Πανελλήνιες 2017: Τι ορίζει το ΦΕΚ για τις επαναληπτικές εξετάσεις 2017

02-05-17 Το ΦΕΚ για τις επαναληπτικές εξετάσεις Δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ η διάταξη για τις επαναληπτικές Πανελλαδικές εξετάσεις του Σεπτεμβρίου. Με Υπουργική Απόφαση που θα εκδοθεί στη συνέχεια θα καθοριστούν οι λεπτομέρειες των εξετάσεων. Το σχετικό ΦΕΚ σε μορφή pdf.

ΕΝΦΙΑ: Όλες οι αλλαγές που πρέπει να ξέρετε

Τι αλλάζει με τον ΕΝΦΙΑ και τις αντικειμενικές αξίες – Σε νέα αναβολή της προσαρμογής των αντικειμενικών αξιών των ακινήτων στα επίπεδα των πραγματικών εμπορικών τιμών της κτηματαγοράς για άλλους...

Το ΣτΕ δικαίωσε τους εκπαιδευτικούς Φυσικούς Ραδιοηλεκτρολόγους

Το Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ) δικαίωσε τους Φυσικούς Ραδιοηλεκτρολόγους στη διαφορά τους με το Υπουργείο Παιδείας ζητώντας την ακύρωση δύο Υπουργικών Αποφάσεων αναθέσεων μαθημάτων Γυμνασίων & Λυκείων κατά το μέρος...

ΕΦΚΑ: Πληρωμή Μαρτίου – Προθεσμία

Tα ειδοποιητήρια του ΕΦΚΑ έχουν αναρτηθεί ήδη στο efka.gov.gr για τις εισφορές Μαρτίου 2017 για ελεύθερους επαγγελματίες, αυτοαπασχολούμενους και αγρότες. Η προθεσμία πληρωμής μετά την παράταση λήγει στις 12 Μαΐου....

H ιστορία πίσω από τον δακρυσμένο Εύζωνα

Το φωτογραφικό καρέ του 25χρονου Κωνσταντίνου Λούσια από την επίσκεψη της προεδρικής φρουράς στην Αδελαΐδα Εντύπωση έχει προκαλέσει η φωτογραφία του 25χρονου εύζωνα Κωνσταντίνου Λούσια, ο οποίος πριν λίγες ημέρες...

7.000 τα οργανικά κενά στην Π.Ε.

Σύμφωνα με τα καταχωρηθέντα στοιχεία στον τελικό πίνακα οργανικής σύνθεσης διδακτικού προσωπικού από τους Δ/ντές Εκπαίδευσης τα οργανικά κενά στην Π.Ε. ανέρχονται σε 6.699. Συγκεκριμένα στη γενική εκπαίδευση έχουμε 4.733...

To ΕΑΠ για τα επαγγελματικά δικαιώματα πτυχιούχων των Προγραμμάτων Σπουδών

Η Διοικούσα Επιτροπή (Δ.Ε.) του ΕΑΠ στην 333η/27-04-2017 Συνεδρίασή της συζήτησε ενδελεχώς και σε βάθος το θέμα των Επαγγελματικών Δικαιωμάτων των Πτυχιούχων του Ιδρύματος. Διαπιστώνει, για μια ακόμη φορά, την...

Νέα βιβλία Ιστορίας: Πώς τα Σκόπια γίνονται “Μακεδονία” και ο Εμφύλιος “επανασταση”

Παραχάραξη της Ιστορίας επιχειρεί ο σύμβουλος του υπουργού Παιδείας, Πολυμέρης Βόγλης, που ανέλαβε τη μελέτη των αλλαγών στα σχολικά βιβλία Ιστορίας – Το δικό του βιβλίο «Η αδύνατη επανάσταση» είναι...

Πρόστιμα στην Εφορία: Πώς διαγράφονται

Φωτιά έχει πιάσει η Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών, αφού χιλιάδες φορολογούμενοι προσφεύγουν μαζικά στην εν λόγω υπηρεσία εσωτερικής επανεξέτασης της Εφορίας και καταγγέλλουν ότι έτυχαν άδικης μεταχείρισης από τον έλεγχο που τους έγινε. Οχι σπάνια, τα στελέχη της ΔΕΔ δικαιώνουν τους ελεγχόμενους, με αποτέλεσμα να σβήνουν πρόστιμα χιλιάδων ή ακόμα και εκατομμυρίων ευρώ που σωρηδόν επέβαλαν οι συνάδελφοί τους. Ποιο είναι το πραγματικά ενδιαφέρον στην όλη υπόθεση; Οχι σε ποιους σβήνουν πρόστιμα, αλλά το πότε και γιατί. Και αυτό επειδή, σε αντίθεση με το παρελθόν, ό,τι αποφασίζει η ΔΕΔ, κατά περίπτωση, ισχύει αυτομάτως και για όλους τους άλλους φορολογούμενους! Μάλιστα οι αποφάσεις της δεν κρατιούνται μυστικές, αλλά δημοσιοποιούνται στο σύνολό τους με πλήρες νομικό σκεπτικό και αναλυτικά οικονομικά στοιχεία. Αναρτώνται στο Διαδίκτυο ούτως ώστε να έχει πρόσβαση κάθε ενδιαφερόμενος πολίτης. Κοινοποιούνται στις ΔΟΥ για να εφαρμόζονται με ίδια μέτρα και ίδια σταθμά για όλους τους φορολογούμενους. Και, εντέλει, αφού όλα γίνονται δημόσια, μπορεί οποιοσδήποτε να τις επικαλεστεί -και να κριθούν- στα δικαστήρια! Η υπηρεσία εσωτερικής επανεξέτασης της Εφορίας για τρία και πλέον χρόνια υπήρχε μόνο στα χαρτιά, αφού υπολειτουργούσε. Επιβλήθηκε με απαίτηση της τρόικας για να εξετάζονται υποχρεωτικά οι διαφορές πολιτών και Εφορίας πριν καταλήξουν στα δικαστήρια όπου λιμνάζουν ήδη χιλιάδες υποθέσεις για 5 ή 10 χρόνια. Διά νόμου, πρώτα επιλαμβάνεται η ΔΕΔ και μετά μπορεί ο ελεγχόμενος να προσφύγει στα δικαστήρια. Δεν αποτελεί, όμως, όργανο φορολογικής διαιτησίας με σκοπό να τα βρουν κάπου στη μέση ιδιώτες και κράτος για να κλείσει η υπόθεση. Αντί για παζάρια προκειμένου να μην πάνε στα δικαστήρια οι ελεγχόμενοι, η ΔΕΔ εξετάζει από την αρχή κάθε υπόθεση προκειμένου να εξακριβώσει αν έγινε σωστά ο έλεγχος. Οι αριθμοί είναι αποκαλυπτικοί: 35.000 φορολογικούς ελέγχους διενήργησε το 2016 ολόκληρος ο ελεγκτικός μηχανισμός της Εφορίας και καταλόγισε πρόστιμα για παραβάσεις σε σχεδόν 13.500 επιχειρήσεις και φυσικά πρόσωπα. Την ίδια χρονιά στη Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών έφτασαν 10.000 προσφυγές ελεγχομένων. Από αυτούς, η ΔΕΔ δικαίωσε (μερικώς ή ολικώς) τους 1.400 ή σχεδόν έναν στους έξι. Στα δικαστήρια κατέληξαν λιγότερες από 5.000 υποθέσεις - άρα απαλλάχτηκαν από άλλες τόσες. Αποφάσεις-μπούσουλας για την Εφορία Πάνω από 4.700 αποφάσεις της ΔΕΔ αναρτήθηκαν ήδη στο Διαδίκτυο. Με άκρως λεπτομερή τεκμηρίωση για τις περισσότερες από αυτές, οι αποφάσεις της συμβάλλουν σε εκδίκαση εξπρές. Ετσι, ελέγχονται δημόσια για το κύρος τους. Αν ευνοήσουν κάποιον, ισχύουν και για όλους τους υπόλοιπους φορολογούμενους. Ολοι μπορούν να γνωρίζουν τα δικαιώματά τους και να αντιμετωπίζονται ισότιμα από τον φοροελεγκτικό μηχανισμό, απαλλάσσοντας τα δικαστήρια από μαζικές προσφυγές για θέματα που έχουν ήδη λυθεί από τη νομοθεσία και τη λογιστική πρακτική. Οι αποφάσεις που εκδίδει, όμως, η Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών έχουν και μια άλλη όψη... Σκανδαλίζουν! Προφανώς τους εφοριακούς ελεγκτές των οποίων καταρρίπτονται δημόσια οι αποφάσεις για πρόστιμα και κυρώσεις που επέβαλαν. Αλλά και λειτουργούς της Θέμιδος ή όσους θεωρούν προνόμιο της Δικαιοσύνης -και όχι της Φορολογικής Διοίκησης- να εκδίδει αποφάσεις που δικαιώνουν τους πολίτες. Και ασφαλώς την κυβέρνηση, η οποία ενοχλείται όταν το Δημόσιο χάνει χρήματα. Ενίοτε και την κοινή γνώμη, η οποία δυσπιστεί πώς γίνεται και αποφάσεις των κρατικών υπηρεσιών βγαίνουν υπέρ των φορολογουμένων! Ειδικά μετά το 2010, όπου την ευθύνη της απόδειξης της αθωότητάς του την έχει ο ίδιος ο ελεγχόμενος, αντί να πρέπει η Εφορία να αποδείξει την ενοχή του, οι αποφάσεις της ΔΕΔ (μαζί με τη νομολογία που πλέον παράγεται από το Συμβούλιο της Επικρατείας) αποτελούν τον μόνο μπούσουλα που έχουν οι φορολογούμενοι για να μη σέρνονται κατά χιλιάδες σαν υπόδικοι στα δικαστήρια, αλλά και οι ελεγκτές για να αποφεύγουν λάθη. Η βίβλος των ελεγκτών Οι αποφάσεις της ΔΕΔ εντυπωσιάζουν για την τεχνική πληρότητα με την οποία περιβάλλονται, φτάνοντας σε εξαντλητική ανάλυση των στοιχείων της υπόθεσης -και όχι απλή καταγραφή νομικών διατάξεων-, καθώς συχνά οι πράξεις επιβολής προστίμων κινούνται στα όρια της νομιμότητας. Και μία μόνο απόφαση μπορεί να δίνει λύσεις και απαντήσεις σε δεκάδες θέματα, ώστε να γνωρίζει και κάθε ελεγχόμενος τι ισχύει, τα δικαιώματά του και τους κανόνες ελέγχου. Για παράδειγμα, μία από τις περίπου 5.000 αποφάσεις της ΔΕΔ Αθηνών (αρ. 567/20-1-2017) που αφορά μια υπόθεση και μόνο καλύπτει πάμπολλες άλλες φορολογικές υποθέσεις. Με μια πρώτη ματιά, θα παρατηρούσε κανείς ότι μειώνει πρόστιμα που είχαν επιβληθεί σε μια επιχείρηση από το Κέντρο Ελέγχου Μεγάλων Επιχειρήσεων (ΚΕΜΕΠ) από 7,5 εκατ. ευρώ που ήταν αρχικά, σε 4,5 εκατ. ευρώ. Το γιατί, όμως, αναλύεται σε 29 ολόκληρες σελίδες στοιχείων και πινάκων, με βάση τις οποίες επιλύονται (άλλοτε ευνοϊκά και άλλοτε όχι για τον φορολογούμενο) πάνω από μια ντουζίνα ζητήματα που ανακύπτουν σε χιλιάδες περιπτώσεις κατά τους ελέγχους καθημερινά. Ενδεικτικά: 1.Εξαιρούνται από τη διενέργεια φορολογικού έλεγχου επιχειρήσεις για τις οποίες έχει εκδοθεί καθαρό φορολογικό πιστοποιητικό από ιδιώτη ελεγκτή, χωρίς επισημάνσεις για φορολογικές παραβάσεις; Οχι. Η ΔΕΔ επισημαίνει ότι αυτό ίσχυε έως το 2013 (άρθρο 82 § 5 του ν. 2238/1994) αφού προβλεπόταν ρητώς ότι αν το πιστοποιητικό δεν περιλαμβάνει παρατηρήσεις και διαπιστώσεις παραβάσεων της φορολογικής νομοθεσίας, δεν διενεργείται τακτικός φορολογικός έλεγχος. Ωστόσο στο ισχύον καθεστώς (άρθρο 65Α του ν. 4174/2013) δεν περιελήφθη ανάλογη διάταξη. 2.Πότε αναγνωρίζονται έξοδα ψυχαγωγίας προσωπικού; Αναγνωρίζονται για έκπτωση από τα ακαθάριστα έσοδα της επιχείρησης δαπάνες ψυχαγωγίας προσωπικού (χοροεσπερίδες, εκδρομές κ.λπ.) εάν στα παραστατικά των εγγραφών αναγράφονταν τα άτομα που συμμετείχαν στις εκδηλώσεις, προκειμένου ο έλεγχος να διασταυρώσει ότι πράγματι συμμετείχαν σε αυτές εργαζόμενοι της επιχείρησης και με τον τρόπο αυτό να ελεγχθεί η παραγωγικότητα της δαπάνης. Εν προκειμένω η ΔΕΔ διαπίστωσε ότι η προσφεύγουσα επιχείρηση δεν προσκόμισε στοιχεία των ατόμων που συμμετείχαν στις εκδηλώσεις (αν δηλαδή πρόκειται γα υπαλλήλους της), καθώς και το είδος της εκδήλωσης (αν δηλαδή επρόκειτο για εκδηλώσεις κοπής πρωτοχρονιάτικης πίτας) και η προσφυγή απορρίφθηκε ως αναπόδεικτη. 3.Πότε εκπίπτουν τα έξοδα για ταξίδια στο εξωτερικό; Δεν αναγνωρίζονται για έκπτωση από τα ακαθάριστα έσοδα της επιχείρησης οι δαπάνες για ταξίδια στο εξωτερικό (όπως ξενοδοχεία, γεύματα, εισιτήρια κ.λπ. που έγιναν από υπαλλήλους της επιχείρησης) και πακέτα τουριστικών γραφείων για χώρες του εξωτερικού, αν από τα παραστατικά που επεδείχθησαν στον έλεγχο δεν αποδεικνύεται ότι έγιναν για τις ανάγκες της επιχείρησης. Εν προκειμένω όμως, οι ελεγκτές δεν αμφισβήτησαν τον επαγγελματικό σκοπό του ταξιδιού, αλλά τα έκαναν αποδεκτά κατά ποσοστό 88% της συνολικής δαπάνης κάθε φορολογικού στοιχείου, ενώ δεν αναγνωρίστηκε ποσοστό 12%. Η ΔΕΔ καταρρίπτει τις αιτιολογίες των ελεγκτών ως ελλιπείς, αόριστες και αναπόδεικτες επειδή δεν αναφέρουν ποιοι είναι οι λόγοι της απόρριψης ποσοστού της δαπάνης (π.χ. εάν η απόρριψη οφείλεται σε τυχόν μη έκδοση των προσηκόντων φορολογικών στοιχείων ή σε μη αναφορά των προσώπων, στα οποία αφορούν οι σχετικές δαπάνες, ή σε μη απόδειξη της σχέσεώς τους με τους σκοπούς της εταιρείας). Η ΔΕΔ στηρίζεται στην εγκύκλιο ΠΟΛ. 1036/2006, με βάση την οποία: ■ Αναγνωρίζονται σαν δαπάνη τα αεροπορικά, σιδηροδρομικά κ.λπ. εισιτήρια, εκτός από δαπάνες μετάβασης τρίτων προσώπων (π.χ. συζύγου, τέκνων) που δεν έχουν σχέση με τη δραστηριότητα της επιχείρησης. ■ Ως προς τα έξοδα διατροφής, ορίζεται ότι αυτά δεν πρέπει να υπερβαίνουν τα έξοδα διαμονής στο ξενοδοχείο (ύπνου), χωρίς όμως να τίθεται κανένας περιορισμός ως προς τον χώρο σίτισης του στελέχους. Δηλαδή, αναγνωρίζεται η δαπάνη διατροφής ακόμη και αν πραγματοποιείται σε εστιατόριο εκτός του ξενοδοχείου, αλλά και στην περίπτωση αυτή θα αναγνωρίζεται προς έκπτωση μόνο το ποσό μέχρι του αντίστοιχου ποσού της διαμονής. ■ Η επιχείρηση πρέπει να προσκομίζει στον έλεγχο τα απαραίτητα στοιχεία ή να αποδεικνύει με κάθε τρόπο την ανωτέρω σχέση (π.χ. πραγματοποίηση συμφωνίας εξαγωγών, συμμετοχή διευθυντού αγορών ή πωλήσεων σε έκθεση κ.λπ.). ■ Ως αποδεικτικό στοιχείο μετάβασης στο εξωτερικό θεωρείται το εισιτήριο που έχει εκδοθεί στο όνομα του προσώπου. Το ίδιο ισχύει και για τα έξοδα διατροφής, δηλαδή αρκεί η προσκόμιση στοιχείου στο όνομα του προσώπου. Αντίθετα, στο τιμολόγιο του ξενοδοχείου πρέπει να αναγράφονται τα στοιχεία και του προσώπου αλλά και της επιχείρησης για λογαριασμό της οποίας έγινε το ταξίδι. Επειδή η φορολογική αρχή δεν εξειδίκευσε τις αιτιολογίες απόρριψης της δαπάνης κατά 12%, η ΔΕΔ διέγραψε τη συγκεκριμένη λογιστική διαφορά υπέρ του φορολογουμένου ως πλημμελώς αιτιολογημένη. Βάσει νόμου «η φορολογική διοίκηση έχει την υποχρέωση να παρέχει σαφή, ειδική και επαρκή αιτιολογία για τη νομική βάση, τα γεγονότα και τις περιστάσεις που θεμελιώνουν την έκδοση πράξεως και τον προσδιορισμό φόρου» και «η αιτιολογία πρέπει να είναι σαφής, ειδική, επαρκής και να προκύπτει από τα στοιχεία του φακέλου». 4.Τι εστί «Δαπάνες Προβολής» Εν προκειμένω, ο έλεγχος απέρριψε ποσά διαφημιστικών δαπανών επειδή, βάσει νόμου, δεν αναγνωρίζεται δαπάνη της διαφημιζόμενης επιχείρησης αν δεν αποδεικνύεται ότι κατεβλήθη και το τέλος διαφήμισης που αναλογεί με τριπλότυπο είσπραξης του οικείου δήμου ή κοινότητας. Ωστόσο η προσφεύγουσα επιχείρηση έχει εξηγήσει ότι η δαπάνη αυτή δεν αφορούσε δαπάνη διαφήμισης, όπως θεωρούσαν οι ελεγκτές. Προσκόμισε σύμβαση από όπου προκύπτει ότι πρόκειται για δαπάνες με χρήση sms. Η ΔΕΔ αναγνωρίζει ότι «η χρήση sms (γραπτών μηνυμάτων) αποτελεί πλέον ένα από τα πιο σύγχρονα εργαλεία επικοινωνίας, ενημέρωσης, διαφήμισης και προώθησης πωλήσεων», ενώ και η ίδια η επιχείρηση χαρακτήρισε τις εν λόγω δαπάνες ως «προβολή και διαφήμιση» και όχι απλά διαφήμιση.

Έκλεισε η συμφωνία: Επώδυνα μέτρα για όλους

Έπειτα από ένα ακόμη θρίλερ στις διαπραγματεύσεις, έκλεισε τελικά η τεχνική συμφωνία με τους δανειστές τα ξημερώματα της Τρίτης. Η επώδυνη συμφωνία η οποία βεβαίως θα εξειδικευτεί τις επόμενες ώρες και ημέρες, ωστόσο κινείται σ' αυτά που γνωρίζαμε μέχρι σήμερα. Δηλαδή σίγουρες περικοπές στις συντάξεις και αύξηση φόρων λόγω μείωσης του αφορολόγητου, πωλήσεις περιουσιακών στοιχείων αλλά και αντίμετρα σε περίπτωση που επιτευχθεί ο στόχος για πλεόνασμα πάνω από 3,5%. «Ολοκληρώθηκε η διαπραγμάτευση, υπάρχει άσπρος καπνός», δήλωσε ο υπουργός Οικονομικών Ευκλείδης Τσακαλώτος σήμερα στις 6 το πρωί και μετά από τον τελευταίο γύρο διαπραγματεύσεων - διάρκειας 12 ωρών - με τους επικεφαλής των κλιμακίων των θεσμών. Πρόκειται για μια «προκαταρκτική τεχνική συμφωνία», η οποία ανοίγει τον δρόμο για τις συζητήσεις για το χρέος και τη συμφωνία σε τεχνικό επίπεδο (staff level agreement). Ο υπουργός Οικονομικών δήλωσε βέβαιος πως τώρα θα προχωρήσει και η συμφωνία για το χρέος διότι δεν υπάρχει η δικαιολογία της απουσίας συμφωνίας για τη δεύτερη αξιολόγηση. Ομως, αυτό που προέχει είναι η «ζημιά» που θα προκληθεί από αυτή τη συμφωνία για εκατομμύρια Ελληνες. Οπως π.χ. για τους συνταξιούχους οι οποίοι χάνουν μία σύνταξη το χρόνο (οι χαμηλοσυνταξιούχοι) έως και δύο συντάξεις για όσους παίρνουν υψηλά ποσά. Συγκεκριμένα, τα βασικά σημεία της συμφωνίας είναι: -Από 1.1.2019 περικόπτεται ως 18% η προσωπική διαφορά στις κύριες συντάξεις. Θίγει 900.000 συνταξιούχους που παίρνουν κύρια σύνταξη πάνω από τα 700 ευρώ. Αυτό σημαίνει ότι θα υπάρχουν απώλειες από λίγα ευρώ ως ακόμη και πάνω από 300 ευρώ το μήνα για τις υψηλές συντάξεις. Μεγάλοι χαμένοι θα είναι οι συνταξιούχοι του πρώην ΤΕΒΕ, οι συνταξιούχοι πανεπιστημιακής εκπαίδευσης με πολλά έτη ασφάλισης και εν γένει όσοι λαμβάνουν πάνω από 1300 ευρώ (ΙΚΑ, Δημοσίου, ΟΑΕΕ, πρώην ευγενή Ταμεία). Η μέση μείωση της σύνταξης θα είναι 9% σε κύριες και επικουρικές. Για κάποιον που παίρνει δηλαδή 800 ευρώ η απώλεια είναι περίπου 70 ευρώ το μήνα ή 840 ευρώ το χρόνο, επομένως χάνει μία σύνταξη. -Από 1.1.2020 (ή το 2019 αν δεν πιαστούν οι στόχοι) η μείωση του αφορολόγητου από 8.636 ευρώ - 9.545 ευρώ σήμερα στα 5.685 ευρώ για τους άγαμους και θα φτάνει τα 6.595 ευρώ, ανάλογα με τα τέκνα, θα φέρει επιβάρυνση από 650 ευρώ το χρόνο ακόμη και για τους φτωχότερους. Δηλαδή θα αυξηθούν σημαντικά οι φόροι ακόμη και για όσους σήμερα δεν πλήρωναν ούτε ένα ευρώ. Η μείωση του αφορολόγητου θα φέρει απώλειες ακόμη και για όσους παίρνουν σύνταξη πάνω από 474 ευρώ καθώς πλέον δεν θα καλύπτονται από το αφορολόγητο. Για παράδειγμα ένας συνταξιούχος που παίρνει 720 ευρώ το μήνα και μέχρι τώρα δεν πληρώνει φόρο θα πληρώνει φόρο πάνω από 600 ευρώ το χρόνο. Είναι δηλαδή διπλά χαμένος λόγω και της μείωσης της σύνταξής τους. -Το 2018 προβλέπονται μέτρα 447 εκατ. ευρώ με περικοπές επιδομάτων ανεργίας, τέκνων, φτώχειας και φυσικών καταστροφών, στήριξης οικογενειών και επιπλέον μείωση του επιδόματος θέρμανσης κατά 58 εκατ. ευρώ. Παράλληλα, προβλέπεται η κατάργηση της έκπτωσης φόρου για ιατρικές δαπάνες, κάτι που θα αυξήσει το φορολογικό βάρος κατά 121 εκατ. ευρώ. Πάντως, η κυβέρνηση τονίζει ότι δεν ζήτησαν οι δανειστές επιπλέον μέτρα για του χρόνου. -Στο Δημόσιο έρχεται νέα αξιολόγηση και κινητικότητα και επιβάλλεται «ταβάνι» στον αριθμό των συμβασιούχων. Ο αριθμός τους πρέπει να μειωθεί από 49.448 τον Δεκέμβριο του 2016 σε 49.104 τον ίδιο μήνα του 2017 και σε 48.420 τον Δεκέμβριο του 2019. Ο λόγος της μιας πρόσληψης για κάθε πέντε αποχωρήσεις θα γίνει ένα προς τρία το 2018 εφόσον τηρούνται οι δημοσιονομικοί στόχοι. -Πωλείται το 30% ως 40% των λιγνιτικών μονάδων της ΔΕΗ καθώς επίσης και το 17% του μετοχικού κεφαλαίου της επιχείρησης μέσω του ΤΑΙΠΕΔ. Επί του θέματος πρέπει να υπάρξουν περαιτέρω διευκρινίσεις. Για τις ΔΕΚΟ που πρόκειται να μεταφερθούν στο Υπερταμείο, ο κ. Τσακαλώτος είπε ότι είναι θετική εξέλιξη καθώς αν μεταφέρονταν στο ΤΑΙΠΕΔ η αξιοποίησή τους θα πήγαινε μόνο στη μείωση του χρέους. -Αλλαγές έρχονται στον τρόπο λειτουργίας των αγορών. Επεκτείνεται το άνοιγμα των καταστημάτων τις Κυριακές. Μένει να διευκρινιστεί για ποιες περιοχές επεκτείνεται το μέτρο και για πόσο χρονικό διάστημα μέσα στο έτος. - Τα μη συνταγογραφούμενα φάρμακα θα πωλούνται και εκτός φαρμακείων, μια απόφαση που θα προκαλέσει οξύτατες αντιδράσεις. -Στα εργασιακά παρατείνονται με νόμο μέχρι τη λήξη του προγράμματος τον Ιούλιο του 2018 οι αλλαγές που ισχύουν. Δέσμευση της κυβέρνησης για την απαγόρευση της επεκτασιμότητας των κλαδικών συμβάσεων. Παράλληλα καταργείται η υπουργική απόφαση που απαιτείται ως τώρα για την έγκριση των ομαδικών απολύσεων και αντικαθίσταται από ένα σύστημα προειδοποίησης. - Κυβερνητικές πηγές ανέφεραν ότι δεν υπάρχει «λοκ άουτ» στη συμφωνία, ότι δεν αυξάνεται το όριο των ομαδικών απολύσεων πάνω από το 5%, ότι ο έλεγχος για τις ομαδικές απολύσεις πηγαίνει στο ανώτατο συμβούλιο εργασίας (άρα καταργείται το υπουργικό βέτο) και η κυβέρνηση θα νομοθετήσει την επαναφορά της αρχής της επεκτασιμότητας και της ευνοϊκότερης ρύθμισης από τον Σεπτέμβριο του 2018 μετά το τέλος του προγράμματος. ΤΑ ΑΝΤΙΜΕΤΡΑ Τα θετικά αντίμετρα θα εφαρμόζονται από το 2019 ΜΟΝΟ αν η Ελλάδα ξεπεράσει τον στόχο για πρωτογενές πλεόνασμα 3,5% του ΑΕΠ όπως είπε κυβερνητικός αξιωματούχος και όχι 3,7% όπως προέβλεπε το προσχέδιο της συμφωνίας. Προβλέπουν πακέτο φορολογικών μέτρων ύψους 1% του ΑΕΠ το 2019 και στοχευμένο πακέτο κρατικών δαπανών 1% το 2020. α) Φοροελαφρύνσεις: ■ μείωση του ποσοστού του φόρου στις επιχειρήσεις από 29% σήμερα σε 26% το 2019 (εκτιμώμενο κόστος στα κρατικά έσοδα 0,2% του ΑΕΠ), ■ μείωση του χαμηλότερου συντελεστή φυσικών προσώπων από 22% σήμερα σε 20% το 2019. Δεν αναφέρεται άλλη μείωση συντελεστών για τα φυσικά πρόσωπα. Αφορά μόνο όσους έχουν πολύ χαμηλά εισοδήματα, με στόχο να μετριαστούν οι απώλειες (κατά περίπου 10%) από τη μείωση των 650 ευρώ στην έκπτωση φόρου για μισθωτούς, συνταξιούχους και αγρότες (εκτιμώμενο κόστος για το κράτος 0,5% του ΑΕΠ), ■ προοδευτική μείωση των συντελεστών με τους οποίους υπολογίζεται η εισφορά αλληλεγγύης, διατηρώντας τα υφιστάμενα όρια εισοδήματος. Αυτό ουσιαστικά θα σημάνει ελάφρυνση κυρίως στα υψηλά, ■ επανασχεδιασμός (και όχι μείωση έως 40%) του ΕΝΦΙΑ με ελάχιστο κόστος για το Δημόσιο (μόλις 0,1% του ΑΕΠ ή περίπου 200 εκατ. ευρώ). Αρα η είσπραξη του ΕΝΦΙΑ δεν μπορεί να μειωθεί κάτω από τα 2,4 δισ. από 2,65 δισ. ευρώ σήμερα. β) Στοχευμένες κοινωνικές δαπάνες, οι οποίες θα περιλαμβάνουν: ■ αύξηση των στεγαστικών επιδομάτων, σε συνδυασμό με τους περιορισμούς στο ΚΕΑ (έως 0,2% του ΑΕΠ) ■ αύξηση του επιδόματος τέκνων (έως 0,1% του ΑΕΠ) ■ σχολικά γεύματα (έως 0,1% του ΑΕΠ) ■ νηπιαγωγείο / βρεφονηπιακοί σταθμοί (έως 0,15% του ΑΕΠ) ■ μείωση της συμμετοχής των ασφαλισμένων στις δαπάνες Υγείας (μέχρι 0,1% του ΑΕΠ), Υψηλής απόδοσης δημόσιες επενδύσεις όπως: ■ για την ενεργειακή απόδοση, τη γεωργία κ.ά. (0,2%-0,3% του ΑΕΠ) ■ ενεργητικές πολιτικές για την αγορά εργασίας (έως 0,1%-0,2% του ΑΕΠ). imerisia

ΟΑΕΔ: Θα κοπεί το επίδομα ανεργίας;

Κόβεται το επίδομα ανεργίας ; Έντονα ακούγεται πως το επίδομα ανεργίας βρίσκεται ανάμεσα σε όσα χρειάστηκαν να θυσιαστούν προκειμένου να επέλθει η συμφωνία μεταξύ της Τρόικας και της ελληνικής κυβέρνησης...

Ξεκίνησαν οι ενδιάμεσες εαρινές εκπτώσεις

Από σήμερα Τρίτη 2 Μαΐου θα ξεκινήσουν οι ενδιάμεσες εαρινές εκπτώσεις και θα διαρκέσουν έως τη Δευτέρα 15 Μαΐου. Τα καταστήματα μπορούν να προαιρετικά να λειτουργήσουν και την Κυριακή 7 Μαΐου, από τις 11:00 έως τις 20:00. Τι λέει η εγκύκλιος Με την ευκαιρία της διενέργειας των εαρινών ενδιάμεσων εκπτώσεων η ΕΣΕΕ με εγκύκλιό της στις εμπορικές ομοσπονδίες και σ' όλους τους εμπορικούς συλλόγους της χώρας έδωσε οδηγίες και διευκρινίσεις για την έναρξη των εκπτώσεων και την προσήκουσα διενέργειά τους, καθώς και για τη λειτουργία των καταστημάτων την πρώτη Κυριακή. Το περιεχόμενο της εγκυκλίου έχει ως εξής: Μετά τις αλλαγές που έφερε ο νόμος 4446/2016, το καθεστώς των ενδιάμεσων εκπτώσεων, έτσι όπως ήταν γνωστό (1ο δεκαήμερο Μαΐου και 1ο δεκαήμερο Νοεμβρίου), έχει πλέον τροποποιηθεί. Σύμφωνα με το νέο πλαίσιο, ως ενδιάμεσες εκπτωτικές περίοδοι ορίζονται κατ' αρχάς το πρώτο δεκαπενθήμερο του Μαΐου και το πρώτο δεκαπενθήμερο του Νοεμβρίου, ωστόσο μπορούν να μεταβάλλονται σε κάθε Περιφερειακή Ενότητα με απόφαση του αντιπεριφερειάρχη, η οποία εκδίδεται μετά από γνώμη του τοπικού Εμπορικού Συλλόγου και δημοσιεύεται έως την 1η Δεκεμβρίου του έτους που προηγείται της εφαρμογής των ενδιάμεσων εκπτωτικών περιόδων. Οι κατά το προηγούμενο εδάφιο οριζόμενες εκπτωτικές περίοδοι διαρκούν συνολικά τριάντα (30) ημέρες ετησίως (άρα μπορούν να «σπάσουν» σε δύο 15νθήμερα ή τρία 10ήμερα ή 10 τριήμερα κ.ο.κ.). Σε αυτές, σύμφωνα με τη σχετική διάταξη του ν. 4177/2013, περιλαμβάνονται 2 Κυριακές προαιρετικής λειτουργίας, που καθορίζονται επίσης με απόφαση του κάθε αντιπεριφερειάρχη. Στις περιφερειακές ενότητες στις οποίες η ως άνω απόφαση δεν έχει εκδοθεί, ισχύουν τα πρώτα 15νθήμερα Μαΐου και Νοεμβρίου, ενώ επιτρέπεται η λειτουργία των εμπορικών καταστημάτων την πρώτη Κυριακή του Μαΐου και την πρώτη Κυριακή του Νοεμβρίου. Οι αποφάσεις των αντιπεριφερειαρχών μπορούν γενικώς να εκδοθούν μέχρι την 1η Δεκεμβρίου, όπως προαναφέρθηκε, πλην όμως, ειδικά για εφέτος, πρώτη φορά εφαρμογής του νέου νόμου, η απόφαση έπρεπε να εκδοθεί μέχρι 22 Μαρτίου. Έως τις 22 Μαρτίου, λοιπόν, εκδόθηκαν οι εξής αποφάσεις και κατ’ ακολουθία ορίστηκαν για τους συγκεκριμένους νομούς οι παρακάτω ημερομηνίες: 1 - 15 Μαΐου με προαιρετική λειτουργία την Κυριακή 7 Μαΐου Νομός Ηλείας Νομός Καστοριάς 1 - 15 Μαΐου με προαιρετική λειτουργία την Κυριακή 14 Μαΐου Δήμος Παιονίας (Νομού Κιλκίς) 1 - 13 Μαΐου και 26 - 28 Μαΐου με προαιρετική λειτουργία την Κυριακή 7 Μαΐου Νομός Δράμας 1 - 10 Μαΐου με προαιρετική λειτουργία την Κυριακή 7 Μαΐου Μητροπολιτική Ενότητα Θεσσαλονίκης Νομός Χαλκιδικής Νομός Λαρίσης Νομός Τρικάλων Νομός Μαγνησίας Νομός Άρτας Δήμος Κιλκίς 2 - 11 Μαΐου με προαιρετική λειτουργία την Κυριακή 7 Μαΐου Νομός Καρδίτσας Παράλληλα, πρέπει να επισημανθούν και οι αποφάσεις που έχουν ορίσει για τους νομούς τους ενδιάμεσες εκπτώσεις εκτός Μαΐου και Νοεμβρίου (και άρα δεν έχουν δικαίωμα να τις κάνουν εντός του προσεχούς Μαΐου), ως ακολούθως: 1 - 15 Σεπτεμβρίου και 18 Σεπτεμβρίου - 2 Οκτωβρίου Νομός Αιτωλοακαρνανίας 4 - 18 Μαρτίου και 1 - 15 Σεπτεμβρίου Νομός Έβρου 17 - 31 Μαρτίου και 1 - 15 Σεπτεμβρίου Νομός Ξάνθης 14 - 28 Μαρτίου και 1 - 15 Σεπτεμβρίου Νομός Ροδόπης 1 - 15 Μαρτίου και 1 - 15 Σεπτεμβρίου Νομός Δωδεκανήσου Νομός Ηρακλείου Κρήτης εκτός τουριστικών Δήμων 18 - 28 Απριλίου και 11 - 31 Οκτωβρίου Τουριστικοί Δήμοι Νομού Ηρακλείου και συγκεκριμένα Μαλεβιζίου, Χερσονήσου, Φαιστού. Στις λοιπές περιοχές της χώρας, στις οποίες περιλαμβάνονται και οι Νομοί Αττικής και Αχαΐας, οι εαρινές ενδιάμεσες εκπτώσεις θα διαρκέσουν από την 1η έως την 15η Μαΐου με προαιρετική λειτουργία των καταστημάτων την Κυριακή 7 Μαΐου. Κατά τις ισχύουσες διατάξεις, τα καταστήματα μπορούν να λειτουργήσουν τη συγκεκριμένη Κυριακή, από ώρα 11.00 έως ώρα 20.00 (παρ. 1 άρθρου 23 ν. 2224/1994). Οι ημέρες των εκπτωτικών περιόδων είναι ημερολογιακές και όχι εργάσιμες. Κατ’ ακολουθία, ως ημέρα έναρξης δεν θα είναι η πρώτη Μαΐου, η οποία καθορίστηκε ως αργία με απόφαση της υπουργού Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, αλλά η Τρίτη 2 Μαΐου. Αντίστοιχα, τελευταία ημέρα των εκπτώσεων θα είναι η Δευτέρα 15 Μαΐου 2017. Κατά τη διάρκεια των εκπτώσεων, πέραν της αναγραφής της παλαιάς και της νέας τιμής των προϊόντων και υπηρεσιών που πωλούνται με έκπτωση, επιτρέπεται και η αναγραφή και η εμπορική επικοινωνία ποσοστού έκπτωσης. Σύμφωνα με τις διατάξεις του νόμου (άρθρο 21 ν. 4177/2013), σε όσους παραβαίνουν τις διατάξεις περί εκπτώσεων επιβάλλεται πρόστιμο ποσού ίσου με το 0,5% του ετήσιου κύκλου εργασιών και πάντως όχι κατώτερο από πέντε χιλιάδες (5.000) ευρώ. Σε περίπτωση που επιβληθεί για δεύτερη φορά πρόστιμο για την ίδια παράβαση μέσα σε διάστημα πέντε (5) ετών, το πρόστιμο αυξάνεται στο 3% του ετήσιου κύκλου εργασιών της συγκεκριμένης επιχείρησης. Στην επιβαρυντική περίπτωση που οι εκπτώσεις είναι ανακριβείς ή παραπλανητικές ως προς το ποσοστό τους ή ως προς την ακρίβεια των αναγραφόμενων τιμών ή ως προς την ποσότητα των προσφερόμενων με έκπτωση προϊόντων ή ενέχουν οποιασδήποτε μορφής απόκρυψη ή παραπλάνηση του καταναλωτή, επιβάλλεται πρόστιμο ποσού ίσου με το 1% του ετήσιου κύκλου εργασιών και πάντως όχι κατώτερο από δέκα χιλιάδες (10.000) ευρώ. Σε περίπτωση που επιβληθεί για δεύτερη φορά πρόστιμο για την ίδια παράβαση μέσα σε διάστημα πέντε (5) ετών, το πρόστιμο αυξάνεται στο 3% του ετήσιου κύκλου εργασιών της συγκεκριμένης επιχείρησης. Αρμόδιες ελεγκτικές αρχές, σύμφωνα με τον νόμο, είναι: α) οι υπηρεσίες της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου του Υπουργείου Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας β) οι υπηρεσίες της Γενικής Γραμματείας Καταναλωτή του Υπουργείου Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας γ) οι υπηρεσίες της Γενικής Γραμματείας Βιομηχανίας του Υπουργείου Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας δ) οι Διευθύνσεις Ανάπτυξης των Περιφερειών στ) οι Υπηρεσίες του Λιμενικού Σώματος, στη ζώνη δικαιοδοσίας τους. Αρμόδια αρχή για την επιβολή των προστίμων είναι ο Γενικός Γραμματέας της Αποκεντρωμένης Διοίκησης («κρατικός περιφερειάρχης»), όπου διαπιστώνεται η παράβαση. Οι Αρχές αυτές ελέγχουν την εφαρμογή τόσο της νομοθεσίας για τις εκπτώσεις και προσφορές όσο και αυτής που αφορά στις Κυριακές.

Διαδικασία εισαγωγής στην Α΄ τάξη Γυμνασίου των Μουσικών Σχολείων για το σχολικό έτος 2017-2018

Εγκύκλιος 70411/Δ2/28-4-2017 του Υπουργείου Παιδείας Α. Διαδικασία αιτήσεων Για την εγγραφή μαθητών στα Μουσικά Σχολεία (Γυμνάσια), για το σχολικό έτος 2017-2018, οι γονείς ή κηδεμόνες των μαθητών που επιθυμούν να συμμετάσχουν στη διαδικασία επιλογής, οφείλουν να υποβάλλουν αίτηση στο Μουσικό Σχολείο της περιοχής τους κατά το χρονικό διάστημα από 2 Μαΐου έως και 31 Μαΐου 2017. Οι υποψήφιοι για επιλογή και φοίτηση στην Α΄ τάξη Γυμνασίου των Μουσικών Σχολείων δεν στερούνται το δικαίωμα υποβολής αίτησης για συμμετοχή στις διαδικασίες εισαγωγής σε άλλου τύπου Γυμνάσιο (Πρότυπο, Πειραματικό, Καλλιτεχνικό κλπ). Β. Διαδικασία εξετάσεων Στα Μουσικά Σχολεία (Γυμνάσια) εγγράφονται ως μαθητές απόφοιτοι δημοτικού, ύστερα από επιλογή. Η διαδικασία επιλογής για το σχολικό έτος 2017-2018 θα διενεργηθεί από τις αρμόδιες επιτροπές, οι οποίες θα οριστούν από τον Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης και θα πραγματοποιηθούν τις εργάσιμες ημέρες από 19 έως 22 Ιουνίου 2017. Οι θεματικές ενότητες, στις οποίες αξιολογούνται οι υποψήφιοι, είναι : «Ρυθμός», «Ακουστική Ικανότητα», «Φωνητική Ικανότητα», «Διάκριση ηχοχρωμάτων» και προαιρετικά ένα μουσικό όργανο (Ευρωπαϊκό ή Παραδοσιακό), σε επίπεδο αντίστοιχο τουλάχιστον της Κατωτέρας Σχολής. Η βαθμολόγηση των υποψηφίων που εξετάζονται , γίνεται σύμφωνα με την 64379/Δ2/18-04-2017 ΥΑ (Β΄ 1405) «Λειτουργία Μουσικών Σχολείων». Γ. Συγκρότηση Επιτροπών Επιλογής (Ε.Ε.) και Γενικών Επιτροπών Επιλογής (Γ.Ε.Ε.) Η συγκρότηση των Επιτροπών Επιλογής μαθητών για την Α΄ τάξη Γυμνασίου των Μουσικών Σχολείων ορίζεται από τις διατάξεις της 64379/Δ2/18-04-2017 ΥΑ (Β΄ 1405) «Λειτουργία Μουσικών Σχολείων». Δ. Καθορισμός του αριθμού των εισακτέων μαθητών που θα φοιτήσουν στην Α΄ τάξη Γυμνασίου των Μουσικών Σχολείων Για τον καθορισμό του αριθμού των εισακτέων μαθητών που θα φοιτήσουν στην Α΄ τάξη Γυμνασίου των Μουσικών Σχολείων η τελική απόφαση εκδίδεται από τον Υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων. Διαβάστε την εγκύκλιο Τα Μουσικά Σχολεία Υπόδειγμα αίτησης πηγή: ΔΔΕ Φλώρινας | Τμήμα Εκπαιδευτικών Θεμάτων compass | Σπύρος Παπαχαρίσης | Υπεύθυνος ΣΕΠ ΚΕΣΥΠ Φλώριας

Φοιτητικό επίδομα – ΙΚΥ: Κλείνουν οι αιτήσεις

ΙΚΥ: Μέχρι σήμερα, Τρίτη 2 Μαΐου και ώρα 17.00 μπορούν οι ενδιαφερόμενοι να υποβάλουν τις αιτήσεις τους για το νέο «φοιτητικό επίδομα» και συγκεκριμένα το πρόγραμμα οικονομικής ενίσχυσης επιμελών φοιτητών,...

Το νέο πλαίσιο λειτουργίας των Καλλιτεχνικών Σχολείων

1. Το πλαίσιο λειτουργίας των Καλλιτεχνικών Γενικών Λυκείων Απόφαση 65517/Δ2/20-4-2017 (ΦΕΚ 1490/Β/28-4-2017) του Υπουργείου Παιδείας Α. Εισαγωγή μαθητών στην Α΄ τάξη των Καλλιτεχνικών Γενικών Λυκείων.Στην Α΄ τάξη των Καλλιτεχνικών Λυκείων εγγράφονται αυτοδίκαια απόφοιτοι των Καλλιτεχνικών Γυμνασίων. Β. Μετεγγραφές μαθητώνΟ μαθητής που ενώ φοιτά σε τάξη του Καλλιτεχνικού Λυκείου αποφασίζει, για λόγους προσωπικούς ή οικογενειακούς, να μετεγγραφεί σε άλλο Γενικό Λύκειο, δύναται, εφόσον το επιθυμεί, να επανεγγραφεί στην αντίστοιχη τάξη του Καλλιτεχνικού Λυκείου υπό την προϋπόθεση ότι δεν έχει παρέλθει διδακτικό τετράμηνο από την αρχική αίτηση μετεγγραφής του και εφόσον δεν έχει συμπληρωθεί ο αριθμός μαθητών στην τάξη. Γ. Κατατακτήριες εξετάσεις – εξεταστέα ύλη ανά κατεύθυνση και ανά τάξηΕφόσον προκύψουν κενές θέσεις στις Α΄ και Β΄ τάξεις Καλλιτεχνικού Λυκείου από μετεγγραφή, απομάκρυνση μαθητών ή οποιοδήποτε άλλο λόγο, τότε αυτές οι κενές θέσεις συμπληρώνονται μέσω κατατακτηρίων εξετάσεων που πραγματοποιούνται εντός του τρίτου δεκαήμερου του μηνός Σεπτεμβρίου κάθε σχολικού έτους. Δ. Χαρακτηρισμός μαθημάτωνΤα μαθήματα που διδάσκονται στο Γενικό Καλλιτεχνικό Λύκειο διακρίνονται σε μαθήματα γενικής παιδείας και σε μαθήματα Καλλιτεχνικής κατεύθυνσης. Ε. Εξέταση αξιολόγηση – ανακεφαλαιωτικές προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσειςΣτα μαθήματα γενικής παιδείας των Γενικών Καλλιτεχνικών Λυκείων, για την αξιολόγηση ισχύουν όσα προβλέπονται από τις κείμενες διατάξεις για τα Ημερήσια Γενικά Λύκεια.Οι μαθητές της Γ΄ τάξης Γενικού Καλλιτεχνικού Λυκείου όταν δεν επιτύχουν σε κάθε μάθημα καλλιτεχνικής κατεύθυνσης βαθμό ετήσιας επίδοσης εννέα και πέντε δέκατα (9,5), μετά από την έκδοση αποτελεσμάτων της περιόδου Ιουνίου μπορούν να λάβουν απολυτήριο τίτλο, εφόσον …………….. ΣΤ. Πρόγραμμα των προαγωγικών και απολυτήριων εξετάσεωνΤο πρόγραμμα των προαγωγικών και απολυτηρίων εξετάσεων των μαθημάτων ορίζεται από το Σύλλογο Διδασκόντων και ανακοινώνεται από τον Διευθυντή του Καλλιτεχνικού Σχολείου στους μαθητές, τουλάχιστον πέντε (5) ημέρες πριν από την έναρξη των εξετάσεων. Ζ. Φοίτηση μαθητώνΓια το χαρακτηρισμό της φοίτησης των μαθητών των Καλλιτεχνικών Λυκείων ισχύουν τα αριθμητικά όρια όπως αυτά προβλέπονται στο άρθρο 29 του π.δ. 46/2016 (Α΄ 74) Η. Άλλες διατάξειςΌσα θέματα δεν αναφέρονται στην παρούσα υπουργική απόφαση, ρυθμίζονται από τις πάγιες διατάξεις που ισχύουν για τα ημερήσια Γενικά Λύκεια. Από τη δημοσίευση της παρούσας Υπουργικής Απόφασης καταργούνται οι διατάξεις της με αριθμ. πρωτ. 88739/Γ7/06-09-2006 υπουργικής απόφασης (Β΄ 1417) Η ισχύς της παρούσας ξεκινά από την δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Διαβάστε την ΥΑ σε ΦΕΚ 2. Το πλαίσιο λειτουργίας των Καλλιτεχνικών Γυμνασίων (Τροποποίηση και συμπλήρωση της υφιστάμενης ΥΑ) Απόφαση 65516/Δ2/20-4-2017 (ΦΕΚ 1490/Β/28-4-2017) του Υπουργείου Παιδείας Τροποποίηση και συμπλήρωση της με αρ. πρωτ. 67798/Δ2/21-04-2016 υπουργικής απόφασης (Β΄ 1342) με θέμα «Λειτουργία Καλλιτεχνικών Γυμνασίων» όπως συμπληρώθηκε και ισχύει. Διαβάστε την αρχική ΥΑ (67798/Δ2/21-04-2016, ΦΕΚ 1342/Β/13-5-2016, ΑΔΑ:ΨΗΞΩ4653ΠΣ-Β0Κ) Η 1η τροποποίηση και συμπλήρωση (ΥΑ 90204/Δ2/2-6-2016, ΦΕΚ 1744/Β/15-6-2016) Η παρούσα (2η) τροποποίηση και συμπλήρωση (ΥΑ 65516/Δ2/20-4-2017, ΦΕΚ 1490/Β/28-4-2017) πηγή: ΔΔΕ Φλώρινας | Τμήμα Εκπαιδευτικών Θεμάτων compass | Σπύρος Παπαχαρίσης | Υπεύθυνος ΣΕΠ ΚΕΣΥΠ Φλώρινας

Πότε τελειώνουν τα μαθήματα σε Δημοτικό Γυμνάσιο Λύκειο – Εξετάσεις 2017

ΠΟΤΕ ΤΕΛΕΙΩΝΟΥΝ ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ – ΠΟΤΕ ΚΛΕΙΝΟΥΝ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ – ΤΙ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΜΕ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΕΣ ΠΡΟΑΓΩΓΙΚΕΣ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ 2017 – ΠΟΤΕ ΞΑΝΑΝΟΙΓΟΥΝ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΤΟ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟ Με απόφαση του υπουργείου Παιδείας...