Μείωση έως και 25% στις συντάξεις από το 2019

Μειώσεις στις καταβαλλόμενες συντάξεις έως και 25% από την 1η Ιανουαρίου 2019 φέρνει η συμφωνία κυβέρνησης-θεσμών αφού προβλέπει την μείωση της συνταξιοδοτικής δαπάνης κατά 1% του ΑΕΠ, δηλαδή 1,8 δισ. ευρώ. Το κυβερνητικό σχέδιο προβλέπει διαχωριστική γραμμή τα 1.000 ή 1.200 ευρώ αθροιστικά, (κύρια και επικουρική) προκειμένου να προστατευθούν οι χαμηλότερες συντάξεις από τις περικοπές. Οι μεγάλοι χαμένοι από τη νέα περικοπή θα είναι όσοι παίρνουν συντάξεις από 1000 ευρώ και πάνω, κύρια και επικουρική, όσοι έχουν συμπληρώσει λίγα έτη ασφάλισης, οι ασφαλισμένοι του πρώην ΤΕΒΕ και νυν ΟΑΕΕ, οι Δημόσιοι Υπάλληλοι με 35ετια, οι γιατροί του ΕΣΥ καθώς επίσης οι ένστολοι και οι Πανεπιστημιακοί. «Αν έχει εκλέγει μέχρι τότε (2019) ο Κυριάκος Μητσοτάκης, η εικόνα της Οικονομίας θα έχει αλλάξει και οι συντάξεις δεν θα περικοπούν», είπε στον ΣΚΑΪ ο Άδωνις Γεωργιάδης. «Αν όμως φτάσουμε στο 2018 τότε τα πράγματα δεν θα αλλάξουν» πρόσθεσε.

Με τι να αντικαταστήσετε τα γαλακτοκομικά για να μειώσετε τον κίνδυνο καρκίνου

Τα γαλακτοκομικά αποτελούν βασικό κομμάτι της διατροφής μας, καθώς παρέχουν πολύτιμο ασβέστιο και πρωτεΐνες. Συνιστάται να τα αποφεύγουν όσοι έχουν διαπιστωμένη δυσανεξία στη λακτόζη, καθώς μπορεί να προκαλέσουν φούσκωμα, ναυτία, κοιλιακές κράμπες και διάρροια. Μια νέα επιστημονική μελέτη από το Πανεπιστήμιο της Γάνδης δείχνει όμως ότι και όσοι δεν παρουσιάζουν δυσάρεστες αντιδράσεις έπειτα από την κατανάλωση γαλακτοκομικών πρέπει να τα περιορίσουν στη διατροφή τους, αφού συνδέονται με διάφορες μορφές καρκίνου, όπως αυτός του στομάχου, του προστάτη και του μαστού. Όπως διαπίστωσαν οι ερευνητές, η αντικατάσταση των γαλακτοκομικών με προϊόντα σόγιας μπορεί να μειώσει αισθητά τις πιθανότητες εκδήλωσης καρκίνου. Πιο συγκεκριμένα, από το δείγμα πληθυσμού που μελέτησαν οι ερευνητές, όσοι ακολουθούσαν μια διατροφή πλούσια σε σόγια είχαν 40-44% λιγότερες πιθανότητες να εμφανίσουν ορθοκολικό καρκίνο (παχέος εντέρου), με τα οφέλη της σόγιας να είναι ελαφρώς μεγαλύτερα για τις γυναίκες απ’ ό,τι για τους άνδρες. Επίσης, οι γυναίκες που αντικατέστησαν τα γαλακτοκομικά με τη σόγια είχαν 42% λιγότερες πιθανότητες να εμφανίσουν καρκίνο στο στομάχι, ενώ οι για τους άνδρες το αντίστοιχο ποσοστό ήταν 29%. Για τους άνδρες, η αποχή από την κατανάλωση γαλακτοκομικών συσχετίστηκε με 30% μικρότερο κίνδυνο καρκίνου του προστάτη, ενώ οι μετεμμηνοπαυσιακές και προεμμηνοπαυσιακές γυναίκες που ακολούθησαν την ίδια διατροφική στρατηγική μείωσαν τις πιθανότητες εκδήλωσης καρκίνου του μαστού κατά 36% και 27% αντίστοιχα. Τα νέα ευρήματα υπέδειξαν επίσης ότι μια διατροφή με βάση τη σόγια μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο διαβήτη κατά 28%, τον κίνδυνο στεφανιαίας νόσου κατά 4% και τον κίνδυνο εγκεφαλικού κατά 36% στις γυναίκες και κατά 9% στους άνδρες. Από τα παραπάνω ποσοστά αναδεικνύεται μια εντονότερη θετική επίδραση της σόγιας στις γυναίκες σε σύγκριση με τους άνδρες, ωστόσο οι ακριβείς αιτίες πίσω από αυτό δεν έχουν προς το παρόν εντοπιστεί.

Ποιοι κινδυνεύουν να πληρώσουν έξτρα χαράτσια λόγω τεκμηρίων

Παγίδα υπερφορολόγησης για εκατοντάδες χιλιάδες φορολογούμενους οι οποίοι κατά τη διάρκεια του 2016 πλήρωσαν χρηματικά ποσά για να εξοφλήσουν δάνεια και πιστωτικές κάρτες κρύβουν οι νέες διατάξεις του άρθρου 112 του νόμου 4387/2016 με τις οποίες επήλθαν ριζικές αλλαγές στον τρόπο υπολογισμού της Ειδικής Εισφοράς Αλληλεγγύης. Σύμφωνα με μία από τις αλλαγές αυτές, η οποία ισχύει για τα εισοδήματα του 2016, το τεκμαρτό εισόδημα το οποίο θα λαμβάνεται πλέον υπόψη για την επιβολή της Ειδικής Εισφοράς Αλληλεγγύης προσδιορίζεται όχι μόνο με βάση τα τεκμήρια διαβίωσης όπως γίνονταν πέρυσι αλλά και με βάση τα τεκμήρια απόκτησης περιουσιακών στοιχείων. Δηλαδή φέτος κατά την εκκαθάριση των φορολογικών δηλώσεων που θα υποβληθούν για τα εισοδήματα του 2016 για να βρεθεί η βάση υπολογισμού της Ειδικής Εισφοράς Αλληλεγγύης θα συγκρίνεται το συνολικό ετήσιο ατομικό εισόδημα από όλες ανεξαιρέτως τις πηγές το οποίο δηλώνει κάθε φορολογούμενος, όχι με το ποσό τεκμαρτού εισοδήματος που προσδιορίζεται μόνο από τα τεκμήρια διαβίωσης, αλλά και με το ακόμη μεγαλύτερο ποσό τεκμαρτού εισοδήματος, το οποίο προκύπτει από το άθροισμα των τεκμηρίων διαβίωσης και των τεκμηρίων απόκτησης περιουσιακών στοιχείων. Σύμφωνα εξάλλου με το άρθρο 32 του ισχύοντος Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος, στα τεκμήρια απόκτησης περιουσιακών στοιχείων που θα λαμβάνονται υπόψη για τον προσδιορισμό του συνολικού τεκμαρτού εισοδήματος προκειμένου να επιβληθεί η Ειδικής Εισφοράς Αλληλεγγύης θα περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων και τα ποσά που κατέβαλε κάθε φορολογούμενος κατά τη διάρκεια του προηγούμενου έτους για να αποπληρώσει δόσεις από στεγαστικά, καταναλωτικά, προσωπικά δάνεια και πιστωτικές κάρτες. Συνεπώς το συνολικό ποσό τεκμαρτού εισοδήματος το οποίο θα συγκρίνεται με το ετήσιο δηλωθέν εισόδημα κάθε φορολογούμενου που εξόφλησε δάνεια και κάρτες εντός του 2016, ώστε να βρεθεί η βάση υπολογισμού της Ειδικής Εισφοράς Αλληλεγγύης, θα είναι φέτος «φουσκωμένο» καθώς θα συμπεριλαμβάνονται σε αυτό για πρώτη φορά και τα ποσά δαπανών εξόφλησης δανείων και καρτών. Το αποτέλεσμα θα είναι να πληθύνουν φέτος σημαντικά οι περιπτώσεις φορολογουμένων που λόγω πληρωμής σημαντικού ύψους ποσών για την εξόφληση δανείων και καρτών εντός του 2016, θα επιβαρύνονται με Ειδικής Εισφοράς Αλληλεγγύης επί των «φουσκωμένων» τεκμαρτών εισοδημάτων και όχι επί των πολύ πιο χαμηλών πραγματικών που έχουν δηλώσει! Στην ουσία εκατοντάδες χιλιάδες φορολογούμενοι που πλήρωσαν πέρυσι ποσά για να εξοφλήσουν δάνεια και πιστωτικές κάρτες θα δουν την Ειδικής Εισφοράς Αλληλεγγύης που θα αναγράφουν τα εκκαθαριστικά σημειώματα των φορολογικών τους δηλώσεων να εκτινάσσεται στα ύψη, λόγω του υπολογισμού της επί σημαντικά αυξημένων ποσών τεκμαρτού εισοδήματος. Ελεύθερος Τύπος

Σόιμπλε: Δεν θα υπάρξει τέταρτο μνημόνιο

Δεν θα υπάρξει τέταρτο μνημόνιο δηλώνει ο υπουργός Οικονομικών της Γερμανίας Βόλφγκανγκ Σόιμπλε στην τηλεόραση της Deutsche Welle. Στόχος του υφιστάμενου προγράμματος, αναφέρει, είναι να βγει η Ελλάδα στις αγορές και να καλύψει τις ανάγκες όπως οι άλλες χώρες μέλη δανειζόμενη αποκλειστικά από τις χρηματαγορές. Για τη συμφωνία στο Eurogroup αναφέρει πως στα πολιτικά ζητήματα έχουμε επί της αρχής συμφωνία αλλά στα τεχνικά σημεία θα πρέπει να γίνει ακόμη πολύ δουλειά μεταξύ των θεσμών. Τα βαθύτερα αίτια, εξηγεί ο Σόιμπλε, είναι ότι αποκλίνουν οι εκτιμήσεις για την ανάπτυξη, μεταξύ των ευρωπαίων και του ΔΝΤ. Ετσι προκύπτουν και διαφορετικοί αριθμοί, Στο παρελθόν οι αριθμοί του ΔΝΤ ήταν πάντοτε πιο απαισιόδοξοι, αναφέρει. «Ελπίζω ότι σύντομα οι θεσμοί θα βρουν μια λύση. Αυτό είναι προς το συμφέρον της Ελλάδος και της Ευρώπης. Ελπίζω να μην ξανανοίξουν οι πολιτικές συζητήσεις». Το πρόγραμμα μπορεί να συνεχίσει μόνο με τη συμμετοχή του ΔΝΤ, τονίζει και επαναλαμβάνει πως σε διαφορετική περίπτωση εμείς και άλλα κράτη θα έπρεπε να ζητήσουμε έγκριση από το κοινοβούλια για να διαπραγματευτούμε ένα πρόγραμμα χωρίς το Ταμείο. «Αυτό θα ήταν εντελώς παράλογο, αυτό δεν γίνεται. Στο ζήτημα της βιωσιμότητας του χρέους υπάρχουν ακριβώς αυτοί οι διαφορετικοί υπολογισμοί, τρόποι υπολογισμού και για το χρέος μέχρι το 2070 μπορούν να υπάρχουν διαφορετικές εκτιμήσεις. Αυτό όμως δεν λύνει τα πρόβλημα της παρούσης. Αυτά που πρέπει να κάνει η Ελλάδα πολιτικά, έχουν καταγραφεί και ελπίζω σύντομα οι θεσμοί να καταλήξουν σε μια συμφωνία και σε τεχνικό επίπεδο» αναφέρει ο Β.Σόιμπλε. «Δεν θα υπάρξει τέταρτο μνημόνιο. Στόχος του υφιστάμενου προγράμματος είναι να βγει η Ελλάδα στις αγορές και να καλύψει τις ανάγκες όπως οι άλλες χώρες μέλη δανειζόμενη αποκλειστικά από τις χρηματαγορές. Γι αυτό άλλωστε η Ελλάδα πρέπει να υλοποιήσει μεταρρυθμίσεις ώστε να βρίσκεται σε ένα βιώσιμο δρόμο» αναφέρει ο Β. Σόιμπλε στην Deutsche Welle.

Μοσκοβισί: Η Ελλάδα πήρε πάνω από 200 μέτρα μετά το 2015

Από το καλοκαίρι του 2015, έχουν ληφθεί περισσότερα από 200 μέτρα από την κυβέρνηση Τσίπρα για τη μεταρρύθμιση της Ελλάδας, αναφέρει ο επίτροπος Οικονομικών Υποθέσεων της Ε.Ε. Πιερ Μοσκοβισί, ενώ χαρακτηρίζει την αβεβαιότητα εχθρό για την οικονομία και απειλή για την Ελλάδα. Σε άρθρο με τίτλο «Ελλάδα, το τίμημα της αβεβαιότητας», το οποίο δημοσίευσε στο μπλογκ του, ο Επίτροπος Οικονομικών Υποθέσεων τονίζει ότι «το βαρύ τίμημα που πλήρωσαν οι Έλληνες πολίτες στην κρίση πρέπει να αναγνωριστεί, να επαινεθεί και να ανταμειφθεί». Αναφερόμενος στη συμφωνία της Μάλτας, επισημαίνει ότι είναι μια μορφή αναγνώρισης των τεράστιων προσπαθειών που κατέβαλε η Ελλάδα αυτούς τους τελευταίους μήνες. Κάνει επίσης λόγο για «ισορροπημένη συμφωνία», διευκρινίζοντας ωστόσο ότι πρόκειται για μια κατ' αρχήν συμφωνία κι όχι τον τελικό στόχο. Τονίζει επιπλέον ότι στο Eurogroup της Παρασκευής έγινε ένα σημαντικό βήμα προκειμένου να επιστρέψει η εμπιστοσύνη στην Ελλάδα. «Από το καλοκαίρι του 2015, 200 και πλέον μέτρα ελήφθησαν από την κυβέρνηση του πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα με στόχο τη μεταρρύθμιση της χώρας- κάτι που δύσκολα μπορεί να δει κανείς σε άλλες χώρες, περιλαμβανομένης της Γαλλίας… Και το 2016 το πρωτογενές πλεόνασμα της Ελλάδας ήταν τουλάχιστον 3% του ΑΕΠ, ήτοι έξι φορές μεγαλύτερο από τον προβλεπόμενο στόχο! Η χώρα βρίσκεται σε καλό δρόμο προκειμένου να επιτύχει τον στόχο του 1,75% του ΑΕΠ το 2017 και του 3,5% το 2018. Αυτά τα αποτελέσματα δεν πέφτουν από τον ουρανό. Είναι αποτέλεσμα μιας εξαιρετικά δύσκολης δημοσιονομικής προσαρμογής. Ποια ευρωπαϊκή χώρα γνώρισε μια τέτοια προσαρμογή; Επομένως, ναι, αυτό το βαρύ τίμημα που πλήρωσαν οι Έλληνες πολίτες στην κρίση πρέπει να αναγνωριστεί, να επαινεθεί και να ανταμειφθεί», αναφέρει ο Ευρωπαίος αξιωματούχος. Ο κ. Μοσκοβισί παρατηρεί πως όταν οι διαπραγματεύσεις καταγράφουν πρόοδο, η ανάπτυξη και η εμπιστοσύνη επανακάμπτουν, ενώ αντιθέτως, όταν οι διαπραγματεύσεις καθυστερούν, η ανάπτυξη πηγαίνει σημειωτόν, η αβεβαιότητα φρενάρει τις επενδύσεις και εμποδίζει τη μείωση της ανεργίας.

Επίσκεψη Σκα Κέλλερ στην Αθήνα

Οι αποφάσεις των Eurogroup για την Ελλάδα, το ευρωπαϊκό τοπίο μετά το Brexit, η νίκη Trump και οι ολλανδικές εκλογές θα συζητηθούν στην συνέντευξη Τύπου στην Αθήνα, του Ευρωπαϊκού Πράσινου Κόμματος - Οικολόγων Πράσινων με επικεφαλής την Σκα Κέλλερ, συμπρόεδρο της ομάδας των Πρασίνων/Ελεύθερης Συμμαχίας στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο. Η Σκα Κέλλερ επισκέπτεται για πολλοστή φορά την Ελλάδα, στο πλαίσιο και της κυβερνητικής συνεργασίας ΣΥΡΙΖΑ - Οικολόγων Πράσινων. Σκοπός της επίσκεψης είναι να δουν από κοντά την κοινωνική και οικονομική κατάσταση στην Ελλάδα μετά από χρόνια συνεχιζόμενης λιτότητας, καθώς και την εφαρμογή των μέτρων μετεγκατάστασης και τις συνθήκες διαβίωσης των προσφύγων και μεταναστών. Στο πλαίσιο αυτό, η αντιπροσωπεία των Ευρωπαίων Πρασίνων θα έχει συναντήσεις με τον υπουργό Οικονομικών, Ευκ. Τσακαλώτο, την αν. υπουργό Οικονομικών, κ. Παπανάτσιου, τον αν. υπουργό Μεταναστευτικής Πολιτικής, κ. Μουζάλα (επίσκεψη στη Ριτσώνα). Την Τετάρτη θα συναντηθούν με τον επικεφαλής της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ, κ. Λεκλέρκ και μέλη ΜΚΟ και θα πραγματοποιήσουν ταξίδι στη Χίο για επισκέψεις σε κέντρα φιλοξενίας προσφύγων.

Handelsblatt: Δέσμια της κρίσης η Ελλάδα

Όχι, δεν ήταν επιτυχία η συμφωνία στο Eurogroup της Παρασκευής, αλλά απλά ένα ακόμα βήμα σε ένα δύσκολο δρόμο, σημειώνει σε σχόλιό της με τίτλο «Δέσμια της κρίσης η Ελλάδα» η Handelsblatt, εκτιμώντας ότι η Αθήνα θα χρειαστεί και τέταρτο πρόγραμμα στήριξης. Η γερμανική εφημερίδα επισημαίνει: «Είναι σχεδόν απίθανο ότι η χώρα θα βγει σύντομα από την κρίση. Με την επιστροφή των θεσμών στην Αθήνα ανοίγει, τουλάχιστον, ο δρόμος για την ολοκλήρωση της δεύτερης αξιολόγησης και την εκταμίευση της επόμενης δόσης. Όμως δεν συντρέχει κανένας λόγος για να πάρουν ανάσα Ελλάδα και δανειστές. Η κατάσταση παραμένει δύσκολη. Η χώρα απέχει ακόμα πολύ από την διάσωσή της». «Εδώ και μήνες ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας καθυστερεί την εφαρμογή διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων που υποσχέθηκε το καλοκαίρι του 2015. Σε αυτές ανήκουν το άνοιγμα της αγοράς ενέργειας, η φιλελευθεροποίηση της αγοράς εργασίας, καθώς και η μεταρρύθμιση του συνταξιοδοτικού. Εκτός αυτού καθυστερούν οι ιδιωτικοποιήσεις. Μόνο υπό τις ισχυρές πιέσεις των δανειστών η κυβέρνηση συναινεί σε ιδιωτικοποιήσεις, τις οποίες όμως τορπιλίζει αμέσως μετά με πλήθος τεχνάσματα», σημειώνεται στο δημοσίευμα. Τονίζεται επίσης ότι «την ίδια στιγμή η ελληνική οικονομία ασθμαίνει. Επειδή η κυβερνητική πολιτική στραγγαλίζει την ανάπτυξη ο Αλέξης Τσίπρας αναγκάζεται να επιβάλει επιπλέον λιτότητα ή αύξηση φόρων. Το τι πιστεύουν οι Έλληνες για την πολιτική αυτή φαίνεται ξεκάθαρα στις δημοσκοπήσεις. Στην πρόθεση ψήφου ο ΣΥΡΙΖΑ θα λάμβανε σήμερα περίπου 11%, λιγότερο από ένα τρίτο του ποσοστού του στις εκλογές τον Σεπτέμβριο του 2015». «Όμως και η παρακαταθήκη που θα αφήσει ο Αλέξης Τσίπρας στο κόμμα που θα τον διαδεχθεί θα είναι βαριά. Το τρίτο πρόγραμμα εκπνέει το καλοκαίρι του 2018 και η Ελλάδα σχεδιάζεται τότε να βγει στις αγορές. Το 2019 όμως η χώρα θα κληθεί να αποπληρώσει 20,5 δισ. Από σημερινή σκοπιά μοιάζει ουτοπικό η Ελλάδα να αντλήσει, με φυσιολογικά επιτόκια, ένα τέτοιο ποσό από τις διεθνείς αγορές. Αν λοιπόν οι πιστωτές θέλουν να αποφύγουν την χρεοκοπία της Ελλάδας, τότε θα πρέπει να καταφύγουν, στα μέσα του 2018, σε ένα τέταρτο πρόγραμμα. Οι προοπτικές είναι δυσοίωνες. Ήδη η χώρα διανύει την όγδοη χρονιά ύφεσης. Και λόγω του πολύτιμου χρόνου που έχασε η κυβέρνηση Τσίπρα, η Ελλάδα παραμένει στα δεσμά της κρίσης», καταλήγει η γερμανική εφημερίδα.

Handelsblatt: Δέσμια της κρίσης η Ελλάδα. Θα χρειαστεί τέταρτο μνημόνιο

Όχι δεν ήταν επιτυχία η συμφωνία στο Eurogroup της Παρασκευής, αλλά απλά ένα ακόμα βήμα σε ένα δύσκολο δρόμο, σημειώνει σε σχόλιό της με τίτλο «Δέσμια της κρίσης η Ελλάδα» η Handelsblatt. Και η γερμανική εφημερίδα επισημαίνει: «Είναι σχεδόν απίθανο ότι η χώρα θα βγει σύντομα από την κρίση. Με την επιστροφή των θεσμών στην Αθήνα ανοίγει, τουλάχιστον, ο δρόμος για την ολοκλήρωση της δεύτερης αξιολόγησης και την εκταμίευση της επόμενης δόσης. Όμως δεν συντρέχει κανένας λόγος για να πάρουν ανάσα Ελλάδα και δανειστές. Η κατάσταση παραμένει δύσκολη. Η χώρα απέχει ακόμα πολύ από την διάσωσή της. (…) Εδώ και μήνες ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας καθυστερεί την εφαρμογή διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων που υποσχέθηκε το καλοκαίρι του 2015. Σε αυτές ανήκουν το άνοιγμα της αγοράς ενέργειας, η φιλελευθεροποίηση της αγοράς εργασίας, καθώς και η μεταρρύθμιση του συνταξιοδοτικού. Εκτός αυτού καθυστερούν οι ιδιωτικοποιήσεις. Μόνο υπό τις ισχυρές πιέσεις των δανειστών η κυβέρνηση συναινεί σε ιδιωτικοποιήσεις, τις οποίες όμως τορπιλίζει αμέσως μετά με πλήθος τεχνάσματα. (..) Την ίδια στιγμή η ελληνική οικονομία ασθμαίνει. Επειδή η κυβερνητική πολιτική στραγγαλίζει την ανάπτυξη ο Αλέξης Τσίπρας αναγκάζεται να επιβάλλει επιπλέον λιτότητα ή αύξηση φόρων. Το τι πιστεύουν οι Έλληνες για την πολιτική αυτή φαίνεται ξεκάθαρα στις δημοσκοπήσεις. Στην πρόθεση ψήφου ο Σύριζα θα λάμβανε σήμερα περίπου 11%, λιγότερο από ένα τρίτο του ποσοστού του στις εκλογές τον Σεπτέμβριο του 2015. (…) Όμως και η παρακαταθήκη που θα αφήσει ο Αλέξης Τσίπρας στο κόμμα που θα τον διαδεχθεί θα είναι βαριά. Το τρίτο πρόγραμμα εκπνέει το καλοκαίρι του 2018 και η Ελλάδα σχεδιάζεται τότε να βγει στις αγορές. Το 2019 όμως η χώρα θα κληθεί να αποπληρώσει 20,5 δις. Από σημερινή σκοπιά μοιάζει ουτοπικό η Ελλάδα να αντλήσει, με φυσιολογικά επιτόκια, ένα τέτοιο ποσό από τις διεθνείς αγορές. Αν λοιπόν οι πιστωτές θέλουν να αποφύγουν την χρεοκοπία της Ελλάδας, τότε θα πρέπει να καταφύγουν, στα μέσα του 2018, σε ένα τέταρτο πρόγραμμα. Οι προοπτικές είναι δυσοίωνες. Ήδη η χώρα διανύει την όγδοη χρονιά ύφεσης. Και λόγω του πολύτιμου χρόνου που έχασε η κυβέρνηση Τσίπρα, η Ελλάδα παραμένει στα δεσμά της κρίσης». DW

Σόιμπλε: Μας χωρίζουν οι αριθμοί με το ΔΝΤ, χωρίς το Ταμείο δεν υπάρχει συμφωνία

Δεν θα υπάρξει τέταρτο μνημόνιο δηλώνει ο υπουργός Οικονομικών της Γερμανίας Βόλφγκανγκ Σόιμπλε στην τηλεόραση της Deutsche Welle. Στόχος του υφιστάμενου προγράμματος, αναφέρει, είναι να βγει η Ελλάδα στις αγορές και να καλύψει τις ανάγκες όπως οι άλλες χώρες μέλη δανειζόμενη αποκλειστικά από τις χρηματαγορές. Για τη συμφωνία στο Eurogroup αναφέρει πως στα πολιτικά ζητήματα έχουμε επί της αρχής συμφωνία αλλά στα τεχνικά σημεία θα πρέπει να γίνει ακόμη πολλή δουλειά μεταξύ των θεσμών. Τα βαθύτερα αίτια, εξηγεί ο Σόιμπλε, είναι ότι αποκλίνουν οι εκτιμήσεις για την ανάπτυξη, μεταξύ των ευρωπαίων και του ΔΝΤ. Ετσι προκύπτουν και διαφορετικοί αριθμοί, Στο παρελθόν οι αριθμοί του ΔΝΤ ήταν πάντοτε πιο απαισιόδοξοι, αναφέρει. «Ελπίζω ότι σύντομα οι θεσμοί θα βρουν μια λύση. Αυτό είναι προς το συμφέρον της Ελλάδος και της Ευρώπης. Ελπίζω να μην ξανανοίξουν οι πολιτικές συζητήσεις». Το πρόγραμμα μπορεί να συνεχίσει μόνο με τη συμμετοχή του ΔΝΤ, τονίζει και επαναλαμβάνει πως σε διαφορετική περίπτωση εμείς και άλλα κράτη θα έπρεπε να ζητήσουμε έγκριση από το κοινοβούλια για να διαπραγματευτούμε ένα πρόγραμμα χωρίς το Ταμείο. «Αυτό θα ήταν εντελώς παράλογο, αυτό δεν γίνεται. Στο ζήτημα της βιωσιμότητας του χρέους υπάρχουν ακριβώς αυτοί οι διαφορετικοί υπολογισμοί, τρόποι υπολογισμού και για το χρέος μέχρι το 2070 μπορούν να υπάρχουν διαφορετικές εκτιμήσεις. Αυτό όμως δεν λύνει τα πρόβλημα της παρούσης. Αυτά που πρέπει να κάνει η Ελλάδα πολιτικά, έχουν καταγραφεί και ελπίζω σύντομα οι θεσμοί να καταλήξουν σε μια συμφωνία και σε τεχνικό επίπεδο» αναφέρει ο Β.Σόιμπλε «Δεν θα υπάρξει τέταρτο μνημόνιο. Στόχος του υφιστάμενου προγράμματος είναι να βγει η Ελλάδα στις αγορές και να καλύψει τις ανάγκες όπως οι άλλες χώρες μέλη δανειζόμενη αποκλειστικά από τις χρηματαγορές Για αυτό άλλωστε η Ελλάδα πρέπει να υλοποιήσει μεταρρυθμίσεις ώστε να βρίσκεται σε ένα βιώσιμο δρόμο» αναφέρει ο Β. Σόιμπλε στην Deutsche Welle.

Handelsblatt: Έρχεται και 4ο μνημόνιο για την Ελλάδα

Δεδομένη θεωρεί την υπογραφή και 4ου μνημονίου για την Ελλάδα η γερμανική εφημερίδα Handelsblatt, η οποία αναφέρεται στο ελληνικό ζήτημα με τον τίτλο «Δέσμια της κρίσης η Ελλάδα». Όπως επισημαίνει, «είναι σχεδόν απίθανο ότι η χώρα θα βγει σύντομα από την κρίση. Με την επιστροφή των θεσμών στην Αθήνα ανοίγει, τουλάχιστον, ο δρόμος για την ολοκλήρωση της δεύτερης αξιολόγησης και την εκταμίευση της επόμενης δόσης. Όμως δεν συντρέχει κανένας λόγος για να πάρουν ανάσα Ελλάδα και δανειστές. Η κατάσταση παραμένει δύσκολη. Η χώρα απέχει ακόμα πολύ από την διάσωσή της. (…) Εδώ και μήνες ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας καθυστερεί την εφαρμογή διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων που υποσχέθηκε το καλοκαίρι του 2015. Σε αυτές ανήκουν το άνοιγμα της αγοράς ενέργειας, η φιλελευθεροποίηση της αγοράς εργασίας, καθώς και η μεταρρύθμιση του συνταξιοδοτικού. Εκτός αυτού καθυστερούν οι ιδιωτικοποιήσεις. Μόνο υπό τις ισχυρές πιέσεις των δανειστών η κυβέρνηση συναινεί σε ιδιωτικοποιήσεις, τις οποίες όμως τορπιλίζει αμέσως μετά με πλήθος τεχνάσματα. (..) Την ίδια στιγμή η ελληνική οικονομία ασθμαίνει. Επειδή η κυβερνητική πολιτική στραγγαλίζει την ανάπτυξη ο Αλέξης Τσίπρας αναγκάζεται να επιβάλλει επιπλέον λιτότητα ή αύξηση φόρων. Το τι πιστεύουν οι Έλληνες για την πολιτική αυτή φαίνεται ξεκάθαρα στις δημοσκοπήσεις. Στην πρόθεση ψήφου ο Σύριζα θα λάμβανε σήμερα περίπου 11%, λιγότερο από ένα τρίτο του ποσοστού του στις εκλογές τον Σεπτέμβριο του 2015. (…) Όμως και η παρακαταθήκη που θα αφήσει ο Αλέξης Τσίπρας στο κόμμα που θα τον διαδεχθεί θα είναι βαριά. Το τρίτο πρόγραμμα εκπνέει το καλοκαίρι του 2018 και η Ελλάδα σχεδιάζεται τότε να βγει στις αγορές. Το 2019 όμως η χώρα θα κληθεί να αποπληρώσει 20,5 δις. Από σημερινή σκοπιά μοιάζει ουτοπικό η Ελλάδα να αντλήσει, με φυσιολογικά επιτόκια, ένα τέτοιο ποσό από τις διεθνείς αγορές. Αν λοιπόν οι πιστωτές θέλουν να αποφύγουν την χρεοκοπία της Ελλάδας, τότε θα πρέπει να καταφύγουν, στα μέσα του 2018, σε ένα τέταρτο πρόγραμμα. Οι προοπτικές είναι δυσοίωνες. Ήδη η χώρα διανύει την όγδοη χρονιά ύφεσης. Και λόγω του πολύτιμου χρόνου που έχασε η κυβέρνηση Τσίπρα, η Ελλάδα παραμένει στα δεσμά της κρίσης». Αυστριακός ΥΠΟΙΚ: Στα μέσα Μαΐου θα κλείσει η συνολική συμφωνία Σε συνέντευξή του στην εφημερίδα Der Standard ο αυστριακός υπουργός Οικονομικών Χανς Γέργκ Σέλινγκ εμφανίζεται αισιόδοξος ότι μέσα Μαΐου θα επιτευχθεί συνολική συμφωνία μεταξύ Ελλάδας και δανειστών. Ανεξάρτητα από τη συμμετοχή του ΔΝΤ στο πρόγραμμα, η χρηματοδότηση είναι εξασφαλισμένη από τον ESM, τονίζει ο υπουργός στην αυστριακή εφημερίδα. Επιπλέον ο υπουργός Οικονομικών προτείνει το Eurogroup να αξιοποιήσει το γενικότερο θετικό κλίμα και να δώσει πράσινο φως σε ένα επενδυτικό πακέτο για την Ελλάδα ύψους 1 δις ευρώ, το οποίο θα προέλθει από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (EIB) ή και με τη συμμετοχή του ESM. Κατά την άποψη του οι επενδύσεις θα μπορούσαν να γίνουν στον τομέα της ενέργειας. Μόνο αν δημιουργηθούν οι κατάλληλες δομές, θα διασφαλιστεί ότι η χώρα θα επιστρέψει σε τροχιά ανάπτυξης, αλλά και στις κεφαλαιαγορές, καταλήγει ο Χανς Γεργκ Σέλινγκ.

Ένωση Κεντρώων: Τα παιδιά, οι εκπαιδευτικοί και οι γονείς της χώρας αξίζουν κάτι καλύτερο

«Έκκληση να αφεθεί η εκπαιδευτική κοινότητα να λειτουργήσει εποικοδομητικά» απευθύνει, με ανακοίνωσή της η Ένωση Κεντρώων, αναφερόμενη στα θέματα Παιδείας. Σύμφωνα με την ΕΚ, «χρειάζεται συναίνεση, μηδενικοί αιφνιδιασμοί, διακομματική συνεργασία, διαβούλευση με τους φορείς της εκπαίδευσης, αλληλοσεβασμός, μακροχρόνιο σχέδιο δράσης, απουσία πειραματισμών». «Τα παιδιά, οι εκπαιδευτικοί, οι γονείς της χώρας μας αξίζουν κάτι καλύτερο», υπογραμμίζει η ΕΚ δηλώνοντας ότι «τις τελευταίες ημέρες παρακολουθούμε τον χώρο της παιδείας να ταράσσεται από προτάσεις, ενέργειες, επιδιώξεις, ανακοινώσεις και δράσεις που έχουν προκαλέσει αναστάτωση τόσο στους εκπαιδευτικούς λειτουργούς όσο και στα παιδιά». Αναφορικά με τους εκπαιδευτικούς, η ΕΚ επισημαίνει ότι «η πρόσφατα ψηφισμένη τροπολογία για αλλαγή, με υπουργική απόφαση που θα εκδοθεί, των κριτηρίων επιλογής εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής έχει προκαλέσει σωρεία αντιδράσεων αναστατώνοντας και ανατρέποντας τον επιστημονικό, επαγγελματικό και οικογενειακό προγραμματισμό χιλιάδων εκπαιδευτικών που διατρέχοντας την ελληνική επικράτεια ως αναπληρωτές ειδικής αγωγής πασχίζουν σε δύσκολες συνθήκες να προσφέρουν σε παιδιά που αξίζουν το ενδιαφέρον και τη φροντίδα μας». Τέλος, για τους μαθητές και τις μαθήτριες της Γ’ Λυκείου, η ΕΚ υποστηρίζει ότι «η αιφνιδιαστική μείωση του αριθμού εισακτέων σε συνδυασμό με τις αλληλοσυγκρουόμενες ανακοινώσεις για δήλωση ή μη εκπρόθεσμα πέμπτου μαθήματος καθώς και η πιθανολογούμενη εξέταση τον Σεπτέμβριο στο σύνολο των μαθημάτων όποιου ή όποιας υποψηφίου ή υποψηφίας ασθενήσει τον Ιούνιο σε ένα μάθημα, προσθέτουν άγχος στους ώμους των παιδιών μας, θολώνουν το τοπίο, επιβαρύνουν την προσπάθειά τους και ανατρέπουν προγραμματισμούς και πλάνα προετοιμασίας που υπηρετούνται μεν, αλλά με πλήθος στερήσεις οικονομικές, χρονικές, κοινωνικές για παιδιά και γονείς».

Εθνική Σχολή Δικαστικών Λειτουργών: Τι αλλάζει στις εξετάσεις εισαγωγής

Αλλάζει ο συντελεστής βαρύτητας στις γραπτές και προφορικές εξετάσεις για την εισαγωγή στην Εθνική Σχολή Δικαστικών Λειτουργών με νομοθετική ρύθμιση που προωθεί ο Υπουργός Δικαιοσύνης Σταύρος Κοντονής. Σύμφωνα με πληροφορίες, με τη νέα νομοθετική ρύθμιση, την οποία είχε προαναγγείλει ο υπουργός, μειώνεται το ποσοστό αξιολόγησης του μέσου όρου της προφορικής εξέτασης από 30% σε 15% και αυξάνεται αντίστοιχα το ποσοστό αξιολόγησης του μέσου όρου των γραπτών εξετάσεων από 70% σε 85%. Στόχος της νομοθετικής πρωτοβουλίας, σύμφωνα με πηγές του υπουργείου Δικαιοσύνης, είναι η διασφάλιση και η ενίσχυση της διαφάνειας στις εξετάσεις.

Εγκύκλιος πρόσληψης αναπληρωτών Ε.Ε.Π./Ε.Β.Π. 2017-18: Ενημέρωση για Προθεσμίες

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΓΙΑ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΕΣ Ε.Ε.Π./Ε.Β.Π. Σύμφωνα με σημερινές πληροφορίες από τη Δ/νση Ε.Α.Ε. του Υπουργείου Παιδείας, οι υπηρεσίες της προσπαθούν να επιτύχουν τη δημοσίευση της Εγκυκλίου πρόσληψης Ε.Ε.Π. /Ε.Β.Π. για το...

Προσωρινοί πίνακες εκπαιδευτικού προσωπικού στα Σ.Δ.Ε.

Προσωρινοί πίνακες κατατάξης εκπαιδευτικού προσωπικού με σύμβαση μίσθωσης έργου στα Σ.Δ.Ε., σύμφωνα με την υπ΄αριθμ. 660/3/6138/14.02.2017 (ΑΔΑ:7ΙΡΓ46ΨΖΣΠ-ΩΑΑ) Πρόσκληση Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος στο πλαίσιο της Πράξης «Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας» του Ε.Π. «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση και  Διά  Βίου  Μάθηση  2014  -2020», με κωδικό  ΟΠΣ  5002546....

Στο τέλος Απριλίου η ψήφιση του εξωδικαστικού συμβιβασμού από τη Βουλή

Στο τέλος Απριλίου θα μπει στην ολομέλεια της Βουλής το νομοσχέδιο «Εξωδικαστικός μηχανισμός ρύθμισης οφειλών επιχειρήσεων», η συζήτηση του οποίου ξεκίνησε τη Μεγάλη Δευτέρα στη διαρκή κοινοβουλευτική επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου. Την Τετάρτη του Πάσχα, θα γίνει η β' ανάγνωση του νομοσχεδίου στην αρμόδια κοινοβουλευτική επιτροπή. Η γενική εισηγήτρια του ΣΥΡΙΖΑ Θεοδώρα Τζάκρη ανέφερε ότι του νομοσχεδίου προηγήθηκε διάλογος με τους εμπλεκόμενους φορείς. Όπως είπε, στόχος του είναι να αποτελέσει πολύτιμο εργαλείο για τη διάσωση των επιχειρήσεων «καθώς όλες οι προηγούμενες πρωτοβουλίες οδήγησαν στο κενό». Ανέφερε ότι μια σημαντική καινοτομία αυτού του νομοσχεδίου έγκειται στη δυνατότητα που θα έχουν οι ελεύθεροι επαγγελματίες- αυτοαπασχολούμενοι να επωφελούνται από τις πρόνοιες του νόμου. Για τις οφειλές προς το Δημόσιο, η βουλευτής επεσήμανε ότι στο νομοσχέδιο μπαίνουν οι οφειλές προς τη φορολογική διοίκηση, τα ασφαλιστικά ταμεία αλλά και τους ΟΤΑ. Όπως διευκρίνισε, δεν ρυθμίζονται μόνο όσες οφειλές έχουν προέλθει από την ανάκτηση κρατικών ενισχύσεων.«Με το που προσέρχεται η τράπεζα να καθίσει στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων, αρχικά, διαγράφονται το σύνολο των τόκων υπερημερίας και επίσης σε ό,τι αφορά τις οφειλές προς το δημόσιο φεύγουν αυτόματα το 95% των προστίμων προς τη φορολογική διοίκηση και το 85% των προσαυξήσεων και των τόκων μη εμπρόθεσμης καταβολής», σημείωσε η κ. Τζάκρη. Προτείνει δικό της πλαίσιο η Ν.Δ. Η Ν.Δ. θα καταψηφίσει το νομοσχέδιο για τον εξωδικαστικό συμβιβασμό, κατέστησε σαφές από την πλευρά της η γενική εισηγήτρια της αξιωματικής αντιπολίτευσης Ντόρα Μπακογιάννη, κατά τη συζήτησή του στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής.«Εδώ και 14 μήνες καθυστερείτε να κλείσετε την αξιολόγηση, με λογαριασμό βαρύ για την κοινωνία και την οικονομία. Πανηγυρίσατε στο προχθεσινό Eurogroup, ενώ ετοιμάζετε κατάλογο σκληρών υφεσιακών μέτρων για να δώσετε το τελειωτικό χτύπημα στην επιχειρηματικότητα», είπε η κ. Μπακογιάννη και πρόσθεσε ότι από τον Δεκέμβριο, 3 δισ. καταθέσεων έκαναν “φτερά”, ενώ οι ληξιπρόθεσμες οφειλές, το πρώτο δίμηνο του έτους, αυξήθηκαν κατά μισό δισεκατομμύριο και ξεπερνούν πλέον τα 5 δισ.», είπε η βουλευτής της Ν.Δ.Αναφερόμενη στο νομοσχέδιο για τον εξωδικαστικό μηχανισμό, καταλόγισε στην κυβέρνηση ότι προσπαθεί να ρίξει «στάχτη στα μάτια του επιχειρηματικού κόσμου» και κατέστησε σαφές ότι το κόμμα της το καταψηφίζει, διότι «θα τινάξει την αγορά στον αέρα». Η βουλευτής της Ν.Δ. προειδοποίησε ότι με τις προωθούμενες διατάξεις δημιουργούνται σοβαρές ευκαιρίες κατάχρησης, που μπορεί να βλάψουν τις τράπεζες και τους άλλους πιστωτές και παρουσίασε την πρόταση της Ν.Δ. για τον εξωδικαστικό συμβιβασμό.Η πρόταση της Ν.Δ., όπως αυτή παρουσιάστηκε απόψε στη Βουλή, μεταξύ άλλων προβλέπει:Να δημιουργηθεί πλατφόρμα που θα συγκεντρώνει στοιχεία οφειλών σε τράπεζες, δημόσιο και ταμεία, χωρίς να συμμετέχει η υπόλοιπη αγορά (εργαζόμενοι και προμηθευτές). Βάσει των στοιχείων αυτών να διαμορφώνει ο μεγαλύτερος σε αξία πιστωτής, πρόταση ρύθμισης. Να ακολουθεί, μέσω της πλατφόρμας, σύντομη διαπραγμάτευση και διαμόρφωση αντιπροτάσεων, που θα τίθεται σε ψηφοφορία.Η οποιαδήποτε αναστολή να ισχύει από την αποστολή των στοιχείων στους πιστωτές και για διάστημα λίγων εβδομάδων (για να γίνει η διαπραγμάτευση και η ψηφοφορία).Να μην επηρεάζονται στο ελάχιστον οι λοιποί πιστωτές και να μην επιβαρύνονται τα δικαστήρια, με εμπλοκή στην εξέλιξη της διαδικασίας.Να παρέχεται εύλογη προστασία από ευθύνη στους συμμετέχοντες στη διαδικασία ρύθμισης, τόσο από τις τράπεζες, όσο και από το Δημόσιο. Επιφυλάσσεται η Δημοκρατική Συμπαράταξη Επιφύλαξη δήλωσε για την ψήφιση του νομοσχεδίου για τον εξωδικαστικό συμβιβασμό, ο βουλευτής της Δημοκρατικής Συμπαράταξης, Γιώργος Αρβανιτίδης, λέγοντας ότι «η κυβέρνηση κάνει μισές δουλειές» και προειδοποίησε ότι εάν δεν λειτουργήσει σωστά ο εξωδικαστικός συμβιβασμός, τότε το επόμενο στάδιο θα είναι οι πωλήσεις δανείων.Ο κ. Αρβανιτίδης κάλεσε την κυβέρνηση να δει με προσοχή την πρόταση που έχει καταθέσει η Δημοκρατική Συμπαράταξη για τις ληξιπρόθεσμες οφειλές των επιχειρήσεων και των ελευθέρων επαγγελματιών.Ειδικότερα, ο βουλευτής της Δημοκρατικής Συμπαράταξης υπογράμμισε την ανάγκη για μια ειδική διαδικασία διαμεσολάβησης, με δεσμευτικό για τα μέρη αποτέλεσμα, στην οποία θα προσφεύγουν οι ελεύθεροι επαγγελματίες και οι ΜΜΕ και θα καθορίζει τη δυνατότητα εξόφλησης των ληξιπροθέσμων οφειλών.Είπε ακόμη, ότι οι επιχειρήσεις και οι επαγγελματίες που διασφαλίζουν φορολογική και ασφαλιστική ενημερότητα και προσπαθούν να είναι εντάξει στις υποχρεώσεις τους απέναντι στο ελληνικό Δημόσιο, θα πρέπει να έχουν ευνοϊκότερη αντιμετώπιση. Ειδική αντιμετώπιση, όπως είπε, θα πρέπει να έχουν επίσης τα επιχειρηματικά σχήματα και τα business plan μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων που προβλέπουν ρεαλιστικές συγχωνεύσεις ή συνεργασίες χωρίς να στρεβλώνουν τον ανταγωνισμό. Καταψηφίζει το νομοσχέδιο το ΚΚΕ Τη θέση ότι στόχος του νομοσχεδίου για τον εξωδικαστικό συμβιβασμό, είναι το «ξεσκαρτάρισμα» ανάμεσα σε βιώσιμες και μη βιώσιμες επιχειρήσεις, ώστε να αυξηθεί το μερίδιο στην κερδοφορία των επιχειρήσεων που είναι βιώσιμες και ανταγωνιστικές, διατύπωσε ο βουλευτής του ΚΚΕ, Θανάσης Βαρδαλής, κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου στην αρμόδια κοινοβουλευτική επιτροπή.Ο Θανάσης Βαρδαλής, ξεκαθάρισε ότι το κόμμα του καταψηφίζει το νομοσχέδιο και σημείωσε ότι κυβέρνηση, κουαρτέτο και αστικά κόμματα, επιχειρούν, μέσα στις συνθήκες της καπιταλιστικής κρίσης, να αντιμετωπίσουν πλευρές της, όπως είναι η εκτόξευση του χρέους των επιχειρήσεων και να εξυγιάνουν τα χαρτοφυλάκια των τραπεζών.«Ο λόγος που υπάρχει ένα κανάλι συνεννόησης μεταξύ όλων των κομμάτων που στηρίζουν αυτή τη λογική, είναι το πώς θα δοθούν ενισχύσεις σε διάφορες επιχειρηματικές ομάδες, τράπεζες, βιομήχανους, πώς θα σωθούν γενικότερα οι κεφαλαιοκράτες», είπε ο Θανάσης Βαρδαλής και πρόσθεσε ότι ο εξωδικαστικός συμβιβασμός είναι προαπαιτούμενο, γιατί το κεφάλαιο έχει ανάγκη από «ξεσκαρτάρισμα» από αυτές που κρίνεται ότι είναι βιώσιμες επιχειρήσεις, από τις μη βιώσιμες. Επιφυλάξεις και από την Ένωση Κεντρώων Επιφυλάσσεται για τη συζήτηση του νομοσχεδίου για τον εξωδικαστικό συμβιβασμό στην Ολομέλεια η Ένωση Κεντρώων, εκτιμώντας ότι θα μείνουν εκτός ρύθμισης χιλιάδες μικρομεσαίες επιχειρήσεις, αν και έχουν φανεί συνεπείς στις υποχρεώσεις τους προς στο Δημόσιο.Ο εισηγητής της Ένωσης Κεντρώων, Μάριος Γεωργιάδης, παρατήρησε ότι για τον εξωδικαστικό συμβιβασμό ενδιαφέρονται χιλιάδες επιχειρήσεις, σημείωσε ωστόσο ότι και το σχέδιο νόμου δεν αφορά απόλυτα εξωδικαστικό συμβιβασμό και το επιζητούμενο όφελος σε χρόνο δεν θα αποδεχθεί ιδιαίτερα σημαντικό.Ο βουλευτής της Ένωσης Κεντρώων ζήτησε να διευκρινισθεί αν η υπαγωγή στη ρύθμιση περιλαμβάνει και στεγαστικά και προσωπικά καταναλωτικά δάνεια και κάλεσε την κυβέρνηση να απαντήσει «αν το νομοσχέδιο αποτελεί άνιση μεταχείριση απέναντι σε πολίτες που και αυτοί επιθυμούν τη ρύθμιση των στεγαστικών και καταναλωτικών δανείων τους ανεξάρτητα από την επαγγελματική τους ιδιότητα». Χιλιάδες επιχειρήσεις θα μείνουν εκτός ρύθμισης, αναφέρει το Ποτάμι Το ενδεχόμενο, εάν δεν υπάρξει νομοθετική πρόβλεψη για την προστασία τραπεζικών στελεχών και δημόσιων υπαλλήλων, δύσκολα να βρεθούν λειτουργοί να υπογράψουν ρυθμίσεις στο πλαίσιο του εξωδικαστικού συμβιβασμού, διέκρινε ο ειδικός αγορητής του Ποταμιού Γιώργος Αμυράς. Στην επιτροπή όπου συζητείται ο εξωδικαστικός συμβιβασμός, ο κ. Αμυράς επισήμανε εξάλλου ότι το σχέδιο νόμου εξισώνει μικρούς και μεγάλους οφειλέτες, και κάλεσε το υπουργείο να διευκρινίσει αν και ποιοι θα είναι οι αγρότες που θα μπορέσουν να υπαχθούν στη ρύθμιση.Ο βουλευτής του Ποταμιού προέβλεψε ότι θα μείνουν εκτός του εξωδικαστικού συμβιβασμού χιλιάδες επιχειρήσεις, που λόγω κρίσης έχουν ζημίες, αλλά προσπαθούν να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις τους, όπως επίσης και χιλιάδες ελεύθεροι επαγγελματίες, για τους οποίους ο νομοθέτης θεωρεί ότι καλύπτονται από το «νόμο Κατσέλη».

Μοσκοβισί: Από το καλοκαίρι του 2015, η κυβέρνηση Τσίπρα έχει πάρει πάνω από 200 μνημονιακά μέτρα

Ακόμα και ο πλέον φιλικός προς την Ελλάδα, Πιερ Μοσκοβισί, φροντίζει σε άρθρο στο προσωπικό του ιστολόγιο να κρούσει τον κώδωνα του κινδύνου για τη μεγάλη αβεβαιότητα που προκαλεί η καθυστέρηση στην ολοκλήρωση της αξιολόγησης, τόσο για την ελληνική οικονομία όσο και για την αξιοπιστία της χώρας. «Η αβεβαιότητα είναι ο χειρότερος εχθρός για μία οικονομία και αποτελεί τον μεγαλύτερο κίνδυνο για την Ελλάδα. Έχω την αίσθηση ότι διστάζουμε και κάθε φορά που διστάζουμε, τόσο τα πράγματα καθίστανται πιο άσχημα για την χώρα και μάλιστα σε μία στιγμή που η οικονομία της έχει αρχίσει να ανακάμπτει» σημειώνει στην αρχή του άρθρου του ο Γάλλος Επίτροπος. Ο κ. Μοσκοβισί έχει τα καλύτερα να πει για την ελληνική κυβέρνηση και κυρίως τον πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα, σε ό,τι αφορά την προθυμία και τον όγκο εφαρμογής (περισσότερα από 200, όπως αναφέρει) μέτρων λιτότητας. «Από το καλοκαίρι του 2015, περισσότερα από 200 μέτρα έχουν ληφθεί από την κυβέρνηση του Αλέξη Τσίπρα για τη μεταρρύθμιση της χώρας -κάτι που κανείς δεν μπορούσε να το φανταστεί για άλλες ευρωπαϊκές χώρες, συμπεριλαμβανομένης της Γαλλίας» σημειώνει χαρακτηριστικά ο Γάλλος Επίτροπος. Όσο για την πορεία εφαρμογής του προγράμματος προσαρμογής, όπως γράφει το newmoney.gr, ο κ. Μοσκοβισί αποκαλύπτει ότι το πρωτογενές πλεόνασμα του 2016 θα είναι τουλάχιστον 3% του ΑΕΠ, δηλαδή εξαπλάσιο από τον στόχο και ότι η ελληνική οικονομία θα κατορθώσει να επιτύχει πρωτογενές πλεόνασμα 1,75% το 2017 και 3,5% το 2018. Πάντως, δεν είναι όλα ρόδινα, ούτε για τον κ. Μοσκοβισί, ο οποίος παραδέχεται ότι θα πρέπει όλες οι πλευρές να δείξουν καλή πίστη, προκειμένου να υπάρξει συμφωνία και ολοκλήρωση της αξιολόγησης, καθώς «ο δρόμος παραμένει μακρύς, αλλά τα σύννεφα που υπάρχουν στον δρόμο μας αρχίζουν, επιτέλους, να διαλύονται σιγά-σιγά».

Αντιπρόεδρος ΕΚΤ: Η νομισματική πολιτική που ακολουθήσαμε στήριξε την ευρωζώνη

Την άποψη ότι τα μέτρα νομισματικής πολιτικής που εφάρμοσε η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα από το Μάρτιο του 2016 στήριξαν την οικονομία της ευρωζώνης εξέφρασε ο αντιπρόεδρος της ΕΚΤ, Βιτορ Κονστάντσιο, παρουσιάζοντας την ετήσια έκθεση της ΕΚΤ στην επιτροπή Οικονομικών και Νομισματικών Υποθέσεων του Ευρωκοινοβουλίου. Όπως μετέδωσε το Αθηναϊκό Πρακτορείο, ειδικότερα ανέφερε πως τα εν λόγω μέτρα στήριξαν την ανάκαμψη στην ευρωζώνη, με αποτέλεσμα το 2016 και το πρώτο τρίμηνο του 2017 να υπάρχει μια δυναμική ανάπτυξη ύψους 1,7% καθώς και να μειωθεί η ανεργία στα προ κρίσης επίπεδα. Ως εκ τούτου, συνέχισε, μειώθηκαν οι μεγάλες ανισότητες μεταξύ των κρατών-μελών, προστατεύοντας την ευρωπαϊκή οικονομία. Όπως είπε η απόφαση της ΕΚΤ να επεκτείνει το πρόγραμμα ποσοτικής χαλάρωσης από τον Απρίλιο μέχρι το Δεκέμβριο του 2017 με μειωμένο το ανώτατο όριο αγοράς κρατικών ομολόγων στα 60 δις. (από τα 80 δις), βασίζεται στην «υποχώρηση των κινδύνων» για τη σταθερότητα των τιμών διασφαλίζοντας ωστόσο τις οικονομικές συνθήκες για την επαναφορά του πληθωρισμού κοντά, αλλά λίγο κάτω από το 2%. Σύμφωνα με τον αντιπρόεδρο της ΕΚΤ, ανάμεσα στους κινδύνους για τους επόμενους μήνες είναι η αδύναμη κερδοφορία των τραπεζών, η πολιτική αβεβαιότητα που υπονομεύει τις μεταρρυθμίσεις, «με ανησυχίες για τη βιωσιμότητα του χρέους σε ορισμένες χώρες», αλλά και ο κίνδυνος έλλειψης ρευστότητας σε επενδυτικά κεφάλαια. Σε ό,τι αφορά τα «κόκκινα δάνεια», Β. Κοστάντσιο τα χαρακτήρισε «κληρονομιά» της κρίσης, υπογραμμίζοντας ότι απαιτείται σημαντική προσπάθεια για την επίλυση του εν λόγω προβλήματος, τόσο σε ευρωπαϊκό όσο και σε εθνικό επίπεδο. Ερωτηθείς σχετικά, ανέφερε πως θα μπορούσαν να δημιουργηθούν εταιρίες τύπου «bad banks» σε εθνικό επίπεδο, σύμφωνα με «ένα ευρωπαϊκό υπόδειγμα εναρμόνισης». «Αν στηθούν σωστά δεν θα υπάρξουν αρνητικά αποτελέσματα», ανέφερε, σημειώνοντας ότι έχει εφαρμοστεί με επιτυχία σε κάποιες χώρες της Ευρωζώνης όπως η Ιρλανδία και η Σλοβενία και ότι πρόκειται για μια λύση υπέρ της οποίας τάσσεται συνήθως και το ΔΝΤ.

Κυβέρνηση σε Σόιμπλε: Αυτός είναι ο οδικός χάρτης και δεν αμφισβητείται από κανέναν

Αναφορικά με δηλώσεις του γερμανικού υπουργείου Οικονομικών και προκειμένου «να μην υπάρχουν παρερμηνείες», κυβερνητικές πηγές διευκρινίζουν πως ο οδικός χάρτης της συμφωνίας της Μάλτας έχει ως εξής: Ολοκλήρωση της τεχνικής συμφωνίας (SLA) που περιλαμβάνει τις εντός προγράμματος μεταρρυθμίσεις καθώς και τα θετικά και αρνητικά μέτρα για τα έτη 2019 και 2020. Συγκεκριμενοποίηση σε προσεχές Eurogroup των μεσοπρόθεσμων μέτρων για το χρέος, τα οποία όπως έχει πολλάκις διευκρινιστεί, θα εφαρμοστούν μετά το τέλος του προγράμματος (Σεπτέμβριος 2018). Η συγκεκριμενοποίηση των μέτρων για το χρέος τώρα, είναι απαραίτητη προϋπόθεση για την συμμετοχή του ΔΝΤ στο πρόγραμμα, καθώς πρέπει να ληφθούν υπόψη ώστε να υπάρξει θετική μελέτη βιωσιμότητας του χρέους από τις τεχνικές ομάδες του ΔΝΤ. Η θετική μελέτη βιωσιμότητας του χρέους είναι απαραίτητη ώστε να μπορεί το ΔΣ του Ταμείου να εγκρίνει συμμετοχή στο ελληνικό πρόγραμμα. Μετά την εφαρμογή των μεσοπρόθεσμων μέτρων για το χρέος (Σεπτέμβρης 2018), θα εφαρμοστούν και τα μέτρα και τα αντίμετρα που προβλέπει η συμφωνία της Μάλτας (από 01.01.2019). «Αυτός είναι ο οδικός χάρτης και δεν αμφισβητείται από κανέναν: Ούτε από τον κ. Β. Σόιμπλε, ο οποίος αυτήν ακριβώς τη συμφωνία περιέγραψε και στις σημερινές δηλώσεις του», καταλήγουν οι ίδιες κυβερνητικές πηγές.

Διαψεύδει τα περί καθυστέρησης στην παράδοση του μετρό Θεσσαλονίκης ο Γ. Μυλόπουλος

Κατηγορηματικά διέψευσε ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό, Γιάννης Μυλόπουλος, δημοσίευμα κυριακάτικης εφημερίδας, που κάνει λόγο για καθυστέρηση της παράδοσης του μετρό Θεσσαλονίκης, ο οποίος μεταξύ άλλων τόνισε πως το έργο θα παραδοθεί το 2020 και όχι μετά το 2021 που ανέφερε το δημοσίευμα. Συγκεκριμένα, ο κ. Μυλόπουλος, μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό "Στο Κόκκινο" σημειώνει πως η εν λόγω επιστολή περιλαμβάνει πρόταση του αναδόχου προς την Αττικό Μετρό ενός χρονοδιαγράμματος των έργων από εδώ και στο εξής, προσθέτοντας πως «για το χρονοδιάγραμμα των έργων γίνεται μία συζήτηση, μία διαπραγμάτευση με τον ανάδοχο. Αυτός ο οποίος τελικά θα πάρει την απόφαση και θα εγκρίνει το χρονοδιάγραμμα δεν είναι άλλος από την Αττικό Μετρό. Άρα τα όσα ως προτάσεις του αναδόχου αναφέρονται, δεν μπορούν να θεωρούνται ως τετελεσμένα γεγονότα». Μάλιστα, ο Γ. Μυλόπουλος ανέφερε πως περίπου έναν μήνα μετά την αποστολή της επιστολής αυτής, η Αττικό Μετρό έχει αλλάξει το χρονοδιάγραμμα αυτό και επιμένει στις ημερομηνίες τις οποίες έχει δώσει και η διοίκηση της Αττικό Μετρό και ο υπουργός Μεταφορών. «Μετά από μεγάλη συζήτηση και διαπραγμάτευση με τον ανάδοχο, αυτά τα οποία διαλαμβάνονται στην επιστολή έχουν βελτιωθεί προς τη μεριά της ταχείας κατά το δυνατόν ολοκλήρωσης του έργου και προς τη μεριά του δημοσίου συμφέροντος», τόνισε. Διευκρινίζει επίσης πως «η επιστολή δίνει μέγιστα διαστήματα ολοκλήρωσης και λέει πως το έργο αυτό μπορεί να τελειώσει μέχρι το Φεβρουάριο του 2021, το οποίο σημαίνει ότι μπορεί να τελειώσει και το Σεπτέμβριο του 2020 εφόσον γίνουν άλλες διευθετήσεις. Και αυτό το πράγμα συμβαίνει», σημειώνοντας παράλληλα πως οι παρατηρήσεις της αναδόχου που περιλαμβάνονταν στην επιστολή έχουν απαντηθεί και η θέση του αναδόχου έχει αλλάξει. «Ο ανάδοχος πάντα προσπαθεί να προτείνει πράγματα τα οποία αφορούν, ενδιαφέρουν, ωφελούν τον ίδιο. Εμείς ως εκπρόσωποι του δημοσίου συμφέροντος έχουμε υποχρέωση να επαναφέρουμε αυτές τις προτάσεις στο πλαίσιο αυτού που είναι το όφελος της κοινής γνώμης και αυτό κάνουμε», υπογράμμισε. Σύμφωνα με τον ίδιο, αυτό που περιλαμβάνεται στην επιστολή και το οποίο όμως έχει αποκρυφθεί είναι ότι «παραδέχεται ο ανάδοχος ότι τελείωσε η περίοδος αμφισβήτησης του έργου και δέχεται να αποσύρει την αίτηση διάλυση της σύμβασης την οποία είχε καταθέσει το 2014». Κλείνοντας αναφερόμενος στο έργο του μετρό Θεσσαλονίκης που πέρυσι είχε σταματήσει, υπογράμμισε πως «σήμερα το έργο τρέχει και έχει ημερομηνία υλοποίησης». Παρότι, όπως σημείωσε, «κάποιοι θέλουν να μας επαναφέρουν σε ένα προηγούμενο καθεστώς μιας διχασμένης πόλης, μιας πόλης η οποία δεν έκανε έργα, μιας πόλης η οποία ήταν βυθισμένη στην ανεργία, μιας πόλης η οποία δεν αξιοποιούσε τα ευρωπαϊκά κονδύλια, όλα αυτά έχουν αλλάξει».