Forbes: Ας άφηναν την Ελλάδα να χρεοκοπήσει

Η Ελλάδα απλά δεν μπορεί να αποπληρώσει το χρηματικό ποσό που απαιτείται και ως εκ τούτου δεν θα έπρεπε», γράφει στο Forbes ο Τιμ Γουόρσταλ, μέλος του Adam Smith Institute στο Λονδίνο, ο οποίος προβλέπει «αναταράξεις», ενώ εκφράζει την άποψη ότι έπρεπε να αφήσουν την Ελλάδα να χρεοκοπήσει και να φύγει από το ευρώ. «Ο λόγος για όλη αυτή την αναταραχή είναι απλά ότι η αρχική συμφωνία για την Ελλάδα έγινε τόσο άσχημα. Είναι σχεδόν σίγουρα αλήθεια ότι η Ελλάδα θα έπρεπε απλά να έχει χρεοκοπήσει, να έχει φύγει από το ευρώ και είχε ένα κανονικό πακέτο διάσωσης του ΔΝΤ. Αντί για αυτό, στο όνομα της ευρωπαϊκής αλληλεγγύης, η ευρωζώνη επέμεινε ότι το ευρώ πρέπει να προστατευθεί και δάνεισε επίσημα χρήματα στο σύστημα, όλα από τα οποία σχεδόν αμέσως εξαφανίστηκαν ξανά για να πληρωθούν οι δανειστές του ιδιωτικού τομέα. Αυτός είναι ο λάθος τρόπος να το κάνεις. Και το αποτέλεσμα είναι ότι τώρα οφείλεται σε διάφορες ευρωπαϊκές κυβερνήσεις, και κατά συνέπεια στους ψηφοφόρους τους, το ελληνικό χρέος. Και κανένας πολιτικός δεν θέλει να μειώσει το ύψος του χρέος, ακόμη κι αν απλά δεν μπορεί να αποπληρωθεί, γιατί μετά θα πρέπει να πάει στους ψηφοφόρους και να τους πει »έχασα τα λεφτά σας». Για αυτό υπάρχουν αυτές οι διαφωνίες. Το ΔΝΤ λέει ότι το χρέος δεν μπορεί να αποπληρωθεί, οπότε πρέπει να μειωθεί. Ολοι οι άλλοι λένε ότι πρέπει να αποπληρωθεί, γιατί πολιτικές καριέρες εξαρτώνται από αυτό», συνεχίζει ο αρθρογράφος του Forbes. Ο Γουόρσταλ σημειώνει ότι το ΔΝΤ επαίνεσε την Ελλάδα την Παρασκευή για τη δημοσιονομική υπεραπόδοση το 2016, αλλά πρόσθεσε ότι ακόμη χρειάζεται να ξεκαθαρίσουν οι κυβερνήσεις της ευρωζώνης τι ελάφρυνση χρέους αναμένεται, πριν μπει στο ελληνικό πρόγραμμα. «Είναι σημαντικό να μετάσχει το ΔΝΤ. Συγκεκριμένες κυβερνήσεις της ευρωζώνης θα μετάσχουν μόνο αν το κάνει και το Ταμείο. Βλέπουν το ΔΝΤ ως τον παίκτη που επηρεάζεται λιγότερο από την πολιτική. Και έτσι είναι πρόθυμοι να μετάσχουν μόνο αν η συμφωνία είναι τουλάχιστον εν μέρει οικονομικά λογική. Αλλά το ΔΝΤ δεν πιστεύει ότι η τρέχουσα συμφωνία είναι λογική», σημειώνει ακόμη ο Γουόρσταλ.

Σαν σήμερα το 1998 έφυγε από τη ζωή ο Κωνσταντίνος Καραμανλής

Ο Κωνσταντίνος Καραμανλής υπήρξε κορυφαίος Έλληνας πολιτικός, με καθοριστική συμβολή στον οικονομικό και πολιτικό εκσυγχρονισμό της χώρας... Το σπουδαιότερο επίτευγμά του είναι η είσοδος της Ελλάδας στην Ευρωπαϊκή Οικονομική Κοινότητα, σημερινή Ευρωπαϊκή Ένωση. Ο Κωνσταντίνος Καραμανλής γεννήθηκε στις 8 Μαρτίου 1907 στο Κιούπκιοϊ (σήμερα Πρώτη), μια κωμόπολη κοντά στις Σέρρες, που τότε ανήκε στην Οθωμανική Αυτοκρατορία. Ο πατέρας του, Γεώργιος, δημοδιδάσκαλος και καλλιεργητής, είχε διωχθεί για την εθνική δράση του, τόσο από τις τουρκικές, όσο και μεταγενέστερα από τις βουλγαρικές αρχές κατοχής.Έζησε ως μαθητής, διαδοχικά, στην Πρώτη, τη Νέα Ζίχνη, τις Σέρρες και τελικά στην Αθήνα, όπου μετά την αποπεράτωση των γυμνασιακών του σπουδών, εγγράφηκε στη Νομική Σχολή, από την οποία αποφοίτησε το 1929.Το 1930 υπηρέτησε επί τετράμηνο τη στρατιωτική του θητεία, ως προστάτης πολύτεκνης οικογένειας. Στη συνέχεια εργάστηκε ως δικηγόρος στις Σέρρες, μέχρις ότου εκλέχθηκε για πρώτη φορά βουλευτής το 1935 με το αντιβενιζελικό Λαϊκό Κόμμα. Επανεξελέγη βουλευτής το 1936, στις τελευταίες εκλογές πριν από τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο. Με την έκρηξη του ελληνοϊταλικού πολέμου, ο Καραμανλής παρουσιάστηκε για να στρατευθεί στο Σιδηρόκαστρο, αλλά κρίθηκε ανίκανος να υπηρετήσει λόγω βαρηκοΐας. Στη διάρκεια της Γερμανικής Κατοχής ασχολήθηκε αποκλειστικά με τη δικηγορία. Επανήλθε στην ενεργό πολιτική το 1946, όταν έλαβε μέρος στις εκλογές της 31ης Μαρτίου ως υποψήφιος του Λαϊκού Κόμματος στις Σέρρες και εξελέγη πρώτος σε ψήφους βουλευτής.1950 - 1974 Το όνομά του θα γίνει γνωστό στο πανελλήνιο από τη θητεία του ως Υπουργός Δημοσίων Έργων στην κυβέρνηση Παπάγου (1952-1955). Θα επιτελέσει σπουδαίο έργο, με την κατασκευή βασικών έργων υποδομής (εγγειοβελτιωτικά έργα, οδικές αρτηρίες, ενεργειακές μονάδες, έργα ύδρευσης κ.ά.).Ο δυναμισμός και η αποφασιστικότητα του Κωνσταντίνου Καραμανλή, αλλά και η απήχηση του έργου του στην κοινή γνώμη, αποτέλεσε ισχυρό πρόκριμα για την ανάδειξή του στην Πρωθυπουργία, μετά τον θάνατο του Αλέξανδρου Παπάγου. Η πρωτοβουλία του βασιλέα Παύλου να του αναθέσει τον σχηματισμό της κυβέρνησης, στις 5 Οκτωβρίου 1955, εξέπληξε τους πάντες, αφού επικρατέστεροι για τη διαδοχή ήταν οι αντιπρόεδροι της κυβέρνησης Παπάγου, Στέφανος Στεφανόπουλος και Παναγιώτης Κανελλόπουλος. Ο Καραμανλής, από την πρώτη μέρα της πρωθυπουργίας του, θέλησε να βάλει τη δική του σφραγίδα στην πολιτική ζωή της χώρας. Ίδρυσε νέο κόμμα, την Εθνική Ριζοσπαστική Ένωση (ΕΡΕ) και προσέφυγε στις κάλπες τον Φεβρουάριο του 1956. Τις κέρδισε, παρότι το κόμμα του ήλθε δεύτερο σε ψήφους, χάρις στο «τριφασικό» εκλογικό σύστημα. Η επικράτηση στην πρώτη αυτή και στη συνέχεια σε δύο ακόμη εκλογικές αναμετρήσεις, το 1958 και το 1961, του επέτρεψε να διατηρήσει αδιάλειπτα την εξουσία για μία οκταετία (1955-1963), ένα επίτευγμα χωρίς προηγούμενο στην πολιτική ιστορία της χώρας. Πρωταρχική φροντίδα του Καραμανλή ήταν ο σχεδιασμός και η εφαρμογή ενός προγράμματος ταχύρρυθμης οικονομικής ανάπτυξης, σε μια χώρα που βίωνε ακόμη τις συνέπειες του καταστροφικού εμφύλιου πολέμου. Όραμά του υπήρξε μια Ελλάδα απαλλαγμένη από τα σύνδρομα της δυσπραγίας και της φτώχειας. Η σταθερή αύξηση του εθνικού εισοδήματος, με μέσο ετήσιο ρυθμό 6,25%, η άνοδος του κατά κεφαλήν εισοδήματος από 305 σε 565 δολάρια με πληθωρισμό 2%, η ραγδαία άνοδος των επενδύσεων και η μείωση της ανεργίας στο 4,5% (βοηθούμενη και από την αυξανόμενη μετανάστευση) συνθέτουν τις κύριες παραμέτρους του θετικού απολογισμού της διακυβέρνησης Καραμανλή στο πεδίο της οικονομίας. Η ανοδική πορεία της οικονομίας θα του δώσει τη δυνατότητα να στραφεί, με την πάροδο του χρόνου, προς την ενίσχυση της παιδείας, του πολιτισμού και, για πρώτη ουσιαστικά φορά, του αθλητισμού, με τη θεσμοθέτηση του ΠΡΟ-ΠΟ (1959). Ακόμη, αύξησε τη χρηματοδότηση του κοινωνικού τομέα κι έλαβε θεσμικά μέτρα κοινωνικού χαρακτήρα, με κορυφαίο γεγονός τη σύσταση του ΟΓΑ (1961). Όμως, παρά τις προσπάθειές του, ο εκσυγχρονισμός στο πολιτικό πεδίο κινούνταν με χαμηλές ταχύτητες, λόγω των εμφυλιοπολεμικών συνδρόμων, που παρέμειναν ισχυρά στην Ελληνική Δεξιά. Το διεθνές περιβάλλον ήταν αρνητικό για την άσκηση πολυδιάστατης εξωτερικής πολιτικής, λόγω του Ψυχρού Πολέμου και της πρόσδεσης της χώρας στο άρμα των ΗΠΑ. Έτσι, ήταν φυσικό για τον Κωνσταντίνο Καραμανλή να αναζητήσει ερείσματα για την κατοχύρωση της ασφάλειας και της εδαφικής ακεραιότητας της Ελλάδας στους κόλπους του ΝΑΤΟ. Εν τούτοις, ο Καραμανλής, με αρκετή δόση αποτελεσματικότητας, κατόρθωσε να προαγάγει τις σχέσεις με τον Τρίτο Κόσμο, ιδιαίτερα με τις αραβικές χώρες, προτάσσοντας, οσάκις χρειαζόταν, τα περιφερειακά συμφέροντα της Ελλάδας. Το 1959 υπέγραψε τις Συμφωνίες Ζυρίχης - Λονδίνου, με τις οποίες τερματίστηκε η βρετανική κυριαρχία επί της Κύπρου και ιδρύθηκε ανεξάρτητο Κυπριακό κράτος, με εγγυήτριες δυνάμεις την Ελλάδα, την Τουρκία και τη Μεγάλη Βρετανία με δικαίωμα στρατιωτικής παρέμβασης. Ο Καραμανλής δέχθηκε αυστηρή κριτική για τις συμφωνίες αυτές, που κατοχύρωναν ως ισότιμο εταίρο στη μεγαλόνησο την Τουρκία. Η καίρια τομή στην εξωτερική πολιτική του εντοπίζεται στην προσπάθεια για την ένταξη της Ελλάδας στην Ευρωπαϊκή Οικονομική Κοινότητα. Ο Κωνσταντίνος Καραμανλής πίστευε ότι η ΕΟΚ δεν αποτελούσε «απλώς οικονομικήν κοινοπραξίαν, αλλά οντότητα με ευρυτέραν πολιτικήν αποστολήν και σημασίαν». Έπειτα από επίπονες διαπραγματεύσεις διετούς διάρκειας, η Ελλάδα θα γίνει δεκτή στην αρχική ομάδα των Έξι, ως πρώτο συνδεδεμένο μέλος, στις 9 Ιουλίου 1961.Η πρώτη κυβερνητική οκταετία του Κωνσταντίνου Καραμανλή διακόπηκε απρόβλεπτα, με την παραίτησή του, τον Ιούνιο του 1963, ύστερα από διαφωνία με τον βασιλέα Παύλο, η οποία σηματοδότησε τη ρήξη του με τα Ανάκτορα. Η κρίση δεν ήταν ανεξάρτητη από το κλίμα πολιτικής έντασης εκείνης της εποχής. Ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης και πρόεδρος της «Ενώσεως Κέντρου» Γεώργιος Παπανδρέου είχε κηρύξει τον ανένδοτο αγώνα, κατηγορώντας τον Καραμανλή ότι είχε κερδίσει τις εκλογές του 1961 με βία και νοθεία, ενώ η δολοφονία Λαμπράκη από παρακρατικούς στη Θεσσαλονίκη είχε ρίξει βαριά τη σκιά της στη χώρα. («Ποιος επιτέλους κυβερνά αυτό τον τόπο» είχε πει ο Καραμανλής). Στις εκλογές της 3ης Νοεμβρίου 1963 ηγήθηκε της ΕΡΕ, αλλά υπό το βάρος των καταγγελιών της αντιπολίτευσης, ηττήθηκε από την «Ένωση Κέντρου» του Γεωργίου Παπανδρέου. Τότε, ο Καραμανλής παραιτήθηκε από την ηγεσία της ΕΡΕ κι έφυγε μυστικά για το Παρίσι με το ψευδώνυμο «Τριανταφυλλίδης», όπου ιδιώτευσε επί 11 χρόνια μέχρι τη Μεταπολίτευση.1974 - 1998 Στις 24 Ιουλίου 1974 ο Κωνσταντίνος Καραμανλής επανήλθε θριαμβευτικά στην Ελλάδα, μετά την κατάρρευση της δικτατορίας υπό το βάρος του άφρονος πραξικοπήματος στην Κύπρο και της τουρκικής εισβολής στη μεγαλόνησο. Επικεφαλής της κυβέρνησης «Εθνικής Ενότητας», κατόρθωσε με συνετές και αποφασιστικές κινήσεις να αποκαταστήσει πλήρως τη λειτουργία του δημοκρατικού πολιτεύματος στην Ελλάδα. Νομιμοποίησε το ΚΚΕ έπειτα από 26 χρόνια παρανομίας, ενώ προχώρησε στην αποχώρηση της Ελλάδας από το στρατιωτικό σκέλος του ΝΑΤΟ ως αντίδραση για την άρνηση της Συμμαχίας να αντιταχθεί στην προέλαση των Τούρκων στην Κύπρο (Αττίλας 2) και αντικατέστησε τη χουντική ηγεσία των Ενόπλων Δυνάμεων. Στις πρώτες ελεύθερες εκλογές (17 Νοεμβρίου 1974) ο Καραμανλής επικράτησε με το επιβλητικό 54,2% των ψήφων. Η άνετη νίκη του και στην επόμενη εκλογική αναμέτρηση (Νοέμβριος 1977), θα του επιτρέψει να παραμείνει αδιάλειπτα στην εξουσία για μία εξαετία, επικεφαλής της Νέας Δημοκρατίας, ενός νεοσύστατου σχηματισμού, που εντάσσεται στον κεντροδεξιό χώρο, με ιδεολογικό στίγμα τον ριζοσπαστικό φιλελευθερισμό. Η διενέργεια δημοψηφίσματος, στις 8 Δεκεμβρίου 1974, τερμάτισε τη μακρά διένεξη για το πολιτειακό, με την οριστική εγκαθίδρυση της αβασίλευτης δημοκρατίας. Η εκπόνηση και η ψήφιση νέου και προοδευτικού Συντάγματος, τον Ιούνιο του 1975, δημιούργησε τις προϋποθέσεις για την εμβάθυνση και την παγίωση της Δημοκρατίας. Η επικράτηση ήπιου πολιτικού κλίματος, η αναβάθμιση των πολιτικών ηθών και της κοινοβουλευτικής πρακτικής και γενικότερα η κατοχύρωση του δημοκρατικού διαλόγου και των ατομικών ελευθεριών, καταγράφονται έκτοτε ως επιτεύγματά του. Όπως και η λύση του χρονίζοντος γλωσσικού ζητήματος, με την καθιέρωση της δημοτικής, ως επίσημης γλώσσας του κράτους. Την εξαετία 1974-1980 και παρά τη διεθνή ενεργειακή κρίση, που έπληξε και τη χώρα μας, το εθνικό εισόδημα αυξανόταν με ρυθμούς 5% ετησίως, ενώ το κατά κεφαλήν εισόδημα σημείωσε αύξηση 50%. Ο Καραμανλής δεν δίστασε να εθνικοποιήσει μεγάλες επιχειρήσεις του ιδιωτικού τομέα (Ολυμπιακή, Εμπορική), όταν οι περιστάσεις το επέβαλαν, με αποτέλεσμα κάποιοι κύκλοι των βιομηχάνων να τον κατηγορήσουν για σοσιαλμανία. Στην εξωτερική πολιτική, η ένταξη της Ελλάδας στην ΕΟΚ, τα διπλωματικά ανοίγματα τις γειτονικές κομμουνιστικές χώρες και τη Μόσχα καταγράφονται στο ενεργητικό του. Ο Κωνσταντίνος Καραμανλής εγκατέλειψε την ενεργό πολιτική το 1980, μετά την υπογραφή της συνθήκης προσχώρησης της Ελλάδας στην ΕΟΚ. Τον διαδέχθηκε στην πρωθυπουργία ο Γεώργιος Ράλλης. Στις 5 Μαΐου 1980 εκλέχθηκε Πρόεδρος της Δημοκρατίας, σε μια περίοδο που το ΠΑΣΟΚ του Ανδρέα Παπανδρέου βρισκόταν προ των πυλών της εξουσίας. Η αυστηρή προσήλωση στην τήρηση των συνταγματικών κανόνων και η συνεπής τοποθέτηση πάνω από τις κομματικές διαμάχες, η εξασφάλιση της ομαλής διαδοχής των κομμάτων στην εξουσία, η συμβολή στην εκτόνωση των πολιτικών παθών και η συνεισφορά του στην εμπέδωση της εθνικής ενότητας, συνέθεσαν τις κύριες παραμέτρους της παρουσίας του στο ύπατο αξίωμα, σε συνδυασμό και με την ενίσχυση του διεθνούς κύρους της χώρας. Το 1985 ο πρωθυπουργός Ανδρέας Παπανδρέου αθετεί την υπόσχεση του προς τον Καραμανλή για δεύτερη θητεία και προτείνει για Πρόεδρο της Δημοκρατίας τον αρεοπαγίτη Χρήστο Σαρτζετάκη. Ο Καραμανλής αποχωρεί πικραμένος. Επανεξελέγη στο ύπατο αξίωμα της χώρας την πενταετία 1990-1995, οπότε αποχώρησε οριστικά από την πολιτική. Είχε συμπληρώσει 60 χρόνια στο πολιτικό προσκήνιο: 8 χρόνια ως υπουργός, 14 ως Πρωθυπουργός και 10 ως Πρόεδρος της Ελληνικής Δημοκρατίας. Ο Κωνσταντίνος Καραμανλής έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 91 ετών, στις 23 Απριλίου 1998. Δεν άφησε απογόνους από το γάμο του με την Αμαλία Μεγαπάνου (1952), που διαλύθηκε κατά τη διάρκεια της δικτατορίας.

Καρκίνος του πνεύμονα: Πότε εμφανίζονται τα πρώτα συμπτώματα

Ο καρκίνος του πνεύμονα είναι η πρώτη αιτία θανάτου από καρκίνο σε άνδρες και γυναίκες. Αυτό, όμως, δεν συνέβαινε πάντα. Σήμερα, το κάπνισμα προκαλεί περίπου εννέα στους 10 θανάτους από καρκίνο του πνεύμονα, ενώ η ρύπανση και άλλα χημικά παίζουν μικρότερο ρόλο. Πώς το κάπνισμα προκαλεί καρκίνο του πνεύμονα; Τα τσιγάρα δεν είναι μόνο γεμάτα καρκινογόνες χημικές ουσίες, αλλά αφοπλίζουν το φυσικό αμυντικό σύστημα των πνευμόνων. Οι αεραγωγοί των πνευμόνων είναι επενδεδυμένοι με μικροσκοπικές τρίχες, τις βλεφαρίδες. Αυτές οι τρίχες προστατεύουν τους πνεύμονες «σκουπίζοντας» τις τοξίνες, τα βακτήρια και τους ιούς. Ο καπνός του τσιγάρου παραλύει τις βλεφαρίδες έτσι ώστε να μην μπορούν να κάνουν τη δουλειά τους. Αυτό επιτρέπει στους πνεύμονες να συλλέγουν τις καρκινογόνες ουσίες. Ποια είναι τα συμπτώματα του καρκίνου του πνεύμονα; Συνήθως δεν υπάρχουν συμπτώματα ή προειδοποιητικά σημάδια στα πρώτα στάδια. Καθώς εξελίσσεται, όμως, ο καρκίνος τα συμπτώματα είναι συνήθως μη ειδικά και μπορεί να περιλαμβάνουν: βήχα που δεν υποχωρεί, πόνο στο στήθος- ειδικά κατά τη βαθιά αναπνοή, συριγμό ή δυσκολία στην αναπνοή, βήχα με φλέγμα και αίμα, καθώς επίσης και κούραση. Ποιοι είναι οι τύποι του καρκίνου του πνεύμονα; Υπάρχουν δύο κύριοι τύποι καρκίνου του πνεύμονα. Ο μικροκυτταρικός καρκίνο του πνεύμονα είναι ο πιο επιθετικός των δύο, που σημαίνει ότι μπορεί να εξαπλωθεί γρήγορα σε άλλα μέρη του σώματος από τα πρώτα στάδια της νόσου. Εμφανίζεται λόγω του έντονου καπνίσματος και πολύ σπανιότερα και σε μη καπνιστές. Ο μη μικροκυτταρικός καρκίνος του πνεύμονα αναπτύσσεται πιο αργά και τον συναντάμε πιο συχνά, καθώς αντιπροσωπεύει σχεδόν το 90% όλων των καρκίνων του πνεύμονα. Ποια είναι τα στάδια του καρκίνου του πνεύμονα; Τα στάδια υπάρχουν και χρησιμοποιούνται για να περιγραφεί το πόσο έχει εξαπλωθεί ο καρκίνος. Υπάρχουν διάφορα συστήματα για τους δύο κύριους τύπους καρκίνου του πνεύμονα. Ο μικροκυτταρικός καρκίνος του πνεύμονα χωρίζεται σε δύο στάδια: αυτό του «περιορισμένου» καρκίνου που σημαίνει ότι ο καρκίνος περιορίζεται σε ένα πνεύμονα και ίσως στους κοντινούς λεμφαδένες και αυτό του «εκτεταμένου» καρκίνου» που σημαίνει ότι ο καρκίνος έχει εξαπλωθεί σε στον άλλο πνεύμονα ή σε άλλο όργανο. Ο μη μικροκυτταρικός καρκίνος του πνεύμονα έχει τέσσερα στάδια όπου κρίνεται αν ανήκει από το 1-4 ανάλογα με το πόσο έχει εξαπλωθεί. Ποιοι άλλοι παράγοντες ευνοούν την εμφάνιση καρκίνου του πνεύμονα; Πέρα από το κάπνισμα στο οποίο ήδη αναφερθήκαμε, το οικογενειακό ιστορικό καρκίνου του πνεύμονα είναι ένας σημαντικός παράγοντας. Επίσης, το πόσιμο νερό που είναι πλούσιο σε αρσενικό θεωρείται ότι ευνοεί την ανάπτυξη καρκίνου του πνεύμονα. Πάντως, ο καρκίνος του πνεύμονα έχει εμφανιστεί και σε άτομα στα οποία δεν συντρέχουν αυτοί οι παράγοντες κινδύνου – συμπεριλαμβανομένων και ατόμων που δεν έχουν καπνίσει ποτέ. Μπορούμε να προλάβουμε την εμφάνιση καρκίνου του πνεύμονα; Ο καρκίνος του πνεύμονα μπορεί να είναι μία από τις πλέον θανατηφόρες μορφές καρκίνου, αλλά είναι επίσης και μία από αυτές που μπορούν να προληφθούν. Με δυο λόγια: μην καπνίζετε. Και αν το κάνετε, ζητήστε βοήθεια για να το κόψετε. Μέσα σε πέντε χρόνια από την διακοπή του καπνίσματος ο κίνδυνος θανάτου από καρκίνο του πνεύμονα θα μειωθεί στο μισό σε σχέση με κάποιον που καπνίζει ένα πακέτο την ημέρα. Και σε 10 χρόνια μετά τη διακοπή, οι πιθανότητες να πεθάνετε από καρκίνο του πνεύμονα θα είναι σχεδόν οι ίδιες με εκείνες αν δεν είχαν καπνίσει ποτέ.

Η εφορία ξεσκονίζει 1.280.000 ΑΦΜ. Από το 2002 ξεκινούν οι έλεγχοι

Στο «μικροσκόπιο» της εφορίας έχουν μπει 1.280.000 ΑΦΜ στα πλαίσια διασταύρωσης καταθέσεων και εισοδημάτων προκειμένου να «χτυπηθεί» η φοροδιαφυγή. Οι διασταυρώσεις ξεκινούν από το 2002 μέχρι και σήμερα και αφορούν στις πρωτογενείς καταθέσεις οι έλεγχοι. Οι έλεγχοι γίνονται κατά προτεραιότητα, ξεκινώντας από τα υψηλότερα ποσά και πηγαίνοντας προς τα κάτω. Στη λίστα των μεγαλοκαταθετών βρίσκονται όσοι έκαναν μία κατάθεση άνω των 100.000 ευρώ ή περισσότερες καταθέσεις εντός ενός έτους που ξεπερνούσαν αθροιστικά τις 300.000 ευρώ, στην περίοδο 2000-2012. Όπως τόνισε και η υφυπουργός Οικονομικών, Κατερίνα Παπανάτσιου το Σάββατο στον Σκάι, δεν πρόκειται να αποφύγουν τους ελέγχους και τα πολιτικά πρόσωπα ή οι φορολογούμενοι που βρίσκονται στις περίφημες λίστες. enikoinomia

Τολμηρή πρόταση: Τέλη εγγραφής 2 φορές το χρόνο στα Πανεπιστήμια

Καθώς ανοίγει η συζήτηση στη Βουλή για την Ανώτατη Εκπαίδευση, όλο και περισσότεροι Πανεπιστημιακοί αναρωτιούνται μήπως ένα μικρό ποσό εγγραφής, όπως γίνεται σε κρατικά πανεπιστήμια πολλών χωρών της Ευρώπης, πιθανόν θα έλυνε πολλά προβλήματα χρηματοδότησης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. "Τα ΑΕΙ έχουν χάσει τα τελευταία χρόνια το 50% της κρατικής χρηματοδότησής τους", λέει ο Αχιλλέας Γραβάνης - καθηγητής της Φαρμακολογίας στην Ιατρική του Πανεπιστημίου Κρήτης - και προτείνει μιλώντας στην "Κυριακάτικη Ελευθερία" ένα τέλος εγγραφής ανά εξάμηνο για κάθε φοιτητή: " Έχουμε στη χώρα 500.000 ενεργούς "αιώνιους" προπτυχιακούς και μεταπτυχιακούς φοιτητές". Σύμφωνα με πανεπιστημιακούς το τέλος εγγραφής θα πιέζει τους φοιτητές για έγκαιρη περάτωση των σπουδών τους, οπότε και το φαινόμενο των αιώνιων φοιτητών θα φτάσει στο τέλος του. Όσοι θέλουν να συνεχίσουν τις σπουδές τους θα ενισχύουν τα ΑΕΙ με μια μικρή συνδρομή, ενώ οι υπόλοιποι θα το... σκέπτονται. Οπότε η μη καταβολή θα ισοδυναμεί με δήλωση μη συνέχισης των σπουδών τους και συνακόλουθη εκκαθάρισή τους από τα αρχεία των ΑΕΙ. "Για παράδειγμα με ετήσιο τέλος εγγραφής 200 ευρώ, το πανεπιστήμιο Κρήτης θα είχε έσοδα 4.000.000 ευρώ - όσα και η συνολική κρατική επιχορήγησή του", καταλήγει εμφατικά ο Αχιλλέας Γραβάνης.

Ενα βήμα πριν από τη χρεοκοπία βρίσκονται πλέον τα ΕΛΤΑ

Με κατάρρευση κινδυνεύουν τα ΕΛΤΑ αν δεν υπάρξει διορθωτική τροπολογία για την αποζημίωση της καθολικής υπηρεσίας. Ο Οργανισμός έχει ήδη «μαύρη τρύπα» πάνω από 100 εκατ. ευρώ από την πρόσφατη τροπολογία του Ν. Παππά που ψηφίστηκε στη Βουλή και προβλέπει αποζημίωση της καθολικής υπηρεσίας έναντι 15 εκατ. ευρώ για κάθε έτος από το 2013 έως και το 2015 (αντί για 50 εκατ. ευρώ το χρόνο σύμφωνα με την αποτίμηση που είχε γίνει το 2012 από την PwC). Αν και τα ΕΛΤΑ μπήκαν στην αγορά ενέργειας ωστόσο η οικονομική στους κατάσταση δεν είναι καθόλου ελκυστική με τους ίδιους τους εργαζόμενους να κάνουν λόγο ακόμα και για «λουκέτο» του Οργανισμού, αν δεν υπάρξει νέα τροπολογία για την αποζημίωση της καθολικής υπηρεσίας. Δεν είναι τυχαίο ότι τα ΕΛΤΑ γεννούν μηνιαίως ζημιά 4 εκατ. ευρώ, ενώ το project για την παροχή ηλεκτρικής ενέργειας που αναμενόταν να «βγάλει» τον Οργανισμό από τις ζημιογόνες χρήσεις μόλις ξεκίνησε να υλοποιείται. Εργαζόμενοι Οι εργαζόμενοι βλέπουν τον Οργανισμό να οδηγείται σε γκρεμό, καθώς συνεχίζεται η αρνητική πορεία που διένυε και το 2016 με σημαντικές απώλειες έργου κυρίως στο επιστολικό ταχυδρομείο. Ωστόσο η μεγάλη «αιμορραγία» στα οικονομικά του Οργανισμού προέρχεται από τη μη καταβολή της κρατικής αποζημίωσης για την παροχή της καθολικής υπηρεσίας που δεν έχει καταβληθεί από το 2013. Τα 250 εκατ. ευρώ που αντιστοιχούν στην κρατική επιδότηση για την πενταετία 2013 ? 2017 θα έδιναν «ανάσα ζωής» στον Οργανισμό, ωστόσο κάτι τέτοιο πλέον δεν είναι εφικτό μια και το ποσό που προβλέφθηκε στην τροπολογία είναι μόλις 45 εκατ. ευρώ για το 2013 το 2014 και το 2015. Σημειώνεται ότι οι συνολικές απαιτήσεις της εταιρείας από το Δημόσιο φτάνουν στα 195,8 εκατ. στα τέλη του 2016. Παράλληλα η ένταξη των ΕΛΤΑ στο νέο υπερταμείο Αποκρατικοποιήσεων κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για πιθανότατα χρεωκοπίας καθώς το 2016 η εταιρεία επέστρεψε σε ζημιές ύψους 10,2 εκατ. ευρώ από κέρδη 3,2 εκατ. ευρώ, ενώ το σύνολο των ιδίων κεφαλαίων υπέστη σημαντική επιβάρυνση. Ως αποτέλεσμα ανήλθε σε 41,8 εκατ. ευρώ, ποσό που αντιστοιχεί σε 12,3% του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας. Με τη διαφαινόμενη περαιτέρω συρρίκνωση των μεγεθών, υπάρχει ο κίνδυνος το ποσοστό να πέσει κάτω του 10%, γεγονός που θα οδηγήσει σε εφαρμογή του Ν. 2190/1920, δηλαδή σε λύση της εταιρείας σε περίπτωση μη λήψης άλλου μέτρου. Παράλληλα τα ΕΛΤΑ, σύμφωνα με τους εργαζόμενους, αντιμετωπίζουν τον κίνδυνο να χάσουν την καθολική υπηρεσία, καθώς λόγω μειωμένου προσωπικού θα αδυνατούν να προχωρήσουν στην καθημερινή παράδοση της αλληλογραφίας. Οι εργαζόμενοι καταγγέλλουν ότι η μείωση του προσωπικού στην Αττική που έχει αποφασιστεί από την διοίκηση θα επιφέρει σημαντικά προβλήματα δυσλειτουργίας καθώς θα είναι πλέον αδύνατη η καθημερινή επίδοση της αλληλογραφίας. Μεγάλο πλήγμα επίσης σύμφωνα με τους ταχυδρομικούς έχει προκαλέσει και η εξαίρεση 40 από τα συνολικά 60 καταστήματα από το διευρυμένο ωράριο, που όπως επισημαίνουν «στοίχισε» μόνο στην Αττική έσοδα 500.000 ευρώ μηνιαίως. Αντιθέτως, η διευρυμένη λειτουργία είχε επιφέρει αύξηση εσόδων κατά 20%, ενώ το 35% των εργασιών γινόταν στο ωράριο πέραν της πρωινής λειτουργίας. Η σύμβασηΤα προβλήματα δεν φαίνεται να λύνονται ούτε με τη σύμβαση καθολικής υπηρεσίας που υπέγραψε πρόσφατα ο υπουργός Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης, Νίκος Παππάς. Η σύμβαση αφορά διάστημα έξι ετών και ρυθμίζει όλες τις λεπτομέρειες, βάσει των οποίων η καθολική υπηρεσία θα παρέχεται από τα ΕΛΤΑ, με σκοπό να απολαμβάνουν οι πολίτες όλης της χώρας τις βασικές ταχυδρομικές υπηρεσίες. Η σύμβαση εκκρεμούσε από τον Απρίλιο του 2015 οπότε και είχε λήξει η προηγούμενη σύμβαση του ελληνικού δημοσίου με τα ΕΛΤΑ για την παροχή υπηρεσιών σε όλη την ελληνική επικράτεια. Ωστόσο η καθολική υπηρεσία παρεχόταν κανονικά από τα ΕΛΤΑ. Αυξάνεται ο ανταγωνισμόςΟρατές είναι πλέον οι πιέσεις που δέχονται τα ΕΛΤΑ στην εγχώρια αγορά από το 2013 όταν και άρχισε ο έντονος ανταγωνισμός με τα ΕΛΤΑ να διατηρούν την κυρίαρχη θέση τους ωστόσο έχοντας χάσει σημαντικό μερίδιο στις ταχυμεταφορές ενώ παράλληλα έχει μειωθεί σημαντικά το επιστολικό ταχυδρομείο. Η άνοδος της αγοράς των ταχυμεταφορών έχει αποσπάσει σημαντικό μερίδιο από τα ΕΛΤΑ. Συνολικά, οι εταιρείες courier το 2015 διακίνησαν το 14,7% των αντικειμένων της ευρύτερης ταχυδρομικής αγοράς, συγκεντρώνοντας το 55% των εσόδων (από 42% το 2011). Το 2015, τα ΕΛΤΑ, σύμφωνα με τα απολογιστικά στοιχεία της ΕΕΤΤ, κατείχαν το 78% της αγοράς σε ό,τι αφορά το πλήθος των ταχυδρομικών αντικειμένων και το 42% αναφορικά με το σύνολο των εσόδων της ταχυδρομικής αγοράς. Το μερίδιο εσόδων των ΕΛΤΑ μειώθηκε κατά την τελευταία εξαετία, ενώ χαρακτηριστική είναι η ανοδική πορεία των εσόδων των ταχυμεταφορών ανά έτος. Από την πλευρά τους, οι επιχειρήσεις «Ειδικής Άδειας» παρουσίασαν μικρή άνοδο μετά την απελευθέρωση της ταχυδρομικής αγοράς το 2013. Ως προς τις παρεχόμενες υπηρεσίες, είναι εμφανές ότι η «Καθολική Υπηρεσία» υπερτερεί στη διακίνηση φακέλων, κατέχοντας το 93,1% ως προς το πλήθος και το 70,4% ως προς τα έσοδα.Στην αγορά των δεμάτων/μικροδεμάτων κυριαρχούν οι επιχειρήσεις ταχυμεταφορών, κατέχοντας το 93% ως προς το πλήθος και το 92,5% ως προς τα έσοδα. Υπενθυμίζεται ότι, το 2015, διακινήθηκαν 400 εκατ. αντικείμενα, παρουσιάζοντας, πτώση 17,2%, σε σχέση με το 2014, αποφέροντας έσοδα 542 εκατ. ευρώ, ήτοι πτώση 8,1%, σε σχέση με το προπέρσινο έτος. • «Μαύρη τρύπα» πάνω από 100 εκατ. δημιουργεί στα Ελληνικά Ταχυδρομεία η τροπολογία Παππά για την καθολική υπηρεσία με αποτέλεσμα η κατάρρευση να είναι προ των πυλών για την πάλαι ποτέ κραταιά δημόσια επιχείρηση. Εάν δεν υπάρξει άμεσα νέα τροπολογία, τότε, όπως υποστηρίζουν οι εργαζόμενοι, είναι υπαρκτός ακόμη και ο κίνδυνος του «λουκέτου»!

Πρόγραμμα επιδότησης μέχρι 3.000 ευρώ για θέρμανση με φυσικό αέριο

Ξεκίνησε επίσημα, το πρόγραμμα επιδότησης εγκατάστασης θέρμανσης φυσικού αερίου από την ΕΔΑ Αττικής με όφελος έως 3.000 ευρώ για μία πολυκατοικία και 750 ευρώ για ένα διαμέρισμα. Όπως αναφέρει στην ανακοίνωσή της ηΕΔΑ Αττικής, το νέο πρόγραμμα επιδότησης απευθύνεται σε όλους τους οικιακούς καταναλωτές (κεντρική ή αυτόνομη θέρμανση) που υπογράφουν σύμβαση σύνδεσης από τις 3 Απριλίου 2017 και μετά και ισχύει μέχρι εξάντλησης του διαθέσιμου προϋπολογισμού, που ανέρχεται στα 4,7 εκατ. ευρώ. Η επιδότηση ισχύει για όλες τις κατοικίες που είναι «ενεργές», δηλαδή κατοικούνται, και χρησιμοποιούν συστήματα θέρμανσης άλλης μορφής ενέργειας. Το πρόγραμμα επιδότησης απευθύνεται ακόμα σε διαμερίσματα πολυκατοικιών που θα επιλέξουν αυτόνομη σύνδεση με χρήση ανυψωτικής στήλης (riser) και τοποθέτηση του μετρητή στο μπαλκόνι, μειώνοντας περαιτέρω το συνολικό κόστος για τη σύνδεσή τους. Το ύψος επιδότησης είναι κλιμακωτό και διαφοροποιείται ανάλογα με την κατηγορία σύνδεσης (κεντρική ή αυτόνομη θέρμανση) και την ισχύ του λέβητα και διαμορφώνεται ως εξής. Οι ενδιαφερόμενοι που θέλουν να επωφεληθούν από το πρόγραμμα επιδότησης αρκεί να υποβάλλουν αρχικά μία υπεύθυνη δήλωση ένταξης στο πρόγραμμα. Για την απόδοση της επιδότησης θα τηρηθεί αυστηρή σειρά προτεραιότητας που καθορίζεται με βάση την ενεργοποίηση της εσωτερικής εγκατάστασης και την έκδοση της άδειας χρήσης φυσικού αερίου από την ΕΔΑ Αττικής. Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τη διαδικασία συμμετοχής στο πρόγραμμα, οι καταναλωτές μπορούν να απευθύνονται στην ιστοσελίδα www.edaattikis.gr, στην τηλεφωνική γραμμή εξυπηρέτησης καταναλωτών 1133 και στο κατάστημα της εταιρείας επί της οδού Αμερικής 11, Σύνταγμα.

Επιστήμονες δημιούργησαν φορητό τεχνητό πνεύμονα, που μεταφέρεται σε σακίδιο πλάτης!

Ερευνητές στις ΗΠΑ αναπτύσσουν ένα μηχάνημα τεχνητού πνεύμονα που είναι τόσο μικρό και ελαφρύ, ώστε μπορεί να μεταφερθεί στην πλάτη μέσα σε ένα σακίδιο. Η φορητή συσκευή -που μέχρι στιγμής έχει δοκιμασθεί με επιτυχία σε πειραματόζωα- προορίζεται για ανθρώπους που πάσχουν από αναπνευστική ανεπάρκεια. Οι ασθενείς αυτοί σήμερα συχνά είναι καθηλωμένοι στο κρεβάτι και εξαρτημένοι από μεγάλα μηχανήματα για την αναπνοή τους, πράγμα που εξασθενεί τους μυς τους και επιβαρύνει την ποιότητα ζωής τους. Ο φορητός «πνεύμονας», με την ονομασία Paracorporeal Ambulatory Assist Lung (PAAL), προς το παρόν απαιτεί να είναι συνδεδεμένος με μια ξεχωριστή φορητή φιάλη οξυγόνου, αλλά ήδη βρίσκονται υπό δοκιμή τεχνητοί πνεύμονες χωρίς τέτοια φιάλη. Η σύνδεσή του μηχανήματος με το σώμα γίνεται με ένα μικρό σωλήνα μέσω του λαιμού. Τέτοιες συσκευές μπορεί να χρησιμοποιηθούν επίσης σε ανθρώπους που αναρρώνουν μετά από μια σοβαρή λοίμωξη των πνευμόνων ή που περιμένουν να κάνουν μεταμόσχευση πνευμόνων. Η δημιουργία τεχνητού πνεύμονα έχει αποδειχθεί πολύ πιο δύσκολο έργο από ό,τι της μηχανικής καρδιάς. Όπως ανέφερε ο επικεφαλής ερευνητής Ουίλιαμ Φέντερσπιλ του Πανεπιστημίου του Πίτσμπεργκ, σύμφωνα με το "New Scientist", «η καρδιά είναι απλώς μια αντλία, αλλά οι πνεύμονες έχουν μια τρομερή ικανότητα για ανταλλαγή αερίων (σ.σ. οξυγόνου και διοξειδίου του άνθρακα), κάτι που καμία ανθρώπινη τεχνολογία δεν μπορεί καν να πλησιάσει από άποψη αποδοτικότητας». Οι ερευνητές, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο ιατρικό περιοδικό "Journal of Heart and Lung Transplantation", δοκίμασαν τον φορητό τεχνητό πνεύμονα σε τέσσερα πρόβατα, δείχνοντας ότι η συσκευή μπορεί να οξυγονώσει κανονικά το αίμα των ζώων για έξι ώρες, ενώ θα μπορούσε να «δουλέψει» έως και πέντε μέρες. Θα ακολουθήσουν νέες δοκιμές σε πειραματόζωα, προτού γίνουν δοκιμές σε ανθρώπους. Ένας άλλος τεχνητός πνεύμονας αναπτύσσεται παράλληλα από ερευνητές του Πανεπιστημίου Κάρνεγκι Μέλον του Πίτσμπεργκ. Και σε αυτή την περίπτωση, η συσκευή απαιτεί μια ξεχωριστή φορητή φιάλη οξυγόνου. Αλλά μία τρίτη συσκευή, επίσης υπό ανάπτυξη στις ΗΠΑ, η οποία έχει δοκιμασθεί με επιτυχία σε αρουραίους, χρησιμοποιεί τον αέρα του δωματίου, συνεπώς δεν χρειάζεται φιάλη οξυγόνου.

Ιρλανδικό fund πραγματοποιεί πλειστηριασμούς στην Ελλάδα

Ξένο fund που έχει την έδρα του στην Ιρλανδία θα πραγματοποιήσει πλειστηριασμούς στην Ελλάδα. Μάλιστα, τα κέρδη που θα αποκομίσει από διαμερίσματα κάτω των 100 τ.μ. δεν θα φορολογηθούν στη χώρα μας. Σύμφωνα με αποκλειστικό ρεπορτάζ του «Ελεύθερου Τύπου», έρχονται στο φως οι λεπτομέρειες για τρεις πλειστηριασμούς, πίσω από τους οποίους βρίσκεται το ιρλανδικό fund. Η διεξαγωγή τους έχει προγραμματιστεί μέσα στο δίμηνο Απριλίου-Μαΐου, όπως αποτυπώνεται στις σχετικές κατασχετήριες εκθέσεις ακίνητης περιουσίας που έχει στην κατοχή της η εφημερίδα. Αξιοσημείωτο είναι, μάλιστα, πως τα «κόκκινα» στεγαστικά δάνεια που αντιστοιχούν στα συγκεκριμένα σπίτια αποκτήθηκαν -κατά μέσο όρο- από το fund στο 45% της αρχικής τους τιμής, όμως απαιτεί την είσπραξη του 100% αυτής. Γεγονός που μεταφράζεται σε κέδρος 55% για το fund. Επιπλέον, το γεγονός πως το φορολογικό καθεστώς είναι πιο ευνοϊκό στην Ιρλανδία από ό,τι στην Ελλάδα θέτει εκτός… πλάνου την επιλογή της εγκατάστασης του fund στην Ελλάδα μέσω υποκαταστήματος. Άλλωστε, δεν είναι υποχρεωμένο να προβεί σε μια τέτοια ενέργεια -βάσει νόμου είναι στη διακριτική του ευχέρεια. Συνεπώς, το κέρδος θα είναι μηδενικό για τα κρατικά ταμεία της χώρας μας. Ένα από τα ακίνητα που βγάζει στο σφυρί το ιρλανδικό fund (ο πλειστηριασμός θα πραγματοποιηθεί στις 26 Απριλίου, στο Ειρηνοδικείο Αθηνών) είναι ένα διαμέρισμα 78 τ.μ., που χρονολογείται από το 1974 και βρίσκεται στο ισόγειο ορόφου πολυκατοικίας στο Δήμο Δάφνης -Υμηττού. Ως τιμή πρώτης προσφοράς ορίζεται η εμπορική αξία του ακινήτου όπως αυτή προσδιορίζεται κατά την κατάσχεση, δηλαδή το ποσό των 48.749 ευρώ.

Τι απαντούν οι δικηγόροι για την υποχρεωτική χρήση των POS

«Η άποψη ότι οι νομικοί προβληματισμοί της Επιτροπής εξυπηρετούν συντεχνιακές σκοπιμότητες είναι ανάλογης «λογικής» με τη θέση ότι η Κυβέρνηση προωθεί την εν λόγω ρύθμιση αποκλειστικά και μόνο για να αυξήσει τα έσοδα των Τραπεζών, στηρίζοντας τα συμφέροντά τους» αναφέρει σε ανακοίνωση του ο πρόεδρος της Ολομέλειας των Δικηγορικών Συλλόγων Ελλάδος , Βασίλης Αλεξανδρής διευκρινίζοντας πως «είναι ευνόητο ότι η προαιρετική χρήση τους είναι θεμιτή. Αν μάλιστα η Πολιτεία έκρινε σκόπιμο να την διευρύνει, θα μπορούσε να παρέχει θετικά κίνητρα προς τούτο».Ολόκληρη η ανακοίνωση του κ. Αλεξανδρή έχει ως εξής:Με την ομόφωνη απόφασή της η Συντονιστική Επιτροπή των Δικηγορικών Συλλόγων Ελλάδας έθεσε εμπεριστατωμένα τα νομικά ζητήματα που εγείρει η υποχρεωτική τοποθέτηση και χρήση POS από τους δικηγόρους. Είναι ευνόητο ότι η προαιρετική χρήση τους είναι θεμιτή. Αν μάλιστα η Πολιτεία έκρινε σκόπιμο να την διευρύνει, θα μπορούσε να παρέχει θετικά κίνητρα προς τούτο.Στη νομική επιχειρηματολογία της Συντονιστικής Επιτροπής δεν αντιτάχθηκε νομικός αντίλογος, αλλά διατυπώθηκαν αφορισμοί, που προδήλως στερούνται των στοιχειωδών χαρακτηριστικών ενός διαλόγου. Υποδηλώνουν προκατάληψη και μια ελλειμματική αντίληψη της πραγματικότητας. Προφανώς αγνοούνται ή παραβλέπονται: Τα πραγματικά και νομικά δεδομένα της σχέσης δικηγόρου-εντολέα καθώς και οι ισχύουσες ρυθμίσεις για τη διατραπεζική συναλλαγή της καταβολής των δικηγορικών αμοιβών. Η άποψη ότι οι νομικοί προβληματισμοί της Επιτροπής εξυπηρετούν συντεχνιακές σκοπιμότητες είναι ανάλογης «λογικής» με τη θέση ότι η Κυβέρνηση προωθεί την εν λόγω ρύθμιση αποκλειστικά και μόνο για να αυξήσει τα έσοδα των Τραπεζών, στηρίζοντας τα συμφέροντά τους. Μια συζήτηση τέτοιου επιπέδου δεν οδηγεί πουθενά. Και σε κάθε περίπτωση δεν μας αφορά. Ο διάλογος, στον οποίο προσβλέπουμε, προϋποθέτει –πάντοτε- καλοπιστία και εκατέρωθεν ανταλλαγή τεκμηριωμένων επιχειρημάτων.Θυμίζουμε μόνον ότι: Η προάσπιση της νομιμότητας καθώς και των αρχών του δικηγορικού επαγγέλματος ως λειτουργήματος άμεσα συνυφασμένου με το δικαίωμα παροχής έννομης προστασίας των πολιτών ήταν και θα είναι στις άμεσες προτεραιότητες των Δικηγορικών Συλλόγων της χώρας.Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΟΛΟΜΕΛΕΙΑΣΤΩΝ ΔΙΚΗΓΟΡΙΚΩΝ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣΒΑΣΙΛΕΙΟΣ Ε. ΑΛΕΞΑΝΔΡΗΣnewsbeast

Με 1.000 ευρώ μηνιαίως τα βγάζουν πέρα τα ελληνικά νοικοκυριά -“Πλουσιότεροι” της Ελλάδας οι Αθηναίοι

Η κρίση, από το 2012 τσεκούρεψε 21% (δηλαδή περίπου 3.500 ευρώ τον χρόνο) στο μέσο οικογενειακό εισόδημα, με βάση τα στοιχεία στις φορολογικές δηλώσεις 6,2 εκατομμυρίων νοικοκυριών. Σύμφωνα με την «Καθημερινή», το μέσο νοικοκυριό εμφανίζεται να τα βγάζει πέρα με 13.254 ευρώ το χρόνο ή περίπου 1.104 ευρώ το μήνα, συμπεριλαμβανομένων και των φόρων, όταν το 2012 το αντίστοιχο ποσό ήταν 16.752 ευρώ το χρόνο. Αυτό σημαίνει ότι μια μέση ελληνική οικογένεια καλείται να τα βγάλει πέρα με 291 ευρώ λιγότερα το μήνα από ότι το 2012, τη στιγμή που τα φορολογικά βάρη έχουν πολλαπλασιαστεί. Οι «πλουσιότεροι» της χώρας εμφανίζονται οι Αθηναίοι με το μέσο εισόδημα των 16.393 ευρώ, ενώ ακολουθούν οι κάτοικοι της Ανατολικής Αττικής με 16.368 ευρώ, οι Θεσσαλονικείς με 13.702 ευρώ και οι Πειραιώτες με 13.622 ευρώ. Πάνω από τον εθνικό μέσο όρο που διαμορφώνεται στις 13.254 ευρώ εξακολουθούν να κατατάσσονται οι Χιώτες με μέσο δηλωθέν οικογενειακό εισόδημα 13.607 ευρώ.

“Εκπαιδευτική ανάγκη το Εθνικό Απολυτήριο στο Λύκειο!”

Π.Ε.Κ.: Εκπαιδευτική ανάγκη το Εθνικό Απολυτήριο στο Λύκειο! Θέσεις και προβληματισμοί  Προοδευτική Ενότητα Καθηγητών Πρόκειται για σκέψεις και προβληματισμούς, για ένα αρχικό κείμενο «υπόθεσης εργασίας» για να ξεκινήσει ένας διάλογος...

Η Παγκόσμια Ημέρα Βιβλίου

Του Νίκου Τσούλια   Γιορτάζουμε σήμερα 23 Απριλίου όλοι οι βιβλιοφάγοι του Κόσμου. Γιορτάζουν όσοι αγαπούν τη ζωή και τον εαυτό τους και αναζητούν τρόπους και ευκαιρίες για να καλλιεργήσουν...

Ο άντρας ο πολλά βαρύς και η γυναίκα η γλωσσού

Θυμάστε το παλιό σουξέ του Γιάννη Ντουνιά: «Του άντρα του πολλά βαρύ» ή το πολύ παλιότερο σουξέ του Στελλάκη Περπινιάδη: «Είσαι γκρινιάρα και γλωσσού»; Μεγάλες λαϊκές επιτυχίες και οι δυο. Ιδιαιτέρως περιπαιχτικές και...

Πως θα απαλλαγείτε από τους πονοκεφάλους σε 5 λεπτά χωρίς χάπια

Όταν έχετε πονοκέφαλο και δεν έχετε κάποιο χάπι εύκαιρο, η κατάσταση γίνεται απελπιστική. Αλλά δεν είναι έτσι. Υπάρχει ένας επιστημονικός τρόπος για να απαλλαγείτε από τον πονοκέφαλο και ονομάζεται βελονισμός. Δείτε παρακάτω μια τεχνική που θα σας βοηθήσει να απαλλαγείτε από τους πονοκεφάλους, εύκολα και γρήγορα. Η πιεσοθεραπεία είναι ένα είδος μασάζ, η αποτελεσματικότητα της οποίας έχει αποδειχθεί με πολλές επιστημονικές μελέτες. Από τη φύση της είναι ένας συνδυασμός βελονισμού και ρεφλεξολογίας, αλλά δεν απαιτεί ειδικές ιατρικές γνώσεις. Πώς να κάνετε μασάζ στα σημεία πίεσης Πρώτα, καθίστε σε μια άνετη θέση και χαλαρώστε. Το μασάζ δεν παίρνει πολύ χρόνο: κατά μέσο όρο από 30 δευτερόλεπτα μέχρι 1 λεπτό. Κάντε μασάζ σε ένα σημείο με ελαφριά πίεση ή κυκλικές κινήσεις. Συνήθως, ο πονοκέφαλος εξαφανίζεται κατά τη διάρκεια του μασάζ ή 5 με 10 λεπτά αργότερα. Υπάρχουν 6 βασικά σημεία που μπορείτε να απαλλαγείτε από τον πονοκέφαλο Το σημείο του τρίτου ματιού ή γιτάνγκ, βρίσκεται ανάμεσα στα φρύδια στο σημείο που η γέφυρα της μύτης περνάει στο μέτωπο. Αυτό το σημείο είναι υπεύθυνο και για την απομάκρυνση της κόπωσης των ματιών. Αυτά τα συμμετρικά σημεία βρίσκονται στη βάση του εσωτερικού άκρου των φρυδιών. Το μασάζ σε αυτή την περιοχή κάνει καλό και στη ρινική καταρροή και βελτιώνει την οπτική οξύτητα. Κάντε μασάζ για 1 λεπτό με πίεση ή κυκλικές κινήσεις. Αυτά τα σημεία βρίσκονται και στις δύο πλευρές των ρουθουνιών, ευθυγραμμισμένα με τα μάτια. Για να τα βρείτε, νιώστε το λακκάκι στο κάτω μέρος των ζυγωματικών. Βοηθούν στο να ανοίξουν τα ιγμόρεια, να μειωθεί ο πονοκέφαλος, ο πονόδοντος και ανακουφίζουν από την πίεση. Αυτά τα σημεία βρίσκονται στη μέση του πίσω μέρους του κεφαλιού, ανάμεσα στα αυτιά και τη σπονδυλική στήλη. Το μασάζ σε αυτά τα σημεία βοηθά στην ανακούφιση από τη ρινική συμφόρηση, τον πόνο στα μάτια και τα αυτιά, στον έντονο πονοκέφαλο και την ημικρανία. Τα σημεία αυτά βρίσκονται 2-3 εκατοστά από την γραμμή των μαλλιών στους κροτάφους. Νιώστε ένα μικρό λακκάκι για να βρείτε το σημείο. Η πίεση που εφαρμόζεται σε αυτό το σημείο ανακουφίζει τον πόνο από τους κροτάφους και τα μάτια. Αυτά τα συμμετρικά σημεία βρίσκονται ανάμεσα στον αντίχειρα και τον δείκτη. Η πίεση σε αυτή την περιοχή ανακουφίζει από τον πόνο στην πλάτη, τον πονόδοντο και την ένταση στους μυς του λαιμού.

Σειρά συναντήσεων του Υπουργού Παιδείας με την πανεπιστημιακή κοινότητα για τις αλλαγές στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΥΠ.Π.Ε.Θ.Σειρά συναντήσεων του Υπουργού με την πανεπιστημιακή κοινότητα για τις αλλαγές στην Τριτοβάθμια ΕκπαίδευσηΜετά την επιστολή του Υπουργού Παιδείας Έρευνας και Θρησκευμάτων Καθηγητή κ. Κ. Γαβρόγλου προς όλα τα μέλη Δ.Ε.Π., Ε.Ε.Π., Ε.ΔΙ.Π. και Ε.Τ.Ε.Π. των Πανεπιστημίων και των Τ.Ε.Ι., προκειμένου να υπάρξει ένας ευρύτερος προβληματισμός για θέματα του υπό διαμόρφωση νομοσχεδίου για την ανώτατη εκπαίδευση, η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου μελετά και επεξεργάζεται τα σχόλια και τις παρατηρήσεις που έχουν ήδη αποσταλεί τα οποία θα δημοσιοποιηθούν και θα ληφθούν υπόψη.Για το ίδιο θέμα έχει προγραμματιστεί συνάντηση του Υπουργού με την Π.Ο.Σ.Δ.Ε.Π. και την Ο.Σ.Ε.Π.-Τ.Ε.Ι. την ερχόμενη εβδομάδα και τρείς συναντήσεις με τους Κοσμήτορες των Σχολών των Α.Ε.Ι., ανάλογα με τα γνωστικά πεδία που θεραπεύουν.Η διαδικασία θα ολοκληρωθεί με τις συναντήσεις με τη Σύνοδο των Πρυτάνεων και τη Διάσκεψη των Προέδρων των Τ.Ε.Ι.H προσέγγιση αυτή καταδεικνύει ότι το Υπουργείο βασίζεται τόσο στη γνώμη κάθε μέλους της ακαδημαϊκής κοινότητας όσο και στη διαβούλευση με τα συλλογικά όργανα. Θεωρήσαμε σωστό να ακολουθήσουμε μια διαδικασία και να ορίσουμε ένα νομοθετικό πλαίσιο που βασίζεται στην εμπιστοσύνη της πολιτείας προς την ακαδημαϊκή κοινότητα και δεν θα υποχωρήσουμε σε αυτό.

Δεν τα βρήκαν ΔΝΤ και Βερολίνο για το ελληνικό ζήτημα

Δεν βρέθηκε η χρυσή τομή μεταξύ Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου και Βερολίνου, αλλά η διάθεση του Βόλφανγκ Σόιμπλε είναι να βρεθεί λύση για το ελληνικό ζήτημα, ώστε να μην επηρεάσει την εκλογική διαδικασία στην Γερμανία.Τα παραπάνω είναι τα συμπεράσματα που μεταφέρθηκαν από πηγή του υπουργείου Οικονομικών, ύστερα από τις διήμερες επαφές του Ευκλείδη Τσακαλώτου και του επιτελείου του στην έδρα του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου, με αφορμή την Εαρινή Σύνοδο του ΔΝΤ-Παγκόσμιας Τράπεζας.Οι κ.κ. Ευκλείδης Τσακαλώτος και Γιώργος Χουλιαράκης είχαν χθες διαδοχικά ραντεβού στην Ουάσιγκτον με τον Αντι Μπόκολ, βοηθό Υφυπουργό Οικονομικών των ΗΠΑ, τον Πιέρ Moσκοβισί και τον Πόουλ Τόμσεν, ενώ την περασμένη Παρασκευή η ελληνική αποστολή συναντήθηκε με την Κριστίν Λαγκάρντ, τον Γερούν Ντάισελμπλουμ, τον Βόλφγκανγκ Σόιμπλε και τον Μισέλ Σαπέν.Ο Ευκλείδης Τσακαλώτος επιστρέφει σήμερα στην Αθήνα με το οικονομικό επιτελείο και μέχρι την Δευτέρα αναμένεται να έχει στα χέρια του, τα κείμενα του μνημονίου με το ΔΝΤ (MEFP) και με την ΕΕ (SMoU).Οι διαπραγματεύσεις με τους εκπροσώπους των θεσμών ξεκινούν την ερχόμενη Τρίτη με στόχο συμφωνία επί μνημονίων το αργότερο μέσα σε 10 ημέρες.Η Αθήνα έχει σχεδιάσει -αλλά όπως παραδέχτηκε η πηγή είναι αβέβαιο εάν τηρηθεί- έναν οδικό χάρτη με στόχο την συνολική συμφωνία έως τις 22 Μαΐου, ο οποίος προϋποθέτει το ταχύτερο δυνατό τεχνική συμφωνία και ψήφιση των μέτρων και των αντίμετρων το αργότερο έως τις 15 Μαΐου, ώστε μετά να ολοκληρωθεί η έκθεση συμμόρφωσης (Compliance Report) προς το Eurogroup της 22ας Μαΐου.Στόχος της ελληνικής πλευράς είναι η ψήφιση των μέτρων- αντιμέτρων-προαπαιτούμενων, ώστε να μην δοθούν αφορμές για νέες καθυστερήσεις.Όμως είναι ξεκάθαρο ότι η 22α Μαΐου δεν είναι ένα καταληκτικό ορόσημο γιατί στην συνεδρίαση του Eurogroup είναι εξαιρετικά αβέβαιο ότι θα κλείσει το ζήτημα του ελληνικού χρέους.«Όσο υπάρχει το SLA στο τραπέζι υπάρχει πάντα το πρόσχημα για αυτούς που θέλουν να χρησιμοποιήσουν προσχήματα μετάθεσης της συζήτησης» σχολίασε η ίδια πηγή.Από τις επαφές του κ. Τσακαλώτου προκύπτει ότι το ΔΝΤ δεν έχει μετακινηθεί, έχει την ίδια θέση και αν δεν ικανοποιηθούν οι όροι που έχει θέσει, δεν θα μετέχει στο ελληνικό πρόγραμμα.Σε περίπτωση που δεν μετάσχει το ΔΝΤ, η ελληνική πλευρά, σύμφωνα με την ίδια πηγή, δεν θα υλοποιήσει τα μέτρα που έχει ζητήσει το Ταμείο και θα ψηφισθούν έως τις 15 Μαΐου.Για το περιεχόμενο των μνημονίων η ελληνική πηγή εκτίμησε ότι θα έχουν δυσκολίες, αλλά επικαλέσθηκε την στρατηγική του κ. Ντάισελμπλουμ, δηλαδή την επίλυση των βασικών πολιτικών ζητημάτων και μετά των μικρότερων.Το «βασικό» σενάριο είναι συμφωνία έως την 1η Μαΐου επί κειμένων μνημονίων τα οποία «έχει γίνει προσπάθεια να ευθυγραμμιστούν».Το οικονομικό επιτελείο σχολιάζοντας τις διαφωνίες που υπάρχουν με το ΔΝΤ χαρακτήρισε ότι είναι μία λογική στάση γιατί σε μια διαπραγμάτευση «δεν λες ποια είναι η τελική σου κόκκινη γραμμή».Για την ελληνική πλευρά είναι αβέβαιο ακόμη το αποτέλεσμα της 22ας Μαΐου στο θέμα του χρέους και για πρώτη φορά έθεσε ένα ακόμη ορόσημο, την επόμενη σύνοδο του G7 ως μία ευκαιρία για συμφωνία σε επίπεδο Washington Group.“Νομίζω ότι είναι εφικτό να γίνει η συνολική συμφωνία» στο Eurogroup, αλλά «μπορεί να πάει και λίγο παραπέρα» είπε η πηγή και εξήγησε ότι “το άγχος της ελληνικής κυβέρνησης ότι ο χρόνος είναι χρήμα ή μέρος του προβλήματος το συμμερίζονται όλοι οι εταίροι . Όλοι πια είναι πεπεισμένοι ότι πρέπει να έχει ημερομηνία λήξης. Όλοι καταλαβαίνουν ότι έχουμε διαφωνίες, αλλά αυτές πρέπει να λυθούν με αμοιβαίους συμβιβασμούς», τόνισε χαρακτηριστικά η πηγή.Ο Έλληνας ΥΠΟΙΚ και το επιτελείο του συναντήθηκαν για πρώτη φορά με τον Aντι Μπόκολ, βοηθό Υφυπουργό Οικονομικών των ΗΠΑ.Σχολιάζοντας την πρώτη συνάντηση με μέλος της κυβέρνησης Τραμπ, η πηγή του ΥΠΟΙΚ τόνισε ότι η θέση των ΗΠΑ είναι ακόμα υπό διαμόρφωση και ότι πιο πολύ έγινε ανταλλαγή απόψεων, αλλά υπήρξε η βούληση να βοηθήσουν και να στηρίξουν τις προσπάθειες για την διευθέτηση του χρέους.Αναφορικά με το ακανθώδες θέμα των πρωτογενών πλεονασμάτων στο 3,5% του ΑΕΠ και τα έτη διατήρησής του, η ίδια πηγή αποκάλυψε ότι υπάρχει σύγκλιση των δανειστών και δεν πρόκειται αυτή η διάσταση απόψεων να θέσει σε κίνδυνο μια συμφωνία.

Στοιχεία – σοκ: 3.500 ευρώ ετησίως η μείωση του εισοδήματος των νοικοκυριών λόγω κρίσης

Κατά 3.500 ευρώ ετησίως συρρίκνωσε η οικονομική κρίση το μέσο οικογενειακό εισόδημα, όπως αποτυπώνεται στις φορολογικές δηλώσεις 6,2 εκατ. νοικοκυριών.Σύμφωνα με δημοσίευμα της «Καθημερινής της Κυριακής», τα στοιχεία δείχνουν ότι το μέσο νοικοκυριό στην Ελλάδα τα βγάζει πέρα με 13.254 ευρώ τον χρόνο ή με περίπου 1.104 ευρώ τον μήνα, συμπεριλαμβανομένων και των φόρων, όταν το 2012 το αντίστοιχο ποσό ήταν 16.752 ευρώ τον χρόνο.Τα στοιχεία είναι σοκαριστικά αν σκεφτεί κανείς πως κάθε οικογένεια καλείται να τα βγάλει πέρα με 291 ευρώ λιγότερα τον μήνα την στιγμή μάλιστα που τα φορολογικά βάρη έχουν πολλαπλασιαστεί τα τελευταία 5 χρόνια. enikonomia

Το καταπληκτικό πρόγραμμα σχολικών γευμάτων της Ιαπωνίας

Στην Ιαπωνία, περισσότερα από 10 εκατομμύρια παιδιά τρώνε νόστιμα, φρέσκα τρόφιμα κάθε μέρα στο σχολείο γιατί η χώρα θεωρεί το μεσημεριανό φαγητό ως μέρος της εκπαίδευσης ενός παιδιού και όχι ως ένα διάλειμμα μέσα στη σχολική ημέρα. Αυτό που οι μαθητές καταναλώνουν δεν έχει καμία σχέση με τα επεξεργασμένα, ξαναζεσταμένα γεύματα ή τα ανθυγιεινά σνακ που βρίσκονται συνήθως στις σχολικές καντίνες των υπόλοιπων χωρών.Τα συστατικά των γευμάτων προέρχονται από τοπικούς αγρότες ή από το αγρόκτημα του σχολείου και η ομάδα των μαγείρων ετοιμάζει τα πιάτα κάθε πρωί. Το γεύμα παίρνει ένα διαφορετικό χαρακτήρα όταν αντιμετωπίζεται ως χρόνος εκπαίδευσης και όχι απλά διασκέδασης. Και αυτό είναι ακριβώς που κάνει την Ιαπωνία να ξεχωρίζει από τον υπόλοιπο κόσμο. Οι Ιάπωνες δίνουν μεγάλη προτεραιότητα στην υγιεινή διατροφή μαθητών, προσφέροντάς τους οφέλιμα, σπιτικά γεύματα σε καθημερινή βάση. Περισσότεροι από 10 εκατομμύρια μαθητές πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, στο 94% των σχολείων της χώρας, γευματίζουν μέσω αυτού του προγράμματος. Τα γεύματα παρασκευάζονται καθημερινά από την αρχή από μια ομάδα μαγείρων στις σχολικές κουζίνες και συχνά χρησιμοποιούν τα λαχανικά που καλλιεργούνται σε σχολικούς κήπους από τους ίδιους τους μαθητές.Στα τέλη του 19ου αιώνα, κάποια σχολεία στην Ιαπωνία άρχισαν να προσφέρουν γεύματα για τα φτωχά παιδιά. Το σχολικό γεύμα καθιερώθηκε σε εθνικό επίπεδο μετά το Β ‘Παγκόσμιο Πόλεμο, με το διάταγμα Lunch School Act του 1954. Στα χρόνια μετά τον πόλεμο, αυτά τα γεύματα αποτελούνταν σε μεγάλο βαθμό από διεθνείς δωρεές και περιείχαν κυρίως αποβουτυρωμένο γάλα σε σκόνη και ψωμί. Από τη δεκαετία του 1970 και μετά, αυτό που προσέφεραν τα σχολεία άρχισε να μοιάζει πολύ στο γεύμα που τρώνε τα παιδιά σήμερα, δηλαδή σούπες, λαχανικά, ψάρια, και φυσικά ρύζι.Ενώ οι δήμοι έχουν αναλάβει το κόστος της προετοιμασίας των γευμάτων, οι γονείς πληρώνουν για τα υλικά, περίπου $ 2,50 ανά γεύμα. Μειωμένα ή δωρεάν γεύματα είναι διαθέσιμα για εκείνους που έχουν ανάγκη. Μερικά παιδιά εξαρτώνται από το σχολικό γεύμα για τη διατροφή τους και περίπου 16% των νοικοκυριών με δύο γονείς στην Ιαπωνία δεν είναι σε θέση να παρέχουν αρκετή τροφή για τα παιδιά τους, ενώ αυτό το ποσοστό αυξάνεται σε 32% για τις μονογονεϊκές οικογένειες.Υπάρχει ένας όρος στα Ιαπωνικά για την «εκπαίδευση για τις τροφές και τη διατροφή»: Shokuiku. Το 2005, λόγω του αυξανόμενου ποσοστού παιδιών με διατροφικές διαταραχές, η κυβέρνηση θέσπισε ένα νόμο για το Shokuiku που ενθαρρύνει τα σχολεία να εκπαιδεύσουν τα παιδιά στις καλές διατροφικές επιλογές. Το 2007, η κυβέρνηση υποστήριξε την πρόσληψη εκπαιδευτικών διαιτολόγων και διατροφολόγων οι οποίοι, αν και βρίσκονται σε ένα μικρό μόνο ποσοστό της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας βαθμίδας, διατελούν ιδιαίτερα σημαντικό έργο με πολύ θετικά αποτελέσματα. Σχετική έρευνα έχει δείξει π.χ. ότι η φοίτηση των παιδιών είναι καλύτερη και πιο τακτική μέχρι ότι τα απορρίμματα είναι αρκετά λιγότερα.Οι μαθητές του δημοτικού και γυμνασίου τρώνε το μεσημεριανό γεύμα στην τάξη τους, μαθαίνοντας ταυτόχρονα για τη διατροφή, την ιστορία και τα έθιμα του φαγητού της χώρας τους. Επίσης, τα παιδιά εξυπηρετούν με τη σειρά το ένα το άλλο στο γεύμα, σερβίροντας, καθαρίζοντας και ανακυκλώνοντας. Το μεσημεριανό είναι σχεδόν ιερό γι’ αυτά και παίρνουν το χρόνο για να καθίσουν μαζί με το δάσκαλο και να φάνε όλοι παρέα. Όλα αυτά βοηθούν τους μαθητές να αποκτήσουν μια αίσθηση ευγνωμοσύνης και να εκτιμήσουν όχι μόνο την τροφή αλλά και την κοινωνική συμπεριφορά. Το συγκεκριμένο πρόγραμμα σχολικών γευμάτων της Ιαπωνίας έχει, χωρίς καμία αμφιβολία, συμβάλει επίσης στο παγκόσμια χαμηλό ποσοστό παχυσαρκίας της χώρας. Παράλληλα, το προσδόκιμο ζωής στην Ιαπωνία, φτάνει τα 85 χρόνια και είναι ένα από τα πιο υψηλά παγκοσμίως.Το τελικό αποτέλεσμα όλης αυτής της αξιέπαινης προσπάθειας είναι μαθητές όχι μόνο χορτάτοι αλλά κυρίως υπεύθυνοι και με υγιεινές διατροφικές συνήθειες._______________________ Πηγή: itrofi.gr