Ο Σύλλογος Διασκόντων για “προβληματικά κριτήρια μοριοδότησης” σε προκήρυξη του ΕΑΠ

Γνωμοδότηση του Συνηγορου του Πολίτη για την Προκήρυξη του ΕΑΠ – Νέα Προκήρυξη του ΕΑΠ χωρίς τα επίμαχα προβληματικά κριτήρια – Ασφαλιστικά μέτρα Στις 3.4.2017 ο Σύλλογος Διδασκόντων στο ΕΑΠ...

Καταργήσεις _ συγχωνεύσεις ελληνικών σχολείων στο Μόναχο

Αριθμός:5543Τύπος:ΕρωτήσειςΣυνοδος / Περίοδος:Β΄Σύνοδος ΙΖ΄ ΠΕΡΙΟΔΟΣ (ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ)Θέμα:Καταργήσεις _ συγχωνεύσεις ελληνικών σχολείων στο ΜόναχοΚόμμα:ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΗμερομηνία:10/05/2017Ημ. Τελευταίας Τροποποίησης:11/05/2017Καταθέτοντες:Κέλλας Αχιλλέα ΧρήστοςΥπουργεία:Παιδείας, Έρευνας και ΘρησκευμάτωνΥπουργοί:Γαβρόγλου Κωνσταντίνος (Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων)Αρχεία Ερωτήσεων:

Αποσύρθηκε μετά από αίτημα του Βουλευτή

Αριθμός:5540Τύπος:ΕρωτήσειςΣυνοδος / Περίοδος:Β΄Σύνοδος ΙΖ΄ ΠΕΡΙΟΔΟΣ (ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ)Θέμα:Αποσύρθηκε μετά από αίτημα του ΒουλευτήΚόμμα:ΣΥΝΑΣΠΙΣΜΟΣ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΗΣ ΑΡΙΣΤΕΡΑΣΗμερομηνία:10/05/2017Ημ. Τελευταίας Τροποποίησης:11/05/2017Καταθέτοντες:Στέφος Θεοδώρου ΙωάννηςΥπουργεία:Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής ΑλληλεγγύηςΠαιδείας, Έρευνας και ΘρησκευμάτωνΥπουργοί:Αχτσιόγλου Ευτυχία (Υπουργός Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης)Γαβρόγλου Κωνσταντίνος (Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων)

Ανάγκη κατασκευής Σχολικού Συγκροτήματος στον Καρτερό Ηρακλείου

Αριθμός:5535Τύπος:ΕρωτήσειςΣυνοδος / Περίοδος:Β΄Σύνοδος ΙΖ΄ ΠΕΡΙΟΔΟΣ (ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ)Θέμα:Ανάγκη κατασκευής Σχολικού Συγκροτήματος στον Καρτερό ΗρακλείουΚόμμα:ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΗμερομηνία:10/05/2017Ημ. Τελευταίας Τροποποίησης:11/05/2017Καταθέτοντες:Αυγενάκης Κωνσταντίνου ΕλευθέριοςΥπουργεία:Εθνικής ΆμυναςΕσωτερικώνΟικονομικώνΠαιδείας, Έρευνας και ΘρησκευμάτωνΥπουργοί:Γαβρόγλου Κωνσταντίνος (Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων)Καμμένος Παναγιώτης (Πάνος) (Υπουργός Εθνικής Άμυνας)Σκουρλέτης Παναγιώτης (Πάνος) (Υπουργός Εσωτερικών)Τσακαλώτος Ευκλείδης (Υπουργός Οικονομικών )Αρχεία Ερωτήσεων:

Άδειες και επιδόματα ανεργίας αναπληρωτών εκπαιδευτικών

Αριθμός:5569Τύπος:ΕρωτήσειςΣυνοδος / Περίοδος:Β΄Σύνοδος ΙΖ΄ ΠΕΡΙΟΔΟΣ (ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ)Θέμα:Άδειες και επιδόματα ανεργίας αναπληρωτών εκπαιδευτικώνΚόμμα:ΣΥΝΑΣΠΙΣΜΟΣ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΗΣ ΑΡΙΣΤΕΡΑΣΗμερομηνία:11/05/2017Ημ. Τελευταίας Τροποποίησης:11/05/2017Καταθέτοντες:Αντωνίου Αθανασίου ΧρήστοςΑυλωνίτου Βασιλείου ΕλένηΒάκη Γεωργίου ΦωτεινήΒράντζα Αχιλλέως ΠαναγιώταΓάκης Θωμά ΔημήτριοςΓεννιά Σωκράτη ΓεωργίαΓεωργοπούλου - Σαλτάρη Ευσταθίου Ευσταθία (Έφη)Γιαννακίδης Αλεξάνδρου ΕυστάθιοςΓκαρά Γεωργίου Αναστασία (Νατάσα)Δέδες Γεωργίου ΙωάννηςΔημητριάδης Κλεάνθη ΔημήτριοςΔουζίνας Ευαγγέλου ΚωνσταντίνοςΔριτσέλη Ιωάννη ΠαναγιώταΖεϊμπέκ Χασάν ΧουσεϊνΘελερίτη Παναγιώτη ΜαρίαΚαββαδία Σωκράτη Ιωαννέτα (Αννέτα)Καΐσας Δημητρίου Γεώργιος Καματερός Ιωάννη ΗλίαςΚαρακώστα Ελευθερίου Ευαγγελία (Εύη) Καρασαρλίδου Γεωργίου Ευφροσύνη (Φρόσω) Καστόρης Νικολάου Αστέριος Κάτσης Σπυρίδωνος Μάριος Κοζομπόλη - Αμανατίδη Γεωργίου Παναγιώτα Λάππας Ευαγγέλου ΣπυρίδωναςΛιβανίου Ευαγγέλου ΖωήΜεϊκόπουλος Μιχαήλ ΑλέξανδροςΜιχαηλίδης Φραγκούλη Ανδρέας Μιχελής Ιωάννη Αθανάσιος Μιχελογιαννάκης Δημητρίου ΙωάννηςΜορφίδης Ανέστη ΚωνσταντίνοςΜουμουλίδης Σταματίου ΘεμιστοκλήςΜπαλαούρας Δημητρίου Γεράσιμος Μπαλλής Γεωργίου Συμεών Μπάρκας Θεοφάνη ΚωνσταντίνοςΝτζιμάνης Δημητρίου ΓεώργιοςΠαρασκευόπουλος Ανδρέα ΝικόλαοςΠρατσόλης Κλεάνθη Αναστάσιος (Τάσος)Ρίζος Γεωργίου ΔημήτριοςΡιζούλης Κωνσταντίνου ΑνδρέαςΣεβαστάκης Αλεξίου ΔημήτριοςΣιμορέλης Βασιλείου ΧρήστοςΣκούφα Δημητρίου Ελισσάβετ (Μπέττυ)Σπαρτινός Νικολάου ΚωνσταντίνοςΣταμπουλή Αποστόλου ΑφροδίτηΣτέφος Θεοδώρου ΙωάννηςΣτογιαννίδης Κωνσταντίνου Γρηγόριος Συρμαλένιος Ευαγγέλου ΝικόλαοςΤελιγιορίδου Ιωάννη ΟλυμπίαΤζάκρη Εμμανουήλ ΘεοδώραΤριανταφύλλου Κωνσταντίνου ΜαρίαΤσίρκας Δημητρίου ΒασίλειοςΤσόγκας Παύλου ΓεώργιοςΨυχογιός Κωνσταντίνου ΓεώργιοςΥπουργεία:Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής ΑλληλεγγύηςΠαιδείας, Έρευνας και ΘρησκευμάτωνΥπουργοί:Αχτσιόγλου Ευτυχία (Υπουργός Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης)Γαβρόγλου Κωνσταντίνος (Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων)

Γεωπονική Σχολή: Ποινική δίωξη σε βάρος του 25χρονου για τη ληστεία

Σύμφωνα με την αστυνομία, ο κατηγορούμενος είναι αδελφός κρατούμενου στις φυλακές για την ληστεία στο Βελβεντό Κοζάνης Ενώπιον του εισαγγελέα οδηγήθηκε ο 25χρονος που συνελήφθη μετά την ληστεία χθες το...

Ασφαλιστικές εισφορές 2017: “Καμία αλλαγή” λέει το Υπουργείο Εργασίας

Πηγές του υπουργείου Εργασίας επισημαίνουν σχετικά με τις ασφαλιστικές εισφορές ότι με τις αλλαγές του ν. 4387/2016 που συμφωνήθηκαν στο πλαίσιο της δεύτερης αξιολόγησης για το 2017 δεν υπάρχει καμία αλλαγή, ενώ για το 2018 το μόνο που διαφοροποιείται είναι ο τρόπος καθορισμού της βλασης για τον υπολογισμό τους. Σύμφωνα με τα τώρα ισχύοντα η βάση υπολογισμού των ασφαλιστικών εισφορών είναι το καθαρό φορολογητέο εισόδημα του προηγούμενου έτους. Δηλαδή: Έσοδα μείον έξοδα, μείον ασφαλιστικές εισφορές προγούμενου χρόνου. Η αλλαγή που συμφωνήθηκε προβλέπει την εναρμόνιση με ό,τι ισχύει στις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες: από τη βάση υπολογισμού των ασφαλιστικών εισφορών δεν θα αφαιρούνται οι ασφαλιστικές εισφορές του προηγούμενου έτους. Παράλληλα όμως θα εφαρμόζεται ουσιαστική έκπτωση 15% στη βάση υπολογισμού των εισφορών. Επίσης, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές αναφέρονται τα εξής: 1. Από 01.01.2017 καταργήθηκαν οι ασφαλιστικές κατηγορίες των ελευθέρων επαγγελματιών, αυτοαπασχολούμενων και αγροτών. Οι ασφαλιστικές εισφορές υπολογίζονται, πλέον, βάσει του πραγματικού εισοδήματος με την καταβολή να είναι για όλους μηνιαία ώστε να διευκολύνονται οι ασφαλισμένοι και να μην σωρεύονται χρέη. Για πρώτη φορά, μάλιστα, δόθηκε η δυνατότητα μερικής καταβολής ώστε να διευκολύνονται όλοι να πληρώνουν. Μέχρι σήμερα το σύστημα πληρωμών των ασφαλιστικών ταμείων έκανε δεκτό μόνο το σύνολο των ασφαλιστικών εισφορών, με αποτέλεσμα οι πολίτες που δεν μπορούσαν να αντεπεξέλθουν να επιβαρύνονται με προσαυξήσεις για το σύνολο των οφειλών. 2. Με το ν. 4387/2016 το 80% των αυτοαπασχολούμενων και το 90% των αγροτών πληρώνουν λιγότερα απ' ότι πριν. 3. Προφανώς θα εξακολουθήσει να ισχύει η κλίμακα των εκπτώσεων για τους αυτοαπασχολούμενους επιστήμονες (άρθρο 98, ν. 4387/2016), ενώ θα εξακολουθήσουν να ισχύουν και οι μειωμένες εισφορές για τους νεοεισερχόμενους στην ασφάλιση νέους επιστήμονες. Θυμίζουμε ότι ελάχιστη βάση υπολογισμού για τα πέντε πρώτα χρόνια ασφάλισης είναι το 70% Χ 586 = 410,26 ευρώ. Ταυτόχρονα, το ποσοστό της εισφοράς για την κύρια ασφάλιση ανέρχεται στο 14% για τα πρώτα δυο έτη και στο 17% για τα τρία επόμενα. 4. Εάν η σύγκριση για το 2018 γίνει με το ισχύον σήμερα καθεστώς, οι εισφορές του 80% των ασφαλισμένων αυτοαπασχολούμενων και αγροτών θα βρίσκονται στα ίδια περίπου επίπεδα που θα βρίσκονταν ακόμα και αν δεν άλλαζε ο τρόπος υπολογισμού. 5. Και από το 2019 και μετά, όμως, το 70% των ασφαλισμένων αυτοαπασχολούμενων και αγροτών δεν επιβαρύνεται ούτε ένα ευρώ. Τρεις στους τέσσερις ασφαλισμένους, δηλαδή, δεν επιβαρύνονται καθόλου. 6. Η αλλαγή που συμφωνήθηκε δεν ανατρέπει την πραγματικότητα της ελάφρυνσης της συντριπτικής πλειονότητας των ελευθέρων επαγγελματιών, επιστημόνων και αγροτών σε σχέση με το καθεστώς προ του ν. 4387/2016. Μερικά παραδείγματα τα οποία είναι αντιπροσωπευτικά καθώς αφορούν το 80% των ασφαλισμένων βάσει των ειδοποιητηρίων του 2017 με βάσει τις πηγές του υπουργείου Εργασίας: Για τον ΟΑΕΕ - Ασφαλισμένος με 9 έτη ασφάλισης (τρίτη ασφαλιστική κατηγορία) με ετήσιο εισόδημα 10.000 ευρώ, το 2018 θα πληρώσει 38% λιγότερο απ' ότι το 2016. - Ασφαλισμένος με 9 έτη ασφάλισης (τρίτη ασφαλιστική κατηγορία) με ετήσιο εισόδημα 12.000 ευρώ, το 2018 θα πληρώσει 25% λιγότερο απ' ότι το 2016. Για το ΕΤΑΑ-ΤΣΜΕΔΕ - Ασφαλισμένος με 7 έως 9 έτη ασφάλισης (τρίτη ασφαλιστική κατηγορία) με ετήσιο εισόδημα 10.000 ευρώ, το 2018 θα πληρώσει 35% λιγότερο απ' ότι το 2016. - Ασφαλισμένος με 7 έως 9 έτη ασφάλισης (τρίτη ασφαλιστική κατηγορία) με ετήσιο εισόδημα 12.000 ευρώ, το 2018 θα πληρώσει 28% λιγότερο απ' ότι το 2016. Για τον ΟΓΑ - Ασφαλισμένος με 9 έτη ασφάλισης (τρίτη ασφαλιστική κατηγορία) με ετήσιο εισόδημα 5.000 ευρώ, το 2018 θα πληρώσει 17% λιγότερο απ' ότι το 2016.

«Αυθαίρετη και παράνομα διακριτική μεταχείριση υποψηφίων μελών ΣΕΠ σε προκηρύξεις του ΕΑΠ»

Ο Βουλευτής Αχαΐας της Δημοκρατικής Συμπαράταξης Θεόδωρος Παπαθεοδώρου καταγγέλλει παράνομες προκηρύξεις στο ΕΑΠ, αυθαίρετα κριτήρια για προσλήψεις. Ο κίνδυνος να ακυρωθούν οι προκηρύξεις και να μην αρχίσει το διδακτικό έτος...

O Υφυπουργός Παιδείας στο ΣΔΕ στις Φυλακές Νιγρίτας

Το Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας (ΣΔΕ) στις Φυλακές Νιγρίτας επισκέφθηκε χθες Τετάρτη, 10/05/2017 ο Υφυπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Δημήτρης Μπαξεβανάκης στο πλαίσιο της επίσκεψής του στις Σέρρες. Τον Υφυπουργό συνόδευε...

Τέλος στις επιστροφές φόρου εισοδήματος

Τέλος στις επιστροφές φόρου εισοδήματος προαναγγέλλει ουσιαστικά η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων μέσω της προκήρυξης ενός νέου έργου το οποίο θα αφορά στη δημιουργία «πληροφοριακού συστήματος παρακολούθησης και διαχείρισης οφειλών» και το οποίο αναμένεται να ανατεθεί σε ιδιωτική εταιρία με δημόσιο διαγωνισμό. Όπως προκύπτει από την παρουσίαση της σκοπιμότητας του νέου έργου, η Α.Α.Δ.Ε. μέσω του νέου πληροφοριακού συστήματος θα πραγματοποιεί κάθε χρόνο αυτόματους συμψηφισμούς επιστροφών φόρου εισοδήματος με όσες μηνιαίες δόσεις οφειλών ΕΝ.Φ.Ι.Α. υπολείπονται να καταβληθούν και δεν έχουν λήξει, ενώ παράλληλα, αν δεν υπάρχουν οφειλές ΕΝ.Φ.Ι.Α., θα συμψηφίζει τις επιστροφές φόρου που εκκρεμούν από προηγούμενο έτος με φόρους του τρέχοντος έτους τους οποίους οφείλουν οι δικαιούχοι των επιστροφών. Δηλαδή οι επιστροφές φόρου εισοδήματος μπορεί να μην καταβάλλονται εντός του έτους που έχουν προκύψει προκειμένου να συμψηφιστούν με υποχρεώσεις των δικαιούχων που θα προκύψουν το επόμενο έτος. Επιπλέον, οι επιστροφές φόρου που οφείλονται από το Δημόσιο σε φυσικά ή νομικά πρόσωπα θα μπορούν να συμψηφίζονται αυτόματα με οφειλές τους προς άλλους φορείς του Δημοσίου, όπως ο Ε.Φ.Κ.Α. Σύμφωνα, ειδικότερα, με τα όσα αναφέρονται στη σελίδα 103 της προκήρυξης μια από τις εφαρμογές του νέου πληροφοριακού συστήματος θα έχει ως στόχο την υλοποίηση και διαχείριση συμψηφισμών, μεταξύ οφειλών - επιστροφών του κάθε οφειλέτη τόσο εντός της φορολογικής και τελωνειακής διοίκησης όσο, και αν αυτό προβλέπεται από σχετική νομοθεσία, με οφειλές άλλων δημοσίων φορέων. Ειδικότερα, σε περίπτωση που ο οφειλέτης είναι ταυτόχρονα και δανειστής της Φορολογικής και Τελωνειακής Αρχής, το σύστημα θα μπορεί αυτόματα να συμψηφίζει ολικά ή μερικά το ποσό. Στόχος είναι η πλήρης αυτοματοποίηση μέσω συστήματος για συγκεκριμένες περιπτώσεις ανά φορολογούμενο ή μαζική διενέργεια συμψηφισμών σε συγκεκριμένη χρονική στιγμή. Κάθε συμψηφισμός θα ενεργείται αυτοματοποιημένα είτε για μεμονωμένες περιπτώσεις οφειλών με απαιτήσεις έναντι του Δημοσίου ή άλλων φορέων είτε για ομάδα οφειλών η οποία θα προσδιορίζεται παραμετρικά με κριτήρια επιλογής. Η εφαρμογή, αναφορικά με τους συμψηφισμούς, θα υποστηρίζει κατ' ελάχιστο και όπου είναι εφικτό: • Μαζικές διενέργειες συγκεκριμένων συμψηφισμών, οι οποίες θα εκτελούνται σε συγκεκριμένη χρονική στιγμή. Ενδεικτικά συμψηφισμοί επιστροφών ΦΕΦΠ με υπολειπόμενες δόσεις ΕΝΦΙΑ ή συμψηφισμοί οφειλών και επιστροφών ΦΕΦΠ μεταξύ διαφορετικών φορολογικών ετών. • Συμψηφισμούς για συγκεκριμένες περιπτώσεις ανά φορολογούμενο βάσει συγκεκριμένης διαδικασίας. • Προβολή αναλυτικών στοιχείων (λογιστικών εγγραφών) για ήδη διενεργηθέντες συμψηφισμούς, είτε πραγματοποιήθηκαν εντός είτε εκτός συστήματος. • Πλήρη αυτοματοποίηση μέσω συστήματος για συγκεκριμένες περιπτώσεις ανά φορολογούμενο ή μαζική διενέργεια συμψηφισμών σε συγκεκριμένη χρονική στιγμή. Ειδικότερα, ο συμψηφισμός θα ενεργείται αυτοματοποιημένα είτε για μεμονωμένες περιπτώσεις οφειλών με απαιτήσεις έναντι του Δημοσίου ή άλλων φορέων είτε για ομάδα οφειλών η οποία θα προσδιορίζεται παραμετρικά με κριτήρια επιλογής. • Τέλος, η εφαρμογή αφορά στην έκδοση ΑΦΕ με παρακράτηση και Βεβαίωσης Οφειλής από πιστοποιημένους φορείς και την παρακολούθηση των πιστώσεων που προέκυψαν από τις εν λόγω διαδικασίες («οιονεί συμψηφισμοί»). Μέσω του νέου συστήματος θα αυτοματοποιηθούν όλες οι διαδικασίες για τη λήψη αναγκαστικών μέτρων είσπραξης, δηλαδή κατασχέσεων εισοδημάτων, καταθέσεων και περιουσιακών στοιχείων, σε βάρος χιλιάδων οφειλετών του Δημοσίου, αλλά και θα βελτιωθούν προς όφελος των οφειλετών οι διαδικασίες ρυθμίσεων φορολογικών και τελωνειακών οφειλών, ώστε να μπορούν να εξοφλούν τα χρέη τους σε μηνιαίες δόσεις που θα διαμορφώνονται ανάλογα με τις πραγματικές τους οικονομικές δυνατότητες. Επίσης μέσω του νέου συστήματος θα παρέχεται η δυνατότητα ενοποίησης διαφορετικών Ταυτοτήτων Οφειλής σε μία ενιαία Ταυτότητα Οφειλής ώστε πολλές και διαφορετικές υποχρεώσεις να μπορούν να εξοφλούνται ταυτόχρονα με μία μόνο πληρωμή. Αναλυτικά, τα πιο ενδιαφέροντα σημεία του κειμένου της προκήρυξης έχουν ως εξής: Αντικείμενο και σκοπός του έργου Οι ληξιπρόθεσμες οφειλές προς τη Φορολογική και Τελωνειακή Διοίκηση, ιδιαίτερα κατά τα τελευταία χρόνια της οικονομικής κρίσης, αυξάνονται. Παράλληλα, παρ' όλη την αύξηση της εισπραξιμότητας που παρατηρείται τα τελευταία χρόνια, αυτή σε απόλυτες τιμές παραμένει αρκετά χαμηλή σε σχέση με το ύψος των ληξιπρόθεσμων οφειλών. Επιπλέον, σύμφωνα με τον Ν. 4336/2015 προβλέπεται η υποχρέωση περαιτέρω αυτοματοποίησης των διαδικασιών είσπραξης οφειλών, μεταξύ άλλων με την καθιέρωση πλήρως αυτοματοποιημένων διαδικασιών για την αντιμετώπιση του προβλήματος διαχείρισης του διαρκώς αυξανομένου αριθμού οφειλετών. Εκτός της οικονομικής δυσχέρειας και της συνακόλουθης αδυναμίας κάποιων φορολογουμένων να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις του, σημαντικές αιτίες αύξησης των ληξιπροθέσμων οφειλών οι οποίες σχετίζονται με την επιχειρησιακή επάρκεια της φορολογικής διοίκησης είναι: • Μη αυτοματοποιημένες διαδικασίες ως προς τη διαχείριση των οφειλών γενικά (εκούσια είσπραξη ή είσπραξη με τις διαδικασίες της διοικητικής εκτέλεσης) • Έλλειψη κεντρικοποιημένης και συνολικής πληροφόρησης και διάχυσης της πληροφορίας σε επίπεδο οφειλής/οφειλέτη • Έλλειψη στοχευμένης, έγκαιρης & ακριβούς πληροφορίας • Μη επαρκής αξιοποίηση νέων Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνίας.» Κρίνονται επομένως σκόπιμες, μέσω της υλοποίησης του παρόντος έργου, οι ακόλουθες δράσεις: • Άμεση παροχή κεντρικοποιημένης πληροφορίας σε επίπεδο οφειλής (Προφίλ Οφειλέτη), συνδυάζοντας τις πληροφορίες από ηλεκτρονικές εφαρμογές και υποσυστήματα της Α.Α.Δ.Ε., όπως εισόδημα, περιουσιολόγιο, καταστάσεις πελατών/προμηθευτών, Σύστημα Μητρώου Τραπεζικών Λογαριασμών και Λογαριασμών Πληρωμών, Πληροφοριακό Σύστημα Αυτοματοποιημένης Επεξεργασίας, Σύστημα ανταλλαγής πληροφοριών με κράτη μέλη της Ε.Ε. πληροφορίες από τρίτους (όπως ΕΚΧΑ Α.Ε., ΓΕ.ΜΗ., Σ.Α.Τ. κτλ) . • Αυτοματοποίηση διαδικασιών πίστωσης, συμψηφισμού & συστήματος ρυθμίσεων. • Ενσωμάτωση και αξιοποίηση όλων των παρεχόμενων εκ του νόμου δυνατοτήτων για τη συλλογή πληροφοριών από τρίτους (ασφάλειες, τράπεζες, συμβολαιογράφους, μητρώο Α.Ε. & Ε.Π.Ε.). • Άμεση έναρξη αυτοματοποίησης διαδικασιών με στόχο ένα πλήρες και ενιαίο μοντέλο διαχείρισης οφειλών. • Εισαγωγή νέων μεθόδων και τεχνολογιών στο πλαίσιο της αναγκαστικής είσπραξης. Ο σκοπός του έργου είναι η ελληνική φορολογική και τελωνειακή διοίκηση να αναπτύξει έναν αυτοματοποιημένο μηχανισμό για τη διαχείριση των οφειλών, ώστε να είναι σε θέση να εξασφαλίσει τη βέλτιστη συλλογή αυτών. Αντικείμενο του έργου είναι κυρίως η σχεδίαση, ανάπτυξη και λειτουργία ολοκληρωμένου πληροφοριακού συστήματος υποθέσεων (case management system) για την παρακολούθηση και διαχείριση των διαδικασιών είσπραξης οφειλών με στόχο την αυτοματοποίηση τους καθώς και η εκπαίδευση επιλεγμένων στελεχών της Αναθέτουσας Αρχής στο νέο σύστημα Μέσω του Πληροφοριακού Συστήματος Παρακολούθησης και Διαχείρισης των Οφειλών θα αυτοματοποιείται, κατά το μέγιστο δυνατό, ο μηχανισμός για τη διαχείριση των οφειλών όπως προβλέπεται από το θεσμικό πλαίσιο. Το σύστημα θα πρέπει να υποστηρίζει την παρακολούθηση και διαχείριση όλου του κύκλου ζωής των υποθέσεων οφειλών που διαχειρίζεται τόσο προς την φορολογική και τελωνειακή διοίκηση, όσο και προς κάθε άλλο δημόσιο φορέα υπέρ του οποίου τις οφειλές διαχειρίζεται η Α.Α.Δ.Ε., σύμφωνα και με το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο. Στο πλαίσιο αυτό το εν λόγω σύστημα πρέπει να υποστηρίζει, αυτοματοποιημένα και μαζικά όπου απαιτείται, αποφάσεις και ενέργειες που προκύπτουν από την επεξεργασία και σύνθεση των δεδομένων σύμφωνα με τις διαδικασίες που προβλέπονται από το θεσμικό πλαίσιο. Το πληροφοριακό σύστημα θα είναι άμεσα προσβάσιμο τόσο από τους εσωτερικούς χρήστες της Α.Α.Δ.Ε. όσο και από τους φορολογούμενους και συναλλασσόμενους με αυτή. Παράλληλα θα διαλειτουργεί τόσο με τα άλλα συστήματα της Α.Α.Δ.Ε. όσο και με εξωτερικά συστήματα τρίτων φορέων. Με βάση τον επιχειρησιακό μηχανισμό είσπραξης σε συνδυασμό με τις ως άνω απαιτήσεις το προς ανάπτυξη σύστημα θα πρέπει να περιλαμβάνει και να υποστηρίζει, μαζικά, κεντρικά και αυτοματοποιημένα όπου είναι εφικτό, δεδομένα, διαδικασίες και ενέργειες κυρίως στις κάτωθι λειτουργικές περιοχές: 1. Διαχείριση οφειλής (ληξιπρόθεσμης ή μη) και οφειλέτη καθώς και διαμόρφωση και διαχείριση του χαρτοφυλακίου οφειλών, σε κάθε επίπεδο (δηλαδή ελεγκτή ή ομάδας ελεγκτών, οργανικής μονάδας επιπέδου Τμήματος, Δ/νσης, Περιφέρειας, Κεντρικά) με πλήρη παρακολούθηση της πορείας των υποθέσεων και των εκκρεμοτήτων περιλαμβανομένης της χρέωσης υποθέσεων και της ανάθεσης καθηκόντων για τη λήψη μέτρων είσπραξης (όπως η ανάθεση συγκεκριμένων -π.χ. ηλεκτρονικών κατασχετηρίων- σε έναν ή περισσότερους υπαλλήλους, ανεξαρτήτως εάν το ΑΦΜ έχει χρεωθεί σε άλλο υπάλληλο) ή το χαρακτηρισμό οφειλής ως ανεπίδεκτης είσπραξης, σε υπαλλήλους και την παρακολούθηση των ενεργειών ή των μέτρων που λαμβάνουν καθώς και την απόδοση αυτών. 2. Βελτιστοποίηση της διαδικασίας επιστροφών με αυτοματοποίηση των προτεινόμενων ποσών συμψηφισμών από διάφορες πηγές (Φορολογικά χρέη, Ασφαλιστικά χρέη, Τελωνεία, παρακράτηση μέσω Φορολογικής Ενημερότητας και Βεβαίωσης Οφειλής) και σύνδεση όλων των τρόπων εξόφλησης στον ίδιο τίτλο πληρωμής. 3. Διαχείριση των ρυθμίσεων των οφειλών φορολογουμένων, όπως προβλέπονται από τη σχετική νομοθεσία. 4. Διαχείριση επικοινωνίας με τους φορολογουμένους μέσω μηχανισμού αποστολής, διαχείρισης και παρακολούθησης ειδοποιήσεων μέσω έγχαρτης επιστολής, e-mail, τηλεφώνου ή/και άλλου εναλλακτικού καναλιού επικοινωνίας (τα οποία θα μπορούν να ανακτηθούν οποτεδήποτε). Στον εν λόγω Μηχανισμό περιλαμβάνονται και οι ηλεκτρονικές και μη επιδόσεις και κοινοποιήσεις όπως ορίζει το άρθρο 5 του ν.4174/2013 (και το άρθρο 4 του ν.δ. 356/1974) καθώς και οι απαιτούμενες επιδόσεις στο πλαίσιο της αναγκαστικής είσπραξης εν γένει (συντηρητικών, αναγκαστικών και διασφαλιστικών μέτρων). 5. Διαχείριση και πρόταση της λήψης μέτρων αναγκαστικής είσπραξης εν γένει, μέσω της εφαρμογής κριτηρίων ανάλυσης κινδύνου στα δεδομένα του χαρτοφυλακίου οφειλής, καρτέλας οφειλέτη, συμπεριλαμβανομένης της ειδοποίησης των υπαλλήλων για τα προτεινόμενα μέτρα και της προβολής υπενθυμίσεων και μηνυμάτων. 6. Παρακολούθηση της απόδοσης των μέτρων είσπραξης καθώς και διαχείριση και πρόταση της διαδικασίας χαρακτηρισμού των οφειλών ως ανεπίδεκτων είσπραξης, με σκοπό τη διενέργεια ερευνών ηλεκτρονικά (προεπεξεργασία) και τη επιτάχυνσή της με τη χρήση κριτηρίων ανάλυσης κινδύνου και κοινοποίηση, των συνδεόμενων με τη διαδικασία, πράξεων ηλεκτρονικά. Το ολοκληρωμένο πληροφοριακό σύστημα παρακολούθησης και διαχείρισης οφειλών θα περιλαμβάνει τις ακόλουθες εφαρμογές - υποσυστήματα: 1. Εφαρμογή διαχείρισης και παρακολούθησης οφειλέτη και οφειλών Η εφαρμογή θα αφορά στη δημιουργία ολοκληρωμένης και σύγχρονης (με βάση δεδομένα σε πραγματικό χρόνο) εικόνας οφειλέτη/οφειλών και λοιπών συνδεδεμένων στοιχείων ώστε να είναι δυνατή η περαιτέρω αντιμετώπισή του (υλοποίηση συμψηφισμών και ρυθμίσεων, αποστολή ορθών ειδοποιήσεων, λήψη κατάλληλων μέτρων) από το σύστημα με βάση την επιχειρησιακή ροή που προβλέπεται. Στο πλαίσιο της παρακολούθησης οφειλέτη/οφειλών, η εφαρμογή δύναται να παρουσιάζει στοιχεία πιστοληπτικής ικανότητας φορολογουμένου και πιθανής διασύνδεσης με το σύστημα ΤΕΙΡΕΣΙΑΣ ώστε να συνεκτιμηθεί στη διαδικασία διαμόρφωσης τάσης για ανεπίδεκτες προς είσπραξη οφειλές. Η εφαρμογή θα υποστηρίζει τους χρήστες στην πρόσβαση, διαχείριση, επεξεργασία και απεικόνιση οφειλών και οφειλετών και των σχέσεων αυτών ανεξαρτήτως της νομικής βάσης της οφειλής (εγγύησης, συνυποχρέωσης κτλ). Μεταξύ άλλων, η εφαρμογή θα πρέπει να υποστηρίζει: • Διαχείριση όλων των οντοτήτων που εμπλέκονται σε κάθε υπόθεση οφειλής [Οφειλέτες, Συνυπόχρεοι, Εγγυητές, Νόμιμοι Εκπρόσωποι (με αποτύπωση της περιόδου εκπροσώπησης), Συσχετιζόμενες Επιχειρήσεις (Όμιλοι, Απορροφήσεις, Συγχωνεύσεις), Δικαστικοί επιμελητές, Αντίδικοι, Κατασχέσεις, Πλειστηριασμοί, Πληρωμές, Διακανονισμοί κ.λπ.]. • Ταξινόμηση των προς διαχείριση υποθέσεων οφειλής βάσει συνόλου ιδιοτήτων (Ονοματεπώνυμο Οφειλέτη, Ποσό Οφειλής, Χρονικό διάστημα καθυστέρησης (Bucket) υπόθεσης, Κατηγορία Bucket, Ημερομηνία τελευταίας ενέργειας κ.λπ.). • Μηχανισμό σύνδεσης αρχείων με οποιαδήποτε υπόθεση οφειλής και διαχείριση αυτών από το περιβάλλον διαχείρισης της υπόθεσης (π.χ. ιδιωτικά συμφωνητικά, fax, πιστοποιητικά κ.λπ.), ώστε να επιτυγχάνεται η δημιουργία ενός εικονικού ηλεκτρονικού φακέλου υπόθεσης οφειλής, όπου θα βρίσκονται συνημμένα όλα τα σχετικά έγγραφα (σε πρωτογενή μορφή ή ως αποτέλεσμα ηλεκτρονικής σάρωσης). 2. Εφαρμογή διαχείρισης, παρακολούθησης και αυτοματοποίησης συμψηφισμών και ρυθμίσεων Η εφαρμογή αφορά στην υλοποίηση και διαχείριση συμψηφισμών, μεταξύ οφειλών - επιστροφών του κάθε οφειλέτη τόσο εντός της φορολογικής και τελωνειακής διοίκησης όσο, και αν αυτό προβλέπεται από σχετική νομοθεσία, με οφειλές άλλων δημοσίων φορέων. Ειδικότερα, σε περίπτωση που ο οφειλέτης είναι ταυτόχρονα και δανειστής της Φορολογικής και Τελωνειακής Αρχής, το σύστημα θα μπορεί αυτόματα να συμψηφίζει ολικά ή μερικά το ποσό. Λαμβάνοντας υπόψη τις παραμέτρους που τίθενται από το θεσμικό πλαίσιο, στόχος είναι η πλήρης αυτοματοποίηση μέσω συστήματος για συγκεκριμένες περιπτώσεις ανά φορολογούμενο ή μαζική διενέργεια συμψηφισμών σε συγκεκριμένη χρονική στιγμή. Ειδικότερα, ο συμψηφισμός θα ενεργείται αυτοματοποιημένα είτε για μεμονωμένες περιπτώσεις οφειλών με απαιτήσεις έναντι του Δημοσίου ή άλλων φορέων είτε για ομάδα οφειλών η οποία θα προσδιορίζεται παραμετρικά με κριτήρια επιλογής. Η εφαρμογή, αναφορικά με τους συμψηφισμούς, θα υποστηρίζει κατ' ελάχιστο και όπου είναι εφικτό: • μαζικές διενέργειες συγκεκριμένων συμψηφισμών, οι οποίες θα εκτελούνται σε συγκεκριμένη χρονική στιγμή. Ενδεικτικά συμψηφισμοί επιστροφών ΦΕΦΠ με υπολειπόμενες δόσεις ΕΝΦΙΑ ή οι συμψηφισμοί οφειλών και επιστροφών ΦΕΦΠ μεταξύ διαφορετικών φορολογικών ετών. • Συμψηφισμούς για συγκεκριμένες περιπτώσεις ανά φορολογούμενο βάσει συγκεκριμένης διαδικασίας. • Προβολή αναλυτικών στοιχείων (λογιστικών εγγραφών) για ήδη διενεργηθέντες συμψηφισμούς, είτε πραγματοποιήθηκαν εντός είτε εκτός συστήματος. • Πλήρης αυτοματοποίηση μέσω συστήματος για συγκεκριμένες περιπτώσεις ανά φορολογούμενο ή μαζική διενέργεια συμψηφισμών σε συγκεκριμένη χρονική στιγμή. Ειδικότερα, ο συμψηφισμός θα ενεργείται αυτοματοποιημένα είτε για μεμονωμένες περιπτώσεις οφειλών με απαιτήσεις έναντι του Δημοσίου ή άλλων φορέων είτε για ομάδα οφειλών η οποία θα προσδιορίζεται παραμετρικά με κριτήρια επιλογής. • Τέλος, η εφαρμογή αφορά στην έκδοση ΑΦΕ με παρακράτηση και Βεβαίωσης Οφειλής από πιστοποιημένους φορείς και την παρακολούθηση των πιστώσεων που προέκυψαν από τις εν λόγω διαδικασίες («οιονεί συμψηφισμοί») Επίσης, η εφαρμογή αφορά στην υλοποίηση και διαχείριση των υφιστάμενων διαθέσιμων ρυθμίσεων οφειλών του TAXISnet αλλά και των νέων ρυθμίσεων που θα δημιουργηθούν για τις Τελωνειακές οφειλές και οφειλές σε τρίτους φορείς (π.χ ΚΕΑΟ). Θα παρέχει τη δυνατότητα δημιουργίας ρυθμίσεων οφειλής από τον οφειλέτη αλλά και ανάκτησης του διαθέσιμου ιστορικού ρυθμίσεων (ενεργών και μη). Μέσω της εφαρμογής θα παρέχεται η δυνατότητα επιλογής πολλαπλών ΤΡΟ ενεργών ρυθμίσεων και ΤΟ και ενοποίησης τους σε έναν Κωδικό Πληρωμής για εξυπηρέτηση του φορολογούμενου, ώστε να πληρώνει πολλά ΤΡΟ και ΤΟ με μία πληρωμή. Η εφαρμογή, αναφορικά με τις ρυθμίσεις, θα υποστηρίζει κατ' ελάχιστο και όπου είναι εφικτό: • Να ενσωματώσει τις υφιστάμενες διαθέσιμες ρυθμίσεις του TAXISnet και να τις επεκτείνει για τις τελωνειακές οφειλές και οφειλές τρίτων φορέων (π.χ. ΚΕΑΟ). • Να παρουσιάζει το διαθέσιμο ιστορικό ρυθμίσεων (ενεργών και μη) • Να δίνει τη δυνατότητα επιλογής πολλαπλών ΤΡΟ ενεργών ρυθμίσεων και ενοποίησής τους σε έναν Κωδικό Πληρωμής για εξυπηρέτηση του φορολογούμενου, ώστε να πληρώνει πολλά ΤΡΟ με μία πληρωμή. • Δυνατότητα παροχής (υπερ) κωδικού πληρωμής με δυνατότητα επιλογής πίστωσης οφειλών από τον φορολογούμενο σε διαφορετικές ταυτότητες οφειλής ή ρυθμισμένης οφειλής ή άλλες. 3. Εφαρμογή αποστολής και διαχείρισης ηλεκτρονικών κοινοποιήσεων, ειδοποιήσεων και επιδόσεων Η εφαρμογή αφορά στη δυνατότητα αυτόματης σύνταξης και αποστολής , μαζικών ειδοποιήσεων για τις οφειλές τόσο κατά το στάδιο πριν της προθεσμίας καταβολής τους (ηλεκτρονικές κοινοποιήσεις) όσο και μετά (ειδοποιήσεις και επιδόσεις) προκειμένου αφενός να επιδοθούν στους φορολογούμενους και αφετέρου να ενημερωθούν για τις κυρώσεις που συνεπάγεται η μη εκπλήρωση των υποχρεώσεών τους. Η εφαρμογή πρέπει να υποστηρίζει τη δημιουργία και αποστολή, μέσω της χρήσης πολλαπλών κριτηρίων επιλογής (σύνθετα και μοριοδότησης), αυτοματοποιημένων επιστολών/ειδοποιήσεων, βάσει πρότυπων κειμένων εμπλουτισμένων με τις ιδιότητες της κάθε υπόθεσης οφειλής. Η σύνταξη και αποστολή των αυτοματοποιημένων μαζικών απόστολων επιστολών/ κοινοποιήσεων/ ειδοποιήσεων/ επιδόσεων δύναται να πραγματοποιείται από την εφαρμογή μέσω: • Εκτύπωσης σχετικών αρχείων από το σύστημα για αποστολή με παραδοσιακό ταχυδρομείο • Αποστολής ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (e-mail) μέσω συνεργαζόμενου mail server της Α.Α.Δ.Ε. • Αποστολής sms μέσω σχετικής υποδομής της Α.Α.Δ.Ε. • Καταχώρηση σχετικής ειδοποίησης στο εν λόγω σύστημα καθώς και της εφαρμογής προσωποποιημένης πληροφόρησης του TAXISnet • Εξαγόμενων αρχείων για διεκπεραίωση από άλλο ενδιάμεσο σύστημα που τυχόν θα έχει αναπτύξει η Α.Α.Δ.Ε.. 4. Εφαρμογή διαχείρισης, παρακολούθησης και αυτοματοποίησης λήψης μέτρων είσπραξης Η εφαρμογή αφορά στην, αυτοματοποίηση της διαδικασίας λήψης μέτρων, μετά την εφαρμογή πολλαπλών κριτηρίων ανάλυσης κινδύνου στη βάση του συστήματος όπως αυτά προβλέπονται από τη σχετική νομοθεσία αφού εξαιρεθούν οι υποθέσεις (οφειλές/οφειλέτες) στις οποίες απαγορεύεται η λήψη μέτρων βάσει νόμου ή δικαστικής απόφασης. Μέσω της εφαρμογής θα προτείνονται τα βέλτιστα μέτρα ανά οφειλή όπως προβλέπονται από την κείμενη νομοθεσία και, μετά την αποδοχή τους από τον χρήστη στον οποίο είναι χρεωμένη η κάθε οφειλή, θα ενημερώνεται μέσω διαλειτουργικότητας η σχετική λειτουργικότητα του συστήματος Taxis, ICISNET. Το νέο σύστημα θα αλληλεπιδρά με το τμήμα της βάσης δεδομένων του TAXIS για το δικαστικό για την ανάκτηση δεδομένων, καθώς και την τροποποίησή τους ή την εισαγωγή νέων. Μέσω της εφαρμογής αυτής και σε ενιαίο περιβάλλον εργασίας με πλήρη πρόσβαση στα στοιχεία και τις πληροφορίες της εφαρμογής διαχείρισης οφειλής/οφειλέτη (case management), θα είναι δυνατή η διαχείριση οφειλής (ληξιπρόθεσμης ή μη) και οφειλέτη καθώς και η διαμόρφωση του χαρτοφυλακίου οφειλών. Επίσης, απαιτείται να ενεργείται η διαχείριση του χαρτοφυλακίου οφειλών σε κάθε επίπεδο (δηλαδή από ελεγκτή είσπραξης ή ομάδας ελεγκτών είσπραξης, οργανικής μονάδας επιπέδου Τμήματος, Δ/νσης, Περιφέρειας, Κεντρικά) με πλήρη παρακολούθηση της πορείας των υποθέσεων και των εκκρεμοτήτων περιλαμβανομένης της χρέωσης υποθέσεων και της ανάθεσης καθηκόντων για τη λήψη μέτρων είσπραξης ή το χαρακτηρισμό οφειλής ως ανεπίδεκτης είσπραξης, σε υπαλλήλους καθώς και την παρακολούθηση των ενεργειών ή των μέτρων που λαμβάνουν και την απόδοση αυτών. Επιπλέον, θα είναι δυνατή, όπου απαιτείται, η αποστολή ειδοποιήσεων, από τους χρήστες, μέσω της εφαρμογής αποστολής και διαχείρισης ηλεκτρονικών κοινοποιήσεων, ειδοποιήσεων και επιδόσεων. Για όλες τις ανωτέρω περιπτώσεις λήψης μέτρων απαιτείται δυνατότητα μαζικών ψηφιακών υπογραφών (bulk signing, σε κάθε επίπεδο). 5. Εφαρμογή ενημέρωσης των φορολογουμένων για θέματα οφειλών H εφαρμογή αφορά στη δημιουργία προσωπικής θυρίδας στο σύστημα για κάθε φορολογούμενο στην οποία θα έχει πρόσβαση σε όλα τα στοιχεία που αφορούν τις οφειλές του και τις επιστροφές του καθώς, και σε επιλεγμένες πληροφορίες που αφορούν την αντιμετώπισή τους (ειδοποιήσεις που έχουν σταλεί, μέτρα που έχουν ληφθεί, συμψηφισμοί, πιστώσεις και ρυθμίσεις που έχουν πραγματοποιηθεί) από τη φορολογική και τελωνειακή Διοίκηση. Η εφαρμογή θα εμπεριέχει αναλυτικό ημερολόγιο υποχρεώσεων πληρωμής ανά φορολογούμενο και θα συνδέεται με την εφαρμογή ειδοποιήσεων προκειμένου οι φορολογούμενοι καθίστανται πλήρως ενήμεροι γι αυτές. Η εφαρμογή δύναται να υποστηρίζει επίσης μοντέλο προτεινόμενης βέλτιστης διαχείρισης του χαρτοφυλακίου χρεών από την πλευρά του κάθε φορολογουμένου του βάσει προβλέψεων με πολλαπλά κριτήρια ανάλυσης (πλήθος χρεών, ποσά χρεών, χρόνος δημιουργίας και λήξης χρεών, ύψος προσαυξήσεων κλπ). Η θυρίδα αυτή θα είναι προσβάσιμη στον φορολογούμενο μέσω του ενιαίου περιβάλλοντος προσωποποιημένης πληροφόρησης φορολογουμένων του TAXISnet. Διασύνδεση με άλλα συστήματα To προς ανάπτυξη ολοκληρωμένο πληροφοριακό σύστημα παρακολούθησης και διαχείρισης οφειλών θα διασυνδεθεί: • Με τα υφιστάμενα συστήματα της Αναθέτουσας Αρχής που βρίσκονται σε παραγωγική λειτουργία και περιγράφτηκαν στην 1.2.1 (TAXIS, TAXISnet, ELENXIS, ICISNET, MIS, ΚΕΦ, ΣΜΤΛ &ΛΠ) • Με όσα Πληροφοριακά Συστήματα τρίτων φορέων κριθεί απαραίτητο προκειμένου να καθίσταται δυνατή η υποστήριξη αυτοματοποιημένων διαδικασιών και μέτρων που αφορούν τόσο την εκούσια όσο και την αναγκαστική είσπραξη. Ενδεικτικοί τρίτοι φορείς / συστήματα με τους οποίους εκτιμάται ότι είναι απαραίτητη η διαλειτουργικότητα με συστήματά τους είναι οι ακόλουθοι: • Εθνικό Ληξιαρχείο/Δημοτολόγιο •Εθνικό Κτηματολόγιο (ΕΚΧΑΕ Α.Ε.) • Δικαστικές Αρχές και Ταμείο Νομικών (ηλεκτρονικές αναρτήσεις πλειστηριασμών) • Γενικό Εμπορικό Μητρώο Γ.Ε.ΜΗ. • Πιστωτικά ιδρύματα και ιδρύματα ηλεκτρονικού χρήματος • Συμβολαιογράφοι • Ελληνικά Χρηματιστήρια Α.Ε. και λοιποί χρηματοοικονομικοί οργανισμοί διαχείρισης αξιών • Ασφαλιστικοί οργανισμοί, ΚΕΑΟ, ΕΦΚΑ και Σύστημα ΕΡΓΑΝΗ • Πληροφοριακό σύστημα οχημάτων Υπουργείου Μεταφορών • Ελεγκτικό Συνέδριο • Γενικό Λογιστήριο του Κράτους • Λοιπά πληροφοριακά συστήματα ή στοιχεία τα οποία είναι διαθέσιμα στη Φορολογική Διοίκηση και πληροφορίες σχετικές με την είσπραξη. dikaiologitika

Σπουδαία ιδρύματα ζητούν Ελληνες γιατρούς

Χάρβαρντ, Γέιλ, UCLA, Duke, Johns Hopkins και άλλα 30 πανεπιστήμια ανοίγουν τις πύλες τους στους αριστούχους αποφοίτους από τις ιατρικές σχολές της Ελλάδας. Το ενδιαφέρον που έχουν εκδηλώσει τα σημαντικά...

Μειώνονται τα οικογενειακά επιδόματα ΟΓΑ; – Τί λέει η Φωτίου

ΟΓΑ – ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΑ ΕΠΙΔΟΜΑΤΑ: Τι είπε για τα οικογενειακά επιδόματα η αναπληρώτρια υπουργός Εργασίας κ. Φωτίου  – “Τα τριτεκνικά και πολυτεκνικά επιδόματα που χορηγεί ο ΟΓΑ δεν θα μειωθούν” ανέφερε...

ΟΙΕΛΕ – ΣΙΕΛ: “Ο κλάδος των ιδιωτικών εκπαιδευτικών δε δέχεται καμία τροποποίηση”

Χθες, όπως είχαμε ενημερώσει, πραγματοποιήθηκε έκτακτη, κοινή συνεδρίαση των ΔΣ ΟΙΕΛΕ και ΣΙΕΛ. Η συνεδρίαση διεξήχθη αμέσως μετά τη συνάντηση που είχαν στο Υπουργείο Παιδείας εκπρόσωποι του Προεδρείου της ΟΙΕΛΕ με τον Υπουργό κ. Γαβρόγλου. Ο Υπουργός ενημέρωσε τους εκπροσώπους της Ομοσπονδίας για τις εξελίξεις σχετικά με τη διαπραγμάτευση για το θέμα του νόμου Φίλη και δεσμεύτηκε ότι η θέση του Υπουργείου δεν έχει αλλάξει. Τα μέλη του Προεδρείου της ΟΙΕΛΕ τόνισαν την αναγκαιότητα σταθερής εφαρμογής του Ν. 4415/2016 και έκαναν ειδική αναφορά στο κρίσιμο ζήτημα της επιλογής Διευθυντών των ιδιωτικών σχολικών μονάδων.Η απόφαση της κοινής συνεδρίασης που πάρθηκε κατά πλειοψηφία είναι η ακόλουθη:Η ΟΙΕΛΕ θεωρεί ότι αποτελεί μείζον πολιτικό και ηθικό ζήτημα για την κυβέρνηση η εφαρμογή ως έχει, χωρίς καμία αλλαγή, του Ν. 4415/2016, ενός νόμου που αποκατέστησε τη συνταγματική νομιμότητα στο χώρο της ιδιωτικής εκπαίδευσης προς όφελος του δημόσιου συμφέροντος και του κοινωνικού αγαθού της Παιδείας, που επανέφερε την εποπτεία των ιδιωτικών σχολείων στο Υπουργείο Παιδείας και που επέβαλε ρυθμίσεις εργασιακής ομαλότητας και διαφάνειας στο χώρο των Φροντιστηρίων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και των Κέντρων Ξένων Γλωσσών, όπου για πολλά χρόνια επικρατούσαν μεσαιωνικές συνθήκες μαύρης εργασίας, εργασιακής υπερεκμετάλλευσης και φοροδιαφυγής. Η ψήφιση του νόμου αυτού ήταν προγραμματική δέσμευση της κυβέρνησης και του ίδιου του Πρωθυπουργού. Αποτελεί κοινή παραδοχή, δε, ότι ο Ν. 4415/2016 είναι ο μόνος ξεκάθαρα φιλεργατικός νόμος που ψήφισε η κυβέρνηση την τελευταία διετία κόντρα σε κατεστημένα και παρασιτικά πολιτικοοικονομικά συμφέροντα. Δηλώνουμε ότι οποιαδήποτε υποχώρηση της κυβέρνησης από τις διατάξεις του νόμου Φίλη θα αποτελεί χάρισμα στα εργοδοτικά συμφέροντα και θα βρει απέναντί της δεκάδες χιλιάδες ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς και ολόκληρη την ελληνική κοινωνία. Θεωρούμε αδιανόητο να υπάρξει κυβερνητική απόφαση που θα «ευλογήσει» τα δεκάδες εκατομμύρια ευρώ που κέρδιζαν από το 2012 οι σχολάρχες ετησίως εις βάρος των εργαζόμενων και των ταμείων του κράτους, που θα «εξαγνίσει» τους παράνομους τίτλους σπουδών που εκδίδουν ιδιωτικά σχολεία, που θα επαναφέρει το όργιο αυθαιρεσίας, αδήλωτης εργασίας, φοροδιαφυγής και αμοιβών γαλέρας στα Φροντιστήρια και στα ΚΞΓ.Θεωρούμε ότι, σε περίπτωση που υπάρξει αλλοίωση της φιλοσοφίας του Ν. 4415/2016, θα προβούμε σε κάθε πολιτικό και ένδικο μέσο, στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, ώστε να εξεταστεί, εάν τα ιδιωτικά σχολεία θα πρέπει να έχουν τη δυνατότητα έκδοσης ισότιμων με τα δημόσια τίτλων σπουδών.Η ΟΙΕΛΕ άνοιξε σήμερα τη συζήτηση στο Υπουργείο Παιδείας για το ζήτημα της δυνατότητας έκδοσης ισότιμων τίτλων σπουδών από τα ιδιωτικά σχολεία και θεωρεί πως αποτελεί πλέον ώριμο αίτημα ο διαχωρισμός των ιδιωτικών σχολείων σε δύο κατηγορίες, των μη κρατικών-εποπτευόμενων από την πολιτεία και των «ανεξάρτητων» σχολείων που αποτελούν αμιγείς επιχειρήσεις και δεν μπορούν να εκδίδουν ισότιμους με τα δημόσια τίτλους σπουδών, όπως ακριβώς ισχύει σε ολόκληρη την Ε.Ε.

Προνοιακά επιδόματα 2017: Πληρωμές ανά δήμο

ΠΡΟΝΟΙΑΚΑ ΕΠΙΔΟΜΑΤΑ: Τις επόμενες ημέρες καταβάλλονται στους λογαριασμούς των δικαιούχων τα προνοιακά επιδόματα του διμήνου Μαρτίου- Απριλίου 2017 από τους δήμους της χώρας. Πιο αναλυτικά, αυτήν την εβδομάδα δύο δήμοι...

Επίτιμος διδάκτορας του Ευρωπαϊκού Πανεπιστημίου Κύπρου ο Μ. Θεοδωράκης

ΚΥΠΡΟΣ: Αναγόρευση του Μίκη Θεοδωράκη σε επίτιμο διδάκτορα μουσικής του Ευρωπαϊκού Πανεπιστημίου Κύπρου. Στο σπίτι του μεγάλου συνθέτη έγινε η αναγόρευση , όπου του επιδόθηκε και το σχετικό ψήφισμα τόσο...

Ξεκινα η πώληση του 17% της ΔΕΗ

Χωρίς καθυστέρηση σε ό,τι αφορά την υλοποίηση των προαπαιτουμένων του νέου επικαιροποιημένου Μνημονίου, η κυβέρνηση προκήρυξε την πρόσληψη συμβούλου για την πώληση του 17% των μετοχών της ΔΕΗ, το οποίο ανήκει στο ΤΑΙΠΕΔ. Μια από τις πιο καυτές ιδιωτικοποιήσεις του ελληνικού προγράμματος, την αποφυγή της οποίας είχε κάνει λάβαρο ο ΣΥΡΙΖΑ, παίρνει τον δρόμο της μετά τη συμφωνία της κυβέρνησης με τους δανειστές. Με την πώληση του 17% - όταν αυτό επιτευχθεί - το Δημόσιο θα απομείνει με το μάνατζμεντ και με το 34% του μετοχικού κεφαλαίου της επιχείρησης (η οποία θα ενταχθεί στο Υπερταμείο), βάσει του οποίου θα έχει την καταστατική πλειοψηφία. Με την προκήρυξη για την πρόσληψη συμβούλου ικανοποιείται ακόμη ένα προαπαιτούμενο, αλλά για να προκηρυχθεί ο διαγωνισμός πρέπει πρώτα η κυβέρνηση να ξεμπλέξει το κουβάρι της ΔΕΗ, που είναι από τα πιο σύνθετα του προγράμματος. Αφενός λόγω της αναγκαστικής μείωσης των μεριδίων λιανικής της ΔΕΗ μέσω των δημοπρασιών ΝΟΜΕ που βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη, αφετέρου λόγω της πώλησης περίπου 40% του λιγνιτικού δυναμικού της, η οποία ορίζεται στο Μνημόνιο πρόκειται να αρχίσει τον Ιούνιο του 2018.Ως αποτέλεσμα, το χρονοδιάγραμμα που θα εισηγηθεί ο σύμβουλος για την έναρξη του διαγωνισμού ιδιωτικοποίησης του 17% της ΔΕΗ τοποθετείται, στην καλύτερη περίπτωση, εντός του 2018. Υπό την προϋπόθεση, βεβαίως, ότι στα τέλη του 2017 θα έχει οριστικοποιηθεί από το market test το ποιες μονάδες ακριβώς θα πουληθούν, προκειμένου αυτές να αποτιμηθούν και εν συνεχεία να αφαιρεθεί η αξία τους από την περιουσιακή βάση της ΔΕΗ. Τότε μόνο θα μπορεί να αποτιμήσει το ΤΑΙΠΕΔ το προς πώληση 17% και να προκηρυχθεί διαγωνισμός το 2018, διαφορετικά, και εφόσον υπάρξουν εμπλοκές, η διαδικασία μετατίθεται για τη διετία 2019-2020. Σύμφωνα πάντως με την προκήρυξη, οι ενδιαφερόμενοι έχουν περιθώριο να καταθέσουν τους φακέλους τους έως τις 9 Ιουνίου, ενώ ο σύμβουλος που θα επιλεγεί πρέπει να υποβάλει την πρότασή του για τον βέλτιστο τρόπο αξιοποίησης του 17% της ΔΕΗ εντός τριών μηνών. ΤΟ ΤΙΜΗΜΑ. Σε κάθε περίπτωση, είναι προφανές ότι οι μνημονιακές εξελίξεις γύρω από το άνοιγμα της αγοράς ηλεκτρισμού επηρεάζουν το όποιο τίμημα για το 17%, αφού όταν έρθει η ώρα της πώλησης η ΔΕΗ θα είναι πολύ μικρότερη από τη σημερινή. Το τελευταίο πάντως εξάμηνο και με οδηγό το επικείμενο κλείσιμο της πώλησης του ΑΔΜΗΕ, τη συμφωνία για διάθεση μονάδων και την πρόσφατη αποπληρωμή του ομολογιακού της δανείου, η κεφαλαιοποίηση της ΔΕΗ εκτινάχθηκε χθες σε 921 εκατ. ευρώ, από 694 εκατ. ευρώ τον Νοέμβριο 2016. Τις εξελίξεις στην ενεργειακή αγορά κλήθηκε χθες να σχολιάσει και η ηγεσία των ΕΛΠΕ, στο περιθώριο εκδήλωσης για την παρουσίαση των νέων καυσίμων της εταιρείας ΒΡ. Στελέχη των ΕΛΠΕ αναγνώρισαν ότι ενδιαφέρονται για την επικείμενη πώληση μονάδων της ΔΕΗ, δεν έκρυψαν όμως τις επιφυλάξεις τους για το κατά πόσον μπορεί να είναι ελκυστικό το προφίλ του μείγματος που θα διατεθεί.

Αγίου Πνεύματος 2017: Για ποιούς είναι αργία

ΑΓΙΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ 2017: Λιγότερο από ένας μήνας μας χωρίζει από το επόμενο τριήμερο αυτό του Αγίου Πνεύματος αφού πέφτει την Δευτέρα 5 Ιουνίου 2017. Η Δευτέρα του Αγίου Πνεύματος δεν...

ΚΕΑ: Δωρεάν τρόφιμα στους δικαιούχους

ΚΕΑ: Οι δικαιούχοι του προγράμματος Κοινωνικού Εισοδήματος Αλληλεγγύης (υπουργική απόφαση με ΦΕΚ 1474/28-4-17) εντάσσονται αυτοδίκαια στις παροχές του Επιχειρησιακού Προγράμματος Επισιτιστικής και Βασικής Υλικής Συνδρομής για το Ταμείο Ευρωπαϊκής Βοήθειας...

Πανελλήνιες 2017: Πώς βαθμολογούνται οι επιδόσεις στις πρακτικές δοκιμασίες για τα ΤΕΦΑΑ

Η βαθμολόγηση των υποψηφίων που λαμβάνουν μέρος στις πρακτικές δοκιμασίες για τα ΤΕΦΑΑ (Τμήματα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού) γίνεται ανά αγώνισμα και επίδοση σύμφωνα με όσα προβλέπει η Υ.Α Φ.251/66296/Α5/19-4-2016 (ΦΕΚ 1236/Β/27-4-2016) του Υπουργείου Παιδείας. Θυμίζουμε ότι οι υποψήφιοι/ες επιλέγουν 3 από τα 4 αγωνίσματα. Τα παραπάνω αγωνίσματα διεξάγονται σύμφωνα με τους διεθνείς κανονισμούς. Στο άλμα σε μήκος και στη σφαιροβολία οι υποψήφιοι δικαιούνται τρεις (3) προσπάθειες, από τις οποίες βαθμολογείται η καλύτερη. Ο μέσος όρος της βαθμολογίας των αγωνισμάτων αποτελεί το βαθμό των πρακτικών δοκιμασιών που λαμβάνεται υπόψη για τον υπολογισμό των μορίων. Βαθμός επίδοσης του υποψηφίου στις πρακτικές δοκιμασίες είναι ο μέσος όρος των βαθμών στα τρία αγωνίσματα που διαγωνίστηκε και ο οποίος εκφράζεται με προσέγγιση δεκάτου. Για τον υπολογισμό του βαθμού με προσέγγιση δεκάτου, στις περιπτώσεις που κατά τον υπολογισμό προκύπτουν περισσότερα του ενός δεκαδικά ψηφία, αν το δεύτερο δεκαδικό ψηφίο είναι ίσο ή μεγαλύτερο του πέντε (5) το πρώτο δεκαδικό ψηφίο προσαυξάνεται στο αμέσως επόμενο παραλειπομένων των λοιπών και αν είναι μικρότερο του πέντε (5) παραλείπονται όλα τα υπόλοιπα πέραν του πρώτου δεκαδικά ψηφία. (ΦΕΚ 1538/2002 – Αριθ.Φ.253/128314/Β6) Μόρια Αγωνισμάτων = Βαθμός επίδοσης (μέσος όρος αγωνισμάτων) Χ 2 Χ 100. τα οποία προστίθενται στα μόρια που προκύπτουν από τις επιδόσεις στα Πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα των υποψηφίων. Ο μέγιστος αριθμός μορίων που μπορεί να λαβει ο υποψήφιος από τα αθλήματα είναι: 4.000 (μόρια) – Δεν υπάρχει απαιτούμενος ελάχιστος αριθμός μορίων από τα αθλήματα. compass | Σπύρος Παπαχαρίσης