Στο Συμβούλιο της Επικρατείας ο ΕΝΦΙΑ για τα μοναστηριακά ακίνητα

Η Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας καλείται να αποφανθεί αν πρέπει να καταβάλουν ΕΝΦΙΑ τα μοναστηριακά ακίνητα. Το θέμα συζητήθηκε ενώπιον του Ανώτατου Δικαστηρίου μετά την προσφυγή που κατέθεσε η Πατριαρχική και Σταυροπηγιακή Μονή της Αγίας Αναστασίας Φαρμοκολύτριας, Χαλκιδικής στην οποία είχε επιβληθεί ΕΝΦΙΑ 142.000 ευρώ και μετά από τροποποιητική δήλωση το ποσό μειώθηκε στα 21.000 ευρώ. Η Ιερά Μονή ζητεί να μην καταβάλλουν ΕΝΦΙΑ, σε όποιο σημείο της Ελλάδος και εάν βρίσκονται, όλα τα μοναστηριακά ακίνητα είτε αυτά ανήκουν στην Εκκλησία της Ελλάδος είτε στο Οικουμενικό Πατριαρχείο και ανεξάρτητα από το αν χρησιμοποιούνται για θρησκευτικές - λατρευτικές τελετές ή για άλλους σκοπούς. Όπως υποστηρίζει με τα σημερινά δεδομένα συντρέχει άνιση φορολογική μεταχείριση μεταξύ των Μονών η οποία είναι αντισυνταγματική και παραβιάζει την Ευρωπαϊκή Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου, τον Χάρτη Θεμελιωδών Δικαιωμάτων των Ηνωμένων Εθνών και τον Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Χάρτη του Συμβουλίου της Ευρώπης, που προστατεύουν το δικαίωμα στη ιδιοκτησία. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο νόμος 4223/2013 προβλέπει την απαλλαγή από τον ΕΝΦΙΑ όλων των ακινήτων που ανήκουν στις Ιερές Μονές του Αγίου Όρους. Με τον ίδιο νόμο δεν απαλλάσσονται από τον ΕΝΦΙΑ τα ακίνητα των Πατριαρχικών και Σταυροπηγιακών Ιερών Μονών, καθώς και των Ιερών Μονών της Εκκλησίας της Ελλάδος, που δεν χρησιμοποιούνται για θρησκευτικούς και λατρευτικούς σκοπούς. Το δικαστήριο επιφυλάχθηκε να εκδώσει την απόφαση του.

“Πανελλήνιες 2017: Ο Μαραθώνιος και ο κύριος Γαβρόγλου που «μπορεί»”

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ 2017 Διάβασα προ ολίγου μια πολύ ενδιαφέρουσα επιστολή, ενός ψυχολόγου προς τους μαθητές της Γ’ λυκείου και υποψήφιους φοιτητές.   Στην επιστολή του αυτή, εξηγούσε πόσο φυσιολογικό είναι το...

κατόπιν συνεδρίασής της και με ομόφωνη απόφαση, απαντά στις καταγγελίες για φαινόμενα κακοδιοίκησης στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και προειδοποιεί για τη χρήση κάθε νόμιμου μέσου προκειμένου να διαφυλαχθεί το κύρος και η εύρυθμη λειτουργία του Εκπαιδευτικού Ιδρύματος.

Αριθμός:1637Τύπος:ΑναφορέςΣυνοδος / Περίοδος:Β΄Σύνοδος ΙΖ΄ ΠΕΡΙΟΔΟΣ (ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ)Θέμα:κατόπιν συνεδρίασής της και με ομόφωνη απόφαση, απαντά στις καταγγελίες για φαινόμενα κακοδιοίκησης στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και προειδοποιεί για χρήση κάθε νόμιμου μέσου προκειμένου να διαφυλαχθεί το κύρος και η εύρυθμη λειτουργία του Εκπαιδευτικού Ιδρύματος.Κόμμα:ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΗμερομηνία:07/04/2017Ημ. Τελευταίας Τροποποίησης:10/04/2017Καταθέτοντες:Δημοσχάκης Σπύρου Αναστάσιος (Τάσος)Υπουργεία:Παιδείας, Έρευνας και ΘρησκευμάτωνΑρχεία Ερωτήσεων:

το οποίο αναφέρεται σύμφωνα με τον εκδότη του στις σημαντικές μειώσεις του αριθμού των εισακτέων στις ανώτατες σχολές με αποτέλεσμα την αύξηση του ανταγωνισμού και του άγχους των υποψηφίων.

Αριθμός:1646Τύπος:ΑναφορέςΣυνοδος / Περίοδος:Β΄Σύνοδος ΙΖ΄ ΠΕΡΙΟΔΟΣ (ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ)Θέμα:το οποίο αναφέρεται σύμφωνα με τον εκδότη του στις σημαντικές μειώσεις των θέσεων των εισακτέων στις ανώτατες σχολές με αποτέλεσμα την αύξηση του ανταγωνισμού και του άγχους των υποψηφίων.Κόμμα:ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΙΗμερομηνία:07/04/2017Ημ. Τελευταίας Τροποποίησης:10/04/2017Καταθέτοντες:Νικολόπουλος Ιωάννου ΝικόλαοςΥπουργεία:Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων

το οποίο αναφέρεται στην ακαταλληλότητα των κτηριακών υποδομών του Δημοτικού Σχολείου της Νέας Μανωλάδας μετά το σεισμό του 2008, καθώς οι μαθητές του εξακολουθούν να κάνουν μάθημα σε προκατασκευασμένες αίθουσες (ΠΡΟΚΑΤ) στο προαύλιο του σχολείου, των οποίων τα τοιχώματα έχουν αρχίσει να αποσυντίθενται γεγονός που συνεπάγεται κινδύνους για την υγεία των μαθητών.

Αριθμός:1628Τύπος:ΑναφορέςΣυνοδος / Περίοδος:Β΄Σύνοδος ΙΖ΄ ΠΕΡΙΟΔΟΣ (ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ)Θέμα:το οποίο αναφέρεται στην ακαταλληλότητα των κτηριακών υποδομών του Δημοτικού Σχολείου της Νέας Μανωλάδας μετά το σεισμό του 2008, που είχε ως αποτέλεσμα τα παιδιά να στεγάζονται σε προκατασκευασμένες αίθουσες (ΠΡΟΚΑΤ) στο προαύλιο του σχολείου, των οποίων τα τοιχώματα έχουν αρχίσει να αποσυντίθενται γεγονός που συνεπάγεται κινδύνους για την υγεία των μαθητών.Κόμμα:ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΙΗμερομηνία:07/04/2017Ημ. Τελευταίας Τροποποίησης:10/04/2017Καταθέτοντες:Νικολόπουλος Ιωάννου ΝικόλαοςΥπουργεία:ΕσωτερικώνΠαιδείας, Έρευνας και ΘρησκευμάτωνΑρχεία Ερωτήσεων:

το οποίο αναφέρεται σε επίθεση που σημειώθηκε στο Πανεπιστήμιο Πατρών από ομάδα είκοσι ατόμων εναντίον φοιτητών συγκεκριμένης φοιτητικής παράταξης.

Αριθμός:1627Τύπος:ΑναφορέςΣυνοδος / Περίοδος:Β΄Σύνοδος ΙΖ΄ ΠΕΡΙΟΔΟΣ (ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ)Θέμα:το οποίο αναφέρεται σε επίθεση που σημειώθηκε στο Πανεπιστήμιο Πατρών από ομάδα είκοσι ατόμων εναντίον φοιτητών που ανήκουν σε συγκεκριμένη φοιτητική παράταξη και στον τραυματισμό φοιτητή από χτύπημα στο κεφάλι.Κόμμα:ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΙΗμερομηνία:07/04/2017Ημ. Τελευταίας Τροποποίησης:10/04/2017Καταθέτοντες:Νικολόπουλος Ιωάννου ΝικόλαοςΥπουργεία:ΕσωτερικώνΠαιδείας, Έρευνας και ΘρησκευμάτωνΑρχεία Ερωτήσεων:

Αιτήσεις για επιμόρφωση Β1 επιπέδου Τ.Π.Ε. ανά Διεύθυνση

Αιτήσεις Επιμόρφωσης ανά Συστάδα και Διεύθυνση Εκπαίδευσης για την 1η Περίοδο Επιμόρφωσης Β1 Επιπέδου Τ.Π.Ε. Στις παρενθέσεις εμφανίζεται η συνολική δυναμικότητα των εγκεκριμένων προγραμμάτων ενημέρωση στοιχείων 11/04/2017 12:00 μμ Β1.1...

Κεραμέως: «Διαχειριστική ανεπάρκεια του Υπουργείου Παιδείας»

Η Τομεάρχης Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων της Νέας Δημοκρατίας, βουλευτής Επικρατείας, Νίκη Κ. Κεραμέως, σχετικά με την εγκύκλιο του Υπουργείου Παιδείας για τον προσδιορισμό κενών και πλεονασμάτων στα σχολεία για...

“Αστοχίες και παραλείψεις στον προγραμματισμό του μαθήματος κολύμβησης”

Σύμφωνα με τις υπ’ αριθμ. 131179/Δ5/8/8/2016, 140766/Δ5/2-9-2016, 153230/Δ5/20-9-2016, 159897/Δ5/28-9-2016 και 166515/Δ5/07-10-2016 εγκυκλίους της Δ/νσης Φυσικής Αγωγής του ΥΠ.Π.Ε.Θ., αποφασίσθηκε η υποχρεωτική εφαρμογή του αντικειμένου της κολύμβησης   κατά προτεραιότητα σε...

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α. ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΜΕ ΤΑ Δ.Σ. ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΙΚΩΝ ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΩΝ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ Ε.Α.Ε.

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.Την Πέμπτη 07/04/2017 πραγματοποιήθηκε η συνάντηση του Υπουργού Παιδείας κ.Γαβρόγλου με τα ΔΣ επιστημονικών και συνδικαλιστικών σωματείων. Συμμετείχαν εκπρόσωποι των ΔΟΕ, ΕΝΕΛΕΑ, ΣΑΤΕΑ, ΣΑΚΕΑ, των Αναπληρωτών Εκπαιδευτικών με Αναπηρία, του Συντονιστικού Αναπληρωτών-Αδιορίστων, της Πρωτοβουλίας Αναπληρωτών και των φοιτητικών συλλόγων των δύο πανεπιστημιακών τμημάτων ειδικής αγωγής (Βόλου και ΠΑΜΑΚ). Το λυπηρό είναι ότι η συνάντηση έγινε ύστερα από τη μεγάλη πίεση που ασκήθηκε από τις μεγάλες κινητοποιήσεις των τελευταίων ημερών και όχι στα πλαίσια ενός προγραμματισμού και εντός ενός πλαισίου. Ως επιστημονικός φορέας έχουμε αιτηθεί επίσημα να υπάρξει συνάντηση με τον Υπουργό, προκειμένου να του θέσουμε μία σειρά σοβαρών ζητημάτων - κυρίως θεσμικών - για την ΕΑΕ, αλλά χωρίς καμμία ανταπόκριση από μέρους του. Η συνάντηση ξεκίνησε με καθυστέρηση 50 λεπτών καθώς υπήρξαν διαβουλεύσεις για τον αριθμό των εκπροσώπων που θα συναντούσαν τον Υπουργό. Στο ξεκίνημα ο Υπουργός δήλωσε πως δεν θα αποσύρει τίποτα από την τροπολογία και την ΥΑ διότι έχουν προκύψει σοβαρά θέματα. Αμφισβήτησε τα προγράμματα σπουδών των δύο πανεπιστημιακών τμημάτων ειδικής αγωγής, και αναφέρθηκε στις αξιολογήσεις της Αρχής Διασφάλισης και Πιστοποίησης της Ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση (ΑΔΙΠ) και αναφέρθηκε με αρνητικό ύφος στα βιογραφικά των διδασκόντων σε αυτά τα 2 τμήματα.Εκπρόσωπος του ΣΑΤΕΑ παίρνοντας το λόγο ανέφερε μεταξύ άλλων πως είναι ευθύνη του Υπουργείου να κάνει έλεγχο στα προγραμμάτα σπουδών προπτυχιακά και μεταπτυχιακά, δεν μπορεί όμως η αμφισβήτηση των προγραμμάτων σπουδών να επεκτείνεται και στην αμφισβήτηση των επαγγελματικών δικαιωμάτων του βασικού τους πτυχίου. Τόνισε επίσης πως το Υπουργείο αντιφάσκει διότι, ενώ αμφισβητεί τα προπτυχιακά και τα μεταπτυχιακά προγράμματα σπουδών από την άλλη στελεχώνει τις δομές ΕΑΕ με μόνιμους χωρίς κανένα προσόν (άρθρο 48 του ν.4415/2016). Ο Υπουργός ξεκαθάρισε πως διορισμοί την επόμενη 2ετία δεν προβέπεται να γίνουν. Επέμεινε ότι δεν απαξιώνεται το βασικό πτυχίο αλλά μοριοδοτείται. Τόνισε πολλές φορές την παθογένεια του εκπαιδευτικού συστήματος.Κατόπιν τοποθετήθηκε ο εκπρόσωπος της ΔΟΕ κ.Γκούμας που τόνισε τις αποσπασματικές και χωρίς διάλογο ρυθμίσεις στην ΕΑΕ και ρώτησε τον Υπουργό πώς μετά από 17 χρόνια ξαφνικά το Υπουργείο ανακάλυψε πως τα 2 τμήματα έχουν προβλήματα; Επίσης ρώτησε τον Υπουργό να του πει σε ποιο τομέα του Δημοσίου γίνεται στελέχωση χωρίς βασικό πτυχίο. Ο Υπουργός δεν απάντησε στις ερωτήσεις.Η κ. Δριμάλα, επίσης εκπρόσωπος της ΔΟΕ, τόνισε πως συχνά βλέπουμε την ανακατάταξη των πινάκων και δεν είναι κάτι καινούργιο. Είπε επίσης πως το Υπουργείο πρέπει να ξεκινήσει να λύνει τα προβλήματα στα Πανεπιστήμια και μετά να λύσει τα εργασιακά. Ζήτησε να αποσυρθεί η τροπολογία του καλοκαιριού (άρθρο 48, ν. 4415/2016).Μετά από παρεμβάσεις και άλλων μελών της ΔΟΕ που κινήθηκαν στην ίδια φιλοσοφία το λόγο πήρε η κ. Κοτρώνη μέλος του ΣΑΚΕΑ που εξέφρασε την ανησυχία της για την τροπολογία τις διατάξεις του 4415/2016 που στη δευτεροβάθμια θα οδηγήσει πολλούς συναδέλφους με προσόντα στην ανεργία. Τόνισε πως πρέπει να γίνει μία ρύθμιση που να διασφαλίζει πως δεν θα τοποθετούνται μόνιμοι χωρίς προσόντα αν δεν έχουν εξαντληθεί οι πίνακες αναπληρωτών που διαθέτουν αυξημένα προσόντα. Ο εκπρόσωπος της ΕΝΕΛΕΑ κ. Σταμάτης τόνισε πως δεν μπορεί να ψηφίζονται τροπολογίες χωρίς κανένα διάλογο και διαβούλευση με επιστημονικούς και συνδικαλιστικούς φορείς. Εξέφρασε την ένστασή του για την τρπολογία του ν.4465/2017 καθώς ψηφίστηκε χωρίς να βγει σε διαβούλευση και κατόπιν βγήκε σε διαβούλευση η ΥΑ γεγονός που αποτελεί άλλη μία πρωτοτυπία του Υπουργείου. Κατόπιν ανέφερε πως δεν υπήρχε λόγος για να γίνουν όλα τόσο βιαστικά αλλά έπρεπε να έχει ξεκινήσει διάλογος από τις αρχές του ακαδημαικού έτους και όχι ο διάλογος να γίνεται μετά την ψήφιση της τροπολογίαςκαι κατόπιν κινητοποιήσεων. Αναφέρθηκε στην μοριοδότηση των κοινωνικών κριτηρίων που θεωρείται υπερβολική διότι οι εκπαιδευτικοί που ανήκουν σε αυτές τις κατηγορίες βάσει της ΥΑ κατέχουν τα ακαδημαικά προσόντα ένταξης στους πίνακες και επομένως η υπερμοριοδότηση δεν ωφελεί και μόνο προβλήματα μπόρει να δημιουργήσει ενώ επί της ουσίας δεν εξασφαλίζει αυτά που χρειάζονται οι ΑμεΑ συνάδερφοι. Θα πρέπει να υπάρξουν ρυθμίσεις για όλες αυτές τις ομάδες ώστε να υπηρετούν στην πρώτη τους επιλογή και να μοριοδοτούνται φυσικά επιπλέον σε λογικά πλαίσια. Πρέπει να γίνεται διάλογος με όλους τους φορείς για όλα τα θέματα που αφορούν στην ΕΑΕ κάτι που ο Υπουργός ανέφερε πως θα γίνει αλλά στο μέλλον.Οι εκπρόσωποι των φοιτητών των δύο πανεπιστημιακών τμημάτων(Βόλος και ΠΑΜΑΚ) εξέφρασαν την αγωνία τους για τα επαγγελματικά δικαιώματα των πτυχίων τους και ζήτησαν να έχουν το δικαίωμα να κάνουν αίτηση στους πίνακες αναπληρωτών της σχολικής χρονιάς 2017-2018, κάτι για το οποίο ο υπουργός ανέφερε πως θα το εξετάσει.Επιγραμματικά, η συνάντηση μας άφησε με την εντύπωση ότι ήταν προσχηματικού χαρακτήρα, τα δε επιμέρους ζητήματα που με ευθύνη της Δ/νσης ΕΑΕ και προσωπικά του Δ/ντή της ανέκυψαν ξαφνικά, όπως άλλωστε έγινε και το περσινό καλοκαίρι, στοχεύουν ηθελημένα ή μη στη διαίρεση των εργαζομένων στην ΕΑΕ πράγμα απορριπτέο από εμάς.

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΟΥ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΟΥ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ ΣΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΤΗ ΔΕΥΤΕΡΑ 10 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2017

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ 9/4/2017Η εβδομάδα των κινητοποιήσεων στην ειδική αγωγή, με αφορμή την τροπολογία που την αφορά και την υπουργική απόφαση που την εξειδικεύει, ολοκληρώθηκε με τη συνάντηση συλλογικοτήτων των αναπληρωτών και εκπαιδευτικών σωματείων, εκπροσώπων της ΔΟΕ και εκπροσώπων φοιτητικών συλλόγων με τον υπ. παιδείας. Στη συνάντηση της Παρασκευής 6/4/2017 τα όσα είπε ο υπουργός, εν μέσω ειρωνικών σχολίων και συναινετικών παρατηρήσεων, έδειξαν ότι το υπουργείο εξακολουθεί να τηρεί με συνέπεια την εφαρμογή των οδηγιών ΕΕ-ΟΟΣΑ για διάλυση των σταθερών δομών της ειδικής εκπαίδευσης μέσα από την προώθηση της «πλήρους ένταξης» (τροπολογία για τμήματα ένταξης, τροπολογία για κάλυψη αναγκών ΕΑΕ με βάση τα πλεονάσματα-Ν. 4415, τροπολογία για αριθμό μαθητών ανά τμήμα) των μαθητών με αναπηρία και ειδικές ανάγκες στη γενική εκπαίδευση. Επιπλέον διευρύνει την ελαστικοποίηση των εργασιακών σχέσεων των εργαζομένων στο χώρο της ειδικής αγωγής. Στην ειδική εκπαίδευση κυριαρχεί εδώ και χρόνια η ανασφάλεια, η ελαστικότητα, η εκμετάλλευση των εργαζομένων, η αέναη αλλαγή των πινάκων με την πρόταξη διαφορετικών κάθε φορά κριτηρίων (άλλοτε ακαδημαϊκών άλλοτε κοινωνικών) και η χρηματοδότηση μέσω ΕΣΠΑ αντί κρατικών κονδυλίων.Με την τροπολογία και την υπουργική απόφαση το υπουργείο εμμένει στην πρόκριση της μοριοδότησης των «πάντων όλων» όπως φάνηκε (όχι μόνο του πτυχίου, αλλά και των μεταπτυχιακών ανάλογα με το πανεπιστήμιο από το οποίο θα προέρχονται). Αυτό θα οδηγήσει αναπληρωτές (και μονίμους μελλοντικά λόγω ισονομίας!!!) στη λογική ενός χρηματιστηρίου, όπου τη μια μέρα θα κάνουν limitup οι τίτλοι σπουδών, την άλλοι τα κοινωνικά κριτήρια και την τρίτη η παρακολούθηση διάφορων επιμορφωτικών σεμιναρίων. Με αυτό τον τρόπο θα επιτυγχάνεται το συνεχές ανακάτεμα των πινάκων, θα ακυρώνονται εργασιακά/επαγγελματικά δικαιώματα, θα ανακυκλώνεται η ανεργία και οι αναπληρωτές θα βρίσκονται στο έλεος του εκάστοτε υπουργού, ώστε να είναι εύκολα χειραγωγήσιμοι. Παράλληλα, συνεπάγεται ένα διαρκές κυνήγι απόκτησης μορίων, στο οποίο ο εκπαιδευτικός θα καταθέτει χρόνο και χρήμα για να εξασφαλίζει την «πιθανότητα» ελαστικής εργασίας περιορισμένου χρόνου. Μεγάλοι χαμένοι από αυτές τις δρομολογήσεις θα είναι και οι μαθητές με αναπηρία και ειδικές ανάγκες, αφού ο πρώτος κατά συνθήκη όρος για την εξασφάλιση των μορφωτικών τους δικαιωμάτων (ΜΟΝΙΜΟΙ ΜΑΖΙΚΟΙ ΔΙΟΡΙΣΜΟΙ) θα ακυρώνονται στο κυνήγι των προσόντων. Η συνάντηση της Παρασκευής ωστόσο έφερε στην επιφάνεια και τους συνολικότερους σχεδιασμούς του υπουργείου. Η αμφισβήτηση πανεπιστημιακών τμημάτων, προγραμμάτων σπουδών και προσωπικού έγινε στη βάση ενός συνολικότερου σχεδιασμού για την τριτοβάθμια εκπαίδευση: Η απαξίωση των πτυχίων αποτελεί στρατηγικό στόχο της κυβέρνησης, σύμφωνα με τις κατευθύνσεις της Ε.Ε. Οι ατομικές διαδρομές των φοιτητών θα δίνουν διαφορετική πρόσβαση για τον καθένα στην αγορά εργασίας, θα πιστοποιούνται από κύκλους μαθημάτων που θα παρακολουθεί ο καθένας ξεχωριστά και φυσικά σε αυτό το εκπαιδευτικό και πολιτικό περιβάλλον θα είναι δύσκολο να διεκδικηθούν συλλογικά επαγγελματικά δικαιώματα, συνθήκες εργασίας και μισθοί. Στο σημείο αυτό χαρακτηριστική ήταν η δήλωση του υπουργού ότι «οποιοσδήποτε έχει πτυχίο, δε σημαίνει ότι είναι κατάλληλος να διδάξει», επιβεβαιώνοντας ότι οι συνεχείς πιστοποιήσεις, για να αποδείξεις «τι μπορείς να κάνεις» έναντι του διπλανού σου προκρίνονται ως μέσο ελέγχου και διάλυσης συλλογικών δικαιωμάτων. Ως βασικό τρίπτυχο προβάλλεται: α) η εκπαίδευση των εκπαιδευτικών (κύκλοι σπουδών, σεμινάρια, πιστοποιήσεις, κατάρτιση), β) η αξιολόγηση τμημάτων (αξιολογήσεις προγραμμάτων σπουδών σε όλα τα επίπεδα του εθνικού πλαισίου προσόντων, επαγγελματικά δικαιώματα σε σύνδεση με τα επιμελητήρια και τις ανάγκες της αγοράς), γ) η αξιολόγηση εκπαιδευτικών (πλαίσιο προσόντων εκπαιδευτικού, πιστοποιητικά επαγγελματικής επάρκειας). Διόλου τυχαία που το Π.Δ. 152 για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών παραμένει σε ισχύ, όπως άλλωστε επιθυμούν και οι θεσμοί (δηλώσεις Κασσιανού 4/4). Γι΄ αυτό το υπουργείο στην τροπολογία και την υπουργική απόφαση:§Επιβεβαιώνει ότι ΜΟΝΙΜΟΙ ΔΙΟΡΙΣΜΟΙ ΔΕΝ ΘΑ ΥΠΑΡΞΟΥΝ εντός του πλαισίου των «διαπραγματεύσεων» με τους θεσμούς . §Επιλέγει να ρευστοποιήσει τα κριτήρια για την πρόσληψη των αναπληρωτών, απαξιώνοντας πτυχία και προϋπηρεσία, εισάγοντας προσοντολόγιο που σε επόμενη φάση θα το μεταφέρει και στους μόνιμους. Εφαρμόζει στην πράξη τον Ν. 3848 της Διαμαντοπούλου, που αποτελεί σημείο αναφοράς στο 3ομνημόνιο μαζί με τις ρυθμίσεις του Αρβανιτόπουλου. §Τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών με αναπηρία βρίσκονται εκτός των ενδιαφερόντων του, γιατί αλλού λογοδοτεί: σε ΣΕΒ, ΕΕ και ΟΟΣΑ. Το ίδιο πλαίσιο διαρκούς λιτότητας και περικοπών είναι αυτό που προωθεί την ιδιωτικοποίηση της εκπαίδευσης ανοίγοντας την κουβέντα για voucher και χαμηλά δίδακτρα, όπως ευθαρσώς ανέφερε ο υπουργός. Για πρώτη φορά, άλλωστε στην ιστορία, ανατίθεται από το υπουργείο παιδείας στο ΙΕΠ να επιλέξει ιδιωτική εταιρεία που θα αναζητήσει στην αγορά πηγές χρηματοδότησης (χρηματοπιστωτικοί ευρωπαϊκοί οργανισμοί, συμπράξεις μεταξύ Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα, δωρεές / χορηγίες). Αν κάτι έχουμε να απαντήσουμε είναι ότι η δημόσια και δωρεάν εκπαίδευση κατακτήθηκε με αγώνες και δε θα τη χαρίσουμε σε κανέναν!Συναδέλφισσες/συνάδελφοι,Το υπουργείο παιδείας και η κυβέρνηση θέλει να ξεχάσουμε τους 2.000 απολυμένους της περσινής χρονιάς, επιδιώκοντας επιπλέον τη συναίνεσή μας σε νέο γύρο απολύσεων. Η μοριοδότηση πτυχίου απαξιώνει το ίδιο το πτυχίο, ενώ η μοριοδότηση προσόντων επιδέχεται συνεχείς αλλαγές για το ανακάτεμα των πινάκων και άρα την ανακύκλωση της ανεργίας. Δε θα μπούμε στην κουβέντα ποιος «αξίζει» να δουλέψει και ποιος όχι, με τον ίδιο τρόπο που δεν το κάναμε πέρυσι με το σχέδιο προσλήψεων Φίλη. Η ανάλωσή μας στο ποιος θα είναι πρώτος και ποιος δεύτερος ή τελευταίος στον πίνακα μάς περιορίζει στο διαχειριστικό πλαίσιο του υπουργείου, που καλλιεργεί τον ανταγωνισμό και την ανθρωποφαγία, προκειμένου να περάσει τα μέτρα διάλυσης του δημόσιου σχολείου πάνω σε καμένη γη. Δε θα υποκύψουμε στον εκβιασμό της ανεργίας και της εργασιακής περιπλάνησης, εξοντώνοντας ο ένας τον άλλον. Με τον ίδιο τρόπο καλούμε τους μόνιμους συναδέλφους να μην υποκύψουν στον εκβιασμό της συμπλήρωσης ωραρίου συναινώντας στην καταστροφή θέσεων εργασίας. Το δημόσιο σχολείο, που ασφυκτιά έπειτα από χρόνια περικοπών, μας χωρά όλες και όλους! Δε δεχόμαστε καμιά έκπτωση στα εργασιακά μας δικαιώματα! Καμιά έκπτωση στα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας!Απαιτούμε:§Μαζικούς μόνιμους διορισμούς ΤΩΡΑ με πτυχίο και προϋπηρεσία για την κάλυψη όλων των κενών (γενική και ειδική) σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης με βάση τις σύγχρονες ανάγκες. Κατάργηση του θεσμού των ΑΜΩ και της ελαστικής εργασίας. Μόνιμη και σταθερή δουλειά για όλους με πλήρη εργασιακά, ασφαλιστικά, συνταξιοδοτικά δικαιώματα!§Κατάργηση του Ν.3848/2010. Κανένα προσοντολόγιο. Όχι στα πιστοποιητικά παιδαγωγικής, διδακτικής επάρκειας. Όχι στην αξιολόγηση, στο σχεδιαζόμενο πιστοποιητικό επαγγελματικής επάρκειας και το πλαίσιο προσόντων εκπαιδευτικού. §Άμεση κατάργηση της τροπολογίας για ειδική αγωγή και αναπληρωτές.Τη Δευτέρα 10/4 στις 12μ.μ. καλούμε όλες και όλους σε συγκέντρωσης διαμαρτυρίας στο Υπουργείο Παιδείας την ώρα που ο υπουργός παιδείας θα έχει συνάντηση με τους προέδρους των παιδαγωγικών τμημάτων με θέμα τον προαναφερθέντα σχεδιασμό του υπουργείου.

Σιωπηλή διαμαρτυρία στο κέντρο της Καλαμάτας

Πάγωσαν το χρόνο και σταμάτησαν να μιλούν, οι συγκεντρωμένοι στον πεζόδρομο της Βαλαωρίτου με στόχο να διαμαρτυρηθούν για την προσβασιμότητα των ΑμΕΑ στην πόλη μας......Η ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΕΔΩ

Σ.ΑΤ.Ε.Α.: ΚΑΛΕΣΜΑ ΣΕ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ ΤΗ ΔΕΥΤΕΡΑ 10 ΑΠΡΙΛΙΟΥ ΣΤΙΣ 12:00

Κάλεσμα σε διαμαρτυρία 10/4/2017 Ο υπουργός παιδείας στη συνέντευξή του για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση (06/04) έθεσε το θέμα της εκπαίδευσης του εκπαιδευτικού στα πανεπιστήμια και ανήγγειλε τις αλλαγές στα προπτυχιακά προγράμματα σπουδών των παιδαγωγικών τμημάτων και των καθηγητικών σχολών. Αποκάλυψε κατά αυτόν τον τρόπο τις προθέσεις του υπουργείου για το πώς επιδιώκει να μετατρέψει τον εκπαιδευτικό σε έναν εργαζόμενο «πολυεργαλείο», που θα καλύπτει ταυτόχρονα τις πολλαπλές ανάγκες και τα κενά του σχολείου, και την έναρξη του κυνηγιού των επιπλέον προσόντων για το δικαίωμα στην εργασία.Την ώρα που ο υπουργός παιδείας θα έχει συνάντηση με τους προέδρους των παιδαγωγικών τμημάτων με θέμα –προφανώς- τις προαναφερθείσες, προ πολλού προσχεδιασμένες αλλαγές, καλούμε όλες και όλους τους εκπαιδευτικούς, γονείς και φοιτητές σε διαμαρτυρία τη Μ. Δευτέρα 10/4 στις 12:00 στο Υπουργείο Παιδείας.Ζητούμε την κάλυψη όλων των κενών στην εκπαίδευση με μαζικούς διορισμούς με βάση το πτυχίο και την προϋπηρεσία!Λέμε:- ΟΧΙ στο προσοντολόγιο και στη μοριοδότηση! Όχι στην απαξίωση των πτυχίων όλων των εκπαιδευτικών!- ΝΑΙ στην απόσυρση της τροπολογίας για τον τρόπο πρόσληψης των αναπληρωτών που ψηφίστηκε στις 29/3.Όλοι στο Υπουργείο Παιδείας – Δευτέρα, 10/4, 12:00

“Kύριε Γαβρόγλου δεν μου κουρέλιασες μόνο το πτυχίο …τη ψυχή μου κουρέλιασες”

ΕΠΙΣΤΟΛΗ"Kύριε Γαβρόγλου δεν μου κουρέλιασες μόνο το πτυχίο …τη ψυχή μου κουρέλιασες"κύριε υπουργέ,Στα 37 μου χρόνια, μετά από 4 έτη σπουδών στο Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής του Πανεπιστημίου του Βόλου, αφού ξόδεψα πολλά χρήματα και μελέτησα εκατοντάδες ώρες για να ενημερώνομαι για τις νέες εξελίξεις στο χώρο της εκπαίδευσης των μαθητών με αναπηρία και μετά από 15 έτη εργασίας (ως αναπληρώτρια φυσικά) σε δομές της Ειδικής Αγωγής, τμήματα ένταξης και ειδικά σχολεία, άκουσα με τα αυτιά μου, την Παρασκευή 7 Απριλίου, τον υπουργό Κο Γαβρόγλου να μου πετάει κατάμουτρα ότι το πτυχίο μου δεν έχει αξία γιατί η εξωτερική αξιολόγηση των Πανεπιστημιακών Τμημάτων Ειδικής Αγωγής είναι ελλιπής.Με λίγα λόγια αμφισβήτησε την αξία του πτυχίου μου κάτι που δεν έχει ακουστεί ποτέ μέχρι σήμερα για τα πτυχία που παρέχουν τα Ελληνικά Δημόσια Πανεπιστήμια.Όμως εγώ δεκαπέντε χρόνια τώρα έστησα πολλά Τμήματα Ένταξης.Βοήθησα στην εξέλιξη και στην καλύτερη λειτουργία των Ειδικών Σχολείων. Βοήθησα και συνεργάστηκα με δεκάδες συναδέλφους.Δούλεψα σκληρά με πολλούς μαθητές.Και επειδή το κράτος και οι εκάστοτε κυβερνήσεις ήταν ελλιπείς και αδιαφόρουσαν για τη σωστη στήριξη των μαθητών μου και των οικογενειων τους, έπαιξα και άλλους ρόλους.Έκανα την ψυχολόγο όταν άκουγα τον πόνο και σκούπιζα τα δάκρυα δεκάδων γονιών.Έκανα τη καθαρίστρια, για να μάθουν να παιδιά μου να καθαρίζουν το χώρο τους.Έκανα τη νοσηλεύτρια, δίνοντας φαρμακευτική αγωγή στους μαθητές μου ή φροντίζοντας τους κατά τη διάρκεια μιας κρίσης τους.Μέχρι και τον εργάτη έκανα, κάνοντας τη μετακόμιση ενός ειδικού σχολείου με άλλους συναδέλφους (οι περισσότεροι αναπληρωτές) μέσα σε 2 μέρες, για να υποδεχθούμε τους μαθητές σε ένα νέο σχολείο και μάλιστα στα μέσα της χρονιάς.Αναγκάστηκα μάλιστα να αλλάξω και το κούρεμα μου, το έκανα κοντό, για να είναι λιγότερος ο πόνος μου όταν κάποιος μαθητής μου, κατά τη διάρκεια μιας κρίσης του, μου τραβούσε τα μαλλιά.Και ύστερα από αυτά έρχεται η απόλυτη απαξίωση από τον προϊστάμενο σου, τον υπουργό. Και αναρωτιέμαι….Τι φταίω εγώ ως εργαζόμενη με ελαστική σχέση εργασίας μάλιστα, να πληρώνω τις υποτιθέμενες ελλείψεις, σύμφωνα με την άποψή σας, ενός πανεπιστημιακού τμήματος;Γιατί τόσο καιρό η πολιτεία δεν φρόντιζε να βελτιώσει την κατάσταση των συγκεκριμένων Πανεπιστημιακών Τμημάτων;Τι φταίνε οι γονείς μου που ξοδεύτηκαν 4 χρόνια για να έχω ένα πτυχίο «κουρελόχαρτο» σύμφωνα με τα λεγόμενα του κ. Γαβρόγλου;Τι να πω στους γονείς μου όταν με ρωτάνε όλα καλά με τη δουλειά;Μήπως να πω ότι ο υπουργός με αξιολόγησε με συνοπτικές διαδικασίες και με είπε ελλεπή;Τι να πω στους άλλους συναδέλφους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς;Ότι έρχεται και η σειρά τους να τους απαξιώσουν τα πτυχία τους;Τι να πω στους γονείς των μαθητών μου όταν με ρωτάνε για την πρόοδό των παιδιών τους;Μήπως να τους πω ότι δεν είμαι αρμόδια να τους απαντήσω και ότι τόσα χρόνια οι τύχες των παιδιών τους ήταν σε χέρια ελλιπή εκπαιδευτικού, με βάση τα λεγόμενα του υπουργού;ΟΧΙ όμως δεν θα το βάλω κάτω!Ξέρω τι έχω κάνει τόσα χρόνια!Έχω δουλέψει σκληρά και δεν θα επιτρέψω σε κανένα να το αμφισβητήσει.Δεν θα επιτρέψω σε κανέναν να αμφισβητήσει το πτυχίο μου στην Ειδική Αγωγή.Κύριε εκάστοτε υπουργέ ακούστε με καλά, Είμαι εδώ, κρατάω γερά και αγωνίζομαι για το δικαίωμα μου στην αξιοπρεπή εργασία αλλά και για το δικαίωμα των μαθητών μου στην ποιοτική εκπαίδευση.Θα με βλέπετε να αγωνίζομαι με τους συναδέλφους μου, με τους μαθητές μου και τους γονείς τους στα Υπουργεία, στη Βουλή, στους δρόμους και όπου αλλού χρειαστεί… και σήμερα και αύριο και για πάντα!!!!!!Γ. Ελένη Η δασκάλα του Φάνη, του Στέλιου, του Παναγιώτη, του Άγγελου, του Μανου, της Κων/νας, του Δημήτρη, του Βασίλη, του Πάνου, του Διονύση, της Νεκταρίας, του Νίκου, της Ειρήνης, της Λάουρας, της Ειρήνης, του Κων/νου, του Γιάννη και δεκάδων άλλων μαθητών.

Επίσκεψη του Υφυπουργού Δ. Μπαξεβανάκη στις Σχολικές μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης στο ΙΝΑΑ Πεύκων Κεντρικής Μακεδονίας

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΥΠ.Π.Ε.Θ.Επίσκεψη του Υφυπουργού Δημήτρη Μπαξεβανάκη στις Σχολικές μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης στο ΙΝΑΑ Πεύκων Κεντρικής ΜακεδονίαςΤις σχολικές μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης που στεγάζονται στο ΙΝΑΑ Πεύκων επισκέφθηκε την Παρασκευή 7 Απριλίου ο Υφυπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Δημήτρης Μπαξεβανάκης, συνοδευόμενος από τον Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας κ. Παναγιώτη Ανανιάδη και τον Διευθυντή Επαγγελματικής Εκπαίδευσης του Υπουργείου κ. Γιώργο Μουστάκα. Αντικείμενο της εκτενούς συζήτησης, που διεξήχθη με τους Διευθυντές και εκπαιδευτικούς των τεσσάρων σχολείων (Ειδικό Νηπιαγωγείο, Ειδικό Δημοτικό Σχολείο, Ειδικό Επαγγελματικό Γυμνάσιο και Εργαστήριο Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης), ήταν το οξύτατο στεγαστικό πρόβλημα που αντιμετωπίζουν.Επισημάνθηκε ότι βρίσκεται ήδη στο τελικό στάδιο η μεταστέγαση του ΕΕΕΕΚ στο νέο διδακτήριο στη Σταυρούπολη, καθώς όλα τα πολύπλοκα εμπόδια, που ανέκυψαν λόγω της αλλαγής χρήσης του κτηρίου, ξεπεράστηκαν μετά από επίπονες προσπάθειες της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης, του Υπουργείου Παιδείας, του Δήμου Παύλου Μελά και όλων των εμπλεκόμενων. Έτσι, θα μπορέσει να αναπτυχθεί το ΕΕΓ στον υπάρχοντα χώρο, καθώς από το επόμενο σχολικό έτος θα λειτουργήσει με τη νέα διευρυμένη μορφή αυτών των σχολείων, ως Ειδικό Επαγγελματικό Γυμνάσιο – Λύκειο.Οι εκπαιδευτικοί έθεσαν επίσης το ζήτημα της ανέγερσης νέου διδακτηρίου για το Ειδικό Δημοτικό Σχολείο, θέμα που βρίσκεται τελματωμένο εδώ και πάνω από 10 χρόνια. Συμφωνήθηκε να υπάρξει στενή συνεργασία όλων των εκπαιδευτικών αρχών και συνεννόηση με το Δήμο και την Περιφέρεια, που έχουν την αρμοδιότητα για τη στέγαση των σχολείων.Ο κ. Μπαξεβανάκης υπογράμμισε ότι όλοι όσοι έχουν συναρμοδιότητα οφείλουν να συνεργαστούν υπεύθυνα και αποτελεσματικά, ώστε να ολοκληρωθούν οι μελέτες και να ενταχθεί το έργο σε πρόγραμμα χρηματοδότησης. Αποτελεί υποχρέωση όλων μας, διότι το μέτρο της ανθρωπιάς μιας κοινωνίας είναι ο τρόπος που αντιμετωπίζει τα μέλη της που έχουν τις μεγαλύτερες ανάγκες.

Τι συζητήθηκε στη συνάντηση του Υπουργού Παιδείας Κ. Γαβρόγλου με το Προεδρείο της Συνόδου των Παιδαγωγικών Τμημάτων για την Ειδική Αγωγή

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΥΠ.Π.Ε.Θ.Συνάντηση του Υπουργού Παιδείας Κ. Γαβρόγλου με το Προεδρείο της Συνόδου των Παιδαγωγικών Τμημάτων για την Ειδική ΑγωγήΟ Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων κ. Κώστας Γαβρόγλου, συνοδευόμενος από το Γενικό Γραμματέα του Υπουργείου κ. Γιάννη Παντή συναντήθηκε σήμερα Δευτέρα 10-4-2017, με το Προεδρείο της Συνόδου των Παιδαγωγικών Τμημάτων κ.κ. Αλιβίζο Σοφό, Πρόεδρο Π.Τ.Δ.Ε. Πανεπιστημίου Αιγαίου, Βαβουγυιό Διονύση, Πρόεδρο Π.Τ.Ε.Α. Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και Μπαμπλέκου Ζωή, Πρόεδρο Τ.Ε.Π.Α.Ε. Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.Στη συνάντηση, η οποία πραγματοποιήθηκε σε πολύ θετικό κλίμα, συζητήθηκαν θέματα βελτίωσης της εκπαίδευσης των Δασκάλων και ειδικότερα ζητήματα εξειδίκευσης αυτών στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση, στο πλαίσιο ενός σχολείου ποιοτικού, ενταξιακού και δημοκρατικού, που να αντιμετωπίζει με επάρκεια τις εκπαιδευτικές ανάγκες κάθε μαθητή. Ζητήθηκε από τον υπουργό η κατάθεση προτάσεων γύρω από τα ανωτέρω ζητήματα και ο ίδιος μετέφερε την επιθυμία του το θέμα να τεθεί στη Σύνοδο των Προέδρων των Παιδαγωγικών Τμημάτων.Ο Υπουργός Παιδείας διευκρίνισε ότι δεν υπάρχει διάθεση υποβάθμισης του πτυχίου των Τμημάτων Ειδικής Αγωγής και γι αυτό το λόγο λαμβάνει μεγαλύτερη μοριοδότηση από ένα μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών, κατά τη διαδικασία των προσλήψεων αναπληρωτών εκπαιδευτικών στην Ειδική Αγωγή. Επιπλέον διευκρινίστηκε ότι δεν τίθεται υπό αμφισβήτηση η ποιότητα των προγραμμάτων σπουδών και των διδασκόντων καθηγητών των Πανεπιστημιακών Τμημάτων Ειδικής Αγωγής.

Συμβασιούχοι Αναπληρωτές Δάσκαλοι και Νηπιαγωγοί Ειδικής Αγωγής: “Ποιο είναι το μέλλον των αποφοίτων και των φοιτητών των δύο πανεπιστημιακών τμημάτων;”

Συμβασιούχοι Αναπληρωτές Δάσκαλοι και Νηπιαγωγοί Ειδικής Αγωγής Ποιο είναι το μέλλον των αποφοίτων και των φοιτητών των δύο πανεπιστημιακών τμημάτων; Μπορεί ο Υπουργός Παιδείας να δηλώνει ότι η Ειδική Αγωγή είναι παρακλάδι της Γενικής Αγωγής και ότι το πτυχίο των εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής (ΠΕ61, ΠΕ71) είναι “παραπλήσιο” των υπόλοιπων παιδαγωγικών τμημάτων, ωστόσο μετά τις τελευταίες εξελίξεις στο χώρο της ειδικής αγωγής (τροπολογίες Αυγούστου 2016/ Μαρτίου 2017 και η προς υπογραφή υπουργική απόφαση) καθώς και τις απαξιωτικές δηλώσεις του Υπουργού Παιδείας για τα συγκεκριμένα τμήματα, τους διδάσκοντες καθηγητές και τους αποφοίτους τους, γεννιούνται εύλογα ερωτήματα σχετικά με τις προθέσεις της πολιτείας τόσο για τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων όσο και για την λειτουργία των εν λόγω πανεπιστημιακών τμημάτων.Και εξηγούμαστε:Στη χώρα μας λειτουργούν δύο πανεπιστημιακά τμήματα ειδικής αγωγής, ένα στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας και ένα στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας. Οι απόφοιτοι των τμημάτων αυτών εργάζονται σε Δομές Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης από το έτος 2001, οπότε και αποφοίτησαν οι πρώτοι απόφοιτοι. Όσο και να διαφημίζουν όμως τα δύο αυτά τμήματα ότι εξασφαλίζουν άμεση επαγγελματική αποκατάσταση στους αποφοίτους τους, το μόνο που τους εξασφαλίζουν είναι ένα πτυχίο χωρίς κανένα επαγγελματικό δικαίωμα. Είμαστε οι μόνοι εκπαιδευτικοί που είμαστε μόνιμα αναπληρωτές. Καλύπτουμε το 70% της ΕΑΕ και εδώ και 15 χρόνια είμαστε συμβασιούχοι χωρίς να υπάρχει ούτε ένας διορισμός στον κλάδο μας. Γιατί δεν έχουν γίνει ποτέ μόνιμοι διορισμοί στην Ειδική Αγωγή τα τελευταία 15 χρόνια;15 χρόνια προυπηρεσίας δεν τους έφταναν για να κάνουν διορισμούς στην Ειδική Αγωγή! Αναμασούσαν για χρόνια την καραμέλα του ΑΣΕΠ ώστε να τους αποδείξουμε πάλι τις γνώσεις μας. Και όταν τελικά βγήκε η απόφαση για να γίνει ΑΣΕΠ, απλά τον απέσυραν. Μήπως ο γραπτός διαγωνισμός ΑΣΕΠ που προκηρύχθηκε για την ειδική αγωγή ακυρώθηκε ώστε να μην κατοχυρώσουν και εν συνεχεία εγείρουν δικαίωμα διορισμού οι επιτυχόντες σε αυτόν; Ταυτόχρονα, δημιουργήθηκαν οργανικές θέσεις για εκπαιδευτικούς ειδικής αγωγής, τις οποίες αντίστοιχα έσπευσαν να τις πάρουν πίσω.Γιατί ενώ υπάρχουν απόφοιτοι των συγκεκριμένων τμημάτων από το 2001, πλέον με την τροπολογία του Αυγούστου 2016 μόνιμοι εκπαιδευτικοί ΠΕ70 και ΠΕ60 χωρίς κανένα επιπλέον προσόν δικαιούνται να αποσπαστούν ή και να καταλάβουν οργανική θέση σε δομές ΕΑΕ; Γιατί οι εκπαιδευτικοί, απόφοιτοι των δύο τμημάτων ειδικής αγωγής αναγνωρίστηκαν ως ξεχωριστός κλάδος (ΠΕ71, ΠΕ61) το 2008 (ν3699/2008), δηλαδή μετά από επτά έτη; Γιατί σύμφωνα με τον ίδιο νόμο για πρώτη φορά και ειδικά στην ΕΑ έγινε μοριοδότηση ή/και προσμέτρηση προσόντων (διδακτορικά, μεταπτυχιακά, σεμινάρια 400 ωρών);Γιατί στον πίνακα προσωρινών αναπληρωτών συμμετείχαν και συμμετέχουν δύο διαφορετικά ΠΕ (ΠΕ71, και ΠΕ70 και αντίστοιχα ΠΕ61 και ΠΕ60) και μάλιστα με πρόταξη –επί χρόνια- των ΠΕ60 και ΠΕ70. Υπάρχει άλλος πίνακας με διαφορετικά ΠΕ; Η διαφήμιση απο τα τμήματα για τις σίγουρες θέσεις εργασίας, έπιασαν τόπο… απλά σε άλλο κοινό! Σε συνδυασμό με την απαξίωση του βασικού τίτλου σπουδών μας από τις εκάστοτε πολιτικές ηγεσίες, οδήγησε στην άνθηση μιας βιομηχανίας μεταπτυχιακών τίτλων και προσόντων επί πληρωμή.Ξαφνικά ξεφύτρωσαν μεταπτυχιακά προγράμματα, ετήσιες εξειδικεύσεις και σεμιναριακά μαθήματα στην ειδική αγωγή σε κάθε γωνιά της Ελλάδας, στη Βουλγαρία, την Ιταλία και την Κύπρο. Μήπως την χρονική περίοδο που μηδενίσθηκαν οι μόνιμοι διορισμοί στην Γενική Αγωγή, και αυξήθηκε δραματικά ο αριθμός των άνεργων δασκάλων ΠΕ70, η ΕΑ ήταν μία καλή εναλλακτική λύση για όσους είχαν την οικονομική δυνατότητα να εξαγοράσουν μια θέση εργασίας;Μήπως η λειτουργία των Δημόσιων Διδασκαλείων Γενικής και Ειδικής Αγωγής σταμάτησε, ώστε να κατευθυνθούν οι ενδιαφερόμενοι για μεταπτυχιακές σπουδές κυρίως ειδικής αγωγής σε σπουδές εξ αποστάσεως και με υψηλά δίδακτρα, σε πανεπιστήμια της Κύπρου, της Βουλγαρίας και της Ιταλίας;Πόσο τυχαία είναι η συμμετοχή πολλών στελεχών της εκπαίδευσης ως διδάσκοντες σε όλα τα προαναφερθέντα προγράμματα;Αν ο Παναγιώτης Κασσιανός ο οποίος συμπεριλαμβάνεται στους διδάσκοντες μεταπτυχιακού προγράμματος στην ΕΑ είναι το ίδιο πρόσωπο με τον Διευθυντή ΕΑ του ΥΠΕΘ, την ίδια περίοδο που το Υπουργείο νομοθετεί υπέρ των κατόχων μεταπτυχιακών τίτλων σπουδών, μήπως ήρθε η ώρα να παραιτηθεί;Γιατί ο κ. Γαβρόγλου σε δημόσια τοποθέτησή του έκανε λόγο για τα αποτελέσματα της αξιολόγησης ΜΟΝΟ των δύο τμημάτων ειδικής αγωγής, αλλά και για τα βιογραφικά των καθηγητών των τμημάτων αυτών;Γιατί επικαλείται την ισονομία για να νομιμοποιήσει την νομοθέτηση διατάξεων κατάφωρα καταχρηστικών εις βάρος των εκπαιδευτικών ΠΕ71 και ΠΕ61 και των μαθητών τους;Μήπως μετά τη σταδιακή αποψίλωση των επαγγελματικών δικαιωμάτων των αποφοίτων ακολουθεί το κλείσιμο των δύο τμημάτων ειδικής αγωγής; Δεν είναι τυχαίο άλλωστε το γεγονός ότι τα τελευταία χρόνια η Ειδική Αγωγή καλύπτεται εξ ολοκλήρου από κονδύλια που προέρχονται απο το ΕΣΠΑ. Ένα ΕΣΠΑ που έχει ημερομηνία λήξης και που καθορίζει την εκπαιδευτική πολιτική της χώρας.Γιατί η ειδική αγωγή καλύπτεται εξ ολοκλήρου από κονδύλια που προέρχονται από το ΕΣΠΑ εδώ και χρόνια; Το κονδύλι ΕΣΠΑ για την επιμόρφωση εκπαιδευτικών χωρίς προσόντα, οι οποίοι εργάζονται στην ειδική αγωγή, εξασφαλίστηκε πριν ψηφιστεί στην Βουλή ο ν.4415/2016, στον οποίο υπάρχει σχετική τροπολογία ή μετά;Μήπως ήρθε η ώρα ο κ. Γαβρόγλου και το επιτελείο του να παραιτηθούν; Συμβασιούχοι Αναπληρωτές Δάσκαλοι και Νηπιαγωγοί Ειδικής Αγωγής

Τεχνολογική αλληλεγγύη σε άτομα με αναπηρία

Είστε μαθητές/τριες Γυμνασίου, Λυκείου, σπουδαστές/στριες, φοιτητές/τριες και σας αρέσει η ενασχόληση με τις νέες τεχνολογίες;Βρίσκετε ενδιαφέρουσα την ιδέα να συμμετάσχετε στην ανάπτυξη εφαρμογών που θα συμπεριλαμβάνουν όλους τους ανθρώπους που αντιμετωπίζουν κάποια αναπηρία;Αν η απάντηση στα παραπάνω ερωτήματα είναι θετική, τότε μπορείτε να δηλώσετε συμμετοχή στο Accessibility Hackathon, το οποίο θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 6 και την Κυριακή 7 Μαΐου 2017 στο UTech Lab του Ιδρύματος Ευγενίδου......Η ΣΥΝΕΧΕΙΑΕΔΩ