‘Ανικανότητα είσπραξης χρημάτων από το ΕΣΠΑ’

Αριθμός:5034Τύπος:ΕρωτήσειςΣυνοδος / Περίοδος:Β΄Σύνοδος ΙΖ΄ ΠΕΡΙΟΔΟΣ (ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ)Θέμα:'Ανικανότητα είσπραξης χρημάτων από το ΕΣΠΑ'Κόμμα:ΛΑΪΚΟΣ ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ - ΧΡΥΣΗ ΑΥΓΗΗμερομηνία:13/04/2017Ημ. Τελευταίας Τροποποίησης:18/04/2017Καταθέτοντες:Λαγός Ευαγγέλου ΙωάννηςΥπουργεία:Παιδείας, Έρευνας και ΘρησκευμάτωνΥπουργοί:Γαβρόγλου Κωνσταντίνος (Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων)Αρχεία Ερωτήσεων:

Εγκαταλελειμμένο και αναξιοποίητο παραμένει το κτίριο της πρώην φοιτητικής εστίας Δ΄ του ΤΕΙ Θεσσαλονίκης στο κέντρο της Θεσσαλονίκης

Αριθμός:5041Τύπος:ΕρωτήσειςΣυνοδος / Περίοδος:Β΄Σύνοδος ΙΖ΄ ΠΕΡΙΟΔΟΣ (ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ)Θέμα:Εγκαταλελειμμένο και αναξιοποίητο παραμένει το κτίριο της πρώην φοιτητικής εστίας Δ΄ του ΤΕΙ Θεσσαλονίκης στο κέντρο της ΘεσσαλονίκηςΚόμμα:ΛΑΪΚΟΣ ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ - ΧΡΥΣΗ ΑΥΓΗΗμερομηνία:18/04/2017Ημ. Τελευταίας Τροποποίησης:18/04/2017Καταθέτοντες:Γρέγος Βασιλείου ΑντώνιοςΥπουργεία:ΕσωτερικώνΠαιδείας, Έρευνας και ΘρησκευμάτωνΥπουργοί:Γαβρόγλου Κωνσταντίνος (Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων)Σκουρλέτης Παναγιώτης (Πάνος) (Υπουργός Εσωτερικών)

Τα συλλυπητήρια του Βούτση για τον θάνατο των τεσσάρων αξιωματικών

Ο Πρόεδρος της Βουλής Νίκος Βούτσης εξέφρασε την οδύνη του για τον θάνατο των τεσσάρων αξιωματικών του Στρατού Ξηράς, που επέβαιναν στο ελικόπτερο τύπου "Χιούι" που κατέπεσε στο Σαραντάπορο Ελασσόνας. «Εκ μέρους της Βουλής των Ελλήνων και προσωπικά, εκφράζω τη βαθιά οδύνη μου και τα ειλικρινή μου συλλυπητήρια στις οικογένειες των αξιωματικών καθώς και στην Πολιτική και Στρατιωτική ηγεσία του ΓΕΕΘΑ για την απώλεια των στελεχών της. Τέλος, εύχομαι ταχεία και πλήρη ανάρρωση στην Αρχιλοχία Βασιλική Πλεξίδα» επισημαίνει ο κ. Βούτσης στο συλλυπητήριο μήνυμά του για την τραγωδία με το στρατιωτικό ελικόπτερο.

Ρέγκλινγκ: Στο τέλος του προγράμματος, το 2018, τα μέτρα για το χρέος

Η Ελλάδα είναι θέμα που συνεχίζεται από το 2010, σχολίασε ο Κλάους Ρέγκλινγκ μιλώντας στην τηλεόραση του Bloomberg. Είμαστε στο τρίτο πρόγραμμα και ήδη διαθέσαμε 31 δισ. ευρώ, ενώ έχουμε ακόμα 15 μήνες μέχρι την ολοκλήρωσή του τον Αύγουστο του 2018. Συζητούμε για την επόμενη δόση, σχολίασε και συμπλήρωσε ότι το ΔΝΤ κοιτά την κατάσταση. Ελπίζουμε, είπε να έχουμε ένα παράλληλο πρόγραμμα από το Ταμείο με αυτό του ΔΝΤ. Απαντώντας σε ερώτηση για το εάν προβλέπει κάποια στιγμή το Ταμείο να εκδώσει ευρωομόλογα απάντησε ότι κατά ένα τρόπο αυτό ήδη το κάνει ο ESM καθώς εκδίδει χρέος με εγγύηση των κρατών - μελών. Ωστόσο προσέθεσε ότι δεν πιστεύει ότι θα έχουμε στο κοντινό μέλλον «ευρωομόλογα». Ερωτηθείς για το χρέος ο επικεφαλής του ESM τόνισε ότι «το Eurogroup έχει αποφασίσει ήδη απ' το 2015 τι θα κάνει την επόμενη διετία. Ξεκαθάρισαν πως μπορούν να υπάρξουν βραχυπρόθεσμα μέτρα τα οποία ήδη εκτελούνται από εμάς, και στο τέλος του προγράμματος, το καλοκαίρι του 2018, θα υπάρξουν μεσοπρόθεσμα μέτρα που συγκεκριμενοποιήθηκαν με ανακοίνωση του Eurogroup αλλά δεν αποφασίστηκαν και τα οποία θα ενεργοποιηθούν εφόσον χρειαστεί και εφόσον η ελληνική πλευρά συνεχίζει να προωθεί τις μεταρρυθμίσεις. Αυτό θα μπορούσε να γίνει του χρόνου», εκτίμησε ο κ. Ρέγκλινγκ. Όπως τόνισε «σημαντικό είναι επίσης και το τρίτο στοιχείο της συμφωνίας, η μακροπρόθεσμη οπτική που είναι κρίσιμη για την Ελλάδα: εάν χρειαστεί θα υπάρξουν επιπρόσθετες παρεμβάσεις στο χρέος για τη μακροπρόθεσμη βιωσιμότητα του. Πρόκειται για μία πολύ χρήσιμη δέσμευση καθώς η αβεβαιότητα σε μακροπρόθεσμο επίπεδο είναι μεγάλη», κατέληξε ο επικεφαλής του ESM. Υπενθύμισε μάλιστα ότι «ήδη έχει έχει γίνει ήδη μία σημαντική ελάφρυνση του χρέους. Και μάλιστα απ' αυτήν ο προϋπολογισμός της ελληνικής κυβέρνησης εξοικονομεί κάθε χρόνο σχεδόν 10 δισ ευρώ ετησίως. Είναι περίπου το 6% του ΑΕΠ της Ελλάδας», τόνισε. Ο ίδιος πάντως κληθείς να σχολιάσει το ρευστό πολιτικό περιβάλλον στην Ευρωζώνη και εάν τον φοβίζει ένα εκλογικό αποτέλεσμα, ίσως απ' τη Γαλλία, που θα θέσει σε κίνδυνο το ελληνικό πρόγραμμα, απάντησε πως «δεν περιμένω προβλήματα στην Ευρωζώνη που θε θέσουν σε κίνδυνο τις δεσμεύσεις των χωρών μελών για την Ελλάδα». Δήλωσε μάλιστα «αισιόδοξος» για το αποτέλεσμα των γαλλικών εκλογών. imerisia

ΥΠΕΞ για επίθεση στο όρος Σινά: Είμαστε σε επαφή με την αιγυπτιακή κυβέρνηση

Την επίθεση σε φυλάκιο στο κεντρικό Σινά, σε απόσταση ενός χιλιομέτρου από την Ιερά Μονή της Αγίας Αικατερίνης, καταδίκασε ο εκπρόσωπος του ελληνικού υπουργείου Εξωτερικών Στράτος Ευθυμίου, σημειώνοντας ότι είναι σε επαφή με την αιγυπτιακή κυβέρνηση. «Οι διπλωματικές μας Αρχές στο Κάιρο παρακολουθούν συνεχώς το θέμα και παραμένουν σε επαφή με την αιγυπτιακή Κυβέρνηση και τον Αρχιεπίσκοπο Σινά», ανέφερε. Σύμφωνα με τον κ. Ευθυμίου, «όλοι οι μοναχοί και οι προσκυνητές είναι καλά στην υγεία τους και στην Ιερά Μονή της Αγίας Αικατερίνης επικρατεί ηρεμία». Τέλος ανέφερε «καταδικάζουμε την επίθεση και στεκόμαστε στο πλευρό του λαού της Αιγύπτου και της Κυβέρνησής του».

Στη Βουλή δικογραφία για παράνομη χρηματοδότηση ΜΚΟ με εμπλεκόμενους Παπανδρέου και Λοβέρδο

Τη δικογραφία, η οποία έχει σχηματιστεί σε βάρος του Γιώργου Παπανδρέου για το διάστημα που διετέλεσε υπουργός Εξωτερικών και του Ανδρέα Λοβέρδου για τη χρονική περίοδο που διετέλεσε υφυπουργός Εξωτερικών, διαβίβασε ο υπουργός Δικαιοσύνης, Σταύρος Κοντονής, στη Βουλή. Η εν λόγω δικογραφία αφορά παράνομη χρηματοδότηση πέντε Μη Κερδοσκοπικών Οργανισμών (ΜΚΟ) και Ανωνύμων Εταιρειών (ΑΕ) που ζημίωσαν το ελληνικό Δημόσιο με περισσότερα από 6,3 εκατομμύρια ευρώ. Συγκεκριμένα, ο κ. Κοντονής διαβίβασε σήμερα τη δικογραφία στη Βουλή, προκειμένου να διερευνηθούν τυχόν ποινικές ευθύνες των δύο πολιτικών προσώπων που φέρονται να συνήργησαν σε παράνομη χρηματοδότηση Νομικών Προσώπων (ΜΚΟ και ΑΕ) από το υπουργείο Εξωτερικών. Η επίμαχη δικογραφία, εκτός των πολιτικών προσώπων, αφορά και μη πολιτικά πρόσωπα και έχει να κάνει με την παράνομη χρηματοδότηση ΜΚΟ και ΑΕ από το υπουργείο Εξωτερικών από το 2001 έως το 2003 ως προς τα πολιτικά πρόσωπα, καθώς τότε υπογράφηκαν οι σχετικές αποφάσεις, και κατά τα έτη 2001-2008 ως προς τα μη πολιτικά πρόσωπα, καθώς οι πράξεις τους ακολούθησαν τις αποφάσεις των πολιτικών προσώπων. Η επίμαχη δικογραφία ολοκληρώθηκε στις 24 Μαρτίου 2017 από την Εισαγγελία Διαφθοράς, διαβιβάστηκε στον Άρειο Πάγο αυθημερόν και οι αξιόποινες πράξεις αφορούν απιστία στην υπηρεσία κατά μόνας και κατά συναυτουργία, σε συνδυασμό με τις επιβαρυντικές διατάξεις του νόμου περί καταχραστών του Δημοσίου και ηθική αυτουργία στην πράξη κατά συρροή και κατ' εξακολούθηση. Παράλληλα, μεταξύ των μη πολιτικών πρόσωπων που τελούν υπό δικαστικό έλεγχο είναι ο Αλ. Ρόντος, πρώην γενικός διευθυντής Υπηρεσίας Διεθνούς Αναπτυξιακής Συνεργασίας (ΥΔΑΣ), ο Νικ. Μπάζας, πρώην διευθυντής της Διεύθυνσης Αναπτυξιακής Πολιτικής και Γ. Φιλιππέος, υπάλληλος της ίδιας υπηρεσίας. Ως προς την ηθική αυτουργία διώκονται οι εκπρόσωποι των ΜΟΚ και των ΑΕ, ειδικότερα των: 1. Αστική μη Κερδοσκοπική Εταιρεία/ΜΚΟ Ακαδημία Τηλεπικοινωνιών Νοτιοανατολικής Ευρώπης. 2. Ινστιτούτο Μελετών, Ερευνών, Τηλεπικοινωνιών και Πληροφορικής Χωρών ΝΑ Ευρώπης ΑΕ. 3. Αστική Μη κερδοσκοπική Εταιρεία Επιχειρηματικό Γραφείο Οικονομικής Συνεργασίας στη ΝΑ Ευρώπη. 4. Διαβαλκανικό και Παρευξείνιο Επιχειρηματικό Κέντρο ΑΕ. 5. Χρηματιστηριακό Κέντρο Θεσσαλονίκης ΑΕ.

Αφορολόγητο μόνο με ηλεκτρονικές συναλλαγές. Τι ποσό, τι πρέπει να κρατάμε

Έναν πλήρη οδηγό για τα νέα δεδομένα που φέρνει η υποχρεωτική τοποθέτηση POS σε χιλιάδες επιχειρήσεις και η συλλογή των αποδείξεων, δημοσιεύει η επιστημονική ομάδα του Taxheaven. Πρόκειται για σειρά απαντήσεων σχετικά με το τι θα πρέπει να ξέρουν οι φορολογούμενοι προκειμένου να «κτίσουν» φέτος το αφορολόγητο και να μην επιβαρυνθούν με επιπλέον φόρους. Αναλυτικά: I. Πραγματοποίηση δαπανών για τη διατήρηση της μείωσης του φόρου ("αφορολόγητο"). Εφαρμογή της μείωσης Η μείωση του φόρου που προβλέπεται στο άρθρο 16 του ν.4172/2013 υπολογίζεται στα εισοδήματα από μισθούς και συντάξεις του άρθρου 12, καθώς και στην προστιθέμενη διαφορά τεκμηρίων που σύμφωνα με τις περιπτώσεις α' και δ' της παραγράφου 1 του άρθρου 34 φορολογείται με την κλίμακα του άρθρου 15 του ν.4172/2013 που αποκτώνται από το φορολογικό έτος 2017 και εφεξής. Για να διατηρηθεί η μείωση φόρου σύμφωνα με το άρθρο 16 του ν.4172/2013, ο φορολογούμενος απαιτείται να πραγματοποιήσει δαπάνες απόκτησης αγαθών και λήψης υπηρεσιών στην ημεδαπή ή σε κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή του Ε.Ο.Χ. οι οποίες, να έχουν εξοφληθεί με ηλεκτρονικά μέσα πληρωμής και που έχει πραγματοποιήσει για τον ίδιο ή τον άλλο σύζυγό του ή το άλλο μέλος του συμφώνου συμβίωσης καθώς και για τα εξαρτώμενα μέλη αυτού όπως αυτά ορίζονται στο άρθρο 11 του ν.4172/2013. Οι μειώσεις του φόρου του άρθρου 16 του ν.4172/2013 εφαρμόζονται και για τους κατ' επάγγελμα αγρότες όπως αυτοί ορίζονται στην κείμενη νομοθεσία (άρθρο 65 του ν.4389/2016), εφόσον δηλαδή τουλάχιστον το 50% του εισοδήματός τους προέρχεται από αγροτική δραστηριότητα. Στην περίπτωση που αποκτάται εισόδημα από μισθωτή εργασία και συντάξεις ή/και από ατομική αγροτική επιχείρηση μαζί με εισόδημα από λοιπές κατηγορίες, η μείωση του φόρου που προβλέπεται στο άρθρο 16 θα είναι αυτή που αναλογεί μόνο στο μέρος του εισοδήματος που προέρχεται αποκλειστικά από μισθωτή εργασία και συντάξεις ή/και από ατομική αγροτική επιχείρηση. Όταν αποκτάται εισόδημα από ατομική επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία υπάγεται στην ασφάλιση του Ο.Γ.Α. σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, μαζί με εισόδημα από αγροτική δραστηριότητα, η μείωση του φόρου που προβλέπεται στο άρθρο 16 υπολογίζεται μόνο στο εισόδημα που αποκτάται από την αγροτική επιχειρηματική δραστηριότητα, ανεξάρτητα από το εάν αυτός χαρακτηρίζεται ως κατ' επάγγελμα αγρότης σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία και του ποσοστού συμμετοχής του εισοδήματός του από αγροτική επιχειρηματική δραστηριότητα σε σχέση με το συνολικό εισόδημα (σχετική η ΠΟΛ.1107/2016 εγκύκλιος). II. Ποσοστά ελάχιστης δαπάνης που απαιτούνται Το ελάχιστο ποσό των οποίων προσδιορίζεται ως ποσοστό του φορολογητέου εισοδήματος του, σύμφωνα με την ακόλουθη κλίμακα: Εισόδημα (σε ευρώ)Ποσοστό ελάχιστης δαπάνης με ηλεκτρονική συναλλαγή και μέσα πληρωμής με κάρτα (Προοδευτική εφαρμογή) 1,00-10.000,0010% 10.000,01-30.000,0015% 30.000,01 και άνω20% και μέχρι 30.000 ευρώ Η κλίμακα της προηγούμενης παραγράφου εφαρμόζεται προοδευτικά, έτσι ώστε ο συντελεστής του επόμενου κλιμακίου να υπολογίζεται μόνον στο υπερβάλλον ποσό του εισοδήματος. III. Προσαύξηση φόρου για μη κάλυψη απαιτούμενου ποσού δαπανών Εάν δεν καλύπτεται το ελάχιστο απαιτούμενο ποσό βάσει των παραπάνω ποσοστών, τότε ο φόρος προσαυξάνεται κατά το ποσό που προκύπτει από τη θετική διαφορά μεταξύ του απαιτούμενου και του δηλωθέντος ποσού, πολλαπλασιαζόμενης με συντελεστή είκοσι δύο τοις εκατό (22%). IV. Δαπάνες που λαμβάνονται υπόψη Με την ΠΟΛ.1005/2017 καθορίστηκαν οι δαπάνες για τις οποίες απαιτείται η χρήση ηλεκτρονικών μέσων πληρωμής ή/και συλλογής αποδείξεων για το φορολογικό έτος 2017. Οι δαπάνες αυτές πρέπει να πραγματοποιούνται μέσα στο τρέχον φορολογικό έτος (2017) και ειδικά σε ό,τι αφορά τις δαπάνες που εξοφλούνται με πιστωτικές κάρτες, δεν εξετάζεται ο τρόπος εξόφλησης αυτών (εφάπαξ ή σε δόσεις). Ειδικότερα: Οι δαπάνες αγοράς αγαθών και λήψης υπηρεσιών λαμβάνονται υπόψη, εφόσον περιλαμβάνονται στις ακόλουθες ομάδες του δείκτη τιμών καταναλωτή της ΕΛ.ΣΤΑΤ.: Ομάδα 1 (Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά) Ομάδα 2 (Αλκοολούχα ποτά και καπνός) Ομάδα 3 (Ένδυση και υπόδηση) Ομάδα 4 (Στέγαση), εξαιρουμένων των ενοικίων Ομάδα 5 (Διαρκή αγαθά, είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες) Ομάδα 7 (Μεταφορές), εξαιρουμένης της δαπάνης για τέλη κυκλοφορίας και της αγοράς οχημάτων, πλην των ποδηλάτων Ομάδα 8 (Επικοινωνίες) Ομάδα 9 (Αναψυχή, πολιτιστικές δραστηριότητες), εξαιρουμένης της αγοράς σκαφών, αεροπλάνων και αεροσκαφών Ομάδα 10 (Εκπαίδευση) Ομάδα 11 (Ξενοδοχεία, καφέ, εστιατόρια) Ομάδα 12 (Άλλα αγαθά και υπηρεσίες) Εξαιρούνται τα τέλη κυκλοφορίας οχημάτων και γενικά οι δαπάνες που δεν είναι καταναλωτικές και ως εκ τούτου δεν περιλαμβάνονται στους παραπάνω δείκτες. Τέτοιες είναι ενδεικτικά οι δαπάνες για αγορά κατοικίας, πληρωμή φόρων, δόσεις στεγαστικών δανείων, αγορά επενδυτικών προϊόντων (μετοχών, ομολόγων κ.λπ.). Επίσης, δεν συμπεριλαμβάνεται η ομάδα 6 (Υγεία) καθώς οι σχετικές δαπάνες εμπίπτουν σε άλλη διάταξη. Σημειώνεται ότι ειδικά για τους λογαριασμούς ΔΕΚΟ που είναι σε όνομα διαφορετικό από αυτόν που καταβάλλει, γίνονται δεκτές, εφόσον ο καταβάλλων την δαπάνη είναι και ο πραγματικός χρήστης του ακινήτου. Διευκρινίζεται ότι στην περίπτωση δαπανών των κοινόχρηστων χώρων, οι οποίες εξοφλούνται από τον διαχειριστή της πολυκατοικίας με ηλεκτρονικά μέσα πληρωμής, οι εν λόγω δαπάνες θα λαμβάνονται υπόψη μετά τον επιμερισμό τους στους ενοίκους ή στους ιδιοκτήτες των οριζόντιων ιδιοκτησιών. V. Εξαιρέσεις από την υποχρέωση χρήσης ηλεκτρονικών μέσων πληρωμής αλλά ΌΧΙ και της συλλογής Εξαιρούνται από την υποχρέωση χρήσης ηλεκτρονικών μέσων πληρωμής αλλά υποχρεούνται να συλλέξουν αποδείξεις ίσης αξίας οι παρακάτω κατηγορίες φορολογουμένων: α. Φορολογούμενοι εβδομήντα (70) ετών και άνω (διευκρινίζεται ότι στην περίπτωση αυτή εμπίπτουν οι φορολογούμενοι οι οποίοι μέχρι το τέλος του 2017 έχουν συμπληρώσει το εβδομηκοστό (70ο) έτος της ηλικίας τους, δηλαδή όσοι έχουν γεννηθεί έως και την 31.12.1947) β. Άτομα με ποσοστό αναπηρίας ογδόντα τοις εκατό (80%) και άνω γ. Όσοι βρίσκονται σε δικαστική συμπαράσταση δ. Οι φορολογικοί κάτοικοι της Ε.Ε. ή του Ε.Ο.Χ., υπό τις προϋποθέσεις του άρθρου 20 του ν. 4172/2013, που υποχρεούνται σε υποβολή δήλωσης στην Ελλάδα και φορολογούνται με την κλίμακα από μισθωτή εργασία και συντάξεις ε. Δημόσιοι λειτουργοί και δημόσιοι υπάλληλοι που υπηρετούν στην αλλοδαπή, καθώς και φορολογικοί κάτοικοι Ελλάδας που διαβιούν ή εργάζονται στην αλλοδαπή (εκτός αυτών που αναφέρονται στο παρακάτω άρθρο VΙ που απαλλάσσονται και από τη συλλογή) στ. Ανήλικοι που υποχρεούνται σε υποβολή δήλωσης φορολογίας εισοδήματος και φορολογούνται με την κλίμακα των μισθωτών και συνταξιούχων. ζ. Φορολογούμενοι που κατοικούν μόνιμα σε χωριά με πληθυσμό έως 500 κατοίκους και σε νησιά με πληθυσμό κάτω των 3.100 κατοίκων, σύμφωνα με την τελευταία απογραφή, εκτός αν πρόκειται για τουριστικούς τόπους. η. Οι φορολογούμενοι που δεν έχουν εισόδημα από καμία κατηγορία ή έχουν εισόδημα μόνο από κεφάλαιο ή/και από υπεραξία μεταβίβασης κεφαλαίου και το τεκμαρτό τους εισόδημα δεν υπερβαίνει το ποσό των 9.500 ευρώ, σύμφωνα με την περ. α' της παρ. 1 του άρθρου 34 του ν.4172/2013. θ. Οι φορολογούμενοι που είναι εγγεγραμμένοι στο μητρώο ανέργων του ΟΑΕΔ, για τη διαφορά που προκύπτει μεταξύ του τεκμαρτού και του συνολικού εισοδήματος τους, σύμφωνα με την περ.δ' της παρ. 1 του άρθρου 34 του ν.4172/2013. ι. Οι φορολογούμενοι που είναι δικαιούχοι Κοινωνικού Εισοδήματος Αλληλεγγύης (ΚΕΑ). ια. Οι υπηρετούντες την υποχρεωτική στρατιωτική τους θητεία. ιβ. Οι φορολογούμενοι που βρίσκονται σε κατάσταση μακροχρόνιας νοσηλείας (πέραν των 6 μηνών). Για τους παραπάνω φορολογούμενους που εξαιρούνται από την υποχρέωση χρήσης ηλεκτρονικών μέσων πληρωμής για την πραγματοποίηση των δαπανών τους, αλλά απαιτείται να προσκομίσουν -συλλέξουν- αποδείξεις ίσης αξίας, αυτές, φυλάσσονται για μελλοντικό έλεγχο, θα πρέπει να έχουν εκδοθεί σύμφωνα με τις διατάξεις των Ε.Λ.Π. (ν.4308/2014) και εφόσον οι συγκεκριμένοι φορολογούμενοι το επιθυμούν, έχουν τη δυνατότητα να τις εξοφλούν και με ηλεκτρονικά μέσα πληρωμής.. VI. Εξαιρέσεις από την υποχρέωση χρήσης ηλεκτρονικών μέσων πληρωμής αλλά ΚΑΙ της συλλογής Εξαιρούνται από την υποχρέωση χρήσης ηλεκτρονικών μέσων πληρωμής αλλά και της συλλογής αποδείξεων για την πραγματοποίηση δαπανών: α. Οι υπάλληλοι του Υπουργείου Εξωτερικών β. Οι στρατιωτικοί, εφόσον υπηρετούν στην αλλοδαπή γ. Οι υπηρετούντες στη Μόνιμη Ελληνική Αντιπροσωπεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης δ. Όσοι διαμένουν σε οίκο ευγηρίας και σε ψυχιατρικό κατάστημα ε. Οι φυλακισμένοι VII. Εξόφληση δαπανών με ηλεκτρονικά μέσα πληρωμής Για να διατηρηθεί η μείωση φόρου, ο φορολογούμενος που υποχρεούται να έχει πραγματοποιήσει δαπάνες για τις οποίες απαιτείται να έχουν εξοφληθεί με ηλεκτρονικά μέσα πληρωμής, αυτές, θα πρέπει να έχουν εξοφληθεί με έναν από τους παρακάτω ενδεικτικά τρόπους: α. Με κάρτες και μέσα πληρωμής με κάρτες (χρεωστικές ή πιστωτικές κάρτες, προπληρωμένες κάρτες (prepaid card)) β. Μέσω λογαριασμού πληρωμών Παρόχων Υπηρεσιών Πληρωμών όπως π.χ.: β1. Με μεταφορά πίστωσης β2. Με εντολές άμεσης χρέωσης β3. Με πάγιες εντολές β4. Με τραπεζικές ή ταχυδρομικές επιταγές β5. Μέσω ηλεκτρονικής τραπεζικής (e-banking) β6. Μέσω ηλεκτρονικού πορτοφολιού (e-wallet) β7. Με πληρωμή σε γκισέ β8. Με πληρωμή σε μηχανήματα τύπου «easy-pay» Επισημαίνεται ότι στις περιπτώσεις κοινών τραπεζικών λογαριασμών σε χρηματοπιστωτικά ιδρύματα (κάθε μορφής στην Ελλάδα ή στο εξωτερικό) οι πραγματικοί δικαιούχοι, οι οποίοι καθορίζονται με βάση τις πραγματικές περιστάσεις, μπορούν να χρησιμοποιούν τους εν λόγω λογαριασμούς ανάλογα με τις πραγματοποιούμενες δαπάνες τους. Τα ίδια ισχύουν και για πιστωτικές κάρτες με δικαιούχους κύρια και πρόσθετα μέλη. Για την απόδειξη της εξόφλησης με ηλεκτρονικά μέσα πληρωμής των δαπανών απόκτησης αγαθών και λήψης υπηρεσιών, χωρίς να απαιτείται η συλλογή αποδείξεων, γίνεται δεκτό κάθε πρόσφορο μέσο όπως ενδεικτικά: α. Κατάσταση κίνησης τραπεζικού λογαριασμού (bank statement) β. Αντίγραφο κίνησης τραπεζικού λογαριασμού γ. Αναλυτική εικόνα καρτών δ. Αποδεικτικά κατάθεσης ή εξόφλησης, ε. Αντίγραφο τερματικού μηχανήματος (POS) Επισημαίνεται επίσης ότι τα δικαιολογητικά που αποδεικνύουν την απόδειξη της δαπάνης για απόκτηση αγαθών και λήψης υπηρεσιών φυλάσσονται από τους φορολογούμενους μέχρι την παραγραφή του δικαιώματος της Φορολογικής Διοίκησης για έλεγχο της αρχικής δήλωσης. VIII. Δαπάνες συζύγων ή μερών συμφώνου συμβίωσης Σε περίπτωση που καλύπτεται το απαιτούμενο ποσό δαπανών από οποιονδήποτε εκ των δυο συζύγων ή μερών συμφώνου συμβίωσης, το τυχόν πλεονάζον ποσό κατά την εκκαθάριση θα μεταφέρεται στον άλλο σύζυγο ή στο άλλο μέρος συμφώνου συμβίωσης για τυχόν κάλυψη του ελάχιστα απαιτούμενου ποσού δαπανών του. Όταν ένας εκ των δυο συζύγων ή μερών συμφώνου συμβίωσης πραγματοποιεί δαπάνες αγοράς αγαθών και λήψης υπηρεσιών αλλά δεν δικαιούται την προβλεπόμενη μείωση φόρου του άρθρου 16 του ν.4172/2013, το ποσό των δαπανών κατά την εκκαθάριση, θα μεταφέρεται στον άλλο σύζυγο ή στο άλλο μέρος συμφώνου συμβίωσης για τυχόν κάλυψη του ελάχιστα απαιτούμενου ποσού δαπανών του. Taxheaven

Παυλόπουλος για τους νεκρούς του Χιούι: Ας είναι η θυσία τους κορυφαία παρηγοριά για τις οικογένειές τους

Τη βαθιά οδύνη και ειλικρινή ευγνωμοσύνη της πατρίδας και του λαού προς τους ηρωικούς αξιωματικούς που έπεσαν στον βωμό της θωράκισης της Εθνικής Άμυνας, εκφράζει ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας Προκόπης Παυλόπουλος στο συλλυπητήριο μήνυμά του για τον θάνατο του υποστράτηγου Ιωάννη Τζανικίδη, του συνταγματάρχη Θωμά Αδάμου, του ταγματάρχη Δημοσθένη Γούλα και του υπολοχαγού Κωνσταντίνου Χατζή από την πτώση του ελικοπτέρου, στο οποίο επέβαιναν, στο Σαραντάπορο. Συγκεκριμένα ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας αναφέρει στο συλλυπητήριο μήνυμά του: «Η Πατρίδα και ο Λαός μας εκφράζουν, μαζί με την βαθιά οδύνη, ειλικρινή ευγνωμοσύνη προς τους ηρωικούς Αξιωματικούς που έπεσαν στον βωμό της θωράκισης της Εθνικής μας Άμυνας και της χαλύβδωσης του φρονήματος των Ενόπλων μας Δυνάμεων. Ας είναι η θυσία τους κορυφαία παρηγοριά για τις οικογένειές τους, προς τις οποίες εκφράζω θερμά συλλυπητήρια αλλά και αμέριστη συμπαράσταση».

Υποχρεωτική αργία η 1η Μαΐου 2017

Καθορίστηκε η 1η Μαΐου 2017 ως ημέρα υποχρεωτικής αργίας για όλα τα καταστήματα, τις βιομηχανίες, βιοτεχνικές επιχειρήσεις, εκμεταλλεύσεις και εργασίες, γενικά, οι οποίες αργούν κατά τις Κυριακές, σύμφωνα με απόφαση την οποία υπογράφει η υπουργός Εργασίας Έφη Αχτσιόγλου. Από τις διατάξεις της απόφασης αυτής, δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού.

ΟΙΕΛΕ: Αίτημα για επείγουσα συνάντηση με την διεύθυνση “Ζηρίδη” μετά τα δημοσιεύματα για κλείσιμο του σχολείου

Μετά από δημοσίευμα (που μάλιστα υπήρξε και πρωτοσέλιδο «χτύπημα») κυριακάτικης εφημερίδας, σύμφωνα με το οποίο το ιδιωτικό εκπαιδευτήριο «Νέα Γενιά Ζηρίδη» τίθεται σε πλειστηριασμό σήμερα 19 Απριλίου, εξαιτίας τραπεζικών χρεών υπήρξε επικοινωνία με την Ομοσπονδία πολλών συναδέλφων μας που υπηρετούν εκεί και που εύλογα αγωνιούν τόσο για την τύχη του σχολείου όσο και για το μέλλον τους. Η ΟΙΕΛΕ τίθεται στο πλευρό των εργαζόμενων του σχολείου και καλεί σε διάλογο την Παρασκευή εκπροσώπους της ιδιοκτησίας και της Διεύθυνσης για να υπάρξει ενημέρωση για την κατάσταση. Θεωρούμε ότι είναι αναγκαίο για τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς να υπάρξει διαφανής και συνολική ενημέρωση για τη κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει το ιστορικό αυτό σχολείο τουλάχιστον την τελευταία δεκαετία (όπως αναφέρεται στο δημοσίευμα). Η Ομοσπονδία μας θα ενημερώσει με δημόσια ανακοίνωση για τις επαφές με τους εκπροσώπους του σχολείου και για τις όποιες εξελίξεις πρόκειται να λάβουν χώρα για το μέλλον του.

Συλληπητήρια Τσίπρα για την απώλεια των τεσσάρων αξιωματικών

«Η σημερινή απώλεια των τεσσάρων Αξιωματικών του ελληνικού στρατού, σε ώρα καθήκοντος, προκαλεί βαθιά οδύνη σε όλους μας» αναφέρει στο συλλυπητήριο μήνυμα του ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας. «Στις οικογένειές τους εκφράζω θερμά συλλυπητήρια, τόσο προσωπικά, όσο και εκ μέρους της κυβέρνησης και του ελληνικού λαού.» συμπληρώνει ο Αλέξης Τσίπρας. Στην τραυματία Αρχιλοχία της Αεροπορίας Στρατού, ο πρωθυπουργός εύχεται ταχεία ανάρρωση.

ΕΦΚΑ: Φουσκωμένες οι εισφορές για όλο το 2017

Αναβολή για μετά τον Σεπτέμβριο του 2017, που ίσως φτάσει και στις αρχές του 2018, παίρνει ο επανυπολογισμός των εισφορών στον ΕΦΚΑ με βάση τα εισοδήματα του 2016. Περίπου 1,4 εκατ. επαγγελματίες και αγρότες θα συνεχίσουν να πληρώνουν τα ίδια χαράτσια με σήμερα τουλάχιστον για ακόμη 5 μήνες, παρότι ήδη έχουν ξεκινήσει να υποβάλουν τις φορολογικές τους δηλώσεις με τα εισοδήματα που απέκτησαν το 2016 και βάσει νόμου οι εισφορές τους στον ΕΦΚΑ θα πρέπει να επανυπολογιστούν με το πιο πρόσφατο εισόδημα (του 2016) ώστε να συμψηφιστούν οι διαφορές που προκύπτουν με τις αρχικές εισφορές που υπολογίστηκαν με τα εισοδήματα του 2015. Καμία διαφορά για φέτος Για ένα μεγάλο ποσοστό ασφαλισμένων ο συμψηφισμός θα είναι ντε φάκτο αρνητικός, δηλαδή θα πρέπει να καταβάλουν χαμηλότερες εισφορές επειδή το 2016 είχαν μικρότερο εισόδημα από το 2015. Παρότι όμως ο νόμος προβλέπει συμψηφισμό μόλις εκκαθαριστούν όλες οι φετινές δηλώσεις, δηλαδή από τον Ιούνιο του 2017, εντούτοις οι ασφαλισμένοι που περιμένουν να πέσουν οι εισφορές τους δεν πρόκειται να δουν καμία διαφορά και θα συνεχίσουν να πληρώνουν τα χαράτσια στον ΕΦΚΑ με βάση τα εισοδήματα του 2015 τουλάχιστον ως τον Σεπτέμβριο, δηλαδή μετά και το πέρας της εκκαθάρισης των δηλώσεών τους! Το χρονοδιάγραμμα Ο λόγος που ο συμψηφισμός παίρνει αναβολή οφείλεται στο γεγονός ότι η ΗΔΙΚΑ που έχει αναλάβει για λογαριασμό του ΕΦΚΑ τον υπολογισμό των εισφορών προκήρυξε διαγωνισμό 40.000 ευρώ για να προμηθευτεί νέο λογισμικό, το οποίο θα της επιτρέψει να κάνει τις απαραίτητες διασταυρώσεις και κυρίως τον επανυπολογισμό των εισφορών με τα εισοδήματα του 2016. Οι προσφορές θα υποβληθούν 4 Μαΐου και ο ανάδοχος θα έχει 4 μήνες για να παραδώσει το έργο, δηλαδή ως τον Σεπτέμβριο του 2017. Από εκεί και μετά -και αν δεν προκύψουν ενστάσεις, ή άλλα προβλήματα- το νέο σύστημα θα τεθεί σε δοκιμαστική εφαρμογή και αν όλα πάνε καλά η ΗΔΙΚΑ θα πάρει το αρχείο των φετινών δηλώσεων από την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων και θα υπολογίσει τις εισφορές του 2017 με τα εισοδήματα του 2016. Η διαδικασία αυτή θα ξεκινήσει μετά τον Σεπτέμβριο, που σημαίνει ότι ο συμψηφισμός εισφορών για το 2017 θα τραβήξει σε μάκρος και είναι πολύ πιθανό να φτάσει στις αρχές του 2018. Για παράδειγμα, ένας ελεύθερος επαγγελματίας που δήλωσε 20.000 ευρώ το 2015 και 10.000 ευρώ το 2016 πληρώνει στον ΕΦΚΑ εισφορά 26,95% επί του εισοδήματος του 2015, δηλαδή καταβάλλει 449 ευρώ το μήνα από την 1η/1/2017 (20.000×26,95%=5.390/12=449). Οι πραγματικές του εισφορές όμως είναι αυτές που προκύπτουν από το εισόδημα του τελευταίου εκκαθαρισμένου έτους, δηλαδή από το εισόδημα του 2016 που είναι 10.000 ευρώ. Οι εισφορές που αναλογούν στο εισόδημα του 2016 είναι οι μισές, δηλαδή 224,5 ευρώ το μήνα ή 2.695 ευρώ για όλο το 2017 (224,5×12=2.695). Με τα 449 ευρώ όμως που πληρώνει, οι εισφορές του 2017 θα έχουν εξοφληθεί ως τον Ιούνιο (449×6=2.695) και με τον συμψηφισμό ο εν λόγω επαγγελματίας θα έπρεπε για το δεύτερο εξάμηνο του 2017 (Ιούνιο μέχρι Δεκέμβριο) να μην πληρώνει τίποτε γιατί οι εισφορές του επανυπολογιζόμενες με το εισόδημα του 2016 θα έχουν ήδη καταβληθεί. Αντ’ αυτού όμως, και λόγω της αδυναμίας της ΗΔΙΚΑ να βρε και να διασταυρώσει εισοδήματα και εισφορές, όλοι οι ασφαλισμένοι που έχουν πιαστεί στα δίχτυα του ΕΦΚΑ θα συνεχίσουν να πληρώνουν διπλάσιες και τριπλάσιες εισφορές από αυτές που αναλογούν στα πραγματικά εισοδήματα του 2016, τουλάχιστον μέχρι και τον Σεπτέμβριο! Ακόμη και όσοι είχαν 10.000 ευρώ εισόδημα το 2015 και μηδενικό εισόδημα για το 2016 υποχρεώνονται να καταβάλουν περισσότερα στον ΕΦΚΑ και μάλιστα πέραν του εξαμήνου του 2017, ακριβώς επειδή με το πρόσχημα του διαγωνισμού για τον εξοπλισμό του νέου λογισμικού δεν θα γίνει κανένας απολύτως συμψηφισμός μέχρι και το ερχόμενο φθινόπωρο! Το να σταματήσουν να πληρώνουν μάλιστα κρύβει παγίδες γιατί θα χαρακτηριστούν οφειλέτες με κίνδυνο αυτά που θα τους χρωστά ο ΕΦΚΑ να τους τα πάρει με πρόστιμα και προσαυξήσεις! Μπάχαλο Η τεχνική εμπλοκή στη διασταύρωση και εκκαθάριση των εισοδημάτων που θα χρησιμοποιηθούν για τον επανυπολογισμό και εν τέλει για τους συμψηφισμούς των εισφορών του 2017 είναι το πρόσχημα για να καλυφθεί το χάος που επικρατεί στον ΕΦΚΑ με τις νέες εισφορές. Για περίπου 300.000 ασφαλισμένους του ΕΤΑΑ (γιατρούς, μηχανικούς, δικηγόρους) οι εισφορές είναι λειψές, καθώς το 7% για επικουρική ασφάλιση και το 4% για τον κλάδο πρόνοιας θα χρεωθούν αναδρομικά από την 1η Ιανουαρίου στις εισφορές Απριλίου που θα πρέπει να πληρώσουν τον Μάιο! Για αυτή την κατηγορία υπολογίστηκαν μόνον η εισφορά σύνταξης 20% και ασθενείας 6,95%, και υπολείπεται μια έξτρα επιβάρυνση ως 11% που θα έρθει αναδρομικά για τους 4 προηγούμενους μήνες! Για παράδειγμα, μηχανικός με εισόδημα 35.000 ευρώ πληρώνει τώρα εισφορά 26,95% και με την έκπτωση που προβλέπει ο νόμος η μηνιαία εισφορά είναι στα 529 ευρώ. Με το που θα έρθουν οι αναδρομικές εισφορές 11% για το πρώτο τετράμηνο (Ιανουαρίου-Απριλίου), οι εισφορές θα αυξηθούν στα 745 ευρώ το μήνα με αναδρομική χρέωση 864 ευρώ για 4 μήνες. Αν ο μηχανικός δήλωσε το 2016 τα μισά απ’ όσα είχε το 2015 (17.500 ευρώ αντί 35.000) και θα έπρεπε να πέσουν στο μισό και οι εισφορές του, εντούτοις ο ΕΦΚΑ θα συνεχίσει να του στέλνει το χαράτσι με τα 745 ευρώ το μήνα μέχρι και τον Σεπτέμβριο και αν «φτιαχτούν» τα συστήματα της ΗΔΙΚΑ μπορεί να ελπίζει σε συμψηφισμό ως το τέλος του 2017, με αρχές του 2018. Ελεύθερος Τύπος

ΔΔΕ ΕΒΡΟΥ: ΠΙΝΑΚΕΣ ΚΕΝΩΝ – ΠΛΕΟΝΑΣΜΑΤΩΝ ΓΙΑ ΜΕΤΑΘΕΣΕΙΣ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΤΟΥΣ 2017-2018

ΔΕΙΤΕ ΤΑ ΚΕΝΑ ΣΥΝΟΛΙΚΑ ΣΕ ΟΛΟ ΤΟ ΝΟΜΟΚΕΝΑ ΑΝΑ ΣΧΟΛΕΙΟ: ΑΝΘΕΙΑ-ΦΕΡΕΣ-ΤΥΧΕΡΟ-ΣΟΥΦΛΙ-ΛΑΒΑΡΑΚΕΝΑ ΑΝΑ ΣΧΟΛΕΙΟ: ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗΚΕΝΑ ΑΝΑ ΣΧΟΛΕΙΟ: ΒΥΣΣΑ-ΡΙΖΙΑ-ΚΥΠΡΙΝΟΣ-ΔΙΚΑΙΑ-ΣΑΜΟΘΡΑΚΗΚΕΝΑ ΑΝΑ ΣΧΟΛΕΙΟ: ΜΕΤΑΞΑΔΕΣ-ΔΙΔΥΜΟΤΕΙΧΟ-ΟΡΕΣΤΙΑΔΑΚΕΝΑ ΣΜΕΑΕ

ΥΠΟΙΚ Τραμπ: Δεν μου δόθηκε συγκεκριμένο σχέδιο για Ελλάδα

Σοκαρισμένος για το γεγονός ότι χρειάστηκε να περάσουν 42 λεπτά συνέντευξης, πριν ερωτηθεί για την Ελλάδα, δήλωσε ο υπουργός Οικονομικών των ΗΠΑ, Steve Mnucin, στη συνέντευξή του στους Financial Times. Απαντώντας στη σχετική ερώτηση, όπως προκύπτει από το πλήρες κείμενο της συνέντευξης, αποκάλυψε ότι έχει ήδη πραγματοποιήσει «ιδιωτικές συζητήσεις» για το θέμα και ότι προσδοκά το ίδιο να συμβεί και στην Εαρινή Σύνοδο του ΔΝΤ. Αποκαλύπτει επίσης ότι «δεν του έχει παρουσιαστεί ένα συγκεκριμένο σχέδιο», αν και ο ίδιος προσδοκά ότι μπορεί σύντομα να βρεθεί λύση. Αναλυτικά οι ερωτήσεις/απαντήσεις για την Ελλάδα: Πριν προχωρήσουμε πέρα από την εβδομάδα αυτή, μια γρήγορη ερώτηση για την Ελλάδα: πιστεύετε πως το ΔΝΤ θα πρέπει να συμμετέχει οικονομικά στην τελευταία διάσωση της Ελλάδας; - Σοκάρομαι που σας πήρε 42 λεπτά για να με ρωτήσετε για την Ελλάδα. Είναι στρατηγική συγκράτηση... - Το βλέπω, το βλέπω. Είμαι σίγουρος πως θα έχουμε κάποιες ιδιαίτερες συζητήσεις για την Ελλάδα αυτή την εβδομάδα. Προφανώς ενημερώνομαι ιδιωτικά για το θέμα. Ενθαρρύνουμε το ΔΝΤ να έχει συζητήσεις με τους Ευρωπαίους εταίρους μας για το θέμα. Όπως έχω ξαναπεί, νομίζουμε πως πρόκειται πρωτίστως για ευρωπαϊκό ζήτημα, αν και είναι κάτι που παρακολουθούμε, διότι είναι σημαντικό για τις παγκόσμιες οικονομίες και για τις παγκόσμιες χρηματαγορές. Θα ήταν πρόωρο να σχολιάσω οποιαδήποτε συμμετοχή του ΔΝΤ ή το γενικότερο σχέδιο. Ευελπιστούμε πως θα υπάρξει κάτι στο κοντινό μέλλον, που θα αντιμετωπίζει την κατάσταση της Ελλάδας. Όμως θα ήταν πρόωρο να σχολιάσω λεπτομέρειες για το ΔΝΤ ή άλλως πώς. Δεν υπάρχει κάποιο συγκεκριμένο σχέδιο που μου παρουσιάστηκε, αν και όπως είπα, είχαμε ιδιωτικές συζητήσεις. Απλώς ένα βήμα πίσω για να θέσουμε μια βάση για τα επόμενα χρόνια. Πιστεύετε πως το ΔΝΤ έχει ρόλο στον δανεισμό και στην παροχή βοήθειας πλούσιων εθνών που περνούν οικονομικές κρίσεις; Δεν είναι, στο μυαλό μου, ο πρωταρχικός του στόχος. Είτε έχει ρόλο είτε όχι -έχουμε ένα περίπλοκο παγκόσμιο οικονομικό σύστημα. Το ελληνικό ζήτημα συνεχίζεται τώρα για μια σημαντική χρονική περίοδο, είναι ένα περίπλοκο ζήτημα. Δεν θέλω να χρησιμοποιήσω την Ελλάδα απαραιτήτως ως παράδειγμα του τι θα έπρεπε να συμβαίνει. Υπάρχει μια ιστορία του ΔΝΤ στην Ελλάδα και, όπως είπα, παρακολουθούμε στενά την κατάσταση. Euro2day

Το καλοκαίρι η κινητικότητα στο Δημόσιο

Στην τελική ευθεία βρίσκεται πλέον η εφαρμογή του μέτρου της κινητικότητας. Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι μέσα στο καλοκαίρι θα ξεκινήσει να λειτουργεί η ηλεκτρονική πλατφόρμα του υπουργείου Διοικητικής Ανασυγκρότησης καθώς αυτό το διάστημα αναμένεται να ολοκληρωθεί η σύνταξη και η αποστολή των οργανογραμμάτων των εναπομεινάντων υπουργείων.Σύμφωνα με την υπουργό Διοικητικής Ανασυγκρότησης Όλγα Γεροβασίλη η κινητικότητα των δημοσίων υπαλλήλων είχε προγραμματιστεί να ξεκινήσει αυτή την εποχή. Ωστόσο επειδή τα οργανογράμματα των υπουργείων χρειάζονται προσοχή καθώς μετά θα τα ελέγξει το Συμβούλιο της Επικρατείας υπουργεία που έχουν πολλούς εποπτευμένους φορείς ή ένστολο προσωπικό χρειάζονται περισσότερο χρόνο για να τα συντάξουν.Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι τα υπουργεία που έχουν στείλει μέχρι στιγμής οργανογράμματα στο υπουργείο Διοικητικής Ανασυγκρότησης είναι τα: Παιδείας, Εργασίας, Υγείας, Εσωτερικών, Διοικητικής Ανασυγκρότησης, Τουρισμού, Μακεδονίας Θράκης, Υποδομών, Αγροτικής Ανάπτυξης και Ψηφιακής Πολιτικής. Αναμένονται τα οργανογράμματα των υπουργείων Άμυνας, Οικονομίας και Οικονομικών, Ναυτιλίας, Προστασίας του Πολίτη, Περιβάλλοντος, ενώ σχετική βοήθεια για το θέμα έχει ζητήσει το υπουργείο Μεταναστευτικής Πολιτικής ως νεοσύστατο. Το υπουργείο Εξωτερικών λόγω της ιδιαιτερότητας του εξαιρείται από τον νόμο της κινητικότητας.Από την πλευρά του το υπουργείο Διοικητικής Ανασυγκρότησης αφού συγκεντρώσει όλα τα οργανογράμματα θα τα στείλει στο Συμβούλιο της Επικρατείας προκειμένου να εκδοθούν τα σχετικά Προεδρικά Διατάγματα. Στην συνέχεια, αφού εκδοθούν τα ΠΔ, τα οργανογράμματα θα εισαχθούν στην ηλεκτρονική πλατφόρμα που έχει δημιουργήσει για αυτόν τον σκοπό το υπουργείο.Στην ηλεκτρονική πλατφόρμα του υπουργείου Διοικητικής Ανασυγκρότησης ο κάθε δημόσιος φορέας θα δηλώνει τις ανάγκες προσωπικού που έχει και από εκεί και μετά οι υπάλληλοι που επιθυμούν να μετακινηθούν θα βλέπουν τις διαθέσιμες θέσεις εργασίας και θα επιλέγουν. Η αξιολόγηση των υποψήφιων προς μετάταξη υπαλλήλων θα γίνεται από τριμελές όργανο του φορέα που έχει ζητήσει να δεχτεί υπαλλήλους για την κάλυψη των κενών του.Η αξιολόγηση των υποψηφίων θα γίνεται με βάση τα εξής κριτήρια:α) τη συνάφεια των τυπικών και ουσιαστικών τους προσόντων με τη θέση που διεκδικούνβ) τις εκθέσεις αξιολόγησής τουςγ) την εμπειρία τους σε συναφές αντικείμενοδ) κάθε στοιχείο του προσωπικού τους μητρώου που τεκμηριώνει την καταλληλότητά τουςε) Προσωπική συνέντευξηΣημαντική αλλαγή που έγινε στο νόμο αφορά τις προϋποθέσεις συμμετοχής των υπαλλήλων στο σύστημα κινητικότητας. Ειδικότερα μειώθηκε στο 50% (από 65%) το ελάχιστο ποσοστό των θέσεων που πρέπει να έχει καλυμμένο ένας φορέας, ώστε οι υπάλληλοί του να έχουν δικαίωμα να αιτηθούν τη μετακίνησή τους σε άλλη υπηρεσία. Δηλαδή, υπάλληλοι που υπηρετούν σε φορείς που έχουν κενές το 50% και άνω των θέσεών τους δεν θα έχουν δυνατότητα μετάταξης ή απόσπασης. Για τους δήμους με πληθυσμό κάτω των 90.000 κατοίκων, το ποσοστό των κενών δεν θα πρέπει να ξεπερνά το 35%, ενώ προβλέπεται ότι απαιτείται επιπλέον η γνώμη του αρμόδιου για το διορισμό οργάνου.Η κινητικότητα θα έχει αμιγώς εθελοντικά χαρακτηριστικά και θα διενεργείται ως μετάταξη σε κενή οργανική θέση κλάδου/ειδικότητας της ίδιας ή ανώτερης εκπαιδευτικής βαθμίδας.Οι μετατάξεις θα διενεργούνται με ενιαία σχέση εργασίας, ανεξαρτήτως εάν οι υπάλληλοι είναι μόνιμοι ή εργάζονται με συμβάσεις ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου. Κατ’ εξαίρεση, εφόσον συντρέχουν αποδεδειγμένες σοβαρές και επείγουσες υπηρεσιακές ανάγκες, οι μετακινήσεις θα διεξάγονται ως αποσπάσεις διάρκειας 1 έτους, με δυνατότητα παράτασης έως 3 μήνες.Γιώργος Μανουσακάκηςhttp://www.athina984.gr/

Η μελέτη για τη μαθητική διαρροή στην ελληνική δημόσια Εκπαίδευση του ΙΕΠ

Δημοσιεύτηκε από το Παρατηρητήριο για τα θέματα καταγραφής και αντιμετώπισης της Μαθητικής Διαρροής του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) η επιτελική σύνοψη της μελέτης για τη μαθητική διαρροή στην ελληνική δημόσια πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Ο προσδιορισμός του μεγέθους της μαθητικής διαρροής βασίστηκε στη μέθοδο της «γενιάς μαθητών/τριών» (κοόρτης). Η παρακολούθηση της πορείας των μαθητών/τριών αφορά δεδομένα από το σχολικό έτος 2013-14 μέχρι και το προηγούμενο σχολικό έτος 2015-16.Το 2008 χρονολογείται η τελευταία έρευνα του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου για τη μαθητική διαρροή, όσον αφορά τα δεδομένα της γενιάς μαθητών/τριών 2003-04. Ο σχεδιασμός της νέας έρευνας και οι μεθοδολογικές επιλογές της ερευνητικής ομάδας καθορίστηκαν από την ανάγκη συγκρισιμότητας των αποτελεσμάτων της παρούσας μελέτης με εκείνα του παρελθόντος, ταυτόχρονα με την αξιοποίηση νέων ακριβέστερων εργαλείων καταγραφής, ώστε να διαγνωστεί και να αποτυπωθεί με σαφήνεια η τάση που παρουσιάζει το φαινόμενο της μαθητικής διαρροής στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια.Βασικοί στόχοι της μελέτης του ΙΕΠ είναι:να διερευνηθούν θεωρητικά βασικές διαστάσεις του φαινομένου της μαθητικής διαρροής,να προσδιοριστεί το μέγεθος της μαθητικής διαρροής σε κάθε σχολική βαθμίδα και να καλυφθεί – όσο το δυνατόν – όλο το φάσμα των τύπων σχολείου στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα,να προσδιοριστεί η κατανομή αυτής της διαρροής ως προς διάφορες ποιοτικές παραμέτρους,να διαπιστωθεί αν τα σύγχρονα δεδομένα αναπαράγουν ή ανατρέπουν τα παλαιότερα και να γίνουν επιμέρους και κατά περίπτωση συγκρίσεις με ευρήματα παλαιότερων ερευνών, ώστε να διαπιστωθεί η διαχρονική εξέλιξη του φαινομένου της μαθητικής διαρροής ως προς διάφορες μεταβλητές (π.χ. φύλο, διοικητική περιφέρεια),να συγκριθεί αδρομερώς η μαθητική διαρροή στην ελληνική δευτεροβάθμια εκπαίδευση με τη μαθητική διαρροή άλλων χωρών (κυρίως της Ευρωπαϊκής Ένωσης) και με το συναφές θέμα της Πρόωρης Εγκατάλειψης του Σχολείου (ΠΕΣ – ESL- EarlySchoolLeaving),να εξαχθούν συμπεράσματα για την υφιστάμενη κατάσταση όσον αφορά τη μαθητική διαρροή και να διατυπωθούν προτάσεις εκπαιδευτικής πολιτικής για την αντιμετώπιση της μαθητικής διαρροής, βάσει των επικαιροποιημένων ποσοτικών δεδομένων (πρακτικός προσανατολισμός της έρευνας),να συμπληρωθεί το υπάρχον κενό στην εκπαιδευτική έρευνα κατά την τελευταία δεκαετία, όσον αφορά τις απογραφικές μελέτες για τη μαθητική διαρροή.[Το Δελτίο Τύπου σε pdf][Η μαθητική διαρροή στην ελληνική πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, Περίοδος αναφοράς 2013-2016]http://www.iep.edu.gr

Ο ξηρός καρπός που κάνει καλό στην καρδιά, στο ζάχαρο και στο διαβήτη

Για τους περισσότερους από εμάς οι ξηροί καρποί είναι συνδεδεμένοι με την αύξηση του βάρους, επειδή έχουν κατά κανόνα αρκετές θερμίδες. Ως εκ τούτου τους αποφεύγουμε εντελώς, αλλά αυτό είναι λάθος. Σε μια ισορροπημένη διατροφή, οι ξηροί καρποί μπορούν να συμβάλλουν θετικά στην υγεία μας. Ένα τέτοιο παράδειγμα είναι και τα αμύγδαλα και η θετική τους επίδραση στο ζάχαρο. Πρόκειται για μια εξαιρετική πηγή πολλών βιταμινών και ανόργανων συστατικών, συμπεριλαμβανομένων της βιταμίνης Ε. Επίσης αποτελούν μια καλή πηγή πρωτεϊνών, ινών, ριβοφλαβίνης και ασβεστίου. Στην πραγματικότητα, "τα αμύγδαλα είναι από τις καλύτερες πηγές πρωτεϊνών απ' όλους τους καρπούς με κέλυφος", λέει ο O'Shea Kochenbach, διαιτολόγος στη Βοστόνη των ΗΠΑ. Γιατί τα αμύγδαλα είναι επωφελή για τα άτομα με πρόβλημα στο ζάχαρο Τα αμύγδαλα είναι θρεπτικά για τους περισσότερους ανθρώπους, αλλά έχουν μοναδικά οφέλη για τους πάσχοντες από διαβήτη. "Έρευνες έχουν δείξει ότι τα αμύγδαλα μπορούν να περιορίσουν την αύξηση της γλυκόζης (σακχάρου) στο αίμα και των επιπέδων ινσουλίνης μετά τα γεύματα", λέει ο Kochenbach. Μελέτη που δημοσιεύθηκε στο επιστημονικό περιοδικό Metabolism, έδειξε ότι η κατανάλωση περίπου 45 γραμμαρίων αμυγδάλων ρίχνει τις τιμές της ινσουλίνης και της γλυκόζης. Μειώνουν τις πιθανότητες για διαβήτη τύπου 2 Τα αμύγδαλα είναι πλούσια σε μαγνήσιο και πειραματικές μελέτες έχουν δείξει ότι η πρόσληψη μαγνησίου μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο ενός ατόμου να αναπτύξει διαβήτη τύπου 2. Κάνουν καλό στην καρδιά Τα αμύγδαλα μπορεί να ελαχιστοποιήσουν τον κίνδυνο καρδιακής νόσου. Αυτό είναι σημαντικό για τα άτομα με διαβήτη, διότι, σύμφωνα με την Παγκόσμια Ομοσπονδία Καρδιάς, τα άτομα με διαβήτη διατρέχουν υψηλότερο κίνδυνο καρδιακής νόσου. "Τα αμύγδαλα είναι πλούσια σε μονοακόρεστα λιπαρά, το οποίο είναι το ίδιο είδος λίπους με εκείνο στο ελαιόλαδο, το οποίο είναι γνωστό για τα οφέλη του στην υγεία της καρδιάς. Μια μερίδα αμυγδάλων περιέχει περίπου 13 γραμμάρια ακόρεστου λίπους και μόνο 1 γραμμάριο κορεσμένου λίπους", λέει ο Kochenbach. Οι ξηροί καρποί είναι μια υψηλής θερμιδικής αξίας σνακ, αλλά, όταν καταναλώνονται με μέτρο (περίπου 23-45 γραμμάρια) δεν συμβάλλουν στην αύξηση του σωματικού βάρους. Μέχρι πόσα αμύγδαλα συνιστάται να τρώτε Καλό είναι να καταναλώνετε καθημερινά περίπου 23 αμύγδαλα που περιέχουν 161 θερμίδες, 6 γραμμάρια πρωτεΐνης και 3 γραμμάρια διαιτητικών ινών.