Αναπληρωτές εκπαιδευτικοί: Τί γίνεται για όσους δεν έκαναν αίτηση στον ΟΠΣΥΔ

Επείγουσα ανακοίνωση για αναπληρωτές που δεν μπόρεσαν να υποβάλουν εμπρόθεσμα αίτηση στον ΟΠΣΥΔ. Αναλυτικά: Παρακαλούνται όσοι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί δεν μπόρεσαν να υποβάλουν εμπρόθεσμα την αίτησή τους στον ΟΠΣΥΔ για την...

ΟΑΕΔ: Θέσεις εργασίας για εκπαιδευτικούς

ΟΑΕΔ: Δείτε τις θέσεις εργασίας για εκπαιδευτικούς – Σύμφωνα με σημείωση του ΟΑΕΔ: “Σε περίπτωση που ενδιαφέρεστε για κάποια από τις θέσεις εργασίας των αποτελεσμάτων της αναζήτησης, παρακαλούμε να σημειώσετε...

Πανελλήνιες 2017: Στρατιωτικές σχολές – Προθεσμία για τα δικαιολογητικά

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ 2017: Προθεσμία υποβολής δικαιολογητικών για την συμμετοχή υποψηφίων στις προκαταρκτικές εξετάσεις (ΠΚΕ) των Στρατιωτικών Σχολών με τις πανελλήνιες 2017. Σύμφωνα με την προκήρυξη του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας η προθεσμία...

Αναζητώντας την ουσία του σχολείου

Συζητώντας σχεδόν σε όλη τη διάρκεια της μεταπολίτευσης κυρίως για το εξεταστικό σύστημα των μαθητών μας και για τα δευτερεύοντα στοιχεία της εκπαίδευσης, διαμορφώνεται και σχηματοποιείται τελικά μια κρατούσα αντίληψη...

Mαθήματα τρισδιάστατης εκτύπωσης σε σχολεία της Αθήνας

Ο Οργανισμός Ανοιχτών Τεχνολογιών (Εταιρεία Ελεύθερου Λογισμικού/Λογισμικού Ανοιχτού Κώδικα-ΕΕΛΛΑΚ) διοργανώνει ανοικτά μαθήματα τρισδιάστατης εκτύπωσης, που θα γίνουν στο 57ο/61ο Δημοτικό Σχολείο (Κολωνός) και στο 93ο Δημοτικό Σχολείο (Νέος Κόσμος) της Αθήνας. Τα μαθήματα γίνονται στο πλαίσιο του προγράμματος «Ανοιχτά Σχολεία», μια πρωτοβουλία του Δήμου Αθηναίων με χορηγό το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος. Στα μαθήματα μπορεί να συμμετέχει οποιοσδήποτε επιθυμεί να εκπαιδευτεί στη χρήση των τεχνολογιών ανοιχτού υλικού (εφαρμογές 3D Printing). Ο κάθε κύκλος παρουσιάσεων καλύπτει την εισαγωγή στις έννοιες της τρισδιάστατης εκτύπωσης, τα βασικά εργαλεία σχεδιασμού και παραμετροποίησης αντικειμένων, καθώς και την ολοκλήρωση ενός προσωπικού ‘πρότζεκτ' εκτύπωσης. Σκοπός των σεμιναρίων είναι να εξοικειωθούν οι συμμετέχοντες στις τεχνολογίες τρισδιάστατης εκτύπωσης, καθώς επίσης σταδιακά να ενταχθούν οι τεχνολογίες αυτές στη μαθησιακή και παραγωγική διαδικασία. Τα μαθήματα στο 93o Δημοτικό Σχολείο Aθηνών θα γίνουν στις 10/05/2017 και 11/05/2017 (18:00-21.00), ενώ στο 57o/61ο Δημοτικό Σχολείο Aθηνών στις 24/05/2017 και 31/05/2017 (18:00-20.30). Για δήλωση συμμετοχής ΕΔΩ.

Νέος ΕΝΦΙΑ: Νέες τιμές – Αναλυτικά το σχέδιο

Το σχέδιο για τον νέο ΕΝΦΙΑ, που θα ισχύσει από το 2018, επεξεργάζεται η κυβέρνηση. Σύμφωνα με την Realnews, ο νέος Ενιαίος Φόρος Ακινήτων θα προβλέπει την οριζόντια μείωση των αντικειμενικών αξιών σε ολόκληρη την επικράτεια αλλά και την κλιμακωτή αύξηση των αγροτεμαχίων , με αιχμή τα «φιλέτα». Στόχος της αύξησης του ΕΝΦΙΑ στα αγροτεμάχια είναι να αντισταθμιστούν οι απώλειες από τα αστικά ακίνητα και να επιτευχθεί ο στόχος για έσοδα 2,65 δις ευρώ, ο οποίος παραμένει αμετάβλητος. Έτσι, σε κάποιες περιοχές οι ιδιοκτήτες αγροτεμαχίων θα κληθούν να πληρώσουν περισσότερα με την εφαρμογή κλιμακωτού συντελεστή φορολόγησης. Τα "φιλέτα" Τα αγροτεμάχια υψηλής αντικειμενικής αξίας στα οποία θα εφαρμοστούν μεγαλύτεροι φορολογικοί συντελεστές προς το παρόν έχουν εντοπιστεί στις εξής περιοχές: - Μεγάλες εκτάσεις στην Αττική, κυρίως στην παραλιακή ζώνη - Στη Χαλκιδική - Στα τουριστικά νησιά όπως Πάρος, Μύκονος. Κρήτη, Σαντορίνη κ.ά - Όσα βρίσκονται σε παραθαλλάσιες περιοχές Οι αλλαγές στον τρόπο υπολογισμού αναμένεται να είναι έτοιμες μέχρι το τέλος του 2017 και η πληρωμή του νέου ΕΝΦΙΑ - βάση σχεδίου – θα ξεκινήσει από τον Μάρτιο του 2018. Την ίδια στιγμή, σύμφωνα με την εφημερίδα, οι δανειστές πιέζουν για κατάργηση των φοροαπαλλαγών ενώ η κυβέρνηση προσπαθεί να μην χάσουν το προνόμιο απαλλαγής από τον ΕΝΦΙΑ 1,3 εκατ. ιδιοκτήτες ακινήτων.

E9: Μέχρι πότε μπορούν να γίνουν διορθώσεις χωρίς πρόστιμο

Μέχρι τέλος Μαΐου έχουν τη δυνατότητα οι φορολογούμενοι να διορθώσουν τα Ε9 σε περίπτωση λαθών και παραλείψεων που έγιναν κατά την υποβολή μέσω του Taxisnet ή των ΔΟΥ δηλώσεων πληροφοριακού χαρακτήρα τα έτη 2000- 2015 και μέχρι την 30/9/2016, όπως προβλέπει ο νόμος 4446/2016. Στις δηλώσεις διακοπής εργασιών που υποβάλλονται μέχρι και 31 Μαΐου 2017, εφόσον η υποβολή τους είχε λήξει μέχρι τις 30/9/2016 διευκρινίζεται σε σχετική εγκύκλιο πως δεν επιβάλλεται πρόστιμο εκπρόθεσμης υποβολής. Οι φορολογούμενοι οι οποίοι υπέβαλαν από την 1-1-2000 μέχρι και τις 30 Σεπτεμβρίου 2016 λανθασμένες ή ελλιπείς δηλώσεις πληροφοριακού χαρακτήρα, καθώς και όσοι δεν υπέβαλαν καν τέτοιες δηλώσεις μπορούν να υποβάλουν μέχρι 31-5-2017 εκπρόθεσμες τροποποιητικές ή αρχικές δηλώσεις πληροφοριακού χαρακτήρα χωρίς καμία επιβάρυνση με πρόστιμο. Όσοι π.χ. υπέβαλαν συγκεντρωτικές καταστάσεις πελατών-προμηθευτών (πιο γνωστές στους λογιστές ως "ΜΥΦ") χωρίς να συμπεριλάβουν κάποια τιμολόγια που εξέδωσαν ή έλαβαν ή με λάθη στα στοιχεία των τιμολογίων που δήλωσαν, όσοι υπέβαλαν δηλώσεις έναρξης ή μεταβολής ή διακοπής δραστηριότητας στις Δ.Ο.Υ. με λάθη ή παραλείψεις στα στοιχεία τους, καθώς επίσης και όσοι παρέλειψαν να υποβάλουν τέτοιες δηλώσεις έχουν το δικαίωμα να υποβάλουν τροποποιητικές ή αρχικές δηλώσεις για να καλύψουν αυτά τα λάθη ή τις παραλείψεις τους, χωρίς να επιβαρυνθούν με πρόστιμα. Την ίδια δυνατότητα έχουν σύμφωνα με το dikaiologitika.gr και όσοι φορολογούμενοι έχουν υποβάλει από το 2001 έως το 2016 λανθασμένες δηλώσεις στοιχείων ακινήτων Ε9. Μπορούν δηλαδή να υποβάλουν τροποποιητικές δηλώσεις με τις οποίες θα διορθώσουν τα λάθη ή θα καλύψουν τις παραλείψεις τους και εφόσον από τις τροποποιήσεις που θα κάνουν δεν επηρεάζεται αυξητικά το ύψος κάποιας φορολογικής επιβάρυνσης στην ακίνητη περιουσία τους, εφόσον δηλαδή δεν προκύπτει επιπλέον Φόρος Μεγάλης Ακίνητης Περιουσίας ή Ενιαίο Τέλος Ακινήτων ή Φόρος Ακίνητης Περιουσίας ή Ενιαίος Φόρος Ιδιοκτησίας Ακινήτων κ.λπ., τότε η υποβολή των νέων δηλώσεων δεν θα συνοδεύεται με πρόστιμα. enikonomia

Τελικά αποτελέσματα: Πρόεδρος της Γαλλίας ο Μακρόν με ποσοστό 63,21%

ΠΡΟΕΔΡΙΚΕΣ ΕΚΛΟΓΕΣ ΓΑΛΛΙΑ 2017 Η Μαρίν Λεπέν καταλαμβάνει το 36,79% των ψήφων Νέος πρόεδρος της Γαλλικής Δημοκρατίας εξελέγη ο Εμανουλ Μακρόν. Με καταμετρημένο το 75% των ψήφων ο Μακρόν συγκεντρώνει ποσοστό...

Δεύτερη ξένη γλώσσα: Νέες συμπτύξεις τμημάτων και μείωση προσλήψεων

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Π.Ε. «Γ. ΣΕΦΕΡΗΣ» – ΜΕ ΤΗΝ ΥΠΟΥΡΓΙΚΗ ΑΠΟΦΑΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΛΟΓΗ   Β΄ ΞΕΝΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΚΑΙ ΤΗ ΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗ ΤΜΗΜΑΤΩΝ – Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΠΡΟΩΘΕΙ  ΝΕΕΣ ΣΥΜΠΤΥΞΕΙΣ ΤΜΗΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΜΕΙΩΣΗ ΤΩΝ...

Υπόμνημα για την θέσπιση δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής εκπαίδευσης

Αναπληρωτές ΠΕ60.50 ΠΕ70.50 ΣΜΕΑΕ μεταπτυχιακά: «Υπόμνημα για τις εγγραφές των προνηπίων στα νηπιαγωγεία και την θέσπιση δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής εκπαίδευσης.» Αξιότιμε κύριε Υπουργέ, Ο σύλλογός μας άκουσε με ιδιαίτερη χαρά...

Το πόρισμα της Επιτροπής ΙΕΠ για την Ιστορία σε Δημοτικό-Γυμνάσιο-Λύκειο: Σχολιασμός

Σε αναμενόμενα όρια κινήθηκε το πόρισμα της Επιτροπής του ΙΕΠ για το μάθημα της Ιστορίας στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Ανακοινώθηκε πριν ένα μήνα. Η γλώσσα του κειμένου είναι αρκετά απλή....

Το στρατηγικό πλαίσιο της Ε.Ε. για τη δίχρονη προσχολική αγωγή του Υπ. Παιδείας

Υποχρέωση για το Υπουργείο Παιδείας αποτελεί η δίχρονη προσχολική εκπαίδευση: Τουλάχιστον το 95% των παιδιών (από 4 ετών μέχρι την ηλικία υποχρεωτικής σχολικής φοίτησης) πρέπει να συμμετέχει σε προσχολική εκπαίδευση...

“Μηδενικές” μεταθέσεις, συνέχιση του εγκλωβισμού για χιλιάδες εκπαιδευτικούς!!

Σύμφωνα με ανακοίνωση του ΠΑΜΕ εκπαιδευτικών νέο αρνητικό ρεκόρ έσπασε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ με την ανακοίνωση των μεταθέσεων για το 2017. Συγκεκριμένα ικανοποιήθηκαν 213 αιτήσεις από το σύνολο...

Ομάδα Νηπιαγωγών: “Από πότε αμφισβητείται η σημασία της προσχολικής εκπαίδευσης;”

ΟΧΙ στον συνδικαλιστικό κομματικό πρωτογονισμό και κανιβαλισμό … Nαι σε ουσιαστικές ρυθμίσεις και αλλαγές. Παρακολουθούμε το τελευταίο χρονικό διάστημα λίγο πριν από τις εκλογές των αντιπροσώπων, το θέατρο του παραλόγου,...

Γιατί τα νηπιακά, προνηπιακά τμήματα πρέπει να λειτουργούν μόνο στις δομές της Πρωτοβάθμιας

Ο Σύλλογος Αναπληρωτών Νηπιαγωγών και το σύνολο των νηπιαγωγών, μόνιμων και αναπληρωτών, εκφράζουμε την ικανοποίησή μας  για τις εξαγγελίες του Υπουργού Παιδείας σχετικά με την εφαρμογή της διετούς υποχρεωτικής προσχολικής...

Εκκρεμεί το αίτημα για άνοιγμα του ΟΠΣΥΔ

Την Πέμπτη  4/5 πραγματοποιήθηκε παράσταση διαμαρτυρίας της Πρωτοβουλίας Αναπληρωτών – Ωρομισθίων στο Υπουργείο Παιδείας με αίτημα το άνοιγμα του ΟΠΣΥΔ εξκ νέου για τους συναδέλφους που για διάφορους λόγους δεν...

“Ο βασικός στόχος του σχολείου παραμορφώνεται με τη στενή «δήθεν» επαγγελματική κατάρτιση”

ΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΤΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ  ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΤΙΣ ΜΝΗΜΙΟΝΙΑΚΕΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΑΡΑΤΑΞΕΙΣ –  ΟΧΙ ΣΤΗ ΔΙΑΛΥΣΗ ΤΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ! ΟΧΙ ΣΤΗ ΜΑΘΗΤΕΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΑΤΑΡΤΗΣΗ! Η κυβέρνηση της ΝΔ και ο...

Τα βιβλία να γράφουν την ιστορία!

Joan BlalockΤου Νίκου Τσούλια Ονειρεύομαι τους καιρούς εκείνους που η ιστορία δεν θα γράφεται από την εξουσία. Γιατί μόνο τότε η γραφή της θα ασχοληθεί με τα υπαρκτά προβλήματα και με τις πραγματικές ανάγκες των πολιτών, με τις μεγάλες προτεραιότητες και με τις πνευματικές αναζητήσεις των ανθρώπων, των απλών ανθρώπων και των κατατρεγμένων.Γιατί μόνο τα βιβλία με το πνεύμα ελευθερίας τους θα κάνουν την πραγματική επανάσταση και θα δώσουν οριστικό τέλος στους εξουσιαστές˙ όχι με «επαναστάσεις του ξίφους» που φέρνουν την ιστορία πάλι πίσω και αναδεικνύουν νέους εξουσιαστές, αλλά με «επαναστάσεις του πνεύματος» που θα ακυρώσουν κάθε έννοια εξουσιαστή όχι με την όποια μορφή εξόντωσής του αλλά κάνοντας ελεύθερους τους εξουσιαζόμενους, γιατί ο εξουσιαζόμενος δημιουργεί τον εξουσιαστή και όχι το αντίστροφο. Μόνο τότε η κοινωνία δεν θα περιστρέφεται γύρω από την ισχύ των εξουσιαστών και από τη μονομέρεια των ποικίλων εξαναγκασμών του κράτους, αλλά θα καλλιεργεί την πολυμέρεια των ιδεολογικών και κοσμοθεωρητικών τάσεων όλων των πολιτών, τότε η χειραφέτηση και η αυτοπραγμάτωση κάθε ανθρώπου θα γίνει πρώτο μέλημα και κοινή αγωνία. Τι κάνει με απόλυτη συνέπεια η κάθε λογής εξουσία όπου γης και όπου χρόνου; Να διώκει τα ενοχλητικά βιβλία, τα βιβλία και τη σκέψη που αμφισβητούν τη χειραγώγηση και την εξουσία. Και στις ημέρες μας ακόμα και στη χώρα που ευαγγελίζεται με περισσή ευκολία την ελευθερία του λόγου, στις Η.Π.Α., συμβαίνουν τα ίδια και τα ίδια δρώμενα κατά του βιβλίου, κατά του πνεύματος. Βλέπουμε το αμερικανικό Πεντάγωνο να κάνει στον ειρηνιστή φιλόσοφο και διαπρεπή γλωσσολόγο Νόαμ Τσόμσκι τη μεγαλύτερη τιμή που θα μπορούσε να κάνει ένα ολοκληρωτικό καθεστώς σε έναν συγγραφέα: απαγόρευσε το βιβλίο του «Επεμβάσεις» στις φυλακές του Γκουαντάναμο! Ονειρεύομαι τους καιρούς εκείνους που η ιστορία δεν θα διαμορφώνεται από το χρήμα και από την αδηφαγία του καταναλωτισμού και της γενικευμένης εμπορευματοποίσης. Γιατί τότε ο άνθρωπος θα έχει αλλάξει τον αξιακό του κώδικα, δεν θα κατατάσσει τους πολίτες με βάση τον όγκο των υλικών αγαθών τους και δεν θα επιδίδεται στην ψυχοφθόρο λατρεία του χρήματος. Γιατί τότε ο πολιτισμός θα είναι πράγματι πολιτισμός, πολιτισμός του ανθρώπου και όχι του κράτους, αφού θα έχει στην πρώτη του γραμμή την αλληλεγγύη και τον αλτρουισμό μεταξύ των ανθρώπων, τη συναδέλφωση και τη συνεργασία μεταξύ των λαών. Ονειρεύομαι τους καιρούς εκείνους που η ιστορία θα γράφεται από τον άνθρωπο, από την ελευθερία της συνείδησής του, που θα ανοίγει δρόμους για την αυτοολοκλήρωση και για τη χειραφέτηση όλων των ανθρώπων, χωρίς ετεροκαθορισμούς και εξαρτήσεις. Γιατί με το διάβασμα των βιβλίων έχουμε ανοίξει τη δυνατότητα να φέρουμε την πνευματικότητά μας στην πρώτη γραμμή του τρόπου ζωής μας. Πολύ χαρακτηριστικά ο Κ. Φράιαρ αναλύει το τι ακριβώς γίνεται με το τρίγωνο άνθρωπος – βιβλίο – διάβασμα: «Όταν διαβάζουμε συγκεφαλαιώνουμε αγωνίες… Διαβάζουμε εν καιρώ, κατά πρόσωπον και κατά χρείαν και μέσα από αυτά τα τρία κατανοούμε το σκοπό της γραφής και την πρόθεση του συγγραφέα. Ο τόπος ομιλεί και ο τρόπος εικονογραφεί. Όταν λέμε ότι ερμηνεύουμε, ουσιαστικά ερμηνευόμαστε, γιατί πίσω από την ανάγνωση κρύβεται η μεγάλη αναγκαιότητα της νοημάτωσης. Πρέπει να δώσω νόημα στο χάος του κόσμου προτού χαθώ στο χάος των εμπειριών μου». Ονειρεύομαι τους καιρούς εκείνους που τα βιβλία θα γράφουν την ιστορία˙ εκείνα τα βιβλία που εκφράζουν την πραγματική αγωνία του ανθρώπου, που ταξιδεύουν στο ποτάμι του χρόνου χωρίς να φεύγουν με τη ροή του νερού του, που διαμορφώνουν ένα ενιαίο και ακτινοβόλο σύμπαν – γιατί «κάθε βιβλίο γεννιέται παρουσία άλλων βιβλίων» (Ίταλο Καλβίνο)-, για να είναι το σταθερό καταφύγιο όλων των ανθρώπων όπου γης και όπου χρόνου, για να συνδέουν τις απορίες και τις αναζητήσεις μας κάνοντάς μας μαζί με αυτά οιονεί διαχρονικούς και ίσως και αιώνιους και ίσως να είναι αυτή η πραγματική αιωνιότητα που ονειρευόμαστε από τη στιγμή που πατάμε πάνω στην επιφάνεια αυτού του πλανήτη μέχρι που την εγκαταλείπουμε. Αυτές τις σκέψεις είχε κατά νου και ο Τ. Στάινερ που ισχυριζόταν ότι «τα βιβλία αποτελούν το «password» για να γίνουμε καλύτεροι από αυτό που είμαστε και ότι υπήρξαν οι αγγελιοφόροι και οι μάρτυρες των «συναντήσεων» του ανθρώπου με το Θεό ήδη από τους αρχαίους Σουμέριους». Η γραφή, το περιεχόμενο και το μήνυμα των βιβλίων δεν ταυτίζονται με τα γεγονότα και με τα πρόσωπα που αναφέρονται. Η Ιλιάδα δεν ταυτίζεται με τον Τρωικό πόλεμο ούτε η Οδύσσεια με την περιπέτεια και μόνο του Οδυσσέα. Ο ποιητής αφορμάται από τα γεγονότα και από τα πρόσωπα για να εκφράσει την θέληση του ανθρώπου για ελευθερία. Γράφει τα βιβλία υπερβαίνοντας και ανασυνθέτοντας πρόσωπα και γεγονότα αφηγούμενος το μέλλον (!) μέσα από τη δημιουργικότητα του πνεύματος του ανθρώπου για να ανοίξει δρόμους στην πραγματική ελευθερία.anthologio.wordpress.com