Πότε θα πληρωθούν οι συντάξεις του Απριλίου

Από αύριο Πέμπτη 30 Μαρτίου μέχρι και τις 4 Απριλίου, θα καταβάλουν τις συντάξεις του Απριλίου τα ασφαλιστικά Ταμεία. Ειδικότερα σύμφωνα με τον προγραμματισμό που έγινε το Δημόσιο, το ΙΚΑ, το ΝΑΤ και το ΚΕΑΝ θα καταβάλουν τις συντάξεις την Πέμπτη ενώ ΟΑΕΕ και ΟΓΑ τη Δευτέρα 3 Απριλίου 2017. Το ΕΤΕΑ θα καταβάλλει τις επικουρικές συντάξεις την Τρίτη 4 Απριλίου. Όλα τα υπόλοιπα Ταμεία του Υπουργείου Εργασίας θα καταβάλλουν τις συντάξεις στις 30 Μαρτίου.

Η μαθητική διαρροή στην Ελλάδα

Ο προσδιορισμός του μεγέθους της μαθητικής διαρροής βασίστηκε στη μέθοδο της «γενιάς μαθητών/τριών» (κοόρτης). Η παρακολούθηση της πορείας των μαθητών/τριών αφορά δεδομένα από το σχολικό έτος 2013-14 μέχρι και το...

Σύλλογος Αναπληρωτών Καθηγητών Ειδικής Αγωγής (Σ.Α.Κ.Ε.Α.): Άμεση απόσυρση της Τροπολογίας για τους Αναπληρωτές και έναρξη διαλόγου

Το ΥΠΑΙΘ παραμένει πιστό για άλλη μια φορά στην διαδικασία του εμπαιγμού των χιλιάδων αναπληρωτώνκαθηγητών που χρησιμοποιεί επί μία και πλέον δεκαετία για να καλύψει τις χιλιάδες των κενών στην εκπαίδευση. Πιστό στην αρχή του μη διαλόγου και πιστό στην λογιστική αντιμετώπιση της εκπαίδευσης, καταθέτει τροπολογία, εντελώς αιφνίδια και σε νομοσχέδιο του Υπουργείου Οικονομικών, που τινάζει στον αέρα τον προγραμματισμό όλων των αναπληρωτών εκπαιδευτικών.Παραμένει πιστό, επίσης, στην διοίκηση μέσω τροπολογιών αφορούν κλάδους της εκπαίδευσης χωρίς να συνομιλεί και χωρίς να λαμβάνει υπόψη τις απόψεις όσων θίγονται από αυτές. Ο Σύλλογος Αναπληρωτών Καθηγητών Ειδικής Αγωγής είχε καταθέσει μια σειρά από προτάσεις, όπως και άλλοι σύλλογοι εκπαιδευτικών, αλλά φαίνεται πως για το υπουργείο κυριαρχεί η λογική του συναποφασίζουμε αλλά μόνοι μας χωρίς εσάς.Αυτή τη φορά σειρά στην «ρύθμιση» πήρε ο χώρος των εκπαιδευτικών της ειδικής εκπαίδευσης. Δεν αρκούσε ο ν.4415 που ήρθε να καταρρίψει κάθε έννοια προαπαιτούμενου προσόντος για να εργαστεί κάποιος στην ΕΑΕ, έρχεται τώρα το Υπουργείο να διαψεύσει τον ίδιο του τον εαυτό, παραδεχόμενο πως ό,τι έλεγε για μόνιμους διορισμούς ήταν ψέμα, καθώς, όπως αναφέρουν οι συντάκτες της τροπολογίας, στα επόμενα 2 έτη δεν προβλέπεται κανένας μόνιμος διορισμός. Άρα είτε οι κ.κ.Φίλης - Βερναρδάκης έλεγε ψέματα είτε ο κ.Γαβρόγλου. Δεν μπορεί να έχουν και οι δύο ταυτόχρονα δίκιο.Κάνει λόγο η τροπολογία, για «προσωρινή ρύθμιση» αλλά ταυτόχρονα ορίζει την ισχύ της ως το 2019. Πιστό και εδώ στο ελληνικό ρητό του «τίποτα μονιμότερο από το προσωρινό». Ερχόμαστε λοιπόν, ως ΣΑΚΕΑ και θέτουμε το ερώτημα «γιατί προσωρινό»; Γιατί δεν καλεί το Υπουργείο όλους τους εμπλεκόμενους φορείς σε διάλογο και να καταλήξουμε σε ένα σύστημα (γιατί όχι και το ισχύον;) που να μην μπορεί να μεταβληθεί; Γιατί αντιμετωπίζει τις ζωές των αναπληρωτών, «προσωρινά»; Γιατί πετά εκτός κάθε πρόβλεψης τους συναδέλφους μας των ειδικών κατηγοριών; Και μέσα σε όλα κάνει λόγο “για επιτακτικό δημόσιο συμφέρον να λειτουργήσουν ομαλά και απρόσκοπτα οι σχολικές μονάδες”. Από πότε το «ομαλά» και το «απρόσκοπτα» συνδυάζεται με κάλυψη μιας ανάγκης με μη μόνιμό προσωπικό; Η Παιδεία του Ελληνικού Κράτους ορίζεται να λειτουργεί σε μη μόνιμη βάση;Και φτάνουμε στο πιο βασικό. Σημειώνεται στην τροπολογία ότι «η έκδοση της προκήρυξης όσο και η κατάρτιση οριστικών πινάκων αναπληρωτών υπάγονται στην έγκριση του ΑΣΕΠ και θα λάβουν και θα λάβουν χώρα υπό την εποπτεία του και σύμφωνα με τις εν γένει οδηγίες του, όπως συνέβη και κατά την αντίστοιχη διαδικασία του τρέχοντος σχολικού έτους 2016-2017. Με τον τρόπο αυτό, η διαδικασία πρόσληψης των αναπληρωτών υπάγεται πλήρως στις αρχές αντικειμενικότητας και αξιοκρατίας που διέπουν την λειτουργία του ΑΣΕΠ, στο οποίο ανατίθεται η αρμοδιότητα για τον έλεγχο της νομιμότητας των πινάκων ΕΕΠ και ΕΒΠ.Σχόλιο 1: Δηλαδή τόσα χρόνια που η όλη διαδικασία γινόταν από φορείς του ΥΠΑΙΘ δεν ίσχυε η αρχή της αντικειμενικότητας και της αξιοκρατίας; Αφήνει το ίδιο το ΥΠΑΙΘ αιχμές για την λειτουργία των υπηρεσιών του;Σχόλιο 2: Η ανάθεση της όλης διαδικασίας στον ΑΣΕΠ δεχόμαστε ότι συνεισφέρει στην αντικειμενικότητα και στην αξιοκρατία. Αλλά αυτή η διαδικασία αφορά κατάρτιση πινάκων για προσλήψεις αναπληρωτών. Πώς γίνεται λοιπόν να τίθεται υπό τον ΑΣΕΠ η κατάρτιση των πινάκων αλλά την ίδια στιγμή να μην τίθεται υπό τον έλεγχο του ΑΣΕΠ ο έλεγχος των κενών που δηλώνει η κάθε Διεύθυνση Εκπαίδευσης; Πως τίθεται θέμα νομιμότητας των προσόντων (απόκτηση προϋπηρεσίας, τίτλων σπουδών κτλ) και δεν τίθεται θέμα για τον τρόπο και τον χρόνο δήλωσης των κενών;Απαιτούμε να τεθεί υπό τον έλεγχο του ΑΣΕΠ και η διαδικασία δήλωσης των κενών. Στο ΥΠΑΙΘ λειτουργεί σύστημα ηλεκτρονικής καταγραφής, άρα θα πρέπει περάσει και αυτό στον έλεγχο του ΑΣΕΠ. Κάθε χρόνο ζητείται από τους εκπαιδευτικούς να λάβουν μέρος σε μια κλήρωση «ΤΖΟΚΕΡ», καθώς δηλώνουν περιοχές προτίμησης για πρόσληψη χωρίς να ξέρουν αν στην περιοχές αυτές υπάρχουν κενά και ακόμη περισσότερο παρατηρείται το φαινόμενο να εμφανίζονται τα κενά μέσα στο έτος ενώ, ενδεχομένως, έχουν δημιουργηθεί ή είναι γνωστά εξ αρχής.Συνοψίζοντας, ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ1) Την άμεση απόσυρση της τροπολογίας που τινάζει στον αέρα την στελέχωση της ειδικής εκπαίδευσης2) Την έναρξη διαλόγου που θα καταλήξει σε κοινά αποδεκτό τρόπο ρύθμισης όλων των θεμάτων που αφορούν την Ειδική Εκπαίδευση.ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ. ΤΟΥ Σ.Α.Κ.Ε.ΑΟ Πρόεδρος Η Γεν. ΓραμματέαςΣκρίμπας Μιχαήλ Ζήβα Αδαμαντία

ΟΑΕΔ: Οι Ηλεκτρονικές υπηρεσίες

Ο Οργανισμός Απασχόλησης Εργατικού Δυναμικού (ΟΑΕΔ) έχει υλοποιήσει και συνεχίζει να υλοποιεί ένα εκτεταμένο σύνολο υπηρεσιών ηλεκτρονικής διακυβέρνησης προς τον πολίτη, τις επιχειρήσεις και τρίτους Φορείς. Κάποιες από αυτές απαιτούν...

Απίστευτο! Αφαίρεσαν παρασιτικό έμβρυο 400 γραμμαρίων μέσα από αγοράκι δέκα μηνών

Γιατροί στην Ινδονησία αφαίρεσαν με χειρουργική επέμβαση ένα παρασιτικό έμβρυο, βάρους 400 γραμμαρίων, το οποίο αναπτυσσόταν μέσα σε ένα αγοράκι δέκα μηνών. Το αγοράκι εισήχθη σε νοσοκομείο του νησιού Λομπόκ, επειδή η κοιλιά του είχε πρηστεί και οι γονείς του φοβούνταν ότι είχε όγκο. Οι ιατρικές εξετάσεις αποκάλυψαν τελικά το έμβρυο ενός άλλου αγοριού. Μετά την επέμβαση το αγοράκι είναι καλά στην υγεία του, σύμφωνα με το "New Scientist". Σύμφωνα με τους γιατρούς, πρόκειται για μια πολύ σπάνια περίπτωση «εμβρύου μέσα σε έμβρυο», που συμβαίνει διεθνώς περίπου μία φορά ανά 500.000 γεννήσεις. Η πρώτη φορά στα ιατρικά χρονικά που αναφέρθηκε κάτι τέτοιο ήταν περίπου το 1800 και έκτοτε έχουν αναφερθεί λιγότερες από 200 περιπτώσεις παγκοσμίως. Στο δεύτερο έμβρυο συνήθως έχουν αναπτυχθεί η σπονδυλική στήλη, τα άκρα και μερικά όργανα, αλλά όχι ο εγκέφαλος και το κρανίο. Το μίνι έμβρυο λειτουργεί παρασιτικά, τρεφόμενο από το αίμα του μεγαλύτερου εμβρύου μέσα στο οποίο βρίσκεται εγκλωβισμένο. Παρασιτικά έμβρυα έχουν βρεθεί μέσα σε διάφορα σημεία του σώματος, όπως κοιλιά, στήθος, κρανίο κ.α. Η κατάσταση αυτή συμβαίνει, όταν μέσα στη μήτρα το ένα από τα δίδυμα έμβρυα δεν αναπτύσσεται ξεχωριστά, αλλά απορροφάται από το άλλο. Αυτό μπορεί να συμβεί μόνο όταν τα δίδυμα προέρχονται από το ίδιο ωάριο και μοιράζονται ένα κοινό πλακούντα. Το γιατί συμβαίνει η απορρόφηση του ενός εμβρύου, δεν είναι ξεκάθαρο στους επιστήμονες.

Κάλεσμα στις συγκεντρώσεις ΟΛΜΕ και ΔΟΕ την Τετάρτη 5/4 στη 1 μ.μ. – Στάση εργασίας

Αθήνα, 29/3/2017 ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗΣ ΔΡΑΣΗΣ OΛΟΙ ΣΤΙΣ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΟΛΜΕ-ΔΟΕ, ΤΕΤΑΡΤΗ 5/4, 13.00 μ.μ. «(…) Η προτεινόμενη ρύθμιση καθίσταται αναγκαία ενόψει: α) Των ισχυόντων και για τα σχολικά έτη 2017–2018 και 2018-2019 περιορισμών διορισμών/προσλήψεων προσωπικού στο δημόσιο τομέα, οι οποίοι υπαγορεύονται και κατά την περίοδο αυτή από εξαιρετικά σοβαρούς και επιτακτικούς δημοσιονομικούς λόγους.(…) Η αναγκαιότητα θέσπισης της προτεινόμενης προσωρινής ρύθμισης ενισχύεται και από το γεγονός ότι οι ισχύοντες δημοσιονομικοί περιορισμοί καθιστούν αδύνατο κατά το ανωτέρω χρονικό διάστημα το διορισμό μόνιμων εκπαιδευτικών στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, βάσει των πάγιων ισχυουσών διατάξεων.» ΑΘΗΝΑ (Προπύλαια), ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (Άγαλμα Βενιζέλου) ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΜΕΓΑΛΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΜΟΝΙΜΟΙ ΜΑΖΙΚΟΙ ΔΙΟΡΙΣΜΟΙ ΤΩΡΑ ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΕΛΑΣΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΠΙΣΦΑΛΕΙΑ Με το παραπάνω κείμενο αιτιολογεί το υπουργείο Παιδείας την τροπολογία που κατέθεσε για τις προσλήψεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών για τα σχολικά έτη 2017 – 2018 και 2018 – 2019. Από καιρό έχει δηλώσει ο Υπουργός Παιδείας πως η προσδοκία 20.000 μονίμων διορισμών έλαβε τέλος. Η Κυβέρνηση πάσχιζε – μάταια όμως – να αποκρύψει την ωμή πραγματικότητα. Η πολιτική που εφαρμόζει υπαγορεύεται ευθέως από το 3ο Μνημόνιο που υπέγραψε και βρίσκεται σε πλήρη συμφωνία και ευθυγράμμιση με τον ΟΟΣΑ, τον ΣΕΒ και την ΕΕ. Οι μηδενικοί μόνιμοι διορισμοί, ο μειωμένος αριθμός αναπληρωτών και η εργασιακή πίεση που υφίστανται έχει άμεσο αντίκτυπο στα εργασιακά δικαιώματα των μονίμων. Εξορθολογισμός, ευελιξία, μόνιμος μηχανισμός κινητικότητας μέσω των τεχνητών πλεονασμάτων είναι το εργασιακό περιβάλλον για τους μόνιμους εκπαιδευτικούς, με ταυτόχρονη χειροτέρευση της διοικητικής και παιδαγωγικής λειτουργίας των σχολείων. Σε αυτό το τοπίο, η καθημερινότητα των αναπληρωτών γίνεται όλο και πιο ζοφερή. Οι μισθοί με το πλαφόν των 7 χρόνων, οι (αναρρωτικές άδειες, κύησης, ανατροφής παιδιών, κανονικές) που στην πράξη η χρήση τους σημαίνει απόλυση, χάσιμο μορίων στην προϋπηρεσία, ή χάσιμο επιδόματος άδειας το καλοκαίρι, αποτελεί ένα μόνιμο μηχανισμό εκβιασμού και ανασφάλειας των αναπληρωτών. Η ειδική αγωγή ξανά στο στόχαστρο! Μετά την απαράδεκτη διάταξη του άρθρ. 48 του Ν.4415/16 όπου για συμπλήρωση ωραρίου οι μόνιμοι εκπαιδευτικοί χωρίς κανένα προσόν μετακινούνται από την γενική εκπαίδευση προς την ειδική αγωγή, έρχεται να αλλάξει το καθεστώς της μοριοδότησης με Υπουργική Απόφαση ανατρέποντας τα δεδομένα για τους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς της Ειδικής Αγωγής. Το υπουργείο Παιδείας προχωρά σε μια απαράδεκτη και πρωτοφανή κίνηση πριμοδοτώντας κάθε είδους σεμινάρια έναντι των πανεπιστημιακών σπουδών ανοίγοντας το δρόμο για τα ατομικά προσοντολόγια των εκπαιδευτικών στην Α/βάθμια Εκπαίδευση! Ο αγώνας των εκπαιδευτικών, μονίμων και αναπληρωτών είναι κοινός! Πρέπει να είναι αποφασιστικός, ενιαίος και μαζικός ενάντια στις πολιτικές κυβέρνησης – ΕΕ – ΔΝΤ. Αγωνιζόμαστε για: Σταθερή και μόνιμη δουλειά για όλους. Μόνιμοι μαζικοί διορισμοί τώρα, για να καλυφθούν τα πραγματικά κενά. Κατάργηση του Νόμου 3848/10 Πλήρη εργασιακά, ασφαλιστικά, συνδικαλιστικά δικαιώματα για όλους τους αναπληρωτές με βάση το υπόμνημα της ΟΛΜΕ και πρόσληψή τους σε μία φάση από την αρχή της χρονιάς. Κατάργηση του πλαφόν των 7 χρόνων μισθολογικής αναγνώρισης Επαναφορά του ωραρίου στα επίπεδα πριν το 2013. 20 μαθητές στο τμήμα, 15 στις κατευθύνσεις, 10 στα εργαστήρια. Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη και Ενισχυτική Διδασκαλία σε όλα τα σχολεία Κάλυψη των εκρηκτικών αναγκών σε υποδομές, εκπαιδευτικούς, ειδικό προσωπικό στην Ειδική Αγωγή. Όχι στην κινητικότητα, στις υποχρεωτικές μετακινήσεις εκπαιδευτικών και στις ελαστικές σχέσεις εργασίας. Όχι στις αναθέσεις λάστιχο. Μείωση του διδακτικού ωραρίου σε μόνιμους και αναπληρωτές με προβλήματα υγείας. Για να δείτε το Κάλεσμα σε pdf … εδώ Για να δείτε την αφίσα σε jpg…εδώ

Ε.Σ.Α.μεΑ: Στήριξη κινητοποίησης των εκπαιδευτικών 29/3 στη Βουλή: Άμεση απόσυρση της τροπολογίας για τους αναπληρωτές

Άμεση απόσυρση της τροπολογίας για τους αναπληρωτέςΗ ΕΣΑμεΑ και οι φορείς μέλη της στηρίζουν την κινητοποίηση της εκπαιδευτικής κοινότητας την Τετάρτη 29 Μαρτίου στη Βουλή, ημέρα συζήτησης της τροπολογίας για ρύθμιση θεμάτων αναπληρωτών εκπαιδευτικών και καλεί την κυβέρνηση να πάρει πίσω την τροπολογία.Η επίμαχη τροπολογία κατατέθηκε χωρίς προηγούμενη διαβούλευση με τους φορείς της εκπαίδευσης ή το αναπηρικό κίνημα. Η ΕΣΑμεΑ έχει καταθέσει ολοκληρωμένη πρόταση ειδικά για τους εκπαιδευτικούς με αναπηρία, με χρόνια πάθηση και τους εκπαιδευτικούς γονείς παιδιών με αναπηρία, ενώ κατά καιρούς έχει καταθέσει ένα πλαίσιο εμπεριστατωμένων προτάσεων για την Ειδική Εκπαίδευση. Διαχρονικά το υπουργείο Παιδείας δεν αντιμετωπίζει τα θέματα της εκπαίδευσης των ατόμων με αναπηρία, όλων των βαθμίδων, με τη δέουσα προσοχή. Ειδικά τα τελευταία χρόνια, οι προηγούμενες ηγεσίες του υπουργείου Παιδείας, όχι μόνο δεν έχουν προβεί σε καμία ευεργετική ρύθμιση για την επαγγελματική αποκατάσταση των εκπαιδευτικών με αναπηρία και χρόνιες παθήσεις, οι οποίοι βιώνουν με τον πιο σκληρό τρόπο την ανεργία, αλλά έχουν προχωρήσει σε κατάργηση ευνοϊκών διατάξεων, όπως του Πίνακα Α που αφορούσε στην πρόσληψη αναπληρωτών εκπαιδευτικών ατόμων με αναπηρία σε ποσοστό 20% επί των προσλήψεων.Η ΕΣΑμεΑ ζητά την άμεση απόσυρση της επίμαχης τροπολογίας και την έναρξη διαβούλευσης με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, για ένα δίκαιο σύστημα προσλήψεων χωρίς αποκλεισμούς, με σεβασμό στα δικαιώματα των μαθητών με αναπηρία ή χρόνιες παθήσεις.

Αποκαλύψεις Spiegel: Νέα βόμβα για το ζήτημα ελάφρυνσης του ελληνικού χρέους

Σημαντικές πληροφορίες για το ζήτημα της ελάφρυνσης του ελληνικού χρέους, που έφερε στο φως της δημοσιότητας το γερμανικό περιοδικό Spiegel, μετέδωσε μέσα από τη συχνότητα του realfm 97,8 και την εκπομπή του Νίκου Στραβελάκη ο ανταποκριτής της «Realnews» και των «Ειδήσεων» στη Γερμανία, Παντελής Βαλασόπουλος. Σύμφωνα με το ρεπορτάζ, στις 22 Φεβρουαρίου στη συνάντηση που έγινε στην καγκελαρία με την παρουσία της Ανγκελα Μέρκελ και της Κριστίν Λαγκάρντ αποφασίστηκε ότι το ΔΝΤ δεν θα θέσει θέμα ελάφρυνσης του ελληνικού χρέους έως το 2018, θα παρατείνει δηλαδή την τωρινή κατάσταση έως τότε. Κι αυτό θα γίνει λόγω των γερμανικών εκλογών και στο Βερολίνο θέλουν να αποφύγουν κάθε συζήτηση για το ελληνικό χρέος μεσούσης της προεκλογικής περιόδου. Επίσης, το Spiegel σε άλλο ρεπορτάζ του κάνει λόγο για μυστικές συνομιλίες ανάμεσα σε ΔΝΤ και Βερολίνο στις οποίες ο κ. Λίπτον, αντιπρόεδρος του Ταμείου, ζήτησε από τη Γερμανία να αναβαθμίσει τον πρωταγωνιστικό της ρόλο στη διεθνή οικονομία και να υπερασπιστεί την ελευθερία του εμπορίου στον κόσμο. Να πάρει δηλαδή τη θέση των ΗΠΑ, σύμφωνα με το Spiegel, αν προχωρήσει στην πολιτική που έχει προαναγγείλει ότι θα ακολουθήσει ο Ντόναλντ Τραμπ, κυρίως στο G7 και στο G20 κι έτσι η Γερμανία να αναβαθμίσει τον παγκόσμιο οικονομικό της ρόλο. Όχι Σόιμπλε και Μέρκελ σε ενδεχόμενο πάγωμα των ελληνικών επιτοκίων

Αδυνατίζει τελικά το κρύο νερό; Εχουμε την απάντηση!

Το ξέρουμε πώς το έχεις απορία… Αδυνατίζει τελικά το κρύο νερό, όπως έχεις ακούσει τόσες φορές ή όχι; Εμείς, ήρθαμε να σου δείξουμε τα αποτελέσματα πρόσφατης έρευνας που ισχυρίζεται πώς ναι. Δημοσιεύτηκε μόλις στην επιθεώρηση Journal of Clinical Endocrinology & Metabolism και αναφέρει χαρακτηριστικά πώς η κατανάλωση μισού λίτρου παγωμένου νερού τη μέρα αυξάνει κατά 30% το ρυθμό του μεταβολισμού 10 λεπτά μετά και για περίπου 30-40 λεπτά στη συνέχεια. Συμπέρασμα; Αν πίνεις π.χ. δύο λίτρα κρύο νερό τη μέρα, που είναι και η ποσότητα που χρειάζεται ο οργανισμός σου, μπορείς να περιμένεις πως θα καις περίπου 100 θερμίδες παραπάνω. Δεν είναι τέλειο; Τώρα ξέρεις τι πρέπει να κάνεις για να φτάσεις ακόμα πιο κοντά στο σώμα των ονείρων σου.

ΕΦΚΑ: Πόσα θα πληρώσουν οι εργαζόμενοι με μπλοκάκι

Εισφορές μισθωτού θα καταβάλλουν οι εργαζόμενοι με μπλοκάκια που παρέχουν εξαρτημένη εργασία σε έως δύο εργοδότες, σύμφωνα με εγκύκλιο που εξέδωσε ο Ενιαίος Φορέας Κοινωνικής Ασφάλισης. Απασχολούμενοι με Δελτίο Παροχής Υπηρεσιών θα καταβάλλουν εισφορές για κύρια ασφάλιση είναι 6,67% και 13,33% ο εργοδότης. Όμως οι οικονομικές υποχρεώσεις της συγκεκριμένης κατηγορίας εργαζομένων προς το Δημόσιο δεν σταματούν εδώ. Για τις εισφορές ασθένειας καλούνται να δώσον 2,15%, ενώ οι εργοδότες τους 4,30%. Για παροχές ασθένειας σε χρήμα, οι εισφορές του ασφαλισμένου είναι 0,40% και του εργοδότη είναι 0,25%. Για την επικουρική ασφάλιση, εργαζόμενος και εργοδότης καταβάλλουν από 3,5% και για επίσης 3,5% για τον αντισυμβαλλόμενο. Για τον κλάδο πρόνοιας (εφάπαξ) η εισφορά είναι 4% και επιβαρύνει μόνο τον ασφαλισμένο. Παράλληλα, ο ΕΦΚΑ έθεσε σε λειτουργία την ηλεκτρονική πλατφόρμα στον ιστότοπό του (www.efka.gov.gr) στην οποία οι εργοδότες (εφόσον συμφωνούν να επιμερίσουν τις εισφορές) θα πρέπει να υποβάλλουν τη σχετική σύμβαση που έχει υπογραφεί μεταξύ των δυο μερών. Τα ασφάλιστρα κυμαίνονται από 6,67% μέχρι 16,72% για τον εργαζόμενο (ανάλογα με το πακέτο κάλυψης υγείας, επικούρισης και πρόνοιας) ενώ για τον εργοδότη ξεκινούν από 13,33% και φτάνουν στο 21,38%. Ο διοικητής του ΕΦΚΑ Αθανάσιος Μπακαλέξης, έχει προτρέψει όσους πρόκειται να δηλωθούν με ΑΠΔ να αγνοήσουν τα ειδοποιητήρια ώστε να μην διπλοπληρώσουν εισφορές. Μεγάλο πρόβλημα παραμένει η υποχρεωτική υπογραφή σύμβασης που φέρνει εντάσεις στις σχέσεις εργοδοτών εργαζομένων. Να σημειωθεί ότι ο ΕΦΚΑ θα αναρτήσει νέα ειδοποιητήρια για τις εισφορές του Φλεβάρη με στόχο να διορθωθούν τα πολυάριθμα λάθη. Στα ειδοποιητήρια του Φεβρουαρίου δε θα περιλαμβάνονται οι εισφορές επικούρισης (3,5% + 3,5%) και εφάπαξ (4%) όπου υπάρχουν. Όσοι δεν έχουν λάβει ακόμα ειδοποιητήρια και έχουν υποχρέωση καταβολής εισφορών οφείλουν να προσέλθουν σε υποκατάστημα του ΕΦΚΑ και να το δηλώσουν, διαφορετικά θα επιβαρυνθούν με προσαυξήσεις. Στον ΕΦΚΑ πρέπει να σπεύσουν και όσοι αμφισβητούν το ποσό των εισφορών που τους έχει βεβαιωθεί όπως επίσης και όσοι έλαβαν ειδοποιητήριο παρόλο που διέκοψαν την επαγγελματική τους δραστηριότητα έως τις 31/12/2016. Με τη εγκύκλιό του για τα «μπλοκάκια» ο ΕΦΚΑ αποσαφηνίζει ποιες κατηγορίες ασφαλισμένων με μπλοκάκι μπορούν να υπαχθούν στο άρθρο 39 και να ζητήσουν από τον εργοδότη τους να πληρώσει το ποσοστό του ασφαλίστρου που του αναλογεί. Στο μεταξύ, σε λειτουργία τέθηκε, στην ιστοσελίδα του Ενιαίου Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης (ΕΦΚΑ), η πλατφόρμα για τη διαχείριση συμβάσεων, από τις οποίες προκύπτει υποχρέωση έκδοσης Δελτίου Παροχής Υπηρεσιών (ΔΠΥ - μπλοκάκια). Ποιους αφορά η νέα εγκύκλιος του Υπουργείου Εργασίας: 1. Απασχολούνται σε ένα ή έως δύο αντισυμβαλλόμενους – εργοδότες και αμείβονται αποκλειστικά με Δ.Π.Υ. 2. Απασχολούνται σε έναν εργοδότη ως μισθωτοί και προσφέρουν υπηρεσίες σε άλλο/άλλους και μέχρι 2 αντισυμβαλλόμενους – εργοδότες, για τις παρεχόμενες με Δ.Π.Υ. υπηρεσίες. 3. Απασχολούνται σε ένα εργοδότη και προσφέρουν στον ίδιο εργοδότη διαφορετικές υπηρεσίες μέσω Δ.Π.Υ. Ποιοι εξαιρούνται από την εγκύκλιο: 1. Εργαζόμενοι, οι οποίοι αποδεδειγμένα εργάζονται ως μισθωτοί, παρέχοντας υπηρεσίες εξαρτημένης εργασίας, όπως επίσης και εργαζόμενοι που λαμβάνουν μέρος του ποσού που δικαιούνται ως αμοιβή, ως μισθωτοί και μέρος με ΔΠΥ. 2. Εργαζόμενοι σε διαφορετικές επιχειρήσεις, υπό το ίδιο ιδιοκτησιακό καθεστώς. 3. Δικηγόροι με έμμισθη εντολή και εισόδημά από διαρκή σχέση παροχής υπηρεσιών. Σύμφωνα με την εγκύκλιο, σε περιπτώσεις συμβάσεων μικρότερες του ενός έτους, οι εισφορές προκύπτουν με ανώτερο ποσό τα 5.860,80 ευρώ το μήνα και κατώτατο τα 586,08 ευρώ το μήνα. Παράλληλα, οι εργοδότες που θα απασχολήσουν εργαζόμενους με όρους εξαρτημένης εργασίας και θα τους καταβάλλουν μισθό με Δελτίο Παροχής Υπηρεσιών για πρώτη φορά πρέπει να απογραφούν στο μητρώο εργοδοτών του ΕΦΚΑ. Μάλιστα, με την υπογραφή σύμβασης αντισυμβαλλόμενου- ασφαλισμένου, ο εργοδότης υποχρεώνεται να την αναρτήσει ηλεκτρονικά. Έπειτα αφού αποθηκευτεί η σύμβαση, δημιουργείται ενημερωτικό e-mail το οποίο αποστέλλετα στον ασφαλισμένο. Οι αντισυμβαλλόμενοι που απασχολούν (αποκλειστικά) ή θα απασχολήσουν προσωπικό υπαγόμενο στην παρ.9 του άρθρου 39 του ν.4387/2016 πρώτη φορά και δεν έχουν απογραφεί ως εργοδότες του τ. Ι.Κ.Α.-Ε.Τ.Α.Μ. θα πρέπει να απογραφούν στο Μητρώο Εργοδοτών – Εισφερόντων του Ε.Φ.Κ.Α. (τ. Ι.Κ.Α.-Ε.Τ.Α.Μ.) με τη συνήθη διαδικασία, στο αρμόδιο Υποκατάστημα Μισθωτών Ε.Φ.Κ.Α. (τ. Ι.Κ.Α.-Ε.Τ.Α.Μ.) της έδρας τους για να τους αποδοθεί Αριθμός Μητρώου Εργοδότη -Εισφερόντων. Με την υπογραφή των συμβάσεων μεταξύ των μερών (αντισυμβαλλόμενου και ασφαλισμένου) άμεσα να πραγματοποιείται από τον αντισυμβαλλόμενο – εργοδότη καταχώρηση της σχετικής σύμβασης στην ηλεκτρονική πλατφόρμα που έχει αναρτηθεί στον ιστότοπο www.efka.gov.gr , στις ηλεκτρονικές υπηρεσίες στη σελίδα υποδοχής με τίτλο «Διαχείριση Συμβάσεων από τις οποίες προκύπτει υποχρέωση έκδοσης Δ.Π.Υ. (Παρ. 9 Αρθρ. 39 Ν.4387/2016)». news

Να αναγνωριστεί μισθολογικά η προϋπηρεσία αναπληρωτών εκπαιδευτικών απολυμένων από ιδιωτικά σχολεία

Αθήνα, 29/3/2017 ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ Μισθολογική αναγνώριση της προϋπηρεσίας αναπληρωτών εκπαιδευτικών απολυμένων από ιδιωτικά σχολεία Το Δ.Σ της ΟΛΜΕ διαμαρτύρεται για τη μη αναγνώριση και μισθολογική εξέλιξη της προϋπηρεσίας των εκπαιδευτικών που απολύθηκαν από ιδιωτικά σχολεία και εντάχθηκαν στους πίνακες αναπληρωτών της δημόσιας δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Σύμφωνα με το νόμο 4354/2015 (ΦΕΚ 176/τ. Α΄/16-12-2015) – νέο μισθολόγιο – όπου καθορίζεται ο χρόνος και ο τρόπος μισθολογικής εξέλιξης των αναπληρωτών εκπαιδευτικών Α/θμιας και Β/θμιας Εκπ/σης, η προϋπηρεσία των εκπαιδευτικών που απολύθηκαν από ιδιωτικά σχολεία και προσλήφθηκαν ως αναπληρωτές στη δημόσια εκπαίδευση δεν αναγνωρίζεται πλέον για τη μισθολογική τους εξέλιξη, ενώ σύμφωνα με τις διατάξεις του 4024/2011 η προϋπηρεσία τους αναγνωριζόταν και για μισθολογική εξέλιξη. Η εφαρμογή του νέου μισθολογίου δυσχεραίνει την ήδη επιβαρυμένη οικονομική κατάσταση των εκπαιδευτικών οι οποίοι μετά την απόλυσή τους υπηρετούν σε διάφορα σημεία της χώρας προκειμένου να καλύψουν κενά της δημόσιας εκπαίδευσης. Το ΔΣ της ΟΛΜΕ έχει ζητήσει την πλήρη προσμέτρηση της προϋπηρεσίας στη μισθολογική και βαθμολογική εξέλιξη όλων των αναπληρωτών, αλλά είναι προφανές ότι ως πρώτο βήμα θα πρέπει να αρθεί η αδικία ανάμεσα σε αυτούς που έχουν προϋπηρεσία στα δημόσια και στα ιδιωτικά σχολεία, ώστε να αντιμετωπίζονται με τους ίδιους όρους. Για το λόγο αυτό το ΔΣ της ΟΛΜΕ ζητά να προωθηθεί άμεσα νομοθετική ρύθμιση και να αναγνωρίζονται μισθολογικά τα ίδια χρόνια και στους αναπληρωτές απολυμένους από ιδιωτικά σχολεία, όπως και στους υπόλοιπους, ώστε να αποκατασταθεί η αδικία και μέχρι την πλήρη αναγνώριση όλου του χρόνου προϋπηρεσίας για όλους τους αναπληρωτές. Για να δείτε το αρχείο σε pdf … εδώ

Ελληνική Αστυνομία: Προσλήψεις διδακτικού προσωπικού 2017 2017 Προκήρυξη

Προκήρυξη θέσεων για το διορισμό διδακτικού προσωπικού στη Σχολή Μετεκπαίδευσης και Επιμόρφωσης Ελληνικής Αστυνομίας για  το  εκπαιδευτικό έτος  2017-2018. Tο διδακτικό προσωπικό (τακτικό – αναπληρωματικό), επιστημονικό και αστυνομικό, που θα διορισθεί...

2η ΑΝΑΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ ΠΙΝΑΚΑ ΟΡΓΑΝΙΚΩΝ ΚΕΝΩΝ Ε.Ε.Π. ΚΑΙ Ε.Β.Π. ΓΙΑ ΤΙΣ ΜΕΤΑΘΕΣΕΙΣ 2017

ΘΕΜΑ: «2η Ανακοινοποίηση των Κενών οργανικών θέσεων Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π.) και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (Ε.Β.Π.) για μεταθέσεις σε Σ.Μ.Ε.Α.Ε. και ΚΕ.Δ.Δ.Υ. για το σχολικό έτος 2016-2017»Σας γνωστοποιούμε τον 2ο Ανακοινοποιημένο πίνακα οργανικών κενών για τη διενέργεια των μεταθέσεων Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π. στις Σ.Μ.Ε.Α.Ε. και στα ΚΕ.Δ.Δ.Υ. για το σχολικό έτος 2016-2017, μετά από σχετικές νεότερες ανακοινοποιήσεις των Περιφερειακών Διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.ΑΝΑΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ ΣΤΟ ΟΡΘΟ ΩΣ ΠΡΟΣ ΤΑ ΟΡΓΑΝΙΚΑ ΚΕΝΑ:(Α) Διαγράφονται τα οργανικά κενά * ΠΕ21-26 του (9000607) ΚΕΔΔΥ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ της ΠΔΕ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ*ΠΕ23 του (9320209) ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΓΙΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΥ της Δ.Π.Ε. ΛΑΣΙΘΙΟΥ*ΠΕ23 του (9330134) ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΥΤΙΛΗΝΗ της Δ.Π.Ε. ΛΕΣΒΟΥ* ΠΕ29 του (9051469) ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΛΕΥΣΙΝΑΣ της Δ.Π.Ε. ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ(Β) Προστίθενται τα οργανικά κενά* ΠΕ21-26 του(9120305) 1ο ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΧΑΛΚΙΔΑΣ της Δ.Π.Ε. ΕΥΒΟΙΑΣ*ΠΕ23 του (1741001) ΕΕΕΕΚ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ ΚΡΗΤΗΣ της Δ.Δ.Ε. ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ* ΠΕ23 του (9120305) 1ο ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΧΑΛΚΙΔΑΣ της Δ.Π.Ε. ΕΥΒΟΙΑΣ* ΠΕ23 του (9000609) ΚΕΔΔΥ ΑΙΤΩΛΟΑΚΑΡΝΑΝΙΑΣ της ΠΔΕ ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ* ΠΕ29 του (9510110) ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΧΙΟΥ της Δ.Π.Ε. ΧΙΟΥ* ΠΕ 29 του (9051890) 1ο ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΑΧΑΡΝΩΝ της Δ.Π.Ε. ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣΥΠ.Π.Ε.Θ.Δ/νση Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης Τμήμα Β’

Πότε κλείνει το ΟΠΣΥΔ για εγγραφές αναπληρωτών

Αρχές Ιουνίου κλείνει το ΟΠΣΥΔ για εγγραφές αναπληρωτών, σύμφωνα με ανακοίνωση του ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών. Αποτέλεσμα θα είναιαπόφοιτοι εαρινού εξαμήνου να μην προλάβουν να εγγραφούν στους πίνακες αναπληρωτών. Όλοι ενωμένοι συνεχίζουμε...

ΣΑΚΕΑ: “Κάλυψη των δομών ΕΑΕ αποκλειστικά με καταρτισμένο προσωπικό”

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΕΙΣ ΤΟΥ ΙΕΠ ΣΤΗΝ ΕΑΕ Σε προηγούμενη ανακοίνωση του ο Σύλλογος Αναπληρωτών Καθηγητών ΕΑΕ είχε εκφράσει τις αντιρρήσεις του σχετικά με τον σχεδιασμό του Υπουργείου Παιδείας για...

Έρχεται ρύθμιση 120 δόσεων για όλα τα χρέη άνω των 20.000 ευρώ

Τη δυνατότητα ένταξης σε όλες τις επιχειρήσεις, ακόμη και τις ατομικές, με οφειλές πάνω από 20.000 ευρώ και τη δυνατότητα εξόφλησης χρεών προς το Δημόσιο και τα ασφαλιστικά ταμεία μέχρι και σε 120 μηνιαίες δόσεις (δηλαδή σε διάστημα δεκαετίας) δίνει το νομοσχέδιο για τον «εξωδικαστικό μηχανισμό ρύθμισης οφειλών επιχειρήσεων» που κατατέθηκε χθες στη Βουλή. Το πιο σημαντικό σημείο του νομοσχεδίου είναι ότι μπαίνουν στις ευεργετικές ρυθμίσεις του μηχανισμού πολύ περισσότερες εταιρείες από αυτές που ζητούσαν οι θεσμοί, οι οποίοι αρχικά είχαν βάλει τον πήχη των οφειλών στα 100.000 ευρώ και κατόπιν στα 50.000 ευρώ. Σύμφωνα με τα όσα αναφέρει το «Έθνος», εκτιμάται ότι στον μηχανισμό του εξωδικαστικού θα μπορούν να υποβάλουν αίτηση περισσότερες από 400.000 επιχειρήσεις -εκ των οποίων οι 300.000 είναι μικρού μεγέθους και οι 100.000 μεσαίες- καθώς επίσης και περίπου 3.000 μεγάλες εταιρείες. «Κούρεμα» φόρων Παράλληλα δίνεται η δυνατότητα για πρώτη φορά στις εταιρείες να συγκεντρώσουν όλες τις οφειλές τους, εφαρμόζοντας ένα ολιστικό πλαίσιο, βάζοντας στον μηχανισμό ακόμη και το «κούρεμα» φόρων -του Φόρου Προστιθέμενης Αξίας (ΦΠΑ) και του Φόρου Μισθωτών Υπηρεσιών (ΦΜΥ)-, αφήνοντας εκτός ρύθμισης μόνο τις μη αποδοθείσες ασφαλιστικές εισφορές. Σύμφωνα με τον υπουργό Οικονομίας και Ανάπτυξης Δημήτρη Παπαδημητρίου στόχος του νομοσχεδίου είναι «να δοθεί η ευκαιρία σε δεκάδες χιλιάδες επιχειρήσεις -όχι μόνο μεγάλες, αλλά κυρίως πολύ μικρές, μικρές, μικρομεσαίες και ατομικές επιχειρήσεις, που έχουν πληγεί περισσότερο από την κρίση- να συνεχίσουν τη λειτουργία τους, σε νέες στέρεες και βιώσιμες βάσεις διασφαλίζοντας παράλληλα χιλιάδες θέσεις εργασίας. Η νομοθετική αυτή πρωτοβουλία αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της νέας αναπτυξιακής στρατηγικής που χαράσσει η κυβέρνηση, κεντρικό κομμάτι της οποίας είναι η στήριξη της υγιούς, δυναμικής και καινοτόμου επιχειρηματικότητας που μπορεί να δώσει ουσιαστική ώθηση στην ελληνική οικονομία». Την ίδια στιγμή το νομοσχέδιο προσφέρει πολύτιμες «ανάσες» στο εγχώριο τραπεζικό σύστημα προκειμένου να ξεκινήσει να διευθετεί τα χαρτοφυλάκια «κόκκινων» δανείων, τα οποία το τελευταίο δίμηνο είχαν αρχίσει να παίρνουν την ανιούσα, ξεφεύγοντας από τους στόχους που είχε θέσει η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα. Το νομοσχέδιο βρίσκεται ήδη στη νομοπαρασκευαστική επιτροπή και μέχρι το τέλος της εβδομάδας αναμένεται να συζητηθεί στην Ολομέλεια για να πάρει τον δρόμο προς ψήφιση. Μεταξύ άλλων, το συγκεκριμένο σχέδιο νόμου: - Διαμορφώνει για πρώτη φορά ολιστικό εξωδικαστικό πλαίσιο, που δίνει την ευκαιρία σε μια υπερχρεωμένη αλλά βιώσιμη επιχείρηση να συγκεντρώσει όλους τους πιστωτές της προκειμένου να ρυθμίσει όλα τα χρέη της προς αυτούς, δηλαδή, τράπεζες, Εφορίες, ασφαλιστικά ταμεία και προμηθευτές, βάσει ενός ορθολογικού σχεδίου αναδιάρθρωσης. - Φέρνει στο επίκεντρο της διαδικασίας τον οφειλέτη, καθώς αυτός είναι που εκκινεί τη διαδικασία, αλλά και εγκρίνει τελικά το σχέδιο αναδιάρθρωσης, μέσα από μία συντονισμένη και οργανωμένη σε συγκεκριμένο πλαίσιο διαπραγμάτευση με τους πιστωτές του. - Δίνει τη δυνατότητα ένταξης όλων των επιχειρήσεων, ανεξαρτήτως μεγέθους, περιλαμβανομένων και των ατομικών, με συνολικές οφειλές (έως 31/12/16) από 20.000 ευρώ και άνω. Θυμίζουμε ότι εξαιρούνται οι ελεύθεροι επαγγελματίες, οι οποίοι μπορούν να υπαχθούν στον ν. 3869/2010, γνωστό και ως νόμο Κατσέλη. - Η διαδικασία μπορεί να ξεκινήσει ακόμα και εάν εκδηλώσει ενδιαφέρον το 50% των πιστωτών της επιχείρησης. - Παρέχει τη δυνατότητα ένταξης και στις πλέον υπερχρεωμένες επιχειρήσεις υπό τη μοναδική προϋπόθεση ότι καλύπτουν τα λειτουργικά τους έξοδα σε μια μόνο χρήση κατά την τελευταία τριετία. - Προσφέρει την ευκαιρία ρύθμισης προσαρμοσμένης στις ανάγκες της επιχείρησης και της πραγματικής ικανότητας εξυπηρέτησης των οφειλών της που μπορεί να περιλαμβάνει γενναίες μειώσεις επιτοκίων, επιμηκύνσεις περιόδου αποπληρωμής έως και διαγραφές οφειλών. - Διευκολύνεται η συμφωνία με τη συναίνεση της πλειοψηφίας (60%) των συμμετεχόντων πιστωτών, η οποία επιβάλλεται στη μειοψηφία. - Δίνει απόλυτη προστασία στους μικρούς πιστωτές, οι οποίοι μπορούν να διεκδικήσουν στο ακέραιο το σύνολο των απαιτήσεών τους. - Η διαδικασία θα υλοποιείται στην πράξη από ειδικό πληροφοριακό σύστημα, το οποίο θα διενεργεί ηλεκτρονικά όλη τη διαδικασία, βήμα βήμα, μειώνοντας το διαχειριστικό κόστος και χρόνο τόσο για τους πιστωτές όσο και για τον οφειλέτη. Ξεπερνούν τα 95 δισ. ευρώ οι οφειλές προς την Εφορία «Το σχέδιο νόμου που καταθέτουμε προς ψήφιση στη Βουλή αποτελεί ένα ολοκληρωμένο θεσμικό πλαίσιο που θα δίνει τη δυνατότητα σε βιώσιμες επιχειρήσεις να ρυθμίσουν συνολικές οφειλές τόσο προς τον ιδιωτικό τομέα όσο και προς το Δημόσιο» ανέφερε μεταξύ άλλων σε σχετική ανακοίνωση ο υπουργός Οικονομίας και Ανάπτυξης Δημήτρης Παπαδημητρίου. Αξίζει να σημειώσουμε ότι οι ληξιπρόθεσμες οφειλές των ιδιωτών προς την Εφορία έχουν πλέον ξεπεράσει τα 95 δισ. ευρώ, πολλά εκ των οποίων είναι πρόστιμα τα οποία δεν πρόκειται να εισπραχθούν ποτέ. Την ίδια στιγμή, τα «ανοίγματα» των επιχειρήσεων είναι συνολικά περί τα 148 δισ. εκ των οποίων βρίσκεται στο «κόκκινο» περίπου το 44%. Ειδικότερα σε ό,τι αφορά στα χρέη των οφειλετών προς το Δημόσιο και τα ασφαλιστικά ταμεία, το νομοσχέδιο προβλέπει τη δυνατότητα ρύθμισης των χρεών μέχρι και σε 120 μηνιαίες δόσεις, δηλαδή σε διάστημα 10 ετών, με ελάχιστη καταβολή τα 50 ευρώ. Θα πρέπει να σημειώσουμε ωστόσο ότι ο αριθμός και το ύψος των δόσεων καταβολής του ποσού που θα προσδιορίζεται στη σύμβαση αναδιάρθρωσης για την αποπληρωμή οφειλών προς το Δημόσιο, θα καθορίζονται με κριτήρια τη μηνιαία δυνατότητα αποπληρωμής που έχει ο κάθε οφειλέτης, τη μέγιστη διάρκεια της ρύθμισης και τον υπολογισμό της καθαρής παρούσας αξίας. Ειδικότερα σε ό,τι αφορά στις συμβάσεις αναδιάρθρωσης που αφορούν σε διαγραφή οφειλών προς το Δημόσιο, αυτή θα γίνεται κατά σειρά παλαιότητας, δηλαδή από την παλαιότερη οφειλή προς τη νεότερη, με κριτήριο τον χρόνο καταχώρισης της οφειλής στα βιβλία εισπρακτέων εσόδων και όχι τον χρόνο λήξης της νόμιμης προθεσμίας καταβολής, εφάπαξ ή σε δόσεις. Μάλιστα προβλέπεται στο νομοσχέδιο ότι, επί των οφειλών προς το Δημόσιο που θα ρυθμίζονται, δεν θα υπολογίζονται περαιτέρω τόκοι ή προσαυξήσεις εκπρόθεσμης καταβολής. ΑπαγορεύσειςΩστόσο θα πρέπει να σημειώσουμε ότι το νομοσχέδιο περιλαμβάνει στις διατάξεις του και μια σειρά απαγορεύσεων, οι οποίες αφορούν τόσο στα χρέη προς το Δημόσιο όσο και προς τα ασφαλιστικά ταμεία. Πιο αναλυτικά, για οφειλές προς το Δημόσιο προβλέπεται ότι δεν θα είναι έγκυρος όρος σύμβασης αναδιάρθρωσης, ο οποίος ορίζει την αποπληρωμή οφειλών προς το Δημόσιο σε περισσότερες από 120 δόσεις. Κατ’ εξαίρεση, για οφειλές προς το Δημόσιο οι οποίες υπερβαίνουν τα 2.000.000 ευρώ, η αποπληρωμή των οφειλών θα μπορεί να γίνεται σε περισσότερες δόσεις εφόσον συναινεί το Δημόσιο, υπό την προϋπόθεση ότι η μεγαλύτερη διάρκεια αποπληρωμής δικαιολογείται από τη συνολική δυνατότητα αποπληρωμής του οφειλέτη και έχει ως αποτέλεσμα την αποπληρωμή συνολικά μεγαλύτερου μέρους της οφειλής προς το Δημόσιο. Ακόμη, δεν θα είναι έγκυρος ο όρος σύμβασης εξωδικαστικού συμβιβασμού ο οποίος θα προβλέπει τμηματική αποπληρωμή οφειλών προς το Δημόσιο ανά χρονικά διαστήματα που υπερβαίνουν τον μήνα και καταβολή μηνιαίας δόσης η οποία είναι μικρότερη από 50 ευρώ, καθώς επίσης και την παροχή περιόδου χάριτος για την αποπληρωμή οφειλών προς το Δημόσιο ή την ικανοποίηση απαιτήσεών του με άλλα ανταλλάγματα αντί χρηματικού ποσού. Τέλος, αναφορικά με τις οφειλές προς τα ασφαλιστικά ταμεία, δεν θα επιτρέπεται η διαγραφή βασικής οφειλής παρακρατούμενων εισφορών εργαζομένων προς φορείς κοινωνικής ασφάλισης, ενώ η διαγραφή βασικής οφειλής προς φορείς κοινωνικής ασφάλισης δεν θα επηρεάζει τα ασφαλιστικά δικαιώματα τρίτων. Πηγή: Έθνος

Σκουρλέτης για ΔΕΗ: Φοβάμαι ότι θα πωληθεί όσο-όσο, αλλά θα πειθαρχήσω στην απόφαση

Φοβάμαι ότι θα πουλήσουμε τη ΔΕΗ «όσο όσο», αν επικρατήσει η θέση των δανειστών, ο διαγωνισμός για την πώληση είναι στημένος, στελέχη των τεχνικών κλιμακίων είναι βαποράκια συμφερόντων και θέλουν να κάνουν ρεσάλτο στην δημόσια περιουσία, είναι μερικές από τις «ατάκες-φωτιά» του υπουργού Εσωτερικών Πάνου Σκουρλέτη, ο οποίος όμως τελικά διευκρίνισε ότι θα πειθαρχήσει στην όποια συλλογική απόφαση της κυβέρνησης και του κόμματος γιατί έχει γαλουχηθεί με αυτόν τον τρόπο και δεν είναι στην Αριστερά για να κάνει προσωπική καριέρα, όπως είπε χαρακτηριστικά. Ο κύριος Σκουρλέτης δήλωσε ότι όσα δήλωσε για το θέμα χθες ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Δημήτρης Τζανακόπουλος, ότι αγωνιζόμαστε για μια ισχυρή δημόσια επιχείρηση ηλεκτρισμού, τον καλύπτουν απόλυτα και ενημέρωσε ότι και χθες στην Βουλή και ιδιαιτέρως έχει μιλήσει με τον πρωθυπουργό. «Το ερώτημα δεν είναι μόνο ατομικό για το αν θα ψηφίσω. Εχω γαλουχηθεί εντελώς στην λογική των συλλογικών αποφάσεων, δεν είμαι στην Αριστερά για να κάνω προσωπική καριέρα. Σέβομαι τον εσωκομματικό διάλογο, είμαστε το πιο δημοκρατικό κόμμα, το έχουμε κατακτήσει αυτό», είπε ο κύριος Σκουρλέτης, προσθέτοντας πως έχει βγει στα «κεραμίδια» - τηλεοπτικά κανάλια προσπαθώντας «να λειάνει την τελική απόφαση». Στελέχη των τεχνικών κλιμακίων είναι βαποράκια συμφερόντων που θέλουν να κάνουν ρεσάλτο στην δημόσια περιουσία, είπε ο υπουργός, προσθέτοντας πως ο διαγωνισμός για την πώληση της ΔΕΗ είναι στημένος. «Στην α' αξιολόγηση εμείς συμφωνήσαμε ότι αυτή την τριετία που θα γίνεται η διαδικασία, εμείς έπρεπε να βάλουμε σε εφαρμογή το σχέδιο των συμπράξεων, αντί να πουλήσει, να συνεργαστεί με εταιρείες. Αυτό το σχέδιο δεν μας το επιτρέπουν, μας έβαλαν όρο ότι απαγορεύεται η ΔΕΗ να συμπράξει και το σχέδιο αυτό δεν το πίστεψε ούτε η διοίκηση της ΔΕΗ», είπε. Εγώ αυτό το σχέδιο το είχα επεξεργαστεί και είχα έρθει και σε προχωρημένες συζητήσεις με εταιρία, να μπει ως μέτοχος και όχι αγοραστής, πρόσθεσε ο κύριος Σκουρλέτης, καταλήγοντας: «Φοβάμαι ότι θα πουλήσουμε όσο - όσο». Τα υδροηλεκτρικά, παρά την πίεση, εξ' όσων γνωρίζω, έχουν μέινει απέξω, είπε, αλλά πρόσθεσε: «Δεν αμφιβάλλω ότι θα μπουν αργότερα. Γιατί σας λέω ότι όσα είχαμε συμφωνήσει στην πρώτη αξιολόγηση τώρα τα παίρνουν πίσω». «Δεν είμαι δογματικός, ναι μπορεί και να πουλήσεις όταν έχεις σχέδιο ανάπτυξης, όλες οι εταιρίες μπορεί να το κάνουν, μέσα από δικό τους σχεδιασμό, όχι επιβαλλόμενο», είπε ακόμα και κατηγόρησε την αντιπολίτευση ότι συνέβαλε στα σχέδια αυτά: «Ακολουθήθηκε πολιτική απαξίωση για να πωληθεί όσο-όσο, είναι ιδεόληπτοι οι άνθρωποι. Πρόκειται για ιδεοληψία και δογματισμό». Η υπόθεση της ΔΕΗ είναι πολύ σημαντική, όχι μόνο λόγω των ημερών, αλλά από τη δεκαετία του '50 έχει παρακολουθήσει όλο το μοντέλο ανάπτυξης των τελευταίων δεκαετιών, ανέφερε ο υπουργός Εσωτερικών, επιχειρώντας να εξηγήσει την θέση του. Ο κύριος Σκουρλέτης επισήμανε πάντως πως η Ελλάδα είναι αναπόσπαστο μέλος της ΕΕ και στην ενέργεια και πως έχουμε ανεπιστρεπτί αφήσει πίσω τη δεκαετία του '70 και του '80. «Δεν πιστεύω ότι μπορεί να σταθεί σήμερα μονοπωλειακή αγορά όπως τότε», είπε, αλλά αναρωτήθηκε εάν «είναι όμως τελικά αυτή η διαδικασία βίαιη έφοδος στην περιουσία της ΔΕΗ ή το αφήνουμε αυτό να εξελιχθεί με φυσιολογικό τρόπο»;

Μητσοτάκης: Αν δεν έχουν τους 153, η χώρα θα πάει σε εκλογές

Την πεποίθησή του ότι πρέπει να υπάρχει μια «γενναία ρύθμιση του χρέους», την οποία οι Ευρωπαίοι «έχουν υποσχεθεί από το 2012», εξέφρασε σε συνέντευξή του στο «ΚΡΗΤΗ TV», ο Κυριάκος Μητσοτάκης. «Δεν μπορούμε να πάμε σε ονομαστική διαγραφή του χρέους», είπε ο πρόεδρος της ΝΔ και συνέχισε: «Πρέπει να πάμε σε μια επέκταση της περιόδου αποπληρωμής του χρέους και μείωση των επιτοκίων. Είναι μια παρέμβαση στο χρέος… Ξέρουμε το πλαίσιο της ρύθμισης του χρέους. Γνωρίζουμε τι μπορεί να γίνει αποδεκτό. Όταν ο κ. Τσίπρας ζητούσε διαγραφή του χρέους, ήξερε ότι ζητούσε κάτι το οποίο δεν μπορούσε να γίνει. Και υπονόμευε την αξιοπιστία της χώρας. »Φυσικά, τα έχει καταπιεί όλα αυτά, τα έχει ξεχάσει. Για να διεκδικήσουμε και να πετύχουμε ρύθμιση, πρέπει να είμαστε εμείς, πρώτα απ' όλα, αξιόπιστοι. Μια κυβέρνηση, η οποία οδήγησε την Ελλάδα στο χείλος του γκρεμού και την Ευρώπη στα όριά της το πρώτο εξάμηνο του 2015, δεν κερδίζει ακριβώς σε βαθμούς αξιοπιστίας». Αναφερόμενος στις απαιτήσεις των πιστωτών, ο κ. Μητσοτάκης επισήμανε ότι «ενέχουν ένα στοιχείο υπερβολής» λέγοντας: «Δεν θα κουραστώ να το λέω. Είναι κυρίως υπερβολικές στην απαίτηση να έχουμε πρωτογενή πλεονάσματα της τάξεως του 3,5%. Διότι αυτό δημιουργεί το πρόβλημα. Από εκεί προέρχονται οι απαιτήσεις για μέτρα αυτής της τάξης. Τα είπα και στο εξωτερικό. Είπα και στη Γερμανία ότι δεν μπορεί καμία οικονομία να παράγει πρωτογενή πλεονάσματα της τάξης του 3,5% για πολλά χρόνια και να επιβαρύνεται ένας λαός ήδη ταλαιπωρημένος με πρόσθετα δημοσιονομικά μέτρα. Και θα δώσουμε αγώνα αυτό να το αλλάξουμε. Και πως θα το αλλάξουμε; Με το να καταθέσουμε στο τραπέζι το δικό μας εθνικό σχέδιο μεταρρυθμίσεων και αλλαγών, το οποίο σήμερα δεν υπάρχει. Δεν υπάρχει ένα σχέδιο αλλαγών. Δεν υπάρχει καμία κατεύθυνση. Δεν υπάρχει σχέδιο, δεν υπάρχει κατεύθυνση για το πού πρέπει να πάει η χώρα». Επιπλέον, ο κ. Μητσοτάκης ξεκαθαρίζει για μια ακόμη φορά, ότι η Νέα Δημοκρατία δεν θα ψηφίσει το πακέτο των μέτρων της συμφωνίας που θα φέρει η κυβέρνηση. «Ούτε μέτρα, ούτε αντίμετρα. Γιατί δεν το ψηφίζουμε; Διότι είναι το κόστος της ανικανότητας, της ιδεοληψίας και της καθυστέρησης του κ. Τσίπρα. Διότι αν δεν είχαμε καθυστερήσει έτσι όπως καθυστερήσαμε, εάν δεν υπήρχε η αδυναμία της κυβέρνησης να υλοποιήσει πραγματικές μεταρρυθμίσεις, τα μέτρα αυτά δεν θα ήταν απαραίτητα. Άρα, ο κ. Τσίπρας θα τα ψηφίσει μόνος του τα μέτρα αυτά και θα δοκιμαστεί η κυβερνητική πλειοψηφία πάνω στα μέτρα αυτά. Και αν ο κ. Τσίπρας δεν έχει τους 153 βουλευτές, η χώρα θα οδηγηθεί σε εθνικές εκλογές. Είμαι τελείως ξεκάθαρος σε αυτό. Δεν είναι μόνο δική μου απόφαση, είναι και ομόφωνη απόφαση της κοινοβουλευτικής μας ομάδας. Είναι μια απόφαση η οποία δεσμεύει συνολικά όλο το κόμμα. Δεν υπήρξε και δεν υπάρχει καμία παρέμβαση ξένου παράγοντα. Και θα ήταν και τουλάχιστον παράδοξο, ξέρετε, το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης να δέχεται τέτοιες πιέσεις», τόνισε ο κ. Μητσοτάκης.

Πώς ρυθμίζονται τα χρέη σε εφορία και ταμεία σε 120 δόσεις

Τη δυνατότητα ένταξης σε όλες τις επιχειρήσεις, ακόμη και τις ατομικές, με οφειλές πάνω από 20.000 ευρώ και τη δυνατότητα εξόφλησης χρεών προς το Δημόσιο και τα ασφαλιστικά ταμεία μέχρι και σε 120 μηνιαίες δόσεις (δηλαδή σε διάστημα δεκαετίας) δίνει το νομοσχέδιο για τον «εξωδικαστικό μηχανισμό ρύθμισης οφειλών επιχειρήσεων» που κατατέθηκε χθες στη Βουλή. Το πιο σημαντικό σημείο του νομοσχεδίου είναι ότι μπαίνουν στις ευεργετικές ρυθμίσεις του μηχανισμού πολύ περισσότερες εταιρείες από αυτές που ζητούσαν οι θεσμοί, οι οποίοι αρχικά είχαν βάλει τον πήχη των οφειλών στα 100.000 ευρώ και κατόπιν στα 50.000 ευρώ. Εκτιμάται ότι στον μηχανισμό του εξωδικαστικού θα μπορούν να υποβάλουν αίτηση περισσότερες από 400.000 επιχειρήσεις -εκ των οποίων οι 300.000 είναι μικρού μεγέθους και οι 100.000 μεσαίες- καθώς επίσης και περίπου 3.000 μεγάλες εταιρείες. «Κούρεμα» φόρων Παράλληλα δίνεται η δυνατότητα για πρώτη φορά στις εταιρείες να συγκεντρώσουν όλες τις οφειλές τους, εφαρμόζοντας ένα ολιστικό πλαίσιο, βάζοντας στον μηχανισμό ακόμη και το «κούρεμα» φόρων -του Φόρου Προστιθέμενης Αξίας (ΦΠΑ) και του Φόρου Μισθωτών Υπηρεσιών (ΦΜΥ)-, αφήνοντας εκτός ρύθμισης μόνο τις μη αποδοθείσες ασφαλιστικές εισφορές. Σύμφωνα με τον υπουργό Οικονομίας και Ανάπτυξης Δημήτρη Παπαδημητρίου στόχος του νομοσχεδίου είναι «να δοθεί η ευκαιρία σε δεκάδες χιλιάδες επιχειρήσεις -όχι μόνο μεγάλες, αλλά κυρίως πολύ μικρές, μικρές, μικρομεσαίες και ατομικές επιχειρήσεις, που έχουν πληγεί περισσότερο από την κρίση- να συνεχίσουν τη λειτουργία τους, σε νέες στέρεες και βιώσιμες βάσεις διασφαλίζοντας παράλληλα χιλιάδες θέσεις εργασίας. Η νομοθετική αυτή πρωτοβουλία αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της νέας αναπτυξιακής στρατηγικής που χαράσσει η κυβέρνηση, κεντρικό κομμάτι της οποίας είναι η στήριξη της υγιούς, δυναμικής και καινοτόμου επιχειρηματικότητας που μπορεί να δώσει ουσιαστική ώθηση στην ελληνική οικονομία». Την ίδια στιγμή το νομοσχέδιο προσφέρει πολύτιμες «ανάσες» στο εγχώριο τραπεζικό σύστημα προκειμένου να ξεκινήσει να διευθετεί τα χαρτοφυλάκια «κόκκινων» δανείων, τα οποία το τελευταίο δίμηνο είχαν αρχίσει να παίρνουν την ανιούσα, ξεφεύγοντας από τους στόχους που είχε θέσει η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα. Το νομοσχέδιο βρίσκεται ήδη στη νομοπαρασκευαστική επιτροπή και μέχρι το τέλος της εβδομάδας αναμένεται να συζητηθεί στην Ολομέλεια για να πάρει τον δρόμο προς ψήφιση. Μεταξύ άλλων, το συγκεκριμένο σχέδιο νόμου: - Διαμορφώνει για πρώτη φορά ολιστικό εξωδικαστικό πλαίσιο, που δίνει την ευκαιρία σε μια υπερχρεωμένη αλλά βιώσιμη επιχείρηση να συγκεντρώσει όλους τους πιστωτές της προκειμένου να ρυθμίσει όλα τα χρέη της προς αυτούς, δηλαδή, τράπεζες, Εφορίες, ασφαλιστικά ταμεία και προμηθευτές, βάσει ενός ορθολογικού σχεδίου αναδιάρθρωσης. - Φέρνει στο επίκεντρο της διαδικασίας τον οφειλέτη, καθώς αυτός είναι που εκκινεί τη διαδικασία, αλλά και εγκρίνει τελικά το σχέδιο αναδιάρθρωσης, μέσα από μία συντονισμένη και οργανωμένη σε συγκεκριμένο πλαίσιο διαπραγμάτευση με τους πιστωτές του. - Δίνει τη δυνατότητα ένταξης όλων των επιχειρήσεων, ανεξαρτήτως μεγέθους, περιλαμβανομένων και των ατομικών, με συνολικές οφειλές (έως 31/12/16) από 20.000 ευρώ και άνω. Θυμίζουμε ότι εξαιρούνται οι ελεύθεροι επαγγελματίες, οι οποίοι μπορούν να υπαχθούν στον ν. 3869/2010, γνωστό και ως νόμο Κατσέλη. - Η διαδικασία μπορεί να ξεκινήσει ακόμα και εάν εκδηλώσει ενδιαφέρον το 50% των πιστωτών της επιχείρησης. - Παρέχει τη δυνατότητα ένταξης και στις πλέον υπερχρεωμένες επιχειρήσεις υπό τη μοναδική προϋπόθεση ότι καλύπτουν τα λειτουργικά τους έξοδα σε μια μόνο χρήση κατά την τελευταία τριετία. - Προσφέρει την ευκαιρία ρύθμισης προσαρμοσμένης στις ανάγκες της επιχείρησης και της πραγματικής ικανότητας εξυπηρέτησης των οφειλών της που μπορεί να περιλαμβάνει γενναίες μειώσεις επιτοκίων, επιμηκύνσεις περιόδου αποπληρωμής έως και διαγραφές οφειλών. - Διευκολύνεται η συμφωνία με τη συναίνεση της πλειοψηφίας (60%) των συμμετεχόντων πιστωτών, η οποία επιβάλλεται στη μειοψηφία. - Δίνει απόλυτη προστασία στους μικρούς πιστωτές, οι οποίοι μπορούν να διεκδικήσουν στο ακέραιο το σύνολο των απαιτήσεών τους. - Η διαδικασία θα υλοποιείται στην πράξη από ειδικό πληροφοριακό σύστημα, το οποίο θα διενεργεί ηλεκτρονικά όλη τη διαδικασία, βήμα βήμα, μειώνοντας το διαχειριστικό κόστος και χρόνο τόσο για τους πιστωτές όσο και για τον οφειλέτη. Ξεπερνούν τα 95 δισ. ευρώ οι οφειλές προς την Εφορία «Το σχέδιο νόμου που καταθέτουμε προς ψήφιση στη Βουλή αποτελεί ένα ολοκληρωμένο θεσμικό πλαίσιο που θα δίνει τη δυνατότητα σε βιώσιμες επιχειρήσεις να ρυθμίσουν συνολικές οφειλές τόσο προς τον ιδιωτικό τομέα όσο και προς το Δημόσιο» ανέφερε μεταξύ άλλων σε σχετική ανακοίνωση ο υπουργός Οικονομίας και Ανάπτυξης Δημήτρης Παπαδημητρίου. Αξίζει να σημειώσουμε ότι οι ληξιπρόθεσμες οφειλές των ιδιωτών προς την Εφορία έχουν πλέον ξεπεράσει τα 95 δισ. ευρώ, πολλά εκ των οποίων είναι πρόστιμα τα οποία δεν πρόκειται να εισπραχθούν ποτέ. Την ίδια στιγμή, τα «ανοίγματα» των επιχειρήσεων είναι συνολικά περί τα 148 δισ. εκ των οποίων βρίσκεται στο «κόκκινο» περίπου το 44%. Ειδικότερα σε ό,τι αφορά στα χρέη των οφειλετών προς το Δημόσιο και τα ασφαλιστικά ταμεία, το νομοσχέδιο προβλέπει τη δυνατότητα ρύθμισης των χρεών μέχρι και σε 120 μηνιαίες δόσεις, δηλαδή σε διάστημα 10 ετών, με ελάχιστη καταβολή τα 50 ευρώ. Θα πρέπει να σημειώσουμε ωστόσο ότι ο αριθμός και το ύψος των δόσεων καταβολής του ποσού που θα προσδιορίζεται στη σύμβαση αναδιάρθρωσης για την αποπληρωμή οφειλών προς το Δημόσιο, θα καθορίζονται με κριτήρια τη μηνιαία δυνατότητα αποπληρωμής που έχει ο κάθε οφειλέτης, τη μέγιστη διάρκεια της ρύθμισης και τον υπολογισμό της καθαρής παρούσας αξίας. Ειδικότερα σε ό,τι αφορά στις συμβάσεις αναδιάρθρωσης που αφορούν σε διαγραφή οφειλών προς το Δημόσιο, αυτή θα γίνεται κατά σειρά παλαιότητας, δηλαδή από την παλαιότερη οφειλή προς τη νεότερη, με κριτήριο τον χρόνο καταχώρισης της οφειλής στα βιβλία εισπρακτέων εσόδων και όχι τον χρόνο λήξης της νόμιμης προθεσμίας καταβολής, εφάπαξ ή σε δόσεις. Μάλιστα προβλέπεται στο νομοσχέδιο ότι, επί των οφειλών προς το Δημόσιο που θα ρυθμίζονται, δεν θα υπολογίζονται περαιτέρω τόκοι ή προσαυξήσεις εκπρόθεσμης καταβολής. Απαγορεύσεις Ωστόσο θα πρέπει να σημειώσουμε ότι το νομοσχέδιο περιλαμβάνει στις διατάξεις του και μια σειρά απαγορεύσεων, οι οποίες αφορούν τόσο στα χρέη προς το Δημόσιο όσο και προς τα ασφαλιστικά ταμεία. Πιο αναλυτικά, για οφειλές προς το Δημόσιο προβλέπεται ότι δεν θα είναι έγκυρος όρος σύμβασης αναδιάρθρωσης, ο οποίος ορίζει την αποπληρωμή οφειλών προς το Δημόσιο σε περισσότερες από 120 δόσεις. Κατ’ εξαίρεση, για οφειλές προς το Δημόσιο οι οποίες υπερβαίνουν τα 2.000.000 ευρώ, η αποπληρωμή των οφειλών θα μπορεί να γίνεται σε περισσότερες δόσεις εφόσον συναινεί το Δημόσιο, υπό την προϋπόθεση ότι η μεγαλύτερη διάρκεια αποπληρωμής δικαιολογείται από τη συνολική δυνατότητα αποπληρωμής του οφειλέτη και έχει ως αποτέλεσμα την αποπληρωμή συνολικά μεγαλύτερου μέρους της οφειλής προς το Δημόσιο. Ακόμη, δεν θα είναι έγκυρος ο όρος σύμβασης εξωδικαστικού συμβιβασμού ο οποίος θα προβλέπει τμηματική αποπληρωμή οφειλών προς το Δημόσιο ανά χρονικά διαστήματα που υπερβαίνουν τον μήνα και καταβολή μηνιαίας δόσης η οποία είναι μικρότερη από 50 ευρώ, καθώς επίσης και την παροχή περιόδου χάριτος για την αποπληρωμή οφειλών προς το Δημόσιο ή την ικανοποίηση απαιτήσεών του με άλλα ανταλλάγματα αντί χρηματικού ποσού. Τέλος, αναφορικά με τις οφειλές προς τα ασφαλιστικά ταμεία, δεν θα επιτρέπεται η διαγραφή βασικής οφειλής παρακρατούμενων εισφορών εργαζομένων προς φορείς κοινωνικής ασφάλισης, ενώ η διαγραφή βασικής οφειλής προς φορείς κοινωνικής ασφάλισης δεν θα επηρεάζει τα ασφαλιστικά δικαιώματα τρίτων. enikonomia