Προϋπηρεσία αναπληρωτών – Προσμέτρηση

ΕΛΜΕ Ροδόπης: Για μία ακόμη φορά, το Υπουργείο Παιδείας επιβεβαιώνει ότι η προχειρότητα και η άγνοια της σχολικής πραγματικότητας αποτελούν τα κύρια χαρακτηριστικά του εκπαιδευτικού του σχεδιασμού. Συγκεκριμένα το ΥΠΠΕΘ...

Γράμματα στα προσφυγόπουλα από μαθητές της Βαρκελώνης

17-05-17 Γράμματα στα προσφυγόπουλα απο μαθητές της Βαρκελώνης «Το όνομά μου είναι Μπρούνο και είμαι 8 ετών. Ζω στη Βαρκελώνη που είναι μια πολύ όμορφη πόλη………….. Πώς είσαι και πώς αισθάνεσαι; Πώς είναι η οικογένειά σου; Εύχομαι να εξαφανιστεί η φτώχια και να σταματήσουν οι πόλεμοι. Ελπίζω να έχεις κάποια βοήθεια και να μπορείς να πηγαίνεις σχολείο. Πιστεύω ότι αυτό που συμβαίνει είναι άδικο. Θα τα πούμε σύντομα La tafkid al amal» Ένα συγκινητικό μήνυμα συμπαράστασης έλαβαν τα προσφυγόπουλα που διαμένουν στο Κέντρο Φιλοξενίας της SOFTEX. Συνομήλικοί τους μαθητές από το δημοτικό σχολείο Πάλκαμ της Βαρκελώνης τους έστειλαν γράμματα στα ισπανικά και στα αγγλικά, στα οποία μιλούν για τον εαυτό τους και ταυτόχρονα εκφράζουν την αλληλεγγύη τους για τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν. Όλα τα γράμματα, τα οποία συγκέντρωσαν οι δασκάλες τους και απέστειλαν στην Ελλάδα, κατέληγαν με τη φράση «La tafkid al amal», που στα αραβικά σημαίνει «μη χάνεις κάθε ελπίδα». Τα παιδιά διάβασαν τα γράμματα με τη βοήθεια της Συντονίστριας Εκπαίδευσης Προσφύγων, Νίκης Γακούδη των δασκάλων τους στο 2ο Δημοτικό Σχολείο Νεάπολης, όπου παρακολουθούν μαθήματα. Και στη συνέχεια άρχισαν να γράφουν τις απαντήσεις τους, εξασκώντας παράλληλα τις γνώσεις τους στα αγγλικά.

Τρόποι για να μάθει καλύτερη ορθογραφία!

Οι μαθητές, ειδικά των πρώτων τάξεων, καθημερινά καλούνται να γράψουν την αντιγραφή τους κανά δυο-τρεις φορές και να τη διαβάσουν ώστε την επόμενη μέρα να εξεταστούν στην ορθογραφία. Αλήθεια, έχετε...

ΟΑΕΔ: Ποιές αλλαγές έρχονται στο πρόγραμμα κατάρτισης Dual 2+1

ΟΑΕΔ: Αλλαγές  ανακοινώθηκαν στην πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος του Πιλοτικού Προγράμματος Κατάρτισης Dual 2+1 του ΟΑΕΔ (www.oaed.gr) και σχετίζονται με την ειδικότητα του Τεχνίτη Μαγειρικής Τέχνης. Συγκεκριμένα, όπως έγινε γνωστό από...

Πανελλήνιες 2017: Τί πρέπει να ξέρουν οι υποψήφιοι πριν διαγωνιστούν

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ 2017: Χρήσιμες πληροφορίες για τους υποψηφίους – Το πρόγραμμα – Αναλυτικά οι πληροφορίες σχετικά με όλα όσα πρέπει να ξέρουν οι υποψήφιοι για τις Πανελλαδικές εξετάσεις του Ιουνίου. Στις...

ΚΥΣΔΙΠ: Τα θέματα που εξετάστηκαν στη συνεδρίαση

Σας ενημερώνω για θέματα που εξετάσθηκαν στη συνεδρίαση του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Διοικητικού Προσωπικού (ΚΥΣΔΙΠ) του Υπουργείου Παιδείας στις 16-5-2017 (2η ημέρα συνεδρίασης του Υπηρεσιακού Συμβουλίου) Του αιρετού στο ΚΥΣΔΙΠ...

Αντισυνταγματικές οι μειώσεις σε συντάξεις και ειδικά μισθολόγια

Έντονο προβληματισμό για την συνταγματικότητα των διατάξεων που φέρνουν νέες περικοπές στις συντάξεις και στα ειδικά μισθολόγια εκφράζει η επιστημονική επιτροπή της Βουλής. Στην πολυσέλιδη έκθεση της που συνοδεύει το νομοσχέδιο με τα μέτρα του τέταρτου μνημονίου εκφράζονται σοβαρές επιφυλάξεις για την ορθότητα των διατάξεων θέτοντας με τον τρόπο αυτό υπό αμφισβήτηση την απαίτηση των δανειστών (κυρίως του Δ.Ν.Τ) να διασφαλιστεί η συνταγματικότητα της «συνταξιοδοτικής μεταρρύθμισης». Περικοπή συντάξεων Αναλυτικά το επίμαχο απόσπασμα για τα άρθρα 1 και 2 που αφορούν την μείωση της προσωπικής διαφοράς στις συντάξεις αναφέρεται: «Υπό το φως, επομένως, τόσο της πρόσφατης νομολογίας του Συμβουλίου της Επικρατείας όσο και της ανωτέρω νομολογίας του Ε.Δ.Δ.Α., (βλ., εκτενώς, ανωτέρω, Γενικές Παρατηρήσεις, Ι. Γ και Δ) πρέπει να σταθμισθεί, εν προκειμένω, αν οι προτεινόμενες μειώσεις, διαταράσσουν τη δίκαιη ισορροπία που πρέπει να υφίσταται μεταξύ αφενός της προσβολής της σύνταξης ως περιουσιακού αγαθού, το οποίο προστατεύεται από το άρθρο 1 Π.Π.Π. της Ε.Σ.Δ.Α, και αφετέρου του δημόσιου συμφέροντος, καθώς και αν οι προτεινόμενες περικοπές οδηγούν σε πτώση του βιοτικού επιπέδου κατηγοριών συνταξιούχων τέτοια, που θα συνιστούσε προσβολή της αξιοπρέπειάς τους, λαμβανομένων υπόψιν τόσο της έκτασής τους (περικοπή 18% της καταβαλλόμενης σύνταξης σε κατηγορίες συνταξιούχων), όσο και του σωρευτικού αποτελέσματός τους. Στο εν λόγω αποτέλεσμα θα πρέπει να συνυπολογισθεί η προηγούμενη, πλήρης, κατάργηση των επιδομάτων εορτών και αδείας και οι λοιπές μειώσεις των συντάξεων, καθώς και οι αλλεπάλληλες φορολογικές επιβαρύνσεις που έχουν επέλθει με διαδοχικές νομοθετικές παρεμβάσεις- (βλ., σχετικώς, ΣτΕ 2192/2014, ΘΠΔΔ, 2014, σελ. 600), και, επομένως, θα πρέπει να σταθμιστεί εάν υπερβαίνουν τα όρια που θέτουν οι συνταγματικές αρχές της αναλογικότητας και της ισότητας στα δημόσια βάρη. Βλ., συναφώς και Πρακτικά Ολ. Ελ. Συν. 2ης Ειδ. Συν. της 8.5.2017, όπου τίθεται, ιδίως, το ζήτημα προσβολής της προστατευόμενης, από το άρθρο 1 του Π.Π.Π. της Ε.Σ.Δ.Α., περιουσίας, στο μέτρο που θίγονται ήδη θεμελιωμένα συνταξιοδοτικά δικαιώματα όσων έχουν αποχωρήσει από την υπηρεσία, πριν από την έναρξη ισχύος του ν. 4387/2016 και, ως εκ τούτου έχουν γεγενημένη αξίωση για την καταβολή της σύνταξής τους, δεδομένου, μάλιστα, ότι δεν «προκύπτει με σαφήνεια ο σκοπός δημοσίου συμφέροντος που εξυπηρετεί, ώστε να είναι δυνατός ο έλεγχος κατ’ αρχήν του θεμιτού ή μη χαρακτήρα του επιδιωκόμενου σκοπού και ακολούθως της τήρησης μιας δίκαιης ισορροπίας μεταξύ του σκοπού αυτού και των δικαιωμάτων των συνταξιούχων»» Ειδικά μισθολόγια Αναφορικά δε με τις αλλαγές στα ειδικά μισθολόγια τονίζεται: «Περαιτέρω, οι περικοπές αυτές δεν μπορούν να δικαιολογηθούν ούτε εκ του λόγου ότι αποτελούν τμήμα ενός ευρύτερου προγράμματος δημοσιονομικής προσαρμογής που περιέχει δέσμη μέτρων για την ανάκαμψη της ελληνικής οικονομίας και την εξυγίανση των δημοσίων οικονομικών, προϋπόθεση, η οποία αποτελεί αναγκαίο όχι όμως και επαρκή όρο για την συνταγματικότητα των εν λόγω περικοπών. Εξάλλου, ανεπιτυχώς επιχειρείται η στήριξη της συνταγματικότητας των μέτρων αφενός μεν στην μεγαλύτερη της αναμενόμενης ύφεση της ελληνικής οικονομίας, η οποία κατέστησε μεν επιβεβλημένη την λήψη νέων μέτρων, όχι όμως και αναγκαίως την εκ νέου περιστολή του μισθολογικού κόστους του Δημοσίου, αφετέρου δε στην αυξημένη αποτελεσματικότητα των εν λόγω μέτρων, η οποία, ωστόσο, δεν μπορεί να δικαιολογήσει την κατ` επανάληψη επιβάρυνση των ίδιων προσώπων Τέλος, η υπ` αριθ. 2Ο12/211/ΕΕ απόφαση του Συμβουλίου της Ευρωπαϊκής Ενώσεως της 13.3.2012, με την οποία προβλέφθηκε «μείωση κατά 12% κατά μέσο όρο των ειδικών μισθών του δημό- σιου τομέα για τους οποίους δεν ισχύει το νέο μισθολόγιο», εν πάση περιπτώσει δεν έχει την έννοια ότι απαλλάσσει τον εθνικό νομοθέτη, κατά την άσκηση της εθνικής δημοσιονομικής πολιτικής στο πλαίσιο εκπληρώσεως των διεθνών υποχρεώσεων της Χώρας, από την τήρηση των προαναφερομένων συνταγματικών διατάξεων και αρχών», βλ., σχετικώς, τις ανωτέρω αναφερόμενες αποφάσεις [ΣτΕ (Ολ) 4741/2014, ΣτΕ (Στ) 1198/2017, ΕλΣυν (Ολ) 7412/2015, ΣτΕ (Ολ) 2192/2014]. Υπό το φως των ανωτέρω, δημιουργείται προβληματισμός, ως προς το ε- άν με την προτεινόμενη αναμόρφωση των «ειδικών μισθολογίων» σε συν- δυασμό με την εκτίμηση, κατά την Έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους (άρθρο 75 παρ. 1 του Συντάγματος), για ετήσια αύξηση – δαπάνη, που «εκτιμάται στο ποσό των 36,2 εκατ. ευρώ, 83,5 εκατ. ευρώ, 77,5 εκατ. ευρώ, 78,5 εκατ. ευρώ και 76,1 εκατ. ευρώ, για τα έτη 2017, 2018, 2019, 2020 και 2021 αντίστοιχα», αλλά και του ότι, διά του άρθρου 155 του νομοσχεδίου, εξασφαλίζονται, κατ’ ελάχιστον, οι αποδοχές των λειτουργών ή υ- παλλήλων που δικαιούνταν την 31.12.2016, επιτυγχάνεται πλήρης και επαρκής προσαρμογή προς τις ανωτέρω δικαστικές αποφάσεις, την οποία επι- τάσσει η συνταγματική αρχή του κράτους δικαίου. etypos

“Το σχολείο όπως παλιά…”

Ο Δήμος Ελληνικού -Αργυρούπολης, σε συνεργασία με το Μουσείο Σχολικής Ζωής και Εκπαίδευσης του Εθνικού Κέντρου ΄Ερευνας και Διάσωσης Σχολικού Υλικού παρουσιάζει την εβδομάδα 15 έως 21 Μαΐου 2017 στο...

ΕΕΤΑΑ Παιδικοί σταθμοί: Αιτήσεις στη ΚΕΚΠΑ – ΔΙΕΚ

ΕΕΤΑΑ ΠΑΙΔΙΚΟΙ ΣΤΑΘΜΟΙ : Tις επόμενες ημέρες πιθανότατα θα μπορούν οι γονείς να υποβάλλουν αιτήσεις για την ένταξη των παιδιών τους σε βρεφονηπιακούς και παιδικούς σταθμούς, τα ΚΔΑΠ και ΚΔΑΠμεΑ...

17χρονος από την Αλεξανδρούπολη ο νικητής του Πανελλήνιου Διαγωνισμού Φυσικής

Tην πρώτη θέση στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Φυσικής της Ένωσης Ελλήνων Φυσικών (Ε.Ε.Φ.) κατέκτησε 17χρονος μεταξύ 500 συνομηλίκων του, για την οποία βραβεύτηκε από τον διακεκριμένο ακαδημαϊκό καθηγητή Φυσικής υψηλών ενεργειών...

ΑΣΕΠ – Προκήρυξη 5Κ/2017: 257 μόνιμες προσλήψεις

ΑΣΕΠ: Πλήρωση 257 θέσεων τακτικού προσωπικού Πανεπιστημιακής, Τεχνολογικής και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης σε φορείς του Υπουργείου Υγείας και στο Αρεταίειο Νοσοκομείο (Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων) Γνωστοποιείται ότι εκδόθηκε η 5Κ/2017...

Γαβρόγλου για ιδιωτική εκπαίδευση: Παραπληροφόρηση ως προς τις ρυθμίσεις (Βίντεο)

17-05-17 Η παρέμβαση του υπουργού Παιδείας, Έρευνας & Θρησκευμάτων, Κ.Γαβρόγλου στη Βουλή Ο Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Κώστας Γαβρόγλου, στην παρέμβασή του στην επιτροπή Οικονομικών στη Βουλή και μετά τις τοποθετήσεις των φορέων, ανέφερε: «Θα αναφερθώ στα θέματα που σχετίζονται με τις ρυθμίσεις για την ιδιωτική εκπαίδευση γιατί έχει υπάρξει μία παραπληροφόρηση ως προς τις ρυθμίσεις. Προηγουμένως όμως θα ήθελα να κάνω κάποια σχόλια για ανακοινώσεις που εξέδωσαν ο Σύνδεσμος Ιδιοκτητών Ιδιωτικών Σχολείων όπως και η ΟΙΕΛΕ. Ο Σύνδεσμος Ιδιωτικών Σχολείων εξέδωσε ανακοίνωση στην οποία πέρα από τις προσωπικές αναφορές εναντίον μου, μιλάει για μπολσεβικοποίηση και σοβιετοποίηση των ιδιωτικών σχολείων. Και ότι οι νέες ρυθμίσεις είναι δύο φορές χειρότερες από τις ισχύουσες. Έχει ενδιαφέρον ότι η ανακοίνωση αυτή έμεινε λίγες ώρες στον ιστότοπο των σχολαρχών και μετά κατέβηκε. Θα πρέπει οι σχολάρχες να αποφασίσουν τι επιχειρήσεις έχουν. Είτε είναι επιχειρήσεις ειδικού σκοπού, όπου προστατεύεται το σύνολο της εκπαίδευσης, είναι υπό την κρατική εποπτεία, είτε αν οι σχολάρχες θέλουν να δημιουργήσουν νέου τύπου επιχειρήσεις, δηλαδή κερδοσκοπικές επιχειρήσεις, μπορούμε να συμφωνήσουμε σε νομοθετήματα. Τότε βεβαίως την ευθύνη για το ποιος θα δίνει τα πτυχία θα την έχει η Πολιτεία. Μονά-ζυγά δεν μπορούν οι σχολάρχες να κάνουν αυτό που νομίζουν ότι θέλουν να κάνουν εν λευκώ. Εδώ λοιπόν πρέπει -και όλες οι επιστημονικές απόψεις και όλες οι πολιτικές απόψεις λένε- για να μπορέσουν οι εκπαιδευτικοί να κάνουν τη δουλειά τους χρειάζονται μία αυτονομία. Χρειάζονται μία ανεξαρτησία. Η ανεξαρτησία προφανώς για ανθρώπους που επιτελούν κοινωνικό λειτούργημα όπως οι εκπαιδευτικοί, δεν σημαίνει αυθαιρεσία. Αλλά δεν μπορεί να είναι και κάτω και από αυτή την απειλή που συνήθως είναι πολλοί από τους εργαζόμενους σε πολλά από τα ιδιωτικά σχολεία. Πάμε παρακάτω όμως. Η ΟΙΕΛΕ που είναι η Ομοσπονδία των Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών και αυτή χθες είχε αναρτήσει μία ανακοίνωση με την οποία κατηγορεί τις ρυθμίσεις που έφερα εγώ, σαν εγώ να λειτουργώ ανεξαρτήτως της συνολικής κυβερνητικής κατεύθυνσης, ότι φέρνω τον Μεσαίωνα στις εργασιακές σχέσεις και ότι είναι η χειρότερη μετά τη μεταπολίτευση ρύθμιση ως προς τις εργασιακές σχέσεις στα σχολεία, καταλήγοντας ότι καλύτερος ο νόμος του κ. Αρβανιτόπουλου - ο οποίος να σας θυμίσω ότι ήταν για αυθαίρετες και ελεύθερες απολύσεις - παρά τις ρυθμίσεις που φέρνει η κυβέρνηση. Και αυτή η ανακοίνωση κατέβηκε μετά από λίγες ώρες. Θέλω να πω με αυτά ότι δεν βοηθάει η εμπάθεια και δεν βοηθάει αυτή η δηλητηριώδης κατάσταση στον δημόσιο βίο, αν είναι να συζητήσουμε ορισμένα πράγματα. Κάνω λοιπόν έκκληση προς όλους να χαμηλώσουν τους τόνους καταρχήν. Δεύτερον, ότι δεν είναι προσωπικό στοίχημα ή προσωπικό διακύβευμα οι ρυθμίσεις που γίνονται, αλλά μία κυβερνητική επιλογή. Τρίτο, να δούμε τι ισχύει και τι θα ισχύσει. Έχει πολύ μεγάλη σημασία αυτό. Σήμερα, ως έχουν τα πράγματα γίνεται μία καταγγελία από τον σχολάρχη και η οποία καταγγελία πάει στον Διευθυντή Εκπαίδευσης. Ο Διευθυντής Εκπαίδευσης που έχει υπό την εποπτεία του έναν μεγάλο αριθμό σχολείων ανά περιφέρεια, ανά νομό. Λοιπόν, έχουμε την καταγγελία του σχολάρχη η οποία πάει στον Διευθυντή Εκπαίδευσης. Σήμερα αυτό που έχουμε καταφέρει είναι ν υπάρχει έκθεση του διευθυντή του σχολείου με κριτήρια που θα τα καθορίσει το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής. Κατά ένα μεγάλο ποσοστό μειώνεται, περιορίζεται η αυθαιρεσία διότι δεν υπήρχε κριτήριο με βάση το οποίο γινόντουσαν οι καταγγελίες. Τώρα τουλάχιστον έχουμε κάποια κριτήρια που είναι εκπαιδευτικότερου και παιδαγωγικότερου χαρακτήρα. Προφανέστατα στα ιδιωτικά σχολεία οι διευθυντές ή είναι οι ίδιοι σχολάρχες ή είναι πολύ κοντά στο σχολάρχη, είναι και λογικό αυτό. Πλην όμως, περιορίζεται μέσα σε ένα νέο πλαίσιο ο τρόπος που θα γραφτεί η έκθεση. Δεν είναι μόνο μία καταγγελία του εκπαιδευτικού. Το δεύτερο: η έκθεση αυτή πάει στον σχολικό σύμβουλο που είναι υπεύθυνος για το σχολείο. Έχει πολύ μεγάλη σημασία αυτό. Ο σχολικός σύμβουλος λοιπόν, στη διάρκεια της δεύτερης χρονιάς είναι υποχρεωμένος να παρακολουθεί αυτή την συγκεκριμένη περίπτωση του εκπαιδευτικού, ο οποίος εκπαιδευτικός έχει κατά τον διευθυντή δημιουργήσει τα προβλήματα που έχει δημιουργήσει. Και ταυτοχρόνως είναι υποχρεωμένος να πάρει όλες τις πρωτοβουλίες για να μπορέσει να θεραπεύσει αυτά τα προβλήματα. Στο τέλος του δεύτερου έτους, όπως και σήμερα ισχύει τα δύο χρόνια καταγγελίας τα συνεχόμενα, στο τέλος του δεύτερου έτους υπάρχει η έκθεση του διευθυντή- αν συνεχίζει να είναι η ίδια- αλλά υποχρεωτικά υπάρχει και η έκθεση του σχολικού συμβούλου, πάλι προς τον Διευθυντή Εκπαίδευσης. Άρα έχει μία μεγάλη σημασία ότι η εμπλοκή του κατεξοχήν θεσμού που είναι ο σχολικός σύμβουλος, προστατεύει τουλάχιστον την αυθαιρεσία και προσπαθεί να θεραπεύσει ένα πρόβλημα. Που πάνε με την ισχύουσα νομοθεσία αυτές οι καταγγελίες; Με την ισχύουσα νομοθεσία πάνε στο Υπηρεσιακό Συμβούλιο που είναι στο Υπουργείο Παιδείας. Η ρύθμιση που εισάγουμε είναι ότι οι εκθέσεις – και έχει σημασία, δεν είναι απλές καταγγελίες- πάνε σε ένα τριμελές όργανο το οποίο απαρτίζουν τρεις πρωτοδίκες - έχει σημασία αυτό- οι οποίοι- για να μην υπάρχει σπέκουλα επί του θέματος – είναι υποχρεωμένοι να συνεδριάσουν σε εξήντα μέρες. Υποχρεωμένοι να βγάλουν απόφαση μάλλον σε εξήντα μέρες. Άρα η υποχρέωση βαρύνει τους δικαστές. Αυτό το όργανο. Και είναι υποχρεωμένοι να βγάλουν αυτή την απόφαση. Και είναι εντελώς προφανές ότι δεν είναι δυνατό να αρχίσει η όποια διαδικασία απόλυσης στα μέσα της ακαδημαϊκής χρονιάς, κυρίως επειδή υπάρχει και μία γνωμοδότηση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, η 266 του 2014. Και τέλος, μέσα σε αυτή την ένταση και μέσα σε αυτή την παραπληροφόρηση κλπ., ξεχνάνε κάποιοι να τονίσουν ότι αυτό που καταφέραμε με τον νόμο που ψηφίσαμε τον Αύγουστο, δηλαδή το 21 ώρες για τους φροντιστές, παραμένει και τώρα με 25 ένσημα. Έχει σημασία. Για το θέμα των εργαζομένων στα φροντιστήρια. Τους δεκάδες χιλιάδες. Και ξέρουμε όλοι με τι συνθήκες εργάζονται. Για αυτούς δεν υπάρχει καμία αλλαγή και ήταν μεγάλη κατάκτηση τον Αύγουστο που είχαμε καταφέρει αυτό και σήμερα μετά από πολύ δύσκολες διαπραγματεύσεις καταφέραμε και συνεχίζουμε να έχουμε το ίδιο καθεστώς. Αυτή είναι η πραγματικότητα. Είναι προφανές ότι δεν είναι κάτι το πάρα πολύ δραματικά διαφορετικό, πλην όμως είναι διαφορετικό και πιστεύουμε σε μία κατεύθυνση θετικότερη που ακαδημαϊκά και παιδαγωγικά κριτήρια παίζουν πολύ μεγαλύτερο ρόλο. Τελειώνω με δύο νομοτεχνικές που θα μας έρθουν. Από παραδρομή στο νομοσχέδιο που κατατέθηκε, γράφεται ότι τα μέλη ΔΕΠ, δηλαδή οι καθηγητές Πανεπιστημίων και οι υπηρετούντες Λέκτορες δεν μπορούν να αμειφθούν από οτιδήποτε άλλο εκτός από τους μισθούς τους κλπ. Αυτό είναι λάθος, θα διορθωθεί και προφανώς θα συμπεριλάβει τα ερευνητικά προγράμματα στα οποία παίρνουνε μέρος, τα συγγραφικά δικαιώματα κλπ., θα κατατεθεί. Και το άλλο είναι αυτό που ανέφερε ο κ. Μαυρωτάς με τα νοσοκομεία για τους βιολόγους, βιοχημικούς, χημικούς και κλινικούς χημικούς που και αυτό θα γίνει, το διευκρινίζω για να είναι σαφές ότι θα έρθει η νομοθετική ρύθμιση».

Η ΓΣΕΕ για την ιδιωτική εκπαίδευση

Η κυβέρνηση ακυρώνει προς χάριν των σχολαρχών νόμο που η ίδια πρόσφατα ψήφισε, αναφέρει σημερινή ανακοίνωση της ΓΣΕΕ για τη διάταξη που αναθεωρεί το Ν. 4415/2016.Η Συνομοσπονδία εκτιμά ότι οι ρυθμίσεις της διάταξης είναι βάρβαρες, καθώς ένας εκπαιδευτικός που επί της ουσίας απολύεται από το σχολάρχη κινδυνεύει να αποβληθεί δια παντός από το επάγγελμά του. Η τιμωρητική αξιολόγηση, προσθέτει η ΓΣΕΕ, που επιβάλλεται στην ιδιωτική εκπαίδευση μπορεί να σηματοδοτήσει ανάλογες εξελίξεις στο δημόσιο τομέα.Τέλος, στην ανακοίνωση εκφράζεται η στήριξη της ΓΣΕΕ στην Ομοσπονδία και στους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς.Διαβάστε εδώ την ανακοίνωση της ΓΣΕΕ

Bαρύς λογαριασμός για τα νοικοκυριά από το 2018

Εναν λογαριασμό που φθάνει τα 5 δισ. ευρώ θα κληθούν να πληρώσουν τα νοικοκυριά στην τετραετία 2018-2021 με τα μέτρα που περιλαμβάνει το πολυνομοσχέδιο των 242 σελίδων, το οποίο συζητείται στη Βουλή και η ψήφισή του στην Ολομέλεια θα γίνει την Πέμπτη. Με τους στόχους στα πρωτογενή πλεονάσματα να κλειδώνουν στο 4% μετά το 2018 το πολυνομοσχέδιο βάζει τους φορολογούμενους σε ένα νέο τούνελ λιτότητας ενώ στο μόνο το οποίο μπορούν να ελπίζουν είναι η ενεργοποίηση του πακέτου των αντίμετρων εφόσον επιτευχθούν οι δημοσιονομικοί στόχοι. Σύμφωνα με το πολυνομοσχέδιο, τα αντίμετρα εφόσον εφαρμοστούν από το 2019 φτάνουν στα 7,559 δισ. ευρώ στην πλήρη ανάπτυξή τους έως το 2021. Οι φοροελαφρύνσεις και οι υπόλοιπες κοινωνικές παροχές του πακέτου των αντίμετρων, τελούν υπό τον όρο ότι η κυβέρνηση θα πιάνει τον στόχο του 3,5% του ΑΕΠ στα πρωτογενή πλεονάσματα. Το πολυνομοσχέδιο αλλά και το Μεσοπρόθεσμο Πρόγραμμα Δημοσιονομικής Στρατηγικής της περιόδου 2018-2021 που πήγαν πακέτο στη Βουλή ενσωματώνουν μέτρα 4,644 δισ. ευρώ και αν ληφθούν υπόψη και οι παρεμβάσεις που θα γίνουν από το 2018 έως το 2021, ο πέλεκυς για τα νοικοκυριά καθίσταται βαρύτερος. Σε σωρευτική βάση ο λογαριασμός φθάνει τα 5 δισ. ευρώ, όταν η κυβέρνηση μιλούσε επισήμως για μέτρα 3,6 δισ. ευρώ ή 2% του ΑΕΠ. Μια πρώτη γεύση των φορολογικών επιβαρύνσεων που έρχονται θα πάρουν οι φορολογούμενοι 2018 με την εφαρμογή μέτρων συνολικής απόδοσης 233 εκατ. ευρώ εκ των οποίων: [1] Τα 189 εκατ. ευρώ θα προέλθουν από την κατάργηση: • Της έκπτωσης 10% του φόρου εισοδήματος για κάθε φυσικό πρόσωπο για ιατρικά έξοδα, φάρμακα και νοσήλια που υπερβαίνουν το 5% του ετήσιου ατομικού εισοδήματός του. • της μείωσης κατά 1,5% του φόρου εισοδήματος που παρακρατείται στα εισοδήματα από μισθωτή εργασία και συντάξεις. [2] Τα 44 εκατ. ευρώ από την κατάργηση της έκπτωσης από το φορολογητέο ποσό της βουλευτικής αποζημίωσης των δαπανών άσκησης του λειτουργήματος του βουλευτή. [3] Τα 58 εκατ. ευρώ από την περικοπή κατά 50% του επιδόματος θέρμανσης στους δικαιούχους. Μείωση αφορολογήτου Το επόμενο χρόνο, το 2019 οι συνταξιούχοι θα γευτούν το «πικρό ποτήρι» των μέτρων που προβλέπει μειώσεις στις κύριες και τις επικουρικές συντάξεις ενώ το 2020, εφόσον το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο κρίνει ότι τα νούμερα βγαίνουν και δεν ζητήσει εφαρμογή των μειώσεων στο αφορολόγητο από το 2019, προβλέπεται η αύξηση των δημόσιων εσόδων κατά 1,920 δισ. ευρώ με το «κούρεμα» του αφορολογήτου ορίου για μισθωτούς, συνταξιούχους και αγρότες λόγω της μείωσης της έκπτωσης φόρου κατά 650 ευρώ. Από τη μείωση των εκπτώσεων φόρου κατά 650 ευρώ και τη διατήρηση του φορολογικού συντελεστή στο 22%, που ισοδυναμούν με μείωση αφορολόγητων ορίων από τα επίπεδα των 8.636-9.545 ευρώ στα επίπεδα των 5.681-6.591 ευρώ, θα προκύψουν για πρώτη φορά επιβαρύνσεις ακόμη και για όσους εργαζόμενους του ιδιωτικού τομέα αμείβονται με λίγο περισσότερα από 405 ευρώ τον μήνα, καθώς επίσης και για τους δημόσιους υπαλλήλους και τους συνταξιούχους με αποδοχές λίγο μεγαλύτερες από 473 ευρώ τον μήνα. Σε περίπτωση που εφαρμοστούν ταυτόχρονα και τα φορολογικά «αντίμετρα» που προβλέπει το πολυνομοσχέδιο για τη φορολογία εισοδήματος, τότε οι επιβαρύνσεις περιορίζονται αλλά παραμένουν σημαντικές για όσους δηλώνουν εισοδήματα μέχρι 21.500 ευρώ, ενώ για όσους δηλώνουν πάνω από το όριο αυτό θα προκύψουν σημαντικές φοροελαφρύνσεις που ξεπερνούν ακόμη και τα 1.000 ευρώ το χρόνο. Σύμφωνα με το καλό σενάριο, το 2020 η έκπτωση φόρου «ψαλιδίζεται» ως εξής: • Σε 1.250 ευρώ από 1.900 ευρώ που ισχύει σήμερα για μισθωτό, συνταξιούχο και κατ΄ επάγγελμα αγρότη χωρίς παιδιά, εφόσον το εισόδημά του δεν υπερβαίνει τα 20.000 ευρώ. • Σε 1.300 ευρώ από 1.950 ευρώ για φορολογούμενους με ένα παιδί. • Σε 1.350 ευρώ από 2.000 ευρώ σήμερα για όσους έχουν δύο παιδιά. • Σε 1.450 ευρώ από 2.100 ευρώ για φορολογούμενο με τρία ή περισσότερα παιδιά. Ο περιορισμός της έκπτωσης φόρου «προσγειώνει το αφορολόγητο όριο (από το 2020 με βάση το καλό σενάριο) από τα 5.681 ευρώ φορολογούμενους χωρίς παιδιά έως τα 6.590 ευρώ για οικογένεια με περισσότερα από τρία παιδιά. Φόρος έως και 45% στα εισοδήματα από AirbnbΦόρο έως και 45% στα εισοδήματα από βραχυχρόνιες μισθώσεις κατοικιών προβλέπει το πολυνομοσχέδιο για όσους νοικιάζουν το σπίτι μέσω της ψηφιακής πλατφόρμας τύπου Airbnb. Συγκεκριμένα το εισόδημα που αποκτάται από την 1 Ιανουαρίου 2017 από φυσικά πρόσωπα, από τη βραχυχρόνια μίσθωση ακινήτου της οικονομίας διαμοιρασμού, θεωρείται εισόδημα από ακίνητη περιουσία - εφόσον τα ακίνητα εκμισθώνονται επιπλωμένα χωρίς την παροχή οιασδήποτε υπηρεσίας πλην της παροχής κλινοσκεπασμάτων. Έτσι θα φορολογείται με κλιμακωτούς συντελεστές από 15% έως και 45%. Είναι οι ίδιοι συντελεστές που ισχύουν για τα εισοδήματα από ενοίκια, οι οποίοι ανέρχονται σε: • 15% για το τμήμα ετήσιου εισοδήματος μέχρι 12.000 ευρώ, • 35% για το τμήμα του ετήσιου εισοδήματος από τα 12.001 έως τα 35.000 ευρώ και • 45% για το τμήμα του ετήσιου εισοδήματος από τα 35.001 ευρώ και άνω. Σε περίπτωση που παρέχονται οποιεσδήποτε άλλες υπηρεσίες, το εισόδημα αυτό λογίζεται ως εισόδημα από επιχειρηματική δραστηριότητα. Τότε ο φόρος θα υπολογίζεται με συντελεστή 29%, όπως ισχύει για τα εισοδήματα από επιχειρηματική δραστηριότητα. Τα προβλεπόμενα έσοδα για το Δημόσιο υπολογίζονται σε 48 εκατ. ευρώ. Επιπλέον, από την 1η Ιανουαρίου 2018 τα ενοικιαζόμενα δωμάτια με λίγα «κλειδιά» θα επιβαρυνθούν τελικά περισσότερο καθώς αλλάζει το τέλος διανυκτέρευσης, το οποίο προβλέφθηκε πέρυσι αλλά θα εφαρμοστεί από τις αρχές του επόμενου έτους. Οι νέες διατάξεις ορίζουν ότι επιβάλλεται ενιαίο τέλος διανυκτέρευσης 0,5 ευρώ (ανά δωμάτιο ανά βραδιά) σε όλα τα ενοικιαζόμενα ανεξάρτητα από τον αριθμό των «κλειδιών». Η διάταξη η οποία αντικαθίσταται προέβλεπε τέλος διανυκτέρευσης από 0,25 ευρώ, 0,50 ευρώ και 1 ευρώ όσο αυξάνονταν τα «κλειδιά» κατάταξης του δωματίου. Φορολογικά αντίμετρα Εάν εφαρμοστούν τα αντίμετρα, το 2020: • Ο πρώτος συντελεστής της φορολογικής κλίμακας θα μειωθεί από 22% σε 20% αυξάνοντας έτσι το έμμεσο αφορολόγητο στα 6.250 ευρώ για φορολογούμενο χωρίς παιδιά. • Ο συντελεστής φορολογίας εισοδήματος νομικών προσώπων θα μειωθεί από το 29% στο 26%. • Η ειδική εισφορά αλληλεγγύης με τη νέα κλίμακα θα επιβάλλεται σε φορολογουμένους με εισοδήματα άνω των 30.000 ευρώ από 12.000 ευρώ σήμερα και θα είναι μειωμένη για εισοδήματα μέχρι 65.000 ευρώ. Έτσι, η κλίμακα υπολογισμού της εισφοράς θα διαμορφωθεί ως εξής: - 0% για το τμήμα ετησίου εισοδήματος μέχρι τα 30.000 ευρώ, - 2% (από 6,5%) για το τμήμα ετήσιου εισοδήματος από 30.001 έως 40.000 ευρώ, - 5% (από 7,5%) για το τμήμα ετήσιου εισοδήματος από 40.001 έως και 65.000 ευρώ, - 9% για το τμήμα ετήσιου εισοδήματος από 65.001 έως και 220.000 ευρώ και - 10% για το τμήμα ετήσιου εισοδήματος από 220.001 ευρώ και πάνω. Μείωση ΕΝΦΙΑ Ο ΕΝΦΙΑ θα μειωθεί κατά 200 εκατ. ευρώ με την εφαρμογή έκπτωσης 30% ή έως 70 ευρώ για όσους πληρώνουν συνολικά ΕΝΦΙΑ (κύριος και συμπληρωματικό φόρο) έως 700 ευρώ. Για παράδειγμα εάν το ποσό του οφειλόμενου ΕΝΦΙΑ είναι 200 ευρώ, τότε θα χορηγείται στον φορολογούμενο έκπτωση 60 ευρώ (το 30% των 200 ευρώ) και το τελικό ποσό που θα πληρώνει θα είναι 140 ευρώ. Αν το ποσό του οφειλόμενου ΕΝΦΙΑ είναι 233 ευρώ, τότε θα χορηγείται στον φορολογούμενο έκπτωση 70 ευρώ (το 30% των 233 ευρώ). Εάν το ποσό του ΕΝΦΙΑ είναι μεγαλύτερο των 233 ευρώ και μέχρι 700 ευρώ, τότε η έκπτωση θα περιορίζεται στα 70 ευρώ, διότι το 30% σε κάθε τέτοια περίπτωση υπερβαίνει τα 70 ευρώ. Σε κάθε περίπτωση φορολογουμένων που εμπίπτουν στο καθεστώς της απαλλαγής από το 50% του ΕΝΦΙΑ (δηλαδή για τους φορολογούμενους με ετήσιο συνολικό εισόδημα -πραγματικό ή τεκμαρτό- μέχρι 9.000 ευρώ, προσαυξανόμενο κατά 1.000 ευρώ για τη σύζυγο ή τον σύζυγο και κατά επιπλέον 1.000 ευρώ για κάθε ένα από δύο πρώτα προστατευόμενα τέκνα, οι οποίοι διαθέτουν κτίσματα μέχρι 150 τ.μ. και συνολικά ακίνητη περιουσία αξίας μέχρι 85.000 ευρώ αν είναι άγαμοι ή 150.000 ευρώ αν είναι έγγαμοι χωρίς παιδιά ή μέχρι 200.000 ευρώ εάν έχουν και ένα ή δύο παιδιά) το ποσό του φόρου μέχρι το οποίο θα χορηγείται η παραπάνω έκπτωση ορίζεται στα 1.400 ευρώ. Μείωση ΦΠΑ Από την 1η Ιουλίου 2017 μειώνεται από 24% σε 13% ο συντελεστής ΦΠΑ για τα ζωντανά ζώα που προορίζονται για την ανθρώπινη διατροφή, τους σπόρους, τις ρίζες και μοσχεύματα φυτών, τις ζωοτροφές τα λιπάσματα, τα φυτοφάρμακα και την παροχή υπηρεσιών για τη γεωργική παραγωγή. Πηγή κειμένου: imerisia

“Έξοδο στις αγορές τον Ιούλιο εξετάζει η Αθήνα”

Την έκδοση του πρώτου της ομολόγου μετά από τρία χρόνια, υπό την προϋπόθεση οι διεθνείς πιστωτές της να συγκεκριμενοποιήσουν τα μακροπρόθεσμα μέτρα για την ελάφρυνση του χρέους και η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα να συμπεριλάβει το ελληνικό χρέος στο πρόγραμμα αγοράς ομολόγων, εξετάζει η Ελλάδα, σύμφωνα με το πρακτορείο Reuters. Πηγές εξοικειωμένες με το σχέδιο, τις οποίες επικαλείται το Reuters, λένε ότι η Αθήνα θέλει να δοκιμάσει το ενδιαφέρον της αγοράς για ελληνικά ομόλογα πριν ολοκληρωθεί το τρέχον πρόγραμμα διάσωσης, ύψους 86 δισ. ευρώ, που λήγει στα μέσα του 2018. Η τελευταία φορά που η Ελλάδα βγήκε στις διεθνείς αγορές ομολόγων ήταν το 2014 με δύο ομόλογα, ένα χρόνο πριν βυθιστεί στις εντάσεις μεταξύ των δανειστών και της πρόσφατα τότε εκλεγμένης αριστερής κυβέρνησης της Ελλάδας, η οποία δεσμεύθηκε να τερματίσει τη λιτότητα. Τελικά η χώρα υπέγραψε ένα νέο σχέδιο διάσωσης, το τρίτο της από το 2010. Υπενθυμίζεται ότι η χώρα άντλησε 3 δισ. ευρώ από την έκδοση του πενταετούς ομολόγου του 2014. "Σχεδιάζουμε την ανταλλαγή του πενταετούς ομολόγου που εκδόθηκε το 2014 με ένα νέο πενταετές ομόλογο και ενδεχομένως να αυξήσουμε λίγο το ποσό", δήλωσε αξιωματούχος της ελληνικής κυβέρνησης στο Reuters με την προϋπόθεση της ανωνυμίας. Η κίνηση αυτή, δήλωσαν Έλληνες αξιωματούχοι, εξαρτάται από το κατά πόσο οι δανειστές, θα προβούν σε λεπτομέρειες αναφορικά με το πώς η χώρα θα αναδιαρθρώσει το χρέος της, το οποίο ανέρχεται στο 179% του ΑΕΠ και είναι το υψηλότερο στην ευρωζώνη. Οι υπουργοί Οικονομικών της ευρωζώνης αναμένεται να συζητήσουν το ζήτημα της Ελλάδας στις 22 Μαΐου. Μία δεύτερη έκδοση ομολόγων θα μπορούσε να ακολουθήσει μέχρι το τέλος του έτους, ανέφεραν άλλοι Έλληνες αξιωματούχοι χωρίς –ωστόσο- να προβούν σε λεπτομέρειες. Μη επίτευξη συμφωνίας τη Δευτέρα θα μπορούσε να σημάνει το να αναβληθεί η έκδοση για το φθινόπωρο, δήλωσε άλλος αξιωματούχος. Τρεις βασικοί διαπραγματευτές από το Λονδίνο επιβεβαίωσαν –μιλώντας στο Reuters- ότι οι ελληνικές αρχές έχουν αρχίσει να μιλάνε για πιθανή επιστροφή στις αγορές. Υποχωρούν οι αποδόσεις Το κόστος δανεισμού υποχωρεί σταθερά από τότε που η Ελλάδα και οι δανειστές της συμφώνησαν στις αρχές Μαΐου για περαιτέρω οικονομικές μεταρρυθμίσεις για να "ξεκλειδώσουν" τα υπόλοιπα κεφάλαια διάσωσης. Τα ομόλογα του Ελληνικού Δημοσίου είναι αυτά που υπεραποδίδουν μέχρι στιγμής φέτος, με απόδοση άνω του 11%, σύμφωνα με στοιχεία της Thomson Reuters. "Θα έλεγα ότι τα ελληνικά ομόλογα δεν είναι τα πλέον ελκυστικά, δεδομένου ότι οι αποδόσεις έχουν υποχωρήσει, αλλά ακόμα είναι υψηλές. Σίγουρα θα εξετάσουμε την αγορά ομολόγων, ανάλογα με τις αποδόσεις φυσικά", δήλωσε ο Louis Gargour, επενδυτής της LNG Capital, hedge fund με έδρα το Λονδίνο. Η απόδοση του πενταετούς ομολόγου της Ελλάδας, που λήγει το 2019, ανήλθε στο 5,53% την Τρίτη, σχεδόν 1% χαμηλότερα από τις 2 Μαΐου, τη μέρα δηλαδή της προκαταρκτικής συμφωνίας για νέες μεταρρυθμίσεις. Η απόδοση του δεκαετούς βρίσκεται στο χαμηλότερο επίπεδο από την αναδιάρθρωση του χρέους της χώρας τον Μάρτιο του 2012, σύμφωνα με τα στοιχεία του Tradeweb. Ο Οργανισμός Διαχείρισης Χρέους της χώρας επανεκκίνησε πρόσφατα τις συνομιλίες με τους κύριους διαπραγματευτές για τη δυνατότητα επιστροφής της χώρας στην αγορά ομολόγων, δήλωσαν διαπραγματευτές. "Νομίζω ότι ακόμα είναι πολύ νωρίς, αλλά τουλάχιστον αρχίσαμε να το συζητάμε ξανά, ενώ πριν από μερικούς μήνες δεν ήταν στην ατζέντα μας", δήλωσε ένας διαπραγματευτής με την προϋπόθεση της ανωνυμίας. Αυτός ο διαπραγματευτής, και ένας ακόμη, προειδοποίησε ωστόσο την Ελλάδα να μη βιαστεί: "Ενώ νομίζω ότι μια συμφωνία (με τους δανειστές) είναι δυνατή, πρέπει να δούμε πολλά περισσότερα όσον αφορά την πρόοδο της συμφωνίας διάσωσης για να πεισθούμε ότι είναι η σωστή χρονική στιγμή για να τραβήξουμε τη σκανδάλη ", δήλωσε ο διαπραγματευτής.