Ποιοι πτυχιούχοι εγγράφονται στο Γεωτεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας (ΓΕΩΤ.Ε.Ε);

Η εγγραφή στο ΓΕΩΤ.Ε.Ε. προβλέπεται από το Ν. 1474/84 – ΦΕΚ 128/Α/1984, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει, για τους γεωπόνους, δασολόγους, κτηνιάτρους, γεωλόγους και ιχθυολόγους της χώρας.Ειδικότερα, με βάση τις διατάξεις της παρ. 1 του αρ. 3 του παραπάνω νόμου και το αρ. 1 του Π.Δ. 344/2000, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει, στο ΓΕΩΤ.Ε.Ε. εγγράφονται οι απόφοιτοι των παρακάτω Σχολών και Τμημάτων: Κλάδος Γεωπόνων:Α) στους πτυχιούχους γεωπόνους των ιδρυμάτων του πανεπιστημιακού τομέα της ημεδαπής ή ισότιμων σχολών της αλλοδαπής και συγκεκριμένα των:αα) Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών,ββ) Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, Σχολή Γεωπονίας, Δασολογίας και Φυσικού Περιβάλλοντος, Τμήμα Γεωπονίας,γγ) Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης, Σχολή Επιστημών Γεωπονίας και Δασολογίας, Τμήμα Αγροτικής Ανάπτυξης,δδ) Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, Σχολή Γεωπονικών Επιστημών, Τμήμα Γεωπονίας Φυτικής Παραγωγής και Αγροτικού Περιβάλλοντος καιΒ) σε όσους έχει αναγνωριστεί το δικαίωμα άσκησης του επαγγέλματος του γεωτεχνικού σύμφωνα με τις διατάξεις του π.δ. 38/2010 «Προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας στην Οδηγία 2005/36/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 7ης Σεπτεμβρίου 2005, σχετικά με την αναγνώριση των επαγγελματικών προσόντων, και άλλες διατάξεις» (Α΄78), όπως ισχύει, καθώς και των κανονιστικών πράξεων που εκδίδονται σύμφωνα με αυτό. Κλάδος Δασολόγων:Α) στους πτυχιούχους δασολόγους των ιδρυμάτων του πανεπιστημιακού τομέα της ημεδαπής ή ισότιμων σχολών της αλλοδαπής και συγκεκριμένα των:αα) Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, Σχολή Γεωπονίας, Δασολογίας και Φυσικού Περιβάλλοντος, Τμήμα Δασολογίας και Φυσικού Περιβάλλοντος,ββ) Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης, Σχολή Επιστημών Γεωπονίας και Δασολογίας, Τμήμα Δασολογίας και Διαχείρισης Περιβάλλοντος και Φυσικών Πόρων καιΒ) σε όσους έχει αναγνωριστεί το δικαίωμα άσκησης του επαγγέλματος του γεωτεχνικού σύμφωνα με τις διατάξεις του π.δ. 38/2010 «Προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας στην Οδηγία 2005/36/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 7ης Σεπτεμβρίου 2005, σχετικά με την αναγνώριση των επαγγελματικών προσόντων, και άλλες διατάξεις» (Α΄78), όπως ισχύει, καθώς και των κανονιστικών πράξεων που εκδίδονται σύμφωνα με αυτό. Κλάδος Κτηνιάτρων:Α) στους πτυχιούχους κτηνιάτρους των ιδρυμάτων του πανεπιστημιακού τομέα της ημεδαπής ή ισότιμων σχολών της αλλοδαπής και συγκεκριμένα των:αα) Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, Σχολή Επιστημών Υγείας, Τμήμα Κτηνιατρικής,ββ) Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, Σχολή Επιστημών Υγείας, Τμήμα Κτηνιατρικής καιΒ) σε όσους έχει αναγνωριστεί το δικαίωμα άσκησης του επαγγέλματος του γεωτεχνικού σύμφωνα με τις διατάξεις του π.δ. 38/2010 «Προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας στην Οδηγία 2005/36/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 7ης Σεπτεμβρίου 2005, σχετικά με την αναγνώριση των επαγγελματικών προσόντων, και άλλες διατάξεις» (Α΄78), όπως ισχύει καθώς και των κανονιστικών πράξεων που εκδίδονται σύμφωνα με αυτό. Κλάδος Γεωλόγων:Α) στους πτυχιούχους γεωλόγους των ιδρυμάτων του πανεπιστημιακού τομέα της ημεδαπής ή ισότιμων σχολών της αλλοδαπής και συγκεκριμένα των:αα) Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, Σχολή Θετικών Επιστημών Τμήμα Γεωλογίας, ββ) Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Σχολή Θετικών Επιστημών, Τμήμα Γεωλογίας και Γεωπεριβάλλοντος,γγ) Πανεπιστήμιο Πατρών, Σχολή Θετικών Επιστημών, Τμήμα Γεωλογίας καιΒ) σε όσους έχει αναγνωριστεί το δικαίωμα άσκησης του επαγγέλματος του γεωτεχνικού σύμφωνα με τις διατάξεις του π.δ. 38/2010 «Προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας στην Οδηγία 2005/36/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 7ης Σεπτεμβρίου 2005, σχετικά με την αναγνώριση των επαγγελματικών προσόντων, και άλλες διατάξεις» (Α΄78), όπως ισχύει, καθώς και των κανονιστικών πράξεων που εκδίδονται σύμφωνα με αυτό. Κλάδος Ιχθυολόγων:Α) στους πτυχιούχους ιχθυολόγους των ιδρυμάτων του πανεπιστημιακού τομέα της ημεδαπής ή ισότιμων σχολών της αλλοδαπής και συγκεκριμένα των:αα) Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, Σχολή Γεωπονικών Επιστημών, Τμήμα Γεωπονίας Ιχθυολογίας και Υδάτινου Περιβάλλοντος,ββ) Πανεπιστήμιο Αιγαίου, Σχολή Περιβάλλοντος, Τμήμα Επιστημών της Θάλασσας,γγ) ιδρυμάτων πανεπιστημιακού τομέα της ημεδαπής ή ισότιμων σχολών της αλλοδαπής με ειδίκευση ετήσιας τουλάχιστον διάρκειας σε θέματα υδροβιολογίας, ιχθυολογίας, ιχθυοπαθολογίας ή αλιείας σε πανεπιστήμια ή ισότιμες με αυτά σχολές ή επιστημονικά εργαστήρια εφαρμοσμένης υδροβιολογίας της ημεδαπής ή αλλοδαπής,δδ) ιδρυμάτων πανεπιστημιακού τομέα της ημεδαπής ή ισότιμων σχολών της αλλοδαπής, που υπηρετούν ή έχουν υπηρετήσει με την ειδικότητα του ιχθυολόγου στο Δημόσιο ή τα ΝΠΔΔ καιΒ) σε όσους έχει αναγνωριστεί το δικαίωμα άσκησης του επαγγέλματος του γεωτεχνικού σύμφωνα με τις διατάξεις του π.δ. 38/2010 «Προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας στην Οδηγία 2005/36/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 7ης Σεπτεμβρίου 2005, σχετικά με την αναγνώριση των επαγγελματικών προσόντων, και άλλες διατάξεις» (Α΄78), όπως ισχύει, καθώς και των κανονιστικών πράξεων που εκδίδονται σύμφωνα με αυτό». Για την απόκτηση της ιδιότητας του τακτικού μέλους του ΓΕΩΤ.Ε.Ε. και την άσκηση των γεωτεχνικών επαγγελμάτων (γεωπόνου, δασολόγου, κτηνιάτρου, γεωλόγου και ιχθυολόγου) τόσο στον ιδιωτικό όσο και στο δημόσιο τομέα, είναι ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΗ η Βεβαίωση `Aσκησης Επαγγέλματος γεωτεχνικού της αντίστοιχης ειδικότητας, η οποία χορηγείται και ανανεώνεται από το ΓΕΩΤ.Ε.Ε. σύμφωνα με την υπ’ αριθ. 3115/9-9-2013 σχετική εγκύκλιο του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, αλλά και τα προβλεπόμενα στο Ν. 3919/2011 (ΦΕΚ 32/Α’). πηγή: ΓΕΩΤ.Ε.Ε. info: Τα παραπάνω προβλέπονται και στο νόμο 4262/2014 «Απλούστευση της αδειοδότησης για την άσκηση οικονομικής δραστηριότητας και άλλες διατάξεις» Άρθρο 41 – Τροποποιήσεις των νόμων 4093/2012, 4254/2014, π.δ. 344/2000 πηγή φωτό: www.modernagriculture.ca compass | Σπύρος Παπαχαρίσης | Υπεύθυνος ΣΕΠ ΚΕΣΥΠ Φλώρινας

Παπαδημητρίου: Οι προβλέψεις του ΔΝΤ απέχουν παταγωδώς από την πραγματικότητα

«Δυστυχώς δεν θα σας απαντήσω για τις καινούργιες προβλέψεις του ΔΝΤ γιατί όπως ξέρετε το ΔΝΤ έχει προβλέψει αποτελέσματα που παταγωδώς απέχουν πολύ από την πραγματικότητα», είναι η απάντηση που έδωσε ο υπουργός Οικονομίας και Ανάπτυξης Δημήτρης Παπαδημητρίου όταν βουλευτές των κομμάτων της αντιπολίτευσης αναφέρθηκαν στις εκτιμήσεις του ΔΝΤ. Στην επιτροπή της Βουλής που επεξεργάζεται το νομοσχέδιο για τον εξωδικαστικό μηχανισμό ρύθμισης οφειλών επιχειρήσεων, βουλευτές όπως η Ντόρα Μπακογιάννη και ο Γ. Αμυράς κάλεσαν την κυβέρνηση να απαντήσει για τις εκτιμήσεις του Ταμείου με την κ. Μπακογιάννη να υπογραμμίζει ότι η αναθεώρηση των προβλέψεων του ΔΝΤ προς τα κάτω για την ανάπτυξη έχει αιτία τις καθυστερήσεις της κυβέρνησης. «'Ακουσα τον κ. Παππά να λέει ότι δεν ενδιαφέρει την κυβέρνηση το ποσοστό της ανάπτυξης παρά μόνον η ποιότητά της. Κύριοι του ΣΥΡΙΖΑ, εμείς ξέρουμε ότι κάθε μονάδα ανάπτυξης ισούται με θέσεις εργασίας. Αυτές χρειαζόμαστε για να αντιμετωπίσουμε τη λαίλαπα που φέρατε στη χώρα», είχε αναφέρει η κ. Μπακογιάννη. Κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου για τον εξωδικαστικό μηχανισμό, ο υπουργός Οικονομίας ενημέρωσε τα μέλη της κοινοβουλευτικής επιτροπής, ότι θα υπάρξουν βελτιωτικές τροποποιήσεις κατά τη συζήτηση του στην Ολομέλεια. Ο υπουργός ενημέρωσε από σήμερα για κάποιες από τις βελτιώσεις αυτές. Ανέφερε ειδικότερα ότι το υπουργείο σκοπεύει να διευκρινίσει ότι επιχειρήσεις οι οποίες έχουν διακόψει τη δραστηριότητά τους, θα μπορούν να ενταχθούν στον μηχανισμό, εφόσον προηγουμένως έχουν υποβάλει δήλωση επανέναρξης εργασιών. Το υπουργείο σκοπεύει να εισάγει εξάλλου απλοποιημένη διαδικασία δικαστικής επικύρωσης για ορισμένες υποθέσεις. Συγκεκριμένα, όταν κατά την εξωδικαστική διαδικασία δεν υποβληθούν ενστάσεις και δεν υπάρχει διαγραφή οφειλής μη συμβαλλόμενου πιστωτή, θα μπορούσε η επικύρωση να γίνει από έναν δικαστή χωρίς ακροαματική διαδικασία, με δυνατότητα πάντως των συμβαλλόμενων πιστωτών, να ασκήσουν ανακοπή. Επίσης, αναφορικά με την αναστολή της διαδικασίας του κώδικα δεοντολογίας των τραπεζών, ο υπουργός ενημέρωσε ότι το υπουργείο σκοπεύει να τη συνδέσει χρονικά όχι με την υποβολή της αίτησης αλλά με την αποστολή των προσκλήσεων στους πιστωτές, αφού δηλαδή έχει προηγηθεί ο έλεγχος της πληρότητας της αίτησης. Τέλος, το υπουργείο σκοπεύει να διευρύνει τις εργασίες που μπορούν να ανατεθούν στον εμπειρογνώμονα ώστε να συμπεριληφθεί σε αυτές και η επαλήθευση των απαιτήσεων των πιστωτών προκειμένου να δοθεί στην μειοψηφία των πιστωτών η δυνατότητα ελέγχου του ενδεχομένου συμμετοχής εικονικών απαιτήσεων.

ΝΔ: Ο Ξυδάκης ανακάλυψε αυτό που γνωρίζει ολόκληρη η Ελληνική κοινωνία

Το Γραφείο Τύπου της Νέας Δημοκρατίας, επέκρινε σήμερα τον Κοινοβουλευτικό εκπρόσωπο του ΣΥΡΙΖΑ για τις δηλώσεις του και εξαπέλυσε ταυτόχρονα νέα επίθεση στην κυβέρνηση σημειώνοντας μεταξύ άλλων ότι αυτή η κυβέρνηση είναι η χειρότερη που γνώρισε η χώρα Συγκεκριμένα στην ανακοίνωση της η ΝΔ αναφέρει: «Ο κ. Ξυδάκης παραδέχεται, με σημερινές του δηλώσεις σε ραδιοφωνικό σταθμό, ότι το πρωθυπουργικό γραφείο δεν είναι συγκροτημένο, ώστε να συντονίζει την εργασία της Κυβέρνησης. Ανακάλυψε, ξαφνικά, αυτό που όλη η ελληνική κοινωνία έχει αντιληφθεί, εδώ και πολύ καιρό. Ότι με επιλογές τύπου Καρανίκα και διορισμούς ημετέρων η χώρα θα βουλιάζει όλο και πιο βαθιά στο βούρκο της κρίσης. Αυτή η ανεπαρκής, ιδεοληπτική και ανίκανη Κυβέρνηση είναι η χειρότερη που γνώρισε η χώρα, από τη Μεταπολίτευση και έπειτα. Γι' αυτό η χώρα χρειάζεται άμεσα πολιτική αλλαγή»

Μπάχαλο με τις εισφορές του ΕΦΚΑ: Φουσκωμένες για όλο το 2017

Αναβολή για μετά τον Σεπτέμβριο του 2017, που ίσως φτάσει και στις αρχές του 2018, παίρνει ο επανυπολογισμός των εισφορών στον ΕΦΚΑ με βάση τα εισοδήματα του 2016. Περίπου 1,4 εκατ. επαγγελματίες και αγρότες θα συνεχίσουν να πληρώνουν τα ίδια χαράτσια με σήμερα τουλάχιστον για ακόμη 5 μήνες, παρότι ήδη έχουν ξεκινήσει να υποβάλουν τις φορολογικές τους δηλώσεις με τα εισοδήματα που απέκτησαν το 2016 και βάσει νόμου οι εισφορές τους στον ΕΦΚΑ θα πρέπει να επανυπολογιστούν με το πιο πρόσφατο εισόδημα (του 2016) ώστε να συμψηφιστούν οι διαφορές που προκύπτουν με τις αρχικές εισφορές που υπολογίστηκαν με τα εισοδήματα του 2015. Καμία διαφορά για φέτος Για ένα μεγάλο ποσοστό ασφαλισμένων ο συμψηφισμός θα είναι ντε φάκτο αρνητικός, δηλαδή θα πρέπει να καταβάλουν χαμηλότερες εισφορές επειδή το 2016 είχαν μικρότερο εισόδημα από το 2015. Παρότι όμως ο νόμος προβλέπει συμψηφισμό μόλις εκκαθαριστούν όλες οι φετινές δηλώσεις, δηλαδή από τον Ιούνιο του 2017, εντούτοις οι ασφαλισμένοι που περιμένουν να πέσουν οι εισφορές τους δεν πρόκειται να δουν καμία διαφορά και θα συνεχίσουν να πληρώνουν τα χαράτσια στον ΕΦΚΑ με βάση τα εισοδήματα του 2015 τουλάχιστον ως τον Σεπτέμβριο, δηλαδή μετά και το πέρας της εκκαθάρισης των δηλώσεών τους! Το χρονοδιάγραμμα Ο λόγος που ο συμψηφισμός παίρνει αναβολή οφείλεται στο γεγονός ότι η ΗΔΙΚΑ που έχει αναλάβει για λογαριασμό του ΕΦΚΑ τον υπολογισμό των εισφορών προκήρυξε διαγωνισμό 40.000 ευρώ για να προμηθευτεί νέο λογισμικό, το οποίο θα της επιτρέψει να κάνει τις απαραίτητες διασταυρώσεις και κυρίως τον επανυπολογισμό των εισφορών με τα εισοδήματα του 2016. Οι προσφορές θα υποβληθούν 4 Μαΐου και ο ανάδοχος θα έχει 4 μήνες για να παραδώσει το έργο, δηλαδή ως τον Σεπτέμβριο του 2017. Από εκεί και μετά -και αν δεν προκύψουν ενστάσεις, ή άλλα προβλήματα- το νέο σύστημα θα τεθεί σε δοκιμαστική εφαρμογή και αν όλα πάνε καλά η ΗΔΙΚΑ θα πάρει το αρχείο των φετινών δηλώσεων από την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων και θα υπολογίσει τις εισφορές του 2017 με τα εισοδήματα του 2016. Η διαδικασία αυτή θα ξεκινήσει μετά τον Σεπτέμβριο, που σημαίνει ότι ο συμψηφισμός εισφορών για το 2017 θα τραβήξει σε μάκρος και είναι πολύ πιθανό να φτάσει στις αρχές του 2018. Για παράδειγμα, ένας ελεύθερος επαγγελματίας που δήλωσε 20.000 ευρώ το 2015 και 10.000 ευρώ το 2016 πληρώνει στον ΕΦΚΑ εισφορά 26,95% επί του εισοδήματος του 2015, δηλαδή καταβάλλει 449 ευρώ το μήνα από την 1η/1/2017 (20.000×26,95%=5.390/12=449). Οι πραγματικές του εισφορές όμως είναι αυτές που προκύπτουν από το εισόδημα του τελευταίου εκκαθαρισμένου έτους, δηλαδή από το εισόδημα του 2016 που είναι 10.000 ευρώ. Οι εισφορές που αναλογούν στο εισόδημα του 2016 είναι οι μισές, δηλαδή 224,5 ευρώ το μήνα ή 2.695 ευρώ για όλο το 2017 (224,5×12=2.695). Με τα 449 ευρώ όμως που πληρώνει, οι εισφορές του 2017 θα έχουν εξοφληθεί ως τον Ιούνιο (449×6=2.695) και με τον συμψηφισμό ο εν λόγω επαγγελματίας θα έπρεπε για το δεύτερο εξάμηνο του 2017 (Ιούνιο μέχρι Δεκέμβριο) να μην πληρώνει τίποτε γιατί οι εισφορές του επανυπολογιζόμενες με το εισόδημα του 2016 θα έχουν ήδη καταβληθεί. Αντ’ αυτού όμως, και λόγω της αδυναμίας της ΗΔΙΚΑ να βρε και να διασταυρώσει εισοδήματα και εισφορές, όλοι οι ασφαλισμένοι που έχουν πιαστεί στα δίχτυα του ΕΦΚΑ θα συνεχίσουν να πληρώνουν διπλάσιες και τριπλάσιες εισφορές από αυτές που αναλογούν στα πραγματικά εισοδήματα του 2016, τουλάχιστον μέχρι και τον Σεπτέμβριο! Ακόμη και όσοι είχαν 10.000 ευρώ εισόδημα το 2015 και μηδενικό εισόδημα για το 2016 υποχρεώνονται να καταβάλουν περισσότερα στον ΕΦΚΑ και μάλιστα πέραν του εξαμήνου του 2017, ακριβώς επειδή με το πρόσχημα του διαγωνισμού για τον εξοπλισμό του νέου λογισμικού δεν θα γίνει κανένας απολύτως συμψηφισμός μέχρι και το ερχόμενο φθινόπωρο! Το να σταματήσουν να πληρώνουν μάλιστα κρύβει παγίδες γιατί θα χαρακτηριστούν οφειλέτες με κίνδυνο αυτά που θα τους χρωστά ο ΕΦΚΑ να τους τα πάρει με πρόστιμα και προσαυξήσεις! Μπάχαλο Η τεχνική εμπλοκή στη διασταύρωση και εκκαθάριση των εισοδημάτων που θα χρησιμοποιηθούν για τον επανυπολογισμό και εν τέλει για τους συμψηφισμούς των εισφορών του 2017 είναι το πρόσχημα για να καλυφθεί το χάος που επικρατεί στον ΕΦΚΑ με τις νέες εισφορές. Για περίπου 300.000 ασφαλισμένους του ΕΤΑΑ (γιατρούς, μηχανικούς, δικηγόρους) οι εισφορές είναι λειψές, καθώς το 7% για επικουρική ασφάλιση και το 4% για τον κλάδο πρόνοιας θα χρεωθούν αναδρομικά από την 1η Ιανουαρίου στις εισφορές Απριλίου που θα πρέπει να πληρώσουν τον Μάιο! Για αυτή την κατηγορία υπολογίστηκαν μόνον η εισφορά σύνταξης 20% και ασθενείας 6,95%, και υπολείπεται μια έξτρα επιβάρυνση ως 11% που θα έρθει αναδρομικά για τους 4 προηγούμενους μήνες! Για παράδειγμα, μηχανικός με εισόδημα 35.000 ευρώ πληρώνει τώρα εισφορά 26,95% και με την έκπτωση που προβλέπει ο νόμος η μηνιαία εισφορά είναι στα 529 ευρώ. Με το που θα έρθουν οι αναδρομικές εισφορές 11% για το πρώτο τετράμηνο (Ιανουαρίου-Απριλίου), οι εισφορές θα αυξηθούν στα 745 ευρώ το μήνα με αναδρομική χρέωση 864 ευρώ για 4 μήνες. Αν ο μηχανικός δήλωσε το 2016 τα μισά απ’ όσα είχε το 2015 (17.500 ευρώ αντί 35.000) και θα έπρεπε να πέσουν στο μισό και οι εισφορές του, εντούτοις ο ΕΦΚΑ θα συνεχίσει να του στέλνει το χαράτσι με τα 745 ευρώ το μήνα μέχρι και τον Σεπτέμβριο και αν «φτιαχτούν» τα συστήματα της ΗΔΙΚΑ μπορεί να ελπίζει σε συμψηφισμό ως το τέλος του 2017, με αρχές του 2018. eleftherostypos

Παρουσίαση προτάσεων Μητσοτάκη για την ΔΕΗ

Σκληρή κριτική στην κυβέρνηση για έλλειψη ενεργειακής πολιτικής, άσκησε ο πρόεδρος της ΝΔ, Κυριάκος Μητσοτάκης, μιλώντας σε εκδήλωση της ΝΔ και ανέπτυξε την πρότασή του για ιδιωτικοποίηση και συμμαχία της ΔΕΗ με στρατηγικό επενδυτή. Ο κ. Μητσοτάκης υποστήριξε ότι είναι επείγον και αναγκαίο να γίνει συζήτηση για την ενεργειακή πολιτική, «καθώς η χώρα δεν έχει κατεύθυνση για τα θέματα ενέργειας». «Ο ΣΥΡΙΖΑ επέλεξε τον μηδενισμό ως αντιπολίτευση και έχει μηδενική πολιτική ως κυβέρνηση. Απειλεί να κάνει τεράστια ζημιά. Η ΔΕΗ είναι σε αδιέξοδο», ανέφερε ο κ. Μητσοτάκης. Ο πρόεδρος της ΝΔ ανέπτυξε τους βασικούς άξονες της πρότασης της ΝΔ για την ενέργεια, εκφράζοντας την πεποίθησή του πως η πρόταση αυτή, «απαντά και αντιμετωπίζει τα κρίσιμα ζητήματα του κλάδου και τις ανάγκες της χώρας και δεν σπρώχνει τα προβλήματα κάτω από το χαλί». Δυστυχώς έχουν γίνει μεγάλα λάθη και έχουν χαθεί σημαντικές ευκαιρίες, σημείωσε ο κ. Μητσοτάκης και πρόσθεσε ότι «η ΔΕΗ δεν εκσυγχρονίστηκε όταν και όπως έπρεπε, η αγορά ενέργειας δεν απελευθερώθηκε με τον σωστό τρόπο, ενώ το κόστος της ενέργειας έγινε εξαιρετικά βαρύ, ειδικά για τις επιχειρήσεις». Ακολούθως ανέπτυξε τους τέσσερις άξονες της πρότασής του: Διασφάλιση της ενεργειακής επάρκειας της χώρας Μείωση του κόστους της ενέργειας Προστασία του περιβάλλοντος Προσέλκυση επενδύσεων από τον ιδιωτικό τομέα Αναφέρθηκε επίσης και στις παρεμβάσεις που θα κάνει η ΝΔ, δίνοντας έμφαση στις ιδιωτικές επενδύσεις και στη μείωση του ενεργειακού κόστους. «Θα ιδιωτικοποιήσουμε τον ΑΔΜΗΕ σε ποσοστό 66% για να βρεθεί ένα τμήμα των πόρων που χρειάζεται η ΔΕΗ. Ο ιδιωτικοποιημένος ΑΔΜΗΕ θα δρομολογήσει δεκαετές πρόγραμμα ανάπτυξης», ανέφερε. Στον τομέα της διανομής ηλεκτρικής ενέργειας, ο ΔΕΔΗΕ θα αποκτήσει την ιδιοκτησία όλων των υποδομών, διευκρίνισε και τόνισε πως στο σκέλος της παραγωγής θα γίνει η ανασχεδίαση του διοικητικού μοντέλου της ΔΕΗ. Ο κ. Μητσοτάκης περιέγραψε με μελανά χρώματα την κατάσταση της ΔΕΗ, σημειώνοντας ότι «οι οφειλές ανεβαίνουν η μετοχή κατρακυλά». «Οι χειρισμοί της κυβέρνησης βλάπτουν τα συμφέροντα της χώρας. Ο ΣΥΡΙΖΑ εγκατέλειψε το μοντέλο της μικρής ΔΕΗ, αλλά συμφώνησε να μειωθεί το μερίδιό της στην αγορά στο 50% χωρίς αντάλλαγμα. Συμφώνησε να χαρίσει το πελατολόγιο της μικρής ΔΕΗ. Τώρα ψάχνει τι θα πουλήσει γιατί αλλιώς η ΔΕΗ θα καταρρεύσει» ανέφερε.Συνεχίζοντας, είπε ότι χρειάζονται άμεσα μέτρα για την αντιμετώπιση του προβλήματος ρευστότητας: Ένα είναι η επανεξέταση της εκπτωτικής πολιτικής και της είσπραξης των οφειλομένων. Πέραν αυτού, είναι η συμβάσεις παραχώρησης, ή η πώληση λιγνιτικών και υδροηλεκτρικών μονάδων. «Η ΔΕΗ και οι άνθρωποί της δεν αξιοποιούνται - και αυτό θα αλλάξει με ένα νέο διοικητικό μοντέλο», ανέφερε ακόμη ο κ. Μητσοτάκης και πρόσθεσε ότι «η ΔΕΗ πρέπει να συμμαχήσει με στρατηγικό επενδυτή που θα την βοηθήσει να ενδυναμώσει. Μόνο έτσι θα δημιουργηθεί ένα νέο περιβάλλον με καλύτερες τιμές για τα νοικοκυριά και τις επιχειρήσεις». Ιδιαίτερο βάρος είπε ότι δίνει στην ανάπτυξη των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας, με την αξιοποίηση μονάδων βιομάζας και βιοαερίου. Προς τούτο, ανέφερε, είναι αναγκαία η σύμπραξη της ΔΕΗ με εξειδικευμένες εταιρείες. Αναφέρθηκε ακόμη στην απελευθέρωση της αγοράς φυσικού αερίου, με ιδιωτικοποίηση του ΔΕΣΦΑ και την αναδιοργάνωση του ΔΕΠΑ. «Η Ελλάδα χρειάζεται συνολικό σχέδιο, πρέπει να φέρουμε νέες επενδύσεις. Το εθνικό συμφέρον επιτάσσει μείωση της εξάρτησης από το πετρέλαιο και αξιοποίηση των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας» σημείωσε ο κ. Μητσοτάκης. Κλείνοντας, ο πρόεδρος της ΝΔ ανέφερε: «Με το πρόγραμμά της, η ΝΔ εξασφαλίζει την απελευθέρωση της αγοράς ενέργειας, κινητοποιούμε τον ιδιωτικό τομέα, αναδεικνύουμε το γεωστρατηγικό πρόσημο της ενέργειας. Αντίθετα, η κυβέρνηση διαλύει τη ΔΕΗ και καθηλώνει τη χώρα. Εμείς απελευθερώνουμε τη δυναμική της ενέργειας που μπορεί να γίνει καταλύτης για την ανάπτυξη». Στη δική του παρέμβαση, ο αντιπρόεδρος της ΝΔ, Κωστής Χατζηδάκης είπε ότι το θέμα της ενέργειας έχει τέσσερις σημαντικές διαστάσεις: καταρχήν η γεωστρατηγική διάσταση της ενέργειας ακολούθως η οικονομία, καθώς η ενέργεια κατατάσσεται στους εννέα τομείς της οικονομίας με συγκριτικό πλεονέκτημα της χώρας η τρίτη διάσταση συνδέεται με τις δεσμεύσεις που σχετίζονται με το κοινοτικό δίκαιο η τέταρτη διάσταση αφορά τον τρόπο με τον οποίο η ενέργεια πρέπει να στηρίξει την οικονομία, κάτι που συνδέεται με το ενεργειακό κόστος. Το κόστος ενέργειας στην Ελλάδα παραμένει υψηλότερο σε σχέση με τον μέσο κοινοτικό όρο. «Υπάρχει μία ακόμη διάσταση που έχει να κάνει με την ενεργειακή ασφάλεια, και εδώ πρέπει να έχουμε την αίσθηση του επείγοντος. Δεν μπορούμε να μένουμε αδιάφοροι, γιατί κατάρρευση της ΔΕΗ συνεπάγεται την κατάρρευση της χώρας» ανέφερε μεταξύ άλλων ο κ. Χατζηδάκης. Πηγή κειμένου: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Χάος στον ΕΦΚΑ: «Φουσκωμένες» οι εισφορές για πολλούς μήνες

Στον... αέρα θα είναι έως το τέλος του 2017 οι εισφορές των ελεύθερων επαγγελματιών, καθώς ο ΕΦΚΑ και η ΗΔΙΚΑ δεν έχουν την τεχνική δυνατότητα, ελλείψει λογισμικού, να ελέγξουν πριν από τον Σεπτέμβριο αν καταβλήθηκαν όλες οι προβλεπόμενες, ανά κατηγορία, εισφορές, ούτε και να συμψηφίσουν τις διαφορές που θα προκύψουν μετά τον οριστικό υπολογισμό των ασφαλίστρων με βάση τα εισοδήματα του 2016. Την αδυναμία, όπως αποκαλύπτεται, θα αντιμετωπίσει η ΗΔΙΚΑ μέσω δύο διαγωνισμών που προκήρυξε για την κατασκευή λογισμικών σε διάστημα έως 4 μηνών! Η καθυστέρηση της διαδικασίας του συμψηφισμού θα υποχρεώσει επαγγελματίες που είχαν μείωση εισοδημάτων το 2016 σε σύγκριση με το 2015, να καταβάλλουν για περισσότερους μήνες φέτος υψηλότερες εισφορές. Σύμφωνα με της διακηρύξεις που δημοσιεύτηκαν: • Ο πρώτος διαγωνισμός αφορά στη δημιουργία λογισμικού για τη μεταβολή των ασφαλιστικών εισφορών μη μισθωτού μετά από μεταβολή ασφαλιστικών στοιχείων, τη συγγραφή νέων προγραμμάτων για ενσωμάτωση κλάδων επικουρικής ασφάλισης και πρόνοιας και υπολογισμό αντίστοιχων ασφαλιστικών εισφορών, καθώς και τη διαδικασία εκκαθάρισης των εισφορών στον ΕΦΚΑ. Ειδικότερα σε πρώτη φτάση θα πρέπει να ενσωματωθούν στο σύστημα εσόδων μη μισθωτών ΕΦΚΑ οι κλάδοι επικουρικής ασφάλισης και πρόνοιας του ΕΤΕΑΕΠ, ενώ αμέσως μετά θα πρέπει να γίνει εκκαθάριση των ασφαλιστικών εισφορών με βάση νέα εισοδήματα (του 2016) αφού στον πρώτο υπολογισμό έχουν ληφθεί υπόψη υπόψη τα εισοδήματα του 2015. • Ο δεύτερος διαγωνισμός αφορά την κατασκευή λογισμικού που θα ενημερώνει το μητρώο του ΕΦΚΑ για εγγραφές από επικουρικά ταμεία και ταμεία πρόνοιας, οι οποίες δεν είχαν αποσταλεί από τα πρώην ταμεία για τη συνείσπραξη εισφορών καθώς και την αμφίδρομη ενημέρωσης με τα ιστορικά ασφάλισης κάθε ασφαλισμένου και συνταξιούχου, τον έλεγχο του ΑΦΜ και τη διαχείριση διευθύνσεων μη μισθωτών. Συντάξεις Ομάδες εργασίας για την «εκκαθάριση» -απονομή περισσότερων από 95.000 εκκρεμών- καθυστερούμενων έως και δύο χρόνια κύριων συντάξεων αλλά και για το «κούρεμα» των «παλαιών» (πριν από τον νόμο Κατρούγκαλου) συντάξεων, συγκρότησε ο διοικητής του ΕΦΚΑ Θ. Μπακαλέξης. Η απόφαση ελήφθη με δεδομένο ότι η ηγεσία του υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης έχει δεσμευτεί: • Να δοθούν έως τον ερχόμενο Οκτώβριο οι εκκρεμείς συντάξεις, αν και υπάρχει ο κίνδυνος να μην «απορροφηθούν» τα 860 εκατ. ευρώ τα οποία έχουν προβλεφθεί ως ειδική επιχορήγηση για τον σκοπό αυτό (σε αντίθετη περίπτωση όσα δεν αξιοποιηθούν θα πρέπει να επιστραφούν στον κρατικό προϋπολογισμό ή θα παρακρατούνται από την προβλεπόμενη κρατική χρηματοδότηση προς τον ΕΦΚΑ). • Να υπολογίσει τις νέες συντάξεις με όσα προβλέπει ο νέος ασφαλιστικός νόμος και να «κόψει» από το 2019, μερικώς ή ολικώς, με βάση την τελική συμφωνία που θα υπογράψει με τους δανειστές, τις «προσωπικές διαφορές» τουλάχιστον σε 900.000 συνταξιούχους, Με «ταβάνι» στις περικοπές έτσι ώστε οι μειώσεις που θα γίνουν από το πρώτο ευρώ (αδιακρίτως του ύψους της καταβαλλόμενης σήμερα σύνταξης) να μην ξεπερνούν το 25% της κύριας σύνταξης. Οι πρώτες περικοπές Οι πρώτες περικοπές θα γίνουν, πάντως, αναδρομικά από το 2016 για όσους υπέβαλαν αίτηση μετά τις 12 Μαΐου του 2016, καθώς θα λαμβάνουν το ½ της «προσωπικής διαφοράς», αν με το παλιό καθεστώς θα είχαν σύνταξη μεγαλύτερη του 20%. Οσοι υπέβαλαν αίτηση μέσα στο 2017 θα λαμβάνουν το 1/3 της προσωπικής διαφοράς και όσοι συνταξιοδοτηθούν μέσα στο 2018 θα λαμβάνουν το 1/4 της προσωπικής διαφοράς.

Παιδικές κατασκηνώσεις: προσλήψεις 520 εποχικών

Το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα αναμένεται να ξεκινήσει το κρατικό πρόγραμμα για την οργάνωση και λειτουργία των παιδικών εξοχών-κατασκηνώσεων σε δήμους για τη θερινή περίοδο 2017. Η Κοινή Υπουργική Απόφαση,...

ΟΑΕΔ Voucher 29-64: Ποιοί θα συνεχίσουν να παίρνουν επίδομα ανεργίας;

ΟΑΕΔ Voucher 29-64: Οι τρεις προϋποθέσεις για ωφελούμενους του προγράμματος voucher «κατάρτιση και πιστοποίηση ανέργων 29-64 ετών» προκειμένου να συνεχίσουν να παίρνουν το επίδομα ανεργίας από τον ΟΑΕΔ oaed.gr Συγκεκριμένα,...

Αιτήσεις αναπληρωτών ειδικής αγωγής: Η Υπουργική απόφαση

Υπουργική Απόφαση για τα κριτήρια πρόσληψης αναπληρωτών ΕΕΠ-ΕΒΠΕκδόθηκε η Υπουργική Απόφαση «Καθορισμός προϋποθέσεων, κριτηρίων και διαδικασίας πρόσληψης α) προσωρινών αναπληρωτών και ωρομισθίων Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π) και β) προσωρινών αναπληρωτών Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (Ε.Β.Π.) για τις δομές της Ειδικής Αγωγής. Το Υπουργείο Παιδείας προέβη σε τροποποιήσεις που κρίθηκαν απαραίτητες μετά από την καταγραφή των δυσλειτουργιών που παρατηρήθηκαν κατά την διαδικασία πρόσληψης των αναπληρωτών κατά την εκδίκαση ενστάσεων από το ΑΣΕΠ και μετά από διάλογο με την Ομοσπονδία του ΕΕΠ και ΕΒΠ.Εν αναμονή της δημοσίευσης της Υπουργικής Απόφασης πρόσκλησης υποβολής αιτήσεων, ενημερώνονται οι ενδιαφερόμενοι υποψήφιοι αναπληρωτές των κλάδων ΕΕΠ και ΕΒΠ ότι μπορούν να απευθύνονται στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης προτίμησής τους και να υποβάλλουν αιτήσεις πρόσληψης με τα απαιτούμενα δικαιολογητικά, με αποκλειστική προθεσμία, από τη Δευτέρα 24/4/2017 έως και την Παρασκευή 28/4/2017.Η Υπουργική Απόφαση

Ανατροπή με τον Σκλαβενίτη: Πόσα είναι τα καταστήματα του Μαρινόπουλου που εκποιούνται;

Δημοσιεύθηκε σε ΦΕΚ η απόφαση της ολομέλειας της Επιτροπής Ανταγωνισμού, για την απόκτηση του αποκλειστικού ελέγχου από την εταιρία «ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΥΠΕΡΑΓΟΡΕΣ ΣΚΛΑΒΕΝΙΤΗΣ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΕΤΑΙΡΙΑ» της «Μαρινόπουλος ΑΕ» καθώς και των άλλων αλυσίδων σούπερ Μάρκετ που είχε στην ιδιοκτησία της, η εταιρεία Μαρινόπουλος Στην απόφαση μεταξύ άλλων καθορίζονται και τα 22 καταστήματα της Μαρινόπουλος, τα οποία ο Σκλαβενίτης έχει δεσμευτεί να εκποιήσει. Τα 22 καταστήματα που εκποιούνται, σύμφωνα με το ΦΕΚ (σελ 11214) βρίσκοται στις περιοχές: Ηράκλειο, Αθήνα, Αγιο Δημήτριο, Πειραιά, Νέα Σμύρνη, Αγιο Ιωάννη Ρέντη, Ταύρο, Π. Φάληρο, Ασπρόπυργο, Βριλήσσια, Καλλιθέα, Λασίθι. Ωστόσο, αυτό που προκαλεί είναι πως ο αριθμός των σούπερ μάρκετ Μαρινόπουλος που θα εκποιηθούν τελικά είναι πολύ λιγότερα από όσα γνωρίζαμε. Μένει να μάθουμε τις επόμενες μέρες τι συνέβη. Παρόλα αυτά, σε πολλές περιοχές της Ελλάδας, ο Σκλαβενίτης ήδη έχει αρχίσει τις μεγάλες αλλαγές αξιοποιώντας τα καταστήματα Μαρινόπουλος

ΟΑΕΔ Παιδικές κατασκηνώσεις: Ολοκληρώνονται οι αιτήσεις στις 20/4

Υποβολή αιτήσεων δικαιούχων και παρόχων κατασκηνωτικών επιχειρήσεων για τη συμμετοχή τους στο Πρόγραμμα ΟΑΕΔ Διαμονής Παιδιών σε Παιδικές Κατασκηνώσεις έτους 2017 το οποίο θα υλοποιηθεί από την 15η Ιουνίου 2017...

Υπουργική Απόφαση – κριτήρια πρόσληψης αναπληρωτών ΕΕΠ-ΕΒΠ

19-04-17 Υπουργική Απόφαση για τα κριτήρια πρόσληψης αναπληρωτών ΕΕΠ-ΕΒΠ Εκδόθηκε η Υπουργική Απόφαση «Καθορισμός προϋποθέσεων, κριτηρίων και διαδικασίας πρόσληψης α) προσωρινών αναπληρωτών και ωρομισθίων Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π) και β) προσωρινών αναπληρωτών Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (Ε.Β.Π.) για τις δομές της Ειδικής Αγωγής. Το Υπουργείο Παιδείας προέβη σε τροποποιήσεις που κρίθηκαν απαραίτητες μετά από την καταγραφή των δυσλειτουργιών που παρατηρήθηκαν κατά την διαδικασία πρόσληψης των αναπληρωτών κατά την εκδίκαση ενστάσεων από το ΑΣΕΠ και μετά από διάλογο με την Ομοσπονδία του ΕΕΠ και ΕΒΠ. Εν αναμονή της δημοσίευσης της Υπουργικής Απόφασης πρόσκλησης υποβολής αιτήσεων, ενημερώνονται οι ενδιαφερόμενοι υποψήφιοι αναπληρωτές των κλάδων ΕΕΠ και ΕΒΠ ότι μπορούν να απευθύνονται στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης προτίμησής τους και να υποβάλλουν αιτήσεις πρόσληψης με τα απαιτούμενα δικαιολογητικά, με αποκλειστική προθεσμία, από τη Δευτέρα 24/4/2017 έως και την Παρασκευή 28/4/2017. Η Υπουργική Απόφαση σε μορφή pdf

Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για τις αποδείξεις που xτίζουν το αφορολόγητο

Έναν πλήρη οδηγό για τα νέα δεδομένα που φέρνει η υποχρεωτική τοποθέτηση POS σε χιλιάδες επιχειρήσεις και η συλλογή των αποδείξεων, δημοσιεύει η επιστημονική ομάδα του Taxheaven. Πρόκειται για σειρά απαντήσεων σχετικά με το τι θα πρέπει να ξέρουν οι φορολογούμενοι προκειμένου να «κτίσουν» φέτος το αφορολόγητο και να μην επιβαρυνθούν με επιπλέον φόρους. Αναλυτικά: I. Πραγματοποίηση δαπανών για τη διατήρηση της μείωσης του φόρου ("αφορολόγητο"). Εφαρμογή της μείωσης Η μείωση του φόρου που προβλέπεται στο άρθρο 16 του ν.4172/2013 υπολογίζεται στα εισοδήματα από μισθούς και συντάξεις του άρθρου 12, καθώς και στην προστιθέμενη διαφορά τεκμηρίων που σύμφωνα με τις περιπτώσεις α' και δ' της παραγράφου 1 του άρθρου 34 φορολογείται με την κλίμακα του άρθρου 15 του ν.4172/2013 που αποκτώνται από το φορολογικό έτος 2017 και εφεξής. Για να διατηρηθεί η μείωση φόρου σύμφωνα με το άρθρο 16 του ν.4172/2013, ο φορολογούμενος απαιτείται να πραγματοποιήσει δαπάνες απόκτησης αγαθών και λήψης υπηρεσιών στην ημεδαπή ή σε κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή του Ε.Ο.Χ. οι οποίες, να έχουν εξοφληθεί με ηλεκτρονικά μέσα πληρωμής και που έχει πραγματοποιήσει για τον ίδιο ή τον άλλο σύζυγό του ή το άλλο μέλος του συμφώνου συμβίωσης καθώς και για τα εξαρτώμενα μέλη αυτού όπως αυτά ορίζονται στο άρθρο 11 του ν.4172/2013. Οι μειώσεις του φόρου του άρθρου 16 του ν.4172/2013 εφαρμόζονται και για τους κατ' επάγγελμα αγρότες όπως αυτοί ορίζονται στην κείμενη νομοθεσία (άρθρο 65 του ν.4389/2016), εφόσον δηλαδή τουλάχιστον το 50% του εισοδήματός τους προέρχεται από αγροτική δραστηριότητα. Στην περίπτωση που αποκτάται εισόδημα από μισθωτή εργασία και συντάξεις ή/και από ατομική αγροτική επιχείρηση μαζί με εισόδημα από λοιπές κατηγορίες, η μείωση του φόρου που προβλέπεται στο άρθρο 16 θα είναι αυτή που αναλογεί μόνο στο μέρος του εισοδήματος που προέρχεται αποκλειστικά από μισθωτή εργασία και συντάξεις ή/και από ατομική αγροτική επιχείρηση. Όταν αποκτάται εισόδημα από ατομική επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία υπάγεται στην ασφάλιση του Ο.Γ.Α. σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, μαζί με εισόδημα από αγροτική δραστηριότητα, η μείωση του φόρου που προβλέπεται στο άρθρο 16 υπολογίζεται μόνο στο εισόδημα που αποκτάται από την αγροτική επιχειρηματική δραστηριότητα, ανεξάρτητα από το εάν αυτός χαρακτηρίζεται ως κατ' επάγγελμα αγρότης σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία και του ποσοστού συμμετοχής του εισοδήματός του από αγροτική επιχειρηματική δραστηριότητα σε σχέση με το συνολικό εισόδημα (σχετική η ΠΟΛ.1107/2016 εγκύκλιος). II. Ποσοστά ελάχιστης δαπάνης που απαιτούνται Το ελάχιστο ποσό των οποίων προσδιορίζεται ως ποσοστό του φορολογητέου εισοδήματος του, σύμφωνα με την ακόλουθη κλίμακα: Εισόδημα (σε ευρώ)Ποσοστό ελάχιστης δαπάνης με ηλεκτρονική συναλλαγή και μέσα πληρωμής με κάρτα (Προοδευτική εφαρμογή) 1,00-10.000,0010% 10.000,01-30.000,0015% 30.000,01 και άνω20% και μέχρι 30.000 ευρώ Η κλίμακα της προηγούμενης παραγράφου εφαρμόζεται προοδευτικά, έτσι ώστε ο συντελεστής του επόμενου κλιμακίου να υπολογίζεται μόνον στο υπερβάλλον ποσό του εισοδήματος. III. Προσαύξηση φόρου για μη κάλυψη απαιτούμενου ποσού δαπανών Εάν δεν καλύπτεται το ελάχιστο απαιτούμενο ποσό βάσει των παραπάνω ποσοστών, τότε ο φόρος προσαυξάνεται κατά το ποσό που προκύπτει από τη θετική διαφορά μεταξύ του απαιτούμενου και του δηλωθέντος ποσού, πολλαπλασιαζόμενης με συντελεστή είκοσι δύο τοις εκατό (22%). IV. Δαπάνες που λαμβάνονται υπόψη Με την ΠΟΛ.1005/2017 καθορίστηκαν οι δαπάνες για τις οποίες απαιτείται η χρήση ηλεκτρονικών μέσων πληρωμής ή/και συλλογής αποδείξεων για το φορολογικό έτος 2017. Οι δαπάνες αυτές πρέπει να πραγματοποιούνται μέσα στο τρέχον φορολογικό έτος (2017) και ειδικά σε ό,τι αφορά τις δαπάνες που εξοφλούνται με πιστωτικές κάρτες, δεν εξετάζεται ο τρόπος εξόφλησης αυτών (εφάπαξ ή σε δόσεις). Ειδικότερα: Οι δαπάνες αγοράς αγαθών και λήψης υπηρεσιών λαμβάνονται υπόψη, εφόσον περιλαμβάνονται στις ακόλουθες ομάδες του δείκτη τιμών καταναλωτή της ΕΛ.ΣΤΑΤ.: Ομάδα 1 (Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά) Ομάδα 2 (Αλκοολούχα ποτά και καπνός) Ομάδα 3 (Ένδυση και υπόδηση) Ομάδα 4 (Στέγαση), εξαιρουμένων των ενοικίων Ομάδα 5 (Διαρκή αγαθά, είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες) Ομάδα 7 (Μεταφορές), εξαιρουμένης της δαπάνης για τέλη κυκλοφορίας και της αγοράς οχημάτων, πλην των ποδηλάτων Ομάδα 8 (Επικοινωνίες) Ομάδα 9 (Αναψυχή, πολιτιστικές δραστηριότητες), εξαιρουμένης της αγοράς σκαφών, αεροπλάνων και αεροσκαφών Ομάδα 10 (Εκπαίδευση) Ομάδα 11 (Ξενοδοχεία, καφέ, εστιατόρια) Ομάδα 12 (Άλλα αγαθά και υπηρεσίες) Εξαιρούνται τα τέλη κυκλοφορίας οχημάτων και γενικά οι δαπάνες που δεν είναι καταναλωτικές και ως εκ τούτου δεν περιλαμβάνονται στους παραπάνω δείκτες. Τέτοιες είναι ενδεικτικά οι δαπάνες για αγορά κατοικίας, πληρωμή φόρων, δόσεις στεγαστικών δανείων, αγορά επενδυτικών προϊόντων (μετοχών, ομολόγων κ.λπ.). Επίσης, δεν συμπεριλαμβάνεται η ομάδα 6 (Υγεία) καθώς οι σχετικές δαπάνες εμπίπτουν σε άλλη διάταξη. Σημειώνεται ότι ειδικά για τους λογαριασμούς ΔΕΚΟ που είναι σε όνομα διαφορετικό από αυτόν που καταβάλλει, γίνονται δεκτές, εφόσον ο καταβάλλων την δαπάνη είναι και ο πραγματικός χρήστης του ακινήτου. Διευκρινίζεται ότι στην περίπτωση δαπανών των κοινόχρηστων χώρων, οι οποίες εξοφλούνται από τον διαχειριστή της πολυκατοικίας με ηλεκτρονικά μέσα πληρωμής, οι εν λόγω δαπάνες θα λαμβάνονται υπόψη μετά τον επιμερισμό τους στους ενοίκους ή στους ιδιοκτήτες των οριζόντιων ιδιοκτησιών. V. Εξαιρέσεις από την υποχρέωση χρήσης ηλεκτρονικών μέσων πληρωμής αλλά ΌΧΙ και της συλλογής Εξαιρούνται από την υποχρέωση χρήσης ηλεκτρονικών μέσων πληρωμής αλλά υποχρεούνται να συλλέξουν αποδείξεις ίσης αξίας οι παρακάτω κατηγορίες φορολογουμένων: α. Φορολογούμενοι εβδομήντα (70) ετών και άνω (διευκρινίζεται ότι στην περίπτωση αυτή εμπίπτουν οι φορολογούμενοι οι οποίοι μέχρι το τέλος του 2017 έχουν συμπληρώσει το εβδομηκοστό (70ο) έτος της ηλικίας τους, δηλαδή όσοι έχουν γεννηθεί έως και την 31.12.1947) β. Άτομα με ποσοστό αναπηρίας ογδόντα τοις εκατό (80%) και άνω γ. Όσοι βρίσκονται σε δικαστική συμπαράσταση δ. Οι φορολογικοί κάτοικοι της Ε.Ε. ή του Ε.Ο.Χ., υπό τις προϋποθέσεις του άρθρου 20 του ν. 4172/2013, που υποχρεούνται σε υποβολή δήλωσης στην Ελλάδα και φορολογούνται με την κλίμακα από μισθωτή εργασία και συντάξεις ε. Δημόσιοι λειτουργοί και δημόσιοι υπάλληλοι που υπηρετούν στην αλλοδαπή, καθώς και φορολογικοί κάτοικοι Ελλάδας που διαβιούν ή εργάζονται στην αλλοδαπή (εκτός αυτών που αναφέρονται στο παρακάτω άρθρο VΙ που απαλλάσσονται και από τη συλλογή) στ. Ανήλικοι που υποχρεούνται σε υποβολή δήλωσης φορολογίας εισοδήματος και φορολογούνται με την κλίμακα των μισθωτών και συνταξιούχων. ζ. Φορολογούμενοι που κατοικούν μόνιμα σε χωριά με πληθυσμό έως 500 κατοίκους και σε νησιά με πληθυσμό κάτω των 3.100 κατοίκων, σύμφωνα με την τελευταία απογραφή, εκτός αν πρόκειται για τουριστικούς τόπους. η. Οι φορολογούμενοι που δεν έχουν εισόδημα από καμία κατηγορία ή έχουν εισόδημα μόνο από κεφάλαιο ή/και από υπεραξία μεταβίβασης κεφαλαίου και το τεκμαρτό τους εισόδημα δεν υπερβαίνει το ποσό των 9.500 ευρώ, σύμφωνα με την περ. α' της παρ. 1 του άρθρου 34 του ν.4172/2013. θ. Οι φορολογούμενοι που είναι εγγεγραμμένοι στο μητρώο ανέργων του ΟΑΕΔ, για τη διαφορά που προκύπτει μεταξύ του τεκμαρτού και του συνολικού εισοδήματος τους, σύμφωνα με την περ.δ' της παρ. 1 του άρθρου 34 του ν.4172/2013. ι. Οι φορολογούμενοι που είναι δικαιούχοι Κοινωνικού Εισοδήματος Αλληλεγγύης (ΚΕΑ). ια. Οι υπηρετούντες την υποχρεωτική στρατιωτική τους θητεία. ιβ. Οι φορολογούμενοι που βρίσκονται σε κατάσταση μακροχρόνιας νοσηλείας (πέραν των 6 μηνών). Για τους παραπάνω φορολογούμενους που εξαιρούνται από την υποχρέωση χρήσης ηλεκτρονικών μέσων πληρωμής για την πραγματοποίηση των δαπανών τους, αλλά απαιτείται να προσκομίσουν -συλλέξουν- αποδείξεις ίσης αξίας, αυτές, φυλάσσονται για μελλοντικό έλεγχο, θα πρέπει να έχουν εκδοθεί σύμφωνα με τις διατάξεις των Ε.Λ.Π. (ν.4308/2014) και εφόσον οι συγκεκριμένοι φορολογούμενοι το επιθυμούν, έχουν τη δυνατότητα να τις εξοφλούν και με ηλεκτρονικά μέσα πληρωμής.. VI. Εξαιρέσεις από την υποχρέωση χρήσης ηλεκτρονικών μέσων πληρωμής αλλά ΚΑΙ της συλλογής Εξαιρούνται από την υποχρέωση χρήσης ηλεκτρονικών μέσων πληρωμής αλλά και της συλλογής αποδείξεων για την πραγματοποίηση δαπανών: α. Οι υπάλληλοι του Υπουργείου Εξωτερικών β. Οι στρατιωτικοί, εφόσον υπηρετούν στην αλλοδαπή γ. Οι υπηρετούντες στη Μόνιμη Ελληνική Αντιπροσωπεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης δ. Όσοι διαμένουν σε οίκο ευγηρίας και σε ψυχιατρικό κατάστημα ε. Οι φυλακισμένοι VII. Εξόφληση δαπανών με ηλεκτρονικά μέσα πληρωμής Για να διατηρηθεί η μείωση φόρου, ο φορολογούμενος που υποχρεούται να έχει πραγματοποιήσει δαπάνες για τις οποίες απαιτείται να έχουν εξοφληθεί με ηλεκτρονικά μέσα πληρωμής, αυτές, θα πρέπει να έχουν εξοφληθεί με έναν από τους παρακάτω ενδεικτικά τρόπους: α. Με κάρτες και μέσα πληρωμής με κάρτες (χρεωστικές ή πιστωτικές κάρτες, προπληρωμένες κάρτες (prepaid card)) β. Μέσω λογαριασμού πληρωμών Παρόχων Υπηρεσιών Πληρωμών όπως π.χ.: β1. Με μεταφορά πίστωσης β2. Με εντολές άμεσης χρέωσης β3. Με πάγιες εντολές β4. Με τραπεζικές ή ταχυδρομικές επιταγές β5. Μέσω ηλεκτρονικής τραπεζικής (e-banking) β6. Μέσω ηλεκτρονικού πορτοφολιού (e-wallet) β7. Με πληρωμή σε γκισέ β8. Με πληρωμή σε μηχανήματα τύπου «easy-pay» Επισημαίνεται ότι στις περιπτώσεις κοινών τραπεζικών λογαριασμών σε χρηματοπιστωτικά ιδρύματα (κάθε μορφής στην Ελλάδα ή στο εξωτερικό) οι πραγματικοί δικαιούχοι, οι οποίοι καθορίζονται με βάση τις πραγματικές περιστάσεις, μπορούν να χρησιμοποιούν τους εν λόγω λογαριασμούς ανάλογα με τις πραγματοποιούμενες δαπάνες τους. Τα ίδια ισχύουν και για πιστωτικές κάρτες με δικαιούχους κύρια και πρόσθετα μέλη. Για την απόδειξη της εξόφλησης με ηλεκτρονικά μέσα πληρωμής των δαπανών απόκτησης αγαθών και λήψης υπηρεσιών, χωρίς να απαιτείται η συλλογή αποδείξεων, γίνεται δεκτό κάθε πρόσφορο μέσο όπως ενδεικτικά: α. Κατάσταση κίνησης τραπεζικού λογαριασμού (bank statement) β. Αντίγραφο κίνησης τραπεζικού λογαριασμού γ. Αναλυτική εικόνα καρτών δ. Αποδεικτικά κατάθεσης ή εξόφλησης, ε. Αντίγραφο τερματικού μηχανήματος (POS) Επισημαίνεται επίσης ότι τα δικαιολογητικά που αποδεικνύουν την απόδειξη της δαπάνης για απόκτηση αγαθών και λήψης υπηρεσιών φυλάσσονται από τους φορολογούμενους μέχρι την παραγραφή του δικαιώματος της Φορολογικής Διοίκησης για έλεγχο της αρχικής δήλωσης. VIII. Δαπάνες συζύγων ή μερών συμφώνου συμβίωσης Σε περίπτωση που καλύπτεται το απαιτούμενο ποσό δαπανών από οποιονδήποτε εκ των δυο συζύγων ή μερών συμφώνου συμβίωσης, το τυχόν πλεονάζον ποσό κατά την εκκαθάριση θα μεταφέρεται στον άλλο σύζυγο ή στο άλλο μέρος συμφώνου συμβίωσης για τυχόν κάλυψη του ελάχιστα απαιτούμενου ποσού δαπανών του. Όταν ένας εκ των δυο συζύγων ή μερών συμφώνου συμβίωσης πραγματοποιεί δαπάνες αγοράς αγαθών και λήψης υπηρεσιών αλλά δεν δικαιούται την προβλεπόμενη μείωση φόρου του άρθρου 16 του ν.4172/2013, το ποσό των δαπανών κατά την εκκαθάριση, θα μεταφέρεται στον άλλο σύζυγο ή στο άλλο μέρος συμφώνου συμβίωσης για τυχόν κάλυψη του ελάχιστα απαιτούμενου ποσού δαπανών του. enikonomia

Το ΔΝΤ προειδοποιεί τον Τραμπ για νέα οικονομική κρίση

Προειδοποιητικό μήνυμα στον Ντόναλντ Τραμπ έστειλε σήμερα το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο, σχετικά με τις προτεινόμενες μειώσεις φόρων στις επιχειρήσεις και τις μεταρρυθμίσεις των χρηματοοικονομικών ρυθμιστικών πλαισίων που προωθεί ο Αμερικανός πρόεδρος. Κάτι που όπως τόνισε, μπορεί να οδηγήσει σε έναν γύρο ανάληψης χρηματοοικονομικών κινδύνων, σαν αυτόν που προηγήθηκε της τελευταίας κρίσης το 2008. Στην εξαμηνιαία Έκθεση Παγκόσμιας Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας (Global Financial Stability Report), το Ταμείο ανέφερε ότι οι κίνδυνοι για τη σταθερότητα έχουν σε γενικές γραμμές περιοριστεί το τελευταίο εξάμηνο εν μέσω ισχυρότερης παγκόσμιας οικονομικής ανάπτυξης και υψηλότερων επιτοκίων που έχουν βελτιώσει τα τραπεζικά κέρδη. Ωστόσο, σημείωσε ότι οι αμερικανικές εταιρίες που έχουν ήδη υψηλό δανεισμό ίσως να μην είναι σε θέση να μεταφράσουν την ενίσχυση των ταμειακών τους ροών, χάρη στις προτάσεις φορολογικής μεταρρύθμισης των Ρεμπουμπλικάνων, σε παραγωγικές επενδύσεις κεφαλαίου που μπορούν να συμβάλουν στη βιώσιμη ανάπτυξη. Το ΔΝΤ πρόσθεσε ότι η στροφή προς τον προστατευτισμό στις ΗΠΑ και άλλες ανεπτυγμένες χώρες μπορεί επίσης να μειώσει το εμπόριο και τις κεφαλαιακές ροές, επιβραδύνοντας την ανάπτυξη και πλήττοντας το κλίμα στην αγορά. Παράλληλα, ανέφερε ότι υπάρχει περιθώριο για τη βελτίωση του χρηματοπιστωτικού ρυθμιστικού πλαισίου στις ΗΠΑ, αλλά προειδοποίησε να μην μειωθούν πολύ οι κεφαλαιακές απαιτήσεις για τις τράπεζες, που τέθηκαν σε ισχύ μετά την οικονομική κρίση του 2008.

Μητσοτάκης: Χυδαία τα υπονοούμενα για τη μητέρα μου

Μέσω του προσωπικού του λογαριασμού στο Facebook απάντησε ο Κυριάκος Μητσοτάκης στον υπουργό Νησιωτικής Πολιτικής, Παναγιώτη Κουρουμπλή, για όσα εκείνος υπονόησε μέσω δηλώσεών του για τη μητέρα Μαρίκα και για το σωματείο «Αλληλεγγύη», το οποίο είχε δημιουργήσει. «Ο κ. Κουρουμπλής αναφέρθηκε και σήμερα, με χυδαία υπονοούμενα, στη μητέρα μου Μαρίκα Μητσοτάκη. Θυμάμαι πολύ καλά την εποχή που η μητέρα μου, ως σύζυγος πρωθυπουργού, είχε θέσει ως στόχο ζωής τη δημιουργία ενός δημόσιου κέντρου αποκατάστασης για άτομα που έπασχαν από αναπηρίες και τετραπληγίες. Θυμάμαι πολύ καλά τη χυδαιότητα με την οποία το ΠΑΣΟΚ τότε (ναι, το ΠΑΣΟΚ του κ. Κουρουμπλή) της είχε επιτεθεί. Η μητέρα μου απογοητευμένη εγκατέλειψε την προσπάθεια, και δεν ήταν άνθρωπος που τα παρατούσε εύκολα!», συνέχισε ο πρόεδρος της ΝΔ και πρόσθεσε: «Λυπάμαι πραγματικά που ο κ. Κουρουμπλής, ο οποίος έκανε τα πάντα για να εξαιρεθούν από την εξεταστική οι δύο περίοδοι της δικιάς του εμπλοκής στο υπουργείο Υγείας, έπεσε τόσο χαμηλά ώστε να αφήσει υπονοούμενα για έναν άνθρωπο που έφυγε από τη ζωή πριν από πέντε χρόνια. Λυπάμαι διπλά γιατί ο ίδιος, ως άτομο με ειδικές ανάγκες, θα έπρεπε να έχει μια αυξημένη ευαισθησία για τα θέματα αυτά. Ο πανικός είναι κακός σύμβουλος. Αλλά όταν οι άνθρωποι βρίσκονται κάτω από πίεση δείχνουν τον πραγματικό τους χαρακτήρα». Ο υπουργός Ναυτιλίας, μιλώντας στην εκπομπή «Ακραίως» στο ραδιόφωνο του ΣΚΑΪ, απαντώντας σε ερώτηση γιατί δεν ψήφισε την πρόταση της ΝΔ για την εξεταστική για την Υγεία, αναφέρθηκε στο σωματείο «Αλληλεγγύη», το οποίο είχε δημιουργήσει η Μαρίκα Μητσοτάκη. «Να μας απαντήσει ο κ. Μητσοτάκης στο ερώτημα που έθεσα στη Βουλή... πού πήγαν τα λεφτά του σωματείου Αλληλεγγύη, τα εκατομμύρια που συγκεντρώθηκαν. Λέω για το Μαρίκειο σωματείο. Εκατομμύρια συγκεντρώθηκαν τότε και κανείς δεν ξέρει που πήγαν. Τότε ήμουν γενικός γραμματέας της Πρόνοιας», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Πανηγυρίζει το Μαξίμου για τις προβλέψεις του ΔΝΤ: «Δεν χρειάζονται άλλα μέτρα»

Πανηγυρίζει η κυβέρνηση για την έκθεση του ΔΝΤ για την ελληνική οικονομία και συγκεκριμένα για τα πρωτογενή πλεονάσματα. Με το non paper που έδωσε το Μαξίμου τονίζεται ότι το γεγονός ότι το Ταμείο αναθέωρησε προς τα πάνω παλαιότερες προβλέψεις του δείχνει ότι η Ελλάδα θα πιάσει τους στόχους της. Επισημαίνει επίσης ότι δεν είναι απαραίτητη η λήψη νέων μέτρων το 2018 και το 2019. Αναλυτικά η ανακοίνωση: Χαιρετίζουμε την αναθεώρηση των προβλέψεων του ΔΝΤ για τα πρωτογενή πλεονάσματα με βάση τη σημερινή έκθεσή του (Fiscal Monitor). Υπενθυμίζεται ότι στην προηγούμενη έκθεσή του, το φθινόπωρο του 2016, το ΔΝΤ προέβλεπε πρωτογενές πλεόνασμα 0,1% για το 2016. Αντί αυτού, τώρα αποδέχεται την υπεραπόδοση σχεδόν κατά 7 φορές πάνω από τον στόχο του 0,5% στο 3,3% ή αλλιώς κατά 5,8 δισ. ευρώ πάνω από αυτό που προέβλεψε το φθινόπωρο του 2016! Οι προβλέψεις για το 2017 είναι στο 1,8% (από 0,7% που προέβλεπε πριν), επιβεβαιώνοντας ότι η Ελλάδα θα επιτύχει τους στόχους του προγράμματος. Η πρόβλεψη για το 2018 είναι στο 2,0%, αντί για 1,6% που προέβλεπε τον Οκτώβριο του 2016. Ο στόχος για το 2018, βάσει του προγράμματος, είναι στο 3,5%, στόχος που σύμφωνα με τους ευρωπαϊκούς θεσμούς και την κυβέρνηση θα επιτευχθεί. Σε κάθε περίπτωση δεν υπάρχει κανένα ζήτημα πρόσθετων μέτρων για το 2018, καθώς το πρόβλημα των διαφορετικών προβλέψεων έχει λυθεί ήδη από το Μάιο του 2016, στα πλαίσια της πρώτης αξιολόγησης, με τη θεσμοθέτηση του αυτόματου μηχανισμού δημοσιονομικής προσαρμογής.

Πρωτογενές πλεόνασμα 3,3% αναγνωρίζει το ΔΝΤ για το 2016 αλλά βλέπει «τρύπα» 2,7 δισ. ευρώ

Στο 3,3% του ΑΕΠ εντοπίζει το πρωτογενές πλεόνασμα για το 2016 η έκθεση Fiscal Monitor του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου που παρουσιάσθηκε στην Ουάσινγκτον από τον Διευθυντή του τομέα Δημοσιονομικών Υποθέσεων Βιτόρ Γκασπάρ στο πλαίσιο της εαρινής συνόδου του Ταμείου. Σύμφωνα με την ίδια έκθεση, το ελληνικό χρέος βρίσκεται στο 181,3% του ΑΕΠ, ενώ μέσα στην επομένη επταετία αναμένεται να μειωθεί κατά μόλις 18,5% του ΑΕΠ. Οι συγκεκριμένες εκτιμήσεις της έκθεσης βασίζονται στα προκαταρκτικά στοιχεία που έδωσε στις 15 Φεβρουαρίου το ελληνικό υπουργείο Οικονομικών στα στελέχη του Ταμείου. Για τον λόγο αυτό η έκθεση σημειώνει πως αυτά τα στοιχεία μπορούν να αναθεωρηθούν στις 21 Απριλίου όπου θα δημοσιευτούν τα προσωρινά δημοσιονομικά στοιχεία του 2016 από την Ελληνική Στατιστική Αρχή. Παράλληλα, η έκθεση ξεκαθαρίζει πως οι συγκεκριμένες δημοσιονομικές προβλέψεις στηρίζονται στην προϋπόθεση ότι θα υπάρξει πλήρης εφαρμογή των προγραμματισμένων μέτρων του Ευρωπαϊκού Μηχανισμού Σταθερότητας. Όσον αφορά, όμως, τις μεσοπρόθεσμες δημοσιονομικές προβλέψεις, το Ταμείο επισημαίνει πως βασίζονται τις μέχρι σήμερα νομοθετημένες δημοσιονομικές πολιτικές. Είναι, λοιπόν, σαφές πως οι προϋπολογισμοί του Fiscal Monitor δεν λαμβάνει υπόψη τις περικοπές στις συντάξεις και στο αφορολόγητο που πρόσφατα συμφώνησε η κυβέρνηση με τους δανειστές. Οι εκτιμήσεις του ΔΝΤ: -Το πρωτογενές πλεόνασμα της Ελλάδος διαμορφώθηκε το 2016 στο 3,3% του ΑΕΠ, το 2017 θα διαμορφωθεί στο 1,8% του ΑΕΠ, το 2018 θα ανέλθει στο 2% του ΑΕΠ και από το 2019 έως και το 2022 θα κινείται στην περιοχή του 1,5% του ΑΕΠ. -Κατά το ΔΝΤ τα δημόσια έσοδα εκτοξεύθηκαν το 2016 στα υψηλότερα επίπεδα της τελευταίας δεκαετίας διαμορφούμενα στο 50,3% ΑΕΠ του, ενώ εφέτος αναμένεται να διαμορφωθούν στο 48,9% του ΑΕΠ, το 2018 ΣΤΟ 47,3% του ΑΕΠ, το 2019 στο 46,4% του ΑΕΠ, το 2020 ΣΤΟ 45,7% του ΑΕΠ, το 2021 ΣΤΟ 45% του ΑΕΠ και το 2022 στο 44,7% του ΑΕΠ. -Οι δαπάνες της γενικής κυβέρνησης ανήλθαν το 2016 στο 50,3% του ΑΕΠ, εφέτος αναμένεται να διαμορφωθούν υψηλότερα στο 50,5% του ΑΕΠ, το 2018 ΣΤΟ 48,3% του ΑΕΠ, το 2019 ΣΤΟ 47,8% του ΑΕΠ, το 2020 ΣΤΟ 47,4% του ΑΕΠ, το 2021 ΣΤΟ 47% του ΑΕΠ και το 2022 ΣΤΟ 47,2% του ΑΕΠ. -Για το δημόσιο χρέος της Ελλάδος το ΔΝΤ εκτιμά πως διαμορφώθηκε στο 181,3% του ΑΕΠ το 2016, θα ανέλθει στο 180,7% του ΑΕΠ το 2017, στο181,5% του ΑΕΠ το 2018, στο 174,3% του ΑΕΠ Το 2019 και θα αποκλιμακωθεί περαιτέρω στο 169,2 του ΑΕΠ Το 2020, στο 165% του ΑΕΠ το 2021 και στο 162,8% του ΑΕΠ το 2022. Αθροιστικά το ΔΝΤ προβλέπει πως μέσα στη, επταετία 2016-2022 το ελληνικό χρέος θα μειωθεί κατά 18,5% του ΑΕΠ. eleftherostypos

Κομισιόν: Η ανάπτυξη θα είναι χαμηλότερη από τις προηγούμενες προβλέψεις

Η Κομισιόν αναμένεται να αναθεωρήσει προς τα κάτω τις προβλέψεις της για την ανάπτυξη στην Ελλάδα, τα επόμενα έτη, στη δημοσίευση των εαρινών προβλέψεών της για τις οικονομίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Αυτό δήλωσε πριν λίγο η αρμόδια εκπρόσωπος της Επιτροπής, Άνικα Μπράιτχαρντ, κληθείσα να σχολιάσει τις οικονομικές προβλέψεις του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου. Σύμφωνα με την Κομισιόν, οι προβλέψεις που θα ανακοινωθούν τον Μάιο, θα περιέχουν και ευρήματα από την αποστολή της τρόικας στην Αθήνα, η οποία θα πραγματοποιηθεί σύντομα. «Πρόσφατοι παράγοντες καταδεικνύουν πως η ανάπτυξη θα είναι χαμηλότερη από τις προηγούμενες προβλέψεις δεδομένης της αβεβαιότητας που επικρατούσε μέχρι πρόσφατα για την ολοκλήρωση της 2ης αξιολόγησης. Η ευαισθησία της οικονομίας υπογραμμίζει την ανάγκη για ολοκλήρωση της αξιολόγησης το συντομότερο δυνατό, και σε αυτό το πλαίσιο καλωσορίζουμε την συμφωνία του Eurogroup νωρίτερα αυτό το μήνα», δήλωσε η Άνικα Μπράιτχαρντ.