Αποσύρεται μετά απο αίτηση του βουλευτή.

Αριθμός:5225Τύπος:ΕρωτήσειςΣυνοδος / Περίοδος:Β΄Σύνοδος ΙΖ΄ ΠΕΡΙΟΔΟΣ (ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ)Θέμα:Αποσύρεται μετά απο αίτηση του βουλευτή. Κόμμα:ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΗμερομηνία:26/04/2017Ημ. Τελευταίας Τροποποίησης:27/04/2017Καταθέτοντες:Γκιουλέκας Πέτρου ΚωνσταντίνοςΚεραμέως Κωνσταντίνου ΝίκηΥπουργεία:Παιδείας, Έρευνας και ΘρησκευμάτωνΥπουργοί:Γαβρόγλου Κωνσταντίνος (Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων)

Χωρίς στέγη το Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Σιδηροκάστρου στην ΠΕ Σερρών

Αριθμός:5213Τύπος:ΕρωτήσειςΣυνοδος / Περίοδος:Β΄Σύνοδος ΙΖ΄ ΠΕΡΙΟΔΟΣ (ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ)Θέμα:Χωρίς στέγη το Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Σιδηροκάστρου στην ΠΕ ΣερρώνΚόμμα:ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΟ ΚΟΜΜΑ ΕΛΛΑΔΑΣΗμερομηνία:26/04/2017Ημ. Τελευταίας Τροποποίησης:27/04/2017Καταθέτοντες:Βαρδαλής Δημητρίου ΑθανάσιοςΔελής Ιωάννη ΙωάννηςΥπουργεία:ΕσωτερικώνΠαιδείας, Έρευνας και ΘρησκευμάτωνΥπουργοί:Γαβρόγλου Κωνσταντίνος (Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων)Σκουρλέτης Παναγιώτης (Πάνος) (Υπουργός Εσωτερικών)Αρχεία Ερωτήσεων:

“Δίδακτρα – χαράτσια για την εγγραφή σε σχολεία και σχολές”

“Ζητούν δίδακτρα – χαράτσια για την εγγραφή σε σχολεία και σχολές” αναφέρει μεταξύ άλλων σε ανακοίνωσή της η Πανελλαδική Γραμματεία Εκπαιδευτικών του Π.Α.ΜΕ. . Αναλυτικά: Ζητούν δίδακτρα – χαράτσια για...

Δράση για την καταπολέμηση της ρητορικής μίσους και του εκφοβισμού

Απολογισμός του προγράμματος «CHariSMA: Combating Hate Speech Multipliers and Ambassadors» που υλοποιήθηκε στην πόλη της Λάρισας στις 21-25 Απριλίου 2017. [embeddoc url=”https://www.ipaidia.gr/wp-content/uploads/2017/04/Δελτιο-Απολογισμού-Charisma.pdf” download=”all”]

Προσλήψεις 25 αναπληρωτών εκπαιδευτικών στη Β/θμια Εκπαίδευση

27-04-17 Προσλήψεις 25 αναπληρωτών εκπαιδευτικών, πλήρους και μειωμένου ωραρίου, κλάδων/ειδικοτήτων ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ05, ΠΕ06, ΠΕ07, ΠΕ11, ΠΕ14, ΠΕ16, ΠΕ18 και ΠΕ19-20, στη Β/θμια Εκπαίδευση. Από το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων ανακοινώνεται ότι, για το σχολικό έτος 2016-2017, προσλαμβάνονται ως προσωρινοί αναπληρωτές, πλήρους και μειωμένου ωραρίου, 25 εκπαιδευτικοί, κλάδων/ειδικοτήτων ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ05, ΠΕ06, ΠΕ07, ΠΕ11, ΠΕ14, ΠΕ16, ΠΕ18 και ΠΕ19-20, για την κάλυψη λειτουργικών κενών σε δημόσια σχολεία Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης με χρηματοδότηση από τον Τακτικό Προϋπολογισμό. Οι προσλαμβανόμενοι οφείλουν να παρουσιαστούν στις οικείες Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για ανάληψη υπηρεσίας από την Παρασκευή 28 Απριλίου έως και την Τρίτη 2 Μαΐου 2017, όπου και θα τοποθετηθούν, με απόφαση του Διευθυντή Εκπαίδευσης, σε κενές θέσεις των σχολείων της περιοχής, στην οποία προσλήφθηκαν, μέχρι τη λήξη του διδακτικού έτους. Ο πίνακας των ονομάτων σε μορφή XLS

Προσλήψεις 13 εκπαιδευτικών Β/θμιας Εκπαίδευσης στην ΕΑΕ για το σχολικό έτος 2016-2017

27-04-17 Προσλήψεις 13 εκπαιδευτικών κλάδων/ειδικοτήτων ΠΕ02.50, ΠΕ03.50, ΠΕ03, ΠΕ04.50, ΠΕ04, ΠΕ11.01 και ΠΕ19-20.50 Β/θμιας Εκπαίδευσης στην ΕΑΕ, ως προσωρινών αναπληρωτών πλήρους και μειωμένου ωραρίου με σχέση εργασίας Ιδιωτικού Δικαίου Ορισμένου Χρόνου, για το σχολικό έτος 2016-2017. Από το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων ανακοινώνεται ότι, για το σχολικό έτος 2016-2017, προσλαμβάνονται 13 εκπαιδευτικοί κλάδων/ειδικοτήτων ΠΕ02.50, ΠΕ03.50, ΠΕ03, ΠΕ04.50, ΠΕ04, ΠΕ11.01 και ΠΕ19-20.50 Β/θμιας Εκπαίδευσης στην ΕΑΕ, ως προσωρινοί αναπληρωτές πλήρους και μειωμένου ωραρίου με σχέση εργασίας Ιδιωτικού Δικαίου Ορισμένου Χρόνου, με χρηματοδότηση από τον Τακτικό Προϋπολογισμό. Οι προσλαμβανόμενοι οφείλουν να παρουσιαστούν στις οικείες Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για ανάληψη υπηρεσίας, από την Παρασκευή 28 Απριλίου έως και την Τρίτη 2 Μαΐου 2017, όπου και θα τοποθετηθούν με απόφαση των Προϊσταμένων των οικείων Δ/νσεων σε κενές θέσεις των Σχολικών Μονάδων Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης ή/και των Τμημάτων Ένταξης των σχολείων της περιοχής που προσλήφθηκαν μέχρι τη λήξη του διδακτικού έτους. Ο πίνακας των ονομάτων σε μορφή XLS

Χατζηδάκης: «Το πρόβλημα με τα «κόκκινα» δάνεια θα γίνει ακόμη χειρότερο»

«Καμπανάκι κινδύνου» για περαιτέρω επιδείνωση στο «παγκόσμιο ρεκόρ» των κόκκινων δανείων που κατέχει η χώρα, σήμανε ο αντιπρόεδρος της ΝΔ, Κωστής Χατζηδάκης, εκτιμώντας πως οι εξελίξεις είναι εξαιρετικά ανησυχητικές, με ευθύνη της κυβέρνησης. Μιλώντας στην Ολομέλεια, ο κ. Χατζηδάκης είπε, πως μετά τα «πανηγύρια» που έστησε η κυβέρνηση για το ότι μείωσε τους στόχους για το πρωτογενές έλλειμμα και κατόπιν για το ακριβώς αντίθετο (δηλαδή για το υπερπλεόνασμα που πέτυχε χάρη στα επιπλέον μέτρα που πήρε), τώρα πανηγυρίζει για ένα νομοσχέδιο, το οποίο, όχι μόνο δεν θα λύσει το πρόβλημα των κόκκινων δανείων, αλλά θα το επιδεινώσει. Ο κ. Χατζηδάκης, αφού ανέφερε ότι παρότι η κυβέρνηση ισχυρίζεται ότι φέρνει έναν εξωδικαστικό συμβιβασμό, όμως, δεν είναι ούτε εξωδικαστικός, ούτε συμβιβασμός, καθώς η υπαγωγή στον μηχανισμό θα προϋποθέτει, σχεδόν αναπόφευκτα, δικαστική απόφαση, ώστε να επικυρωθεί ο συμβιβασμός μεταξύ οφειλετών και πιστωτών. «Η λύση, δηλαδή, της κυβέρνησης για να επιταχυνθούν οι διαδικασίες ρύθμισης οφειλών με τρόπο που δεν επιβαρύνει περαιτέρω το δικαστικό σύστημα, είναι να προτείνει μια πολύμηνη διαδικασία δικαστικής επικύρωσης. Και όλα αυτά, μάλιστα, τη στιγμή που εκκρεμούν προς εκδίκαση 200.000 υποθέσεις του νόμου Κατσέλη, με περιπτώσεις στις οποίες η δικάσιμος έχει οριστεί για το 2032. Ομηρία για όλους, δηλαδή. Και για την αγορά και για τις τράπεζες» εξήγησε ως προς την κριτική του.

Υπάρχει προσωπική ταυτότητα παλιών και νέων εκπαιδευτικών;

Και ακόμα, υπάρχουν παλιοί και νέοι εκπαιδευτικοί στο σχολείο μιας συγκεκριμένης εποχής; Του Νίκου Τσούλια Πάντα υπήρχε ένα σημαντικό ζήτημα στη συγκρότηση των σύγχρονων κοινωνιών, αν ο καταμερισμός εργασίας και...

Ολοκληρώνεται σε λίγο η διαδικασία των μεταθέσεων των εκπκών της Π.Ε.

Του Αιρετού Κ.Υ.Σ.Π.Ε. Νίκου Φασφαλή ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΟλοκληρώνεται σε λίγο η διαδικασία των μεταθέσεων των εκπκών της ΠΕ, νωρίτερα από τα προηγούμενα χρόνια και αυτό κρίνεται θετικό.Οι μεταθέσεις ομως απ'οτι φαίνεται θα είναι λιγοστές περίπου θα ικανοποιηθεί το 11% των αιτήσεων αφενός μεν γιατί οι αλλαγές που έφερε στο Δημόσιο Σχολείο ο κ.Φίλης δημιούργησαν ένα Σχολείο φτωχότερο και είχαν ως συνέπεια την κατάργηση πολλών θέσεων,αφετέρου δε γιατί η πολιτική ηγεσία δια μέσου του "κόφτη" των Περιφερειακών Διευθυντών ελαχιστοποίησε τα κενά που απέστειλαν τα ΠΥΣΠΕ της χώρας και που γνωρίζουν καλλίτερα την πραγματικότητα κάνοντας ανεπίτρεπτες περικοπές.Ως αιρετός διαφώνησα με τον πίνακα των κενών που δόθηκαν ( χωρίς καν υπολογισμό συνταξιοδοτήσεων ) και τον καταψήφισα!Το σύστημα τρέχει τις μεταθέσεις, σε λίγο πιστεύω τα σπουδαία.

Σεμινάρια που διενεργούνται από ιδιωτικά κέντρα δεν γίνονται δεκτά για κατάταξη στους πίνακες αναπληρωτών εκπ/κών Ε.Α.Ε. ακόμα και αν εποπτεύονται από κρατικό φορέα

E-mail της Διεύθυνσης Προσωπικού ΔΕ ΥΠ.Π.Ε.Θ.Σχετικά με τα ετήσια σεμινάρια επιμόρφωσης στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση, σας επισημαίνουμε ότι, σύμφωνα με τα διαλαμβανόμενα στην υπ’αριθμ. πρωτ. 63498/Ε2/12-4-2017 υ.α. (ΑΔΑ: 7ΖΜ54653ΠΣ-Θ32, ΦΕΚ 1313 Β΄/13-4-2017, σελ. 11 και 17), γίνονται δεκτά «πιστοποιητικά παρακολούθησης σεμιναρίων ετήσιας επιμόρφωσης – εξειδίκευσης στην ΕΑΕ από Πανεπιστήμια ή από αναγνωρισμένους κρατικούς φορείς που εποπτεύονται από το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, αποδεδειγμένης διάρκειας τουλάχιστον τετρακοσίων (400) ωρών«. Ως εκ τούτου:Α) Σεμινάρια που διενεργούνται (ή/και πιστοποιούνται) από ιδιωτικά κέντρα δεν γίνονται δεκτά, ακόμα και αν τα υπό κρίση ιδιωτικά κέντρα εποπτεύονται από κρατικό φορέα (π.χ. ΕΟΠΠΕΠ).Β) Βεβαιώσεις παρακολούθησης τουλάχιστον 400 ωρών από σεμινάρια διάρκειας άνω των τετρακοσίων ωρών που διενεργούνται κατά το τρέχον έτος, και δεν έχουν ολοκληρωθεί, δεν γίνονται δεκτές . Ο ενδιαφερόμενος, προκειμένου να έχει τη δυνατότητα ένταξης στους επικουρικούς πίνακες, οφείλει να προσκομίσει πιστοποιητικό παρακολούθησης ολόκληρου του επιμορφωτικού προγράμματος, το οποίο και θα πρέπει να κατατεθεί μέχρι την καταληκτική ημερομηνία υποβολής των αιτήσεων.Κατά τα λοιπά καθίσταται σαφές ότι εφόσον, μέχρι και την ημερομηνία αποστολής του παρόντος μηνύματος ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, έχουν καταχωριστεί στο ΟΠΣΥΔ από τις Υπηρεσίες σας σεμινάρια κατά παρέκκλιση των ανωτέρω, οφείλετε να μας ενημερώσετε για τις συγκεκριμένες περιπτώσεις εκπαιδευτικών (αποστέλλοντάς μας συνοδευτικά και το υπό κρίση πιστοποιητικό παρακολούθησης).ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ & ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣΤΜΗΜΑ Α΄

Αξιολόγηση μαθητών της Γενικών Λυκείων κατά τις γραπτές ενδοσχολικές προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις του διδακτικού έτους 2016-2017

Έχοντας υπόψη το Προεδρικό Διάταγμα 46/2016 (74/Α) «Αξιολόγηση των μαθητών του Γενικού Λυκείου» σας ενημερώνουμε για τα εξής:Θέματα των εξετάσεων (άρθρο 12)Τα θέματα των γραπτών προαγωγικών και απολυτηρίων εξετάσεων περιλαμβάνουν ποικιλία ερωτήσεων (π.χ. σύντομης απάντησης, ελεύθερης ανάπτυξης), οι οποίες είναι κλιμακούμενου βαθμού δυσκολίας, αφορούν ευρεία έκταση της εξεταστέας ύλης, είναι εφικτό να απαντηθούν με πληρότητα στον προβλεπόμενο χρόνο και ακολουθούν τη φιλοσοφία των θεσμοθετημένων προγραμμάτων σπουδών και των σχολικών εγχειριδίων.Τα θέματα των προαγωγικών και απολυτηρίων εξετάσεων διατυπώνονται με τη συνεργασία των καθηγητών που διδάσκουν το ίδιο μάθημα στην ίδια τάξη κάθε Λυκείου, είναι κοινά για όλα τα τμήματα της τάξης του Λυκείου και συνυπογράφονται από τον Διευθυντή του Λυκείου. Η τράπεζα θεμάτων διαβαθμισμένης δυσκολίας δύναται να λειτουργήσει ως προαιρετικό συμβουλευτικό εργαλείο για μαθητές και εκπαιδευτικούς.Ύλη μαθημάτων (άρθρο 13)Διαβάστε το έγγραφοdide.flo.sch.gr/

Φοιτητικό επίδομα – ΙΚΥ: Εως 28/4 οι αιτήσεις

Εως 28/4 μπορούν οι ενδιαφερόμενοι να υποβάλουν ηλεκτρονικά στο https://iky-ypotrofies.it.minedu.gov.gr/ την αίτηση τους για το νέο φοιτητικό επίδομα του ΙΚΥ. Συνολικά 3685 υποτροφίες θα δοθούν σε φοιτητές – Δείτε συχνές...

Όλα τα μυστικά της εξωδικαστικής ρύθμισης των χρεών

Ρύθμιση των χρεών προς το Δημόσιο, τα ταμεία, τις τράπεζες και ιδιώτες πιστωτές, μπορεί να κάνει μία υπερχρεωμένη επιχείρηση με μία μόνο ενέργεια. Την επισήμανση αυτή έκανε ευθύς εξαρχής ο υπουργός Οικονομίας και Ανάπτυξης Δημήτρης Παπαδημητρίου στην ομιλία του στη Βουλή κατά τη συζήτηση του σχετικού νομοσχεδίου. Ο ίδιος παρέθεσε όλες τις διαδικασίες και τα μυστικά του μηχανισμού ρύθμισης στον οποία μπορούν να υπαχθούν εν δυνάμει 400.000 περίπου επιχειρήσεις και ελεύθεροι επαγγελματίες που έχουν ληξιπρόθεσμες οφειλές μεγαλύτερες από 20.000 ευρώ. Ειδικότερα ο κ. Παπαδημητρίου είπε: “Η υπερχρέωση των επιχειρήσεων είναι αναμφίβολα ένα από τα οξύτερα οικονομικά προβλήματα των τελευταίων ετών. Πολλές επιχειρήσεις, όλων των μεγεθών, μολονότι είναι βιώσιμες, βρίσκονται στα πρόθυρα της πτώχευσης. Μέχρι τώρα, η μόνη λύση που τους παρεχόταν, προκειμένου να διασωθούν, ήταν η διμερής ρύθμιση με κάθε έναν πιστωτή τους. Ο εξωδικαστικός μηχανισμός ρύθμισης οφειλών των επιχειρήσεων, επιδιώκει τον συντονισμό όλων των πιστωτών της επιχείρησης συμπεριλαμβανομένων του Δημοσίου και του Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης. Ο μηχανισμός αυτός δίνει τη δυνατότητα στην επιχείρηση να διαπραγματευθεί σε μία μόνο διαδικασία με το σύνολο των πιστωτών της. Η διαδικασία γίνεται με ηλεκτρονικό τρόπο, γεγονός, το οποίο μειώνει το διοικητικό κόστος της διαδικασίας όχι μόνο για την επιχείρηση, αλλά και για τους πιστωτές, αίροντας έτσι ένα πιθανό αντικίνητρο των πιστωτών από την εξέταση αιτημάτων ρύθμισης των μικρών επιχειρήσεων. Περαιτέρω, το νομοσχέδιο προβλέπει τη συμμετοχή τόσο του Δημοσίου όσο και των Φορέων Κοινωνικής Ασφάλισης ως πιστωτών με τους ίδιους όρους που συμμετέχουν και οι ιδιώτες πιστωτές. Αυτό επιτρέπει μία ρύθμιση των οφειλών προς το Δημόσιο και τους Φορείς Κοινωνικής Ασφάλισης όχι δύσκαμπτη, όπως προέβλεπε η νομοθεσία έως τώρα, αλλά προσαρμοσμένη στη βιωσιμότητα της κάθε επιχείρησης. Ιδιαίτερη προσοχή δώσαμε στα κριτήρια που πρέπει να πληροί μία επιχείρηση, προκειμένου να μπορεί να ενταχθεί στο μηχανισμό. Τα κριτήρια που προβλέπει το νομοσχέδιο είναι τέτοια, ώστε να μπορεί να ενταχθεί στο μηχανισμό κάθε βιώσιμη επιχείρηση, ανεξαρτήτως μεγέθους. Αποκλείονται όμως εκ των προτέρων όλες οι επιχειρήσεις, οι οποίες είτε δεν έχουν βάσιμες πιθανότητες για μία θετική αξιολόγηση βιωσιμότητας είτε δεν χρειάζονται το μηχανισμό. Με το σκεπτικό του αποκλεισμού των μη βιώσιμων επιχειρήσεων προβλέπεται ότι μία επιχείρηση μπορεί να ενταχθεί στο μηχανισμό μόνο εφόσον κάλυπτε τα τρέχοντα έξοδά της σε τουλάχιστον μία από τις τρεις τελευταίες χρήσεις, παρουσιάζοντας θετικά καθαρά αποτελέσματα προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων. Από την άλλη πλευρά, προβλέπεται ότι, για να μπορεί μία επιχείρηση να ενταχθεί στο μηχανισμό, θα πρέπει να έχει οφειλές σε καθυστέρηση και επιπλέον οι συνολικές προς ρύθμιση οφειλές της να υπερβαίνουν τις 20.000 ευρώ, καθώς μία επιχείρηση που δεν πληροί τις ανωτέρω προϋποθέσεις δεν έχει ανάγκη το μηχανισμό. Γι’ αυτό το λόγο δεν μπορεί να υιοθετηθεί η πρόταση που διατυπώθηκε για ένταξη των επιχειρήσεων που δεν πληρούν το κριτήριο της μίας χρήσης λειτουργικής κερδοφορίας στις τρεις ούτε η πρόταση για χαλάρωση του κριτηρίου αυτού. Αν μία επιχείρηση επί τρία έτη δεν καλύπτει τα τρέχοντα έξοδά της, δεν θα κριθεί βιώσιμη. Επίσης δεν μπορεί να υιοθετηθεί η πρόταση για πλήρη ένταξη στο μηχανισμό των ελεύθερων επαγγελματιών ή των αγροτών. Τα πρόσωπα αυτά μπορούν να υπαχθούν στο νόμο για τα υπερχρεωμένα νοικοκυριά, ενώ η περίπτωση των οφειλών τους προς το Δημόσιο ή προς Φορείς Κοινωνικής Ασφάλισης αντιμετωπίζεται από την παράγραφο 21 του άρθρου 15. Υποστηρίχθηκε επίσης ότι δεν πρέπει να αποκλείονται από το μηχανισμό οι κλειστές επιχειρήσεις. Στην πραγματικότητα δεν αποκλείονται, καθώς μία επιχείρηση, που διέκοψε την επιχειρηματική της δραστηριότητα, μπορεί να υποβάλει δήλωση έναρξης εργασιών και έτσι να μεταπέσει στην κατηγορία της ανοικτής επιχείρησης. Προκειμένου μάλιστα να αποτρέψουμε τον κίνδυνο ερμηνευτικών αμφισβητήσεων ως προς τη δυνατότητα της κλειστής επιχείρησης να υποβάλει δήλωση έναρξης εργασιών και να ενταχθεί στο μηχανισμό, υποβάλλουμε σχετική νομοτεχνική βελτίωση, όπου προβλέπεται ρητά αυτή η δυνατότητα. Προτάθηκε επίσης η δυνατότητα ένταξης στο μηχανισμό των κοινωφελών ιδρυμάτων. Η πρόταση μας βρίσκει απόλυτα σύμφωνους και μάλιστα μία προσεκτικότερη ανάγνωση του νομοσχεδίου οδηγεί στο συμπέρασμα ότι τα κοινωφελή ιδρύματα εντάσσονται στο μηχανισμό. Σύμφωνα με την παράγραφο 1 του άρθρου 2, στο μηχανισμό εντάσσεται κάθε νομικό πρόσωπο, που αποκτά εισόδημα από επιχειρηματική δραστηριότητα σύμφωνα με τα άρθρα 21 και 47 του Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος. Σύμφωνα δε με την παράγραφο 2 του άρθρου 47 του Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος, όλα τα έσοδα που αποκτούν τα νομικά πρόσωπα του άρθρου 45, στα οποία συμπεριλαμβάνονται τα μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα νομικά πρόσωπα δημοσίου ή ιδιωτικού δικαίου, θεωρούνται έσοδα από επιχειρηματική δραστηριότητα. Επομένως και τα κοινωφελή ιδρύματα μπορούν να ενταχθούν στο μηχανισμό, χωρίς να απαιτείται μεταβολή του νομοσχεδίου. Ο εξωδικαστικός μηχανισμός διαμορφώθηκε με τέτοιον τρόπο, ώστε αφενός να μπορούν να υποβληθούν από όλα τα εμπλεκόμενα μέρη προτάσεις τεκμηριωμένες, με σοβαρές πιθανότητες αποδοχής τους από τα υπόλοιπα μέρη, αφετέρου η διαδικασία να ολοκληρώνεται σε όσο το δυνατόν μικρότερο χρονικό διάστημα. Συγκεκριμένα, ο οφειλέτης, υποβάλλοντας την αίτησή του, ανακοινώνει προς τους πιστωτές, που πρόκειται να συμμετάσχουν, το σύνολο των περιουσιακών του στοιχείων, καθώς και όλα τα δεδομένα εκείνα, τα οποία θα επιτρέψουν την αξιολόγηση της βιωσιμότητάς του. Ταυτόχρονα παραιτείται του τραπεζικού και του φορολογικού απορρήτου. Η παροχή αυτών των πληροφοριών αφενός κάμπτει την τυχόν διστακτικότητα των πιστωτών να συναινέσουν σε μία πρόταση ρύθμισης, που θα μπορούσε να οφείλεται σε ασυμμετρία πληροφόρησης, αφετέρου αποτρέπει την κατάχρηση του μηχανισμού από τους στρατηγικούς κακοπληρωτές. Στο νομοσχέδιο ασκήθηκε η κριτική ότι ταλαιπωρεί τους αιτούντες με τη συλλογή μεγάλου αριθμού δικαιολογητικών. Στο άρθρο 16 προβλέπεται δυνατότητα διασύνδεσης ηλεκτρονικών και ψηφιακών αρχείων μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας, για τη διασταύρωση και την επαλήθευση των στοιχείων που υποβάλει ο οφειλέτης. Κάτι τέτοιο θα μειώσει σημαντικά τη γραφειοκρατία της διαδικασίας. Ωστόσο, μέχρι την ενσωμάτωση της λειτουργίας αυτής στην πλατφόρμα, η υποβολή των δικαιολογητικών αυτών είναι απαραίτητη, καθώς όσο πιο πλήρη εικόνα της επιχείρησης έχουν οι πιστωτές, τόσο πιο πιθανό είναι είτε να αποδεχθούν την πρόταση ρύθμισης του οφειλέτη είτε να υποβάλουν μία αντιπρόταση, που θα γίνει αποδεκτή. Η εναλλακτική λύση που προτάθηκε, για αυτεπάγγελτη αναζήτηση ορισμένων δικαιολογητικών από το συντονιστή, θεωρούμε ότι δεν μπορεί να υιοθετηθεί, καθώς είναι προτιμότερο ο απαιτούμενος χρόνος για τη συλλογή των δικαιολογητικών να αφιερωθεί πριν την έναρξη της διαδικασίας παρά κατά τη διάρκεια αυτής. Το σκοπό της παροχής πλήρους εικόνας στους πιστωτές, προκειμένου να μεγιστοποιηθούν οι πιθανότητες επίτευξης συμφωνίας, εξυπηρετεί και η υποχρέωση συνυποβολής της αίτησης από όλους τους συνοφειλέτες, με την εξαίρεση φυσικά των εγγυητών του δημόσιου τομέα, οι οποίοι θεωρούνται εκ του νόμου ως συνυποβάλλοντες. Παρέχεται μάλιστα ισχυρό κίνητρο στους συνοφειλέτες, προκειμένου να συνυποβάλουν την αίτηση, καθώς, ναι μεν οι εγγυητές, που δεν συνυποβάλουν την αίτηση, ωφελούνται από τη συμφωνία που ενδεχομένως θα επιτευχθεί, ωστόσο επί μη συνυποβολής της αίτησης δικαιούται ο εξασφαλισμένος πιστωτής να αρνηθεί τη συμμετοχή του στη διαδικασία, διατηρώντας ακέραιες τις αξιώσεις του. Εξυπακούεται ότι ο εγγυητής μπορεί να ενταχθεί αυτοτελώς για το σύνολο των οφειλών του είτε στον εξωδικαστικό μηχανισμό, αν εμπίπτει στο προσωπικό πεδίο εφαρμογής του, είτε στο νόμο για τα υπερχρεωμένα νοικοκυριά, αν είναι φυσικό πρόσωπο χωρίς εμπορική ιδιότητα. Μετά την υποβολή της αίτησης διορίζεται συντονιστής από ειδικό μητρώο που θα τηρεί η Ειδική Γραμματεία για τη Διαχείριση του Ιδιωτικού Χρέους. Ασκήθηκε κριτική για τον περιορισμένο αριθμό των συντονιστών. Ωστόσο ο αριθμός αυτός είναι επιβεβλημένος, προκειμένου να μπορεί η Ειδική Γραμματεία για τη Διαχείριση του Ιδιωτικού Χρέους να ασκεί αποτελεσματική εποπτεία στους συντονιστές. Σε κάθε περίπτωση ο αριθμός των συντονιστών δεν είναι απόλυτα περιοριστικός, καθώς η παράγραφος 7 του άρθρου 6 προβλέπει συμπλήρωση του μητρώου των συντονιστών, αν προκύψει τέτοια ανάγκη. Στο μητρώο συντονιστών εγγράφονται κατά προτεραιότητα διαπιστευμένοι διαμεσολαβητές χωρίς διάκριση ανάλογα με την ειδικότητα, επομένως δεν εγγράφονται μόνο οι διαμεσολαβητές που είναι δικηγόροι. Ο συντονιστής, αφού ελέγξει την πληρότητα του φακέλου, προσκαλεί τους πιστωτές να δηλώσουν αν προτίθενται να συμμετάσχουν στη διαδικασία. Από αυτό το χρονικό σημείο και όσο διαρκεί η διαπραγμάτευση, αναστέλλεται κάθε αναγκαστική εκτέλεση κατά του οφειλέτη. Με νομοτεχνική βελτίωση που υποβάλλουμε, κατά παραδοχή πρότασης τόσο βουλευτών όσο και της Ένωσης Ελληνικών Τραπεζών, προβλέπεται ότι από αυτό το χρονικό σημείο αναστέλλεται η διαδικασία του Κώδικα Δεοντολογίας Τραπεζών και όχι από την υποβολή της αίτησης. Εφόσον συμμετάσχουν στη διαδικασία πιστωτές που έχουν την πλειοψηφία των απαιτήσεων, προβλέπεται διορισμός εμπειρογνώμονα, υποχρεωτικός στις μεγάλες επιχειρήσεις και προαιρετικός στις μικρές. Ο εμπειρογνώμονας αξιολογεί τη βιωσιμότητα του οφειλέτη και, αν του ανατεθεί, εκπονεί σχέδιο αναδιάρθρωσης οφειλών. Σύμφωνα με νομοτεχνική βελτίωση που υποβάλλουμε, θα μπορεί στον εμπειρογνώμονα να ανατεθεί και η επαλήθευση αμφισβητούμενων απαιτήσεων. Η δυνατότητα αυτή, σε συνδυασμό με τη δυνατότητα κάθε συμμετέχοντα πιστωτή να ζητήσει πρόσθετα έγγραφα και στοιχεία από τον οφειλέτη, θεωρούμε ότι διασφαλίζει σε ικανοποιητικό βαθμό τους πιστωτές από τον κίνδυνο συμμετοχής εικονικών πιστωτών στη διαδικασία. Εν συνεχεία τάσσεται προθεσμία στους πιστωτές, προκειμένου να υποβάλουν αντιπροτάσεις ρύθμισης. Είναι σκόπιμο να υποβάλλονται μόνο τεκμηριωμένες αντιπροτάσεις, οι οποίες θα έχουν βάσιμες πιθανότητες αποδοχής τους. Για το λόγο αυτό η παράγραφος 5 του άρθρου 8 προβλέπει ελάχιστο περιεχόμενο της αντιπρότασης. Από την άλλη πλευρά, εφόσον οι αντιπροτάσεις έχουν αυτό το ελάχιστο περιεχόμενο, είναι ευπρόσδεκτες από όποιον πιστωτή κι αν προέρχονται. Η πρόταση που υποστηρίχθηκε, κατά την οποία το δικαίωμα υποβολής αντιπροτάσεων θα πρέπει να περιοριστεί μόνο στο βασικό πιστωτή, δεν μπορεί να υιοθετηθεί, καθώς όσο περισσότερες τεκμηριωμένες προτάσεις διατυπωθούν τόσο αυξάνονται οι πιθανότητες επίτευξης συμφωνίας. Από τις αντιπροτάσεις ο οφειλέτης επιλέγει ορισμένες, οι οποίες τίθενται σε ψηφοφορία. Εφόσον μία πρόταση συμφωνηθεί ανάμεσα στον οφειλέτη και στην πλειοψηφία των 3/5 των συμμετεχόντων πιστωτών, υπογράφεται σύμβαση αναδιάρθρωσης, η οποία ισχύει άμεσα, από το χρόνο της υπογραφής της. Η σύμβαση αυτή δεσμεύει και τους μειοψηφίσαντες, καθώς και τους μη συμμετέχοντες πιστωτές, με την προϋπόθεση ότι θα επικυρωθεί με δικαστική απόφαση. Στο θέμα της επικύρωσης της συμφωνίας υποστηρίχθηκαν διάφορες προτάσεις. Η πρόταση που υποστηρίχθηκε, για επικύρωση της συμφωνίας με απλή κατάθεσή της στη γραμματεία του δικαστηρίου, κατά το πρότυπο της κατάθεσης του πρακτικού διαμεσολάβησης του ν. 3898/2010, με δυνατότητα οποιουδήποτε διαφωνούντος να ασκήσει ανακοπή, δεν μπορεί να υιοθετηθεί. Μία τέτοια ρύθμιση οδηγεί στο αποτέλεσμα, αν για οποιονδήποτε λόγο παρέλθει η προθεσμία ανακοπής, να δεσμεύεται ένας πιστωτής από μία συμφωνία ιδιωτών εις βάρος του, χωρίς να έχει προηγηθεί κανένας απολύτως κρατικός έλεγχος. Η δε σύγκριση με το πρακτικό διαμεσολάβησης του ν. 3898/2010 είναι ατυχής, καθώς το πρακτικό διαμεσολάβησης υπογράφεται από όλα τα μέρη, ενώ το πρόβλημα που αντιμετωπίζουμε εν προκειμένω είναι πώς θα δεσμευτεί από τη συμφωνία ένας πιστωτής που δεν την υπογράφει. Λιγότερες αντιρρήσεις εγείρει η πρόταση για επικύρωση της συμφωνίας με διάταξη ενός μόνο δικαστή, με δικαίωμα οποιουδήποτε θιγόμενου να ασκήσει ανακοπή κατά της διάταξης. Το πρόβλημα με αυτήν τη ρύθμιση είναι ότι μπορεί να οδηγήσει σε ακόμα μεγαλύτερη επιβράδυνση της οριστικής επικύρωσης, καθώς οι μεν ανακοπές θα ασκούνται κατά κανόνα προς το τέλος της προθεσμίας, θα δημιουργηθεί δε άσκοπη επιβάρυνση των πινακίων, αν κατά της ίδιας συμφωνίας ασκηθούν περισσότερες ανακοπές από διαφορετικούς πιστωτές. Επιπλέον η επικύρωση της συμφωνίας με διάταξη εγκυμονεί τον κίνδυνο επιβάρυνσης τόσο του Μονομελούς Πρωτοδικείου, με την έκδοση της διάταξης, όσο και του Πολυμελούς Πρωτοδικείου, με την εκδίκαση της ανακοπής. Θεωρούμε ότι η πρόταση αυτή είναι μεν υποστηρίξιμη, πρέπει όμως να εξεταστεί με ιδιαίτερη προσοχή, ώστε να εφαρμοστεί η διαδικασία της διάταξης μόνο στις περιπτώσεις, όπου μπορεί βάσιμα να προσδοκάται ότι η πιθανότητα άσκησης ανακοπής είναι μικρή. Γι’ αυτό το λόγο δεν τροποποιούμε προς το παρόν το άρθρο 12 του νομοσχεδίου, συνεργαζόμαστε όμως με το Υπουργείο Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, προκειμένου να διαμορφώσουμε με προσοχή τις προϋποθέσεις και τη διαδικασία επικύρωσης της συμφωνίας με διάταξη. Το παρόν σχέδιο νόμου δεν περιέχει διάταξη, με την οποία προστατεύονται από άδικες διώξεις οι εκπρόσωποι των πιστωτών, οι οποίοι θα συναινέσουν σε ρύθμιση οφειλών. Σχετική διάταξη προετοιμάζεται από το αρμόδιο Υπουργείο Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων και πρόκειται να εισαχθεί σε επικείμενη νομοθετική πρωτοβουλία. Το παρόν σχέδιο νόμου δεν εγγυάται τη ρύθμιση οφειλών κάθε επιχείρησης, καθώς καμία ρύθμιση δεν μπορεί να επιβληθεί ενάντια στη βούληση της πλειοψηφίας των πιστωτών. Αίρει όμως τα εμπόδια, που μέχρι τώρα δυσχεραίνουν την επίτευξη συνολικής ρύθμισης των οφειλών των υπερχρεωμένων πλην βιώσιμων επιχειρήσεων και δημιουργεί εκείνες τις θετικές προϋποθέσεις, που θα δώσουν ανακούφιση στις επιχειρήσεις, θα τις βγάλουν από το φάσμα της πτώχευσης και θα επιτρέψουν την απρόσκοπτη συνέχιση της επιχειρηματικής τους δραστηριότητας. newsit

Κομισιόν: Βελτιώθηκε το οικονομικό κλίμα στην Ελλάδα τον Απρίλιο

Σημαντική βελτίωση παρουσίασε το οικονομικό κλίμα στην Ελλάδα και την Ευρωζώνη τον Απρίλιο, σύμφωνα με τα αποτελέσματα έρευνας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (Business and Consumer Survey Results) σύμφωνα με το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων. Ο δείκτης οικονομικού κλίματος (Economic Sentiment Indicator, ESI) αυξήθηκε στην Ελλάδα κατά 1,5 μονάδες στις 94,9 μονάδες, φθάνοντας πολύ κοντά στο υψηλότερο επίπεδο του τελευταίου 12μήνου που είχε σημειωθεί τον Ιανουάριο και τον Δεκέμβριο (95,1 μονάδες και τους δύο μήνες). Στην Ευρωζώνη, ο ESI αυξήθηκε 1,6 μονάδες στις 109,6 μονάδες που είναι το υψηλότερο επίπεδο από τον Αύγουστο του 2007. Στην Ευρωπαϊκή Ένωση ο δείκτης αυξήθηκε 1,4 μονάδες και έφθασε στο υψηλότερο επίπεδο (110,6 μονάδες) από τον Σεπτέμβριο του 2017. Η βελτίωση του οικονομικού κλίματος στην Ελλάδα προέκυψε από όλους τους τομείς, με εξαίρεση τον κατασκευαστικό. Συγκεκριμένα, η εμπιστοσύνη αυξήθηκε στους τομείς των υπηρεσιών (8,9 από 6,6 μονάδες τον Μάρτιο), του λιανικού εμπορίου (3,0 από 2,7) και της βιομηχανίας (-5,6 από - 6,7). Βελτιωμένη ήταν και η καταναλωτική εμπιστοσύνη (-72,2 από -74,4), με τον σχετικό δείκτη να είναι, όμως, ο τρίτος χαμηλότερος (μετά από αυτόν τον Μαρτίου και του Φεβρουαρίου) το τελευταίο 12μηνο. Στον κατασκευαστικό τομέα, η εμπιστοσύνη μειώθηκε (-53,5 από -49,8 μονάδες). Η βελτίωση του ESI στην Ευρωζώνη προέκυψε από σημαντική αύξηση της εμπιστοσύνης σε όλους τους τομείς. Επίσης, ο δείκτης αυξήθηκε και στις πέντε μεγαλύτερες οικονομίες της Ευρωζώνης, περισσότερο στη Γερμανία (1,8 μονάδες), την Ιταλία (1,4) και τη Γαλλία (1,2), ενώ ακολουθούν η Ισπανία (1,0) και η Ολλανδία (0,8).

Σπίρτζης: «Οι διώξεις αφορούν διοικήσεις που κληρονομήσαμε από τη ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ»

«Δεν πρόκειται να συγκαλυφθεί κανείς και τίποτα», δήλωσε ο υπουργός Μεταφορών Υποδομών και Δικτύων Χρήστος Σπίρτζης, κληθείς να σχολιάσει τη δίωξη που ασκήθηκε κατά υπαλλήλων της ΣΤΑΣΥ, οι μεθοδεύσεις των οποίων φέρονται να προκάλεσαν ζημίας 1 εκατ. ευρώ στην υπηρεσία του ΟΑΣΑ, επισημαίνοντας ότι «στις μέρες μας η Δικαιοσύνη έχει αφεθεί να λειτουργεί ελεύθερη, ανεξάρτητη, όπως πρέπει να λειτουργεί, και πλέον αυτά τα πράγματα αναδεικνύονται». Όπως είπε ο κ. Σπίρτζης η κυβέρνηση με τις πρωτοβουλίες και τις δράσεις της αποκάλυψε τα κυκλώματα που στήθηκαν για δεκαετίες στις αστικές συγκοινωνίες. «Δεν είναι κάτι που δεν το έχουμε αποκαλύψει», είπε και σημείωσε πως «Θα ήταν λογικό να ρωτήσετε τη ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ για τη συγκεκριμένη λειτουργία, τους ελλιπείς μηχανισμούς ελέγχου, που όλα αυτά τα χρόνια έχουν φέρει ένα πολύ μεγάλο οικονομικό κόστος στις εταιρείες των αστικών συγκοινωνιών, με αποτέλεσμα να το πληρώνουν και οι εργαζόμενοι και οι πολίτες». «Έχουμε», συνέχισε, «τους πρώην υπουργούς της ΝΔ να κάνουν επίκαιρες ερωτήσεις στο κοινοβούλιο για τα ελλείμματα στις αστικές συγκοινωνίες. Είναι και λίγο "ψεύτικες" θα έλεγα, όταν έχουν πλέον την αποκάλυψη τέτοιων κυκλωμάτων σε αυτούς τους χώρους». Ερωτηθείς για το γεγονός ότι η συγκεκριμένη υπόθεση αφορά το 2015, χρονιά διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, ο κ. Σπίρτζης είπε χαρακτηριστικά: «Αφορά και το 2015 όπου στην κυβέρνηση ήταν ο ΣΥΡΙΖΑ και υπήρχαν οι ίδιες διοικήσεις στις αστικές συγκοινωνίες που είχαμε κληρονομήσει από τη ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ. Και μάλιστα υπήρχαν αντιδράσεις και από τη ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ, αλλά δυστυχώς και από στελέχη της τρόικας, όταν πήγαμε να αντικαταστήσουμε τις διοικήσεις και μας έλεγαν ότι πάμε να στήσουμε κομματικό κράτος. Είναι επομένως προφανές που πέφτουν οι ευθύνες για όλα αυτά που συναντάμε σε αυτόν το χώρο. Είναι συγκεκριμένες οι αποκαλύψεις που έχω ο ίδιος κάνει και στο κοινοβούλιο και δημόσια». Ο κ. Σπίρτζης απέφυγε να μιλήσει για συγκεκριμένα πρόσωπα λέγοντας ότι: «Μου έχει κοινοποιηθεί το πόρισμα της Γενικής Επιθεωρήτριας, όμως θεσμικά δεν μπορούν να αποκαλυφθούν από μένα. Αυτά είναι θέματα της Γενικής Επιθεωρήτριας και του Εισαγγελέα να τα δώσουν ή όχι στη δημοσιότητα». Τέλος, ο κ. Σπίρτζης επισήμανε ότι η πολιτική ηγεσία του υπουργείου «έχει μια συγκεκριμένη εντολή από τον ελληνικό λαό, μια συγκεκριμένη εντολή από τον πρωθυπουργό: προχωράμε και ανανεώνουμε και εκσυγχρονίζουμε τις αστικές συγκοινωνίες. Εφαρμόζουμε κοινωνικές πολιτικές, προσπαθούμε να κάνουμε τις αστικές συγκοινωνίες όσο πιο ποιοτικές μπορούν να γίνουν σε στενά οικονομικά περιθώρια. Να έχουμε συνεργασία με τους εργαζόμενους που δίνουν πραγματικά την ψυχή τους για να έχουμε το επίπεδο των αστικών συγκοινωνιών που έχουμε». «Αυτό κάνουμε και αυτό παλεύουμε. Από κει και πέρα δεν πρόκειται να συγκαλυφθεί κανείς και τίποτα», υπογράμμισε. Πηγή κειμένου: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ένταση στην Βουλή για το ν/σ για τον εξωδικαστικό συμβιβασμό

Έντονη αντιπαράθεση προκάλεσε βουλευτική τροπολογία που έχει κατατεθεί από τον βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Δημήτρη Δημητριάδη στο νομοσχέδιο για τον εξωδικαστικό μηχανισμό ρύθμισης οφειλών επιχειρήσεων και, σύμφωνα με την υφυπουργό Οικονομικών Κατερίνα Παπανάτσιου, θα μπορούσε να γίνει αποδεκτή. Η τροπολογία προτείνει τροποποιήσεις στο νόμο 2960/2001 του Εθνικού Τελωνειακού Κώδικα. Όπως αναφέρει η αιτιολογική έκθεση, «είναι μια διάταξη που έχει σκοπό να εμπεδώσει ένα κλίμα εμπιστοσύνης μεταξύ επενδυτών και φορέων που ανήκουν στον ευρύτερο δημόσιο τομέα καθώς και ανωνύμων εταιρειών και πιστωτικών ιδρυμάτων στα οποία συμμετέχει το Ελληνικό Δημόσιο ή συνδέεται με αυτά». Όπως προβλέπει, κατά την περίπτωση που, μετά την ολοκλήρωση της μεταβίβασης των περιουσιακών τους στοιχείων- στο πλαίσιο αποκρατικοποιήσεων ή εξυγιάνσεων ή και ειδικών εκκαθαρίσεων- καταλογίζονται, εκ των υστέρων, σε βάρος της εταιρείας οι εξαιρετικές περιπτώσεις των παραβάσεων λαθρεμπορίας, εφόσον κατά τη διάρκεια του εκάστοτε διαγωνισμού δεν είχε γνωστοποιηθεί η με οποιονδήποτε τρόπο εκκρεμούσα παράβαση στους ενδιαφερόμενους επενδυτές, ώστε να έχουν πλήρη γνώση των κινδύνων που αναλαμβάνουν, τότε τα πρόστιμα να καταλογίζονται στους κυρίως υπαίτιους της παράβασης. «Με την τροπολογία επιθυμούμε να ξεμπλοκάρουμε και να δημιουργήσουμε ένα κλίμα εμπιστοσύνης ανάμεσα στον μελλοντικό επενδυτή διότι δεν είναι συνυπεύθυνος για πράγματα που έχουν τελεστεί στο προηγούμενο διάστημα και δεν ήταν ενήμερος και ότι αυτές οι πράξεις», ανέφερε ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Δημήτρης Δημητριάδης που έχει καταθέσει την τροπολογία, όπως αναφέρει το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων. Η τροπολογία προκάλεσε την σφοδρή αντίδραση του Γραμματέα της Κ.Ο, της Δημοκρατικής Συμπαράταξης Βασίλη Κεγκέρογλου επισημαίνοντας ότι αυτή η τροπολογία είχε κατατεθεί πάλι τον Απρίλιο του 2016 και είχε αποσυρθεί μετά από τις αντιδράσεις των κομμάτων της αντιπολίτευσης. «Είναι μια τροπολογία αθλιότητας, κομπίνας εις βάρος του ελληνικού δημοσίου. Και αν ο κ. Παπαδημητρίου, που πραγματικά έχει ένα όνομα, ως αρμόδιος για το νομοσχέδιο, την αποδεχθεί, θα κηλιδώσει το όνομά του, με ένα αίσχος. Είναι η τροπολογία της μεγάλης κομπίνας που επανέρχεται. Δεν λέει ποιους αφορά. Δεν λέει ποιους απαλλάσσει και με ποια ποσά. Δεν λέει πόσα εκατομμύρια χάνει το ελληνικό δημόσιο. Ποια είναι η ζημία. Τι είναι και ποιοι επιτέλους αυτοί οι ημέτεροι που αξίζουν τον κόπο για μια τέτοια χάρη από την πλευρά της κυβέρνησης. Όχι κύριοι! Αυτή η τροπολογία πρέπει να αποσυρθεί! Είναι ντροπή να επανέρχεται ένα χρόνο μετά για να χαρίσει εκατομμύρια σε ανώνυμους τώρα αλλά επώνυμους στη συνέχεια», είπε ο Β. Κεγκέρογλου. Από την πλευρά της η υφυπουργός Οικονομικών Κατερίνα Παπανάτσιου ανέφερε ότι δεν έχει βάση αλήθειας η καταγγελία του κ. Κεγκέρογλου και πρόσθεσε ότι με την τροπολογία ουσιαστικά δεν κηρύσσονται αλληλέγγυα συνυπεύθυνα με τους κύριους υπαίτιους, νομικά πρόσωπα, υπό την προϋπόθεση ότι την ημερομηνία μεταβίβασης μετοχών δεν είχαν κοινοποιηθεί καταλογιστικές πράξεις και δεν είχε γνωστοποιηθεί η εκκρεμότητα στους ενδιαφερόμενους επενδυτές κατά το στάδιο της διενέργειας διαγωνισμού για τη μεταβίβαση αυτών των περιουσιακών στοιχείων. Η κ. Παπανάτσιου επισήμανε εξάλλου ότι οι κυρίως υπαίτιοι δεν απαλλάσσονται των ευθυνών τους. Ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος της Δημοκρατικής Συμπαράταξης Ανδρέας Λοβέρδος κάλεσε την κυβέρνηση να απαντήσει ποια πρόσωπα αφορά. «Φημολογούνται διάφορα και η τροπολογία δεν είναι αθώα. Να αναβληθεί η συζήτηση, και να υπάρξει έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου και να πάρει επάνω της η κυβέρνηση την τροπολογία», είπε ο Ανδρέας Λοβέρδος και πρόσθεσε: «να μάθουμε και ποια οικονομικά θέματα υπάρχουν και ποια πρόσωπα αφορά. Κύριε Παπαδημητρίου, μην κάνετε αποδεκτή την τροπολογία». Ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος της ΝΔ Νίκος Δένδιας από την πλευρά του τόνισε: «Η στάση σας, μας κάνει αλγεινή εντύπωση», είπε ο Νίκος Δένδιας και πρόσθεσε ότι η τροπολογία αυτή κατατέθηκε σήμερα στις 10.15 το πρωί για να αναρωτηθεί: «από τις 10.15 πότε προλάβατε να συνεννοηθείτε με το υπουργείο Οικονομικών, να εξηγήσετε τα παραγωγικά αίτια, να ερευνήσει το υπουργείο Οικονομικών περί τίνος πρόκειται και να έρθει εδώ η υφυπουργός Οικονομικών να μας πει ότι την αποδέχεται και μάλιστα με το σκεπτικό που ψέλλισε. Γιατί δεν είχατε το θάρρος να το φέρετε εσείς; Διότι είναι προφανές ότι υπήρξε προσυνεννόηση. Που νομίζετε ότι νομοθετείτε; Στην Μποτσουάνα;». Λίγο αργότερα και ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του Ποταμιού Σπύρος Δανέλλης έκανε «έκκληση» στον υπουργό να μην δεχθεί την τροπολογία, για την προστασία και του βουλευτή που την υπογράφει, και του ιδίου και του κύρους του Σώματος. Είπε ότι η τροπολογία θα πρέπει να έρθει με έκθεση του ΓΛΚ και να ξέρει η Βουλή ποιους αφορά.