Κατάργηση στα οικογενειακά επιδόματα: Ποιοί και πόσα θα χάσουν

Σύμφωνα με το άρθρο 1, τα οικογενειακά επιδόματα (συζύγου ή/ και τέκνων, ανήλικων ή με αναπηρία) συγκαταβάλλονται με τις συντάξεις μέχρι 31/12/2018. Από 1ης/1/2019 το επίδομα συζύγου καταργείται, τα δε επιδόματα τέκνων χορηγούνται με εισοδηματικά κριτήρια από τον ΟΓΑ. Για να πάρει ένας συνταξιούχος επίδομα 1ου ανήλικου παιδιού από το 2019 θα πρέπει να έχει οικογενειακό εισόδημα κάτω των 9.000 ευρώ. Σήμερα το λαμβάνει χωρίς κριτήρια. Επίσης οι καταβαλλόμενες συντάξεις θα επανυπολογιστούν και από την 1η/1/2019, αν το καταβαλλόμενο ποσό είναι μεγαλύτερο από αυτό που προκύπτει από τον επανυπολογισμό τους, το υπερβάλλον ποσό περικόπτεται. Το ποσό που περικόπτεται δεν μπορεί να υπερβαίνει το 18% της καταβαλλόμενης σύνταξης που εξαλείφεται με τις κατ’ έτος αυξήσεις συντάξεων που θα έρθουν (αν έρθουν) από 1/1/2022 και μετά. Εδώ όμως παρεμβάλλεται το άρθρο 14 παρ. 4 του νόμου 4387/2016 που λέει ότι ανά τριετία από 1ης/1/2017 το ασφαλιστικό θα μετρά τις αντοχές του και αν οι δαπάνες αυξάνονται πέραν του 2,5% του ΑΕΠ θα κόβονται (ξανά) οι συντάξεις. Η διάταξη με παραδείγματα σημαίνει ότι: Συνταξιούχος του Δημοσίου που λαμβάνει σήμερα πριν το φόρο κύρια σύνταξη 1.570 ευρώ και έχει επίδομα συζύγου 35 ευρώ το μήνα ή και επίδομα 120 ευρώ για ένα ανήλικο και ένα ανάπηρο παιδί και έχει συνολικό μηνιαίο εισόδημα 1.725 ευρώ. Με τη νέα διάταξη η σύνταξη θα επανυπολογιστεί χωρίς να λαμβάνονται υπόψη τα επιδόματα. Με μια μέση μείωση κατά 17% μετά τον επανυπολογισμό (αντί 18% που είναι το πλαφόν ), η νέα σύνταξη βγαίνει 1.303 ευρώ με προσωπική διαφορά 267 ευρώ. Από την κατάργηση των επιδομάτων όμως την 1η/1/2019 θα έχει πρόσθετη απώλεια εισοδήματος κατά 35 ευρώ, αν παίρνει μόνο επίδομα συζύγου, οπότε η συνολική μείωση αποδοχών θα είναι 302 ευρώ (267 ευρώ από την κατάργηση της προσωπικής διαφοράς και 35 ευρώ από την κατάργηση του επιδόματος συζύγου). Η συνολική περικοπή στις μηνιαίες αποδοχές θα είναι 19%, παρότι η μείωση της σύνταξης με τον επανυπολογισμό είναι 17%. Αν παίρνει και επίδομα τέκνων (120 ευρώ), θα χάσει 422 ευρώ, δηλαδή συνολική μείωση 24%. Πηγή Ελεύθερος Τύπος

Ποιοί απεργούν στις 17 Μαΐου

Σε κινητοποιήσεις προχωρούν την Τετάρτη ΓΣΕΕ και ΑΔΕΔΥ, καλώντας τους εργαζόμενους στον δημόσιο και στον ιδιωτικό τομέα να διαμαρτυρηθούν για το «4ο μνημόνιο» που φέρνει η κυβέρνηση «μετά από μια...

Στα χαρτιά η αποδέσμευση Θεολόγων για τη συμμετοχή τους στα επιμορφωτικά σεμινάρια του ΙΕΠ

Το λογότυπο που συνοδεύει όλα τα σχετικά με την επιμόρφωση των Θεολόγων έγγραφαΑύριο Δευτέρα και μεθαύριο Τρίτη πραγματοποιείται η τρίτη φάση των διήμερων επιμορφωτικών προγραμμάτων των Θεολόγων στα νέα Προγράμματα Σπουδών στα Θρησκευτικά. Η σχετική απόφαση του Γεν. Γραμματέα του Υπουργείου Παιδείας Ιωάννη Παντή που αφορά στα σεμινάρια αυτά αναφέρει ότι «Εγκρίνουμε την αποδέσμευση δύο ημερών των εκπαιδευτικών του κλάδου ΠΕ 01, προκειμένου να διευκολυνθούν να συμμετάσχουν ανά νομό ή περιοχή στα επιμορφωτικά διήμερα…». Στην πράξη ωστόσο η αποδέσμευση αυτή είναι αδύνατη για πολλούς Θεολόγους κυρίως των Λυκείων και των ΕΠΑΛ οι οποίοι τις ημέρες διεξαγωγής των επιμορφωτικών συναντήσεων είναι εισηγητές ή επιτηρητές στις προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις. Ο προγραμματισμός των εξετάσεων αυτών είχε γίνει πριν την ανακοίνωση των επιμορφώσεων και φυσικά οποιαδήποτε αλλαγή ήταν αδύνατη αφού το πρόγραμμα είχε δοθεί ήδη και στους μαθητές. Αλλά και πολλοί Θεολόγοι των Γυμνασίων δεν μπορούν να απουσιάσουν από τα σχολεία τους λόγω του διδακτικού τους ωραρίου και άλλων ανειλημμένων υποχρεώσεων (συνοδοί σχολικών εκδρομών, υπεύθυνοι προγραμμάτων σχολικών δραστηριοτήτων τα οποία τις ημέρες αυτές ολοκληρώνονται κ.α.)Πολλοί θεολόγοι θέτουν το ερώτημα της υποχρεωτικής ή μη συμμετοχής στα εν λόγω σεμινάρια καθώς αδυνατούν να συμμετάσχουν σε αυτά για λόγους οικογενειακών και άλλων υποχρεώσεων. Σημειώνεται τέλος ότι ουδεμία κάλυψη αποζημιώσεων ή οδοιπορικών εξόδων προβλέπεται για τους επιμορφούμενους θεολόγους σε αντίθεση με τους επιμορφωτές αλλά και τους Σχολικούς Συμβούλους που επιμορφώθηκαν στην Αθήνα. Σύμφωνα μάλιστα με σχόλιο που δημοσιεύτηκε στο ιστολόγιό μας η διοργάνωση των σεμιναρίων έγινε το απόγευμα ώστε να καταστεί δυνατή η είσπραξη των προβλεπόμενων κονδυλίων από το ΕΣΠΑ (για τους επιμορφωτές) για την οποία είναι απαραίτητη η διοργάνωση σεμιναρίων εκτός εργασιακού ωραρίου.

Αιτήσεις απόσπασης εκπαιδευτικών 2017: Λήγει η προθεσμία

Αιτήσεις αποσπάσεων εκπαιδευτικών 2017: Σήμερα, 15 Μαΐου, εκπνέει η προθεσμία κατά την οποία οι ενδιαφερόμενοι εκπαιδευτικοί μπορούν να καταθέσουν ηλεκτρονικά την αίτησή τους για απόσπαση σε υπηρεσίες του υπουργείου Παιδείας...

Επίδομα ενοικίου για 600.000 νοικοκυριά

Τι προβλέπει το πολυνομοσχέδιο για το νέο επίδομα ενοικίου – 600.000 νοικοκυριά θα λάβουν επίδομα για το ενοίκιο τους. Το υπουργείο Εργασίας θεσπίζει Επίδομα Στέγασης για έως και 600.000 νοικοκυριά...

Επιδόματα προνοιακά και ΟΑΕΔ που καταργούνται

Τέσσερα είναι τα επιδόματα τα οποία καταργούνται με το πολυνομοσχέδιο που κατατέθηκε στη βουλή για την επικύρωση της συμφωνίας με τους δανειστές: «Συνταξιοδοτικές διατάξεις Δημοσίου και τροποποίηση του ν. 4387/2016,...

Κοινωφελής εργασία ΟΑΕΔ για δικαιούχους ΚΕΑ

Προγράμματα εργασίας στοχευμένων ομάδων ανέργων εγγεγραμμένων στα μητρώα του ΟΑΕΔ, πέραν των συντρεχόντων προγραμμάτων απασχόλησης, πρόκειται να τεθούν σε ισχύ με σκοπό την ενίσχυση και την τόνωση της αγοράς εργασίας...

Ο Υπουργός Παιδείας για την επιλογή διευθυντών σχολικών μονάδων και αξιολόγηση

Σε συνέντευξη του στην Αυγή της Κυριακής ο Υπουργός δήλωσε σχετικά με τη συμμετοχή του Σ.Δ. στην επιλογή Διευθυντών. Ο Σύλλογος Διδασκόντων θα έχει λόγο στο νέο πλαίσιο εκλογής διευθυντών;...

Ο Υπουργός Παιδείας για νέα βιβλία μαθηματικών, θρησκευτικά, αλλαγές στην ιστορία

Σε συνέντευξη του στην Αυγή της Κυριακής ο Υπουργός παιδείας δήλωσε σχετικά με τις αλλαγές στα βιβλία: θα αποσυρθούν τα βιβλία των Μαθηματικών σε δύο τάξεις του Δημοτικού, θα παρασχεθεί...

Τι ισχύει για τους «κατ’ ιδίαν διδαχθέντες» μαθητές

Ποιοι μαθητές μπορούν να ενταχθούν στην κατηγορία των «κατ’ ιδίαν διδαχθέντων» Ν. 2413/1996 (ΦΕΚ 124/Α/17-6-1996), άρθρο 46, παράγραφος 4 1.α) Μαθητές των σχολείων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, οι οποίοι διακόπτουν τη φοίτηση τους εξαιτίας ασθενειών που απαιτούν μακρά νοσοκομειακή ή κατ’ οίκον νοσηλεία, στράτευσης, προσωρινής φυλάκισης, παραμονής στο εξωτερικό, ανάληψης εργασίας στο εμπορικό ναυτικό ή για άλλους εξαιρετικούς αντικειμενικούς λόγους, οι οποίοι εμποδίζουν τη φοίτηση τους, μπορεί να χαρακτηρίζονται ως κατ’ ιδίαν διδαχθέντες και να παραπέμπονται σε προαγωγικές ή απολυτήριες εξετάσεις για τα μαθήματα της τάξης στην οποία έπρεπε να φοιτήσουν. β) Με προεδρικό διάταγμα, που εκδίδεται με πρόταση του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, εξειδικεύονται οι λόγοι χαρακτηρισμού των μαθητών ως κατ’ ιδίαν διδαχθέντων και καθορίζονται η διαδικασία διεξαγωγής των εξετάσεων, η έκδοση των αποτελεσμάτων και κάθε άλλη σχετική λεπτομέρεια. Η εξέταση των «κατ’ ιδίαν διδαχθέντων» ονομάζεται κατατακτήρια εξέταση Σύμφωνα με την παράγραφο 4 του άρθρου 8 του ΠΔ 465/1981 (ΦΕΚ 129/Α/15-5-1981), όπως αντικαταστάθηκε (το άρθρο 8) από το άρθρο 2 του ΠΔ 182/1984 (ΦΕΚ 60/Α/8-5-1984) : «Η εξέταση προαγωγική ή απολυτήρια, στην οποία υποβάλλονται μαθητές κατ’ ιδίαν διδαχθέντες ή στρατευμένοι, ονομάζεται κατατακτήρια εξέταση ….» Ποιες παθήσεις ή καταστάσεις δικαιολογούν τον χαρακτηρισμό μαθητών ως «κατ’ ιδίαν διδαχθέντων» ΥΑ 24945/2-3-1973 (ΦΕΚ 314/Β/9-3-1973) Περί καθορισμού παθήσεων δικαιολογουσών την κατ’ ιδίαν διδασκαλίαν μαθητών και την κατατακτήριαν εξέτασίν των Έχοντας υπ’ όψιν την παρ. 2 του Αρ. 2 του Ν.Δ. 1197/72 περί κατατακτηρίων εξετάσεων κατ’ ιδίαν διδαχθέντων μαθητών αποφασίζομεν:καθορίζομεν τας παθήσεις τας δικαιολογούσας την κατ’ ιδίαν διδασκαλίαν μαθητών Δημοτικής και Μέσης Εκπαιδεύσεως και την παραπομπήν των εις κατατακτήριον εξέτασιν ως ακολούθως: Ορθοπεδικαί παθήσεις οστών και αρθρώσεων έχουσαι ανάγκην μακράς ακινησίας ή κατακλίσεως προς θεραπείαν. Τετραπληγίαι, παραπληγίαι, ημιπληγίαι, σπαστικαί ή χαλαραί. Χορεία Αθέτωσις Χρόνιαι νευρολογικαί νόσοι ήτοι: μυοπάθειαι ή εγκεφαλοπάθειαι καθιστώσαι αδύνατον την κανονικήν βάδισιν. Λέπρα εις το στάδιον της μεταδόσεως Επιληψία μορφής πυκνοληψίας. Ανοικτή φυματίωσις πνευμόνων. Φυματιώδης μηνιγκίτις. Νεοπλασίαι βραδείας εξελίξεως. Βαρείαι αιμολυτικαί αναιμίαι απαιτούσαι συχνάς μεταγγίσεις αίματος. Καρδιακαί ή νευρικαί χρόνιαι παθήσεις μη αντισταθμιζόμεναι. Πάσα νόσος ή πάθησις δια την θεραπείαν της οποίας απαιτείται νοσηλεία εις Νοσοκομείον ή κλινικήν επί τρίμηνον τουλάχιστον. Μεταγενέστερα προστέθηκαν οι παρακάτω νόσοι ή καταστάσεις με τις αντίστοιχες Υπουργικές Αποφάσεις Βαρεία ινώδης κυστική παγκρεατίτιδα (Φ.321.4/2/48661/30-5-1974, ΦΕΚ 607/Β/15-6-1974) Αιμορροφιλία 42373/21-4-1976 (ΦΕΚ 652/Β/13-5-1976) Ινοκυστική νόσος του παγκρέατος (για τους μαθητές της Μέσης Γενικής Εκπαίδευσης, 231.5/4/Γ2/3922/28-12-1984, ΦΕΚ 3/Β/7-1-1985) Κατάσταση κύησης (για μαθήτριες Μέσης Γενικής Εκπαίδευσης, Γ2/3536/12-12-1985 και 231.5/7/Γ2/3031/22-10-1985, ΦΕΚ 726/Β/4-12-1985) Άτομα που υφίστανται θεραπευτική αγωγή στα κέντρα θεραπείας, εξαρτημένων ατόμων (ΥΑ Γ2/3560/25-9-1989, ΦΕΚ 720/Β/27-9-1989) Ειδικά για την «Μέση Τεχνική και Επαγγελματική Εκπαίδευση» έκδόθηκαν οι παρακάτω αποφάσεις : ΥΑ Φ.105/Ε1/550/4-5-1982 (ΦΕΚ 296/Β/26-5-1982) ΥΑ Ε3/96/22-2-1985 (ΦΕΚ 106/Β/1-3-1985) οι οποίες καθορίζουν τις ίδιες παθήσεις / καταστάσεις με αυτές της Γενικής Εκπαίδευσης Τι ισχύει για την ένταξη των μαθητών των Γυμνασίων στην κατηγορία των «κατ’ ιδίαν διδαχθέντων», τα απαιτούμενα δικαιολογητικά και η αξιολόγησή τους ΠΔ 126/2016 (ΦΕΚ 211/Α/11-11-2016) – Περί σχολικού και διδακτικού έτους και της αξιολόγησης των μαθητών του Γυμνασίου Άρθρο 14 – Αξιολόγηση κατ’ ιδίαν διδαχθέντων και στρατεύσιμων μαθητών Στην κατηγορία των κατ’ ιδίαν διδαχθέντων μαθητών υπάγονται οι μαθητές που αναφέρονται στην παρ. 1 του άρθρου 7 του Ν. 1894/1990 (Α 110), όπως αντικαταστάθηκε από την παρ. 4 του άρθρου 46 του Ν. 2413/1996 (Α 124). Οι αποφάσεις με αριθμό 24945/2-3-1973 (ΦΕΚ 314/Β/9-3-1973), 48661/1974 (ΦΕΚ 607 Β’), 42373/21-4-1976 (ΦΕΚ 652/Β/13-5-1976), Γ2/3922/28-12-1984 (ΦΕΚ 3/Β/7-1-1985), Γ2/3031/22-10-1985 (ΦΕΚ 726/Β/4-12-1985), Γ2/3560/25-9-1989 (ΦΕΚ 720/Β/27-9-1989) του Υπουργείου Παιδείας, οι οποίες καθορίζουν τις παθήσεις των μαθητών που δικαιολογούν την υπαγωγή τους στην κατηγορία των κατ’ ιδίαν διδαχθέντων, εξακολουθούν να ισχύουν. Ως προς τα απαιτούμενα δικαιολογητικά για την υπαγωγή μαθητών στην κατηγορία των κατ’ ιδίαν διδαχθέντων,α. όταν οφείλεται σε λόγους υγείας, θα πρέπει οι γονείς-κηδεμόνες τους ή οι ίδιοι αν είναι ενήλικες, με την αίτηση τους να προσκομίσουν στο σχολείο φοίτησης πρόσφατη σχετική ιατρική γνωμάτευση από Δημόσιο Νοσοκομείο, η οποία φέρει σφραγίδα από:i) Συντονιστή Διευθυντή Κλινικής του Εθνικού Συστήματος Υγείας (ΕΣΥ) ήii) Νόμιμα εκτελούντα χρέη Συντονιστή Διευθυντή Κλινικής του Εθνικού Συστήματος Υγείας (ΕΣΥ) ήiii) Διευθυντή Πανεπιστημιακής Κλινικής ή από Δημόσιο Κέντρο Υγείας στην περιοχή του μαθητή, η οποία φέρει σφραγίδα του Διευθυντή του Κέντρου,β. όταν οφείλεται σε παραμονή τους στο εξωτερικό, ισχύει η παρ. 11 του άρθρου 5 της υπ’ αριθμ. ΣΤ5/71/01-12-1986 υπουργικής απόφασης (ΦΕΚ 834/Β/3-12-1986). (Σημείωση Συντάκτη :α) Τίτλος σπουδών σχολικής χρήσης, εφόσον υπάρχει β) Πιστοποιητικό της οικείας Ελληνικής προξενικής αρχής, που να βεβαιώνει ότι στον τόπο διαμονής δε λειτουργούσε ανεγνωρισμένο αντίστοιχο ελληνικό σχολείο γ) Υπεύθυνη δήλωση του άρθρου 1599/1986 του γονέα ή κηδεμόνα του μαθητή , για την ύλη που διδάχθηκε κατ’ ιδίαν ο μαθητής κατά τάξη και κατά μάθημα.) Οι κατ’ ιδίαν διδαχθέντες και οι στρατεύσιμοι μαθητές εξετάζονται, κατά το πρώτο εικοσαήμερο του Ιουνίου, προφορικά και γραπτά σε όλα τα μαθήματα των Ομάδων Α’ και Β’ και προφορικά στα μαθήματα της Ομάδας Γ’, πλην του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής στο οποίο οι μαθητές αυτής της κατηγορίας δεν αξιολογούνται. Ο βαθμός προαγωγής ή απόλυσης προκύπτει από τον μέσο όρο όλων των μαθημάτων πλην της Φυσικής Αγωγής. Η γραπτή εξέταση γίνεται στην ίδια εξεταστέα ύλη και στα ίδια θέματα με τους υπόλοιπους μαθητές για τα μαθήματα της Ομάδας Α’. Για την εξεταστέα ύλη στα μαθήματα των Ομάδων Β’ και Γ’ ισχύει η παρ. 4 του άρθρου 5 του διατάγματος αυτού.Η προφορική εξέταση προηγείται της γραπτής και σύμφωνα με πρόγραμμα που καταρτίζεται από το σχολείο διενεργείται ενώπιον διμελούς επιτροπής αποτελούμενης από εκπαιδευτικούς που έχουν σε πρώτη ή δεύτερη ανάθεση το αντίστοιχο μάθημα. Την επιτροπή συγκροτεί ο Διευθυντής του σχολείου από εκπαιδευτικούς του σχολείου και, σε περίπτωση που αυτοί δεν επαρκούν, οι διμελείς επιτροπές συμπληρώνονται από τον Διευθυντή Εκπαίδευσης με εκπαιδευτικούς όμορων σχολείων. Ο μέσος όρος των βαθμών των δύο εκπαιδευτικών είναι ο προφορικός βαθμός του μαθητή στο εξεταζόμενο μάθημα. Τα γραπτά δοκίμια των μαθητών αυτών βαθμολογούνται και αναβαθμολογούνται με την ίδια διαδικασία που ακολουθείται για τα γραπτά των μαθητών της τάξης στην οποία υποβάλλονται σε εξέταση. Οι μαθητές αυτοί προάγονται ή απολύονται σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 12 του παρόντος διατάγματος. Όσοι δεν κριθούν άξιοι προαγωγής ή απόλυσης στις εξετάσεις του Ιουνίου παραπέμπονται κατ’ εξαίρεση στις επαναληπτικές εξετάσεις του Σεπτεμβρίου στα μαθήματα στα οποία ο βαθμός ετήσιας επίδοσης είναι μικρότερος από δέκα (10). Οι επαναληπτικές εξετάσεις του Σεπτεμβρίου διεξάγονται με τον τρόπο και τη διαδικασία των επαναληπτικών εξετάσεων του Ιουνίου.Αν και μετά τις επαναληπτικές εξετάσεις οι ανωτέρω μαθητές δεν κριθούν άξιοι προαγωγής ή απόλυσης σύμφωνα με την παράγραφο 4α του παρόντος άρθρου, τότε επαναλαμβάνουν την τάξη. Οι υπαγόμενοι στις διατάξεις του παρόντος άρθρου υποβάλλουν τα απαιτούμενα δικαιολογητικά και σχετική αίτηση στο οικείο σχολείο τουλάχιστον δέκα (10) ημέρες πριν από τη λήξη των μαθημάτων του Β’ τετραμήνου. Τι ισχύει για την ένταξη των μαθητών των Γενικών Λυκείων (ΓΕΛ) στην κατηγορία των «κατ’ ιδίαν διδαχθέντων», τα απαιτούμενα δικαιολογητικά και η αξιολόγησή τους ΠΔ 46/2016 (ΦΕΚ 74/Α/22-4-2016) – Αξιολόγηση των μαθητών του Γενικού Λυκείου Άρθρο 27 – Κατατακτήριες εξετάσεις των «κατ’ ιδίαν διδαχθέντων» και των στρατεύσιμων μαθητών Στην κατηγορία των κατ’ ιδίαν διδαχθέντων μαθητών υπάγονται οι μαθητές που αναφέρονται στην παρ. 1 του άρθρου 7 του Ν. 1894/1990 (A’ 110), όπως αντικαταστάθηκε από την παρ. 4 του άρθρου 46 του Ν. 2413/1996 (Α΄ 124). Οι αποφάσεις με αριθμό 24945/2-3-1973 (ΦΕΚ 314/Β/9-3-1973), 48661/1974 (ΦΕΚ 607 Β’), 42373/21-4-1976 (ΦΕΚ 652/Β/13-5-1976), Γ2/3922/28-12-1984 (ΦΕΚ 3/Β/7-1-1985), Γ2/3031/22-10-1985 (ΦΕΚ 726/Β/4-12-1985), Γ2/3560/25-9-1989 (ΦΕΚ 720/Β/27-9-1989) του Υπουργείου Παιδείας, οι οποίες καθορίζουν τις παθήσεις των μαθητών που δικαιολογούν την υπαγωγή τους στην κατηγορία των κατ’ ιδίαν διδαχθέντων, εξακολουθούν να ισχύουν. α. Ως προς τα απαιτούμενα δικαιολογητικά για την υπαγωγή μαθητών στην κατηγορία των κατ’ ιδίαν διδαχθέντων, όταν πρόκειται για λόγους υγείας, θα πρέπει οι κηδεμόνες τους ή οι ίδιοι αν είναι ενήλικες, με την αίτησή τους να προσκομίσουν στο σχολείο φοίτησης πρόσφατη σχετική ιατρική γνωμάτευση από Δημόσιο Νοσοκομείο, η οποία φέρει σφραγίδα από: i) Συντονιστή Διευθυντή Κλινικής του Εθνικού Συστήματος Υγείας (ΕΣΥ) ή ii) νόμιμα εκτελούντα χρέη Συντονιστή Διευθυντή Κλινικής του Εθνικού Συστήματος Υγείας (ΕΣΥ) ή iii) Διευθυντή Πανεπιστημιακής Κλινικής ή από Δημόσιο Κέντρο Υγείας στην περιοχή του μαθητή, η οποία φέρει σφραγίδα του Διευθυντή του Κέντρου.β. Ως προς τα απαιτούμενα δικαιολογητικά για την υπαγωγή μαθητών στην κατηγορία των κατ’ ιδίαν διδαχθέντων, λόγω παραμονής τους στο εξωτερικό, ισχύει η παρ. 11 του άρθρου 5 της υπ’ αριθμ. ΣΤ5/71/01−12−1986 υπουργικής απόφασης (ΦΕΚ 834/Β/3-12-1986). (Σημείωση Συντάκτη :α) Τίτλος σπουδών σχολικής χρήσης, εφόσον υπάρχει β) Πιστοποιητικό της οικείας Ελληνικής προξενικής αρχής, που να βεβαιώνει ότι στον τόπο διαμονής δε λειτουργούσε ανεγνωρισμένο αντίστοιχο ελληνικό σχολείο γ) Υπεύθυνη δήλωση του άρθρου 1599/1986 του γονέα ή κηδεμόνα του μαθητή , για την ύλη που διδάχθηκε κατ’ ιδίαν ο μαθητής κατά τάξη και κατά μάθημα.) Οι «κατ’ ιδίαν διδαχθέντες μαθητές» και οι στρατεύσιμοι εξετάζονται προφορικά και γραπτά κατά την εξεταστική περίοδο Μαΐου-Ιουνίου στα μαθήματα της αντίστοιχης τάξης του Λυκείου, στην οποία ζητούν την εξέταση, στην ίδια εξεταστέα ύλη και στα ίδια θέματα με τους υπόλοιπους μαθητές. Η προφορική εξέταση προηγείται της γραπτής και διενεργείται σύμφωνα με πρόγραμμα που καταρτίζεται από το σχολείο ενώπιον τριμελούς επιτροπής, με πρόεδρο τον Διευθυντή ή τον Υποδιευθυντή του σχολείου και μέλη δύο καθηγητές της ίδιας ειδικότητας ή που έχουν σε ανάθεση το αντίστοιχο μάθημα. Ο μέσος όρος των βαθμών των δύο καθηγητών είναι ο προφορικός βαθμός του μαθητή στο εξεταζόμενο μάθημα. Η γραπτή εξέταση γίνεται σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος διατάγματος. Ειδικά στο μάθημα «Ερευνητική Εργασία (Project)» οι μαθητές αυτής της κατηγορίας δεν αξιολογούνται. Τα γραπτά δοκίμια των μαθητών αυτών βαθμολογούνται και αναβαθμολογούνται με την ίδια διαδικασία που ακολουθείται για τα γραπτά των μαθητών της τάξης στην οποία υποβάλλονται σε εξέταση. Οι μαθητές αυτοί προάγονται ή απολύονται σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 26 του παρόντος διατάγματος. Όπου απαιτείται επιλογή μαθημάτων ή προτίμηση Ομάδας προσανατολισμού, κατατίθεται από τον ενδιαφερόμενο σχετική Δήλωση του Ν. 1599/1986 στον Διευθυντή του Λυκείου. Οι υπαγόμενοι στις διατάξεις του παρόντος άρθρου υποβάλλουν τα απαιτούμενα δικαιολογητικά και σχετική αίτηση στο οικείο σχολείο τουλάχιστον δέκα (10) ημέρες πριν από τη λήξη των μαθημάτων του Β΄ Τετραμήνου. Τι ισχύει για την ένταξη των μαθητών των Επαγγελματικών Λυκείων (ΕΠΑΛ) στην κατηγορία των «κατ’ ιδίαν διδαχθέντων», τα απαιτούμενα δικαιολογητικά και η αξιολόγησή τους (Εντάσσονται μόνο οι μαθητές της Α΄ τάξης) Α. ΥΑ 133381/Δ4/12-8-2016 (ΦΕΚ 2627/Β/24-8-2016) – Εγγραφές – Μετεγγραφές – Φοίτηση μαθητών στα Επαγγελματικά Λύκεια (του ν. 4386/2016)Άρθρο 13 – Κατηγορίες μαθητών που αδυνατούν να φοιτήσουν σε ΕΠΑΛ 1. Οι κατηγορίες μαθητών, για τις οποίες είναι ιδιαίτερα δυσχερής η παρακολούθηση του προγράμματος των ημερήσιων και εσπερινών επαγγελματικών λυκείων και δύνανται να ενταχθούν στους «κατ’ ιδίαν διδαχθέντες» είναι οι εξής:α. Οι μαθητές που εμπίπτουν στις διατάξεις των E1/550/4-5-1982 (ΦΕΚ 296/Β/26-5-1982), Ε3/96/22-2-1985 (ΦΕΚ 106/Β/1-3-1985), Γ2/3031/22-10-1985 (ΦΕΚ 726/Β/4-12-1985), Γ2/3560/25-9-1989 (ΦΕΚ 720/Β/27-9-1989) αποφάσεων του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων λόγω της πάθησης ή της κατάστασής τους. (Π.δ. 50/2008 Αρ. 25 παρ. 1α ΦΕΚ 81 Α’)β. Οι μαθητές που εμπίπτουν στις διατάξεις του πρώτου εδαφίου της παρ. 4 του άρθρου 46 του Ν. 2413/1996 (124 Α’).Από τις ανωτέρω κατηγορίες υπάγονται στους «κατ’ ιδίαν διδαχθέντες» μόνο οι μαθητές της Α’ τάξης του ΕΠΑΛ (Ν. 4186/2013 Α’193, Αρ. 43 παρ. 2 περ. ε’ όπως τροποποιήθηκε με το αρ. 40 του Ν. 4403/16 ΦΕΚ 125 Α’) α) όταν πρόκειται για λόγους υγείας πρέπει οι κηδεμόνες τους ή οι ίδιοι αν είναι ενήλικες, με την αίτησή τους να προσκομίσουν στο σχολείο φοίτησης πρόσφατη σχετική ιατρική γνωμάτευση από Δημόσιο Νοσοκομείο, η οποία φέρει σφραγίδα από:i) Συντονιστή Διευθυντή Κλινικής του Εθνικού Συστήματος Υγείας (ΕΣΥ) ήii) νόμιμα εκτελούντα χρέη Συντονιστή Διευθυντή Κλινικής του Εθνικού Συστήματος Υγείας (ΕΣΥ) ήiii) Διευθυντή Πανεπιστημιακής Κλινικής ή από Δημόσιο Κέντρο Υγείας στην περιοχή του μαθητή, η οποία φέρει σφραγίδα του Διευθυντή του Κέντρου.β) όταν πρόκειται για παραμονή στο εξωτερικό, να προσκομίσουν τα δικαιολογητικά που προβλέπονται από την παρ. 11 του αρ. 5 της ΣΤ5/71/01-12-1986 (ΦΕΚ 834/Β/3-12-1986) Κοινής Υπουργικής Απόφασης. (Σημείωση Συντάκτη:α) Τίτλος σπουδών σχολικής χρήσης, εφόσον υπάρχει β) Πιστοποιητικό της οικείας Ελληνικής προξενικής αρχής, που να βεβαιώνει ότι στον τόπο διαμονής δε λειτουργούσε ανεγνωρισμένο αντίστοιχο ελληνικό σχολείο γ) Υπεύθυνη δήλωση του άρθρου 1599/1986 του γονέα ή κηδεμόνα του μαθητή , για την ύλη που διδάχθηκε κατ’ ιδίαν ο μαθητής κατά τάξη και κατά μάθημα.)γ) όταν πρόκειται για ανάληψη υπηρεσίας στο εμπορικό ναυτικό, να προσκομίσουν αντίγραφο του Ναυτικού τους φυλλαδίου το οποίο να είναι σε ισχύ και όπου εμφαίνεται η ανάληψη υπηρεσίας κατά το σχολικό έτος φοίτησης.δ) όταν πρόκειται για στράτευση, να προσκομίσουν βεβαίωση που να πιστοποιεί ότι ο μαθητής υπηρετεί στο στρατό.ε) όταν πρόκειται για προσωρινή φυλάκιση, να προσκομίσουν βεβαίωση που να πιστοποιεί τη φυλάκισή του. 3. Οι υπαγόμενοι στις διατάξεις της παρ. 1 του παρόντος άρθρου υποβάλλουν στο οικείο ΕΠΑΛ τα απαιτούμενα δικαιολογητικά και σχετική αίτηση, τουλάχιστον δέκα (10) ημέρες πριν τη λήξη των μαθημάτων του Β’ τετραμήνου. Β. Εγκύκλιος Φ4/56637/Δ4/31-3-2017 του Υπουργείου Παιδείας (ενόψει έκδοσης σχετικού ΠΔ) – Οδηγίες για τον τρόπο αξιολόγησης των μαθημάτων όλων των τάξεων Ημερησίων και Εσπερινών Επαγγελματικών Λυκείων για το σχολικό έτος 2016-2017 (του ν. 4386/2016)ΤΡΟΠΟΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΩΝ «ΚΑΤ’ ΙΔΙΑΝ ΔΙΔΑΧΘΕΝΤΩΝ» ΜΑΘΗΤΩΝ Οι κατ’ ιδίαν διδαχθέντες μαθητές εξετάζονται προφορικά και γραπτά κατά την εξεταστική περίοδο του Μαΐου-Ιουνίου ή παραπέμπονται στην ειδική εξεταστική περίοδο του δεύτερου δεκαπενθήμερου του Ιουνίου του ίδιου έτους, εξεταζόμενοι γραπτώς και προφορικώς σε όλα τα μαθήματα, στην ίδια εξεταστέα ύλη και στα ίδια θέματα με τους μαθητές της αντίστοιχης τάξης του ΕΠΑΛ. Η προφορική εξέταση προηγείται της γραπτής και διενεργείται σύμφωνα με το πρόγραμμα που καταρτίζεται από το Διευθυντή του σχολείου για κάθε μάθημα ενώπιον τριμελούς επιτροπής.Η επιτροπή αποτελείται από τον Διευθυντή ή τον Υποδιευθυντή του ΕΠΑΛ ως πρόεδρο και μέλη δύο καθηγητές της ίδιας ειδικότητας ή ειδικότητας που έχει σε ανάθεση το αντίστοιχο μάθημα για το οποίο ζητήθηκε εξέταση. Ο μέσος όρος των βαθμών των δύο καθηγητών είναι ο προφορικός βαθμός των τετραμήνων στο εξεταζόμενο μάθημα. Ο ετήσιος βαθμός επίδοσης είναι ο Μ.Ο. του προφορικού βαθμού των τετραμήνων και της γραπτής εξέτασης. Στα μαθήματα Προσανατολισμού «Ερευνητική Εργασία στην Τεχνολογία», «Σχολικός Επαγγελματικός Προσανατολισμός-Ασφάλεια & Υγεία στο Χώρο Εργασίας» και «Ζώνη Δημιουργικών Δραστηριοτήτων», οι κατ’ ιδίαν διδαχθέντες μαθητές δεν αξιολογούνται. Τα γραπτά δοκίμια των μαθητών αυτών βαθμολογούνται και αναβαθμολογούνται με την ίδια διαδικασία που ακολουθείται για τα γραπτά των μαθητών της τάξης στην οποία υποβάλλονται για εξέταση. Οι «κατ’ ιδίαν διδαχθέντες» μαθητές προάγονται σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις για τους παρακολουθούντες μαθητές. πηγή: ΔΔΕ Φλώρινας | Τμήμα Εκπαιδευτικών Θεμάτων compass | Σπύρος Παπαχαρίσης | Υπεύθυνος ΣΕΠ ΚΕΣΥΠ Φλώρινας

Σύλλογος Μύσων: Παράταση υποβολής αιτήσεων αναπληρωτών στο ΟΠΣΥΔ

Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε.Σητείας ο Μύσων «Παράταση προθεσμίας υποβολής αιτήσεων αναπληρωτών.» Ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών ΠΕ Σητείας « ο Μύσων»  θεωρεί απαράδεκτη τη στάση της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας, η οποία...

Πολυνομοσχέδιο: Τι προβλέπεται για την ιδιωτικοποίηση ΔΕΣΦΑ και ΔΕΗ

Το νομοσχέδιο δεν περιλαμβάνει ρυθμίσεις για την πώληση λιγνιτικών μονάδων η οποία περιλαμβάνεται επίσης στη συμφωνία με τους δανειστές ως απόρροια σχετικής απόφασης του Ευρωπαϊκού ΔικαστηρίουΤο σύστημα παρακολούθησης του μηχανισμού των ΝΟΜΕ, η πορεία του οποίου θα κρίνει το μέλλον της ΔΕΗ και το άνοιγμα της ηλεκτρικής αγοράς, περιγράφεται στο πολυνομοσχέδιο που κατατέθηκε στη Βουλή, ενώ ρυθμίζονται και θέματα που αφορούν τον ΑΔΜΗΕ και την αποκρατικοποίηση του ΔΕΣΦΑ. Στο νομοσχέδιο δεν υπάρχουν ρυθμίσεις για την πώληση λιγνιτικών μονάδων, η οποία περιλαμβάνεται στη συμφωνία με τους δανειστές λόγω της σχετικής απόφασης του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου, όπου οι σχετικές διαβουλεύσεις με την Κομισιόν προβλέπεται να αρχίσουν άμεσα. Η συμφωνία προβλέπει επίσης μέτρα για την αντιμετώπιση των ληξιπρόθεσμων χρεών προς τη ΔΕΗ και τη σταδιακή ανάκτηση των οφειλών προηγούμενων ετών προς τη ΔΕΗ για τη χρηματοδότηση των Υπηρεσιών Κοινής Ωφέλειας.Ειδικότερα το πολυνομοσχέδιο για τα θέματα του υπουργείου Ενέργειας περιλαμβάνει :-Σύμφωνα με το άρθρο 101, τα ετήσια ποσοστά απομείωσης του μεριδίου της ΔΕΗ σε σχέση με του 2015 μεχρι και το 2019 διαμορφώνονται σε 8% με σκοπό το μερίδιο της ΔΕΗ να αντιστοιχεί σε 87,24%. Για το 2017 σε 12% με σκοπό το μερίδιο αγοράς να αντιστοιχεί σε 87,24%. Για το 2019 13% με σκοπό το μερίδιο της ΔΕΗ να αντιστοιχεί σε 62,24%. Για το 2019 σε 13% με σκοπό το μερίδιο της ΔΕΗ να αντιστοιχεί σε 49,24%. -Η ετήσια ποσότητα ηλεκτρικής ενέργειας προς δημοπράτηση πρέπει να ισούται κάθετος με τα ακόλουθα ποσοστά επι του συνολικού όγκου ηλεκτρικής ενέργειας του διασυνδεόμενων συστήματος του προηγούμενου έτους: για το 2016 8%, το 2017 16% το 2018 19%. Η φυσική παράδοση των 6% εκ της ποσότητας του 2018 αρχειακού την 1η Δεκεμβρίου του ιδού έτους. Για το 2019 22%. -Για τον ΑΔΜΗΕ αναφέρεται οτι εγκρίνεται το καταστατικό στο ποιο ρυθμίζονται τα θέματα που αφορούν το μετοχικό κεφάλαιο , αύξηση μετόχου κεφαλαίου κλπ διάταξη προβλέπει ότι η εταιρία ΔΕΣ ΑΔΜΗΕ θα εποπτεύεται αποκλειστικά από τον υπουργό Ενέργειας και όχι τον υπουργό Οικονομικών.-Παράλληλα, για τον ΔΕΣΦΑ αναφέρει οτι μέχρι την 31/12/2017 το 66% των μετόχων που κατέχει η ΔΕΠΑ επί του μετοχικού κεφαλαίου θα πωληθεί και μεταβιβαστεί μέσω διεθνούς διαγωνιστικής διαδικασίας που θα διενεργήσει το ΤΑΙΠΕΔ και το υπόλοιπο θα μεταβιβαστεί στο ελληνικό δημόσιο. Το πωλούμενο πωλούσε του 66%, θα αποτελείται από το 35% των μετόχων που θα αντιστοιχεί στη συμμετοχή της ΕΛΠΕ και το 31% των μετόχων που θα αντιστοιχεί στη συμμετοχή του ΤΑΙΠΕΔ επί του μετοχικού κεφαλαίου του ΔΕΣΦΑ.Οι όροι συμμετοχής στην εν λόγω διαγωνιστική διαδικασία είναι να διασφαλίζουν την ασφάλεια ενεργειακού εφοδιασμού,να έχουν ιδιότητα διαχειριστή συστήματος μεταφοράς, να είναι μέλη της ΕΕ ή να αποτελούν κοινοπραξίες στις οποίες τουλάχιστον το ένα μέρος να είναι μέλος του ευρωπαϊκού δικτύου διαχειριστών.

Πώς θα λειτουργήσει η Α΄Λυκείου το επόμενο σχολικό έτος 2017 2018

Το χρονοδιάγραμμα εφαρμογής της 14χρονης υποχρεωτικής εκπαίδευσης παρουσίασε στην “Αυγή” της Κυριακής ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου. Ο σχετικός νόμος θα ψηφιστεί το φθινόπωρο και θα προβλέπει υποχρεωτική φοίτηση στα...

Αιτήσεις για το νέο πρόγραμμα Τριπτόλεμος 2017

Ξεκίνησε από τη Γενική Γραμματεία Δια Βίου Μάθησης και Νέας Γενιάς, του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων η υποβολή αιτήσεων για συμμετοχή νέων στα σεμινάρια βραχείας εκπαίδευσης στο πλαίσιο του...

Καταργείται το επίδομα για οικογένειες με χαμηλό εισόδημα και παιδιά σε δημόσιο σχολείο

Επίδομα οικονομικής ενίσχυσης: Το επίδομα ελάμαβαναν μέχρι σήμερα και μονογονεϊκές οικογένειες με ετήσιο οικογενειακό εισόδημα που δεν υπερεβαίνε το ποσό των τριών χιλιάδων (3.000) ευρώ. Η ενίσχυση παρέχονταν με την...

Τι είναι το βιβλίο, το διάβασμα, η βιβλιοθήκη;

Του Νίκου Τσούλια [ο λόγος] Αυτός, τρυπώνοντας μες στις βαθιές σπηλιές της λέξης, θα τους ξεφεύγει, ή και ξαπλώνοντας πίσω από της λέξης τους ίσκιους, ή και βουλιάζοντας μες στ’...

“Οι ανέξοδες εξαγγελίες για την παιδεία”

Σε μία εποχή που τα πάντα γύρω μας καταρρέουν, δυστυχώς ο κυβερνητικός λόγος παραμένει σε μεγάλη έκταση συνθηματικός, πρόχειρος, ατεκμηρίωτος, αναξιόπιστος και ότι άλλο θα μπορούσε να προσβάλει τη λογική....

Επιλογή δεύτερης ξένης γλώσσας: Ερμηνευτική προσέγγιση της Αριθ. 53476/ΓΔ4 Υπουργικής Απόφασης

  Ο Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, εξέδωσε τη συγκεκριμένη Απόφαση του , ανεξαρτήτως  τυχόν κινήτρου για εξοικονόμηση διδακτικού προσωπικού, προφανώς και με το σκεπτικό ότι, αφού οι μαθητές  δεν...