Οι Αιρετοί Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π. για την Εγκύκλιο πρόσληψης αναπληρωτών Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π.

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ ΤΙΣ ΕΓΚΥΚΛΙΟΥ ΠΡΟΣΛΗΨΗΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ Ε.Ε.Π. ΚΑΙ Ε.Β.Π. ΓΙΑ ΤΟ 2017-18Μετά από συναντήσεις που είχαμε με τον Διευθυντή Ειδικής Αγωγής κο Π. Κασσιανό, αλλά και με υπηρεσιακούς παράγοντες του Υπουργείου Παιδείας, σχετικά με την νέα Εγκύκλιο πρόσληψης αναπληρωτών Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π., έχουμε ν αναφέρουμε τα εξής:·Η Εγκύκλιος πρόσληψης αναπληρωτών Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π. θα δημοσιευθεί αύριο Παρασκευή 21 Απριλίου 2017, με προθεσμία κατάθεσης αιτήσεων στις Π.Δ.Ε. από Δευτέρα 24/4 έως Παρασκευή 28/4/2017.·Καλό θα ήταν η κατάθεση της αίτησης και η προσκόμιση των δικαιολογητικών να γίνεται απευθείας στην κάθε Π. Δ.Ε. από τον αναπληρωτή, ώστε να ελέγχονται τα δικαιολογητικά και να επισημαίνονται τυχόν ελλείψεις την ίδια στιγμή.·Η προϋπηρεσία των αναπληρωτών Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π. μετράει για φέτος μέχρι και την Παρασκευή 28 Απριλίου 2017. Του χρόνου θα προσμετρηθεί και το διάστημα που δεν θα προσμετρηθεί φέτος.·Όλα τα δικαιολογητικά (τίτλοι σπουδών κ.λ.π.) θα πρέπει να κατατεθούν έως την Παρασκευή 28/4/2017. Ότι αποκτηθεί σε μεταγενέστερο διάστημα δεν θα μπορεί να κατατεθεί.·Το πιστοποιητικό Ελληνομάθειας ισχύει και φέτος και ισχύει για το βασικό πτυχίο το αποκτηθέν στο εξωτερικό.·Η προϋπηρεσία στον ιδιωτικό τομέα με ΤΕΒΕ δεν προσμετράται.·Επισημάνθηκε στον Διευθυντή Ειδικής Αγωγής κο Κασσιανό και αυτός θα διερευνήσει αν αυτό μπορεί να γίνει, η ανάγκηδήλωσης προτίμησης των αναπληρωτών Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π., να γίνεται λίγο πριν τις προσλήψεις αυτών, δεδομένου ότι παρατηρούνται διαφοροποιήσεις για διάφορους απρόβλεπτους λόγους κατά την πάροδο του χρόνου, όσον αφορά στις επιλογές τους. Να επισημανθεί εδώ πως φέτος είχαμε 300 ανακλήσεις πρόσληψης αναπληρωτών Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π, αριθμός ο οποίος κρίνεται ιδιαίτερα αυξημένος για τα δεδομένα μας.·Οι προσλήψεις αναπληρωτών Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π. για το 2017-18 θα κυμανθούν στα επίπεδα του 2016-17.·Επίσης επισημαίνεται ότι πλέον δεν μπορούν να γίνουν αλλαγές επί της εγκυκλίου, εφόσον έχει ήδη πάρει ΦΕΚ.Οι Αιρετοί Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.Δημήτρης Παπαευθυμίου και Βασίλης Βούγιας

Κατρούγκαλος: Δεν θα υπάρξουν πρόσθετα μέτρα το 2017 και το 2018

Την εκτίμηση ότι η αξιολόγηση θα κλείσει μέσα στον Μάιο, αλλά και τη διαβεβαίωση ότι «το 2017 και το 2018 δεν θα υπάρξουν πρόσθετα μέτρα», διατύπωσε ο αναπληρωτής υπουργός Εξωτερικών, αρμόδιος για Ευρωπαϊκές Υποθέσεις, Γιώργος Κατρούγκαλος, μιλώντας στο ραδιοφωνικό σταθμό του Αθηναϊκού-Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων "Πρακτορείο 104,9 FM". «Πιστεύω ότι μέσα στον Μάιο θα έχει ολοκληρωθεί η αξιολόγηση γιατί το πολιτικό σκέλος της απόφασης είναι δεδομένο. Δεν είναι χωρίς σημασία το τεχνικό κομμάτι που έχει απομείνει, αλλά όταν υπάρχει μια συμφωνία στο πολιτικό, πάντοτε ακολουθεί η συμφωνία και στο τεχνικό επίπεδο», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Κατρούγκαλος. «Η συμφωνία της Μάλτας είναι θετική επειδή εξασφάλισε ότι για το 2017 και το 2018 δεν θα υπάρξουν πρόσθετα μέτρα, άρα η οικονομία θα μπορέσει να ξαναξεκινήσει», σημείωσε ο αν.υπουργός Εξωτερικών και υπογράμμισε πως «το σημαντικό είναι αναστραφεί η λιτότητα, να γυρίσουμε σε θετικούς ρυθμούς ανάπτυξης, να δημιουργηθούν θέσεις εργασίας και να μοιράζουμε πια όχι τα βάρη της κρίσης αλλά τα οφέλη από την ανάπτυξη». Ο κ. Κατρούγκαλος εμφανίστηκε βέβαιος ότι θα περάσουν τα νέα μέτρα από τη Βουλή «γιατί αποτελούν -υπό τις παρούσες συνθήκες- τον καλύτερο δυνατό συμβιβασμό, τον πιο έντιμο συμβιβασμό», ενώ αναφερόμενος στον μέχρι στιγμής ρόλο του ΔΝΤ είπε πως «έχει παίξει έναν κατ' εξοχήν όχι εποικοδομητικό ρόλο στις εσωτερικές μεταρρυθμίσεις ακριβώς επειδή δεν επεδίωκε μεταρρυθμίσεις προς όφελος της οικονομίας και του λαού μας, αλλά αυτές που επιβάλλει η ακραία νεοφιλελεύθερη ιδεολογία». Κληθείς να σχολιάσει τις δηλώσεις της διευθύντριας του ΔΝΤ, Κριστίν Λαγκάρντ, για τα πλεονάσματα και το χρέος, ο κ. Κατρούγκαλος σημείωσε: «Η μία από τις δύο βάσεις των επιφυλάξεων του ΔΝΤ για τη συμμετοχή του, δηλαδή η επίτευξη των μέχρι στιγμής αποτελεσμάτων, δεν προβάλλεται καν από αυτό. Έχει μείνει η επιφύλαξή του για το μέλλον. Από τις επιφυλάξεις αυτές, η μεν μία έχει βάση -ο προφανής για κάθε λογικό άνθρωπο ισχυρισμός, ότι δεν μπορεί πλεόνασμα 3,5% να διατηρηθεί για δέκα χρόνια, όπως απαιτεί το γερμανικό υπουργείο Οικονομικών. Και υπάρχει ένα άλλο κομμάτι των επιφυλάξεών του, που δεν έχει βάση και αφορά το πλεόνασμα του 2018. Είναι αδύνατον να μην έχουμε το 2018 3,5% πλεόνασμα, όταν και το ΔΝΤ υπολογίζει ότι θα έχουμε άνοδο της οικονομίας κατά 2,2%, κατά 2,7% την επόμενη, όταν είχαμε το ίδιο πλεόνασμα σε συνθήκες στασιμότητας. Το κρίσιμο όμως που πιέζει το ΔΝΤ και αυτό είναι θετικό, είναι στην ανάγκη να αναδιαρθρωθεί το χρέος. Αυτό είναι που λέγαμε κι εμείς προ πολλού». Σε ό,τι αφορά τις εξεταστικές επιτροπές, ο κ. Κατρούγκαλος, απαντώντας στην κριτική της αντιπολίτευσης ότι η κυβέρνηση χρησιμοποιεί αυτό το "χαρτί" κάθε φορά που θέλει να περάσει νέα μέτρα, σχολίασε: «Τα λέει αυτά η ΝΔ γιατί πώς αλλιώς να υπερασπίσει ένα παρελθόν που είναι πραγματικά αμαρτωλό, όχι μόνο το δικό της αλλά όλου του προηγούμενου διαστήματος του δικομματισμού. Το γεγονός ότι καταλήγει να προτείνει και αυτή εξεταστικές για την ίδια περίοδο αποτελεί μια έμμεση ομολογία ότι υπήρχε ζήτημα». Αναφερόμενος στις κρίσιμες εκλογικές αναμετρήσεις της φετινής χρονιάς στην Ευρώπη, ο αναπληρωτής υπουργός Εξωτερικών σημείωσε πως «πρόκειται για κρίσιμες εκλογές που αναδεικνύουν μια μεγάλη, τεκτονική μετακίνηση των πολιτικών συσχετισμών στην Ευρώπη, με εξαίρεση τις εκλογές στη Μεγάλη Βρετανία που είναι ελεγχόμενες, υπό την έννοια ότι προκηρύχθηκαν από τη Βρετανή πρωθυπουργό για να ξεκαθαρίσει το ενδοκοινοβουλευτικό τοπίο». Εκτίμησε, παράλληλα, πως «το πραγματικό ερώτημα είναι αν θα γίνει υπέρβαση προς προοδευτική κατεύθυνση ή θα γίνει από την ακροδεξιά. Κι αυτό φαίνεται να είναι το κλασικό δίλημμα που αναδεικνύουν οι εκλογές στη Γαλλία, κυρίως μετά τη θεαματική άνοδο της επιρροής του Μελανσόν το τελευταίο διάστημα».

Πότε θα δοθεί το φοιτητικό κουπόνι δωρεάν Internet – Δικαιούχοι

ΙΝΤΕΡΝΕΤ ΓΙΑ ΦΟΙΤΗΤΕΣ Με κονδύλια της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ) και πρωτοβουλία της γενικής γραμματείας Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΓΓΤΤ) του Υπουργείου Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης επιδοτούνται για...

Νέο σύστημα εισαγωγής: Με το απολυτήριο Λυκείου στο πανεπιστήμιο

Η παρουσίαση των βασικών σημείων του νομοσχεδίου που σχετίζεται με τις αλλαγές στο λύκειο και την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αναμένεται να γίνει τις επόμενες ημέρες στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής. Η κύρια αλλαγή εντοπίζεται στο γεγονός ότι το βασικό κριτήριο για την εισαγωγή στα ΑΕΙ και στα ΤΕΙ θα είναι το απολυτήριο του λυκείου. Το νέο σύστημα αναμένεται να εφαρμοστεί για πρώτη φορά στους μαθητές της Γ' λυκείου, οι οποίοι θα διεκδικήσουν την εισαγωγή τους στα πανεπιστήμια και στα ΤΕΙ το 2020. Ωστόσο, όποια εξέλιξη υπάρξει στο θέμα, θα λάβει χώρα μετά το τέλος των φετινών πανελλαδικών εξετάσεων του Ιουνίου, προκειμένου οι υποψήφιοι να μείνουν ανεπηρέαστοι από τις όποιες εντάσεις υπάρξουν στον δημόσιο διάλογο που θα γίνει. Σύμφωνα με όσα αναφέρει με σχετικό της άρθρο η Καθημερινή, τα βασικά σημεία των προτάσεων του υπουργείου Παιδείας για το εν λόγω σύστημα δεν απέχουν πολύ από την πρόταση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής. Στην Α’ λυκείου θα αντανακλώνται τα βασικά χαρακτηριστικά τόσο της αντίστοιχης τάξης του Γενικού Λυκείου όσο και αυτής του Τεχνικού-Επαγγελματικού Λυκείου, ώστε οι μαθητές να εξοικειωθούν με τα γνωστικά αντικείμενα της κατεύθυνσης που θα ακολουθήσουν. Στη Β’ και στη Γ’ λυκείου θα μειωθεί ο αριθμός των μαθημάτων (σήμερα υπάρχουν 18 μαθήματα στη Β’ τάξη και 15 στη Γ’), ενώ τα μαθήματα θα διδάσκονται σε δύο σερί 45λεπτα, για πιο αποτελεσματική διδασκαλία. Επίσης, έχει προταθεί να γίνει μεταβολή στον τρόπο αξιολόγησης, ενώ ο βαθμός της Β’ λυκείου δεν θα μετράει στην εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Τέλος, για να πάρουν το απολυτήριο στα χέρια τους οι μαθητές, θα πρέπει πρώτα να εξεταστούν με επιτυχία σε τέσσερα τουλάχιστον μαθήματα.

ΑΣΕΠ – Προσλήψεις: Ανοίγουν άμεσα 5.199 θέσεις

Μέσω τριών διαγωνισμών του ΑΣΕΠ που θα γίνουν το αμέσως επόμενο διάστημα θα γίνουν 464 προσλήψεις. Οι θέσεις που “ανοίγουν” είναι: 76 στον ΑΔΜΗΕ 218 στις υπηρεσίες Ασύλου 170 στο...

Μαθησιακές δυσκολίες: Αυτές είναι οι προειδοποιητικές ενδείξεις

Μαθησιακή δυσκολία ονομάζεται οποιαδήποτε δυσκολία αντιμετωπίζει το παιδί στην κατανόηση ή τη χρήση της γλώσσας, στην πραγματοποίηση μαθηματικών υπολογισμών, στη διατήρηση της συγκέντρωσής του ή ακόμη και στο συντονισμό των...

Ο Τσακαλώτος ψάχνει λύσεις στην Ουάσιγκτον – Η αμφισβήτηση του ΔΝΤ

Στην Ουάσινγκτον θα βρίσκονται από σήμερα ο υπουργός Οικονομικών, κ. Τσακαλώτος, ο υπουργός Οικονομίας κ. Παπαδημητρίου και ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών κ. Χουλιαράκης, όπου θα έχουν επαφές για προκαταρκτικές συζητήσεις σχετικά με το χρέος, στο περιθώριο της Εαρινής Συνόδου του ΔΝΤ, που πραγματοποιείται την Παρασκευή και το Σάββατο, 21 και 22 Απριλίου. Ο υπουργός Οικονομικών, Ευκλείδης Τσακαλώτος και ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Γιώργος Χουλιαράκης μεταβαίνουν σήμερα Πέμπτη 20 Απριλίου στην Ουάσιγκτον, όπου θα συμμετέχουν στην Εαρινή Σύνοδο του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου. Πλέον, στην Ουάσιγκτον αναζητούνται πολιτικές "λύσεις" στο περιθώριο της Εαρινής Συνόδου του ΔΝΤ και της Παγκόσμιας Τράπεζας που εισέρχεται στην τελική της ευθεία. Ο Έλληνας ΥΠΟΙΚ σχεδιάζει συναντήσεις με Λαγκάρντ, Σόιμπλε, Ντάισελμπλουμ και άλλα στελέχη των Θεσμών αλλά και ομολόγους του. Επίσης πληροφορίες αναφέρουν ότι επιχειρείται να συνέλθει Washington Group για το ελληνικό ζήτημα. Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, το πρόγραμμα των συναντήσεων* του υπουργού Οικονομικών, Ευκλείδη Τσακαλώτου έχει ως εξής: Παρασκευή 21 Απριλίου 2017 09:00 Christine Lagarde, Γενική Διευθύντρια του ΔΝΤ. 09:30 Jeroen Dijsselbloem, Πρόεδρος του Eurogroup. 13:10 Wolfgang Schäuble, Υπουργός Οικονομικών της Γερμανίας. 13:45 Michel Sapin, Υπουργός Οικονομικών της Γαλλίας. Σάββατο 22 Απριλίου 2017 13.40 Andy Baukol, Βοηθός Υφυπουργός Οικονομικών των ΗΠΑ. 14.30 Pierre Moscovici, Επίτροπος Οικονομικών Υποθέσεων της Ε.Ε. 17.15 Poul Thomsen, Διευθυντής του Ευρωπαϊκού Τμήματος του ΔΝΤ. * Οι ώρες των συναντήσεων είναι τοπικές Η επιστολή Ντάισελμπλουμ Η επιστολή Ντάισελμπλουμ προς τους ομολόγους του με ημερομηνία 18 Απριλίου για τον καθιερωμένο απολογισμό του Eurogroup, καταγράφει τις αποφάσεις της συνόδου της 7ης Απριλίου. Τοποθετεί την Ελλάδα ως 4ο θέμα και μεταξύ άλλων αναφέρει ότι "οι ελληνικές αρχές συμφώνησαν να νομοθετήσουν μια δέσμη δημοσιονομικών διαρθρωτικών μέτρων ύψους 2% του ΑΕΠ: μία μεταρρύθμιση του συνταξιοδοτικού συστήματος που θα ανέλθει στο 1% του ΑΕΠ θα εφαρμοσθεί το 2019, ενώ η μεταρρύθμιση του φόρου εισοδήματος φυσικών προσώπων η οποία θα ανέρχεται στο 1% του ΑΕΠ θα εφαρμοστεί επί της αρχής (in principle) το 2020, εκτός εάν είναι αναγκαία μια εμπροσθοβαρής εφαρμογή προκειμένου να επιτευχθεί ο συμφωνημένος δημοσιονομικός στόχος για πρωτογενές πλεόνασμα του 3,5% το 2019”. Στην επιστολή επισημαίνεται ακόμη ότι "συμφωνήσαμε επίσης ότι οι ελληνικές αρχές μπορούν να νομοθετήσουν ένα δυνητικό (contingent) επεκτατικό πακέτο που θα εφαρμοστεί με αρχή από το 2019, υπό τον όρο ότι θα επιτευχθούν οι συμφωνηθέντες μεσοπρόθεσμοι στόχοι". Ουσιαστικά στην επιστολή γίνεται σαφές ότι αν το 2019 δεν επιτευχθούν οι δημοσιονομικοί στόχοι δεν αμφισβητείται μόνο η εφαρμογή ισόποσων αντίμετρων, αλλά και ο χρόνος ενεργοποίησης του πακέτου του 2020 που περιλαμβάνει τις περικοπές στο αφορολόγητο. Η αμφισβήτηση του ΔΝΤ Χθες, το ΔΝΤ ανακοίνωσε ότι παρά την (δραστική) αλλαγή των προβλέψεών του για το 2016 επιμένει να βλέπει δημοσιονομική απόκλιση 1,5% του ΑΕΠ στον στόχο του 2018 και 2% του ΑΕΠ στο στόχο του 2019. Μία ημέρα πριν είχε ανακοινώσει και αναθεωρήσεις στα στοιχεία για το ΑΕΠ. Χθες όμως και η Επιτροπή προανήγγειλε εκ νέου αλλαγή των προβλέψεων για την Ελλάδα στις Εαρινές Εκτιμήσεις της που θα ανακοινωθούν τον Μάιο. Η Ελληνική πλευρά από την άλλη πλευρά "ποντάρει" στις ανακοινώσεις της ΕΛΣΤΑΤ για τα δημοσιονομικά του 2016 (θα εκδοθούν νωρίς το μεσημέρι την Παρασκευή, πριν αρχίσουν τα "ραντεβού" στην Ουάσιγκτον). Η κα Λαγκάρντ πάντως έκανε σαφείς από χθες τις θέσεις της ότι τα πλεονάσματα 3,5% για τα επόμενα δέκα χρόνια δεν είναι εφικτά, ούτε υλοποιήσιμα αλλά και ότι "δεν έχουν ικανοποιηθεί οι όροι μας και γι' αυτό δεν έχουμε πρόγραμμα με την Ελλάδα". "Η ανάλυση βιωσιμότητας του ελληνικού χρέους, πρέπει να διεξαχθεί βάσει λογικών προβλέψεων" τόνισε. Ο υπουργός Οικονομικών των ΗΠΑ Steven Mnuchin εξέφρασε τη βεβαιότητά του ότι θα υπάρξουν ιδιωτικές συζητήσεις για την Ελλάδα, αλλά σημείωσε δεν του έχει παρουσιαστεί ακόμη κάποιο συγκεκριμένο σχέδιο. topontiki, capital.

KEA: Πότε θα καταβληθεί το επίδομα Μαρτίου

Ειδικότερα το κονδύλι που θα απαιτηθεί για την πληρωμή του ΚΕΑ (κοινωνικό εισόδημα αλληλεγγύης) υπερβαίνει τα 30 εκατ. ευρώ και θα αφορά πάνω από 150.000 δικαιούχους που έχουν εγκριθεί οι...

FAZ: Eλλάδα, μια φάρσα δίχως τέλος

«Εδώ και επτά χρόνια ευρωπαϊκά κράτη και ΔΝΤ προσπαθούν να τραβήξουν την Ελλάδα έξω από την κρίση, με ένα μείγμα δανείων βοήθειας, περικοπών και μεταρρυθμίσεων. Εξαιτίας των δανείων (και παρά το ότι μεσολάβησε ένα κούρεμα χρέους ιδιωτών πιστωτών το 2011) το δημόσιο χρέος έχει εκτοξευθεί από το 145% στο 180% του ΑΕΠ. Το ότι αυτό το ποσοστό δεν έχει οδηγήσει τη χώρα ακόμη σε χρεοκοπία οφείλεται στο ότι οι Ευρωπαίοι πιστωτές έχουν επιμηκύνει τη διάρκεια των δανείων, οι προθεσμίες αποπληρωμής μετατίθενται για όλο και αργότερα ενώ τα επιτόκια συνεχίζουν να μειώνονται. Το ζήτημα του χρέους αφήνεται να διευθετηθεί σε μια περίοδο, κατά την οποία πιθανώς κανείς από τους σημερινούς πρωταγωνιστές δεν θα βρίσκεται στην ίδια θέση», σημειώνει η Frankfurter Allgemeine Zeitung αναφορικά με τη συνεχιζόμενη διαμάχη μεταξύ ΔΝΤ και Ευρωπαίων εταίρων για το ελληνικό πρόγραμμα. Ασυμφωνία, αδράνεια και στο βάθος πάλι κρίση «Οι διαρθρωτικές αλλαγές στην οικονομία και το κράτος, που καταγράφονται στα εκάστοτε μεταρρυθμιστικά προγράμματα των πιστωτών, δεν έχουν προχωρήσει μέχρι στιγμής. Ξανά και ξανά βρίσκονται στη μεταρρυθμιστική ατζέντα τα ίδια προαπαιτούμενα για τις συντάξεις, τους φόρους, τις αλλαγές στον εργασιακό τομέα. Κάθε φορά η αξιολόγηση καθυστερεί σημαντικά λόγω της αντίστασης που προβάλλει η Αθήνα. Οι εκπεφρασμένες δημόσια προ δύο εβδομάδων προσδοκίες του γερμανού υπ. Οικονομικών ότι (σσ: το κλείσιμο της τρέχουσας αξιολόγησης) ήταν θέμα λίγων εβδομάδων έχουν ήδη καταρριφθεί», αναφέρει η γερμανική εφημερίδα κάνοντας έναν απολογισμό. Όπως σημειώνει η FAZ η συνεχιζόμενη διαμάχη για το μέλλον του ελληνικού προγράμματος έχει προ πολλού απομακρυνθεί από τον αρχικό στόχο της που δεν ήταν άλλος από «την εξυγίανση των δημόσιων οικονομικών, την ανάκαμψη της οικονομίας και την δημιουργία ενός λειτουργικού κράτους. Όλοι μεριμνούν για τα δικά τους συμφέροντα». Σύμφωνα με την εφημερίδα στο ίδιο μήκος κύματος κινείται και ο Β. Σόιμπλε, ο οποίος, όπως σημειώνει η FAZ, δεν ενδιαφέρεται πια για την εξυγίανση της Ελλάδας. Βέβαια ακόμη και το ότι η ζητούμενη εξυγίανση δεν είναι εφικτή στο πλαίσιο του ισχύοντος προγράμματος, είναι κάτι που ο Γερμανός υπουργός δεν θέλει να παραδεχθεί. Η FAZ υπενθυμίζει τη γερμανική θέση ότι χωρίς την προοπτική περαιτέρω συμμετοχής του ΔΝΤ στο ελληνικό πρόγραμμα η γερμανική βουλή δεν μπορεί να εγκρίνει νέα δάνεια. Ωστόσο μέχρι στιγμής το Ταμείο δεν έχει ακόμη αποφασίσει τι θα πράξει, κι αυτή η κατάσταση ενδέχεται να κρατήσει μέχρι το τέλος του προγράμματος στα μέσα του 2018. Αυτό όμως δεν πρέπει να προκαλεί έκπληξη, γιατί το ΔΝΤ λειτουργεί με τους δικούς του κανόνες, παρατηρεί η εφημερίδα. Ένας εξ αυτών ορίζει ότι μια χώρα δεν μπορεί να λαμβάνει επιπλέον δάνεια εάν το χρέος της δεν είναι βιώσιμο. Μπορεί ο τρόπος υπολογισμού του χρέους να είναι συζητήσιμος, αλλά κανείς δεν μπορεί να στερήσει το ΔΝΤ από το δικαίωμα να επιλέγει το ίδιο το πώς θα το υπολογίσει. Το ότι το ΔΝΤ ζητά από τους Ευρωπαίους να προσδιορίσουν τρόπους ελάφρυνσης του χρέους για την περίπτωση που προκύψει ανάγκη το 2018, είναι επίσης κατανοητό, εκτιμά η FAZ. Αυτό όμως ο Β. Σόιμπλε το θεωρεί «χυδαίο» λαμβάνοντας υπόψη το κόστος μιας τέτοιες ενέργειας για τον Γερμανό φορολογούμενο. «Ο Σόιμπλε θέλει μεν να διατηρήσει την τεχνογνωσία του ΔΝΤ στο ελληνικό πρόγραμμα, αλλά όταν αυτή οδηγεί σε μη επιθυμητά αποτελέσματα, τότε το αγνοεί». Ο Γερμανός υπουργός προσπαθεί κάθε τόσο με διάφορα επιχειρήματα να στηρίξει τη θέση του περί παραμονής του ΔΝΤ στο πρόγραμμα χωρίς περαιτέρω ελαφρύνσεις, ωστόσο αυτό δεν συνεπάγεται ότι και το ΔΝΤ θα συνάψει ένα νέο πρόγραμμα με τους όρους του Σόιμπλε, σημειώνει κλείνοντας η εφημερίδα, εκτιμώντας ότι, ούτως εχόντων των πραγμάτων, το πιο πιθανό είναι να μην αλλάξει κάτι μέχρι τις γερμανικές εκλογές. Στη συνέχεια, αναφέρει το δημοσίευμα, μέσα στο φθινόπωρο το ΔΝΤ θα μπορούσε να κάνει την «έκπληξη» και να βγει από το ελληνικό πρόγραμμα, ο Σόιμπλε να «νίψει τας χείρας του» και η ελληνική κρίση να συνεχίσει να παραμένει άλυτη, όπως παλιά.

Εκαιδευτικοί ξένων γλωσσών ζητούνται από την ΕΛ.ΑΣ.

Το υπουργείο παιδείας με έγγραφο του ζητά από τα σχολεία της Περιφέρειας Αττικής εκπαιδευτικούς για τις εξετάσεις για την εισαγωγή Ανθυπαστυνόμων γενικών καθηκόντων στο Τμήμα Επαγγελματικής Μετεκπαίδευσης Ανθυπαστυνόμων (Τ.Ε.Μ.Α.) της...

Οι αντιδράσεις για τα οργανογράμματα του Υπ. Παιδείας

Αντιδράσεις προκάλεσε και από πλευράς του Πανελλήνιου Συλλόγου Αγωγής Υγείας το οργανόγραμμα. Ο σύλλογος ζητάει την ίδρυση Αυτοτελούς Τμήματος Σχολικής Αγωγής και Προαγωγής της Υγείας και κάνει λόγο για «αναντίστοιχη...

ΠΟΕΔ – ΔΟΕ: Σήμερα η τελευταία μέρα του συνεδρίου

Μετά από διακοπή έξι ετών πραγματοποιείται το 25ο Πανελλήνιο Συνέδριο της Παγκύπριας Οργάνωσης Ελλήνων Διδασκάλων (ΠΟΕΔ) και Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας (ΔΟΕ) στη Λευκωσία, με θέμα: “Η Εκπαίδευση στα χρόνια της...

Πότε θα καταβληθούν οι συντάξεις του Μαΐου

Αρχίζει την επόμενη εβδομάδα η καταβολή των συντάξεων του Μαΐου και η διαδικασία θα ολοκληρωθεί ως τις 3 του μήνα. Τα 2 εκατομμύρια των συνταξιούχων θα λάβουν τις συντάξεις τους στις εξής ημερομηνίες: Οι συντάξεις του Δημοσίου θα καταβληθούν στις 27 Απριλίου. Την ίδια ημέρα θα δοθούν και οι συντάξεις του ΙΚΑ και του ΝΑΤ. Ο ΟΑΕΕ και ο ΟΓΑ θα πληρώσουν τους συνταξιούχους τους στις 2 Μαΐου, ενώ το ΕΤΕΑΕΠ θα καταβάλει τις επικουρικές συντάξεις στις 3 Μαΐου.

Βόμβα από Λαγκάρντ: Απαραίτητη η μεταρρύθμιση του συνταξιοδοτικού

Τα πλεονάσματα 3,5% για τα επόμενα δέκα χρόνια δεν είναι εφικτά, ούτε υλοποιήσιμα και αυτό είναι γνωστό, ανέφερε η διευθύντρια του ΔΝΤ Κριστίν Λαγκάρντ μιλώντας σε εκδήλωση στο πλαίσιο της εαρινής συνόδου του Ταμείου σύμφωνα με την ανταποκρίτρια της ΕΡΤ στην Ουάσιγκτον, Λένα Αργύρη. Η Κρ. Λαγκάρντ υπογράμμισε ακόμη πως «δεν έχουν ικανοποιηθεί οι όροι μας και γι' αυτό δεν έχουμε πρόγραμμα με την Ελλάδα». Παραδέχεται όμως πως υπάρχει πρόοδος σε μεταρρυθμίσεις αλλά ανέφερε πως το χρέος είναι μη βιώσιμο. «Η ανάλυση βιωσιμότητας του ελληνικού χρέους, πρέπει να διεξαχθεί βάσει λογικών προβλέψεων» τόνισε. Οι μεταρρυθμίσεις στη Ελλάδα, ανέφερε, πρέπει «να οδηγούν σε βιώσιμη ανάπτυξη και να μην έχουν προσωρινά αποτελέσματα όπως έχει γίνει κάποιες φορές στο παρελθόν». Επισήμανε ακόμη πως οι ελληνικές αρχές γνωρίζουν ότι η μεταρρύθμιση του συνταξιοδοτικού είναι απολύτως απαραίτητη και πως το σημερινό σύστημα οδηγεί σε αθροιστικά συσσωρευμένο έλλειμμα. Επίσης ο διευθυντής του τομέα Δημοσιονομικών Υποθέσεων του ΔΝΤ Βίτορ Γκασπάρ απαντώντας σε ερώτηση του CNN Greece ξεκαθάρισε πως η εκτίμηση για το πρωτογενές πλεόνασμα του 2016 είναι προσωρινή και πως τελεί υπό αναθεώρηση. “Δεν έχουμε τελικά μεγέθη αλλά εκτιμήσεις για το 2016”, ανέφερε. Ο ίδιος προσέθεσε πως αν το 3,3% επιβεβαιωθεί τότε θα έχει ξεπεραστεί σημαντικά ο αρχικός στόχος (0,50%) Ξεκαθάρισε ωστόσο πως αυτή η υπέρβαση του στόχου έχει βασιστεί σε προσωρινά μέτρα. Για το εάν η ελληνική οικονομία μπορεί να διατηρήσει πλεονάσματα της τάξης του 3,5% του ΑΕΠ για πολλά έτη ο ίδιος αποσαφήνισε πως από την πλευρά του το ΔΝΤ θεωρεί πως ρεαλιστικός στόχος για τα μεσοπρόθεσμα πλεονάσματα είναι 1,5%. Ο Γκασπάρ κατέληξε, σύμφωνα με το ΑΠΕ, λέγοντας πως είναι σημαντικό το ελληνικό χρέος να καταστεί βιώσιμο και πως ως εκ τούτου θα απαιτηθεί αναδιάρθωση του χρέους εκ μέρους του επίσημου τομέα. enikonomia

Εγγραφο – φωτιά: Παράνομες οι μειώσεις στις επικουρικές συντάξεις

Παράνομες και αυθαίρετες μειώσεις επιβάλλονται μετά το νόμο Κατρούγκαλου σε επικουρικές και σε κύριες συντάξεις, όπως αποκαλύπτεται σε έγγραφο-βόμβα του Συνηγόρου του Πολίτη (ΣτΠ) που εξασφάλισε και δημοσιεύει ο Ελεύθερος Τύπος. Στο έγγραφο αυτό που φέρει ημερομηνία 28 Μαρτίου 2017 ο ΣτΠ απευθύνεται στο υπουργείο Εργασίας, στο ΕΤΕΑ και στο Μετοχικό Ταμείο Πολιτικών Υπαλλήλων (ΜΤΠΥ) και λέει ότι οι μειώσεις των νόμων 4093/2012 επί του αθροίσματος συντάξεων άνω των 1.000 ευρώ και του 3986/2011 στις επικουρικές άνω των 300 ευρώ επιβάλλονται με λάθος τρόπο και σε ανύπαρκτα ποσά, τονίζοντας ότι τα ποσά που έχουν «κρατηθεί παρανόμως» λόγω εσφαλμένων υπολογισμών θα πρέπει να επιστραφούν αναδρομικά στους συνταξιούχους. Από τις περιπτώσεις που παραθέτει ο ΣτΠ, μέσα από ενημερωτικά σημειώματα συντάξεων αποκαλύπτεται ότι: 1 Σε επικουρικές συντάξεις που έχουν επανυπολογιστεί, οι μειώσεις που επιβάλλονται με το νόμο 3986/2011 (σ.σ.: Ειδική Εισφορά Συνταξιούχων Επικουρικής Ασφάλισης 3% ως 10% για ποσά άνω των 300 ευρώ), είναι διπλάσιες και τριπλάσιες σε σχέση με την περικοπή που είχαν από το ν. 3986/2011, πριν από τον επανυπολογισμό τους! Αναφέρονται δύο χαρακτηριστικές περιπτώσεις συνταξιούχων, όπου ο ένας είχε επικουρική 376,18 ευρώ και η μείωση του ν. 3986 πριν γίνει ο επανυπολογισμός της με το ν. Κατρούγκαλου ήταν 15,05 ευρώ. Μετά τον επανυπολογισμό και παρότι το ποσό της επικουρικής έμεινε στα 376 ευρώ, η μείωση του ν. 3986 εκτινάχθηκε στα 57,52 ευρώ, δηλαδή σχεδόν τετραπλασιάσθηκε (από τα 15,05 στα 57,52 ευρώ). Σε άλλη περίπτωση, η επικουρική ήταν 648,66 ευρώ πριν τον επανυπολογισμό της και είχε μείωση 58,38 ευρώ με το ν. 3986/11. Μετά τον επανυπολογισμό της η επικουρική έμεινε στο ίδιο ποσό (648,66 ευρώ), αλλά η μείωση του ν. 3986 σχεδόν διπλασιάστηκε και πήγε στα 109,36 ευρώ! Το ίδιο παρατηρείται και σε ενημερωτικά σημειώματα επικουρικών συντάξεων σύμφωνα με τα οποία: α) Συνταξιούχος της ΔΕΗ με επικουρική 541,90 ευρώ είχε μείωση 37,93 ευρώ από το ν. 3986/2011 πριν γίνει ο επανυπολογισμός. Με το που έγινε ο επανυπολογισμός και έπεσε το ψαλίδι με το νόμο Κατρούγκαλου, η επικουρική μειώθηκε στα 314,08 ευρώ, αλλά η κράτηση του ν. 3986 έμεινε ίδια στα 37,93 ευρώ, ενώ θα έπρεπε να μειωθεί στα 9,5 ευρώ. β) Συνταξιούχος με επικουρική 477 ευρώ είχε βάσει του ν. 3986/11 μείωση 28,67 ευρώ. Μετά τον επανυπολογισμό η επικουρική μειώθηκε στα 289,24 ευρώ, δηλαδή σε ποσό που δεν προβλέπεται μείωση από το ν. 3986/11, γιατί είναι κάτω από τα 300 ευρώ. Παρά ταύτα στο ενημερωτικό σημείωμα η μείωση του ν. 3986/11 εξακολουθεί να επιβάλλεται με το ίδιο ποσό δηλαδή -28,67 ευρώ, ενώ θα έπρεπε να είναι μηδενική!

Παγίδα στην φορολόγηση των μισθωτών

Σημαντικά υψηλότερους φόρους από αυτούς που αναλογούν στα πραγματικά τους εισοδήματα πλήρωσαν το 2016 πάνω από 1,8 εκατομμύρια φορολογούμενοι, καθώς πιάστηκαν στα δίχτυα των τεκμηρίων διαβίωσης και απόκτησης περιουσιακών στοιχείων. Οπως αποκαλύπτει σήμερα ο «Ε.Τ.», περίπου 3 στα 10 νοικοκυριά (οικογένειες και άγαμοι φορολογούμενοι) που υπέβαλαν πέρυσι φορολογικές δηλώσεις φορολογήθηκαν για εισοδήματα πολύ μεγαλύτερα από αυτά που δήλωσαν. Ακτινογραφία Σύμφωνα, ειδικότερα, με τα στοιχεία της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων από τη στατιστική επεξεργασία των δεδομένων των φορολογικών δηλώσεων που υποβλήθηκαν το 2016: 1 Τα νοικοκυριά που φορολογήθηκαν με βάση τα τεκμήρια κι όχι με βάση τα πραγματικά δηλωθέντα εισοδήματά τους ανήλθαν σε 1.842.135 ή στο 29,74% του συνόλου αυτών που υπέβαλαν δήλωση φορολογίας εισοδήματος (6.194.233). 2 Το συνολικό ποσό του επιπλέον φορολογητέου εισοδήματος των 1.842.135 νοικοκυριών, το οποίο προσδιορίστηκε με βάση τα τεκμήρια, ανήλθε σε 6,94 δισ. ευρώ. Δεδομένου ότι το συνολικό δηλωθέν εισόδημα των νοικοκυριών αυτών έφθασε τα 6,2 δισ. ευρώ, προκύπτει το συμπέρασμα ότι τα τεκμήρια προκάλεσαν την προσαύξηση του φορολογητέου εισοδήματος 1.842.135 νοικοκυριών κατά ποσοστό 111,9%! 3 Από τα 1.842.135 νοικοκυριά τα οποία παγιδεύτηκαν από τα τεκμήρια τα 659.972 αποτελούνται από μισθωτούς φορολογούμενους. Δεδομένου δε ότι το σύνολο των νοικοκυριών με μισθωτούς φορολογούμενους ανήλθε το 2016 σε 2.035.065, προκύπτει το συμπέρασμα ότι περίπου 1 στους 3 μισθωτούς (για την ακρίβεια το 32,4% του συνόλου των μισθωτών) πιάστηκε πέρυσι στην παγίδα των τεκμηρίων. Το συνολικό δηλωθέν οικογενειακό εισόδημα των μισθωτών οι οποίοι φορολογήθηκαν με βάση τα τεκμήρια ανήλθε σε 2,74 δισ. ευρώ περίπου. Στο ποσό αυτό οι υπηρεσίες της ΑΑΔΕ πρόσθεσαν άλλα 2 δισ. ευρώ, λόγω των τεκμηρίων, με αποτέλεσμα οι συγκεκριμένοι μισθωτοί να φορολογηθούν για συνολικό ποσό εισοδήματος 4,74 δισ. ευρώ, το οποίο είναι προσαυξημένο κατά 73% σε σχέση με το συνολικό δηλωθέν εισόδημά τους. 4 Στα δίχτυα των τεκμηρίων πιάστηκε σημαντικός αριθμός «εισοδηματιών», δηλαδή φορολογουμένων που δήλωσαν κατά κύριο λόγο εισοδήματα από ακίνητα, τόκους καταθέσεων, μερίσματα και υπεραξία από μεταβίβαση κεφαλαίου. Συνολικά, 575.329 νοικοκυριά με φορολογούμενους «εισοδηματίες» επί συνόλου 1.215.042 που υπέβαλαν δηλώσεις, δηλαδή περίπου 1 στους 2 «εισοδηματίες» (για την ακρίβεια το 47,35% του συνόλου), έπεσε στην παγίδα των τεκμηρίων, καθώς δήλωσε εισόδημα σημαντικά χαμηλότερο από αυτό που προέκυψε με βάση τις αντικειμενικές δαπάνες διαβίωσης και τις δαπάνες απόκτησης περιουσιακών στοιχείων. Το εισόδημα που δήλωσαν οι 575.329 «εισοδηματίες» ανήλθε μόλις σε 344,8 εκατ. ευρώ, αλλά το εισόδημα για το οποίο τελικά φορολογήθηκαν ήταν 9,5 φορές μεγαλύτερο καθώς ανήλθε περίπου σε 3,28 δισ. ευρώ! Το τελικό φορολογητέο εισόδημα των συγκεκριμένων φορολογουμένων προσαυξήθηκε κατά 850% περίπου σε σύγκριση με το δηλωθέν! Είναι προφανές ότι πολλοί από τους φορολογούμενους αυτούς αναγκάστηκαν να πληρώσουν φόρο εισοδήματος σημαντικά υψηλότερο ακόμη κι από το εισόδημα που δήλωσαν! Στην κατηγορία αυτή περιλαμβάνονται πολλοί φορολογούμενοι των οποίων το δηλωθέν εισόδημα αποτελείτο από πενιχρά ποσά τόκων και εισπραχθέντων ενοικίων αλλά το τεκμαρτό, το οποίο προέκυψε κυρίως με βάση τις αντικειμενικές δαπάνες διαβίωσης, ήταν μεγαλύτερο από 9.500 ευρώ, με αποτέλεσμα η προστιθέμενη διαφορά φορολογητέου εισοδήματος που προέκυψε να φορολογηθεί με την κλίμακα των ελευθέρων επαγγελματιών, δηλαδή με 26% από το πρώτο ευρώ, και το υπέρογκο ποσό φόρου που προέκυψε να προσαυξηθεί περαιτέρω κατά 75% λόγω της επιβολής προκαταβολής φόρου έναντι του επόμενου έτους. ελεύθερος τύπος

Προσλήψεις αναπληρωτών ειδικής αγωγής 2017: Τι αλλάζει

Η Ομάδα εργασίας για θέματα Εγκυκλίου Αναπληρωτών του Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ, επεξεργάσθηκε σε πρώτη φάση την χθεσινή δημοσιευθείσα Υ.Α. για τα κριτήρια πρόσληψης αναπληρωτών Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π. για το 2017-18 και βρήκε τις παρακάτω διαφορές σε σχέση με την περσινή.Οι αλλαγές σε σχέση με πέρσι είναι οι παρακάτω: 1) Η προϋπηρεσία σε ΣΜΕΑΕ και σε ΚΕΔΔΥ λαμβάνει μοριοδότηση 0,25 από 0,20 μόρια για κάθε μήνα. 2) Προσμετράται η ιδιωτική προϋπηρεσία στον κλάδο (εξαρτημένη εργασία) και όχι αποκλειστικά σε αντικείμενο με άτομα με αναπηρία ή με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.3) Ποσοστό αναπηρίας άνω του 67% παίρνει 7 μονάδες από 3 μονάδες και για τα τέκνα ισχύει το ίδιο.4) Οι τρίτεκνοι λαμβάνουν μοριοδότηση 3 μόρια αντί 1 και οι πολύτεκνοι 7 μόρια αντί 2.5) Ο βαθμός πτυχίου ΕΠΑ.Λ ή Πτυχίου Τ.Ε.Ε., Τ.Ε.Λ. ή Ενιαίων Πολυκλαδικών Λυκείων πέντε δέκατα της μονάδας (0,5) για κάθε βαθμό άνω του δέκα (10), καθώς και κλάσματα αυτής με αναγωγή στο δεύτερο δεκαδικό ψηφίο, ενώ για το πτυχίο ή δίπλωμα Ι.Ε.Κ. ή «Τάξης μαθητείας ΕΠΑΛ» ογδόντα πέντε εκατοστά (0,85) της μονάδας για κάθε βαθμό άνω του δέκα(10). Πέρυσι ο βαθμός πτυχίου «Τάξης Μαθητείας» ΕΠΑ.Λ ή Πτυχίου Τ.Ε.Ε., Τ.Ε.Λ. ή Ενιαίων Πολυκλαδικών Λυκείων λάμβανε μισή (0,5) μονάδα για κάθε βαθμό άνω του δεκαπέντε(15), ενώ για το πτυχίο ή δίπλωμα Ι.Ε.Κ. είχαμε μισή (0,5) μονάδα για κάθε βαθμό άνω του δώδεκα(12). Τέλος, παραμένει το αποδεικτικό ελληνομάθειας για όσους έχουν βασικό πτυχίο στο εξωτερικό. Επανερχόμεθα με διεξοδικότερη ανάλυση προσεχώς.Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ

“Αγκάθια” των σχολικών εκδρομών

Του Νίκου ΤσούλιαΤο παρόν άρθρο αναφέρεται μόνο στα αρνητικά σημεία των σχολικών εκδρομώνΟι σχολικές εκδρομές πάντα συγκέντρωναν ένα ιδιαίτερο ενδιαφέρον και θεωρούνται από όλες τις μαθητικές γενιές ως συστατικό στοιχείο των σχολικών αναμνήσεών τους. Και είναι ακριβώς αυτό το σημείο που «καλεί» μαθητές και μαθήτριες στη δημιουργία «αιχμηρών γεγονότων» – πέραν των συμβατικών συμπεριφορών του σχολείου – και έτσι τα παιδιά και οι έφηβοι επιθυμούν σφόδρα να δημιουργήσουν τα δικά τους ξεχωριστά γεγονότα. Αλλά αν αυτή είναι η βαθύτερη μαθητική επιθυμία, το σχολείο έχει τις δικές του ιεραρχήσεις. Λαμβάνει υπόψη του σε κάθε περίπτωση αυτή την «ανάγκη» του μαθητόκοσμου, αλλά δεν μπορεί να μείνει μόνο σ’ αυτή. Ο μορφωτικός και επιμορφωτικός, ο παιδαγωγικός και πολιτισμικός ρόλος των σχολικών εκδρομών είναι πολύ βασικός και δεν μπορεί παρά να υπηρετείται με περισσή επιμέλεια. Και δεν πρόκειται απλά και μόνο για μια εμμονή των θεσμών της εκπαίδευσης αλλά και για μια κοινωνική επιλογή, αρκεί να σκεφτούμε αν υπάρχει έστω και ένας γονέας που να θέλει το παιδί του σε μια εκδρομή να μην αποκομίζει κάποιους μαθησιακούς θησαυρούς. Ωστόσο, σ’ αυτό το σημείωμα πρόθεση είναι να σταθούμε στα αγκάθια των σχολικών εκδρομών και να δώσουμε και μια έστω πρόχειρη θεώρησή τους. Το πρώτο σημείο, που αξίζει να αναφερθεί, είναι η αποφυγή των κινδύνων και των ατυχημάτων, γιατί σε αντίθετη περίπτωση η εικόνα της εκδρομής έχει αμαυρωθεί. Δεν είναι καθόλου τυχαίο το γεγονός ότι εμείς οι εκπαιδευτικοί θεωρούμε κάθε εκδρομή επιτυχημένη μόνο και μόνο αν δεν συμβεί κάποιο αρνητικό συμβάν! Προς τούτο απαιτείται διαρκής εγρήγορση των συνοδών εκπαιδευτικών και στενή παρακολούθηση των μαθητών / μαθητριών στις φάσεις που δεν υπάρχει οργανωμένη εκδήλωση. Δεύτερο σημείο εκτιμώ ότι είναι η καλή οργάνωσή τους και η συστηματική και προσεκτική υλοποίησή τους σε σχέση με την επιλογή του Γραφείου. Συνήθως διαπιστώνονται ελλειμματικές υπηρεσίες εκ μέρους της επιχείρησης που αναλαμβάνει το όλο εγχείρημα και γι’ αυτό απαιτείται ενδελεχής έλεγχος! Εδώ ενυπάρχουν επιμέρους στοιχεία. Η αρτιότητα των υπηρεσιών του Γραφείου, που έχει αναλάβει το όλο εγχείρημα, εξασφαλίζεται όχι απλά και μόνο μέσα από τη διαφάνεια της προκήρυξης αλλά και από τη μελέτη των επιμέρους στοιχείων (λεωφορεία, ιστορικό του Γραφείου) πριν ξεκινήσει η όλη εξόρμηση, γιατί στη συνέχεια τα πράγματα γίνονται πιο σύνθετα. Τρίτο σημείο αφορά το πρόγραμμα που διαμορφώνει το σχολείο. Εδώ κατά κανόνα γίνεται το εξής λάθος. Υπερφορτώνεται το όλο επιμορφωτικό / μαθησιακό πλαίσιο, σαν να πρόκειται για σχολικό πρόγραμμα. Η συγκρότηση του προγράμματος γίνεται εν πολλοίς «επί χάρτου» και με βασικό άξονα ότι δεν θα υπάρξει καμιά δυσκολία ούτε καθυστέρηση ούτε απρόβλεπτες καιρικές συνθήκες κλπ. Δεν λαμβάνουμε υπόψη μας και δεν προοικονομούμε δηλαδή την πραγματική εικόνα του εγχειρήματος. Και θεωρώ ότι δεν είναι και πολύ φρόνιμο να ξεφορτώνεται το πρόγραμμα στη διάρκεια της εκδρομής είτε από αντικειμενικούς λόγους είτε από απαίτηση των μαθητών / μαθητριών. Τέταρτο σημείο – αγκάθι θεωρώ ότι είναι η οργάνωση της βραδινής ψυχαγωγίας. Εδώ είναι η μεγάλη πρόκληση, αρκεί να σκεφτούμε ότι εδώ τέμνεται ο πιο «αγαθός» ίσως κοινωνικός θεσμός, το σχολείο, με ένα από το πιο «γκρίζα σκηνικά», εκείνο των νυχτερινών κέντρων όπου ενυπάρχει και ένα μέρος του υπόκοσμου. Ιδιαίτερα στην περίπτωση του κλαμπ, η όλη υπόθεση είναι αρκετά δύσκολη, αφού ο έλεγχος επί των μαθητών / μαθητριών – όταν το κλαμπ είναι μεγάλο και θεοσκότεινο – δεν είναι καθόλου εύκολος. Εδώ πηγάζει και το πρόβλημα του αλκοόλ με πιθανή μορφή και εκείνη των χαλασμένων και ύποπτων ποτών. Η άποψή μου σ’ αυτό το σημείο είναι απόλυτη. Επιβάλλεται η προτίμηση μικρών κλαμπ, που θα χωρούν ένα – δύο σχολεία, για να υπάρχει η δυνατότητα κάποιας εικόνας επίβλεψης και όχι τα μεγάλα κλαμπ όπου επικρατεί χάος! Η πέμπτη «αναφορά του κακού» συνδέεται με τη σχέση των μαθητών / μαθητριών με το αλκοόλ. Είναι μάλλον μια γενικευμένη εικόνα η μεταφορά αλκοολούχων ποτών στις αποσκευές τους. Δύο ομάδες από τους εκπαιδευόμενους χρήζουν ειδικής αντιμετώπισης. Η «ευάλωτη ομάδα» που δεν έχει εμπειρία με το αλκοόλ και αναζητεί ευκαιρία να δοκιμάσει ή και να ξεσπάσει και η «προχωρημένη ομάδα» που θεωρεί το αλκοόλ «μαγκιά» και αυτοπροβάλλεται ως ο κινητήριος μοχλός της «μικρής επανάστασης». Εδώ η συμπεριφορά πρέπει να είναι ξεκάθαρη και να αποβλέπει στην απόλυτη απαγόρευση του αλκοόλ αλλά και στον περιοδικό έλεγχο των αποσκευών παρουσία των μαθητών / μαθητριών. Αυτό σημαίνει ότι έχουν γίνει συστάσεις από το σχολείο, ότι στην περίπτωση σύλληψης και χρήσης αλκοόλ ο υπαίτιος επιστρέφει στους γονείς του, με ό,τι αυτό συνεπάγεται. Θεωρώ ότι οποιαδήποτε ελαστικότητα στο θέμα αυτό οδηγεί σε παρατράγουδα, αρκεί να σκεφτούμε ότι σχεδόν όλα τα σχολεία έχουν κακή εμπειρία με το αλκοόλ σε κάποια απ’ όλες τις εκδρομές τους. Τελειώνω με το σημείο των σχέσεων εκπαιδευτικών – μαθητών / μαθητριών. Είναι βέβαιο ότι το καλό παιδαγωγικό κλίμα του σχολείου βοηθάει στη διαμόρφωση όμορφων σχέσεων. Μόνο που στις εκδρομές οι καθαρά ενδοσχολικές σχέσεις υφίστανται μετασχηματισμό συνήθως προς το καλύτερο και προς το φιλικότερο, αλλά μπορούν να βγάλουν και εκτρωματικές όψεις. Επομένως απαιτείται ορθολογική διαχείριση και η μεγαλύτερη δυνατή πρόληψη των ανεπιθύμητων συγκρούσεων. Όλοι οι εκπαιδευτικοί γνωρίζουν το βάρος της ευθύνης, παιδαγωγικής αλλά και νομικής, που έχουν κατά τη διάρκεια των σχολικών εκδρομών. Γνωρίζουν επίσης ότι αντικαθιστούν εν μέρει και τους γονείς των μαθητών / μαθητριών γι’ αυτές τις ημέρες. Και αυτό σημαίνει πολλά…anthologio.wordpress.com