότι «δεν είχαμε καμία επικοινωνία με κόμματα της αντιπολίτευσης».

Αιτήσεις μετάθεσης στην Ειδική Αγωγή μέχρι 6 Απριλίου

23-03-17 Από αύριο έως τις 6 Απριλίου οι αιτήσεις μετάθεσης στην Ειδική Αγωγή Από το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων ανακοινώνεται ότι από το τρέχον σχολικό έτος οι αιτήσεις μετάθεσης Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π.) σε Σ.Μ.Ε.Α.Ε. και ΚΕ.Δ.Δ.Υ. και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (Ε.Β.Π.) σε Σ.Μ.Ε.Α.Ε., υποβάλλονται ηλεκτρονικά από τα ίδια τα μέλη ΕΕΠ-ΕΒΠ μέσω του Online Συστήματος Διαχείρισης Μητρώου Εκπαιδευτικών και Υποβολής Αιτήσεων Μεταθέσεων (https://teachers.minedu.gov.gr). Η προθεσμία υποβολής αιτήσεων μετάθεσης ορίζεται από 24-03-2017 έως 06-04-2017, και η σύνδεση στο σύστημα γίνεται με το όνομα χρήστη (user name) και τον κωδικό πρόσβασης (password) που χρησιμοποιούν τα μέλη ΕΕΠ-ΕΒΠ για την πρόσβασή τους στις υπηρεσίες του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου (ΠΣΔ). Η εγκύκλιος σε μορφή pdf

Αποκλεισμός των αποφοίτων παιδαγωγικών τμημάτων δημοτικής εκπαίδευσης και νηπιαγωγών από διαγωνισμούς του ΑΣΕΠ διοικητικών θέσεων

Αριθμός:4422Τύπος:ΕρωτήσειςΣυνοδος / Περίοδος:Β΄Σύνοδος ΙΖ΄ ΠΕΡΙΟΔΟΣ (ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ)Θέμα:Αποκλεισμός των αποφοίτων παιδαγωγικών τμημάτων δημοτικής εκπαίδευσης και νηπιαγωγών από διαγωνισμούς του ΑΣΕΠ διοικητικών θέσεωνΚόμμα:ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΗμερομηνία:23/03/2017Ημ. Τελευταίας Τροποποίησης:23/03/2017Καταθέτοντες:Κακλαμάνης Μιχαήλ ΝικήταςΥπουργεία:Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων ΔικαιωμάτωνΔιοικητικής ΑνασυγκρότησηςΠαιδείας, Έρευνας και ΘρησκευμάτωνΥπουργοί:Γαβρόγλου Κωνσταντίνος (Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων)Γεροβασίλη Όλγα (Υπουργός Διοικητικής Ανασυγκρότησης)Κοντονής Χαράλαμπος-Σταύρος (Υπουργός Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων)

Χορήγηση δελτίου ειδικού εισιτηρίου για τους φοιτητές που φοιτούν μέσω κατατακτηρίων εξετάσεων για δεύτερο πτυχίο καθώς και για τους φοιτητές του ΕΑΠ

Αριθμός:4421Τύπος:ΕρωτήσειςΣυνοδος / Περίοδος:Β΄Σύνοδος ΙΖ΄ ΠΕΡΙΟΔΟΣ (ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ)Θέμα:Χορήγηση δελτίου ειδικού εισιτηρίου για τους φοιτητές που φοιτούν μέσω κατατακτηρίων εξετάσεων για δεύτερο πτυχίο καθώς και για τους φοιτητές του ΕΑΠΚόμμα:ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΗμερομηνία:23/03/2017Ημ. Τελευταίας Τροποποίησης:23/03/2017Καταθέτοντες:Κακλαμάνης Μιχαήλ ΝικήταςΥπουργεία:Παιδείας, Έρευνας και ΘρησκευμάτωνΥπουργοί:Γαβρόγλου Κωνσταντίνος (Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων)

με υπόμνημά της, αναδεικνύει μια σειρά από προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι μαθητές της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης του Δήμου Βόλου, τα οποία σχετίζονται με τις μετακινήσεις των μαθητών, τα δελτία μειωμένου εισιτηρίου, τα σχολικά κτήρια, τα σχολικά εγχειρίδια, τις πανελλήνιες εξετάσεις, τις απουσίες, την ασφάλεια των εγκαταστάσεων για τους μαθητές και την επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση και αιτούνται την επίλυσή τους.

Αριθμός:1564Τύπος:ΑναφορέςΣυνοδος / Περίοδος:Β΄Σύνοδος ΙΖ΄ ΠΕΡΙΟΔΟΣ (ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ)Θέμα:με υπόμνημά της, αναδεικνύει μια σειρά από προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι μαθητές της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης του Δήμου Βόλου, τα οποία σχετίζονται με τις μετακινήσεις των μαθητών, τα δελτία μειωμένου εισιτηρίου, τα σχολικά κτήρια, τα σχολικά εγχειρίδια, τις πανελλήνιες εξετάσεις, τις απουσίες, την ασφάλεια των εγκαταστάσεων για τους μαθητές και την επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση και αιτούνται την επίλυσή τους.Κόμμα:ΣΥΝΑΣΠΙΣΜΟΣ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΗΣ ΑΡΙΣΤΕΡΑΣΗμερομηνία:23/03/2017Ημ. Τελευταίας Τροποποίησης:23/03/2017Καταθέτοντες:Μεϊκόπουλος Μιχαήλ ΑλέξανδροςΥπουργεία:Παιδείας, Έρευνας και ΘρησκευμάτωνΑρχεία Ερωτήσεων:

επιδιώκει να καταστήσει σαφές ότι η θέση των προνηπίων είναι στα δημόσια νηπιαγωγεία της χώρας και όχι στους δημοτικούς και ιδιωτικούς παιδικούς σταθμούς.

Αριθμός:1562Τύπος:ΑναφορέςΣυνοδος / Περίοδος:Β΄Σύνοδος ΙΖ΄ ΠΕΡΙΟΔΟΣ (ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ)Θέμα:επιδιώκει να καταστήσει σαφές ότι η θέση των προνηπίων είναι στα δημόσια νηπιαγωγεία της χώρας και όχι στους δημοτικούς και ιδιωτικούς παιδικούς σταθμούς.Κόμμα:ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΙΗμερομηνία:23/03/2017Ημ. Τελευταίας Τροποποίησης:23/03/2017Καταθέτοντες:Νικολόπουλος Ιωάννου ΝικόλαοςΥπουργεία:Επικρατείας και Κυβερνητικός ΕκπρόσωποςΠαιδείας, Έρευνας και ΘρησκευμάτωνΑρχεία Ερωτήσεων:

το οποίο αναφέρεται σύμφωνα με τον εκδότη στην έλλειψη προστασίας στον χώρο του πανεπιστημίου και καλεί τις αρμόδιες αρχές να προβούν σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες για την ασφάλεια των φοιτητών.

Αριθμός:1551Τύπος:ΑναφορέςΣυνοδος / Περίοδος:Β΄Σύνοδος ΙΖ΄ ΠΕΡΙΟΔΟΣ (ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ)Θέμα:το οποίο αναφέρεται σύμφωνα με τον εκδότη στην έλλειψη προστασίας στον χώρο του πανεπιστημίου και καλεί τις αρμόδιες αρχές να προβούν σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες για την ασφάλεια των φοιτητών.Κόμμα:ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΙΗμερομηνία:23/03/2017Ημ. Τελευταίας Τροποποίησης:23/03/2017Καταθέτοντες:Νικολόπουλος Ιωάννου ΝικόλαοςΥπουργεία:ΕσωτερικώνΠαιδείας, Έρευνας και ΘρησκευμάτωνΑρχεία Ερωτήσεων:

το οποίο αναφέρεται σύμφωνα με τον εκδότη με τις περιπτώσεις ασιτίας μαθητών στα ελληνικά σχολεία και αιτείται την διερεύνηση περιπτώσεων όπου η απεικόνιση της κρίσης, είναι υπερβολική ή και κατασκευή δημοσιογραφική.

Αριθμός:1542Τύπος:ΑναφορέςΣυνοδος / Περίοδος:Β΄Σύνοδος ΙΖ΄ ΠΕΡΙΟΔΟΣ (ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ)Θέμα:το οποίο αναφέρεται σύμφωνα με τον εκδότη με τις περιπτώσεις ασιτίας μαθητών στα ελληνικά σχολεία και αιτείται την διερεύνηση περιπτώσεων όπου η απεικόνιση της κρίσης, είναι υπερβολική ή και κατασκευή δημοσιογραφική.Κόμμα:ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΙΗμερομηνία:23/03/2017Ημ. Τελευταίας Τροποποίησης:23/03/2017Καταθέτοντες:Νικολόπουλος Ιωάννου ΝικόλαοςΥπουργεία:Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής ΑλληλεγγύηςΠαιδείας, Έρευνας και ΘρησκευμάτωνΑρχεία Ερωτήσεων:

σε ανοικτή επιστολή του αναφέρεται στην αποκρυπτόμενη αλήθεια σχετικά με την άρνηση εκπλήρωσης του Τάματος του Έθνους. με χρήματα του κρατικού προϋπολογισμού για την ανέγερση του Ισλαμικού Τεμένους.

Αριθμός:1508Τύπος:ΑναφορέςΣυνοδος / Περίοδος:Β΄Σύνοδος ΙΖ΄ ΠΕΡΙΟΔΟΣ (ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ)Θέμα:σε ανοικτή επιστολή του αναφέρεται στην αποκρυπτόμενη αλήθεια σχετικά με την άρνηση εκπλήρωσης του Τάματος του Έθνους. με χρήματα του κρατικού προϋπολογισμού για την ανέγερση του Ισλαμικού Τεμένους.Κόμμα:ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΙΗμερομηνία:23/03/2017Ημ. Τελευταίας Τροποποίησης:23/03/2017Καταθέτοντες:Νικολόπουλος Ιωάννου ΝικόλαοςΥπουργεία:Παιδείας, Έρευνας και ΘρησκευμάτωνΑρχεία Ερωτήσεων:

επσημαίνει με Επιστολή των Εκπαιδευτικών Βαυαρίας την παράταση έμμισθης απόσπασης σε σχολεία του εξωτερικού πέραν της τριετίας και αιτείται την επίλυση του θέματος.

Αριθμός:1495Τύπος:ΑναφορέςΣυνοδος / Περίοδος:Β΄Σύνοδος ΙΖ΄ ΠΕΡΙΟΔΟΣ (ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ)Θέμα:επσημαίνει με Επιστολή των Εκπαιδευτικών Βαυαρίας την παράταση έμμισθης απόσπασης σε σχολεία του εξωτερικού πέραν της τριετίας και αιτείται την επίλυση του θέματος. Κόμμα:ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΙΗμερομηνία:23/03/2017Ημ. Τελευταίας Τροποποίησης:23/03/2017Καταθέτοντες:Νικολόπουλος Ιωάννου ΝικόλαοςΥπουργεία:Παιδείας, Έρευνας και ΘρησκευμάτωνΑρχεία Ερωτήσεων:

αιτείται την εξίσωση των εργασιακών και ασφαλιστικών δικαιωμάτων μεταξύ μόνιμων και αναπληρωτών εκπαιδευτικών με τη θεσμοθέτηση στο επόμενο σχέδιο νόμου της άρσης όλων των αδικιών.

Αριθμός:1478Τύπος:ΑναφορέςΣυνοδος / Περίοδος:Β΄Σύνοδος ΙΖ΄ ΠΕΡΙΟΔΟΣ (ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ)Θέμα:αιτείται την εξίσωση των εργασιακών και ασφαλιστικών δικαιωμάτων μεταξύ μόνιμων και αναπληρωτών εκπαιδευτικών με τη θεσμοθέτηση στο επόμενο σχέδιο νόμου της άρσης όλων των αδικιών.Κόμμα:ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΙΗμερομηνία:23/03/2017Ημ. Τελευταίας Τροποποίησης:23/03/2017Καταθέτοντες:Νικολόπουλος Ιωάννου ΝικόλαοςΥπουργεία:Παιδείας, Έρευνας και ΘρησκευμάτωνΑρχεία Ερωτήσεων:

καταδικάζει ομόφωνα την παραπομπή σε δίκη του Γραμματέα της Πανελλήνιας Ένωσης Γονέων Μουσικών και Καλλιτεχνικών Σχολείων και αιτείται την άμεση παύση αυτής της δίωξης.

Αριθμός:1489Τύπος:ΑναφορέςΣυνοδος / Περίοδος:Β΄Σύνοδος ΙΖ΄ ΠΕΡΙΟΔΟΣ (ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ)Θέμα:καταδικάζει ομόφωνα την παραπομπή σε δίκη του Γραμματέα της Πανελλήνιας Ένωσης Γονέων Μουσικών και Καλλιτεχνικών Σχολείων και αιτείται την άμεση παύση αυτής της δίωξης.Κόμμα:ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΜΠΑΡΑΤΑΞΗ (ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΣΟΣΙΑΛΙΣΤΙΚΟ ΚΙΝΗΜΑ - ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΑΡΙΣΤΕΡΑ)Ημερομηνία:23/03/2017Ημ. Τελευταίας Τροποποίησης:23/03/2017Καταθέτοντες:Μανιάτης Αναστασίου ΙωάννηςΥπουργεία:Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων ΔικαιωμάτωνΠαιδείας, Έρευνας και ΘρησκευμάτωνΑρχεία Ερωτήσεων:

O ΣΥΡΙΖΑ απέναντι σε απόφαση του ΣΤΕ

Ανακοίνωση εξέδωσε το τμήμα παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ με αφορμή απόφαση του ΣΤΕ για τους διευθυντές. «Δυστυχώς η απόφαση αυτή του ΣτΕ δεν μας εκπλήσσει. Αντισυνταγματική λοιπόν η επιλογή των διευθυντών/-τριών από το σύλλογο διδασκόντων, αντισυνταγματικός ο διαγωνισμός για να μπει τέρμα επιτέλους στην αυθαιρεσία των καναλαρχών, συνταγματική όμως η διαθεσιμότητα και το κλείσιμο δημοσίων υπηρεσιών, συνταγματικές οι περικοπές στους μισθούς των δημόσιων υπαλλήλων το 2011, πλην των δικαστών βεβαίως……», επισημαίνει σε ανακοίνωση του το τμήμα Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ τονίζοντας οτι ο ρόλος του διευθυντή/-τριας του σχολείου δεν είναι ο ρόλος ενός διοικητικού μάνατζερ. Η παραπάνω ανακοίνωση έγινε μετά το «μπλόκο» του ΣτΕ που έβγαλε αντισυνταγματικό τον νέο τρόπο επιλογής των διευθυντών σχολικών μονάδων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης , που έγινε με το νόμο 4327/2015. Αυτό έκρινε το Γ΄ Τμήμα του Συμβουλίου της Επικρατείας (865/2016) που είδε ακόμα και "τρύπες διαφάνειας" στη διαδικασία και παρέπεμψε το θέμα για οριστική κρίση στην Ολομέλεια του Ανωτάτου Ακυρωτικού Δικαστηρίου . Στο ΣτΕ έχουν προσφύγει διευθυντές σχολικών μονάδων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και η Πανελλήνια Ένωση Διευθυντών Εκπαίδευσης ζητώντας την ακύρωση απόφασης του αναπληρωτή υπουργού Παιδείας που εκδόθηκε σε εφαρμογή του νόμου 4327/2015 με την οποία καθορίστηκε η διαδικασία υποβολής αιτήσεων και επιλογής διευθυντών σχολικών μονάδων και εργαστηριακών κέντρων. Στην ανακοίνωση τονίζεται: «Η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ έπραξε το αυτονόητο προκειμένου να υλοποιήσει τη δομική θέση της Αριστεράς, αλλά και του εκπαιδευτικού κινήματος από την εποχή της μεταπολίτευσης, ότι η διοίκηση όλων των εκπαιδευτικών μονάδων και υπηρεσιών, σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, πρέπει να είναι συλλογική υπόθεση.Για τον ΣΥΡΙΖΑ η συλλογική έκφραση των διδασκόντων/-ουσών αποτελεί βασικό κύτταρο δημοκρατίας στο σχολείο. Αυτό το πνεύμα και αυτή η λογική οφείλει να διαπερνά τη συνολική λειτουργία του σχολείου. O ρόλος του διευθυντή/-τριας του σχολείου δεν είναι ο ρόλος ενός διοικητικού μάνατζερ. Είναι ένας πολυσύνθετος ρόλος που έχει στόχο να συντονίσει, σε αρμονική συνεργασία με το σύλλογο, το σύνολο των εκπαιδευτικών δράσεων και να αξιοποιήσει τα μέσα που διαθέτει το σχολείο για την όσο δυνατόν καλύτερη εκπαίδευση των μαθητών/-τριών. Για να το επιτύχει αυτό όμως πρέπει να συνεργαστεί αρμονικά με τους άλλους φορείς της εκπαιδευτικής κοινότητας (μαθητές/-τριες, γονείς). Είναι γενικά παραδεκτό ότι ο σύλλογος διδασκόντων/-ουσών γνωρίζει καλύτερα από κάθε άλλον τα προτερήματα και τις ικανότητες των υποψήφιων διευθυντών/-τριών. Από την άλλη μεριά, για να γίνει σωστή επιλογή για ένα τόσο σημαντικό εκπαιδευτικό και συντονιστικό ρόλο, είναι βέβαιο ότι δεν αρκούν μόνο τα τυπικά προσόντα και μια σύντομη συνέντευξη. Προφανώς, ο εκδημοκρατισμός της διοίκησης δεν σταματά στην επιλογή των στελεχών, αλλά πρέπει να διαπεράσει σταδιακά το σύνολο των αρμοδιοτήτων και να καθορίσει το νέο τους ρόλο, με επίκεντρο την ενίσχυση των αρμοδιοτήτων του συλλόγου διδασκόντων/-ουσών. Oι ρυθμίσεις του νόμου 4327/15 για την επιλογή των διευθυντών σημαίνουν στην ουσία τους ότι την πιο έγκυρη άποψη για την αξία ενός διευθυντή σχολείου έχουν όσοι συνεργάζονται άμεσα μαζί του, δηλ. οι συνάδελφοί του στους συλλόγους διδασκόντων/-ουσών και ότι τελικά η διοίκηση των σχολικών μονάδων πρέπει να είναι συλλογική υπόθεση των μελών τους και αυτή ακριβώς είναι η άποψη του Τμήματος Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ. Προφανώς είναι διαφορετικό το πνεύμα και το γράμμα της απόφασης του ΣτΕ. Δυστυχώς η απόφαση αυτή του ΣτΕ δεν μας εκπλήσσει. Αντισυνταγματική λοιπόν η επιλογή των διευθυντών/-τριών από το σύλλογο διδασκόντων, αντισυνταγματικός ο διαγωνισμός για να μπει τέρμα επιτέλους στην αυθαιρεσία των καναλαρχών, συνταγματική όμως η διαθεσιμότητα και το κλείσιμο δημοσίων υπηρεσιών, συνταγματικές οι περικοπές στους μισθούς των δημόσιων υπαλλήλων το 2011, πλην των δικαστών βεβαίως……»